open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 квітня 2016 року м.Київ К/800/54280/15

Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:

головуючий суддя Голяшкін О.В. (доповідач),

судді Заяць В.С.,

Стрелець Т.Г.,

розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу Приватного підприємства «Західний Буг» на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 25 травня 2015 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 09 грудня 2015 року у справі за позовом Приватного підприємства «Західний Буг» до Держави України в особі Кабінету Міністрів України, Державного агентства лісових ресурсів України, Львівської обласної державної адміністрації, Буської районної державної адміністрації Львівської області, треті особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів - Державне підприємство «Мисливське господарство «Стир», Львівське обласне управління лісового та мисливського господарства, Державна казначейська служба України, про визнання протиправною бездіяльності, стягнення завданих збитків, -

ВСТАНОВИВ:

У листопаді 2014 року Приватне підприємство «Західний Буг» звернулось з позовом до Держави України в особі Кабінету Міністрів України, Державного агентства лісових ресурсів України, Львівської обласної державної адміністрації, Буської районної державної адміністрації у Львівській області, треті особи - Державне підприємство «Мисливське господарство «Стир», Львівське обласне управління лісового та мисливського господарства, Державна казначейська служба України, у якому просило визнати протиправною бездіяльність в частині не забезпечення реалізації державної політики у галузі мисливського господарства та полювання та регулювання чисельності диких тварин; стягнути з відповідачів збитки в розмірі реальної вартості знищеного майна в сумі 560000 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив про незабезпечення відповідачами реалізації державної політики у галузі мисливського господарства, вказуючи, спричинення ним збитків у зв'язку зі знищенням дикими тваринами - кабанами 56 гектарів кукурудзи на орендованих земельних ділянках, що розташовані біля с.Тур'є (урочище Тур'є) Буського району Львівської області, в розмірі 560000 грн.

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 25 травня 2015 року, залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 09 грудня 2015 року, в задоволенні позову відмовлено.

При винесенні рішень суди попередніх інстанцій виходили із ненадання позивачем належних та допустимих доказів знищення врожаю кукурудзи, а саме чітких розмірів поля, полів, координати їх меж, чітких розмірів пошкоджених ділянок, їх координат, дати пошкодження, висновків фахівців, що мають спеціальні знання, доказів вжиття позивачем всіх можливих заходів щодо збереження врожаю, та відсутності причинного зв'язку між збитками та бездіяльністю відповідачів.

Не погоджуючись із вказаними судовими рішеннями, Приватне підприємство «Західний Буг» звернулось до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в якій, посилаючись на неправильне застосування норм матеріального права, просить скасувати судові рішення, прийняти нове, яким позов задовольнити в повному обсязі.

У касаційній скарзі зазначає про невірне надання судами оцінку обставин у справі та доведеність позовних вимог наданими ним доказами.

Львівська обласна державна адміністрація, Львівське обласне управління лісового та мисливського господарства та Буська районна державна адміністрація Львівської області у поданих запереченнях просять касаційну скаргу залишити без задоволення, оскаржувані судові рішення - без змін.

Заслухавши доповідача, обговоривши доводи касаційної скарги, перевіривши правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню виходячи з наступного.

Відповідно до ч.1 ст.220 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції перевіряє правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі і не може досліджувати докази, встановлювати та визнавати доведеними обставини, що не були встановлені в судовому рішенні, та вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу.

Як встановлено судами попередніх інстанцій та вбачається із матеріалів справи, 30 вересня 2014 року комісією в складі голови комісії - керівника невідокремленого структурного підрозділу ПП «Західний Буг», членів комісії: старшого агронома ПП «Західний Буг», агронома-обліковця ПП «Західний Буг», представника Управління агропромислового комплексу Буської районної державної адміністрації проведений огляд земельних ділянок ПП «Західний Буг», які засіяні кукурудзою та розташовані біля с.Тур'є Буського району Львівської області загальною площею 422,3 га.

За результатами якого складено акт обстеження пошкодження дикими тваринами (кабанами) посівів та врожаю кукурудзи на орендованих ділянках підприємства ПП «Західний Буг», відповідно до якого посіви та врожай кукурудзи на площі 56га перебувають в пошкодженому стані, а саме переламані, повалені, коренища рослин підриті, качани кукурудзи обгризені, розламані, розкидані навколо рослин як залишки качанів, так і окремих зерен; протоптані значні просіки в рядках посіву рослин, земля навколо рослин кукурудзи розрита, наявні сліди влаштування тимчасових лігвищ та місць викачування диких тварин. Згадані вище пошкодження посівів та врожаю кукурудзи виявлені на полях зі сторони лісових масивів, мисливського угіддя якого відносяться до мисливського господарства ДП «МГ «Стир». За висновками перевіряючих пошкодження посівів та врожаю кукурудзи на орендованих полях ПП «Західний Буг» спричинено дикими тваринами, а саме дикими кабанами, виявлені пошкодження призвели до безповоротної втрати ПП «Західний Буг» врожаю кукурудзи на загальній площі 56га; внаслідок пошкоджень посівів та врожаю кукурудзи ПП «Західний Буг» недоотримало орієнтовно 280 т. зерна кукурудзи; станом на дату складання акту орієнтовний розмір завданої підприємству шкоди становить 560000грн.; точний розмір завданої шкоди підлягає додатковому встановленню на підставі даних бухгалтерського обліку та/або шляхом проведення його експертної оцінки з подальшою компенсацією її вартості з винних осіб.

Також, 30 вересня 2014 року ПП «Західний Буг» складений розрахунок вартості знищеної дикими кабанами кукурудзи № 30/09, в якому зазначено, що згідно акту позивачем недоотримано 280 тонн зерна кукурудзи. Оскільки станом на 30 вересня 2014 року вартість зерна кукурудзи становить 2000 грн., то загальна вартість знищеної дикими кабанами зерна кукурудзи становить 560000 грн.

Відповідно до ст.3 Закону України «Про мисливське господарство та полювання» мисливські тварини, що перебувають у стані природної волі в межах території України, є об'єктом права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника мисливських тварин здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених Конституцією України. Органи державної влади здійснюють права власника щодо всіх мисливських тварин, за винятком тих, які в порядку, установленому цим же Законом та іншими актами законодавства, передані до комунальної власності чи приватної власності юридичних і фізичних осіб.

Згідно ст.4 Закону України «Про мисливське господарство та полювання» державне регулювання у галузі мисливського господарства та полювання здійснюють Кабінет Міністрів України, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері лісового та мисливського господарства, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, та інші центральні органи виконавчої влади відповідно до їх повноважень. Органам місцевого самоврядування цим Законом та іншими законами України можуть бути надані окремі повноваження органів виконавчої влади у сфері державного регулювання мисливського господарства та полювання.

Статтями 5 - 6-1, 8 Закону України «Про мисливське господарство та полювання» визначені повноваження Кабінету Міністрів України, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, обласних, районних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій у галузі мисливського господарства та полювання, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у галузі мисливського господарства та полювання у сфері лісового та мисливського господарства.

Відповідно до ст.9 Закону України «Про тваринний світ» під час проведення заходів щодо охорони, раціонального використання і відтворення тваринного світу, а також під час здійснення будь-якої діяльності, яка може вплинути на середовище існування диких тварин та стан тваринного світу, повинно забезпечуватися додержання основних вимог і принципів, передбачених вказаною статтею, зокрема, регулювання чисельності диких тварин в інтересах охорони здоров'я населення і запобігання заподіянню шкоди довкіллю, господарській та іншій діяльності.

Згідно ст.32 Закону України «Про тваринний світ» в інтересах охорони здоров'я і безпеки населення, запобігання захворюванням сільськогосподарських та інших свійських тварин, відвернення заподіяння шкоди навколишньому природному середовищу, господарській та іншій діяльності здійснюються заходи, спрямовані на регулювання чисельності окремих видів диких тварин. Ці заходи повинні здійснюватися способами, які не допускали б заподіяння шкоди іншим видам тварин і забезпечували збереження середовища існування диких тварин. Види диких тварин, чисельність яких підлягає регулюванню, порядок проведення відповідних заходів щодо регулювання їх чисельності визначаються обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим - органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища, з урахуванням науково обґрунтованих експертних висновків та за погодженням з іншими уповноваженими центральними органами виконавчої влади у галузі охорони, використання і відтворення тваринного світу. Інформація щодо видів диких тварин, чисельність яких підлягає регулюванню, порядок проведення відповідних заходів щодо регулювання їх чисельності надається уповноваженими органами центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища. Регулювання чисельності хижих та шкідливих тварин у порядку ведення мисливського і рибного господарства здійснюється відповідно до Закону України «Про мисливське господарство та полювання», інших нормативно-правових актів.

З урахуванням встановлених судами попередніх інстанцій обставин колегія суддів вважає обґрунтованим висновок судів щодо не підтвердження позивачем належними та допустимим доказами у розумінні ст.ст.69, 70 Кодексу адміністративного судочинства України факту та розміру заподіяної шкоди, недоведеності обставин щодо допущення відповідачами бездіяльності та її пов'язаності із пошкодженням врожаю, у зв'язку з чим вважає правильними рішення судів про відмову у задоволення позовних вимог.

Доводи касаційної скарги встановлених обставин справи та висновків судів першої та апеляційної інстанцій не спростовують та не дають підстав для висновку про неправильне застосування судами норм матеріального чи процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи.

Відповідно до ч.1 ст.224 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

Керуючись ст.ст.220, 222, 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Касаційну скаргу Приватного підприємства «Західний Буг» залишити без задоволення.

Постанову Львівського окружного адміністративного суду від 25 травня 2015 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 09 грудня 2015 року залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, і може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у строки та в порядку, передбачених ст.ст.237 - 239-1 Кодексу адміністративного судочинства України.

Судді

Джерело: ЄДРСР 57225937
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку