open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 826/13661/15 Головуючий у 1-й інстанції: Аблов Є.В. Суддя-доповідач: Міщук М.С.

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 травня 2016 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді суддів: при секретарі

Міщука М.С. Бєлової Л.В., Гром Л.М. Доценку О.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Черкаської митниці ДФС на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 01 березня 2016 року у справі за адміністративним позовом приватного підприємства «Будпостач» до Черкаської митниці ДФС про визнання протиправним та скасування рішення, -

ВСТАНОВИВ:

10 липня 2015 року приватне підприємство «Будпостач» звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Черкаської митниці ДФС, в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення Черкаської митниці ДФС про визначення коду товару від 02.03.2015 року № КТ-902000000-0006-2015.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 01 березня 2016 року адміністративний позов приватного підприємства «Будпостач» задоволено.

В апеляційній скарзі про скасування постанови Черкаська митниця ДФС (надалі також апелянт) зазначає, що судом першої інстанції не було взято до уваги листи Міндоходів від 26.03.2014 року № 6983/7/99-99-24-02- 03-17 та Держмитслужби України від 05.03.2013 року № 11.1/2-16.2/2165-ЕП, згідно яких товари завезені ПП «Будпостач» відносяться до категорії тракторів, а отже ставка ввізного мита має становити 10%.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників сторін, які з'явились у судове засідання та перевіривши за матеріалами справи наведені у скарзі доводи колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, 31.01.2015 року ТОВ "Будпостач" було подано до митного поста "Умань" Черкаської митниці ДФС митну декларацію типу ІМ 40 ДЕ, яка зареєстрована за №902030000/2015/300418 на товар: "Машини сільськогосподарські для оброблення грунту, в яких ходова частина і робоча частина утворюють єдиний неродільний блок, компл.: бензинові культиватори (грнутофрези): 1050G (з колесами 4.00-10 та вісями) - 500 шт., 1050 G (з колесами 4.00-8 в зборі) - 200 шт., дизельні культиватори (грунтофрези): 1050 (з колесами 4.00-8 та вісями) - 200 шт., 1050 (з колесами 4.00-10 та вісями) - 380 шт., 1050Е (з колесами 4.00-10 та вісями) - 100 шт., 1350 (з колесами 5.00-12 та вісями) - 300 шт. Поставляються в незібраному стані в комплекті з колесами, які призначені для транспортування даного культиватора. Для моделей 1050G, 1050, 1050Е, 1350 HWASDAN MACHINERY MANUFACTURING CO., LTD Торговельна марка FORTE Країна походження - CN".

Також було надано, зокрема інвойс та пакувальний лист №НSD14-1017А(W) від 17.10.2014 року, сертифікат про походження товару № 14С5102А0953/00053, декларацію про відповідність UA.TR.D.093-0372-15 від 30.01.2015 року, митну декларацію країни відправлення №801020140104561511 від 25.11.2014 року.

Технічну документацію щодо даних культиваторів не було надано до митного оформлення.

Заявлений ТОВ "Будпостач" у графі 33 МД №300418 код товару 8432291000 згідно з УКТЗЕД за ставкою ввізного мита 0%: машини сільськогосподарські, садові або лісогосподарські для підготовки або оброблення грунту; котки для газонів або спортивних майданчиків: борони, розпушувачі, культиватори, мотики та полільники, розпушувачі та культиватори.

31.01.2015 року за проведення митного огляду вказаних товарів Черкаською митницею ДФС було складено Акт митного огляду №902030000/2015/300481.

Оскільки опис товарів заявлених за митною декларацією від 31.01.2015 року №902030000/2015/300418 є неповним, не містить відомостей щодо того чи мають заявлені культиватори вал відбору потужності, чи мають можливість тягти за собою різне змінне взаємозамінне навісне обладнання, з метою ідентифікації заявленого товару для його однозначної класифікації згідно з УКТЗЕД, відповідно до положень п. 3 ст. 69 МК України та п.5 розділу III Порядку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 року №650, Черкаською митницею ДФС у ТОВ "Будпостач" було витребувано технічну документацію у т.ч. від виробника, з наступною інформацією щодо зазначеного товару, а саме: інструкцію з експлуатації (на російській чи українській мові); схему зборки (деталювання/"взрив-схема") культиватора кожного найменування; якщо в інструкції наступні питання не висвітлено, то надати на них відповідь окремим документом (наприклад, у вигляді листа) із зазначеною інформацією.

10.02.2015 року ТОВ "Будпостач" листом за №1002 було надано Черкаській митниці ДФС «Інструкції з експлуатації товарів».

10.02.2015 року Черкаська митниця ДФС звернулась із запитом за № 110/7/23-70-25-41 до спеціалізованого митного органу з питань експертного забезпечення - Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та дослідження Міндоходів (надалі також СЛЕД Міндоходів) щодо проведення експертизи товару.

26.02.2015 року СЛЕД Міндоходів листом за № 1200/94-94-59-02-4 було повідомлено Черкаську митницю ДФС про неможливість проведення експертизи та надано роз'яснення щодо класифікації ідентичних товарів цієї ж торгівельної марки FОRТЕ 105 і 135 (які відповідають задекларованим за МД № 300418 товарам моделей 1050 і 1350 відповідно), та дослідження щодо яких вже проводилось і відповідна інформація міститься в листах Міндоходів від 26.03.2014 року № 6983/7/99-99-24-02- 03-17 та Держмитслужби України від 05.03.2013 року № 11.1/2-16.2/2165-ЕП.

Вважаючи надану ТОВ "Будпостач" інформацію неповною, та на підставі зазначених вище листів Черкаська митниця ДФС прийняла рішення від 02.03.2015 року №КТ-902000000-0005-2015, яким код імпортованого товару за УКТ ЗЕД було змінено на код 8701 10 00 00 «Трактори, що керуються водієм, який іде поряд».

Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції виходив з того, що хоч імпортовані товари і можуть керуються водієм, який іде поруч, однак не мають технічної можливості (не призначені) для роботи з взаємозамінним начіпним знаряддям, що має привід від вала відбору потужності, то твердження контролюючого органу про необхідність застосування до досліджуваних товарів коду УКТ ЗЕД 8701 10 00 00 є помилковим.

Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції з огляду на таке.

Відповідно до частин 1, 6 статті 264 Митного кодексу України митна декларація реєструється та приймається органом доходів і зборів у порядку, що визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Митна декларація приймається для митного оформлення, якщо вона подана за встановленою формою, підписана особою, яка її подала, і перевіркою цієї декларації встановлено, що вона містить всі необхідні відомості і до неї додано всі документи, визначені цим Кодексом. Факт прийняття митної декларації засвідчується посадовою особою органу доходів і зборів, яка її прийняла, шляхом проставлення на ній відбитка відповідного митного забезпечення та інших відміток (номера декларації, дати та часу її прийняття тощо), у тому числі з використанням інформаційних технологій.

Відповідно до Наказу Міністерства фінансів України № 650 від 30.05.2012 року "Про затвердження Порядку роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України" встановлено, що посадова особа ПМО чи митного поста згідно з цим Порядком здійснює контроль правильності класифікації товарів під час проведення процедур митного контролю та оформлення товарів.

У пункті 2 розділу 3 "Контроль правильності класифікації товарів і прийняття Рішень, порядок взаємодії з ПМО, митним постом" вказано, що посадові особи ПМО чи митного поста, ВМП здійснюють контроль правильності класифікації товарів під час проведення митних формальностей при митному оформленні товарів. Обсяг контролю, достатнього для забезпечення додержання правил класифікації товарів при митному оформленні, визначається на основі результатів застосування системи управління ризиками.

Разом з тим, пунктом 5 розділу 3 Порядку № 650 від 30.05.2012 року передбачено, що у разі неможливості однозначно перевірити правильність класифікації товару на підставі задекларованих відомостей відповідно до вимог статті 69 Кодексу декларант або уповноважена ним особа письмово повідомляється про необхідність надання додаткових документів чи відомостей, необхідних для підтвердження задекларованого ним коду товару згідно з УКТЗЕД.

Як вбачається з матеріалів справи 10.02.2015 року ТОВ "Будпостач" листом за №1002 було надано митниці витребовувану інформацію, а саме: «інструкції з експлуатації товарів».

Пунктом 9 розділу 3 Порядку № 650 від 30.05.2012 року визначено, що якщо для вирішення питання класифікації товару виникає потреба в спеціальних знаннях з різних галузей науки, техніки, мистецтвознавства тощо або у використанні спеціального обладнання і техніки, то митний орган може звернутися до спеціалізованого митного органу з питань експертного забезпечення або до іншої експертної установи (організації).

У відповідності до зазначеної норми митницею надіслано запит від 10.02.2015 року № 110/7/23-70-25-41 до СЛЕД Міндоходів щодо проведення експертизи товару.

26.02.2015 року СЛЕД Міндоходів листом за № 1200/94-94-59-02-4 було повідомлено Черкаську митницю ДФС про неможливість проведення експертизи та надано роз'яснення щодо класифікації ідентичних товарів цієї ж торгівельної марки FОRТЕ 105 і 135 (які відповідають задекларованим за МД № 300418 товарам моделей 1050 і 1350 відповідно), та дослідження щодо яких вже проводилось і відповідна інформація міститься в листах Міндоходів від 26.03.2014 року № 6983/7/99-99-24-02- 03-17 та Держмитслужби України від 05.03.2013 року № 11.1/2-16.2/2165-ЕП.

В свою чергу, колегія суддів звертає увагу на те, що зазначена інформація надавалась СЛЕД Міндоходів щодо товарів цієї ж торгівельної марки FОRТЕ щодо моделей 105 і 135, які на думку Міндоходів відповідають МД № 300418, однак не щодо моделей 1050 і 1350, ввезених декларантом.

Зміст оскаржуваного рішення про визначення коду УКТ ЗЕД свідчить про те, що Черкаська митниця ДФС код імпортованих товарів за УКТ ЗЕД № 8701 10 00 00 визначила за класифікацією та кодування товарів, без експертного дослідження товарів, на підставі листів Міндоходів та Держмитслужби України, що стосувались подібних товарів, на підставі внутрішнього переконання, за наданими позивачем митною декларацією, CMR, інвойсом, пакувальним листом, зовнішньоекономічним контрактом.

Товарною номенклатурою Митного тарифу України є Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД), яка базується на Гармонізованій системі опису та кодування товарів, що ведеться Всесвітньою митною організацією.

Встановлення нових та зміна діючих ставок ввізного мита, визначених Митним тарифом України, здійснюються Верховною Радою України шляхом прийняття законів України з урахуванням висновків Кабінету Міністрів України (ст. 2 Закону України "Про митний тариф України" від 19.09.2013 року).

Як вбачається з матеріалів справи та в розумінні Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, здійсненої на основі Гармонізованої системи та кодування товарів, позивачем віднесено імпортований товар до підкатегорії, 8432, якою визначено, що до даної категорії товарів відносяться: машини сільськогосподарські, садові або лісогосподарські для підготовки або оброблення ґрунту; котки для газонів або спортивних майданчиків.

До товарної позиції 8432 згідно з УКТЗЕД, у якій було задекларовано імпортовані товари, включаються: плуги; борони, розпушувачі, культиватори, мотики та полільники (борони дискові; інші (розпушувачі та культиватори (8432 29 10 10)); борони; ґрунтофрези; інші сівалки, садильники та машини розсадосадильні (сівалки: точного висівання з центральним приводом); інші садильники та машини розсадосадильні; розкидачі та розподільники органічних та мінеральних добрив (розподільники мінеральних добрив); тощо.

Наказом Державної митної служби України від 30.12.2010 року № 1561 затверджено Пояснення до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності.

У відповідності до пояснень до товарної позиції 8432, яка обрана позивачем, до цієї товарної позиції включаються машини незалежно від виду тяги, застосовувані замість ручних інструментів для виконання перерахованих нижче видів сільськогосподарських, садових або лісогосподарських робіт:

- Підготовка грунту для вирощування культурних рослин (розчищення земель, підйом цілини, оранка, розпушування і т.п.);

- Розкидання або внесення в ґрунт добрив, включаючи гній або інші органічні речовини, для поліпшення фізико-хімічних властивостей ґрунту;

- Садіння або сіяння;

- Обробіток або доглядання за ґрунтом у період вегетації (культивація, прополювання, проріджування сходів і т.п.).

До численних машин цієї товарної позиції відносяться: розпушувачі, культиватори, полільники і мотики, що застосовуються для обробітки ґрунту, знищення бур'янів або вирівнювання ґрунту після оранки або ж у процесі вегетації сільськогосподарських культур. Ці машини зазвичай мають горизонтальну раму з розміщеними на ній у декілька рядів різними робочими інструментами (лемешами, дисками зубцями і т.п.), які можуть бути закріплені жорстко або пружно, на постійному місці або із можливістю пересування та іноді можуть бути змінними.

В той же час, відповідно до пояснень до групи товарів 87 та товарної позиції 8701 (яка обрана відповідачем) у цій групі термін "трактори" означає транспортні засоби, призначені головним чином для буксирування чи штовхання інших транспортних засобів, пристроїв і вантажів, незалежно від того, мають вони чи ні допоміжні пристосування, у поєднанні з основним застосуванням трактора, для перевезення інструментів, насіння, добрив тощо.

До цієї товарної позиції також включаються трактори, що керуються водієм, який іде поруч. Вони являють собою невеликі сільськогосподарські трактори, що мають одну ведучу вісь з установленими на неї одним або двома колесами; як звичайні трактори, вони призначені для роботи з взаємозамінними начіпними знаряддями, що мають привід від вала відбору потужності загального призначення. Як правило, на них немає сидіння, а керування здійснюється за допомогою двох рукояток. Проте у деяких типах є одноколісний чи двоколісний задній візок з сидінням для водія.

Черкаська митниця ДФС, посилаючись на вищезазначений абзац пояснень до товарної позиції 8701 та прийшла до переконання про необхідність ототожнення ввезених ТОВ "Будпостач" товарів з товарною позицією 8701 10 00 00 (трактори, що керуються водієм, який іде поруч), оскільки, на думку контролюючого органу, наявність двох ручок для керування, одна вісь та можливість встановлення двох коліс є достатньою ознакою імпортованих товарів, як тракторів, що керуються водієм, який іде поруч.

Проте, послідовний аналіз пояснень до товарної позиції 8701 (яка обрана відповідачем) дає змогу прийти до висновку про те, що для класифікації товару як «трактора, що керується водієм, який іде поруч», одночасно такому товару мають бути притаманні наступні технічні особливості: 1) одна ведуча вісь з установленими на неї одним або двома колесами; 2) товар призначений для роботи з взаємозамінними начіпними знаряддями; 3) наявність валу відбору потужності загального призначення.

Тобто, «трактор, що керується водієм, який іде поруч» являє собою машину, укомплектовану колесами (колесом), що встановлені на ведучу вісь та має технічну можливість, в цей же час (будучи укомплектованим ведучими колесами), працювати з начіпними знаряддями, що мають привід від вала відбору потужності трактора.

В свою чергу, з метою повного та об'єктивного розгляду справи, а також з урахуванням того, що Черкаською митницею ДФС не було проведено експертних дій, а вирішення справи потребує спеціальних знань, судом першої інстанції було призначено товарознавчу судову експертизу, на вирішення якої поставлено питання: «Чи правильно визначено Черкаською митницею ДФС код товару «культиватори FORTE» за №КТ-902000000-0006-2015?».

Згідно висновку екпертного товарознавчого дослідження №01/02-2016 від 24.02.2016 року, товар "Культиватори (грунтофрези) моделі 1050, 1050Е, 1050G, 1350" торгової марки "FORTE" виробництва Китай відповідає коду УКТЗЕД 8432291000, група 84 "Реактори ядерні, котли, машини, обладнання і механічні пристрої, їх частини", товарної позиції 8432 "Машини сільськогосподарські, садові або лісогосподарські для підготовки або оброблення грунту", згідно з Українським класифікатором товарів зовнішньоекономічної діяльності (а. с. 227-247).

З огляду на вищенаведене, колегія суддів погоджується із висновком суду першої інстанції про необґрунтованість віднесення Черкаською митницею ДФС імпортнованого ТОВ «Будпостач» товару «Культиватори (грунтофрези) моделі 1050, 1050Е, 1050G, 1350» торгової марки «FORTE» виробництва Китай до коду УКТ ЗЕД 8701 10 00 00, у зв'язку з чим рішення від 02.03.2015 року № КТ-902000000-0006-2015 є правомірним та підлягає скасуванню.

Таким чином, доводи апеляційної скарги не спростовують висновки суду першої інстанції, зроблені у відповідності з нормами матеріального та процесуального права, у зв'язку з чим колегія суддів не знайшла підстав для задоволення апеляційної скарги.

Керуючись статтями 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206 КАС України суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Черкаської митниці ДФС залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 01 березня 2016 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя

Судді :

Головуючий суддя Міщук М.С.

Судді: Бєлова Л.В.

Гром Л.М.

Джерело: ЄДРСР 57728120
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку