open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Справа № 367/2681/16-а

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 червня 2016 року Ірпінський міський суд Київської області в складі

головуючої судді Оладько С.І

при секретарі Костяк В

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Ірпінського міського суду справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Коцюбинського селищного голови про визнання бездіяльності протиправною

в с т а н о в и в :

Позивач звернувся до суду із адміністративним позовом,відповідно до якого зазначив,що 21 травня 2015 року набрав чинності Закон України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» № 317-VIII від 09.04.2015р.

Пунктом 6 статті 7 Прикінцевих і перехідних положень вищезазначеного закону визначено, що у разі якщо протягом зазначеного в абзаці першому цього пункту строку (у шестимісячний строк з дня набрання чинності цим Законом) сільською, селищною, міською радою в установленому цим Законом порядку не прийнято рішення про перейменування районів у містах, скверів, бульварів, вулиць, провулків, проїздів, проспектів, площ, майданів, набережних, мостів чи інших об'єктів топоніміки населених пунктів, назви яких містять символіку комуністичного тоталітарного режиму, таке рішення у формі розпорядження приймається відповідним сільським, селищним, міським головою (або особою, яка відповідно до законодавства здійснює його повноваження) у тримісячний строк, що обчислюється з моменту закінчення строку, встановленого абзацом першим цього пункту. Таке розпорядження приймається з урахуванням вимог, встановлених цим Законом, статтею 3 Закону України "Про присвоєння юридичним особам та об'єктам права власності імен (псевдонімів) фізичних осіб, ювілейних та святкових дат, назв і дат історичних подій", пропозицій громадськості, науковців та рекомендацій Українського інституту національної пам'яті.

Оскільки, депутатами Коцюбинської селищної ради відповідне рішення у шестимісячний строк з дня набрання чинності Законом України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» № 317-VIІІ від 09.04.2015р. (з 21.05.15 по 21.11.15) не приймалось, то Коцюбинський селищний голова Матюшина Ольга Володимирівна повинна була протягом трьох місяців (з 21.11.15 по 21.02.16) видати розпорядження про перейменування вулиць, провулків, селища Коцюбинське назви яких містять символіку комуністичного тоталітарного режиму.

Проте, з 04.11.2015 (з моменту оголошення результатів виборів та визнання повноважень) і до цього часу Коцюбинським селищним головою Матюшиною Ольгою Володимирівною вищезазначене розпорядження не видавалось, жодного разу дане питання не було включена до порядку денного сесій для прийняття рішення на сесії.

Вважає, вищезазначену бездіяльність Коцюбинського селищного голови Матюшиної Ольги Володимирівни протиправною з наступних підстав:

Оскільки, Коцюбинським селищним головою Матюшиною О.В. в порушення вимог вищезазначеного законодавства не внесено при формуванні порядку денного сесій ради проекту рішення щодо перейменування вулиць, провулків в селищі Коцюбинське назви яких містять символіку комуністичного тоталітарного режиму та протягом трьох місяців не видано відповідне розпорядження щодо перейменування вулиць, провулків в селищі Коцюбинське назви яких містять символіку комуністичного тоталітарного режиму, то можна прийти до висновку, то її бездіяльність є протиправною.

Позивач просив визнати протиправною бездіяльність Коцюбинського селищного голови Матюшиної Ольги Володимирівни у не виданні розпорядження про перейменування вулиць, провулків в селищі Коцюбинське назви яких містять символіку комуністичного тоталітарного режиму.

У послідуючому представник позивача подав до суду заяву про зміну предмету позову,відповідно до якої просить визнати протиправною бездіяльність Коцюбинського селищного голови щодо невиконання вимог абз 2 а 6 ст. 7 Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» в частині невижання у період з 22.11.2-15р по 21.02.2016р розпорядження про перейменування скверів,бульварів,вулиць,провулків,проїздів,проспектів,порщ,майданів,набережних,мостів чи інших об»єктів топоніміки селища Коцюбинське,назви яких місять символіку комуністичного тоталітарного режиму.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнала,просила у позові відмовити,поскільки позивачем не обґрунтовано яким чином порушені права позивача у зв»язку з чим він звернувся до суду із даним адміністративним позовом.Крім того,згідно Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного(нацистського)тоталітарного режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки»передбачено обов»язок ради у встновлений строк.Такий обов»язок на голову селищної ради не покладається,а розглядається законом як альтернатива.Тому вважає у даній ситуації незаконної бездіяльності селищного голови у разі невидання вказаного розпорядження не може бути.

Суд,заслухавши пояснення сторін,дослідивши письмові докази по справі,вважає позов таким,що не підлягає до задоволення.

У судовому засіданні встановлено,що 24 травня 2012р був прийнятий Закон України «Про присвоєння юридичним особам та об'єктам права власності імен (псевдонімів) фізичних осіб, ювілейних та святкових дат, назв і дат історичних подій» .

21 травня 2015 року набрав чинності Закон України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» № 317-VIII від 09.04.2015р.

Позивач у позовній заяві посилається на ті обставини, Оскільки, депутатами Коцюбинської селищної ради у шестимісячний строк з дня набрання чинності Законом України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» № 317-VIІІ від 09.04.2015р. (з 21.05.15 по 21.11.15) відповідне рішення не приймалось, то Коцюбинський селищний голова Матюшина Ольга Володимирівна повинна була протягом трьох місяців (з 21.11.15 по 21.02.16) видати розпорядження про перейменування вулиць, провулків, селища Коцюбинське назви яких містять символіку комуністичного тоталітарного режиму.У зв»язку з даними обставинами селищний голова Матюшина О.В допустила протиправну бездіяльність.

Однак суд не може погодитись із даними доводами позивача виходячи із наступного.

Відповідно до п 6 ст 7. « Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» № 317-VIІІ від 09.04.2015р. визначено «Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським, районним державним адміністраціям, Верховній Раді Автономної Республіки Крим, органам місцевого самоврядування у шестимісячний строк з дня набрання чинності цим Законом в установленому порядку здійснити демонтаж пам'ятників, пам'ятних знаків, присвячених особам, причетним до організації та здійснення Голодомору 1932-1933 років в Україні, політичних репресій, особам, які обіймали керівні посади у комуністичній партії, вищих органах влади та управління СРСР, УРСР (УСРР), інших союзних та автономних радянських республік (крім осіб, діяльність яких була значною мірою пов'язана з розвитком української науки та культури), працівникам радянських органів державної безпеки, подіям, пов'язаним з діяльністю комуністичної партії, встановленням радянської влади на території України або в окремих адміністративно-територіальних одиницях, переслідуванням учасників боротьби за незалежність України у XX столітті, а також в установленому порядку перейменувати райони у містах, сквери, бульвари, вулиці, провулки, узвози, проїзди, проспекти, площі, майдани, набережні, мости, інші об'єкти топоніміки населених пунктів, а також інші географічні об'єкти, назви яких містять символіку комуністичного тоталітарного режиму.

У разі якщо протягом зазначеного в абзаці першому цього пункту строку сільською, селищною, міською радою в установленому цим Законом порядку не прийнято рішення про перейменування районів у містах, скверів, бульварів, вулиць, провулків, проїздів, проспектів, площ, майданів, набережних, мостів чи інших об'єктів топоніміки населених пунктів, назви яких містять символіку комуністичного тоталітарного режиму, таке рішення у формі розпорядження приймається відповідним сільським, селищним, міським головою (або особою, яка відповідно до законодавства здійснює його повноваження) у тримісячний строк, що обчислюється з моменту закінчення строку, встановленого абзацом першим цього пункту. Таке розпорядження приймається з урахуванням вимог, встановлених цим Законом, статтею 3 Закону України "Про присвоєння юридичним особам та об'єктам права власності імен (псевдонімів) фізичних осіб, ювілейних та святкових дат, назв і дат історичних подій", пропозицій громадськості, науковців та рекомендацій Українського інституту національної пам'яті.»

Як вбачається зі змісту вказаної статті,дані положення статті не носять зобов»язального характеру .

Крім того,відповідно до п.7 ч.1 ст.8 Закону України «Про присвоєння юридичним особам та об'єктам права власності імен (псевдонімів) фізичних осіб, ювілейних та святкових дат, назв і дат історичних подій», імена фізичних осіб, ювілейні та святкові дати, назви і дати історичних подій юридичним особам та об'єктам права власності присвоюють, зокрема, сільські, селищні, міські ради - юридичним особам, майно яких перебуває у власності територіальних громад сіл, селищ, міст, та об'єктам права власності, які за ними закріплені, а також вулицям, провулкам, проспектам, площам, паркам, скверам, бульварам, узвозам, проїздам, майданам, набережним, мостам.

Прийняття рішення у формі розпорядження відповідними сільськими, селищними, міськими головами(або особами, які відповідно до законодавства здійснюють його повноваження) у тримісячний строк передбачено у разі невиконання вимог закону відповідними сільською, селищною, міською радами в установленому цим Законом порядку.

Частиною 3 ст. 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Коне пил цією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України. Органи місцевого самоврядування є відповідальними за свою діяльність перед територіальною громадою, державою, юридичними і фізичними особами у відповідності до ст.74 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Враховуючи викладені обставини,суд вважає відсутні підстави для визнання протиправною бездіяльності Коцюбинського селищного голови щодо невиконання вимог абз 2 а 6 ст. 7 Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» в частині невижання у період з 22.11.2015р по 21.02.2016р розпорядження про перейменування скверів,бульварів,вулиць,провулків,проїздів,проспектів,порщ,майданів,набережних,мостів чи інших об»єктів топоніміки селища Коцюбинське,назви яких місять символіку комуністичного тоталітарного режиму.

Крім того,суд вважає за необхідне звернути увагу на ті обставини,що ні при подачі до суду вказаного адміністративного позову,ні у судовому засіданні позивачем не було зазначено відповідних обставин про наявність у смт Коцюбинське скверів,бульварів,вулиць,провулків,проїздів,проспектів,порщ,майданів,набережних,мостів чи інших об»єктів топоніміки селища Коцюбинське,назви яких місять символіку комуністичного тоталітарного режиму,у зв»язку з чим підлягає до застосування Закон України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного(нацистського)тоталітарного режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» від 09.04.2015р.

Відповідно до статті 55 Конституції України кожному гарантовано право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб. Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.

Відповідно до ст.6 КАС України до адміністративного суду має право звернутися з адміністративним позовом кожна особа, яка вважає, що рішенням,дією чи бездіяльністю суб»єкта владних повноважень порушені її права,свободи або інтереси.

Позивачем у позові не викладені обставини,якими він обґрунтовує свої позовні вимоги,жодним чином не зазначено у чому саме полягає порушення його прав,свобод або інтересів бездіяльністю ,яку оскаржує позивач,у зв»язку із чим він і звернувся до суду із даним адміністративним позовом.

На підставі,ст.19,24,42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» ,Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного(нацистського)тоталітарного режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» від 09.04.2015р,керуючись ст.ст. 2, 4, 9, 11, 71, 86, 158-163 КАС України суд, -

п о с т а н о в и в :

ОСОБА_1 у позові відмовити.

Постанова суду може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Ірпінський міський суд шляхом подачі апеляційної скарги на протязі 10 днів..

З мотивованою постановою суду сторони зможуть ознайомитись 12.06.2016р.

Суддя:

С

. І. Оладько

Джерело: ЄДРСР 58221552
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку