open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 2а-2470/10/2470
Моніторити
Ухвала суду /02.11.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /17.02.2016/ Вищий адміністративний суд України Постанова /17.02.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /25.01.2016/ Вищий адміністративний суд України Судовий наказ /27.12.2011/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.12.2011/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.12.2011/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Судовий наказ /16.11.2011/ Чернівецький окружний адміністративний суд Судовий наказ /16.12.2010/ Чернівецький окружний адміністративний суд Судовий наказ /05.11.2010/ Чернівецький окружний адміністративний суд Судовий наказ /10.09.2010/ Чернівецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.09.2010/ Чернівецький окружний адміністративний суд Судовий наказ /30.07.2010/ Чернівецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /30.07.2010/ Чернівецький окружний адміністративний суд Судовий наказ /19.07.2010/ Чернівецький окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 2а-2470/10/2470
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /02.11.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /17.02.2016/ Вищий адміністративний суд України Постанова /17.02.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /25.01.2016/ Вищий адміністративний суд України Судовий наказ /27.12.2011/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.12.2011/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.12.2011/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Судовий наказ /16.11.2011/ Чернівецький окружний адміністративний суд Судовий наказ /16.12.2010/ Чернівецький окружний адміністративний суд Судовий наказ /05.11.2010/ Чернівецький окружний адміністративний суд Судовий наказ /10.09.2010/ Чернівецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.09.2010/ Чернівецький окружний адміністративний суд Судовий наказ /30.07.2010/ Чернівецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /30.07.2010/ Чернівецький окружний адміністративний суд Судовий наказ /19.07.2010/ Чернівецький окружний адміністративний суд

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"17" лютого 2016 р. м. Київ К/9991/7108/12

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:

Головуючого Бившевої Л.І.,

суддів: Олендера І.Я., Рибченка А.О.,

секретар судового засідання Титенко М.П.,

за участю:

представників позивача - Венгринюка С.В., ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні касаційну скаргу Підприємства «Дім» Чернівецького обласного товариства інвалідів «Мир та добробут інвалідам»

на постанову Вінницького апеляційного адміністративного суду від 27 грудня 2011 року

у справі №2а-2470/10/2470

за позовом Підприємства «Дім» Чернівецького обласного товариства інвалідів «Мир та добробут інвалідам»

до Державної податкової інспекції у місті Чернівцях Головного управління Державної фіскальної служби у Чернівецькій області (яка є правонаступником Державної податкової інспекції у місті Чернівці)

про визнання дій протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

В С Т А Н О В И Л А :

Підприємство «Дім» Чернівецького обласного товариства інвалідів «Мир та добробут інвалідам» (далі - позивач) звернулось до суду з позовами до Державної податкової інспекції у місті Чернівці (далі - відповідач) про: визнання протиправними дій ДПІ у м. Чернівці по зменшенню середньооблікової чисельності штатних працівників Підприємства «Дім» ЧОТІ «Мир та добробут інвалідам», шляхом виключення з числа працівників підприємства ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_3; скасування податкових повідомлень-рішень та податкових вимог ДПІ м. Чернівці: по акту перевірки від 16 грудня 2009 року №4182/231/35158255, а саме: податкового повідомлення-рішення від 29 грудня 2009 року №0002310231/0 на суму 281651,60 грн. по податку на прибуток, податкового повідомлення-рішення від 22 лютого 2010 року № 0000350231/1 на суму 271427,20 грн. по податку на прибуток, податкового повідомлення-рішення від 22 березня 2010 року № 0002310231/2 на суму 271427,20 грн. по податку на прибуток, податкового повідомлення рішення від 03 червня 2010 року № 0002310231/3 на суму 271427,20 грн. по податку на прибуток, першої податкової вимоги від 29 червня 2010 року №1/785 на суму 271427,20 грн. по податку на прибуток, другої податкової вимоги від 30 липня 2010 року № 2/914 на суму 271427,20 грн. по податку на прибуток, податкового повідомлення-рішення від 29 грудня 2009 року №0002320231/0 на суму 47781,00 грн. по податку на додану вартість, податкового повідомлення-рішення від 29 грудня 2009 року № 0002310231/0 на суму 170,00 грн. штрафних санкцій по податку на додану вартість, податкового повідомлення-рішення від 22 лютого 2010 року № 0002320231/1 на суму 47781,00 грн. по податку на додану вартість, податкового повідомлення-рішення від 22 березня 2010 року № 0002320231/2 на суму 47781,00 грн. по податку на додану вартість, податкового повідомлення-рішення від 03 червня 2010 року № 0002320231/3 на суму 47781,00 грн. по податку на додану вартість, податкового повідомлення-рішення від 22 лютого 2010 року № 0002330231/3 на суму 29971,50 грн. по податку на додану вартість; по акту перевірки від 17 грудня 2009 року №4190/23235158255: податкового повідомлення-рішення від 29 грудня 2009 року №0002700232/0 на суму 90738,00 грн. по податку на додану вартість, податкового повідомлення-рішення від 27 січня 2010 року № 0002700232/1 на суму 90738,00 грн. по податку на додану вартість, податкового повідомлення-рішення від 18 лютого 2010 року №0002700232/2 на суму 90738,00 грн. по податку на додану вартість; по акту перевірки від 30 грудня 2009 року № 4338/232/35158255: податкового повідомлення-рішення від 15 січня 2010 року № 0000050232/0 на суму 87553,00 грн. по податку на додану вартість, податкового повідомлення-рішення від 03 лютого 2010 року № 0000050232/1 на суму 87553,00 грн. по податку на додану вартість (в редакції заяви про збільшення позовних вимог від 19 серпня 2010 року).

Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду від 16 вересня 2010 року справи № 2а-2470/10/2470 та № 2а-2848/10/2470 були об'єднані в одне провадження для спільного розгляду.

Постановою Чернівецького окружного адміністративного суду від 16 листопада 2011 року позов був задоволений у повному обсязі. Визнано протиправними дії ДПІ у м. Чернівці по зменшенню середньооблікової чисельності штатних працівників Підприємства «Дім» ЧОТІ «Мир та добробут інвалідам», шляхом виключення з числа працівників підприємства ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_3 Скасовано податкові повідомлення-рішення та податкові вимоги ДПІ м. Чернівці: по акту від 16 грудня 2009 року №4182/231/35158255: податкове повідомлення-рішення від 29 грудня 2009 року № 0002310231/0 на суму 281651,60 грн. по податку на прибуток, податкове повідомлення рішення від 22 лютого 2010 року №0000350231/1 на суму 271427,20 грн. по податку на прибуток, податкове повідомлення-рішення від 22 березня 2010 року № 0002310231/2 на суму 271427,20 грн. по податку на прибуток, податкове повідомлення-рішення від 03 червня 2010 року № 0002310231/3 на суму 271427,20 грн. по податку на прибуток, перше податкове вимогу від 29 червня 2010 року №1/785 на суму 271427,20 грн. по податку на прибуток, другу податкову вимогу від 30 липня 2010 року № 2/914 на суму 271427,20 грн. по податку на прибуток, податкове повідомлення-рішення від 29 грудня 2009 року № 0002320231/0 на суму 47781,00 грн. по податку на додану вартість, податкове повідомлення-рішення від 29 грудня 2009 року № 0002310231/0 на суму 170,00 грн. штрафних санкцій по податку на додану вартість, податкове повідомлення-рішення від 22 лютого 2010 року № 0002320231/1 на суму 47781,00 грн. по податку на додану вартість, податкове повідомлення-рішення від 22 березня 2010 року № 0002320231/2 на суму 47781,00 грн. по податку на додану вартість, податкове повідомлення-рішення від 03 червня 2010 року № 0002320231/3 на суму 47781,00 грн. по податку на додану вартість, податкове повідомлення-рішення від 22 лютого 2010 року № 0002330231/3 на суму 29971,50 грн. по податку на додану вартість; по акту від 17 грудня 2009 року № 4190/23235158255: податкове повідомлення-рішення від 29 грудня 2009 року № 0002700232/0 на суму 90738,00 грн. по податку на додану вартість, податкове повідомлення-рішення від 27 січня 2010 року № 0002700232/1 на суму 90738,00 грн. по податку на додану вартість, податкове повідомлення-рішення від 18 лютого 2010 року № 0002700232/2 на суму 90738,00 грн. по податку на додану вартість; по акту від 30 грудня 2009 року №4338/232/35158255: податкове повідомлення-рішення від 15 січня 2010 року № 0000050232/0 на суму 87553,00 грн. по податку на додану вартість, податкове повідомлення-рішення від 03 лютого 2010 року №0000050232/1 на суму 87553,00 грн. по податку на додану вартість.

Постановою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 27 грудня 2011 року постанову Чернівецького окружного адміністративного суду від 16 листопада 2011 року було скасовано. Прийнято нову постанову, якою в задоволенні позову відмовлено.

В касаційній скарзі Підприємство «Дім» ЧОТІ «Мир та добробут інвалідам», посилаючись на порушення судом апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати постанову Вінницького апеляційного адміністративного суду від 27 грудня 2011 року та залишити в силі постанову Чернівецького окружного адміністративного суду від 16 листопада 2011 року.

У відповідності до положень частини 1 статті 55 Кодексу адміністративного судочинства України у справі здійснено заміну відповідача - ДПІ у м. Чернівці його правонаступником - ДПІ у м. Чернівцях ГУ ДФС у Чернівецькій області.

Заслухавши доповідь судді - доповідача, пояснення присутніх у судовому засіданні представників позивача, перевіривши доводи касаційної скарги щодо дотримання правильності застосування судом апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі, колегія суддів дійшла висновку, що касаційна скарга підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Судами попередніх інстанцій встановлено наступне.

ДПІ у м. Чернівці було проведено ряд перевірок Підприємства «Дім» ЧОТІ «Мир та добробут інвалідам»: щодо дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 13 червня 2007 року по 30 червня 2009 року, результати якої оформлені актом планової виїзної перевірки № 4182/23-1/35158255 від 16 грудня 2009 року (т.1 арк. справи 11-46); щодо достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку за вересень 2009 року, яка виникла за рахунок від'ємного значення з податку на додану вартість, що декларувалось в період з 01 серпня 2009 року по 30 вересня 2009 року, результати якої оформлені актом позапланової виїзної перевірки № 4190/23-2/35158255 (т.1 арк. справи 244-247); щодо достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку за жовтень 2009 року, яка виникла за рахунок від'ємного значення з податку на додану вартість, що декларувалось в період з 01 вересня 2009 року по 31 жовтня 2009 року, результати якої оформлені актом позапланової виїзної перевірки № 4338/23-2/35158255 (т.1 арк. справи 248-256).

За висновками вказаних актів перевірок позивачем були порушені, зокрема: вимоги пункту 4.1 статті 4, підпункту 4.1.6 пункту 4.1 статті 4, підпункту 5.2.1 пункту 5.2 статті 5, підпункту 5.3.9 пункту 5.3 статті 5, пунктів 5.6, 5.7, 5.9 статті 5, підпункту 7.12.1 пункту 7.12 статті 7, підпункту 8.1.1 пункту 8.1 статті 8, підпункту 8.6.1 пункту 8.6 статті 8, підпункту 11.2.1 пункту 11.2 статті 11, пункту 11.3 статті 11, пункту 16.6 статті 16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», Порядку складання декларації з податку на прибуток підприємства, затвердженого наказом ДПА України від 29 березня 2003 року № 143, в результаті чого занижено податок на прибуток за період, який перевірявся, на загальну суму 176434,00 грн.; вимоги пункту 4.1 статті 4, підпункту 6.2.8 пункту 6.2 статті 6, підпункту 7.3.1 пункту 7.3 статті 7, підпункту 7.4.5 пункту 7.4 статті 7, підпункту 7.8.1 пункту 7.8 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість», підпункту «а» підпункту 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», в результаті чого завищено суду бюджетного відшкодування податку на додану вартість за квітень 2009 року на 29219,00 грн. та не подано декларацію з податку на додану вартість за червень 2007 року (з нульовими показниками); вимоги підпункту 7.3.1 пункту 7.3 статті 7, підпункту 7.7.2 пункту 7.7 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість», в результаті чого завищено суду бюджетного відшкодування податку на додану вартість за вересень 2009 року на 90738,00 грн., за жовтень 2009 року на 183004,00 грн.

Зокрема, у вказаних вище актах перевірок було вказано, що позивач має недостатню кількість працевлаштованих інвалідів, які мають основне місце роботи, тобто менше 50 відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу, а також те, що не всі працевлаштовані інваліди Підприємства «Дім» ЧОТІ «Мир та добробут інвалідам» приймали участь безпосередньо у процесі фасування цементу.

На підставі вказаних актів перевірок та з урахуванням процедури адміністративного оскарження ДПІ у м. Чернівці були прийняті податкові повідомлення-рішення, а також податкові вимоги.

Зокрема, на підставі акта перевірки № 4182/23-1/35158255 від 16 грудня 2009 року та з урахуванням процедури адміністративного оскарження ДПІ у м. Чернівці були прийняті: податкове повідомлення-рішення форми «Р» від 29 грудня 2009 року № 0002310231/0, яким позивачу визначено суму податкового зобов'язання (з урахуванням штрафних (фінансових) санкцій) за платежем: податок на прибуток на загальну суму 281651,60 грн., у тому числі: 176434,00 грн. - за основним платежем, 105217,60 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями (т.1 арк. справи 37); податкові повідомлення-рішення форми «Р» від 22 лютого 2010 року №0000350231/1, від 22 березня 2010 року № 0000350231/2, ); податкове повідомлення-рішення від 03 червня 2010 року № 0000350231/3, якими позивачу визначено суму податкового зобов'язання (з урахуванням штрафних (фінансових) санкцій) за платежем: податок на прибуток на загальну суму 271427,20 грн., у тому числі: 176434,00 грн. - за основним платежем, 94993,20 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями (т.1 арк. справи 38-40); податкові повідомлення-рішення форми «В1» від 29 грудня 2009 року №0002320231/0, від 22 лютого 2010 року № 0002320231/1, від 22 березня 2010 року №0002320231/2, від 03 червня 2010 року № 0002320231/3, якими позивачу зменшено суму бюджетного відшкодування (у тому числі заявленого в рахунок зменшення податкових зобов'язань наступних податкових періодів) з податку на додану вартість за квітень 2009 року на 47781,00 грн. (т.1 арк. справи 43, 45-47); податкове повідомлення-рішення форми «Р» від 29 грудня 2009 року № 0002310231/0, яким до позивача застосовано штрафні (фінансові) санкції з податку на додану вартість на загальну суму 170,00 грн. (т.1 арк. справи 44); податкове повідомлення-рішення форми «Р» від 22 лютого 2010 року № 0002330231/1, яким позивачу визначено суму податкового зобов'язання (з урахуванням штрафних (фінансових) санкцій) за платежем: податок на додану вартість на загальну суму 29971,50 грн., у тому числі: 19981,00 грн. - за основним платежем, 9990,50 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями (т.1 арк. справи 48);

ДПІ у м. Чернівці були прийняті перша від 29 червня 2010 року № 1/785 та друга від 30 липня 2010 року № 2/914 податкові вимоги на суму 271427,20 грн. (т.1 арк. справи 41-42).

На підставі акта перевірки № 4190/23-2/35158255 від 17 грудня 2009 року та з урахуванням процедури адміністративного оскарження ДПІ у м. Чернівці були прийняті: податкові повідомлення-рішення форми «В1» від 29 грудня 2009 року № 0002700232/0, від 27 січня 2010 року № 0002700232/1, від 18 лютого 2010 року № 0002700232/2, якими позивачу зменшено суму бюджетного відшкодування (у тому числі заявленого в рахунок зменшення податкових зобов'язань наступних податкових періодів) з податку на додану вартість за вересень 2009 року на 90738,00 грн. (т.1 арк. справи 49-51).

На підставі акта перевірки № 4338/23-2/35158255 від 30 грудня 2009 року та з урахуванням процедури адміністративного оскарження ДПІ у м. Чернівці були прийняті: податкові повідомлення-рішення форми «В1» від 15 січня 2010 року № 0000050232/0, від 03 лютого 2010 року № 0000050232/1, якими позивачу зменшено суму бюджетного відшкодування (у тому числі заявленого в рахунок зменшення податкових зобов'язань наступних податкових періодів) з податку на додану вартість за жовтень 2009 року на 87553,00 грн. (т.1 арк. справи 52-53).

Суд першої інстанції, задовольняючи позовні вимоги, виходив з того, що: у періодах, коли підприємство користувалось пільгами, чисельність інвалідів становила більш, ніж 50% середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу; податковим органом не було надану суду жодних належних та допустимих доказів на підтвердження того, що ДПІ у м. Чернівці зверталась до Комісії з питань діяльності підприємств та організацій громадських організацій інвалідів про порушення Підприємством «Дім» ЧОТІ «Мир та добробут інвалідам» законодавства України у відповідності до положень статті 143 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» та пункту 13 Порядку надання дозволу на право користування пільгами з оподаткування для підприємств та організацій громадських організацій інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 серпня 2007 року № 1010; дозволи Комісії з питань діяльності підприємств та організацій громадських організацій інвалідів, надані Підприємству «Дім» ЧОТІ «Мир та добробут інвалідам» на право користування пільгами з оподаткування, у встановленому порядку скасовані не були; положеннями Інструкції зі статистики кількості працівників, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 28 вересня 2005 року № 286, визначено, що в облікову кількість штатних працівників включаються усі наймані працівники, які уклали письмово трудовий договір (контракт) і виконували постійну, тимчасову або сезонну роботу один день і більше, а також власники підприємства, якщо, крім доходу, вони отримували заробітну плату на цьому підприємстві, а не лише ті інваліди, які виконували один конкретний вид робіт; постановами старшого слідчого Прокуратури Чернівецької області від 26 серпня 2010 року, від 30 серпня 2010 року, від 31 серпня 2010 року, від 03 вересня 2010 року було закрито кримінальну справу № О-109039 відносно ОСОБА_2 (директора Підприємства «Дім» ЧОТІ «Мир та добробут інвалідам») в частині частини 5 статті 191 Кримінального кодексу України у зв'язку з недоведеністю його участі у вчиненні злочину, в частині частини 3 статті 365 Кримінального кодексу України у зв'язку з відсутністю в його діях складу цього злочину, в частині частини 2 статті 364, частини 2 статті 366 Кримінального кодексу України у зв'язку з відсутністю в його діях складу цих злочинів, в частині частини 1 статті 209 Кримінального кодексу України у зв'язку з відсутністю в його діях цього складу злочину; в постанові заступника прокурора Чернівецької області від 30 вересня 2010 року, якою було скасовано постанову старшого слідчого СВ Прокуратури Чернівецької області від 30 червня 2010 року про закриття кримінальної справи № О-109039 в частині, тобто щодо службових осіб Підприємства «Дім» ЧОТІ «Мир та добробут інвалідам» у зв'язку з відсутністю в їх діях складу злочинів, передбачених статтями 15, 191, 366 Кримінального кодексу України, було встановлено, що ОСОБА_5 та ОСОБА_4 повідомили, що вони дійсно працювали на Підприємстві «Дім» ЧОТІ «Мир та добробут інвалідам», а перевірити чи дійсно ОСОБА_3 працював у позивача не видалось можливим у зв'язку з його смертю; Законом України «Про державну службу в Україні» не передбачено права здійснення податковими органами перевірок фактичної кількості працюючих на підприємстві працівників їх обліковій кількості.

Суд апеляційної інстанції, скасовуючи рішення суду першої інстанції та відмовляючи у задоволенні позовних вимог, виходив з того, що: в поданих Підприємством «Дім» ЧОТІ «Мир та добробут інвалідам» заявах до Регіональної комісії з питань діяльності підприємств та організацій громадських організацій інвалідів у Чернівецькій області та у звітах про зайнятість та працевлаштування інвалідів, поданих до Чернівецького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, містяться неправдиві відомості щодо працевлаштування інвалідів на підприємстві, оскільки при визначення середньооблікової чисельності штатних працівників (в тому числі інвалідів)за попередні податкові періоди (9 місяців 2007 року та 2008 рік) були враховані громадяни ОСОБА_5 та ОСОБА_4, оскільки рукописні запаси та підписи у заявах про прийом на роботу від 16 липня 2007 року виконані не ними, а іншими особами, що підтверджено довідкою Науково-дослідного експертно-криміналістичного центру УМВС України в Чернівецькій області від 23 березня 2009 року № 677.

Однак, повністю погодитись з такими висновками судів попередніх інстанцій колегія суддів не може, з огляду на наступне.

Як вбачається з матеріалів справи та знайшло своє відображення у актах перевірок, у період з 16 липня 2007 року по 04 травня 2008 року та з 05 травня 2008 року по день підписання актів перевірок директором Підприємства «Дім» ЧОТІ «Мир та добробут інвалідам» був ОСОБА_2.

Згідно з дозволами на право користування пільгами з оподаткування № 06, № 05, № 09, виданими Комісії з питань діяльності підприємств та організацій громадських організацій інвалідів, Підприємству «Дім» ЧОТІ «Мир та добробут інвалідам» було надане відповідне право користування пільгами з оподаткування згідно з підпунктом 6.2.8 пункту 6.2 статті 6 Закону України «Про податок на додану вартість» у період з 01 жовтня 2007 року по 01 січня 2008 року (т. 3 арк. справи 113), а у періоди з 01 січня 2008 року по 01 січня 2009 року та з 01 січня 2009 року по 01 січня 2010 року - право користування пільгами з оподаткування згідно з підпунктом 6.2.8 пункту 6.2 статті 6 Закону України «Про податок на додану вартість» та з підпунктом 7.12.1 пункту 7.12 статті 7 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» (т.3 арк. справи 112, 114).

Відповідно до довідки Чернівецького відділення Фонду соціального захисту інвалідів від 05 листопада 2007 року про кількість працюючих на Підприємстві «Дім» ЧОТІ «Мир та добробут інвалідам» за 3 квартал 2007 року загальна чисельність працюючих на підприємстві становить 3 особи, в тому числі інвалідів - 2 особи (т.1 арк. справи 226).

Згідно акту перевірки кількості працюючих інвалідів та загальної кількості працюючих на Підприємстві «Дім» ЧОТІ «Мир та добробут інвалідам», складеного 30 жовтня 2007 року Чернівецьким обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів, було встановлено, що: трудові книжки інвалідів штатних працівників оформленні згідно чинного законодавства; облікові картки форми Т-2 із зазначеними в них номерами пенсійних посвідчень інвалідів і відміткою про групу інвалідності заведені на всіх працівників; записам в особових картках форми Т-2 відповідають наявні копії пенсійних посвідчень інвалідів; середньооблікова кількість штатних працівників на підприємстві за ІІІ квартал 2007 року згідно статистичних звітів складає 3 особи; середньооблікова кількість працюючих інвалідів за 3 квартал 2007 року складає 2 особи; фонд оплати праці штатних працівників за 3 квартал 2007 року складає 3,5 тис. грн. (т.1 арк. справи 227).

Відповідно до довідки Чернівецького відділення Фонду соціального захисту інвалідів від 18 лютого 2008 року про кількість працюючих на Підприємстві «Дім» ЧОТІ «Мир та добробут інвалідам» за 4 квартал 2007 року загальна чисельність працюючих на підприємстві становить 5 осіб, в тому числі інвалідів 3 особи (т.1 арк. справи 224).

Згідно акту перевірки кількості працюючих інвалідів та загальної кількості працюючих на Підприємстві «Дім» ЧОТІ «Мир та добробут інвалідам», складеного 15 лютого 2008 року Чернівецьким обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів, було встановлено, що: трудові книжки інвалідів штатних працівників оформленні згідно чинного законодавства; облікові картки форми Т-2 із зазначеними в них номерами пенсійних посвідчень інвалідів і відміткою про групу інвалідності заведені на всіх працівників; записам в особових картках форми Т-2 відповідають наявні копії пенсійних посвідчень інвалідів; середньооблікова кількість штатних працівників на підприємстві за 4 квартал 2007 року згідно статистичних звітів складає 5 осіб; середньооблікова кількість працюючих інвалідів за 4 квартал 2007 року складає 3 особи; фонд оплати праці штатних працівників за 4 квартал 2007 року складає 7,9 тис. грн. (т.1 арк. справи 225).

Відповідно до довідки Чернівецького відділення Фонду соціального захисту інвалідів від 25 листопада 2008 року про кількість працюючих на Підприємстві «Дім» ЧОТІ «Мир та добробут інвалідам» за 9 місяців 2008 року загальна чисельність працюючих на підприємстві становить 12 осіб, в тому числі інвалідів 6 осіб (т.1 арк. справи 222).

Згідно акту перевірки кількості працюючих інвалідів та загальної кількості працюючих на Підприємстві «Дім» ЧОТІ «Мир та добробут інвалідам», складеного 21 листопада 2008 року Чернівецьким обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів, було встановлено, що: трудові книжки інвалідів штатних працівників оформленні згідно чинного законодавства; облікові картки форми П-2 із зазначеними в них номерами пенсійних посвідчень інвалідів і відміткою про групу інвалідності; записам в особових картках форми П-2 відповідають наявні копії пенсійних посвідчень інвалідів та довідок МСЕК; середньооблікова кількість штатних працівників на підприємстві за 9 місяців 2008 року згідно статистичних звітів складає 12 осіб; середньооблікова кількість працюючих інвалідів за 9 місяців 2008 року складає 6 осіб; за період з 01 січня 2008 року по 01 жовтня 2008 року прийнято на роботу 12 інвалідів; фонд оплати праці штатних працівників за 9 місяців 2008 року складає 135,4 тис. грн. (т.1 арк. справи 223).

Відповідно до довідки Чернівецького відділення Фонду соціального захисту інвалідів від 25 листопада 2009 року про кількість працюючих на Підприємстві «Дім» ЧОТІ «Мир та добробут інвалідам» за 2009 рік загальна чисельність працюючих на підприємстві становить 16 осіб, в тому числі інвалідів 11 осіб (т.1 арк. справи 220).

Згідно акту перевірки кількості працюючих інвалідів та загальної кількості працюючих на Підприємстві «Дім» ЧОТІ «Мир та добробут інвалідам», складеного 24 листопада 2009 року Чернівецьким обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів, було встановлено, що: трудові книжки інвалідів штатних працівників оформленні згідно чинного законодавства; середньооблікова кількість штатних працівників на підприємстві за 9 місяців 2009р. згідно статистичних звітів складає 16 чоловік; середньооблікова кількість працюючих інвалідів за 9 місяців 2009р. складає 11 осіб; за період з 01 січня 2009 року по 01 жовтня 2009 року прийнято на роботу 4 інвалідів; фонд оплати праці штатних працівників за 9 місяців 2009 року складає 374 тис. грн. (т.1 арк. справи 221).

Матеріали справи містять копії табелів обліку використання робочого за період з січня 2008 року по грудень 2009 року (т.1 арк. справи 61-112), з яких вбачається, що позивачем вівся облік використаного робочого часу працівників - інвалідів, у тому числі й ОСОБА_5, ОСОБА_3 і ОСОБА_4, виплата заробітної плати яким (поряд з іншими) здійснювалася згідно платіжних відомостей та видаткових касових ордерів (т.1 арк. справи 113-218).

У справі, що розглядається, суд першої інстанції встановив, що Територіальною державною інспекцією праці у Чернівецькій області на вимогу Чернівецької обласної прокуратури на Підприємстві «Дім» ЧОТІ «Мир та добробут інвалідам» була проведена перевірка чинного законодавства про працю, за результатами якої вказана інспекції листом від 22 травня 2009 року № 352 повідомила Чернівецьку обласну прокуратуру про те, що: станом на дату перевірки на підприємстві працює 18 чоловіків, 13 з яких є інвалідами; прийом на роботу проводиться за письмовими заявами працівників та оформлюються відповідними наказами керівника; прийом на роботу працівників проводиться на повний робочий день; серед працюючих інвалідів на підприємстві обліковуються ОСОБА_5 та ОСОБА_4

Згідно записів до трудової книжки ОСОБА_4 за номерами 11-12, останній був прийнятий на роботу на Підприємство «Дім» ЧОТІ «Мир та добробут інвалідам» 16 липня 2007 року та звільнений 19 жовтня 2009 року (т.1 арк. справи 49-54). ОСОБА_4 був прийнятий був на Підприємство «Дім» ЧОТІ «Мир та добробут інвалідам» на посаду підсобного робітника згідно наказу № 2-пр від 16 липня 2007 року (т.2 арк. справи 54).

Згідно записів до трудової книжки ОСОБА_5 за номерами 12-13, останній був прийнятий на роботу на Підприємство «Дім» ЧОТІ «Мир та добробут інвалідам» 16 липня 2007 року та звільнений 19 жовтня 2009 року (т.1 арк. справи 55-60). ОСОБА_5 був прийнятий був на Підприємство «Дім» ЧОТІ «Мир та добробут інвалідам» на посаду підсобного робітника згідно наказу № 3-пр від 16 липня 2007 року (т.2 арк. справи 55).

Факт працевлаштування ОСОБА_4 та ОСОБА_5 в липні 2007 року на Підприємство «Дім» ЧОТІ «Мир та добробут інвалідам» підтверджується також їхніми письмовими поясненнями, відібраними лейтенантом ВПМ ДПІ у м. Чернівці у лютому 2009 років (т.3 арк. справи 31, 33).

Крім іншого, як вбачається з матеріалів справи, ОСОБА_4 та ОСОБА_5 були викликані до суду першої інстанції в якості свідків, де дали покази про те, що з 2007 по 2009 рік були працевлаштовані та працювали на підприємстві «Дім» ЧОТІ «Мир та добробут інвалідам», де і отримували заробітну плату.

Також, як вбачається з матеріалів справи, до суду першої інстанції в якості свідка був викликаний лейтенанта податкової міліції ВПМ ДПІ у м. Чернівці ОСОБА_8, який відбирав письмові пояснення у ОСОБА_4 та ОСОБА_5 Свідок ОСОБА_8 у своїх показах зазначив про те, що під час відбирання письмових пояснень у ОСОБА_4 та ОСОБА_5 за їх згодою, останні повідомили, що вони у липні 2007 року були переведені з ТОВ ВКФ «Комекс Буд ЛТД» на роботу до Підприємства «Дім» ЧОТІ «Мир та добробут інвалідам», де і отримували заробітну плату.

В письмових поясненнях ОСОБА_3, які були відібрані лейтенантом ВПМ ДПІ у м. Чернівці у лютому 2009 року, також було вказано, що на Підприємстві «Дім» ЧОТІ «Мир та добробут інвалідам» він являється радником по кадровим питанням. Договір на даному підприємстві не підписував, надав тільки заяву про прийняття на роботу, копію паспорта і посвідчення інвалідності (т.3 арк. справи 32).

Матеріали справи містять постанови старшого слідчого Прокуратури Чернівецької області від 26 серпня 2010 року, від 30 серпня 2010 року, від 31 серпня 2010 року, від 03 вересня 2010 року, якими було закрито кримінальну справу № О-109039 відносно ОСОБА_2 (директора Підприємства «Дім» ЧОТІ «Мир та добробут інвалідам») в частині частини 5 статті 191 Кримінального кодексу України у зв'язку з недоведеністю його участі у вчиненні злочину, в частині частини 3 статті 365 Кримінального кодексу України у зв'язку з відсутністю в його діях складу цього злочину, в частині частини 2 статті 364, частини 2 статті 366 Кримінального кодексу України у зв'язку з відсутністю в його діях складу цих злочинів, в частині частини 1 статті 209 Кримінального кодексу України у зв'язку з відсутністю в його діях цього складу злочину (т.3 арк. справи 221-226).

Як вбачається зі змісту постанови заступника прокурора Чернівецької області від 30 вересня 2010 року, якою було скасовано постанову старшого слідчого СВ Прокуратури Чернівецької області від 30 червня 2010 року про закриття кримінальної справи № О-109039 в частині, тобто щодо службових осіб Підприємства «Дім» ЧОТІ «Мир та добробут інвалідам» у зв'язку з відсутністю в їх діях складу злочинів, передбачених статтями 15, 191, 366 Кримінального кодексу України, допитані ОСОБА_5 та ОСОБА_4 повідомили, що вони дійсно працювали на Підприємстві «Дім» ЧОТІ «Мир та добробут інвалідам», а перевірити чи дійсно ОСОБА_3 працював у позивача не видалось можливим у зв'язку з його смертю (т.3 арк. справи 90-91).

З огляду на викладене, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що позивачем було доведено належними та допустимими доказами факт того, що ОСОБА_5, ОСОБА_4 та ОСОБА_3, які є інвалідами, працювали у Підприємстві «Дім» ЧОТІ «Мир та добробут інвалідам» у періодах, які перевірялись.

При цьому, судом касаційної інстанції було враховано, що постановою начальника СВ Прокуратури Чернівецької області від 01 лютого 2012 року було закрито кримінальну справу № О-109039 в частині, тобто щодо службових осіб Підприємства «Дім» ЧОТІ «Мир та добробут інвалідам» у зв'язку з відсутністю в їх діях складу злочинів, передбачених статтями 15, 191, 366 Кримінального кодексу України, копію якої позивачем було додано до матеріалів касаційної скарги.

В свою чергу, колегія суддів вказує, що суд апеляційної інстанції безпідставно послався на довідку Науково-дослідного експертно-криміналістичного центру УМВС України в Чернівецькій області від 23 березня 2009 року № 677, оскільки у цій довідці вказано, що на дослідження були надані дві заяви від імені ОСОБА_5 та ОСОБА_4 від 16 липня 2007 року на прийняття на роботу в ТОВ «Комекс БУД» (т.3 арк. справи 30), а не до Підприємства «Дім» ЧОТІ «Мир та добробут інвалідам».

Підпунктом 7.12.1 пункту 7.12 статті 7 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) визначено, що звільняється від оподаткування прибуток підприємств та організацій, які засновані громадськими організаціями інвалідів і є їх повною власністю, отриманий від продажу товарів (робіт, послуг), крім підакцизних товарів, послуг з поставки підакцизних товарів, отриманих у межах договорів комісії (консигнації), поруки, доручення, довірчого управління, інших цивільно-правових договорів, що уповноважують такого платника податку здійснювати поставку товарів від імені та за дорученням іншої особи без передання права власності на такі товари, та прибутку, одержаного від грального бізнесу, де протягом попереднього звітного (податкового) періоду кількість інвалідів, які мають там основне місце роботи, становить не менше 50 відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік за умови, що фонд оплати праці таких інвалідів становить протягом звітного періоду не менше 25 відсотків суми загальних витрат на оплату праці, що відносяться до складу валових витрат виробництва (обігу). Зазначені підприємства та організації громадських організацій інвалідів мають право застосовувати цю пільгу за наявності дозволу на право користування такою пільгою, який надається міжвідомчою Комісією з питань діяльності підприємств та організацій громадських організацій інвалідів відповідно до Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні».

Відповідно до підпункту 5.2.1 пункту 5.2 статті 5 Закону України «Про податок на додану вартість» (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) звільняються від оподаткування операції з поставки товарів (крім підакцизних товарів) та послуг (крім грального і лотерейного бізнесу та послуг з поставки підакцизних товарів, отриманих у межах договорів комісії (консигнації), поруки, доручення, довірчого управління, інших цивільно-правових договорів, що уповноважують такого платника податку (далі - комісіонера) здійснювати поставку товарів від імені та за дорученням іншої особи (далі - комітента) без передання права власності на такі товари), що безпосередньо виготовляються підприємствами та організаціями громадських організацій інвалідів, які засновані громадськими організаціями інвалідів і є їх власністю, де кількість інвалідів, які мають там основне місце роботи, становить протягом попереднього звітного періоду не менше 50 відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу, і за умови, що фонд оплати праці таких інвалідів становить протягом звітного періоду не менше 25 відсотків суми загальних витрат на оплату праці, що відносяться до складу валових витрат виробництва. Безпосереднім вважається виготовлення товарів, унаслідок якого сума витрат, понесених на переробку (обробку, інші види перетворення) сировини, комплектуючих, складових частин, інших покупних товарів, які використовуються у виготовленні таких товарів, становить не менше 8 відсотків продажної ціни таких виготовлених товарів. Зазначені підприємства та організації громадських організацій інвалідів мають право застосовувати цю пільгу за наявності реєстрації у відповідному податковому органі, яка здійснюється на підставі подання позитивного рішення міжвідомчої Комісії з питань діяльності підприємств та організацій громадських організацій інвалідів та відповідної заяви платника податку про бажання отримати таку пільгу відповідно до Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні».

Згідно з підпунктом 6.2.8 пункту 6.2 статті 6 Закону України «Про податок на додану вартість» (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) за нульовою ставкою оподатковуються операції з поставки товарів (крім підакцизних товарів) та послуг (крім грального і лотерейного бізнесу та послуг з поставки підакцизних товарів, отриманих у межах договорів комісії (консигнації), поруки, доручення, довірчого управління, інших цивільно-правових договорів, що уповноважують такого комісіонера здійснювати поставку товарів від імені та за дорученням комітента без передання права власності на такі товари), що безпосередньо виготовляються підприємствами та організаціями громадських організацій інвалідів, які засновані громадськими організаціями інвалідів і є їх власністю, де кількість інвалідів, які мають там основне місце роботи, становить протягом попереднього звітного періоду не менше 50 відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу, і за умови, що фонд оплати праці таких інвалідів становить протягом звітного періоду не менше 25 відсотків суми загальних витрат на оплату праці, що відносяться до складу валових витрат виробництва. Безпосереднім вважається виготовлення товарів, внаслідок якого сума витрат, понесених на переробку (обробку, інші види перетворення) сировини, комплектуючих, складових частин, інших покупних товарів, які використовуються у виготовленні таких товарів, становить не менше 8 відсотків продажної ціни таких виготовлених товарів. Зазначені підприємства та організації громадських організацій інвалідів мають право застосовувати цю пільгу за наявності реєстрації у відповідному податковому органі, яка здійснюється на підставі подання позитивного рішення міжвідомчої Комісії з питань діяльності підприємств та організацій громадських організацій інвалідів та відповідної заяви платника податку про бажання отримати таку пільгу відповідно до Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні».

Частиною 1 статті 141 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) встановлено, що підприємства та організації громадських організацій інвалідів мають право на пільги із сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) відповідно до законів України з питань оподаткування. Застосовувати зазначені пільги такі підприємства та організації мають право за наявності дозволу на право користування пільгами з оподаткування, який надається на квартал, півріччя, три квартали, рік міжвідомчою Комісією з питань діяльності підприємств та організацій громадських організацій інвалідів (далі - Комісія).

Відповідно до частини 1 статті 142 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) рішення про надання дозволу підприємствам та організаціям громадських організацій інвалідів на право користування пільгами з оподаткування, отримання позик, фінансової допомоги, дотацій приймаються Комісією та регіональними комісіями згідно з положенням, затвердженим Кабінетом Міністрів України, виходячи з техніко-економічного та соціального обґрунтування заходів, для здійснення яких використовуватимуться ці кошти.

Положеннями статті 143 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) визначено, що рішення про скасування дозволу на право користування пільгами з оподаткування підприємством, організацією громадської організації інвалідів приймається Комісією в разі: отримання заяви від громадської організації інвалідів щодо скасування зазначеного дозволу; подання відповідних органів державної податкової служби та інших державних органів про порушення законодавства України підприємством, організацією громадської організації інвалідів; неефективності виробничої діяльності та відсутності соціальної значимості за результатами аналізу Комісією соціально-економічних показників діяльності підприємства, організації громадської організації інвалідів; ліквідації підприємства, організації громадської організації інвалідів.

Аналогічні положення закріплені в пункті 13 Порядку надання дозволу на право користування пільгами з оподаткування для підприємств та організацій громадських організацій інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 серпня 2007 року № 1010.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, податковим органом під час розгляду справи судами першої та апеляційної інстанцій не було надано жодних належних та допустимих доказів на підтвердження того, що ДПІ у м. Чернівці зверталась з відповідним поданням до Комісії з питань діяльності підприємств та організацій громадських організацій інвалідів про порушення законодавства України Підприємством «Дім» ЧОТІ «Мир та добробут інвалідам» у відповідності до положень статті 143 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» та пункту 13 Порядку надання дозволу на право користування пільгами з оподаткування для підприємств та організацій громадських організацій інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 серпня 2007 року № 1010. Не додано таких доказів і до касаційної скарги.

Натомість, матеріали справи місять дозволи № 11, № 19, № 49, видані позивачу Комісією з питань діяльності підприємств та організацій громадських організацій інвалідів, згідно яких Підприємству «Дім» ЧОТІ «Мир та добробут інвалідам» надано право користування пільгами з оподаткування на періоди з 01 січня 2010 року по 01 квітня 2010 року, з 01 квітня 2010 року по 01 жовтня 2010 року, з 01 жовтня 2010 року по 01 квітня 2011 року (т.3 арк. справи 115-117).

За таких обставин, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що позивач правомірно користувався пільгами з оподаткування, наданими йому згідно дозволів № 06, № 05, № 09, виданих Комісією з питань діяльності підприємств та організацій громадських організацій інвалідів.

Таким чином, висновки суду першої інстанції про наявність підстав для скасування оспорюваних податкових повідомлень-рішень та, як наслідок, податкових вимог є правомірними.

Також, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про безпідставність доводів податкового органу щодо того, що оскільки не всі працівники позивача - інваліди були зайняті у виробництві цементу, то вони не повинні включатись до облікового складу працівників підприємства, з огляду на наступне.

Відповідно до пунктів 2.1-2.3 розділу 2 Інструкції зі статистики чисельності працівників, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 28 вересня 2005 року № 286 (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), в облікову кількість штатних працівників включаються усі наймані працівники, які уклали письмово трудовий договір (контракт) і виконували постійну, тимчасову або сезонну роботу один день і більше, а також власники підприємства, якщо, крім доходу, вони отримували заробітну плату на цьому підприємстві. Облікова кількість штатних працівників визначається на певну дату звітного періоду, наприклад, на перше або останнє число місяця, включаючи прийнятих працівників і виключаючи тих, які вибули в цей день. В обліковій кількості штатних працівників за кожний календарний день враховуються особи, які фактично працювали, а також відсутні на роботі з будь-яких причин, тобто усі працівники, які перебувають у трудових відносинах, незалежно від виду трудового договору.

Згідно з положеннями пункту 2.4 розділу 2 Інструкції зі статистики чисельності працівників, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 28 вересня 2005 року № 286 (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), до облікової кількості включаються штатні працівники, які: фактично з'явилися на роботу, включаючи тих, які не працювали з причин простою; прийняті на роботу з випробувальним терміном; прийняті або переведені за ініціативою адміністрації на роботу на неповний робочий день або неповний робочий тиждень; перебувають у службових відрядженнях, включаючи закордонні; уклали трудовий договір з підприємством про виконання роботи вдома особистою працею (надомники). До облікової кількості штатних працівників надомники включаються за кожний календарний день як цілі одиниці; прийняті для заміщення працівників, які тимчасово відсутні (через хворобу, відпустку у зв'язку з вагітністю та пологами, відпустку по догляду за дитиною до досягнення нею віку, встановленого чинним законодавством або колективним договором, та з інших причин); працюють згідно з договорами (розпорядженнями, наказами) за межами підприємства; направлені для виконання робіт вахтовим методом; прийняті на постійну роботу за направленням державної служби зайнятості згідно з договором з роботодавцем про надання дотації на створення додаткових робочих місць для працевлаштування безробітних; іноземні громадяни, якщо вони оформлені згідно з національним законодавством та одержують заробітну плату; студенти денних відділень навчальних закладів, аспіранти, а також учні професійно-технічних навчальних закладів, з якими укладені трудові договори.

Пунктом 2.5 розділу 2 Інструкції зі статистики чисельності працівників, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 28 вересня 2005 року № 286 (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), передбачено, що в облікову кількість працівників включаються також працівники, які були тимчасово відсутні з таких причин: не з'явились на роботу через хворобу (протягом всього періоду захворювання до повернення на роботу відповідно до листків непрацездатності або до вибуття через інвалідність); у зв'язку з виконанням державних або громадських обов'язків; тимчасово переведені на роботу на інше підприємство на підставі договорів між суб'єктами господарювання; направлені з відривом від виробництва до навчальних закладів для підвищення кваліфікації або оволодіння новою професією (спеціальністю), перепідготовки та стажування на інші підприємства або за кордон; навчаються у навчальних закладах, аспірантурах, та перебувають у відпустках у зв'язку з навчанням, вступом до навчальних закладів або які не з'явилися на роботу в надані їм додаткові вільні дні, незалежно від їхньої оплати; перебувають у щорічних основних та додаткових, творчих відпустках, що надані відповідно до законодавства, колективного договору та трудового договору (контракту); перебувають у відпустках без збереження заробітної плати за згодою сторін та в інших випадках, передбачених законодавством, а також у відпустках з ініціативи адміністрації; перебувають у відпустках у зв'язку з вагітністю та пологами; перебувають у відпустках для догляду за дитиною до досягнення нею віку, передбаченого чинним законодавством або колективним договором підприємства, включаючи тих, які усиновили новонароджену дитину безпосередньо з пологового будинку; мають вихідний день згідно з графіком роботи підприємства; одержали день відпочинку за роботу у вихідні та святкові і неробочі дні; беруть участь у страйках; здійснили прогули; відсторонені від виконання повноважень; перебувають під слідством до рішення суду.

З огляду на викладене, суд першої інстанції дійшов правомірного висновку, з яким погоджується суд касаційної інстанції, що у обліковий склад працівників підприємства повинні включатися всі працівники, які прийняті на постійну, сезонну, а також на тимчасову роботу строком один день і більше, з дня зарахування їх на роботу. У обліковому складі працівників за кожний календарний день враховуються як фактично працюючі, так і відсутні на роботі з будь-яких причин, тобто усі працівники, які перебувають у трудових відносинах, незалежно від форми договору.

Разом з цим, колегія суддів вказує, що суд першої інстанції дійшов неправомірного висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог про визнання протиправними дій ДПІ у м. Чернівці по зменшенню середньооблікової чисельності штатних працівників Підприємства «Дім» ЧОТІ «Мир та добробут інвалідам», шляхом виключення з числа працівників підприємства ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_3, з огляду на наступне.

Відповідно до приписів статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) предметом розгляду по суті в порядку адміністративного судочинства є не будь-які рішення, дії або бездіяльність суб'єкта владних повноважень, а лише ті, що породжують права та обов'язки учасників спірних відносин.

В свою чергу, висновки, викладені в акті податкового органу, складеного за результатом перевірки, не є предметом оскарження в адміністративному суді, оскільки не є обов'язковими ані для платника податків, ані для керівника контролюючого органу. Останній оцінює викладені в акті перевірки доводи і в разі наявності податкових порушень приймає податкове повідомлення-рішення, яке і визначає податкові зобов'язання платникові податків.

Натомість, висновки, викладені в акті перевірки, є лише відображенням фактичних дій податкових інспекторів-ревізорів та їх особистої думки, а тому не створюють жодних правових наслідків. Відповідно, висновки, викладені в акті перевірки, не порушують права платників податків безвідносно до змісту таких актів, в зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення позовних вимог щодо протиправності дій по включенню до актів перевірки будь-яких даних.

За таких обставин, суд першої інстанції дійшов неправомірного висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог у повному обсязі, а суд апеляційної інстанції - для відмови у задоволенні позову, у зв'язку з чим ухвалені у даній справі судові рішення судів першої та апеляційної інстанцій підлягають скасуванню із прийняттям нового рішення про часткове задоволення позовних вимог.

Відповідно до частини 1 статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції має право скасувати судові рішення судів першої та апеляційної інстанцій та ухвалити нове рішення, якщо обставини справи встановлені повно і правильно, але суди першої та апеляційної інстанцій порушили норми матеріального чи процесуального права, що призвело до ухвалення незаконного судового рішення.

З урахуванням вищевикладеного, а також зважаючи на те, що обставини справи встановлені повно і правильно, але суди попередніх інстанцій порушили норми матеріального права, що призвело до ухвалення незаконного судового рішення, суд касаційної інстанції дійшов висновку про наявність підстав для скасування постанови Чернівецького окружного адміністративного суду від 16 листопада 2011 року та постанови Вінницького апеляційного адміністративного суду від 27 грудня 2011 року і ухвалення нового судового рішення про часткове задоволення позовних вимог.

Керуючись ст. ст. 55, 160, 167, 210, 220, 221, 223, 229, 230, 232, ч. 5 ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А :

Касаційну скаргу Підприємства «Дім» Чернівецького обласного товариства інвалідів «Мир та добробут інвалідам» задовольнити частково.

Постанову Чернівецького окружного адміністративного суду від 16 листопада 2011 року та постанову Вінницького апеляційного адміністративного суду від 27 грудня 2011 року скасувати і ухвалити нове рішення, яким позовні вимоги задовольнити частково.

Скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у місті Чернівці від 29 грудня 2009 року № 0002310231/0, від 22 лютого 2010 року № 0000350231/1, від 22 березня 2010 року № 0002310231/2, від 03 червня 2010 року №0002310231/3, від 29 грудня 2009 року № 0002320231/0, від 29 грудня 2009 року № 0002310231/0, від 22 лютого 2010 року № 0002320231/1, від 22 березня 2010 року № 0002320231/2, від 03 червня 2010 року № 0002320231/3, від 22 лютого 2010 року № 0002330231/3, від 29 грудня 2009 року №0002700232/0, від 27 січня 2010 року № 0002700232/1, від 18 лютого 2010 року №0002700232/2, від 15 січня 2010 року № 0000050232/0, від 03 лютого 2010 року №0000050232/1.

Скасувати першу та другу податкові вимоги Державної податкової інспекції у місті Чернівці від 29 червня 2010 року № 1/785, від 30 липня 2010 року № 2/914.

У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Постанова набирає законної сили з моменту проголошення і може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у строк та у порядку, визначеному статтями 237, 238, 2391 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий: _____________________ Л.І. Бившева

Судді: _____________________ І.Я. Олендер

_____________________ А.О. Рибченко

Джерело: ЄДРСР 56815508
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку