open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Справа № 2а-5-2008 р.

ПОСТАНОВА

IMEHEМ УКРАЇНИ

20 березня 2008 г. Олександрівський районний суд Донецької області у складі : головуючого - Щербак Ю.В., при секретарі - Осадчої Л.В., за участю представника позивача - ОСОБА_1,

представника Управління праці та соціального захисту населення Олександрівської райдержадміністрації - ОСОБА_2,

разглянув у відкритому судовому засіданні в с. Олександрівка

справу за позовом ОСОБА_3 в інтересах ОСОБА_4

до управління праці та соціального захисту населення Олександрівської

райдержадміністрації Донецької області та Головного управління Державного казначейства у Донецькій області про стягнення заборгованості з виплати допомоги на оздоровлення,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся з позовом, вказуючи, що він знаходиться на обліку в УПСЗН Олександрівської райдержадміністрації з 2002 р. як учасник ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС 1 категорії.

Також на обліку в УПСЗН з 2002 по 2007 p.p. знаходиться його син ОСОБА_5, 1991 р. народження.

Відповідно до ч. 6 ст. 30 Закону України "Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", син має право на отримання щомісячної виплати на оздоровлення в розмірі 0, 5 мінімальних заробітних плат.

Позивач вважає, що зазначені виплати безпідставно виплати провадились у невідповідних розмірах, внаслідок чого, залишилась недоплаченою сума - 9697, 2 грн. , яку він просить стягнути на свою користь з відповідачів, визнавши відмову у її виплаті неправомірною.

В судове засідання позивач ОСОБА_3 не з'явився, про день розгляду справи належним чином повідомлений.

В судовому засіданні представник позивача змінила вимоги позовної заяви, просить стягнути з УПСЗН за рахунок державного бюджету на користь позивача недоплачену суму щомісячних виплат за 2003-2007 p.p., визнавши відмову УПСЗН у виплаті компенсації в розмірі, передбаченому ч.6 ст 30 Закону України "Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи'' - 0, 5 мінімальних заробітних плат неправомірною.

2

Представник позивача пояснила, що УПСЗН виплати провадяться на підставі Постанови Кабінету Міністрів України № 836 від 26 липня 1996 р., в розмірі 3, 30 грн. на дитину щомісячно, що суперечить ч. 6 ст. 30 Закону України "Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи". Відповідно до закону позивач має право на отримання щомісячної виплати на доньку в розмірі 0, 5 мінімальних заробітних плат.

Представник, посилаючись на рішення Конституційного Суду України від 9 липня 2007 р. вважає, що виплата допомоги повинна розраховуватися з мінімальної заробітної плати на момент виплати.

УСЗН повинен керуватися законами України, що мають вищу юридичну силу, ніж Постанови КМУ.

Представник відповідача - управління праці та соціального захисту населення Олександрівської райдержадміністрації позов не визнала, пояснюючи, що ОСОБА_3 дійсно як учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС 1 категорії з 2002 р. знаходиться на обліку та отримує в управлінні щорічну допомогу на оздоровлення.

Він має дитину - ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_2 на яку протягом 2003р. - листопад 2007 року управлянням була виплачена щомісячно компенсація, як дитині, батько якої належать до першої категорії постраждалих , в розмірі 3, 30 грн. , а з червня по листопад 2007 р. включно - по 16, 5 грн.

Виходячи із існуючих фінансових можливостей, розмір щомісячної допомоги на дитину встановлюється Постановою Кабінету Міністрів України № 836 від 26 липня 1996 р. "Про компенсаційні виплати особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" .

Виконувати Постанови КМУ відповідача забов'язує ст. 62 Закону України "Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".

На підставі викладеного просить відмовити в позові.

Представник відповідача - Головного управління Державного казначейства у Донецькій області в судове засідання не з'явився. Звернувшись з письмовою заявою, представник просить відмовити позивачу в задоволенні вимог про стягнення заборгованості з виплат на оздоровлення за рахунок казначейства, вказуючи, що ці виплати провадяться управлянням праці та соціального захисту населення відповідно до п. 4 Постанови КМУ " Про затвердження порядку використання коштів державного бюджету для виконання програм, пов'язаних із соціальним захистом громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" від 20 вересня 2005 р. № 936.

Органи Державного казначейства здійснюють розрахунково-касове обслуговування розпорядників бюджетних коштів ( ст. 48 Бюджетного Кодексу України).

Розпорядником бюджетних коштів є бюджетні установи в особі їх керівників, які уповноважені здійснювати видатки з бюджету ( ст. 2 п. 36 Бюджетного Кодексу України).

Так, УПСЗН Олександрівської райдержадміністрації щомісячно виділяються компенсаційні кошти для виплат громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, надходять кошти для виплати заборгованості допомоги на оздоровлення минулих років, тому стягнення повинні провадитись з них.

В судовому засіданні встановлене наступне:

Відповідно до вимог п.6 ст. 30 Закону України "Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" потерпілим дітям на кожну дитину шкільного віку, яка народилась після 26 квітня 1986 року від батька, який на

3

час настання вагітності матері, має підставі належати до категорії 1 або 2 гарантовані державою компенсация у вигляді 50 % мінімальної заробітної плати , незалежно від інших виплат.

Відповідно до ст. 14 зазначеного Закону, учасники ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, які працювали у зоні відчуження з 1 липня 1986 р. по 31 грудня 1986 р. не менше 5 календарних днів віднесені до категорії 2.

Відповідно наданої довідки Державного архіву Міністерства оборони України, ОСОБА_3 приймав участь у ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС з 21 серпня по 15 вересня 1986 р.

ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_2 знаходиться на обліку в управлінні праці та соціального захисту населення Олександрівської райдержадміністрації Донецької області з 2003 р. по 2007 р. як дитина, яка народилась від батька - ОСОБА_3 - учасника ліквідації наслідкив аварії на ЧАЕС у 1986 p., який на час настання вагітності матері дитини, має підставі належати до 2 категорії постраждалих .

Управлінням праці та соцоціального захисту населення Олександрівської райдержадміністрації відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 836 від 26 липня 1996 р. "Про компенсаційні виплати особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" виплатило у період з січня 2003 р.по травень 2007 р. щомісячну компенсацію ОСОБА_4 у розмірі по 3, 3 грн. та у період з червня по листопад 2007 р. по 16, 5 грн.

Суд приймає до уваги, що сторони не заперечують право ОСОБА_4 на отримання допомоги на оздоровлення відповідно до п.6 ст. 30 Закону України "Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" у зазначений період з січня 2003 р. по грудень 2007 р., за виключенням наявного спору з приводу розміру виплати.

Дія п.6 ст. 30 Закону України "Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" була зупинена в частині виплати компенсацій і допомоги у розмірах, відповідно до мінімальної заробітної плати на 2006 p., згідно із п. 37 ст. 77 Закону України від 20 грудня 2005 р. «Про державний бюджет України на 2006 р».

Рішенням Конституційного суду від 9 липня 2007 р. визнані неконституційними положення п. 30 ст. 713акону України «Про державний бюджет України на 2007 р», яким зупинено на 2007 р. дію п.6 ст. 30 Закону України "Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" в частині виплати компенсацій і допоміг у розмірах, відповідно до мінімальної заробітної плати.

Таким чином, інших обмежень застосування норм ст. 30 Закону України "Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" не вбачається.

Статтею 1 Закону України "Про встановлення мінімальної заробітної плати на 2003 рік " від 26 грудня 2002 р., розмір мінімальної плати встановлений: з 1 січня 2003р. - 185 грн. з 1 грудня 2003 р. - 205 грн. ,

Відповідно ст. 89 Закону України « Про державний бюджет України на 2004 рік» розмір мінімальної плати встановлений: з 1 січня 2004р. - 205 грн.

4

з 1 вересня 2004 p. - 237 грн.,

Відповідно ст. 83 Закону України « Про державний бюджет України на 2005 рік» розмір мінімальної плати встановлений: з 1 січня 2005р. - 262 грн. з 1 квітня 2005 р. - 290 грн., з 1 липня 2005 р. - 310 грн. з 1 вересня 2005 р. - 332 грн.

Відповідно ст. 76 Закону України « Про державний бюджет України на 2007 рік» розмір мінімальної плати встановлений: з 1 січня 2007 р. - 400 грн. з 1 липня 2007 р. - 440 грн. з 1 жовтня 2007 р. - 460 грн.

Відповідно ст. 8 Конституції України в Україні діє принцип верховенства права . Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України та повинні відповідати ій. Постанови, положення готуються на підставі законів України. Таким чином, нормативно-правові акти повинні відповідати актам вищої юридичної сили.

Згідно з частиною 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади, та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи забов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Виходячи із загальних засад пріоритетності законів над підзаконними нормативними актами, при вирішенні даного спору, застосуванню підлягає п.6 ст. 30 Закону України "Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", а не

Постанова КМУ № 836.

Тому позов в частині визнання неправомірною відмову УСЗН у виплаті позивачу щомісячної грошової компенсації в розмірі, передбаченому п.6 ст. 30 Закону України "Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" у 2003-2005 та 2007 роках підлягає задоволенню.

На підставі викладеного, з урахуванням отриманих позивачем сум (3, 3 грн. , а з червня 2007 р. - 16, 5 грн. щомісячно) і розміру мінімальної заробітної плати, на користь позивача ОСОБА_3 підлягає стягненню 6531, 7 грн. , виходячи з розрахунку:

з 1 січня 2003р.-(185 : 2 )х 11-36, 3 = 981, 2 грн. з 1 грудня 2003 р. -(205 : 2 ) х 1 - 3, 3 = 99, 2 грн.,

з 1 січня 2004р. - (205 : 2 ) х 8 - 26, 4 = 793, 6 грн. з 1 вересня 2004 р. -( 237 : 2 ) х 4 - 13, 2 = 460, 8 грн. ,

з 1 січня 2005р. - (262 : 2) х 3 - 9, 9 = 383, 1 грн.

з 1 квітня 2005 р. - (290 : 2 ) х 3 - 9, 9 = 425, 1 грн. ,

з 1 липня 2005 р. - (310 : 2 ) х 2 - 6, 6 = 303, 4 грн.

з 1 вересня 2005 р. - (332 : 2 ) х 4 = 664 - 13, 2 = 650, 8 грн.

з 1 січня 2007 р. - ( 400 : 2) х 6 - 33 = 1167 грн.

5

з 1 липня 2007 p. - (440 : 2 ) х 3 - 49, 5 = 610, 5 грн. з 1 жовтня 2007 р. - (460 : 2 ) х 3 - 33 = 657 грн.

Вимоги позовної заяви в частині виплати допомоги позивачу на оздоровлення у 2006 р. суд вважає безпідставними, т.я. дія п.6 ст. 30 Закону була зупинена в частині виплат із розрахунку мінімальної заробітної плати відповідно до Закону України «Про державний бюджет України на 2006 p.».

Відповідно ст. 63 Закону України "Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", фінансування витрат, пов'язаних з реалізацією цього Закону, здійснюється за рахунок державного бюджету.

Керуючись ст. ст. 159-163 КАС України, ст. 8 Конституції України , ст. ст. 30 , 63 Закону України "Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" суд

ПОСТАНОВИВ:

Задовольнити позов частково.

Визнати дії Олександрівського районного управління праці та соціального захисту населення Олександрівської райдержадміністрації у відмові виплати ОСОБА_3 щомісячної грошової компенсації в розмірі, передбаченому п. 6 ст. 30 Закону України "Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" у 2003-2005 та 2007 року неправомірними.

Стягнути з Управління праці та соціального захисту населення Олександрівської райдержадміністрації Донецької області за рахунок державного бюджету України на користь ОСОБА_3, який мешкає в с. Новополтавка Олександрівського району Донецької області, вул. Молодіжна, 10 заборгованість з виплати щомісячної грошової компенсації на неповнолітнього сина ОСОБА_4, 1991 р. народження за 2003, 2004, 2005, 2007 роки в сумі 6531, 7 ( шість тисяч п'ятсот тридцять одну) грн. 70 коп.

В іншій частині позову - відмовити.

Постанова суду набирає чинності після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження , якщо заяву не було подано.

Заява про апеляційне оскарження може бути подана до Донецького апеляційного адміністративного суду через Олександрівський районний суд Донецької області протягом десяти днів з дня складення постанови в повному обсязі, а апеляційна скарга в тому ж порядку протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Джерело: ЄДРСР 5600895
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку