open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Головуючий у 1 інстанції - Ковальова Т.І.

Суддя-доповідач - Шишов О.О.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 квітня 2016 року справа №812/152/16

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:головуючого Шишова О.О., суддів Сіваченка І.В., Чебанова О.О., при секретарі судового засіданні ОСОБА_2, за участю представника третьої особи ОСОБА_3 розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_4 на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 03 березня 2016 р. у справі № 812/152/16 (головуючий І інстанції Ковальова Т.І.) за позовом Депутата Сєвєродонецької міської ради ОСОБА_5 до Сєвєродонецької міської виборчої комісії Луганської області третя особа ОСОБА_6 про визнання протиправними та скасування постанов,-

ВСТАНОВИВ:

24 лютого 2016 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов депутата Сєвєродонецької міської ради ОСОБА_5 до Сєвєродонецької міської виборчої комісії Луганської області, в якому позивач просить суд:

-визнати протиправною та скасувати постанову Сєвєродонецької міської виборчої комісії від 19 лютого 2016 року № 130 "Про визнання ОСОБА_5 таким, що відмовився від депутатського мандата Сєвєродонецької міської ради Луганської області та визнання обраним депутата Сєвєродонецької міської ради Луганської області наступного за черговістю кандидата від місцевої організації «Радикальна партія Олега Ляшка».

-визнати протиправною та скасувати постанову Сєвєродонецької міської виборчої комісії від 22 лютого 2015 року № 2 "Про реєстрацію депутата Сєвєродонецької міської ради".

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 24 лютого 2016 року відкрито провадження у справі № 812/152/16, залучено до участі у справі ОСОБА_6, як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, та претендує на обрання ії депутатом Сєвєродонецької міської ради Луганської області.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначив, що він був обраний та зареєстрований депутатом Сєвєродонецької міської ради від Радикальної Партії Олега Ляшка у місті Сєвєродонецьк Луганської області на виборах депутатів Сєвєродонецької міської ради 25 жовтня 2015 року.

19 лютого 2016 року постановою Сєвєродонецької міської виборчої комісії № 130 «Про визнання ОСОБА_5 таким, що відмовився від депутатського мандата Сєвєродонецької міської ради Луганської області та визнання обраним депутата Сєвєродонецької міської ради Луганської області наступного за черговістю кандидата від місцевої організації Радикальної Партії Олега Ляшка» його повноваження депутата Сєвєродонецької міської ради були достроково припинені внаслідок затвердження на посаду заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, визнано таким, який відмовився від депутатського мандату Сєвєродонецької міської ради Луганської області та було визнано обраним депутатом від Радикальної Партії Олега Ляшка у місті Сєвєродонецьк Луганської області на виборах депутатів Сєвєродонецької міської ради 25 жовтня 2015 року - ОСОБА_6

22 лютого 2016 року постановою Сєвєродонецької міської виборчої комісії № 2 «Про реєстрацію депутата Сєвєродонецької міської ради» було зареєстровано депутатом Сєвєродонецької міської ради від Радикальної Партії Олега Ляшка у місті Сєвєродонецьк Луганської області - ОСОБА_6

Рішенням Сєвєродонецької міської ради сьомого скликання від 02 грудня 2015 року № 3 було утворено виконавчий комітет Сєвєродонецької міської ради та визначено його кількісний склад - 15 осіб, без затвердження персонального складу виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради.

Рішенням Сєвєродонецької міської ради сьомого скликання від 12 січня 2016 року № 92 Сєвєродонецького міського голову ОСОБА_9 зобов'язали внести на чергову сесію міської ради для затвердження нею до 1 лютого 2016 року: кандидатури на посади заступників міського голови, керуючого справами (секретаря) виконкому відповідно до затвердженої Сєвєродонецькою міською радою структури її виконавчих органів; пропозиції щодо персонального складу виконавчого комітету міської ради (копія додається).

Позивач вважає, що оскільки до теперішнього часу кандидатури на посади заступників міського голови, керуючого справами (секретаря) виконкому не внесені, персональний склад виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради не затверджений, відповідне рішення Сєвєродонецької міської ради, про затвердження персонального складу виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради - відсутнє, то позивач на теперішній час - не є членом виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради, у зв'язку з відсутністю відповідного рішення.

Також, позивач зазначає, що постанова Сєвєродонецької міської виборчої комісії від 22 лютого № 2 «Про реєстрацію депутата Сєвєродонецької міської ради» ОСОБА_6 - була прийнята у 18 год. 22 хв. З заяви ОСОБА_6, яка подана до Сєвєродонецької міської виборчої комісії вбачається, що вона зареєстрована 22.02.2016 р. у 18 год. 40 хв. - тобто після прийняття відповідної постанови Сєвєродонецької міської виборчої комісії від 22.02.2016 № 2 «Про реєстрацію депутата Сєвєродонецької міської ради».

На думку позивача, постанова Сєвєродонецької міської виборчої комісії від 22 лютого № 2 «Про реєстрацію депутата Сєвєродонецької міської ради» ОСОБА_6, прийнята з порушенням вимог частини 1, 3 статті 89 Закону України «Про місцеві вибори», пункту 4 «Роз'яснення щодо порядку реєстрації обраних депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост сіл, селищ», затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 2 жовтня 2015 року № 381 - у зв'язку з відсутністю відповідної заяви на момент прийняття рішення про реєстрацію депутата Сєвєродонецької міської ради ОСОБА_6 та підлягає скасуванню.

Позивач посилається на ст. ст. 26, 51, 59, 89, частину 1 статті 90 Закону України «Про місцеві вибори» та вважає, що оскаржувані постанови Сєвєродонецької міської ради від 19 лютого 2016 та від 22 лютого 2016 року прийняти з порушенням діючого законодавства та підлягають скасуванню.

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 03 березня 2016 року у справі № 812/152/16 в задоволенні позовних вимог відмовлено.

Суд першої інстанції виходив з того, що відповідно до Закону №280/97-ВР посада заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів, на яку призначено позивача, входить до складу виконавчого комітету, як виконавчого органу Сєвєродонецької міської ради, а тому позивач не може суміщати представницький мандат депутата міської ради з заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів.

Не погодившись з таким рішенням, представник позивача подав апеляційну скаргу, в якій зазначив, що судом першої інстанції постанова прийнята з порушенням норм матеріального та процесуального права, у зв'язку з чим просить скасувати рішення місцевого суду та ухвалити нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

В обґрунтування апеляційної скарги наведено, що Рішенням Сєвєродонецької міської ради від 29 лютого 2016 року №202 затверджено персональний склад виконавчий комітет Сєвєродонецької міської ради сьомого скликання. ОСОБА_5, не входить до складу виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради сьомого скликання.

Єдиним доказом того, що позивач входить до складу виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради сьомого скликання - є відповідне рішення Сєвєродонецької міської ради, про включення його до складу виконавчого комітету, яке повинно бути прийняте з дотриманням вимог пункту 3 частини 1 статті 26, частин 1,2,3 статті 51, частин 1.2 статті 59 Закону №280/97-ВР.

Таким чином, ОСОБА_5, депутат Сєвєродонецької міської ради від «Радикальної Партії Олега Ляшка» у місті Сєвєродонецьк Луганської області обраний на виборах депутатів Сєвєродонецької міської ради 25 жовтня 2015 року на теперішній час - не є членом виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради.

За таких обставин, висновки Сєвєродонецької міської виборчої комісії щодо входження ОСОБА_5 до складу виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради та наявності підстав, передбачених пунктом 4 частини 1 статті 5 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» щодо достроково припинення повноважень депутата місцевої ради у разі обрання або призначення його на посаду, зайняття якої згідно з Конституцією України ( 254к/96-ВР ) і законом не сумісне з виконанням депутатських повноважень, які викладені у постанові Сєвєродонецької міської виборчої комісії від 19 лютого 2016 року - є помилковими, а постанова Сєвєродонецької міської виборчої комісії № 130 «Про визнання ОСОБА_5 таким, що відмовився від депутатського мандата Сєвєродонецької міської ради Луганської області та визнання обраним депутата Сєвєродонецької міської ради Луганської області наступного за черговістю кандидата від місцевої організації «Радикальної Партії Олега Ляшка» прийнята з порушенням норм діючого законодавства та підлягає скасуванню.

Крім того, апелянт вважає, що постанова Сєвєродонецької міської виборчої комісії від 22 лютого № 2 «Про реєстрацію депутата Сєвєродонецької міської ради» ОСОБА_6, прийнята на підставі постанови Сєвєродонецької міської виборчої комісії від 19 лютого 2016 року № 130 «Про визнання ОСОБА_5 таким, що відмовився від депутатського мандата Сєвєродонецької міської ради Луганської області та визнання обраним депутата Сєвєродонецької міської ради Луганської області наступного за черговістю кандидата від місцевої організації «Радикальної Партії Олега Ляшка» є протиправною та підлягає скасуванню, з огляду на те, що реєстрація депутатом Сєвєродонецької міської ради ОСОБА_6 повинно відбуватися внаслідок дострокового припинення повноважень депутата Сєвєродонецької міської ради ОСОБА_5, обраного від місцевої «Радикальної Партії Олега Ляшка».

Позивач, представник відповідача у судове засідання не з'явились хоча були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання. Колегія суддів вважає можливим розглянути справу у відсутність осіб, які не з'явились.

Представник третьої особи заперечував проти задоволення апеляційної скарги, просив останню залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції без змін.

Вважав, що рішення суду було прийнято з дотриманням норм матеріального та процесуального права.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, встановила наступне.

За правилами частини першої статті 195 КАС України перегляд судового рішення суду першої інстанції здійснюється в межах апеляційної скарги.

ОСОБА_10 є головою Сєвєродонецької міської виборчої комісії, що не заперечують сторони по справі та підтверджено посвідченням № 11073 (а.с.21).

Відповідно до ч. 5 ст.20 Закону №595-VIII територіальна виборча комісія є юридичною особою.

Сєвєродонецька міська виборча комісія є колегіальним органом згідно положень Закону №595-VIII.

Відповідно до п.6 ч.2 ст.17 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема, спори щодо правовідносин, пов'язаних з виборчим процесом чи процесом референдуму.

Згідно з ч.1 ст. 172 КАС України право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб'єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб'єкти ініціювання референдуму.

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 24 лютого 2106 року відкрито провадження у справі № 812/152/16, з урахуванням вимог статті 172 Кодексу адміністративного судочинства України.

В процесі розгляду справи судом першої інстанції встановлено, з чим погоджується і апеляційна інстанція, що адміністративний позов поданий поза межами виборчого процесу, а позивач не є суб'єктом такого процесу відповідно до вимог Закону №595-VIII (ст.12 Закону) та з урахуванням положень постанови пленуму Вищого адміністративного суду України від 01.11.2013 № 15.

Таким чином, справа розглядається в загальному порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.

Судом першої та апеляційної інстанції встановлено, що ОСОБА_5 є депутатом Сєвєродонецької міської ради Луганської області 7 скликання, що підтверджено посвідченням № 9, яке дійсне до закінчення терміну дії міської ради 7 скликання та підписане міським головою ОСОБА_9, має печатку Сєвєродонецької міської ради (а.с.9).

Рішенням Сєвєродонецької міської ради сьомого скликання № 3 від 02.12.2015 вирішено утворити виконавчий комітет Сєвєродонецької міської ради у кількості п'ятнадцяти осіб (а.с.10).

Рішенням Сєвєродонецької міської ради сьомого скликання № 92 від 12.01.2016 вирішено зобов'язати міського голову ОСОБА_9 внести на чергову сесію міської ради для затвердження нею до 01 лютого 2016 року кандидатури на посади заступників міського голови, керуючого справами (секретаря) виконкому відповідно до затвердженої Сєвєродонецькою міської радою структури її виконавчих органів: пропозиції щодо персонального складу виконавчого комітету міської ради (а.с.11).

Рішенням Сєвєродонецької міської ради сьомого скликання № 100 від 16.02.2016 вирішено затвердити на посаду заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, зокрема, ОСОБА_5.(а.с.12).

19 лютого 2016 року постановою Сєвєродонецької міської виборчої комісії № 130 «Про визнання ОСОБА_5 таким, що відмовився від депутатського мандата Сєвєродонецької міської ради Луганської області та визнання обраним депутата Сєвєродонецької міської ради Луганської області наступного за черговістю кандидата від місцевої організації Радикальної партії Олега Ляшка його повноваження депутата Сєвєродонецької міської ради були достроково припинені внаслідок затвердження на посаду заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, визнано таким, який відмовився від депутатського мандату Сєвєродонецької міської ради Луганської області та було визнано обраним депутатом від місцевої організації Радикальна партія Олега Ляшка у місті Сєвєродонецьк Луганської області на виборах депутатів Сєвєродонецької міської ради 25 жовтня 2015 року - ОСОБА_6 (а.с.13,14)

22 лютого 2016 року постановою Сєвєродонецької міської виборчої комісії № 1 «Про реєстрацію депутата Сєвєродонецької міської ради» зареєстровано депутатом Сєвєродонецької міської ради від Радикальної Партії Олега Ляшка у місті Сєвєродонецьк Луганської області - ОСОБА_6 (а.с.13-18).

Проект постанови Сєвєродонецької міської виборчої комісії від 22 лютого № 2 «Про реєстрацію депутата Сєвєродонецької міської ради» ОСОБА_6 прийнято у 18 год. 22 хв. (а.с.20).

Заява ОСОБА_6 зареєстрована у Сєвєродонецькій міській виборчій комісії 22.02.2016 р. у 18 год. 40 хв. (а.с.15).

Витягом з журналу реєстрації вхідних документів підтверджується, що заява ОСОБА_6 щодо реєстрації її в якості депутата Сєвєродонецької міської ради зареєстрована у Сєвєродонецькій міській виборчій комісії 22.02.2016 р. дійсно о 18 год. 40 хв., при цьому 22.02.2016 о 18-58 ОСОБА_6 було подано скаргу щодо неприйняття документів о 17-45 (а.с.19).

Листом № 818 від 24.02.2016 Сєвєродонецька міська рада повідомила Луганський окружний адміністративний суд, що станом на 24 лютого 2016 року, відповідно до рішення Сєвєродонецької міської ради сьомого скликання від 02 грудня 2015 року № 3, було утворено виконавчий комітет Сєвєродонецької міської ради та визначено його кількісний склад - 15 осіб, без затвердження персонального складу виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради.Рішенням Сєвєродонецької міської ради від 16 лютого 2016 року № 100 затверджено на посадах заступників Сєвєродонецького міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради: ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_5 Івановича.Відповідного рішення, відповідно до положень частини 2 статті 51 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», щодо затвердження персонального складу виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради - не приймалось.Персональний склад виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради, станом на 24 лютого 2016 року не затверджений. Заступники Сєвєродонецького міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради: ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_5 - станом на 24 лютого 2016 року не входять до складу виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради (а.с.21).

Згідно повідомлення про черговість кандидатів у депутати Сєвєродонецької міської виборчої ради, включених до виборчого списку Радикальної партії Олега Ляшка, яка отримала право на участь у розподілі депутатських мандатів, вбачається, що ОСОБА_5 під номером 2 у списку, ОСОБА_6 під № 3 (а.с.50,51).

Постановою Сєвєродонецької міської виборчої комісії Луганської області № 86 від 30.10.2015 затверджено виборчий список кандидатів у депутати Сєвєродонецької міської ради від місцевих організацій партій в кількості депутатських мандатів, отриманих місцевими організаціями партій в черговості згідно додатків 1-6 (а.с.52,53).

Постановою Сєвєродонецької міської виборчої комісії Луганської області № 87 від 30.10.2015 визнано обраними на чергових місцевих виборах 25 жовтня 2015 року в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Сєвєродонецької міської ради 36 депутатів від місцевих організацій партій згідно Додатку № 1 (а.с.54-56).

З протоколу Сєвєродонецької міської виборчої комісії № 2 від 19.02.2016 вбачається, що на засіданні було розглянуто питання про визнання ОСОБА_12, ОСОБА_5 ОСОБА_11 такими, які відмовилися від депутатського мандата та прийнято рішення про визнання останніх такими які відмовилися від депутатського мандата. Визнано обраними депутатами Сєвєродонецької міської ради Луганської області наступних за черговістю кандидатів в депутати ОСОБА_13, ОСОБА_6, ОСОБА_14 (а.с.57-61).

З протоколу Сєвєродонецької міської виборчої комісії № 3 від 22.02.2016 вбачається, що кандидатів в депутати ОСОБА_13, ОСОБА_6, ОСОБА_14А зареєстрували депутатами Сєвєродонецької міської ради (а.с.62-64).

Рішенням Сєвєродонецької міської ради сьомого скликання № 202 від 29.02.2016 затверджено персональний склад виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради (а.с.89), яке суд не бере до уваги, оскільки вказане рішення прийняте після виникнення спірних правовідносин.

Відповідно до ст.10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» ради - представницькі органи місцевого самоврядування. Сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Представницькі органи місцевого самоврядування, сільські, селищні, міські голови, виконавчі органи місцевого самоврядування діють за принципом розподілу повноважень у порядку і межах, визначених цим та іншими законами.

Порядок формування та організація діяльності рад визначаються Конституцією України, цим та іншими законами, а також статутами територіальних громад.

Відповідно до Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» депутат сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради є представником інтересів територіальної громади села, селища, міста чи їх громад (ст.1 Закону), повноважний і рівноправний член відповідної ради - представницького органу місцевого самоврядування (ст.3 Закону).

За правилами ст.49 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» депутат ради представляє інтереси всієї територіальної громади, має всю повноту прав, що забезпечують його активну участь у діяльності ради та утворюваних нею органів, несе обов'язки перед виборцями, радою та її органами, виконує їх доручення. Депутат, крім секретаря ради, повинен входити до складу однієї з постійних комісій ради.

На час сесій, засідань постійних комісій рад, а також для здійснення депутатських повноважень в інших, передбачених законом випадках, депутат звільняється від виконання виробничих або службових обов'язків з відшкодуванням йому середнього заробітку за основним місцем роботи та інших витрат, пов'язаних з депутатською діяльністю, за рахунок відповідного місцевого бюджету.

Депутат зобов'язаний брати участь у роботі сесій ради, засідань постійної та інших комісій ради, до складу яких його обрано.

Депутат має право звернутися із запитом до керівників ради та її органів, сільського, селищного, міського голови, керівників органів, підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, розташованих або зареєстрованих на відповідній території, а депутат міської (міста обласного значення), районної, обласної ради - також до голови місцевої державної адміністрації з питань, віднесених до відання ради.

Депутат має право знайомитися з будь-якими офіційними документами, які зберігаються у відповідних органах місцевого самоврядування, та робити виписки, копіювання цих документів.

Повноваження депутатів, порядок організації і гарантії депутатської діяльності визначаються Конституцією України, цим Законом, законом про статус депутата, іншими законами.

Відповідно до ст.11 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виконавчі комітети є виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад.

Виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольними відповідним органам виконавчої влади.

Відповідно до ч.ч. 1-3 ст. 52 Закону України «Про місцеве самоврядування в України» виконавчим органом сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради є виконавчий комітет ради, який утворюється відповідною радою на строк її повноважень. Після закінчення повноважень ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті ради її виконавчий комітет здійснює свої повноваження до сформування нового складу виконавчого комітету.

Кількісний склад виконавчого комітету визначається відповідною радою. Персональний склад виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради затверджується радою за пропозицією сільського, селищного, міського голови, районної у місті ради - за пропозицією голови відповідної ради.

Виконавчий комітет ради утворюється у складі відповідно сільського, селищного, міського голови, районної у місті ради - голови відповідної ради, заступника (заступників) сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті ради, керуючого справами (секретаря) виконавчого комітету, а також керівників відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, інших осіб. Міська рада утворює у складі виконавчого комітету ради орган з питань містобудування та архітектури.

До складу виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради входять також за посадою секретар відповідної ради, староста (старости).

З вищенаведеного вбачається, що посада заступника міського голови є посадою, яка входить до складу виконавчого комітету ради.

Згідно з ч.8 ст.51 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виконавчий комітет ради є підзвітним і підконтрольним раді, що його утворила, а з питань здійснення ним повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольним відповідним органам виконавчої влади.

Таким чином, виконавчий комітет ради - це створюваний представницьким органом місцевого самоврядування орган, що підконтрольний та підзвітний відповідній раді.

Основною формою роботи виконавчого комітету є його засідання, які скликаються, відповідно, сільським, селищним, міським головою, а у разі його відсутності чи неможливості здійснення ним цієї функції - заступником сільського, селищного, міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради (ст.51 Закону України «Про місцеве самоврядування»).

Відповідно до ч.9 ст.51 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до складу виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради не можуть входити депутати відповідної ради, крім секретаря ради.

З наведеного вбачається, що ОСОБА_5 не може бути одночасно представником органу виконавчої влади (заступником міського голови з питань діяльності виконавчих органів) та представником представницької влади (депутатом): об'єктом та суб'єктом контролю.

Сторони по справі не заперечують та з матеріалів справи вбачається, що на теперішній час Сєвєродонецька міська рада VІІ скликання не сформувала новий склад виконавчого комітету, а тому у відповідності до вимог ч.І ст.51 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» здійснює свої повноваження виконавчий комітет сформований Сєвєродонецькою міською радою VI скликання, до якого зокрема входить посада заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів.

Судом першої та апеляційної інстанції встановлено, що рішенням шостої (позачергової) сесії Сєвєродонецької міської ради VII скликання № 100 від 16.02.2016 депутата ОСОБА_5 було затверджено на посаду заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів.

Відповідно до п.4 ч.1 ст.5 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» повноваження депутата місцевої ради припиняються достроково за наявності перелічених підстав, засвідчених офіційними документами, без прийняття рішення відповідної ради, зокрема, у разі обрання або призначення його на посаду, зайняття якої згідно з Конституцією України і законом не сумісне з виконанням депутатських повноважень.

Отже, рішенням Сєвєродонецької міської ради сьомого скликання № 100 від 16.02.2016 затверджено на посаду заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, зокрема, ОСОБА_5 (а.с.12).

Закон України «Про місцеве самоврядування», який визначає систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування, не містить такої окремої правової фігури як заступник міського голови.

Відповідно до вказаного Закону заступник міського голови є виключно посадою, яка входить до складу виконавчого комітету ради (ч.3 ст.51 цього Закону).

Таким чином, посада заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів, на яку призначено позивача, входить до складу виконавчого комітету, як виконавчого органу Сєвєродонецької міської ради, а тому позивач не може суміщати представницький мандат депутата міської ради з посадою заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів.

Колегія суддів не приймає до уваги посилання апелянта , що оскільки до теперішнього часу кандидатури на посади заступників міського голови, керуючого справами (секретаря) виконкому не внесені, персональний склад виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради не затверджений, то він на теперішній час - не є членом виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради, у зв'язку з відсутністю відповідного рішення, тому що посада, на яку призначено позивача, відноситься до складу виконавчого комітету як виконавчого органу міської ради за законом.

Крім того, стаття 80 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» передбачає такий спосіб припинення дії представницького мандата особи як прийняття рішення про визнання його таким, який відмовився від депутатського мандата, що з врахуванням допущених позивачем порушень законодавчих норм щодо несумісності статусу депутата міської ради з посадою заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів є підставою для висновку про законність оскаржуваної постанови Сєвєродонецької міської виборчої комісії від 19 лютого 2016 року № 130 "Про визнання ОСОБА_5 таким, що відмовився від депутатського мандата Сєвєродонецької міської ради Луганської області та визнання обраним депутата Сєвєродонецької міської ради Луганської області наступного за черговістю кандидата від місцевої організації «Радикальна партія Олега Ляшка».

Щодо посилань апелянта з приводу того, що заява ОСОБА_6 зареєстрована пізніше винесення оскаржуваного рішення, а саме постанови про реєстрацію її в якості депутата Сєвєродонецької міської ради, колегія суддів відноситься критично виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, а саме витягом з журналу реєстрації вхідних документів підтверджується, що заява ОСОБА_6 щодо реєстрації її в якості депутата Сєвєродонецької міської ради зареєстрована у Сєвєродонецькій міській виборчій комісії 22.02.2016 р. дійсно о 18 год. 40 хв., при цьому 22.02.2016 о 18-58 ОСОБА_6 було подано скаргу щодо неприйняття документів о 17-45, тобто вона зверталась раніше, але її заяву прийнято не було (а.с.19).

На підставі вищевикладеного колегія суддів вважає, що постанова Сєвєродонецької міської виборчої комісії від 19 лютого 2016 року № 130 "Про визнання ОСОБА_5 таким, що відмовився від депутатського мандата Сєвєродонецької міської ради Луганської області та визнання обраним депутата Сєвєродонецької міської ради Луганської області наступного за черговістю кандидата від місцевої організації «Радикальна партія Олега Ляшка» та постанова Сєвєродонецької міської виборчої комісії від 22 лютого 2015 року № 2 "Про реєстрацію депутата Сєвєродонецької міської ради" прийняті в межах чинного законодавства України.

Статтею 200 КАС України визначено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Зважаючи на наведене, судова колегія дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, та ухвалено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права. У зв'язку з викладеним доводи апеляційної скарги не приймаються до уваги, тому апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції - без змін.

В повному обсязі ухвалу виготовлено 13 квітня 2016 року.

Керуючись статтями 160, 167, 184, 195, 196, 198, 200, 205, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційний суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу представника позивача ОСОБА_4 на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 03 березня 2016 р. у справі № 812/152/16- залишити без задоволення.

Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 03 березня 2016 р. у справі № 812/152/16 - залишити без змін.

На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України складення рішення у повному обсязі відкласти на строк - до 5 днів.

Ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту проголошення і може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів з дня її складення в повному обсязі.

Головуючий: О.О.Шишов

Судді: І.В.Сіваченко

О.О.Чебанов

Джерело: ЄДРСР 57126605
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку