open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 509/5278/14-а
Моніторити
Постанова /08.08.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /08.08.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /07.08.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /07.08.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /24.06.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /24.06.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /24.06.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /24.06.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /03.10.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /03.10.2016/ Вищий адміністративний суд України Постанова /06.09.2016/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.08.2016/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.07.2016/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.06.2016/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.06.2016/ Одеський апеляційний адміністративний суд Постанова /25.05.2016/ Овідіопольський районний суд Одеської області Ухвала суду /25.05.2016/ Овідіопольський районний суд Одеської області Постанова /25.05.2016/ Овідіопольський районний суд Одеської області Ухвала суду /22.04.2015/ Овідіопольський районний суд Одеської області Ухвала суду /08.04.2015/ Овідіопольський районний суд Одеської області Ухвала суду /13.01.2015/ Овідіопольський районний суд Одеської області Ухвала суду /26.11.2014/ Овідіопольський районний суд Одеської області
emblem
Справа № 509/5278/14-а
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /08.08.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /08.08.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /07.08.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /07.08.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /24.06.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /24.06.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /24.06.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /24.06.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /03.10.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /03.10.2016/ Вищий адміністративний суд України Постанова /06.09.2016/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.08.2016/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.07.2016/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.06.2016/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.06.2016/ Одеський апеляційний адміністративний суд Постанова /25.05.2016/ Овідіопольський районний суд Одеської області Ухвала суду /25.05.2016/ Овідіопольський районний суд Одеської області Постанова /25.05.2016/ Овідіопольський районний суд Одеської області Ухвала суду /22.04.2015/ Овідіопольський районний суд Одеської області Ухвала суду /08.04.2015/ Овідіопольський районний суд Одеської області Ухвала суду /13.01.2015/ Овідіопольський районний суд Одеської області Ухвала суду /26.11.2014/ Овідіопольський районний суд Одеської області

Справа № 509/5278/14-а

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 травня 2016 року Овідіопольський районний суд Одеської області у складі:

головуючого - судді Кочко В.К.,

при секретарі - Мажар А.М.,

за участю представника позивачів - ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду смт.Овідіополь справу за адміністративним позовом ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 до Авангардівської селищної ради Овідіопольського району Одеської області, третіх осіб ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, про скасування рішень та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

21 листопада 2014 року позивачі звернулися до суду з вищевказаним позовом.

Свої вимоги мотивували тим, що Авангардівською селищною радою Овідіопольського району Одеської області за бюджетні кошти побудований багатоквартирний жилий будиннок за адресою АДРЕСА_6 всі позивачі є особами, які перебувала на пільговій квартирній черзі та мали право на першочергове отримання житла у вказаному будинку, однак квартири, які повинні були надані позивачам, відповідач під виглядом службового житла роздав працівникам селищної ради, при цьому для забезпечення можливості надання квартир працівникам ради, ОСОБА_2 та ОСОБА_3 незаконно знято з квартирного обліку.

Позивачі вважають дії Авангардівської селищної ради Овідіопольського району Одеської області щодо зняття їх з квартирного обліку, ненаданням їм житла та надання службового житла працівникам Авангардівської селищної ради незаконними, а прийняті відповідачем рішення протиправними та такими, що підлягають скасуванню. Вказані обставини і стала підставою для звернення до суду з даним позовом.

Тому представник позивачів просив суд скасувати рішення виконкому Авангардівської селищної ради: від 29.08.2014р. №104 «Про виключення ОСОБА_2 зі списків громадян, які перебувають на квартирному обліку»; від 12.06.2014р. №69 «Про виключення ОСОБА_3 зі списків громадян, які перебувають на квартирному обліку»; 29.09.2014р. №101 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету Авангардівської селищної ради №69 від 12.06.2014р.»; від 27.05.2014 року №55,56,57,58,59,60 «Про видачу ордерів на службові житлові приміщення ОСОБА_7, ОСОБА_6, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11.», зобов'язати Авангардівську селищну раду відновити порушені права: ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 шляхом надання йому окремої квартири у багатоквартирному житловому будинку за адресою: АДРЕСА_6 у межах встановленої норми жилої площі.

Представник позивачів у судовому засіданні позов підтримав у повному обсязі.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, однак надіслав до суду заяву, у якій просив суд розглянути справу у його відсутності з урахуванням заперечень на позов, поданих раніше.

Треті особи у судове засідання не з'явилися, однак надіслали до суду заяви, у яких просили суд розглянути справу у їх відсутності.

Заслухавши пояснення представника позивачів, дослідивши письмові докази по справі, суд вважає за необхідне у задоволенні позову відмовити.

Відповідно до ст.11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно ст.86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Відповідно до ст. 4 Житлового кодексу Українької РСР, діючого на підставі Постанови Верховної Ради України «Про порядок тимчасової дії на території України окремих актів законодавства Союзу РСР» від 12.09.1991 р. № 1545-ХІІ, жилі будинки, а також жилі приміщення в інших будівлях, що знаходяться на території України, утворюють житловий фонд. Житловий фонд включає жилі будинки і жилі приміщення в інших будівлях, що віднесені до державного, громадського, приватного житлового фонду, та житлового фонду соціального призначення. Згідно ст 5 ЖК УРСР державний житловий фонд перебуває у віданні місцевих Рад народних депутатів (житловий фонд місцевих Рад) та у віданні міністерств, державних комітетів і відомств (відомчий житловий фонд).

Частиною 1 ст. 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в України» від 21.05.1997 р. № 280/97-ВР встановлено, що територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно. Відповідно до ч. 1 ст. 10 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами, є сільські, селищні, міські ради. Згідно ч. 1 ст. 11 цього Закону виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи. Нормами ст. 30 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження щодо управління об'єктами житлово-комунального господарства, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад (пп. 1 п. а)), облік громадян, які відповідно до законодавства потребують поліпшення житлових умов; розподіл та надання відповідно до законодавства житла, що належить до комунальної власності (пп. 2 п. а)), а також делеговані повноваження щодо обліку відповідно до закону житлового фонду, здійснення контролю за його використанням (пп. 5 п. б)) .

Відповідно до ч. 1 ст. 316 Цивільного кодексу України правом власності є право особи на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб. Зміст права власності визначений ч.1 ст.317 ЦК України та полягає у належності власникову права володіння, користування та розпоряджання своїм майном. Суб'єктами права власності згідно ст. 318 ЦК України є Український народ та інші учасники цивільних відносин: фізичні особи та юридичні особи, держава Україна, Автономна Республіка Крим, територіальні громади, іноземні держави та інші суб'єкти публічного права.

Порядок обліку осіб, що потребують поліпшення житлових умов, підстави взятті таких осіб на облік та зняття з обліку, надання особам жилих приміщень регулюються статтями 31-60 Житлового кодексу УРСР та Правилами обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, і надання їм жилих приміщень в Українській РСР, затверджених постановою Ради Міністрів УРСР і Укрпрофради від 11.12.1984 р. N 470, діючих на підставі Постанови Верховної Ради України «Про порядок тимчасової дії на території України окремих актів законодавства Союзу РСР» від 12.09.1991 р. № 1545-ХІІ.

Відповідно до норм ст. 31 ЖК УРСР громадяни, які потребують поліпшення житлових умов, мають право на одержання у користування жилого приміщення в будинках державного або громадського житлового фонду. Жилі приміщення надаються зазначеним громадянам, які постійно проживають у даному населеному пункті.

Відповідно до статей 43, 45, 46 ЖК УРСР, пунктів 44, 45, 46, 47 Порядку обліку осіб, що потребують поліпшення житлових умов, громадяни, що перебувають на обліку, одержують житло відповідно до черги, у першу чергу та позачергово. Облік таких громадян ведеться у спосіб та за формами, встановленими додатками №№ 4, 5, 6 до Правил обліку. Діючим законодавством пільгові черги, на які посилаються в адміністративному позові позивачі, не передбачені.

Вислухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, суд критично ставиться до тверджень позову про виключення Авангардівською селищною радою Овідіопольського району ОСОБА_2 та ОСОБА_3 з обліку осіб, що потребують поліпшення житлових умов, з метою відповідного створення умов для надання жилих приміщень працівникам селищної ради у будинку по вул. Нижній, 24 в смт. Авангард.

Оскаржувані рішення виконавчого комітету Авангардівської селищної ради Овідіопольського району №№ 55, 56, 57, 58, 59 та 60 прийняті 27 травня 2014 р. При цьому рішення виконавчого комітету Авангардівської селищної ради № 69 про виключення ОСОБА_3 із обліку осіб, що потребують поліпшення житлових умов, прийнято 12.06.2014 р., а рішення № 104 щодо ОСОБА_2 прийняте 29.08.2014 р., тобто після оскаржуваних рішень №№ 55, 56, 57, 58, 59, 60. Означена обставина свідчить, про відсутність будь-якого причинно-наслідкового зв'язку між розглядом та вирішенням питання щодо перебування ОСОБА_3 та ОСОБА_2 на обліку та наданням квартир працівникам Авангардівської селищної ради, так як питання такого надання вирішено за часу перебування ОСОБА_3 та ОСОБА_2 на обліку.

В судовому засіданні встановлено, що ОСОБА_2 було взято на облік осіб, які потребують поліпшення житлових умов 02 лютого 2011 р. рішенням Виконавчого комітету Авангардівської селищної ради № 33.

Підстави, що надають особі право на поліпшення житлових умов та перебування на обліку, передбачені частинами 1, 2 ст. 34 ЖК УРСР, п. 13 Порядку обліку. Такими підставами є забезпеченність жилою площею нижче за рівень, що визначається в порядку, встановлюваному Радою Міністрів Української РСР і Українською республіканською радою професійних спілок; проживання у приміщенні, що не відповідає встановленим санітарним і технічним вимогам; хвороба на тяжкі форми деяких хронічних захворювань, у зв'язку з чим особи не можуть проживати в комунальній квартирі або в одній кімнаті з членами своєї сім'ї (перелік зазначених захворювань затверджується Міністерством охорони здоров'я Української РСР за погодженням з Українською республіканською радою професійних спілок); проживання за договором піднайму жилого приміщення в будинках державного або громадського житлового фонду чи за договором найму жилого приміщення в будинках житлово-будівельних кооперативів; проживання тривалий час за договором найму (оренди) в будинках (квартирах), що належать громадянам на праві приватної власності; проживання у гуртожитках; інші підстави, передбачені законодавством.

Місце взяття громадян на облік потребуючих поліпшення житлових умов є законодавчо визначеним. Згідно із ст. ст. 36, 39 ЖК УРСР, п. 8 Порядку обліку громадяни беруться на облік потребуючих поліпшення житлових умов або за місцем проживання - виконавчим комітетом міської, селищної, сільської Ради; або за місцем роботи - спільним рішенням адміністрації підприємства, установи, організації чи органу кооперативної або іншої громадської організації і відповідного профспілкового комітету.

Відповідно до викладених норми підставою для обліку особи як такої, що потребує поліпшення житлових умов, є або незабезпечення її житлом відповідно до встановлених норм, або відсутність в особи житла, або наявність в особи певних хвороб, визначених законодавством.

Судом встановлено, що відповідно до Свідоцтва про право власності на квартиру від 03 квітня 1997 р., виданого на підставі розпорядження органу приватизації КСП «Тепличне», ОСОБА_14 належить окрема 4-кімнатна квартира площею 83,7 кв.м. Співвласниками квартири є ОСОБА_2, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17. Будучи належним чином забезпеченим житлом в смт. Авангард ОСОБА_2 уклав договір дарування належної йому частини в означеній квартирі своїй дружині ОСОБА_14 (договір дарування від 27.10.2011 року, посвідчений державним нотаріусом Овідіопольської районної державної нотаріальної контори Одеської області та витяг про державну реєстрацію речового права (право власності на 1/5 частку чотирьохкімнатної квартири) від 14.11.2011 року за власником ОСОБА_2.). Відповідно до ст. 35 ЖК УРСР громадяни, які штучно погіршили житлові умови шляхом обміну займаного жилого приміщення, його псування або руйнування, відчуження придатного і достатнього за розміром для проживання жилого будинку (частини будинку), а також громадяни, у яких потреба в поліпшенні житлових умов виникла внаслідок вилучення жилого приміщення, використовуваного для одержання нетрудових доходів (стаття 96), не беруться на облік потребуючих поліпшення житлових умов протягом п'яти років з моменту погіршення житлових умов. Згідно ч. 2 ст. 40 ЖК УРСР громадяни знімаються з обліку потребуючих поліпшення житлових умов у випадках подання відомостей, що не відповідають дійсності, які стали підставою для взяття на облік, або неправомірних дій службових осіб при вирішенні питання про взяття на облік. У зв'язку з виявленням факту штучного погіршення ОСОБА_2 житлових умов, тобто свідомих, умисних дій, спеціально спрямованих на створення в обхід закону, права на одержання житла в будинках державного і громадського житлового фонду виконавчим комітетом Авангардівської селищної ради Овідіопольського району 29.08.2014 р. прийняте рішення № 104 про зняття ОСОБА_2 з обліку осіб, що потребують поліпшення житлових умов.

Встановлені судом обставини свідчать про відсутність підстав для задовлення вимог адміністративного позову щодо скасування рішення виконавчого комітету Авангардівської селищної ради Овідіопольського району від 29.08.2014 р. № 104.

В судовому засіданні встановлено, що ОСОБА_3 було взято на облік осіб, що потребують поліпшення житлових умов рішенням виконавчого комітету Авангардівської селищної ради Овідіопольського району від 02 лютого 2011 р. № 33.

Статтаю 31 ЖК УРСР, пунктами 2, 15 Порядку обліку однією з умов, за наявності яких особа береться на облік потребуючих поліпшення житлових умов за місцем проживання, є постійне проживаня в населеному пункті та наявність реєстрації проживання в ньому.

17 листопада 2010 р. ОСОБА_3 звернувся до Авангардівської селищної ради Овідіопольського району з заявою про виділення йому житла (квартири) або земельної ділянки у зв'язку із тим, що він є учасником бойових дій в Демократичній Республіці Афганістан. До заяви позивач додав копії паспорту з пропискою смт. Авангард (гуртожиток КСП «Тепличне»), посвідчення учасника бойових дій серії НОМЕР_1. За таких умов розгляд питання про взяття ОСОБА_3 на облік осіб, що потребують поліпшення житлових умов, міг здійснюватись на підставі або п. 6 ч. 1 ст. 34 ЖК УРСР, пп. 6 ч. 2 п. 13 Порядку обліку, як особи, що проживає у гуртожитку; або ч. 2 ст. 34 ЖК УРСР, ст. ст. 5, 6, п. 14 ч. 1 ст. 12 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» від 22.10.1993 р. № 3551, як учасник бойових дій.

Станом на 17 листопада 2010 р. місце проживання заявника було зареєстроване в смт. Авангард у гуртожитку КСП «Тепличне», про що зазначено у реєстраційному штампі в паспорті особи. Фактична адреса означеного гуртожитку АДРЕСА_7 Відповідно до Акту обстеження житлово-побутових умов від 18.01.2011 р. комісією Авангардівської селищної ради Овідіопольського району встановлено, що ОСОБА_3 не проживає за вказаною адресою, а лише формально зареєстрований.

Відповідно до п. 25 Порядку обліку виконавчі комітети органи місцевого самоврядування щороку в період з 01 жовтня по 31 грудня проводять перереєстрацію громадян, які перебувають на квартирному обліку, в ході якої перевіряються їх облікові дані.

17 жовтня 2013 р. комісією Авангардівської селищної ради Овідіопольського району проведено обстеження житлово-побутових умов ОСОБА_3, під час якого встановлене фактичне місце проживання особи - АДРЕСА_8 в приватній оселі - одноповерховому житловому будинку, разом із сім'єю (ОСОБА_20, ОСОБА_21, ОСОБА_22, ОСОБА_23.). Відповідно до пояснень відповідача крім вимог п. 25 Порядку обліку підставою для проведення обстеження житлових умов за вказаною адресою стало отримання виконавчим комітетом Авангардівської селищної ради копій листів Овідіопольської районної спілки ветеранів Афганістану (воїнів інтернаціоналістів) Одеської області (ОРСВА) від 10 грудня 2007 р. № 59 на ім'я селищного голови ради про виділення ОСОБА_3 земельної ділянки для індивідуального житлового будівництва за адресою АДРЕСА_8; та від 30 серпня 2010 р. № 84, до яких додані копії документів, що свідчать про надання ОСОБА_3 матеріальної допомоги на індивідуальне житлове будівництво.

Судом встановлено, що рішенням Авангардівської селищної ради Овідіопольського району від 15 липня 2008 р. № 694 ОСОБА_20 безоплатно передано у приватну власність земельну ділянку для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) площею 0,10 га, що раніше була надана в постійне користування, розташовану за адресою АДРЕСА_8, та земельну ділянку площею 0,0304 га, самовільно зайняту ОСОБА_20, якою вона також користувалась. Заява про безкоштовну передачу у власність земельної ділянки площею 0,10 га по вул.Агрономічній,9, подана 07.06.2005 р.

Згідно з архівної виписки Архівного відділу Овідіопольської районної державної адміністрації від 09 серпня 2010 р. № 193, яка є додатком до листа від 30 серпня 2010 р. № 84 ОРСВА, ОСОБА_3 ще в 2000 році розпорядженнями Овідіопольської районної державної адміністратації Одеської області від 10 березня 2000 р. № 159, від 25 квітня 2000 р. № 287, від 31 липня 2000 р. № 490, від 11 вересня 2000 р. № 625 надана матеріальна допомога в сумі 11 017 грн. з цільовим призначенням «придбання житла учаснику афганський дій». Згідно довідки № 193 грошові кошти виділені Фінансовим відділом Овідіопольської районної державної адміністрації із спеціального рахунку, передбаченого на будівництво житла учасникам афганських дій, та перераховані на рахунок Авангардівської селищної ради Овідіопольського району за придбані будівельні матеріали для індивідуального будинку воїну-афганцю ОСОБА_3 та за проведення будівельних робіт в тому ж будинку. Суд звертає увагу, що лист ОРСВА № 84 від 30 серпня 2010 р. адресований ОСОБА_3 саме за адресою АДРЕСА_8, що свідчить про проживання позивача за цією адресою та визначення її ним адресою для отримання кореспонденції, на відміну від гуртожитку КСП «Тепличне» в смт. Авангард, вул. Фруктова, 3а, адреси реєстрації місця проживання, вказаної в документах для взяття на облік осіб, потребуючих поліпшення житлових умов. Відповідно до матеріалів, наданих відповідачем за місцем реєстрації ОСОБА_3 в гуртожитку тривалий час (з 2004 р.) на підставі ордеру від 10 серпня 2004р. проживає родина Слайковських. Означена обставина зазначена в актах обстеження житлово-побутових умов від 17 жовтня 2013 р., від 04 червня 2014 р. За час ведення реєстраційної справи обліку особи, що потребує поліпшення житлових умов, ОСОБА_3 копії ордеру на житлову площу в гуртожитку не надав.

Судом встановлено, що відповідно до відбитку штампу в паспорті ОСОБА_3 його шлюб із ОСОБА_20 розірвано 11 грудня 2007 р. Суд критично оцінює цю обставину як підставу для твердження щодо непроживання з цього періоду ОСОБА_3 із родиною по вул. Агрономічній, 9, та відповідного його мешкання у гуртожитку (вул. Фруктова, 7). Матеріалами справи встановлені наступні обставини. Грошові кошти на будівництво індивідуального житла ОСОБА_3 за адресою АДРЕСА_8, виділені Овідіопольською РДА в 2000 р. (під час перебування його у шлюбі з ОСОБА_20.). Грошові кошти виділені на оплату придбаних будівельних матеріалів та проведених будівельних робіт станом на 2000 р. (під час шлюбу). Заява про виділення ОСОБА_20 земельної ділянки за адресою АДРЕСА_8, подана 07 червня 2005 р. (під час шлюбу). Листом від 10 грудня 2007 р. № 59 Овідіопольська районна спілка ветеранів Афганістану просила селищного голову смт. Авангард виділити ОСОБА_3 земельну ділянку для обслуговування індивідуального жилого будинку саме за адресою АДРЕСА_8 Лист Овідіопольської спілки ветеранів Афганістану від 30 серпня 2010 р. № 84 направлено саме за адресою АДРЕСА_8 що свідчить про те, що саме ця адреса була вказана ОСОБА_3 в 2010 р. як адреса проживання. Відповідно до Акту обстеження житлово-побутових умов від 17 жовтня 2013 р. фактичним місцем проживання ОСОБА_3 є збудований із залученням виділених Овідіопольською районною державною адміністрацією Одеської області коштів індивідуальний житловий будинок за адресою АДРЕСА_8 Проживання ОСОБА_3 в гуртожитку по АДРЕСА_9, спростовується доказами проживання родини Слайовських на житловій площі, що вказана в паспорті позивача як адреса реєстрації його проживання.

Вказані обставини у їх сукупності свідчать про надання в 2011 р. ОСОБА_3 відомостей для взятті його на облік осіб, що потребують поліпшення житлових умов, які не відповідають дійсності; про вирішення державою питання щодо забезпечення ОСОБА_24 житлом як учасника бойових дій (воїна-інтернаціоналіста) шляхом виділення йому та отримання ОСОБА_3 з бюджету в 2000 р. коштів для поліпшення житлових умов шляхом будівництва індивідуального житлового будинку; про будівництво будинку та проживання в ньому як станом на дату звернення із заявою про взяття його на облік (17 листопада 2010 р.), так я станом на 17 жовтня 2013 р. (час проведення обстеження житлових умов); про непроживання позивача в житловому приміщенні, в якому він зареєстрований, та проживання в якому надавало б право на поліпшення житлових умов; про забезпечення ОСОБА_3 житлом; про невідповідність облікових даних ОСОБА_3 фактичним обставинам. Окрім цього, відповідачем надано копію рішення Авангардівської селищної ради Овідіопольського району від 27 січня 2009 р. № 826-IV відповідно до якого будівлі гуртожитка присвоєна адреса «АДРЕСА_9», у зв'язку із чим наявна в паспорті ОСОБА_3 інформація про місце його проживання не відповідає дійсності.

Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 40 ЖК УРСР, п. п. 26, 27 Порядку обліку громадяни знімаються з обліку потребуючих поліпшення житлових умов у випадках подання відомостей, що не відповідають дійсності, які стали підставою для взяття на облік.

Встановлені та підтверджені матеріалами справи обставини свідчать про вірність висновкиів Авангардівської селищної ради Овідіопольського району щодо неможливості перебування ОСОБА_3 на обліку осіб, що потребують поліпшення житлових умов як учасник бойових дій, так як позивач в 2000 р. отримав кошти державного бюджету на будівництво індивідуального житлового будинку в смт. Авангард, збудував його та фактично в ньому проживає. Відсутні підстави і для обліку позивача як особи, що потребує поліпшення житлових умов у зв'язку із проживанням у гуртожитку, так як в гуртожитку по вул. Фруктовій в смт. Авангард, де він зареєстрований, позивач проживає.

У зв'язку з виявленними обставинами виконавчим комітетом Авангардівської селищної ради Овідіопольського району 12 червня 2014 р. прийняте рішення № 69 про виключення ОСОБА_3 з обліку осіб, що потребують поліпшення житлових умов, а 29 серпня 2014 р. прийняте рішення № 101 про внесення змін до рішення № 69, що не змінило його по суті.

Встановлені судом обставини свідчать про відсутність підстав для задовлення вимог адміністративного позову щодо скасування рішення виконавчого комітету Авангардівської селищної ради Овідіопольського району від 12 червня 2014 р. № 69 та рішення 29 серпня 2014 р. № 101.

В судовому засіданні встановлено, що ОСОБА_4 було прийнято на роботу до Авангардівської селищної ради 01 серпня 2009 р. розпорядженням Авангардівського селищного голови № 30-К від 31 липня 2009 р.

З 04 липня 2013 р. ОСОБА_4 перебувала у відпустці по догляду за дитиною згідно поданої заяви та розпорядження Авангардівського селищного голови №76-к від 02 липня 2013 р.

На облік осіб, що потребують поліпшення житлових умов, в Авангардівській селищній раді ОСОБА_4 взято 17 квітня 2014 р. на підставі рішення Виконавчого комітету Авангардівської селищної ради Овідіопольського району №28.

За вимогами адміністративного позову житлові права позивача ОСОБА_4 повинні були бути забезпечені відповідачем шляхом надання їй окремої жилої квартири як перебуваючому на обліку потребующих поліпшення житлових умов молодому спеціадісту у пільговій черзі.

Відповідно до п. 44 Порядку обліку у першу чергу жилі приміщення надаються тим, що перебувають на квартирному обліку Героям Радянського Союзу, Героям Соціалістичної Праці, а також особам, нагородженим орденами Слави, Трудової Слави, «За службу Батьківщині у Збройних Силах СРСР» усіх трьох ступенів; особам, які хворіють на тяжкі форми деяких хронічних захворювань, перелічених у списку захворювань, затвердженому Міністерством охорони здоров'я СРСР за погодженням з Державним комітетом СРСР по праці і соціальних питаннях та ВЦРПС; особам, зараженим вірусом імунодефіциту людини внаслідок виконання медичних маніпуляцій; медичним працівникам, зараженим вірусом імунодефіциту людини внаслідок виконання службових обов'язків; учасникам бойових дій та учасникам війни; інвалідам праці I і II груп та інвалідам I і II груп з числа військовослужбовців; особам, які стали інвалідами I і II груп у зв'язку з виконанням державних або громадських обов'язків, виконанням обов'язку громадянина СРСР по рятуванню життя людини, по охороні соціалістичної власності і правопорядку; сім'ям осіб, які загинули при виконанні державних або громадських обов'язків, виконанні обов'язку громадянина СРСР по рятуванню життя людини, по охороні соціалістичної власності і правопорядку; сім'ям осіб, які загинули на виробництві внаслідок нещасного випадку; робітникам і службовцям, які тривалий час сумлінно пропрацювали у сфері виробництва; матерям, яким присвоєно звання «Мати-героїня»; багатодітним сім'ям (які мають у своєму складі трьох і більше дітей) і одиноким матерям; сім'ям при народженні близнят; учителям та іншим педагогічним працівникам загальноосвітніх шкіл і професійно-технічних учбових закладів; особам, які проживають у ветхих будинках, що не підлягають капітальному ремонту; іншим громадянам у випадках, передбачених законодавством Союзу РСР і Української РСР. Відповідно до п. 46 Правил обліку поза чергою жилі приміщення надаються громадянам, житло яких внаслідок стихійного лиха стало непридатним для проживання; особам, направленим у порядку розподілу на роботу в іншу місцевість; дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування, після завершення терміну перебування у сім'ї опікуна чи піклувальника, прийомній сім'ї, дитячому будинку сімейного типу, закладах для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також особам з їх числа у разі відсутності житла або неможливості повернення займаного раніше жилого приміщення; дітям-інвалідам з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які проживають у сім'ях піклувальників, прийомних сім'ях та дитячих будинках сімейного типу, державних або інших соціальних установах, після досягнення повноліття, у разі коли за висновком медико-соціальної експертизи вони можуть здійснювати самообслуговування і вести самостійний спосіб життя; громадянам, незаконно засудженим і згодом реабілітованим, за неможливості повернення займаного раніше жилого приміщення; особам, які належать до інвалідів війни; особам, на яких поширюється чинність Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»; особам, обраним на виборну посаду, коли це зв'язано з переїздом в іншу місцевість; членам сім'ї народного депутата України у разі його смерті в період виконання депутатських обов'язків у Верховній Раді України на постійній основі; в інших випадках, передбачених законодавством Союзу РСР і Української РСР.

У наведених нормах щодо першочергового або позачергового отримання житла категорія «молодий спеціаліст» не передбачена, у зв'язку із чим особи, що є молодими спеціалістами, отримують житло на загальних підставах.

Відповідно до частини 2 ст. 197 Кодексу законів про працю України молодим спеціалістам - випускникам державних навчальних закладів, потреба в яких раніше була заявлена підприємствами, установами, організаціями, надається робота за фахом на період не менше трьох років у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Відповідно до частини 1 ст. 197 КЗпП України працездатній молоді - громадянам України віком від 15 до 28 років після закінчення або припинення навчання у загальноосвітніх, професійних навчально-виховних і вищих навчальних закладах, завершення професійної підготовки і перепідготовки, а також після звільнення зі строкової військової або альтернативної (невійськової) служби надається перше робоче місце на строк не менше двох років. Таким чином, законодавством визначено, що статус «молодий спеціаліст» має працівник протягом 3-х років після закінчення вищого навчального заходу та працівник протягом 2 років після закінчення навчання у загальноосвітніх, професійних навчально-виховних і вищих навчальних закладах, завершення професійної підготовки і перепідготовки, а також після звільнення зі строкової військової або альтернативної (невійськової) служби.

Встановлені судом обставини свідчать, що станом на 2014 р. (час взяття на облік) ОСОБА_4 не є відповідно до ст. 197 КЗпП України молодим спеціалістом, у зв'язку із чим вирішення питання щодо забезпечення її житлом повинно вирішуватись в порядку черговості.

В судовому засіданні встановлено, що ОСОБА_5 взято на квартирний облік осіб, що потребують поліпшення житлових умов рішенням виконавчого комітету Авангардівської селищної ради від 02 лютого 2011 р. відповідно до поданої заяви від 17 грудня 2010 р.

Відповідно до рішення Виконавчого комітету Авангардівської селищної ради від 15 травня 2003 р. № 15 гр. ОСОБА_5, 1996 р.н., призначено опікуна - ОСОБА_29 Згідно довідки № 456 від 17 грудня 2010 р. про склад сім'ї опікуна ОСОБА_5 - ОСОБА_29, за адресою проживання ОСОБА_5 в 3-кімнатній квартирі АДРЕСА_1 проживає родина із 7 чоловік. Згідно акту обстеження житлово-побутових умов від 19.02.2014 р., складеного комісією Авангардівської селищної ради, в кв. АДРЕСА_1 фактично проживають 5 осіб, решта проживає в іншій місцевості. З врахуванням результатів обстеження комісія дійшла висновку про відсутність у ОСОБА_5 права на першочергове отримання житла та рекомендувала здійснити ремонт жилого приміщення за рахунок бюджету селищної ради. На виконання рекомендацій комісії за рахунок бюджетних коштів в кв. АДРЕСА_1 проведено ремонт, встановлене газове опалення та гаряче водопостачання.

Суд критично оцінює твердження адміністративного позову щодо протиправності рішень виконавчого комітету Авангардівської селищної ради Овідіопольського району Одеської області від 27 травня 2014 р. № № 55, 56, 57, 58, 59, 60 у зв'язку із порушенням Авангардівською селищною радою Овідіопольського району ст. 118 ЖК УРСР та постанови Ради міністрів УРСР від 04.02.1988 р. № 37 (із змінами та доповненнями), якою затверджені Перелік категорій працівників, яким може бути надано службові жилі приміщення та Положення про порядок надання службових жилих приміщень і користування ними в Українській РСР (надалі - Перелік № 37 та Положення № 37).

Відповідно до Постанови Верховної Ради України від 12.09.1991 р. № 1545-ХІІ «Про порядок тимчасової дії на території України окремих актів законодавства Союзу РСР» до прийняття відповідних актів законодавства України на території республіки застосовуються акти законодавства Союзу РСР з питань, які не врегульовані законодавством України, за умови, що вони не суперечать Конституції і законам України. Відповідно до Постанови № 1545-ХІІ Житловий кодекс УРСР та Постанова Ради міністрів УРСР від 04.02.1988 р. № 37 діють в теперішній час на території України, а їх застосування здійснюється в межах, що не суперечать чинному законодавству України.

Відповідно до ст.118 ЖК УРСР службові жилі приміщення призначаються для заселення громадянами, які у зв'язку з характером їх трудових відносин повинні проживати за місцем роботи або поблизу від нього. Статтею 119 ЖК УРСР визначено, що перелік категорій робітників, яким може бути надано службові жилі приміщення, встановлюється законодавством Союзу РСР і Української РСР. Таким чином, підставою для віднесення жилих приміщень до категорії службового житла та надання його в користування є необхідність забезпечення житлом працівників (службовців) установ, організацій, підприємств та органів влади у зв'язку із виконанням працівниками своїх трудових обов'язків у разі, якщо такі працівники не забезпечені житлом в населеному пункті за місцем роботи (служби). Із цими нормами кореспондуються норми пунктів 2, 3 Положення № 37, згідно яких підставою для віднесення жилого приміщення до службового житла є необхідність забезпечення працівника місцем проживання у безпосередній близькості від місця роботи.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» від 07 червня 2001 р. № 2493 служба в органах місцевого самоврядування - це професійна, на постійній основі діяльність громадян України, які займають посади в органах місцевого самоврядування, що спрямована на реалізацію територіальною громадою свого права на місцеве самоврядування та окремих повноважень органів виконавчої влади, наданих законом. Згідно ст. 2 Закону № 2493 посадовою особою місцевого самоврядування є особа, яка працює в органах місцевого самоврядування, має відповідні посадові повноваження щодо здійснення організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій і отримує заробітну плату за рахунок місцевого бюджету. Згідно ст. 3 Закону № 2493 посадами в органах місцевого самоврядування є виборні посади, на які особи обираються територіальною громадою; виборні посади, на які особи обираються або затверджуються відповідною радою; посади, на які особи призначаються сільським, селищним, міським головою, головою районної, районної у місті, обласної ради на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України. Відповідно до ст. 9 Закону № 2493 посадова особа місцевого самоврядування має право на соціальний і правовий захист.

Відповідно до п. 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 2493 на органи і посадових осіб місцевого самоврядування поширюється дія Закону України «Про державну службу» в частині, що не суперечить Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону № 2493 та іншим законам України, що регулюють діяльність місцевого самоврядування.

Згідно ст. 36 Закону України «Про державну службу» від 16.12.1993 р. № 3723 (надалі - Закон № 3723) державні службовці забезпечуються житлом у встановленому порядку із державного фонду. Закон № 2493 не містить будь-яких заборон або застережень щодо забезпечення посадових осіб органів місцевого самоврядування житлом на час виконання ними свої професійних обов'язків. Забезпечення житлом державних службовців, посадових осіб органів місцевого самоврядування на період виконання ними своїх професійних обов'язків у населеному пункту, в якому такі особи не мають власного житла, у спосіб інший, ніж шляхом надання службового житла, чинним законодавством не передбачено. Норми законів України «Про службу в органах місцевого самоврядування», «Про державну службу» мають більшу юридичну силу, ніж норми Постанови Ради міністрів УРСР від 04.02.1988 р. № 37, якими обмежується перелік осіб, що мають право на отримання службового житла.

Згідно ст.30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать як власні (самоврядні) повноваження облік громадян, які відповідно до законодавства потребують поліпшення житлових умов; розподіл та надання відповідно до законодавства житла, що належить до комунальної власності.

Матеріалами справи підтверджені наступні обставини щодо третіх осіб з боку відповідача, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору:

- ОСОБА_10 працює в Авангардівській селищній раді Овідіопольського району на посаді заступника селищного голови. На займану посаду призначена 26.11.2010 р. Розпорядженням Авангардівського селищного голови № 11-к. З 07.09.2000 р. по 26.11.2010 р. ОСОБА_10 працювала на державній службі та має безперервний стаж державної служби. 07.09.2000 р. ОСОБА_10 було прийнято присягу державного службовця, що підтверджується витягом з Трудової книжки НОМЕР_2 Відповідно до Інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, щодо суб'єкта, індексний № 9976554 від 25.09.2013 р. Реєстраційної служби Овідіопольського районного управління юстиції Одеської області у ОСОБА_10 відсутнє нерухоме майно, в тому числі жилі приміщення, як безпосередньо в смт. Авангард Овідіопольського району Одеської області так і Овідіопольському районі. З 01.01.2007 р. ОСОБА_10 із своїм чоловіком, ОСОБА_30, проживала в м. Одесі за адресою АДРЕСА_10, на підставі Договору оренди житла від 01.01.2007 р. з фізичною особою ОСОБА_31, та з 27.11.2010 р. в смт. Авангард за адресою АДРЕСА_5, на підставі Договору оренди житлової площі від 27.11.2010 р. з фізичною особою ОСОБА_32

- ОСОБА_9 працює в Авангардівській селищній раді Овідіопольського району на посаді головного бухгалтера. На займану посаду ОСОБА_9 призначена 14.09.2012 р. Розпорядженням Авангардівського селищного голови № 78-к. 14.09.2012 р. ОСОБА_9 прийнято присягу посадової особи місцевого самоврядування, що підтверджується витягом з Трудової книжки УКР № 2294362. З 10.07.2003 р. по 12.06.2012 р. ОСОБА_9 працювала на посаді заступника головного бухгалтера та головного бухгалтера Централізованої бухгалтерії відділу освіти Овідіопольської районної державної адміністрації. Після призначення за конкурсом на посаду головного бухгалтера Авангардівської селищної ради 14.09.2012 р. ОСОБА_9 залишалась проживати в смт. Овідіополь та проживала там весь час роботи в Авангардівській селищній раді до отримання службового житла відповідно до Рішення виконавчого комітету № 58 від 27.05.2014 р. Відповідно до Інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, щодо суб'єкта, індексний № 9976808 від 25.09.2013 р. Реєстраційної служби Овідіопольського районного управління юстиції Одеської області у ОСОБА_9 відсутнє нерухоме майно, в тому числі жилі приміщення, як безпосередньо в смт. Авангард Овідіопольського району Одеської області так і Овідіопольському районі. Про відсутність в ОСОБА_9 житла свідчить також Декларація про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру за 2013 рік.

- ОСОБА_8 працює в Авангардівській селищній раді Овідіопольського району на посаді спеціаліста 1-ї категорії. На займану посаду ОСОБА_8 призначений 01.08.2013 р. Розпорядженням Авангардівського селищного голови № 89-к за результатами конкурсу. 01.08.2013 р. ОСОБА_8 прийнято присягу посадової особи місцевого самоврядування, що підтверджується витягом з Трудової книжки НОМЕР_3. Відповідно до Інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, щодо суб'єкта, індексний № 12822540 від 14.11.2013 р. Реєстраційної служби Овідіопольського районного управління юстиції Одеської області у ОСОБА_8 відсутнє нерухоме майно, в тому числі жилі приміщення, як безпосередньо в смт. Авангард Овідіопольського району Одеської області так і Овідіопольському районі.

- ОСОБА_7 працює в Авангардівській селищній раді Овідіопольського району на посаді спеціаліста 1-ї категорії - бухгалтера. На роботу до Авангардівської селищної ради ОСОБА_7 прийнята 11.05.2000 р. Розпорядженням Авангардівського селищного голови № 17-к. 17.04.2002 р. ОСОБА_7 прийнято присягу посадової особи місцевого самоврядування, що підтверджується витягом з Трудової книжки НОМЕР_4 Відповідно до Інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, щодо суб'єкта, індексний № 12461448 від 08.11.2013 р. Реєстраційної служби Овідіопольського районного управління юстиції Одеської області у ОСОБА_7 відсутнє нерухоме майно, в тому числі жилі приміщення, як безпосередньо в смт. Авангард Овідіопольського району Одеської області так і Овідіопольському районі.

- ОСОБА_6 працює в Авангардівській селищній раді Овідіопольського району на посаді секретаря селищної ради. На займану посаду ОСОБА_6 обрана 12.11.2010 р. згідно рішення Авангардівської селищної ради № 3-V. 12.11.2010 р. ОСОБА_6 було прийнято присягу посадової особи місцевого самоврядування, що підтверджується витягом з Трудової книжки НОМЕР_5. Відповідно до Інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, щодо суб'єкта, індексний № 9976361 від 25.09.2013 р. Реєстраційної служби Овідіопольського районного управління юстиції Одеської області у ОСОБА_6 відсутнє нерухоме майно, в тому числі жилі приміщення, як безпосередньо в смт. Авангард Овідіопольського району Одеської області так і Овідіопольському районі.

Матеріалами справи встановлено, що що працівники Авангардівської селищної ради ОСОБА_8, ОСОБА_11, ОСОБА_7, ОСОБА_10 перебували на обліку осіб, що потребують поліпшення житлових умов згідно рішень Виконавчого комітету Авангардівської селищної ради від 02 лютого 2011 р. № 33, від 30 вересня 2013 р. № 98.

Встановлені судом обставини свідчать про правомірність та обгрунтованість рішень виконавчого комітету Авангардівської селищної ради Овідіопольського району від від 27 травня 2014 р. № № 55, 56, 57, 58, 59, 60.

Пунктом 12 Положення про порядок надання службових жилих приміщень і користування ними в Українській РСР, затвердженого постановою Ради Міністрів УРСР від 04 лютого 1988 р. № 37, встановлений норматив жилої площі на одну особу, який становить 13,65 кв.м. Рішеннями виконавчого комітету Авангардівської селищної ради Овідіопольського району від від 27 травня 2014 р. № № 55, 56, 57, 58, 59, 60 службові жилі приміщення надані працівникам Авангардівської селищної ради:

-ОСОБА_10 Склад сім'ї, що підлягає заселенню у службове приміщення 3 особи. Площа наданого службового житла (квартира № 3) становить 74,1 м2, житлова площа 44,5 м2. Розрахована за п. 12 Положення максимальна жила площа не повинна перевищувати 40,95 м2.

-ОСОБА_7 Склад сім'ї, що підлягає заселенню у службове приміщення 2 особи. Площа наданого службового житла (квартира № 15) становить 54,8 м2, житлова площа 25,3 м2. Таким чином розрахована за п. 12 Положення максимальна жила площа не повинна перевищувати 27,3 м2. Площа наданого службового житла ОСОБА_7 є меншою за встановлений показник.

-ОСОБА_11 Склад сім'ї, що підлягає заселенню у службове приміщення 2 особи. Площа наданого службового житла (квартира № 16) становить 55,6 м2, житлова площа 25,4 м2. Таким чином розрахована за п. 12 Положення максимальна жила площа не повинна перевищувати 27,3 м2. Площа наданого службового житла ОСОБА_11 є меншою за встановлений показник.

-ОСОБА_6 Склад сім'ї, що підлягає заселенню у службове приміщення 2 особи. Площа наданого службового житла (квартира № 2) становить 64,4 м2, житлова площа 34,8 м2. Розрахована за п. 12 Положення максимальна жила площа не повинна перевищувати 27,3 м2.

-ОСОБА_8 Склад сім'ї, що підлягає заселенню у службове приміщення 3 особи. Площа наданого службового житла (квартира № 5) становить 74,8 м2, житлова площа 44,5 м2. Розрахована за п. 12 Положення максимальна жила площа не повинна перевищувати 40,95 м2.

-ОСОБА_9 Склад сім'ї, що підлягає заселенню у службове приміщення 2 особи. Площа наданого службового житла (квартира № 25) становить 65,0 м2, житлова площа 35,6 м2. Розрахована за п. 12 Положення максимальна жила площа не повинна перевищувати 27,3 м2.

Згідно ч. 2 п. 12 Положення службове жиле приміщення може бути надано з перевищенням указаного вище максимального розміру, якщо воно становить одну

кімнату (однокімнатну квартиру), або у випадках, вказаних в абзаці першому пункту 11 цього Положення. Відповідно до п. 11 Положення при наданні службових жилих приміщень не допускається заселення однієї кімнати особами різної статі, старшими за 9 років, крім подружжя, а також особами, які хворіють на тяжкі форми деяких хронічних захворювань, у зв'язку з чим вони не можуть проживати в одній кімнаті з членами своєї сім'ї.

Матеріалами справи встановлено, що службове житло ОСОБА_6 надане на родину з 2х особі - ОСОБА_6 та її сину ОСОБА_33 (1988 р.). Різностатевість членів родини є підставою для застосування в даному випадку приписів п. 11 Положення. Службове житло ОСОБА_9 надане на родину з 2х особі - ОСОБА_9 та її сину ОСОБА_34 (1994 р.). Різностатевість членів родини є підставою для застосування в даному випадку приписів п. 11 Положення.

Відповідно до ч. 2 п. 11 Положення службове жиле приміщення може бути надано з перевищенням указаного вище максимального розміру, якщо воно становить одну кімнату (однокімнатну квартиру), або у випадках, вказаних в абзаці першому пункту 11 цього Положення. Згідно із Проектом та Декларацією про готовність об'єкта до експлуатації у багатоквартирному житловому будинку в смт. Авангард по вул. Нижня, 24 існує тільки 5 однокімнатних квартир, три з яких - службові та дві - видані дітям сиротам. Однокімнатними службовими квартирами є квартира № 22 - згідно рішення Виконавчого комітету Авангардівської селищної ради від 27.05.2014р. № 51 надана вихователю Авангардівського НВК ОСОБА_35; квартира НОМЕР_6 - згідно рішення Виконавчого комітету Авангардівської селищної ради від 27.05.2014р. №41 надана заступнику начальника управління Департаменту економічного розвитку і торгівлі Одеської облдержадміністрації ОСОБА_19; квартира № 26 - згідно рішення Виконавчого комітету Авангардівської селищної ради від 27.05.2014р. №50 надана прокурору прокуратури Овідіопольського району ОСОБА_36

Відповідно до ст. 47 ЖК УРСР норма жилої площі в Україні встановлюється в розмірі 13,65 квадратного метру на одну особу.

Матеріалами справи встановлено, що спірні квартири в багатоповерховому житловому домі по вул.Нижня,24, смт. Авангард, надані праівкникам селищної ради рішеннями виконавчого комітету Авангардівської селищної ради Овідіопольського району від 27 травня 2015 р. № № 55, 56, 57, 58, 59, 60, мають наступну площу: квартира НОМЕР_7 - 64,4 м2, житлова площа 34,8 м2; квартира НОМЕР_8 - 74,1 м2, житлова площа 44,5 м2; квартира НОМЕР_9 - 74,8 м2, житлова площа 44,5 м2; квартира НОМЕР_10 - 54,8 м2, житлова площа 25,3 м2; квартира НОМЕР_11 - 55,6 м2, житлова площа 25,4 м2; квартира НОМЕР_12 - 65,0 м2, житлова площа 35,6 м2. Позовні вимоги про зобов'язання Авангардівської селищної ради Овідіопольського району відновити порушені житлові права позивачів шляхом надання окремих квартир в межах встановленої норми жилої площі передбачають надання жилих приміщень ОСОБА_2 (склад сім'ї - 1 особа), ОСОБА_3 (склад сім'ї - 1 особа), ОСОБА_4 (склад сім'ї - 2 особи), ОСОБА_37 (склад сім'ї - 4 особи), ОСОБА_5 (склад сім'ї - 1 особа). З урахуванням положень ст. 47 ЖК УРСР, п. 12 Положення про порядок надання службових жилих приміщень скасування оспорюваних рішень виконавчого комітету Авангардівської селищної ради від 27 травня 2014 р. №№ 55, 56, 57, 58, 59, 60 не є способом захисту та поновлення житлових прав ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4 ОСОБА_5, так як площа жилих приміщень, що надані за оспорюваними рішеннями, є більшою за допустиму для надання їм жилу площу.

Відповідно до ч. 1 ст. 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Згідно ст. 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Частиною 1, 2 ст. 71 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Обставини, на які посилається Авангардівська селищна рада Овідіопольського району, заперечуючи про вимог адміністративного позову, є обгрунтованими та доведені відповідачем згідно ст. 71 КАС України належними та допустими доказами.

Розглянувши позовні вимоги, суд доходить висновку про те, що у задоволенні позовних вимог ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 до Авангардівської селищної ради Овідіопольського району про скасування рішень виконавчого комітету Авангардівської селищної ради, зобов'язання Авангардівської селищної ради Овідіопольського району Одеської області відновити порушені житлові права позивачів шляхом надання окремих квартир у межах встановленої норми жилової площі, необхідно відмовити в повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 10,11,69-72,86,136,158-163,167 КАС України, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 до Авангардівської селищної ради Овідіопольського району Одеської області, третіх осіб ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, про скасування рішень та зобов'язання вчинити певні дії - відмовити.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги у 10-денний строк з дня проголошення, а в разі складання постанови у повному обсязі відповідно до ст.160 КАСУ - з дня складання у повному обсязі, з подачею її копії до апеляційної інстанції або в порядку ч.2 ст.186 КАС України.

Суддя В.К.Кочко

Джерело: ЄДРСР 58151468
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку