open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 березня 2016 року м. Київ К/800/2836/15

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:

головуючого судді: суддів:

Стрелець Т.Г., Голяшкіна О.В., Зайця В.С.,

секретар судового засідання - Ярош Д.В.,

за участю представників

відповідача - Василевського М.В.,

третьої особи - 13 - Вуса М.С.,

інші учасники процесу не з»явились,

розглянувши у відкритому судовому засіданні касаційну скаргу Державної фінансової інспекції у Львівській області

на постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 08 грудня 2014 року

у справі № 2а-4086/10/1370

за позовом Контрольно - ревізійного управління у Львівській області

до Управління агропромислового розвитку Яворівської районної державної

адміністрації

треті особи 1) Фінансове управління Яворівської районної державної адміністрації,

2) Приватна агрофірма імені Івана Франка,

3) Приватно-орендне підприємство "Нове Розточчя",

4) Приватна агрофірма "Грушів",

5) Приватно-орендне підприємство "Любині",

6) Приватно-орендне підприємство "Нива",

7) Приватна агрофірма "Дружба",

8) Фермерське господарство "Беркут",

9) Приватно-орендне підприємство "Добробут",

10) Приватно-орендне підприємство "Наконечне",

11) Приватна агрофірма "Надія",

12) Приватно-орендне підприємство "Молошковичі",

13) Приватно-орендне підприємство "Вікторія",

14) Приватна агрофірма "Завадів",

15) Приватно-орендне підприємство "Сокіл",

16) Товариство з обмеженою відповідальністю "Перемога",

17) Сільське фермерське господарство "Обрій",

18) Приватно-орендне підприємство "Чернилява",

19) Приватно-орендне підприємство "Нагачів",

20) Товариство з обмеженою відповідальністю імені Данила Галицького,

21) Приватна агрофірма "Україна",

22) Приватна агрофірма "Ясени"

про зобов"язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И Л А:

У травні 2010 року Контрольно - ревізійне управління у Львівській області звернулося до суду з позовом до Управління агропромислового розвитку Яворівської районної державної адміністрації про зобов"язання вчинити певні дії.

Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 16 червня 2010 року залучено до участі по даній справ третіх осіб, а саме Фінансове управління Яворівської районної державної адміністрації, Приватна агрофірма імені Івана Франка, Приватно-орендне підприємство "Нове Розточчя", Приватна агрофірма "Грушів", Приватно-орендне підприємство "Любині", Приватно-орендне підприємство "Нива", Приватна агрофірма "Дружба", Фермерське господарство "Беркут", Приватно-орендне підприємство "Добробут", Приватно-орендне підприємство "Наконечне", Приватна агрофірма "Надія", Приватно-орендне підприємство "Молошковичі", Приватно-орендне підприємство "Вікторія", Приватна агрофірма "Завадів", Приватно-орендне підприємство "Сокіл", Товариство з обмеженою відповідальністю "Перемога", Сільське фермерське господарство "Обрій", Приватно-орендне підприємство "Чернилява", Приватно-орендне підприємство "Нагачів", Товариство з обмеженою відповідальністю імені Данила Галицького, Приватна агрофірма "Україна", Приватна агрофірма "Ясени".

Позивач з урахуванням уточнених позовних вимог просив суд:

- скасувати протоколи засідання комісій з визначення переліку сільськогосподарських підприємств, в частині прийнятого рішення про право на компенсацію вартості мінеральних добрив вітчизняного виробництва від 16.03.2007р. №1, 28.03.2007р. №2, 23.04.2007р. №3, 21.05.2007р. №2, 16.06.2007р. №4, 16.07.2007р. №5, 27.08.2007р. №6, 15.10.2007р. №7, 11.12.2007р. №8, 11.12.2007р. №9 в частині включення до реєстрів сільськогосподарських товаровиробників, які мають право на компенсацію вартості мінеральних добрив вітчизняного виробництва за такими господарствами: ПАФ «Ясени» на суму 6845,00грн., ПАФ «Україна» - 4600,00 грн., ТзОВ ім. Д.Галицького -7055,0 грн., ПОП «Нагачів»- 1555,0грн., ПОП «Чернилява» - 2875,0 грн., СФГ «Обрій» - 5365,0 грн., ТзОВ «Перемога»- 400,00 грн., ПОП «Сокіл» - 1200,0 грн., ПА «Завадів» - 395,0 грн., ПОП «Вікторія»- 5255,00 грн., ПОП «Молошковичі» - 5115,0 грн., ПАФ «Надія» - 1748,0 грн., ПОП «Наконечне» - 1215,0 грн., ПОП «Добробут» - 155,00 грн., ФГ «Беркут» - 1795,00 грн., ФГ «Сидорко» - 1100, 0 грн..

- скасувати протоколи засідання комісій для визначення переліку сільськогосподарських підприємств, в частині прийнятого рішення про право на отримання бюджетних коштів на 1 га посіву озимих культур під урожай 2007 року (пшениці, жита, тритікале, ячменю, ріпаку), що виділяються на підтримку виробництва продукції рослинництва від 28.03.2007р. №1, 23.04.2007р. №2, 21.05.2007р. р.№3, 16.06.2007р. №4 в частині включення до реєстрів сільськогосподарських товаровиробників, які мають право на отримання бюджетних коштів на 1 га посіву озимих культур під урожай 2007 року (пшениці, жита, тритікале, ячменю, ріпаку), що виділяються на підтримку виробництва продукції рослинництва за такими господарствами: ПОП «Нове» на суму 3500,0 грн., ПАФ «Ясени» - 9800,00 грн., ПАФ «Дружба» - 2800,0 грн., ПОП «Нива» - 6300,0 грн., ПАФ «Україна» - 7400,0 грн., ТзОВ ім. Д.Галицького - 28100,0 грн., ПОП «Любині» - 4500,0 грн., ПОП «Нагачів»- 9200,0грн., ПОП «Чернилява» - 8800,.0 грн., СФГ «Обрій» - 25200,0 грн., ТзОВ «Перемога» - 4600,0 грн., ПОП «Сокіл» - 10000,0 грн., ПА «Завадів» - 1600,0 грн., ПОП «Вікторія» 10250.0 грн., ПОП «Молошковичі» - 10400,0 грн., ПАФ «Надія» - 9465,0 грн., ПОП «Наконечне» - 3000,0 грн., ПОП «Добробут» - 3100,0 грн., ПА «Грушів» - 1000 грн., ФГ «Беркут» - 1700,0 грн..

- скасувати протоколи засідання комісій для визначення переліку сільськогосподарських підприємств, в частині прийнятого рішення про право на отримання бюджетних коштів на 1 га посіву озимих культур під урожай 2008 року (пшениці, жита, тритікале), що виділяються на підтримку виробництва продукції рослинництва від 26.03.2008 №1, 21.04.2008 №2 в частині включення до реєстрів сільськогосподарських товаровиробників, які мають право на отримання бюджетних коштів на 1 га посіву озимих культур під урожай 2008 року (пшениці, жита, тритікале), що виділяються на підтримку виробництва продукції рослинництва за такими господарствами: ПОП «Нива» на суму 5800,0 грн., ПАФ «Україна» - 8500,0 грн., ТзОВ ім. Д.Галицького - 23700,0 грн., ПОП «Любині» - 4600,0 грн., ПОП «Нагачів»- 10500,0грн., ПОП «Чернилява» - 12000,00 грн., СФГ «Обрій» - 14200,0грн., ТзОВ «Перемога»- 2500,0 грн., ПОП «Сокіл» - 7700,0 грн., ПОП «Вікторія» - 9000,0 грн., ПОП «Молошковичі» - 11500 грн., ПАФ «Надія» - 13400,0 грн., ПОП «Наконечне» - 7000,0 грн., ПОП «Добробут» - 2900,0 грн., ФГ «Беркут» - 1600,0 грн..

- скасувати протоколи засідання комісій для визначення переліку сільськогосподарських підприємств, в частині прийнятого рішення про право на отримання бюджетних коштів на 1 га посіву ярих культур (льону - довгунця), що виділяються на підтримку виробництва продукції рослинництва від 16.07.2007р. №1, 02.08.2007 р. №2, в частині включення до реєстрів сільськогосподарських товаровиробників, які мають право на отримання бюджетних коштів на 1 га посіву ярих культур (льону - довгунця), що виділяються на підтримку виробництва продукції рослинництва за такими господарствами: ПАФ «Ясени» на суму 2400,00 грн., ПОП «Нива» - 3000,0 грн., ПОП «Чернилява» - 2100,0 грн., СФГ «Обрій» - 500,0грн., ПОП «Вікторія» - 19200,0 грн., ПАФ «Надія» - 10720,0 грн., ПОП «Наконечне» - 12160,0 грн., ПОП «Добробут» - 500,0 грн.;

- скасувати протоколи засідання комісій для визначення переліку сільськогосподарських підприємств, в частині прийнятого рішення про право на отримання бюджетних коштів на 1 га посіву ярих культур ( пшениці, жита, льону - довгунця, ріпаку), що виділяються на підтримку виробництва продукції рослинництва від 11.07.2008 р. №1, в частині включення до реєстрів сільськогосподарських товаровиробників, які мають право на отримання бюджетних коштів на 1 га посіву ярих культур (пшениці, жита, льону - довгунця, ріпаку), що виділяються на підтримку виробництва продукції рослинництва за такими господарствами: ПОП «Нове Розточчя» на суму 2200,0 грн., ПОП «Нива» - 8000 грн., ПАФ «Україна» - 2600,0 грн., ТзОВ ім. Д.Галицького 10400,0 грн., ПОП «Любині» - 1800,0 грн., ПОП «Нагачів» - 5000,0грн., ПОП «Чернилява» - 10800,00 грн.. СФГ «Обрій2 - 18500,0грн., ТзОВ «Перемога»- 3000,0 грн., ПОП «Сокіл» - 8600,0 грн., ПОП «Вікторія»- 24200,0 грн., ПОП «Молошковичі» - 14000, 00 грн., ПАФ «Надія» - 11400,0 грн., ПОП «Наконечне» -16160,0 грн., ПОП «Добробут» - 2400,0 грн., ФГ «Беркут» - 700,0 грн..

- скасувати протоколи засідання комісій для визначення переліку сільськогосподарських підприємств, в частині прийнятого рішення про право на отримання бюджетних коштів, як фінансова підтримка сільськогосподарських товариств від 21.05.2007р. №1, від 16.07.2007р. №2, від 14.09.2007р. №3, від 18.10.2007р. №4, від 11.12.2007р. №6 в частині затвердження реєстрів одержувачів, коштів з державного бюджету України як фінансова підтримка сільськогосподарських товариств, що знаходяться в особливо складних кліматичних умовах за такими господарствами: ПОП «Нове Розточчя» на суму 5564,0 грн., ПАФ «Ясени» - 5355,00 грн., ПАФ «Дружба» - 1573,0 грн., ПАФ ім.І.Франка - 3795,0 грн., ПОП «Нива» - 5971,0 грн., ПАФ «Україна» - 4470,0 грн., ТзОВ ім.Д.Галицького 16630,00 грн., ПОП «Любині» - 4313,0 грн., ПОП «Нагачів»- 11723,0грн., ПОП «Чернилява» - 6877,00 грн., СФГ «Обрій» - 9409,0грн., ТзОВ «Перемога» - 7159,0 грн., ПОП «Сокіл» - 6340,0 грн., ПА «Завадів» - 4501,00 грн., ПОП «Вікторія» - 9255.0 грн., ПОП «Молошковичі» - 8440,0 грн., ПАФ «Надія» - 10266,0 грн., ПОП «Наконечне» - 3733,0 грн., ПОП «Добробут» -2477,0 грн., ПА «Грушів» - 901,00 грн., ФГ «Беркут» - 750,0 грн..

- скасувати протоколи засідання комісій для визначення переліку сільськогосподарських підприємств, в частині прийнятого рішення про право на отримання бюджетних коштів, як фінансова підтримка сільськогосподарських підприємств, що знаходяться в особливо складних кліматичних умовах від 05.05.2008 р. №1, від 21.05.2008р. №2, від 11.07.2008р. №3, від 10.11.2008р. №4, в частині затвердження реєстрів одержувачів, коштів з державного бюджету України як фінансова підтримка сільськогосподарських підприємств, що знаходяться в особливо складних кліматичних умовах за такими господарствами: ПОП «Нове розточчя» на суму 2282,0 грн., ПОП «Нива» - 5820,0 грн., ПАФ «Україна» - 3733,0 грн., ТзОВ ім.Д.Галицького - 19476,0 грн., ПОП «Любині» - 2435,0 грн., ПОП «Нагачів»- 11724,0грн., ПОП «Чернилява» - 8369,0 грн., СФГ «Обрій» - 15719,0грн., ТзОВ «Перемога» - 2511,0 грн., ПОП «Сокіл» - 7532,0 грн., ПОП «Вікторія» - 10274,0 грн., ПОП «Молошковичі» - 10283,0 грн., ПАФ «Надія» - 11336.0 грн., ПОП «Наконечне» - 4542,0 грн., ПОП «Добробут» - 2877,0 грн., ФГ «Беркут» - 823,0 грн..

- скасувати протоколи засідання комісій з визначення переліку сільськогосподарських підприємств, в частині прийнятого рішення про право на отримання бюджетних коштів, як фінансова підтримка сільськогосподарських товариств на здешевлення короткострокових кредитів від 16.05.2007 р. №1, від 27.08.2007 №2, в частині включення до реєстрів сільськогосподарського підприємства, яке має право на здешевлення короткострокового кредиту ПОП «Вікторія» на суму 1869,0 грн..

- скасувати протоколи засідання комісій з визначення переліку сільськогосподарських підприємств, в частині прийнятого рішення про право на отримання бюджетних коштів, як фінансова підтримка сільськогосподарських товариств, на здешевлення короткострокових кредитів від 21.05.2008р. №1, від 04.06. 2008 р. №2, від 17.12.2008р. №3 в частині включення до реєстрів сільськогосподарських підприємств, які мають право на здешевлення короткострокових кредитів за такими господарствами: ПОП «Вікторія» на суму 2996,5 грн. та ПАФ «Надія» - 1353,6 грн..

- скасувати протоколи засідання районної комісії з визначення сільськогосподарських підприємств, в частині прийнятого рішення про компенсацію на здешевлення вартості страхових премій (внесків) фактично сплачених суб'єктами аграрного ринку від 17.12.2008 р. та від 18.12.2007р., в частині визнання учасниками програми, згідно постанови Кабінету Міністрів України від 21.12. 2007 року №261 «Порядку використання у 2007 році коштів, передбачених у державному бюджеті для здешевлення вартості страхових премій (внесків) фактично сплачених суб'єктами аграрного ринку: ПОП «Вікторія» на суму 141,89 грн. та ПОП «Сокіл» - 3518,75 грн..

- скасувати протоколи засідання конкурсної комісії з визначення переліку сільськогосподарських підприємств в частині прийнятого рішення про часткову компенсацію вартості придбаної сільськогосподарської техніки на умовах лізингу від 22.06.2007р. та від 06.10.2007р. в частині включення до реєстрів сільськогосподарських підприємств, які мають право на часткову компенсацію вартості придбаної сільськогосподарської техніки на умовах лізингу за такими господарствами: ПОП «Вікторія» на суму 7548,0 грн. та ПОП «Сокіл» - 8039,0 грн.;

- зобов'язати управління агропромислового розвитку Яворівської районної державної адміністрації вжити заходи щодо відшкодування незаконно наданих бюджетних коштів у сумі 733221, 74 грн. шляхом подачі до суду позовних заяв до вищевказаних сільськогосподарських товаровиробників або ж добровільного перерахування ними коштів до бюджетів відповідних рівнів.

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 01 квітня 2011 року позовні вимоги задоволено частково.

Скасовано:

- протоколи засідання комісій з визначення переліку сільськогосподарських підприємств у частині прийнятого рішення про право на компенсацію вартості мінеральних добрив вітчизняного виробництва від 16.03.2007р. №1, 28.03.2007р. №2, 23.04.2007р. №3, 21.05.2007р. №2, 16.06.2007р. №4, 16.07.2007р. №5, 27.08.2007р. №6,15.10.2007р. №7, 11.12.2007р. №8, 11.12.2007р. №9 в частині включення до реєстрів сільськогосподарських товаровиробників, які мають право на компенсацію вартості мінеральних добрив вітчизняного виробництва за такими господарствами: ПАФ «Україна» - 4600,0 грн., ТзОВ ім. Д.Галицького 7055,0 грн., ПОП «Нагачів»- 1555,0грн., ПОП «Чернилява»-2875,0 грн., СФГ «Обрій» - 5365,0 грн., ТзОВ «Перемога»- 400,0 грн., ПОП «Сокіл» -1200,0 грн., ПА «Завадів» - 395,0 грн., ПОП «Вікторія»- 5255,0 грн., ПОП «Молошковичі» 5115,0 грн., ПАФ «Надія» - 1748,0 грн., ПОП «Добробут»- 155,0 грн., ФГ «Беркут» - 1795,0 грн., ФГ «Сидорко» -1100, 0 грн..

- протоколи засідання комісій для визначення переліку сільськогосподарських підприємств у часині прийнятого рішення про право на отримання бюджетних коштів на 1 га посіву озимих культур під урожай 2007 року (пшениці, жита, тритікале, ячменю, ріпаку), що виділяються на підтримку виробництва продукції рослинництва від 28.03.2007р. №1, 23.04.2007р. №2, 21.05.2007р. №3, 16.06.2007р. №4 в частині включення до реєстрів сільськогосподарських товаровиробників, які мають право на отримання бюджетних коштів на 1 га посіву озимих культур під урожай 2007 року (пшениці, жита, тритікале, ячменю, ріпаку), що виділяються на підтримку виробництва продукції рослинництва за такими ПОП «Нове» на суму 3500,0 грн., ПАФ «Дружба» -2800,0 грн., ПОП «Нива» - 6300 грн. ПАФ «Україна» - 7400,0 грн., ТзОВ ім. Д.Галицького - 28100,0 грн., ПОП «Любині» - 4500,0 грн., ПОП «Нагачів»- 9200,0грн., ПОП «Чернилява» - 8800,0 грн., СФГ «Обрій» - 25200,0грн., ТзОВ «Перемога» - 4600,0 грн., ПОП «Сокіл» -10000,0 грн., ПА «Завадів» -1600,0 грн., ПОП «Вікторія» -10250,0 грн., ПОП «Молошковичі» - 10400,0 грн., ПАФ «Надія» - 9465,0 грн., ПОП «Добробут» - 3100,0 грн., ПА «Грушів» -1000,0 грн., ФГ «Беркут» - 1700,0 грн.

- протоколи засідання комісій для визначення переліку сільськогосподарських підприємств у частині прийнятого рішення про право на отримання бюджетних коштів на 1 га посіву озимих культур під урожай 2008 року (пшениці, жита, тритікале), що виділяються на підтримку виробництва продукції рослинництва від 26.03.2008р. №1, 21.04.2008р. №2 в частині включення до реєстрів сільськогосподарських товаровиробників, які мають право на отримання бюджетних коштів на 1 га посіву озимих культур під урожай 2008 року (пшениці, жита, тритікале), що виділяються на підтримку виробництва продукції рослинництва за такими господарствами: ПОП «Нива» на суму 5800,0 грн., ПАФ «Україна» - 8500,0 грн., ТзОВ ім. Д.Галицького - 23700,0 грн., ПОП «Любині» - 4600,0 грн., ПОП «Нагачів» - 10500,0грн., ПОП «Чернилява» -12000,0 грн., СФГ «Обрій» - 14200,0грн., ТзОВ «Перемога» - 2500,0 грн., ПОП «Сокіл» - 7700,0 грн., ПОП «Вікторія» - 9000,0 грн., ПОП «Молошковичі» -11500,0 грн., ПАФ «Надія» - 13400,0 грн., ПОП «Добробут» - 2900,0 грн., ФГ «Беркут»-1600,0 грн..

- протоколи засідання комісій для визначення переліку сільськогосподарських підприємств у частині прийнятого рішення про право на отримання бюджетних коштів на 1 га посіву ярих культур (льону-довгунця), що виділяються на підтримку виробництва продукції рослинництва від 16.07.2007р. №1, 02.08.2007р. №2, в частині включення до реєстрів сільськогосподарських товаровиробників, які мають право на отримання бюджетних коштів на 1 га посіву ярих культур (льону-довгунця), що виділяються на підтримку виробництва продукції рослинництва за такими господарствами: ПОП «Нива» -3000,0 грн., ПОП «Чернилява» - 2100,0 грн., СФГ «Обрій» - 500,0грн., ПОП «Вікторія» -19200,0 грн., ПАФ «Надія» -10720,0 грн., ПОП «Добробут» - 500,0 грн..

- протоколи засідання комісій для визначення переліку сільськогосподарських підприємств у частині прийнятого рішення про право на отримання бюджетних коштів на 1 га посіву ярих культур ( пшениці, жита, льону-довгунця, ріпаку), що виділяються на підтримку виробництва продукції рослинництва від 11.07.2008р. №1, в частині включення до реєстрів сільськогосподарських товаровиробників, які мають право на отримання бюджетних коштів на 1 га посіву ярих культур (пшениці, жита, льону-довгунця, ріпаку), що виділяються на підтримку виробництва продукції рослинництва за такими господарствами: ПОП «Нове Розточчя» на суму 2200,0 грн., ПОП «Нива» - 8000,0 грн., ПАФ «Україна» -2600,0 грн., ТзОВ ім. Д.Галицького 10400,0 грн., ПОП «Любині» - 1800,0 грн., ПОП «Нагачів» - 5000,0грн., ПОП «Чернилява» - 10800,0 грн., СФГ «Обрій» -18500,0грн., ТзОВ «Перемога» - 3000,0 грн., ПОП «Сокіл» - 8600,0 грн., ПОП «Вікторія»- 24200,0 грн., ПОП «Молошковичі» - 14000,0 грн., ПАФ «Надія» -11400,0 грн., ПОП «Добробут» - 2400,0 грн., ФГ «Беркут» - 700,0 грн..

- протоколи засідання комісій для визначення переліку сільськогосподарських підприємств у частині прийнятого рішення про право на отримання бюджетних коштів, як фінансова підтримка сільськогосподарських товариств від 21.05.2007р. №1, від 16.07.2007р. №2, від 14.09.2007р. №3, від 18.10.2007р. №4, від 11.12.2007р. №6 в частині затвердження реєстрів одержувачів, коштів з державного бюджету України як фінансова підтримка сільськогосподарських підприємств, що знаходяться в особливо складних кліматичних умовах за такими господарствами: ПОП «Нове Розточчя» на суму 5564,0 грн., ПАФ «Дружба» -1573,0 грн., ПАФ ім. І.Франка - 3795,0 грн., ПОП «Нива» -5971,0 грн., ПАФ «Україна» - 4470,0 грн., ТзОВ ім.Д.Галицького 16630,0 грн., ПОП «Любині» - 4313,0 грн., ПОП «Нагачів» - 11723,0грн., ПОП «Чернилява» -6877,0 грн., СФГ «Обрій» - 9409,0грн., ТзОВ «Перемога» - 7159,0 грн., ПОП «Сокіл» - 6340,0 грн., ПА «Завадів» - 4501,0 грн., ПОП «Вікторія» - 9255,0 грн., ПОП «Молошковичі» - 8440,0 грн., ПАФ «Надія» - 10266,0 грн., ПОП «Добробут» -2477,0 грн., ФГ «Беркут" - 750,0 грн..

- протоколи засідання комісій для визначення переліку сільськогосподарських підприємств, в частині прийнятого рішення про право на отримання бюджетних коштів, як фінансова підтримка сільськогосподарських товариств, що знаходяться в особливо складних кліматичних умовах від 05.05.2008р. №1, від 21.05.2008р. №2, від 11.07.2008р. №3, від 10.11.2008р. №4, в частині затвердження реєстрів одержувачів, коштів з державного бюджету України як фінансова підтримка сільськогосподарських підприємств, що знаходяться в особливо складних кліматичних умовах за такими господарствами: ПОП «Нове Розточчя» на суму 2282,0 грн., ПОП «Нива» - 5820,0 грн., ПАФ «Україна» - 3733,0 грн., ТзОВ ім.Д.Галицького -19476,0 грн., ПОП «Любині» - 2435,0 грн., ПОП «Нагачів» - 11724,0грн., ПОП «Чернилява» -8369,0 грн., СФГ «Обрій» -15719,0грн., ТзОВ «Перемога» - 2511,0 грн., ПОП «Сокіл» 7532,0 грн., ПОП «Вікторія» - 10274,0 грн., ПОП «Молошковичі» - 10283,0 грн., ПАФ "Надія" -11336,0 грн., ПОП «Добробут» - 2877,0 грн., ФГ «Беркут» - 823,0 грн..

- протоколи засідання комісій з визначення переліку сільськогосподарських підприємств, в частині прийнятого рішення про право на отримання бюджетних коштів, як фінансова підтримка сільськогосподарських товариств, на здешевлення короткострокових кредитів від 16.05.2007р. №1, від 27.08.2007р. №2, в частині включення до реєстрів сільськогосподарського підприємства, яке має право на здешевлення короткострокового кредиту ПОП «Вікторія» на суму 1869,0 грн..

- протоколи засідання комісій з визначення переліку сільськогосподарських, підприємств, в частині прийнятого рішення про право на отримання бюджетних коштів, як фінансова підтримка сільськогосподарських товариств, на здешевлення короткострокових кредитів від 21.05.2008р. №1, від 04.06.2008р. №2, від 17.12.2008р. №3 в частині включення до реєстрів сільськогосподарських підприємств, які мають право на здешевлення короткострокових кредитів за такими господарствами: ПОП «Вікторія» на суму 2996,5 грн. та ПАФ «Надія» - 1353,6 грн..;

- протоколи засідання районної комісії з визначення сільськогосподарських підприємств, в частині прийнятого рішення про надання компенсації на здешевлення вартості страхових премій (внесків) фактично сплачених суб'єктами аграрного ринку від 17.12.2008р. та від 18.12.2007 , в частиш визнання учасниками програми, згідно постанови Кабінету Міністрів України від. 21.12.2007 року №261 «Порядку використання у 2007 році коштів, передбачених у державному бюджеті для здешевлення вартості страхових премій (внесків) фактично сплачених суб'єктами аграрного ринку»: ПОП «Вікторія» на суму 141,89 грн. та ПОП «Сокіл»-3518,75 грн.;

протоколи засідання конкурсної комісії з визначення переліку сільськогосподарських підприємств в частині прийнятого рішення про часткову компенсацію вартості придбаної сільськогосподарської техніки на умовах лізингу від 22.06.2007 та від 06.10.2007 в частині включення до реєстрів сільськогосподарських підприємств, які мають право на часткову компенсацію вартості придбаної сільськогосподарської техніки на умовах лізингу за такими господарствами: ПОП «Вікторія» на суму 7548,0 грн. та ПОП «Сокіл» - 8039,0 грн.

Зобов'язано Управління агропромислового розвитку Яворівської райдержадміністрації вжити передбачені законодавством заходи щодо відшкодування незаконно наданих бюджетних коштів у загальній сумі 733221 грн.74 коп., в тому числі щодо відшкодування 717634 грн.74 коп. - до Державного бюджету, щодо відшкодування 15587 грн. - до обласного бюджету.

У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Суд першої інстанції задоволюючи частково позовні вимоги виходив з того, що позики сільськогосподарським товаровиробникам безпідставно надавались, оскільки в останніх існувала прострочена заборгованість перед бюджетом за позиками 1997-1998 років.

Постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 08 грудня 2014 року постанову Львівського окружного адміністративного суду від 01 квітня 2011 року скасовано.

У задоволенні позову відмовлено.

Суд апеляційної інстанції скасовуючи постанову суду першої інстанції мотивув своє рішення тим, що позивач при здійсненні перевірки залишив поза увагою ту обставину, що сільськогосподарські підприємства, які отримували позики у 1997-1998 роках згодом зазнали реформування, відповідно на їх базі створені нові господарства. При цьому контролюючим органом не з'ясовано, чи останні стали правонаступниками по кредитним зобов'язанням за зазначеними позиками повністю або частково, як було проведено розподільчий баланс при реформуванні, чи дані господарства взагалі не являють правонаступниками згідно їх Статутів

Не погоджуючись з рішеннями судів попередніх інстанцій, Державна фінансова інспекція у Львівській області звернулася до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в якій, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просить визнати постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 08 грудня 2014 року такою, що втратила закону силу і закрити провадження у справі.

Відповідач подав до Вищого адміністративного суду України письмові заперечення на касаційну скаргу, в яких наголошувало на відповідності рішення обставинам справи та вимогам законодавства України, просила залишити касаційну скаргу без задоволення, судове рішення апеляційної інстанції - без змін.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення присутніх в судовому засіданні представників сторін, розглянувши і обговоривши доводи касаційної скарги та заперечень на неї, перевіривши правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права і наданої ними правової оцінки обставин у справі, дослідивши матеріали справи, колегія суддів дійшла висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Згідно частини 2 статті 220 Кодексу адміністративного судочинства України, суд касаційної інстанції переглядає судові рішення судів першої та апеляційної інстанцій в межах касаційної скарги.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що контрольно-ревізійним управлінням у Львівській області відповідно до плану контрольно-ревізійної роботи на другий квартал 2009 року проведено ревізію фінансово-господарської діяльності управління агропромислового розвитку Яворівської райдержадміністрацїї за період з 01.01.2007 року по 31.03.2009 року про що складено Акт від 03.07.2009 року №07-26\16.

Вказаним актом встановлено наступні порушення законодавства з фінансових питань:

- всупереч п.5 Порядку використання у 2007 році коштів державного бюджету, що виділяються для часткової компенсації вартості мінеральних добрив вітчизняного виробництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.02.2007 року №182, незаконно надано компенсацію вартості добрив підприємствам, які мали прострочену заборгованість за державними позичками наданими с\г підприємствам в 1998 році на загальну суму 46673,0 грн..

- порушення п.6 Порядку використання у 2007 році коштів, передбачених у державному бюджеті для державної підтримки виробництва продукції рослинництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2007 №256, незаконно надано компенсації за посів озимих та ярих культур підприємствам, які мали прострочену заборгованість перед районним бюджетом за позиками 1998 року на загальну суму 485955,0 грн.

- всупереч п. 8 Порядку використання коштів Державного бюджету України для надання фінансової підтримки агропромисловим підприємствам, що знаходяться в особливо складних кліматичних умовах, затвердженого спільним наказом Міністерства аграрної політики України та Міністерства фінансів України від 02.03.2007 №138\305, незаконно надана фінансова підтримка господарствам, що постійно знаходяться в складних кліматичних умовах які мали прострочену заборгованість за державними позичками наданими с\г підприємствам в 1998 році на загальну суму 249238,0 грн.

- всупереч вимог п.4 Порядку використання у 2007 році коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення фінансової підтримки підприємств агропромислового комплексу через механізм здешевлення короткострокових та середньострокових кредитів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2007 №259, с\г підприємствам, які мали прострочену заборгованість перед районним бюджетом за позиками 1998 року, незаконно надано компенсації на загальну суму 6219,1 грн..

- всупереч вимог п.5 Порядку використання у 2007-2008 році коштів, передбачених у державному бюджеті для здешевлення вартості страхових премій (внесків), фактично сплачених суб'єктами аграрного ринку, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2007 №261, с\г підприємствам, які мали прострочену заборгованість перед районним бюджетом за позиками 1998 року незаконно надано компенсації на загальну суму 3660,64 грн..

- всупереч вимог п. 3 програми «Часткова компенсація вартості придбаної с/г техніки на умовах лізингу», затвердженої рішенням Львівської обласної ради 17.04.2007 №257, незаконно надано часткову компенсацію вартості придбаної с\г техніки на умовах лізингу, які мали прострочену заборгованість за державними позичками наданими с\г підприємствам в 1998 році, на загальну суму 15587,0 грн., за рахунок кошів, які виділено з обласного бюджету.

В цілому ревізією виявлені порушення на загальну суму 807332,74 грн. Зазначені кошти були виділені третім особам по справі на підставі протоколів засіданні комісій, що є предметом спору.

Переглядаючи рішення судів першої та апеляційної інстанцій, колегія суддів Вищого адміністративного суду України виходить з наступного.

Відповідно до частини 1 статті 2 Законом України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» від 26.01.1993 року №2939-ХІІ, головним завданням державної Контрольно-ревізійної служби України є здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, ефективним використанням коштів та майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності в міністерствах та інших органах виконавчої влади, в державних фондах, у бюджетних установах, у суб'єктів господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах і в організаціях, які отримують (отримували в періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), виконання місцевих бюджетів, розробленням пропозицій щодо усунення виявлених недоліків і порушень та запобігання їм у подальшому.

Статтею 8 Законом України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» від 26.01.1993 року №2939-ХІІ, на Головне контрольно-ревізійне управління України, контрольно-ревізійні управління в Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі покладено функції з проведення у підконтрольних установах ревізії фінансово-господарської діяльності, використання і збереження фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильності визначення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, стану і достовірності бухгалтерського обліку та фінансової звітності.

Відповідно до пункту 7 статті 10 Законом України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» від 26.01.1993 року №2939-ХІІ, органам контрольно-ревізійної служби надано право, в т.ч. пред'являти керівникам та іншим службовим особам підконтрольних установ, що ревізуються, вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства з питань збереження і використання державної власності та фінансів, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законодавства.

Скаржник свою касаційну скаргу обгрунтовує тим, що позики сільськогосподарським товаровиробникам безпідставно надавались за умови існування простроченої заборгованості за 1997-1998 роки перед бюджетом Яворівського району.

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України з приводу доводів скаржника зауважує наступне.

28 грудня 1998 року Кабінетом Міністрів України винесено Розпорядження

№1085-р, яким прийнято пропозицію Мінагропрому, Мінфіну, та Мінекономіки,

погоджену з Радою Міністрів АР Крим та відповідними облдержадміністраціями про випуск Головним управлінням Держказначейства казначейських векселів у рахунок дотацій республіканському бюджету АР Крим та обласним бюджетам на суму згідно з додатком і передачу зазначених векселів Радою Міністрів АР Крим та обласними держадміністраціями ДАК «Хліб України» з переоформленням в установленому порядку заборгованості товаровиробників перед ДАК «Хліб України» за мінеральні добрива та нафтопродукти, поставлені під урожай 1998 року відповідно до постанов КМ України №977 і №77 у заборгованість с/г товаровиробників перед бюджетами АР Крим та відповідними місцевими бюджетами. Зобов'язано Мінфін, ДАК «Хліб України», облдержадміністрації забезпечити у місячний термін виконання вищевказаного розпорядження.

Відповідно до статті 513 Цивільного кодексу України (ст. 202 ЦК в ред. 1963р.) правочин щодо заміни кредитора у зобов'язанні вчиняється у такій самій формі, що і правочин на підставі якого виникло зобов'язання, право вимоги за яким передається новому кредиторові. У спірних відносинах, де кредитором виступала ДАК «Хліб України» право вимоги до сільськогосподарських підприємств виникло на підставі договорів купівлі-продажу. а отже для виникнення права вимоги до іншого кредитора необхідно було укласти договір уступки права вимоги у письмовій формі. Враховуючи, що у письмовій формі між ДАК «Хліб України» та Львівською облдержадміністрацією чи Яворівською райдержадміністрацією такого договору укладено не було, і доказів зворотного не надано, то відповідно у Львівської облдержадміністрації чи Яворівської районної державної адміністрації не виникло право вимоги боргу.

Фінансовим відділом Яворівськоі райдержадміністрації не виконано вимоги п. 3 розпорядження голови Яворівської райдержадміністрації від 25.02.1999 року №77, яким передбачено забезпечення документального оформлення уступки вимоги до сільськогосподарських товаровиробників.

Зазначене призвело до того, що на час розгляду даної справи Яворівська райдержадміністрація не набула права вимоги до сільськогосподарських виробників за позиками 1997-1998 років.

Як наслідок, спеціально створеними комісіями, які проводили обов'язкову інвентаризацію активів і зобов'язань при реорганізації колективних господарств, відповідно до Указу Президента України від 29 січня 2001 року №62/2001 «Про заходи щодо забезпечення захисту майнових прав селян у процесі реформування аграрного сектора економіки» та Постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2001 р. №177 «Про врегулювання питань щодо забезпечення захисту майнових прав селян у процесі реформування аграрного сектору економіки» не зафіксовано зобов'язань сільськогосподарських виробників перед районним бюджетом і, відповідно, до частини п'ятої п. 19 «Методики уточнення складу і вартості пайових фондів майна членів колективних сільськогосподарських підприємств, у тому числі реорганізованих», затвердженої Постанов Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2001 р. №177. Для задоволення цієї кредиторської заборгованості, не виділили дебіторську заборгованість та інше майно новоутвореним господарствам. Підтвердженням цього є відповідні акти інвентаризації зобов'язань при реорганізації колективних підприємств, які містять вичерпний перелік боргів, які передаються новоутвореним підприємствам та майно, яке передбачається для їх задоволення.

Всі існуючі борги, які були зафіксовані на час реорганізації сільськогосподарських підприємств і на погашення яких було виділено майно, правонаступниками погашено.

Згідно постанов Кабінету Міністрів України від 09 лютого 2007 року №182, від 21 лютого 2007 року №256, від 17 квітня 2007 року року №257, від 21 лютого 2007 року №259, від 21 лютого 2007 року №261 та наказу Міністерства аграрної політики України та Міністерства фінансів України від 02.03.2007 №138/305, на підставі яких видавались бюджетні кошти, відповідач не є кінцевим одержувачем таких коштів.

Функція відповідача полягала у визначенні підприємств, яким відповідно до визначених механізмів перераховуватимуться бюджетні кошти, а також в надсиланні платіжних документів управлінням Державного казначейства України щодо перерахування коштів на рахунки підприємств.

Пунктом 35 Порядку проведення інспектування державною контрольно-ревізійною службою, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2006 року №550 визначено, що виявлені допущені об'єктом контролю порушення законодавства, контроль за дотриманням якого віднесено до компетенції служб фіксуються в констатуючій частині акта ревізії з обов'язковим посиланням на норм законів чи інших нормативно-правових актів, які порушено, та зазначенням винних у їх допущенні осіб.

Відповідно до п. 46 Порядку, якщо вжитими в період ревізії заходами не забезпечено повне усунення виявлених порушень, органом служби у строк не пізніше ніж 10 робочих днів після реєстрації акта ревізії, а у разі надходження заперечень (зауважень) до нього не пізніше ніж 3 робочих дні після надіслання висновків на такі заперечення (зауваження) надсилається об'єкту контролю письмова вимога щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства із зазначенням строку зворотного інформування.

На підставі виявлених ревізією порушень законодавства, контроль за дотриманням якого віднесено до компетенції служби, остання пред'являє вимогу про усунення цих порушень. Для усунення порушень законодавства Контрольно - ревізійне управління використовує механізми, встановлені чинним законодавством.

Згідно з п. 50 Порядку, за результатами проведеної ревізії у межах наданих прав органи служби вживають заходів для забезпечення: притягнення до адміністративної, дисциплінарної та матеріальної відповідальності винних у допущенні порушень працівників об'єктів контролю: звернення до суду в інтересах держави щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів, а також стягнення у дохід держави коштів, одержаних за незаконними договорами, без встановлених законом підстав або з порушенням вимог законодавства.

Таким чином, вимога Контрольно - ревізійного управління повинна містити зобов'язання вчинити дії, виконання яких буде спрямоване на усунення негативних наслідків порушення вимог закону, відповідно до механізму, встановленого законодавством.

Однак, матеріали справи не містять доказів наявності вимоги щодо усунення виявлених ревізією порушень.

В частині щодо скасування протоколів для визначення переліку сільськогосподарських підприємств, що мають право на компенсацію, які стали підставою для виплати відповідачем компенсацій позов також подано безпідставно, оскільки при оформленні дотацій третіми особами, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, подано письмові зобов'язання про повернення в місячний термін одержаних бюджетних коштів в разі встановлення контролюючими органами незаконного їх одержання.

Крім того, колегія судів вважає за необхідне зазначити, що аналіз правильності обчислення та нарахування збитків повинен перевіряти суд, який розглядає позов органу державного фінансового контролю до підконтрольної установи про відшкодування збитків.

Аналогічний висновок викладений Верховним Судом України у постановах від 15.04.2014 року у справах № 21-40а14, 21-63а14, від 27.01.2015 року у справі №21-436а14, від 17.02.2015 року у справі №21-4а15.

Із матеріалів справи та змісту касаційної скарги не вбачається неправильне застосування судом апеляційної інстанції норм матеріального права. Також відсутні підстави вважати, що цими судом допущені порушення норм процесуального права.

Відповідно статті 224 Кодексу адміністративного судочинства України, суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

З огляду на наведене, колегія суддів вважає, що рішення суду апеляційної інстанції підлягає залишенню без змін.

Керуючись статтями 220, 221, 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Касаційну скаргу Державної фінансової інспекції у Львівській області - залишити без задоволення.

Постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 08 грудня 2014 року у справі № 2а-4086/10/1370 - залишити без змін.

Ухвала може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у строки та в порядку, передбачених статтями 237 - 239-1 Кодексу адміністративного судочинства України.

Судді

Джерело: ЄДРСР 56881141
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку