open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 810/2430/15
Моніторити
Постанова /10.01.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /09.01.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /16.10.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /05.07.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /02.07.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /23.05.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /23.05.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /23.05.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /13.05.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /13.05.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /12.05.2016/ Вищий адміністративний суд України Постанова /20.04.2016/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /06.04.2016/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.03.2016/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.03.2016/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.03.2016/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.01.2016/ Київський окружний адміністративний суд Постанова /20.01.2016/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.01.2016/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.01.2016/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.01.2016/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.01.2016/ Київський окружний адміністративний суд Постанова /20.01.2016/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.01.2016/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.11.2015/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.11.2015/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.11.2015/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.08.2015/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.08.2015/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /30.06.2015/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /30.06.2015/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.06.2015/ Київський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 810/2430/15
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /10.01.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /09.01.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /16.10.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /05.07.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /02.07.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /23.05.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /23.05.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /23.05.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /13.05.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /13.05.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /12.05.2016/ Вищий адміністративний суд України Постанова /20.04.2016/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /06.04.2016/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.03.2016/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.03.2016/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.03.2016/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.01.2016/ Київський окружний адміністративний суд Постанова /20.01.2016/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.01.2016/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.01.2016/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.01.2016/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.01.2016/ Київський окружний адміністративний суд Постанова /20.01.2016/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.01.2016/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.11.2015/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.11.2015/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.11.2015/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.08.2015/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.08.2015/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /30.06.2015/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /30.06.2015/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.06.2015/ Київський окружний адміністративний суд

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 січня 2016 року (16:40 год.) м. Київ №810/2430/15

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кушнової А.О., за участю секретаря судового засідання Макаренко К.Ю., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

ОСОБА_1

до ОСОБА_2 районної державної адміністрації Київської області,

ОСОБА_3 Держгеокадастру у Вишгородському районі Київської області

треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - ОСОБА_4 товариство “Глядин”, Обслуговуючий кооператив “Садове Товариство “Глядин-2010”, Громадська організація “Міжрегіональний народний контроль”,

третя особа, яка не заявляє самостійних вимоги на предмет спору, на стороні відповідача - Громадська організація “Садівниче товариство “Глядин”

про визнання неправомірними та скасування розпоряджень, зобов'язання вчинити певні дії,

за участю представників сторін:

від позивача - ОСОБА_5, договір від 09.06.2015

від відповідача ОСОБА_2 РДА Київської області - не з'явився

від відповідача ОСОБА_3 Держгеокадстру у Вишгородському районі Київської області - не з'явився

від третьої особи СТ "Глядин" - ОСОБА_6, протокол №15 від 18.12.2010

від третьої особи ОК "СТ "Глядин -2010" - ОСОБА_7, довіреність № 27 від 28.05.2015, ОСОБА_8, довіреність б/н від 01.06.2015, ОСОБА_9, довіреність б/н від 01.09.2015

від третьої особи ГО "СТ "Глядин" - ОСОБА_10, довіреність б/н від 05.01.2016

від третьої особи ГО “Міжрегіональний народний контроль” - ОСОБА_11, довіреність №2 від 20.01.2016

Суть спору: До Київського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 з позовом до ОСОБА_2 районної державної адміністрації Київської області, ОСОБА_3 Держкомзему у Вишгородському районі Київської області, в якому просить:

- визнати неправомірним та скасувати розпорядження ОСОБА_2 районної державної адміністрації Київської області № 97 від 19.01.2012 про надання дозволу щодо інвентаризації земельної ділянки Громадської організації “Садівниче товариство “Глядин” на території Лебедівської сільської ради Вишгородського району Київської області;

- визнати неправомірним та скасувати розпорядження ОСОБА_2 районної державної адміністрації Київської області № 793 від 05.04.2012 щодо затвердження матеріалів інвентаризації земельної ділянки Громадської організації “Садівниче товариство “Глядин” на території Лебедівської сільської ради Вишгородського району Київської області;

- зобов’язати ОСОБА_3 Держземагентства у Вишгородському районі Київської області внести відповідні зміни до державного земельного кадастру, якими будуть спростовані зміни в державному земельному кадастрі, внесені на підставі розпорядження ОСОБА_2 районної державної адміністрації Київської області № 793 від 05.04.2012, щодо затвердження матеріалів інвентаризації земельної ділянки Громадської організації “Садівниче товариство “Глядин” на території Лебедівської сільської ради Вишгородського району Київської області.

Позовні вимоги мотивовані тим, що оспорюваними розпорядженнями незаконно надано дозвіл громадській організації «Садівниче товариство «Глядин» (ідентифікаційний код 37868582) щодо інвентаризації земельної ділянки, яка виділялась Садівницькому товариству «Глядин» (ідентифікаційний код 26191173) на території Лебедівської сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту) під розширення території садівницького товариства та затвердження технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації вказаної земельної ділянки.

Позивач вказує, що 18 грудня 2010 року проведені позачергові загальні збори членів Садівницького товариства «Глядин», підставою для проведення яких стали шахрайські дії із земельними ділянками з боку колишнього голови Садівницького товариства «Глядин» ОСОБА_12, на яких прийнято нову редакцію статуту СТ «Глядин», яка в подальшому була погоджена рішенням №86 від 29.09.2011 року Хотянівської сільської ради Вишгородського району, обрані виконавчі органи управління (Правління, ОСОБА_13, Рада Уповноважених та Ревізійна комісія). Головою СТ «Глядин» обрано ОСОБА_14, заступником садівницького товариства ОСОБА_6, до складу Правління обрано сім осіб, в тому числі позивача.

Позивач зазначає, що в свою чергу колишній голова Садівницького товариства «Глядин» ОСОБА_12, створивши громадську організацію з аналогічним найменуванням, а саме громадську організацію «Садівниче товариство «Глядин», не маючи на те повноважень звернувся до ОСОБА_2 районної державної адміністрації Київської області із листом від імені громадської організації, на підставі якого отримав дозвіл щодо інвентаризації земельної ділянки громадської організації «Садівниче товариство «Глядин» на території Лебедівської сільської ради Вишгородського району Київської області. В подальшому відповідачем-1 затверджено технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації вказаної земельної ділянки. Таким чином, позивач стверджує, що ОСОБА_12, використовуючи підроблені документи, не маючи на те прав, незаконно вилучив та передав земельну ділянку громадській організації «ОСОБА_4 товариство «Глядин».

Ухвалами Київського окружного адміністративного суду від 30.06.2015 відкрито провадження у справі, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 30.06.2015 залучено до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача ОСОБА_4 товариство "Глядин", Обслуговуючий кооператив садове Товариство «Глядин-2010» , Громадську організацію "Садівниче товариство "Глядин", та Громадську організацію "Міжрегіональний народний контроль".

Протокольною ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 20.08.2015 Громадську організацію "Садівниче товариство "Глядин" визначено як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідачів.

Відповідач-1 позов не визнав, в письмових запереченнях проти позову ОСОБА_2 районна державна адміністрація зазначила про відсутність порушеного права позивача, яке підлягає захисту. Стверджує, що позовна заява заснована на припущеннях, містить суперечливі та частково неправдиві відомості, не містить посилань на норми законодавства.

Також відповідач-1 вказує про відсутність спору адміністративної юрисдикції, оскільки оскаржувані розпорядження за своєю правовою природою є ненормативними актами одноразового застосування, які вичерпують свою дію фактом їхнього виконання, а тому не можуть бути скасовані чи змінені після вичерпання дії, з посиланням на рішення Конституційного Суду України від 16.04.2009 №7-рп/2009.

Відповідач-1 вважає, що рішення адміністрацією були прийняті на підставі та з додержанням вимог Земельного кодексу України, Закону України «Про землеустрій», постанови Кабінету Міністрів України від 23.05.2012 року №513 «Про затвердження Порядку проведення інвентаризації земель», при цьому вказує, що рішення про вилучення земельних ділянок чи передачу їх іншому власнику відповідачем-1 не приймалось.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача ОСОБА_4 товариство «Глядин» надала суду письмові пояснення на позов, в яких зазначила, що розпорядженнями ОСОБА_2 районної державної адміністрації Київської області №172 від 26.03.2004 №348 від 10.07.2003, №538 від 30.08.2004, №211 від 10.04.2006 передано безкоштовно у приватну власність земельні ділянки членам садівницького товариства «Глядин» (ідентифікаційний код 26191173) для ведення садівництва.

Третя особа СТ «Глядин» пояснила, що 23.12.2011 зареєстроване інше товариство-двійник з аналогічною назвою – Громадська організація "Садівниче товариство "Глядин" з ідентифікаційним кодом 37868582.

В подальшому, використовуючи співзвучність назв садівницьких товариств, ОСОБА_12 вводить в оману ОСОБА_2 районну державну адміністрацію стосовно кількості членів садівницького товариства «Глядин» (ідентифікаційний код 26191173) та мети діяльності товариства і після реєстрації Громадської організації "Садівниче товариство "Глядин" з ідентифікаційним кодом 37868582, а саме 11.01.2012 ОСОБА_12 звертається до ОСОБА_2 районної державної адміністрації з листом про надання дозволу на проведення інвентаризації земельної ділянки на території Лебедівської сільської ради.

Третя особа СТ «Глядин» вважає, що оспорюваними розпорядженнями ОСОБА_2 районна державна адміністрація незаконно надала дозвіл на проведення інвентаризації земельної ділянки садівницького товариства «Глядин» (ідентифікаційний код 26191173) та затвердила результати проведеної інвентаризації, будучи при цьому введеною в оману головою правління громадської організації "Садівниче товариство "Глядин" з ідентифікаційним кодом 37868582 ОСОБА_12

Третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Обслуговуючий кооператив “Садове Товариство “Глядин-2010” письмових пояснень на позов до суду не надано, однак в судових засіданнях представник пояснив, що ОСОБА_2 районна державна адміністрація при прийнятті оскаржуваних розпоряджень діяла у спосіб з перевищенням наданих їй повноважень та не передбачений законодавством. Зазначає, що 17.05.2010 був зареєстрований садовий кооператив Обслуговуючий кооператив “Садове Товариство “Глядин-2010”, підставою для створення якого було бажання членів СТ «Глядин» відокремити під обслуговуючий кооператив земельні ділянки на території Хотянівської та Лебедівської сільських рад, які раніше були надані під садівництво СТ «Глядин» згідно розпоряджень ОСОБА_2 РДА.

Відповідач-2 ОСОБА_3 Держгеокадастру у Вишгородському районі Київської області письмових заперечень на позов не надало, проте надало витребувані судом докази – копію технічної документації по інвентаризації земельних ділянок Громадської організації СТ «Глядин» на території Лебедівської сільської ради Вишгородського району

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Громадська організація «Садівниче товариство «Глядин» проти позову заперечує, в письмових запереченнях зазначено, що у позивача відсутнє порушене право, яке підлягає захисту і він не є особою, права, свободи та інтереси якої порушені внаслідок прийняття ОСОБА_2 РДА оспорюваних розпоряджень. Третя особа ГО СТ «Глядин» вважає, що 18.12.2010 не проводились позачергові загальні збори СТ «Глядин», на яких обрано новим головою товариства ОСОБА_14 замість ОСОБА_12, прийнято нову редакцію статуту, яким зокрема, передбачено створення нового органу – Правління, до якого обрано ОСОБА_1 Зазначає, що зібрання проводилось за участю невстановлених осіб, які не приймались до СТ «Глядин» у порядку, встановленому ОСОБА_15 товариства. Вказує, що у загальних зборах 18.12.2010 брали участь лише ті особи, членські книжки яким видавав на викрадених бланках за власним підписом ОСОБА_14 Зазначає, що ОСОБА_14 та ОСОБА_1 незаконно виготовили для себе дві печатки з реквізитами СТ «Глядин».

Третя особа ГО СТ «Глядин» вказує, що доказами фальсифікації протоколу загальних зборів №15 від 18.12.2010 є, зокрема, висновок судово-криміналістичної експертизи, проведеної у кримінальному провадженні №1201310015000042, відповідно до висновку якої від 03.12.2012 №743 технічні копії садових книжок на ім’я громадян ОСОБА_16, ОСОБА_5, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19, ОСОБА_20, ОСОБА_6, ОСОБА_1 були виготовлені з одного екземпляру шляхом заміни записів у графах «Прізвище», «Ім’я», «По батькові», «Ділянка №» і подальшого їх копіювання на розмножувальній техніці.

Третя особа ГО СТ «Глядин» вказує, що державна реєстрація ОСОБА_15 в редакції від 18.12.2010 не проводилась, зміни до установчих документів СТ «Глядин» не реєструвались, а реєстрація змін до установчих документів у Хотянівській сільській раді не передбачена Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» і не може вважатись державною реєстрацією, тому вважає не дійсними органи управління товариством, обрані на загальних зборах товариства 18.12.2010.

Також третя особа ГО СТ «Глядин» стверджує, що земельна ділянка, щодо якої проведена інвентаризація відповідно до розпоряджень, що оскаржуються, ніколи не передавалась з державної власності у власність або користування юридичній особі – СТ «Глядин». ГО СТ «Глядин» зазначає, що позивач не надав суду доказів про право власності або користування СТ «Глядин» на земельну ділянку, щодо якої проведена інвентаризація, а саме державний акт або свідоцтво про право власності на нерухоме майно або договір оренди.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 20.01.2016 замінено відповідача ОСОБА_3 Держземагентства у Вишгородському районі Київської області правонаступником - ОСОБА_3 Держгеокадастру у Вишгородському районі Київської області.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 20.01.2016 визнано поважною причину пропуску позивачем строку звернення до суду з адміністративним позовом до ОСОБА_2 районної державної адміністрації Київської області, ОСОБА_3 Держземагентства у Вишгородському районі Київської області про визнання неправомірними та скасування розпоряджень, зобов’язання вчинити певні дії; поновлено ОСОБА_1 строк звернення до суду з даним адміністративним позовом.

В судовому засіданні 20.01.2016 представники позивача, третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Садівниче товариство “Глядин”, Обслуговуючий кооператив “Садове Товариство “Глядин-2010”, Громадська організація “Міжрегіональний народний контроль”, позов підтримали, просили суд позов задовольнити.

В судовому засіданні 20.01.2016 року представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідачів - Громадська організація “Садівниче товариство “Глядин” проти позову заперечував, просив відмовити у його задоволенні.

Заслухавши пояснення представника позивача та третіх осіб, дослідивши матеріали справи та оцінивши докази по справі у їх сукупності, суд

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА _4 товариство «Глядин» створене рішенням загальних зборів членів Садівницького товариства «Сонячний» 16.04.2002 року, що слідує з протоколу №1 загальних зборів членів Садівницького товариства «Сонячний» від 16.04.2002 року.

Так, відповідно до порядку денного вказаного протоколу із присутніх на зборах 90 осіб, що складають 100% членів товариства, вирішувалось питання відокремлення території площею 24,4 га, яка була надана під розширення садівницького товариства «Сонячний» на території Хотянівської сільської ради та створення нового Садівницького товариства «Глядин», з приводу чого доповідав голова с/т «Сонячний» ОСОБА_12, з доповіді якого слідує, що на підставі рішення Хотянівської сільської ради від 24.05.2001 року Садівницькому товариству «Сонячний» була надана під розширення земельна ділянка площею 24.4 га. На правління товариства стали надходити пропозиції з побажанням нових членів Садівницького товариства «Сонячний» виділитись в окреме ОСОБА_4 товариство з новою назвою «Глядин», ідентифікаційним кодом, окремим розрахунковим рахунком, особистою печаткою та штампом.

На загальних зборах членів Садівницького товариства «Сонячний» 16.04.2002 року прийнято рішення задовольнити побажання членів Садівницького товариства «Сонячний» відділитися в нове садівницьке товариство з назвою «Глядин», отримати ідентифікаційний номер, виготовити печатку та штамп, відкрити розрахунковий рахунок. Вибрано головою Садівницького товариства «Глядин» ОСОБА_12 та доручено йому ведення організаційної роботи (т.4, а.с.6).

Судом встановлено, що рішенням виконкому Хотянівської сільської ради Вишгородського району Київської області №10 від 23.05.2002 року проведено реєстрацію Садівницького товариства «Глядин» на площі 24,4 га як об’єднання громадян для ведення садівництва та відпочинку, вид об’єднання – садівницьке товариство, що підтверджується свідоцтвом про реєстрацію об’єднання громадян № 04 від 23.05.2002 року, виданим виконкомом Хотянівської сільської ради (т.1, а.с.7).

Судом встановлено, що 23.05.2002 року проведено державну реєстрацію Садівницького товариства «Глядин» як юридичної особи, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 16.07.2015 №20887073, ідентифікаційний код юридичної особи 26191173, місцезнаходження 07363, Київська область, Вишгородський район, село Хотянівка, масив «Світанок», СТ «Глядин» (т.2, а.с.5-10).

На загальних зборах членів Садівницького товариства «Сонячний» 16.04.2002 року прийнято ОСОБА_15 «Положення про ОСОБА_4 товариство «Глядин», який 23.05.2002 року був затверджений виконкомом Хотянівської сільської ради Вишгородського району, відповідно до якого Товариство створено в 2002 році, здійснює свою діяльність на земельній ділянці, наданій у безстрокове користування для організації колективного саду рішенням Хотянівської сільської ради від 24.05.2001 року загальною площею 24,4 га, розташоване в с.Хотянівка масив «Світанок» Вишгородського району (т.2, а.с.15-28).

Відповідно до рішення виконавчого комітету Хотянівської сільської ради Вишгородського району Київської області №49 від 24 травня 2001 року «Про надання земельної ділянки Садівницькому товариству «Сонячний» під розширення території колективного садівництва» затверджено проект відводу земельної ділянки Садівницькому товариству «Сонячний» під розширення території колективного садівництва загальною площею 24,4 га, надано Садівницькому товариству «Сонячний» земельну ділянку в постійне користування площею 24,4 га за рахунок земель запасу Хотянівської сільської ради Вишгородського району Київської області (т.4, а.с.2).

26 листопада 2002 року рішенням виконавчого комітету Лебедівської сільської ради Вишгородського району Київського області №71-а надано земельну ділянку загальною площею 10,7 га Садівницькому товариству «Глядин» для розширення товариства за рахунок земель запасу Лебедівської сільської ради; погоджено на наданій земельній ділянці будівництво індивідуальних садових будиночків та вирішено просити ОСОБА_2 відділ містобудування та архітектури оформити необхідні документи на право користування земельною ділянкою (т.4, а.с.3).

Розпорядженням голови ОСОБА_2 районної державної адміністрації Київської області №280 від 23.06.2003 погоджено Садівницькому товариству «Глядин» місце розташування земельної ділянки загальною площею 30,0 га, з них: пасовища – 22,3 га, лісові площі – 1,4 га, чагарники - 2,2 га, піски – 4,1 га; під розширення садівницького товариства за рахунок земель запасу Лебедівської сільської ради; доручено відділу земельних ресурсів виготовити проект відведення земельної ділянки садівницькому товариству «Глядин» (т.3, а.с.66).

ДП «ОСОБА_2 районний центр державного земельного кадастру» виготовлено проект відведення земельних ділянок Садівницькому товариству «Глядин» в оренду терміном на 5 років під розширення садівницькому товариству за рахунок земель запасу Лебедівської сільської ради Вишгородського району Київської області (т.3, а.с.1-75).

29.07.2003 розпорядженням ОСОБА_2 районної державної адміністрації Київської області №391 затверджено проект відведення земельних ділянок садівницькому товариству «Глядин», розроблений ДП «ОСОБА_2 районний центр державного земельного кадастру»; надано земельні ділянки загальною площею 29,4702 га, в тому числі: пасовищ 21,7702 га, лісових площ – 1,4 га, чагарники - 2,2 га, піски – 4,1 га в оренду на 49 років Садівницькому товариству «Глядин» під розширення садівницького товариства в межах Лебедівської сільської ради (за межами населених пунктів) (т.3, а.с.50).

Розпорядженням ОСОБА_2 районної державної адміністрації Київської області №179 від 30.04.2003 погоджено Садівницькому товариству «Глядин» місце розташування земельної ділянки загальною площею 10,7 га, з них: пасовища 10,0 га, під водою 0,7 га; під розширення садівницького товариства за рахунок земель запасу Лебедівської сільської ради; доручено відділу земельних ресурсів виготовити проект відведення земельної ділянки садівницькому товариству «Глядин» (т.3, а.а.139).

ДП «ОСОБА_2 районний центр державного земельного кадастру» виготовлено проект відведення земельних ділянок Садівницькому товариству «Глядин» в оренду терміном на 49 років під розширення садівницькому товариству за рахунок земель запасу Лебедівської сільської ради Вишгородського району Київської області (т.3, а.с.76-146).

29.07.2003 розпорядженням ОСОБА_2 районної державної адміністрації Київської області №390 затверджено проект відведення земельних ділянок садівницькому товариству «Глядин», розроблений ДП «ОСОБА_2 районний центр державного земельного кадастру»; надано земельну ділянку загальною площею 10,6912 га, в тому числі пасовищ – 10,0 га, під водою – 0,6912 га в оренду терміном на 49 років садівницькому товариству «Глядин» під розширення садівницького товариства в межах Лебедівської сільської ради (за межами населених пунктів) (т.3, а.с.107).

10 липня 2003 року розпорядженням ОСОБА_2 районної державної адміністрації Київської області №348 затверджено матеріали технічної документації по складанню державних актів на право приватної власності на землю громадянам, розроблені державним підприємством «ОСОБА_2 районний центр державного земельного кадастру» та передано безкоштовно у приватну власність земельні ділянки громадянам та членам садівницьких товариств для ведення садівництва згідно з додатками № 1-8 в кількості 92 (дев’яносто дві) особи на території Лебедівської сільської ради (т.4, а.с.11-15).

26 березня 2004 року розпорядженням ОСОБА_2 районної державної адміністрації Київської області №172 затверджено матеріали технічної документації по складанню державних актів на право приватної власності на землю членам садівницького товариства «Глядин», розроблені державним підприємством «ОСОБА_2 районний центр державного земельного кадастру» та передано безкоштовно у приватну власність земельні ділянки членам садівницького товариства «Глядин» для ведення садівництва згідно з додатком № 3 в кількості 16 (шістнадцять) осіб (т.2, а.с.138-141).

30 серпня 2004 року розпорядженням ОСОБА_2 районної державної адміністрації Київської області №538 затверджено проект відведення земельної ділянки садівницькому товариству «Глядин», розроблений державним підприємством «ОСОБА_2 районний центр державного земельного кадастру» та передано безкоштовно у приватну власність земельні ділянки членам садівницького товариства «Глядин» для ведення садівництва згідно з додатком в кількості 36 (тридцять шість) осіб на території Лебедівської сільської ради (т.4, а.с.16-17).

10 квітня 2006 року розпорядженням ОСОБА_2 районної державної адміністрації Київської області №211 затверджено проект відведення земельної ділянки садівницькому товариству «Глядин», розроблений ОСОБА_2 районним відділом №11 Київської регіональної філії державного підприємства «Центр державного земельного кадастру при Держкомземі України» та передано безкоштовно у приватну власність земельні ділянки членам садівницького товариства «Глядин» на території Хотянівської та Лебедівської сільських рад для ведення садівництва згідно з додатком №2-5 в кількості 146 (сто сорок шість) осіб (т.4, а.с.18-28).

Аналізуючи правовий статус Садівницького товариства «Глядин» судом встановлено таке.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про об'єднання громадян» від 16 червня 1992 року N 2460-XII (який був чинним на період створення СТ «Глядин») об'єднанням громадян є добровільне громадське формування, створене на основі єдності інтересів для спільної реалізації громадянами своїх прав і свобод. Об'єднання громадян, незалежно від назви (рух, конгрес, асоціація, фонд, спілка тощо) відповідно до цього Закону визнається політичною партією або громадською організацією.

Відповідно до статті 3 Закону України «Про об'єднання громадян» громадською організацією є об'єднання громадян для задоволення та захисту своїх законних соціальних, економічних, творчих, вікових, національно-культурних, спортивних та інших спільних інтересів.

Згідно п.2.1. Державного класифікатора України «Класифікація організаційно-правових форм господарювання ДК 002:2004», затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 28.05.2004 N 97 (далі - КОПФ) - організаційно-правова форма господарювання – це форма здійснювання господарської (зокрема підприємницької) діяльності з відповідною правовою основою, яка визначає характер відносин між засновниками (учасниками), режим майнової відповідальності по зобов'язаннях підприємства (організації), порядок створення, реорганізації, ліквідації, управління, розподілу одержаних прибутків, можливі джерела фінансування діяльності тощо.

Відповідно до положень розділу 4 КОПФ юридичні особи, окрім тих, що новостворюються, можуть мати таку організаційно-правову форму господарювання, як "Садівниче товариство" (код 950).

Разом із цим, положеннями статті 35 Земельного кодексу України передбачено, що ведення колективного садівництва здійснюється шляхом створення саме садівницьких товариств, а не садівничих, садово-городніх тощо.

При цьому, необхідно зазначити, що згідно із статтею 52 Закону СРСР "Про кооперацію в СРСР" від 26.05.88 N 8998-XI, що втратив чинність у зв'язку із прийняттям Закону України "Про кооперацію" від 10.07.2003 N 1087-IV, але на підставі якого в Україні створювались такі товариства, з метою забезпечення умов для відпочинку трудящих, зміцнення їх здоров'я тощо на той час також створювались садівницькі кооперативи.

Таким чином, враховуючи вищенаведене та з метою реалізації встановлених законом прав суб'єктів господарювання, суд вважає, що садівницькі товариства можуть бути прирівняні та мати визначену Класифікацією організаційно-правових форм організаційно-правову форму господарювання юридичної особи "Садівниче товариство" (код 950), а також усі відповідні права, які з цього випливають.

Перш за все положення Закону України «Про об'єднання громадян» та положення статті 35 Земельного кодексу України були єдиними на час створення Садівницького товариства «Глядин» нормами, якими на законодавчому рівні визначено поняття садівницького товариства як суб'єкта господарювання, шляхом утворення якого громадянами України реалізується право набувати безоплатно у власність або на умовах оренди земельні ділянки із земель державної і комунальної власності для ведення колективного садівництва.

Отже, проаналізувавши вищенаведені норми, суд зазначає, що ОСОБА_4 товариство «Глядин» створене 16.04.2002 року як об’єднання громадян для ведення садівництва та відпочинку у вигляді садівницького товариства шляхом відокремлення території площею 24,4 га, яка була надана під розширення Садівницького товариства «Сонячний» на території Хотянівської сільської ради та створення нового Садівницького товариства «Глядин», якому в подальшому надавались земельні ділянки для розширення товариства за рахунок земель запасу Лебедівської сільської ради.

В подальшому ОСОБА_4 товариство «Глядин» зареєстроване як юридична особа з ідентифікаційним кодом 26191173, відомості про яку 11.01.2011 внесені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, про що свідчить витяг із зазначеного реєстру.

18 грудня 2010 року відбулися позачергові загальні збори членів Садівницького товариства «Глядин», оголошення про проведення яких розміщено в газеті «Урядовий кур'єр» від 09.12.2010р. На позачергових загальних зборах були присутніми 217 членів Садівницького товариства «Глядин». Рішення, прийняті на зборах, оформлено протоколом позачергових загальних зборів членів Садівницького товариства «Глядин» №15 від 18.12.2010 (т.1, а.с.27-32).

На загальних зборах розглядалось питання про ситуацію, яка склалась в Садівницькому товаристві «Глядин», зокрема, вирішено визнати роботу голови Садівницького товариства «Глядин» ОСОБА_12 вкрай незадовільною та звільнити його 18 грудня 2010 року з займаної посади голови СТ «Глядин» та обрати новим головою Садівницького товариства «Глядин» ОСОБА_14, за якого проголосувала більшість від присутніх на зборах.

На цих загальних зборах також прийнята нова редакція ОСОБА_15 Садівницького товариства «Глядин» (ідентифікаційний код 26191173), яка в подальшому була зареєстрована рішенням № 86 від 29.09.2011 року виконавчого комітету Хотянівської сільської ради Вишгородського району Київської області (т.1, а.с.59-65).

Відповідно до п. 4 порядку денного Протоколу позачергових загальних зборів членів Садівницького товариства «Глядин» №15 від 18.12.2010 також були обрані інші виконавчі органи управління (Правління, Рада Уповноважених та Ревізійна комісія) в такому складі:

- Правління садівницького товариства «Глядин» в складі 7 осіб: ОСОБА_21; ОСОБА_14; ОСОБА_1 Тімур Гівіч; ОСОБА_22; ОСОБА_11; ОСОБА_23; ОСОБА_24;

- ОСОБА_15 уповноважених садівницького товариства «Глядин» в складі 11 осіб: ОСОБА_6, ОСОБА_5, ОСОБА_16, ОСОБА_25, ОСОБА_18, ОСОБА_19, ОСОБА_26, ОСОБА_27, ОСОБА_28, ОСОБА_29, ОСОБА_8;

- Ревізійна комісія садівницького товариства «Глядин» в складі 3 осіб: ОСОБА_30, ОСОБА_31, ОСОБА_7.

Відповідно до ОСОБА_15 уповноважених зі свого складу обрала ОСОБА_13 уповноважених ОСОБА_6.

Наказом Садівницького товариства «Глядин» № 3 від 19.12.2010 ОСОБА_6 призначено на посаду заступника голови Садівницького товариства «Глядин» (т.2, а.с.30).

Ухвалою Вишгородського районного суду Київської області від 25.01.2012 року по справі № 2-134/2012 року за позовом ОСОБА_12 до СТ «Глядин», ОСОБА_14 про визнання незаконним протоколу Загальних зборів від 18.12.2010 року позовну заяву залишено без розгляду з підстав, передбачених п. 5 ч. 1 ст. 207 ЦПК України (т.3, а.с.151).

Залишаючи позовні вимоги ОСОБА_12 без розгляду, судом встановлено, що позивач вважає залишити позовну заяву без розгляду з тих підстав, що при розгляді судом справи за його позовом було встановлено, що ОСОБА_13 Садівницького товариства «Глядин» є ОСОБА_14 відповідно до Протоколу позачергових загальних зборів членів Садівницького товариства «Глядин» за № 15 від 18.12.2010 року, який він оскаржував.

Отже, як вбачається з протоколу позачергових загальних зборів членів Садівницького товариства «Глядин» № 15 від 18.12.2010 року, позивача було обрано до складу Правління Садівницького товариства «Глядин».

В подальшому позивачу стало відомо про прийняття ОСОБА_2 районною державною адміністрацією Київської області розпорядження Визнати № 97 від 19.01.2012 "Про надання дозволу на проведення інвентаризації земельної ділянки громадській організації садівничому товариству "Глядин" на території Лебедівської сільської ради Вишгородського району Київської області" та № 793 від 05.04.2012 "Про затвердження матеріалів інвентаризації земельної ділянки громадської організації садівничого товариства "Глядин" на території Лебедівської сільської ради Вишгородського району Київської області.

Як пояснив в судовому засіданні представник позивача, сам позивач переконаний та вважає, що вищевказаними розпорядженнями ОСОБА_2 районної державної адміністрації Київської області надано дозвіл іншій особі - Громадській організації «Садівниче товариство «Глядин» (ідентифікаційний код 37868582) на проведення інвентаризації земель Садівницького товариства «Глядин» (ідентифікаційний код 26191173) та затверджено матеріали інвентаризації земельної ділянки, що раніше була виділена Садівницькому товариству «Глядин» (код 26191173) розпорядженнями ОСОБА_2 районної державної адміністрації Київської області №172 від 26.03.2004 №348 від 10.07.2003, №538 від 30.08.2004, №211 від 10.04.2006.

На думку позивача, ОСОБА_12, який не був переобраний головою Садівницького товариства «Глядин» та фактично визнав новим головою Садівницького товариства «Глядин» ОСОБА_14, вирішив створити нову юридичну особу – Громадську організацію «Садівниче товариство «Глядин» зі схожою назвою та оформити на неї у власність або оренду землі загального користування, які раніше були передані в користування Садівницькому товариству «Глядин».

В подальшому, як вважає позивач, між власниками земельних ділянок Садівницького товариства «Глядин» та Громадською організацією «Садівниче товариство «Глядин» будуть виникати спірні ситуації щодо користування дорогами та іншими місцями загального користування.

Позивач стверджує, що ОСОБА_12 як керівник громадської організації «Садівниче товариство «Глядин», маючи на руках затверджені документи по інвентаризації земель, фактично дозволяє собі відмикати від енергопостачання власників земельних ділянок членів Садівницького товариства «Глядин», вимагаючи від них підвищену невмотивовану плату за електроенергію, мотивує це тим, що всі дороги та лінії електропередач, що проходять по місцях загального користування Садівницького товариства «Глядин» тепер є власністю Громадської організації «Садівниче товариство «Глядин».

Судом встановлено, що 23 грудня 2011 року ОСОБА_2 районною державною адміністрацією Київської області зареєстроване як юридичну особу Громадську організацію «Садівниче товариство «Глядин», ідентифікаційний код юридичної особи 37868582, місцезнаходження 07360, Київська область, Вишгородський район, село Лебедівка, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців ОСОБА_10 ААВ №235658 від 23.12.2011 (т.2, а.с.101-102).

Громадська організація «Садівниче товариство «Глядин» є місцевою громадською організацією та здійснює свою діяльність згідно зі ОСОБА_15, зареєстрованим рішенням № 90 від 09.12.2011 року виконавчого комітету Лебедівської сільської ради Вишгородського району Київської області (т.2, а.с.105-118).

Судом встановлено, що 11.01.2012 року голова правління Громадської організації «Садівниче товариство «Глядин» ОСОБА_12 звернувся до ОСОБА_2 районної державної адміністрації із листом від 10.01.2012 №01, в якому просив надати дозвіл на проведення інвентаризації земель Садівничого товариства «Глядин» на території Лебедівської сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту), додавши до заяви копії статуту та виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців на ГО СТ «Глядин» (т.2, а.с.59).

Розпорядженням ОСОБА_2 районної державної адміністрації Київської області №97 від 19.01.2012 «Про надання дозволу на проведення інвентаризації земельної ділянки громадській організації садівничому товариству “Глядин” на території Лебедівської сільської ради Вишгородського району Київської області» надано дозвіл громадській організації садівничому товариству «Глядин» на проведення інвентаризації земельної ділянки громадської організації садівничого товариства «Глядин» на території Лебедівської сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту) для встановлення кількісних та якісних характеристик земель, необхідних для ведення державного земельного кадастру та рекомендовано замовити технічний звіт по інвентаризації земельної ділянки у осіб, які мають відповідні дозволи (ліцензії) (т.2, а.с.58).

Судом встановлено, що на замовлення голови правління Громадської організації садівничого товариства «Глядин» ОСОБА_12 фізичною особою-підприємцем ОСОБА_32 розроблено Технічну документацію по інвентаризації земельної ділянки громадської організації садівничого товариства “Глядин” на території Лебедівської сільської ради Вишгородського району Київської області (т.2, а.с.69-120).

Розпорядженням ОСОБА_2 районної державної адміністрації Київської області №793 від 05.04.2012 «Про затвердження матеріалів інвентаризації земельної ділянки громадської організації садівничого товариства «Глядин» на території Лебедівської сільської ради Вишгородського району Київської області» затверджено Технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації земельної ділянки громадської організації садівничого товариства “Глядин” на території Лебедівської сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту). ОСОБА_3 Держкомзему у Вишгородському районі Київської області доручено внести відповідні зміни до державного земельного кадастру (т.2, а.с.63).

Згідно наявної в матеріалах справи довідки про наявність земельної ділянки у користуванні від 07.05.2012 №786, виданої ОСОБА_3 Держкомзему у Вишгородському районі Київської області, слідує, що згідно даних форми 6-зем станом на 03.05.2012 року загальна площа землекористування ГО «Садівниче товариство «Глядин» в межах Лебедівської сільської ради становить 83,6790 га, в тому числі сади (гр.8) – 73,4060 га, під господарськими шляхами і прогонами (гр.15) – 10,2730 га (т.1, а.с.24).

Суд зазначає, що нерозподіленими є земельні ділянки під господарськими шляхами і прогонами площею 10,2730 га, які й становлять предмет спору.

Перевіряючи обґрунтованість позовних вимог суд виходить із такого.

Частинами 1, 2 статті 18 Земельного кодексу України від 25.10.2001 №2768-III передбачено, що до земель України належать усі землі в межах її території, в тому числі острови та землі, зайняті водними об'єктами, які за основним цільовим призначенням поділяються на категорії. Категорії земель України мають особливий правовий режим.

Відповідно до частини 1 статті 19 цього Кодексу землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: а) землі сільськогосподарського призначення; б) землі житлової та громадської забудови; в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; г) землі оздоровчого призначення; ґ) землі рекреаційного призначення; д) землі історико-культурного призначення; е) землі лісового фонду; є) землі водного фонду; ж) землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

Глава 5 ЗК України визначає правовий режим земель сільськогосподарського призначення.

Частинами 2, 3 статті 22 ЗК України передбачено, що до земель сільськогосподарського призначення належать: а) сільськогосподарські угіддя (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги); б) несільськогосподарські угіддя (господарські шляхи і прогони, полезахисні лісові смуги та інші захисні насадження, крім тих, що віднесені до земель лісогосподарського призначення, землі під господарськими будівлями і дворами, землі тимчасової консервації тощо).

Землі сільськогосподарського призначення передаються у власність та надаються у користування: а) громадянам - для ведення особистого селянського господарства, садівництва, городництва, сінокосіння та випасання худоби, ведення товарного сільськогосподарського виробництва; б) сільськогосподарським підприємствам - для ведення товарного сільськогосподарського виробництва; в) сільськогосподарським науково-дослідним установам та навчальним закладам, сільським професійно-технічним училищам та загальноосвітнім школам - для дослідних і навчальних цілей, пропаганди передового досвіду ведення сільського господарства; г) несільськогосподарським підприємствам, установам та організаціям, релігійним організаціям і об'єднанням громадян - для ведення підсобного сільського господарства.

Правовий режим земельних ділянок для садівництва визначений статтею 35 земельного кодексу України від 25 жовтня 2001 року N 2768-III. Законодавство не визначає терміну "садівництво", проте цей термін є усталеним та загальнозрозумілим і в даному контексті означає вирощування плодових і ягідних (садових) рослин.

Відповідно до ч.1 статті 35 ЗК України (в редакції станом на дату створення СТ «Глядин» як об’єднання громадян) (далі – ЗК України) громадяни України із земель державної і комунальної власності мають право набувати безоплатно у власність або на умовах оренди земельні ділянки для ведення індивідуального або колективного садівництва.

Отже, частина 1 статті 35 ЗК України встановлює право громадян України на приватизацію земельних ділянок для ведення індивідуального або колективного садівництва. При цьому під колективним садівництвом мається на увазі ведення садівництва громадянами у складі садівницьких товариств, проте на індивідуальних ділянках таких громадян.

Відповідно до ч.3 статті 35 ЗК України земельні ділянки, призначені для садівництва, можуть використовуватись для закладання багаторічних плодових насаджень, вирощування сільськогосподарських культур, а також для зведення необхідних будинків, господарських споруд тощо.

Частина 4 статті 35 ЗК України передбачає, що землі загального користування садівницького товариства є його власністю. До земель загального користування садівницького товариства належать земельні ділянки, зайняті захисними смугами, дорогами, проїздами, будівлями і спорудами та іншими об'єктами загального користування.

Отже частина 4 статті 35 ЗК України визначає правовий режим земель загального користування садівницького товариства, до яких відносить "земельні ділянки, зайняті захисними смугами, дорогами, проїздами, будівлями і спорудами загального користування".

Суд, аналізуючи зазначені вище норми вважає, що Земельний кодекс України кодекс, декларуючи можливість надання у власність товариства земель загального користування, не передбачає процедури, за якою садівницьке товариство могло б отримати такі ділянки у власність. Під органами, до яких має бути подане клопотання садівницького товариства, слід розуміти органи державної влади чи місцевого самоврядування, котрі мають право розпорядження такими ділянками.

Однак, слід відзначити, що до передачі у власність товариства землі загального користування садівничих товариств перебувають у державній власності. При цьому, користувачем таких земель є садівниче товариство, незважаючи на те, що це користування є фактичним, без оформлення відповідного права.

Разом із тим, в окремих випадках і саме товариство може бути власником земель загального користування товариства, якщо земельна ділянка була йому раніше надана саме у приватну власність.

Відповідно до частини 1 статті 92 ЗК України право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку.

Земельний кодекс України станом на момент прийняття оспорюваних позивачем розпоряджень №97 від 19.01.2012 та №793 від 05.04.2012 не передбачав порядку проведення інвентаризації земель при здійсненні землеустрою.

Натомість правове регулювання проведення інвентаризації земель при здійсненні землеустрою встановлює Закон України «Про землеустрій» від 22 травня 2003 року N 858-IV (в редакції станом на час видання оспорюваних розпоряджень), зокрема, стаття 35 якого визначає, що інвентаризація земель проводиться з метою встановлення місця розташування об'єктів землеустрою, їхніх меж, розмірів, правового статусу, виявлення земель, що не використовуються, використовуються нераціонально або не за цільовим призначенням, виявлення і консервації деградованих сільськогосподарських угідь і забруднених земель, встановлення кількісних та якісних характеристик земель, необхідних для ведення державного земельного кадастру, здійснення державного контролю за використанням та охороною земель і прийняття на їх основі відповідних рішень органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.

У разі виявлення при проведенні інвентаризації земель державної та комунальної власності земель, не віднесених до тієї чи іншої категорії, віднесення таких земель до відповідної категорії здійснюється органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування на підставі відповідної документації із землеустрою, погодженої та затвердженої в установленому законом порядку.

Відповідно до частини 1 статті 26 Закону України «Про землеустрій» замовниками документації із землеустрою можуть бути органи державної влади, ОСОБА_15 міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, землевласники і землекористувачі.

Вимоги до проведення інвентаризації земель під час здійснення землеустрою та складення за її результатами технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель установлені в Порядку проведення інвентаризації земель, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2012 р. N 51, відповідно до п.1 якого до розмежування земель державної та комунальної власності формування земельних ділянок із земель запасу, не переданих у власність та користування, визначення їх угідь, а також віднесення таких земельних ділянок до певної категорії може здійснюватися за результатами інвентаризації земель, проведеної за рішенням сільських, селищних, міських рад - у межах населених пунктів, райдержадміністрацій - за їх межами.

Відповідно до п.9 вказаного вище Порядку проведення інвентаризації земель замовниками технічної документації можуть бути органи виконавчої влади, ОСОБА_15 міністрів Автономної Республіки Крим чи органи місцевого самоврядування, землевласники та землекористувачі.

Приймаючи до уваги вищенаведені положення Земельного кодексу України та проаналізувавши матеріали справи суд приходить до висновку про те, що фактичним користувачем земель загального користування садівницького товариства площею 10,2730 га на території Лебедівської сільської ради Вишгородського району Київської області є ОСОБА_4 товариство «Глядин» (ідентифікаційний код 26191173), оскільки саме ОСОБА_4 товариство «Глядин», а не Громадська організація «Садівниче товариство «Глядин», отримувало для розширення товариства земельні ділянки за рахунок земель запасу Лебедівської сільської ради, зокрема, на підставі рішення виконавчого комітету Лебедівської сільської ради Вишгородського району Київської області №71-а від 26.11.2002 «Про виділення ділянки під розширення садівничого товариства «Глядин» площею 10,7 га, розпорядження ОСОБА_2 РДА Київської області №391 від 29.07.2003 про затвердження проекту відведення земельних ділянок садівницькому товариству «Глядин» та надання земельних ділянок загальною площею 29,4702 га, в оренду на 49 років садівницькому товариству «Глядин» під розширення садівницького товариства в межах Лебедівської сільської ради (за межами населених пунктів), розпорядження ОСОБА_2 РДА Київської області №390 від 29.07.2003 про затвердження проекту відведення земельних ділянок садівницькому товариству «Глядин» та надання земельної ділянки загальною площею 10,6912 га в оренду терміном на 49 років садівницькому товариству «Глядин» під розширення садівницького товариства в межах Лебедівської сільської ради (за межами населених пунктів).

Відтак, приймаючи до уваги, що фактичним землекористувачем земель загального користування садівницького товариства площею 10,2730 га на території Лебедівської сільської ради Вишгородського району Київської області є ОСОБА_4 товариство «Глядин» (ідентифікаційний код 26191173), суд вважає, що Громадська організація «Садівниче товариство «Глядин» не мала права на звернення до ОСОБА_2 районної державної адміністрації із листом від 10.01.2012 №01 з проханням надати дозвіл на проведення інвентаризації земельної ділянки громадської організації “Садівниче товариство “Глядин” на території Лебедівської сільської ради Вишгородського району Київської області, оскільки Громадська організація «Садівниче товариство «Глядин» не є землевласником або землекористувачем вказаної земельної ділянки.

Згідно частини 5 статті 35 ЗК України приватизація земельної ділянки громадянином - членом садівницького товариства здійснюється без згоди на те інших членів цього товариства.

Отже, у частині 5 статті 35 ЗК України врегульовано відносини щодо приватизації земельних ділянок існуючих садівницьких товариств, що перебувають у користуванні члена товариства. Даною нормою цілком слушно передбачено, що приватизація земельної ділянки громадянином - членом садівницького товариства здійснюється "без згоди на те інших членів цього товариства". Із цього випливає також те, що приватизація здійснюється і без згоди самого товариства, яке формально є користувачем усієї території колективних садів - як земель загального користування, так і ділянок, розподілених між окремими членами товариства, та без застосування процедури припинення права користування товариства.

Відповідно до ч.6 статті 35 ЗК України використання земельних ділянок садівницьких товариств здійснюється відповідно до закону та статутів цих товариств.

Той факт, що громадяни з числа членів Садівницького товариства «Глядин» отримали у власність земельні ділянки та оформили державні акти на право приватної власності на землю не змінює правовий режим регулювання спірних правовідносин, оскільки як вже зазначено вище ОСОБА_4 товариство «Глядин», отримавши у постійне користування земельні ділянки для ведення садівництва, продовжує бути користувачем усієї території колективних садів - як земель загального користування, так і ділянок, розподілених між окремими членами товариства.

Отже, при прийнятті розпоряджень № 97 від 19.01.2012 та № 793 від 05.04.2012 ОСОБА_2 районна державна адміністрація Київської області діяла всупереч положенням Закону України «Про землеустрій» та Порядку проведення інвентаризації земель, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2012 р. N 51, та без урахування положень частини 4 статті 35 ЗК України, яка визначає правовий режим земель загального користування садівницького товариства, до яких віднесені земельні ділянки, зайняті захисними смугами, дорогами, проїздами, будівлями і спорудами та іншими об'єктами загального користування.

Відповідно до частини другої статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.

У силу пункту 1 частини 2 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову, зокрема, про визнання протиправним рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень і його скасування, тобто, скасування рішення суб'єкта владних повноважень є наслідком саме визнання його протиправним.

За таких обставин, суд приходить до висновку про необхідність виходу для повного захисту інтересів позивача за межі позовних вимог та визнання оскаржуваних розпоряджень протиправними та їх скасування.

Суд зауважує на недотриманні відповідачем принципу вчинення дії з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надане, тобто принцип використання повноваження з належною метою. Належною є та мета, що визначена в законі або випливає з його цілей. Загальною метою, яка визначена у ст.3 Конституції України є утвердження і забезпечення прав людини, тоді як прийняттям оскаржуваних розпоряджень відповідач порушив вимоги чинного законодавства.

Таким чином, враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позовні вимоги в частині визнання протиправними та скасування розпоряджень ОСОБА_2 районної державної адміністрації Київської області № 97 від 19.01.2012 та № 793 від 05.04.2012 є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Щодо іншої частини позовних вимог про зобов’язання ОСОБА_3 Держгеокадастру у Вишгородському районі Київської області внести відповідні зміни до державного земельного кадастру, якими будуть спростовані зміни в державному земельному кадастрі, внесені на підставі розпорядження ОСОБА_2 РДА Київської області № 793 від 05.04.2012 щодо затвердження матеріалів інвентаризації земельної ділянки громадської організації садівничого товариства "Глядин" на території Лебедівської сільської ради Вишгородського району Київської області, судом встановлено таке.

Згідно з наявних в матеріалах справи витягів з Державного земельного кадастру, сформованих в листопаді 2013 року – січні 2014 року, наданих на заяву (запит) Громадської організації «Садівниче товариство «Глядин», судом встановлено, що в Державному земельному кадастрі зареєстровані земельні ділянки з кадастровими номерами: №3221884000:37:045:0813 площею 0,8711 га, № 3221884000:37:045:0817 площею 0,3960 га, №3221884000:37:044:0701 площею 1,8589 га, №3221884000:37:044:0703 площею 0,5769 га , №3221884000:37:203:0704 площею 0,2666 га, №3221884000:37:044:0705 площею 0,3066 га, №3221884000:37:044:0704 площею 0,5769 га з місцем розташування яких зазначено: Київська область, Вишгородський район, Лебедівська сільська рада, Громадська організація «Садівниче товариство «Глядин»; категорія земель – землі сільськогосподарського призначення, вид використання земельної ділянки – землі загального користування, форма власності – державна власність (т.4, а.с.40-54).

Зі змісту усіх вищенаведених витягів з Державного земельного кадастру вбачається, що підставою для проведення державної реєстрації земельних ділянок стала Технічна документація із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку, в тому числі при поділі чи об’єднанні земельних ділянок від 27.01.2013 року, розроблена ТОВ «Геос Лтд», державну реєстрацію земельних ділянок в Державному земельному кадастрі проведено ОСОБА_3 Держземагентства у Вишгородському районі, державну реєстрацію земельних ділянок проведено відповідно 30.12.2013, 15.12.2013, 15.01.2014, 15.11.2013, 20.01.2014, 15.01.2014, 06.11.2013.

Правові, економічні та організаційні основи діяльності у сфері Державного земельного кадастру установлені Законом України «Про Державний земельний кадастр» від 7 липня 2011 року N 3613-VI.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про Державний земельний кадастр» державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачам. Державна реєстрація земельної ділянки - внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера.

Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про Державний земельний кадастр» ведення Державного земельного кадастру здійснюється шляхом:

створення відповідної державної геодезичної та картографічної основи, яка визначається та надається відповідно до цього Закону;

внесення відомостей про об'єкти Державного земельного кадастру;

внесення змін до відомостей про об'єкти Державного земельного кадастру;

оброблення та систематизації відомостей про об'єкти Державного земельного кадастру.

Відповідно до частини 5 статті 5 Закону України «Про Державний земельний кадастр» внесення відомостей до Державного земельного кадастру та користування такими відомостями здійснюється виключно на підставі та відповідно до цього Закону. Забороняється вимагати для внесення відомостей до Державного земельного кадастру та користування такими відомостями надання документів та здійснення дій, прямо не передбачених цим Законом.

Порядок ведення Державного земельного кадастру затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 р. N 1051, відповідно до п.4 якого ведення Державного земельного кадастру здійснює Держгеокадастр та його територіальні органи.

Повноваження державного кадастрового реєстратора територіальних органів Держгеокадастру в Автономній Республіці Крим, областях визначені пунктом 7 вищевказаного Порядку ведення Державного земельного кадастру, до яких, зокрема, належать повноваження по внесенню до Державного земельного кадастру або надання відмови у внесенні відомостей (змін до них) про землі в межах районів, міст, селищ, сіл; обмеження у використанні земель; повноваження по здійсненню реєстрації: заяв про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру; заяв про відкликання заяв про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру; заяв про надання відомостей з Державного земельного кадастру; повноваження по проведенню перевірки відповідності поданих документів вимогам законодавства тощо.

Розглянувши матеріали справи, зокрема, витяги з Державного земельного кадастру, суд зазначає, що дійсно в Державному земельному кадастрі міститься інформація про проведення державної реєстрації земель загального користування, розташованих на території Лебедівської сільської ради Вишгородського району Київської області, загальною площею 4,853 га, однак інформація щодо вищевказаних земельних ділянок з кадастровими номерами: №3221884000:37:045:0813 площею 0,8711 га, № 3221884000:37:045:0817 площею 0,3960 га, №3221884000:37:044:0701 площею 1,8589 га, №3221884000:37:044:0703 площею 0,5769 га , №3221884000:37:203:0704 площею 0,2666 га, №3221884000:37:044:0705 площею 0,3066 га, №3221884000:37:044:0704 площею 0,5769 га здійснена на підставі Технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку, в тому числі при поділі чи об’єднанні земельних ділянок від 27.01.2013 року, розробленої ТОВ «Геос Лтд», щодо якої у розглядуваній справі не існує спору.

Отже, приймаючи до уваги, що інформація про земельні ділянки загального користування, розташовані на території Лебедівської сільської ради Вишгородського району Київської області, загальною площею 4,853 га суд, внесена не на підставі оспорюваних позивачем у справі розпоряджень, позовні вимоги в цій частині задоволенню не підлягають.

Щодо заперечень проти позову представника третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Громадської організації “Садівниче товариство “Глядин” про те, що у позивача відсутнє порушене право, яке підлягає захисту і він не є особою, права, свободи та інтереси якої порушені внаслідок прийняття ОСОБА_2 РДА оспорюваних розпоряджень, суд зазначає таке.

Відповідно до положень статей 6, 17, 104 КАС України до адміністративного суду має право звернутися з адміністративним позовом особа, яка вважає, що порушено її права, свободи чи інтереси у сфері публічно-правових відносин.

Право на звернення до адміністративного суду з позовом відповідно до вказаної норми Закону є можливістю фізичних та юридичних осіб ініціювати судове провадження в адміністративній справі з метою судового захисту їх прав, свобод чи інтересів, порушених суб'єктом владних повноважень у сфері публічно - правових відносин.

Згідно із п. 8 ч. 1 ст. 3 КАС України позивач - особа, на захист прав, свобод та інтересів якої подано адміністративний позов до адміністративного суду, а також суб'єкт владних повноважень, на виконання повноважень якого подана позовна заява до адміністративного суду.

Таким чином, завдання адміністративного судочинства полягає у захисті саме порушених прав особи у публічно-правових відносинах. При цьому захист прав, свобод та інтересів осіб є наступним, тобто передбачає наявність встановленого судом факту їх порушення.

Відповідно до пункту 7 частини першої статті 3 КАС України суб'єктом владних повноважень є орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

За змістом статей 3, 6, частини третьої статті 50 КАС України відповідачем в адміністративній справі є суб'єкт владних повноважень, який, на думку позивача, порушив його права, свободу чи інтерес.

Перевіряючи обґрунтованість заперечень проти позову в цій частині судом встановлено, що ОСОБА_1 відповідно до п. 4 порядку денного Протоколу позачергових загальних зборів членів Садівницького товариства «Глядин» №15 від 18.12.2010 обраний членом Правління Садівницького товариства «Глядин».

Доводи третьої особи ГО СТ «Глядин» про те, що 18.12.2010 не проводились позачергові загальні збори СТ «Глядин», на яких обрано новим головою товариства ОСОБА_14 замість ОСОБА_12, прийнято нову редакцію статуту, яким зокрема, передбачено створення нового органу – Правління, до якого обрано ОСОБА_1, суд не бере до уваги, адже такі твердження спростовуються матеріалами справи.

Відповідно до ч. 1 ст.72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Отже, дана норма визначає преюдиційні підстави звільнення осіб, які беруть участь у справі, від доказування обставин з метою досягнення процесуальної економії - за наявності цих підстав у суду не буде необхідності досліджувати докази для встановлення певних обставин.

Так, відповідно до рішення Дарницького районного суду міста Києва від 12.12.2014 р. у справі №753/4655/14-ц, залишеного без змін ухвалою Апеляційного суду міста Києва від 27.03.2015 року, судом встановлено, що відповідно до протоколу загальних зборів товариства №9 від 22.12.2007 членів садівницького товариства «Глядин» є 215 осіб (т.1, а.с.19-22).

За своєю правовою природою садівницькі товариства є обслуговуючими кооперативами і діють відповідно до Закону України "Про кооперацію" та Земельного кодексу України.

Відповідно до статті 15 Закону України «Про кооперацію» від 10.07.2003р. №1087-IV визначено, що Вищим органом управління кооперативу є загальні збори членів кооперативу.

До компетенції загальних зборів членів кооперативу належить:

затвердження статуту кооперативу та внесення до нього змін, прийняття інших рішень, що стосуються діяльності кооперативу;

утворення органів управління та органів контролю за діяльністю кооперативу, інших органів кооперативу;

заслуховування звітів його органів управління і органів контролю;

затвердження порядку розподілу доходу кооперативу;

визначення розмірів вступного і членського внесків та паїв;

визначення розмірів, порядку формування та використання фондів кооперативу;

визначення розмірів оплати праці голови правління, голови ревізійної комісії (ревізора), а також кошторису на утримання апарату органів управління та органів контролю за діяльністю кооперативу;

затвердження річного звіту і балансу кооперативу;

затвердження рішення правління або голови про прийняття нових членів та припинення членства;

прийняття рішень щодо володіння, користування та розпорядження майном;

утворення спеціальних комісій із залученням як консультантів найманих працівників;

прийняття рішень про вступ кооперативу до кооперативних об'єднань;

прийняття рішень про реорганізацію або ліквідацію кооперативу.

Черговість та порядок скликання загальних зборів, в тому числі позачергових, порядок прийняття рішення також визначені статтею 15 Закону України «Про кооперацію».

Так, позачергові загальні збори членів кооперативу скликаються на вимогу: не менше третини його членів; спостережної ради; ревізійної комісії (ревізора); органу управління кооперативного об'єднання, членом якого він є.

Загальні збори членів кооперативу правомочні вирішувати питання, якщо на них присутні більше половини його членів, а збори уповноважених - за наявності не менше двох третин уповноважених.

Кожний член кооперативу чи уповноважений кооперативу має один голос, і це право не може бути передано іншій особі.

Рішення загальних зборів членів (зборів уповноважених) кооперативу про прийняття, внесення змін до статуту, вступ до кооперативного об'єднання або вихід з нього та про реорганізацію або ліквідацію кооперативу вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало не менш як 75 відсотків членів кооперативу, присутніх на загальних зборах кооперативу. З інших питань рішення приймаються простою більшістю голосів членів (уповноважених) кооперативу, присутніх на його загальних зборах.

Отже, суд виходить з того, що рішення, прийняті на позачергових загальних зборах членів Садівницького товариства «Глядин», оформлені протоколом №15 від 18.12.2010, не визнані в установленому порядку недійсними, відтак у суду немає правових підстав ставити під сумнів відомості, що вказані в протоколі позачергових загальних зборів членів Садівницького товариства «Глядин» №15 від 18.12.2010, позаяк законність цього протоколу не є предметом розгляду у даній справі.

Таким чином, позивач є членом Правління Садівницького товариства «Глядин», тому його право як члена правління безумовно порушене прийняттям оспорюваних у справі розпоряджень, адже цими розпорядження відповідач порушив право Садівницького товариства «Глядин» та позивача, як члена правління цього товариства, на використання земельної ділянки з належною метою, створивши підґрунтя для подальшого оформлення земель загального користування Садівницького товариства «Глядин» у власність чи користування членів громадської організації «Садівниче товариство «Глядин», яка не є землекористувачем цих земельних ділянок.

З цих самих підстав суд не приймає до уваги твердження представника ГО СТ «Глядин» про те, що загальні збори 18.12.2010 проводились за участю невстановлених осіб, які не приймались до СТ «Глядин» у порядку, встановленому ОСОБА_15 товариства, а у загальних зборах брали участь лише ті особи, членські книжки яким видавав на викрадених бланках за власним підписом ОСОБА_14, оскільки належними та допустимим доказами вказані факти не підтверджені.

Суд не може визнати обґрунтованим посилання представника третьої особи ГО СТ «Глядин» на те, що доказами фальсифікації протоколу загальних зборів №15 від 18.12.2010 є, зокрема, висновок судово-криміналістичної експертизи, проведеної у кримінальному провадженні №1201310015000042, від 03.12.2012 №743, відповідно до якого технічні копії садових книжок на ім’я громадян ОСОБА_16, ОСОБА_5, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19, ОСОБА_20, ОСОБА_6, ОСОБА_1 були виготовлені з одного екземпляру шляхом заміни записів у графах «Прізвище», «Ім’я», «По батькові», «Ділянка №» і подальшого їх копіювання на розмножувальній техніці, оскільки дана експертиза проводилась в рамках розслідування кримінального провадження №1201310015000042, за яким не прийнято кінцевого рішення, відтак, суд за результатами розгляду кримінального провадження не надавав відповідну оцінку висновку судово-криміналістичної експертизи від 03.12.2012 №743, тому у суду при розгляді адміністративної справи немає повноважень оцінювати зазначений висновок судової експертизи як доказ.

Щодо доводів третьої особи ГО СТ «Глядин» про те, що державна реєстрація ОСОБА_15 Садівницького товариства «Глядин» в редакції від 18.12.2010 не проводилась, зміни до установчих документів СТ «Глядин» не реєструвались, а реєстрація змін до установчих документів у Хотянівській сільській раді не передбачена Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» і тому не може вважатись державною реєстрацією, суд зазначає таке.

Згідно статті 8 Закону України «Про кооперацію» ОСОБА_15 кооперативу є правовим документом, що регулює його діяльність. Вимоги до змісту ОСОБА_15 кооперативу передбачені також статтею 8 Закону України «Про кооперацію».

Як вже встановлено судом, на загальних зборах членів Садівницького товариства «Глядин» 18 грудня 2010 року прийнята нова редакція ОСОБА_15 Садівницького товариства «Глядин» (ідентифікаційний код 26191173), яка в подальшому була зареєстрована рішенням № 86 від 29.09.2011 року виконавчого комітету Хотянівської сільської ради Вишгородського району Київської області.

Відповідно до статті 38 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до видання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад, зокрема, належать делеговані повноваження щодо реєстрації у встановленому порядку місцевих об'єднань громадян, органів територіальної самоорганізації населення, які створюються і діють відповідно до законодавства.

Відповідно до статті 14 Закону України «Про об’єднання громадян» легалізація громадської організації здійснюється відповідно Міністерством юстиції України, місцевими органами державної виконавчої влади, виконавчими комітетами сільських, селищних, міських ОСОБА_15 народних депутатів.

Відповідно до ст. 15 даного Закону зміни до статутних документів, зареєстрованих об'єднань громадян підлягають обов'язковій реєстрації.

Відповідно до п.2 Положення про порядок легалізації об'єднань громадян, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 лютого 1993 р. N 140 легалізація всеукраїнських об'єднань громадян і міжнародних громадських організацій здійснюється Мін'юстом, їх місцевих осередків та місцевих об'єднань громадян - ОСОБА_13 управлінням юстиції Мін'юсту в Автономній Республіці Крим, обласними, Київським та Севастопольським міськими, районними, районними в містах Києві та Севастополі управліннями юстиції, виконавчими комітетами сільських, селищних, міських ОСОБА_13 народних депутатів.

Отже, приймаючи до уваги статус садівницького товариства «Глядин», що зареєстроване як об’єднання громадян для ведення садівництва та відпочинку, відповідні дії по реєстрації статутних документів такого товариства повинні вчинятися відповідно виконавчим комітетом Хотянівської сільської ради, тому реєстрацію статуту на підставі рішення № 86 від 29.09.2011 року виконавчого комітету Хотянівської сільської ради Вишгородського району Київської області здійснено правомірно, а доводи третьої особи ГО СТ «Глядин» в цій частині не заслуговують на увагу суду.

До того ж суд звертає увагу, що ОСОБА_15 Громадської організації «Садівниче товариство «Глядин» також зареєстрований рішенням № 90 від 09.12.2011 року виконавчого комітету Лебедівської сільської ради Вишгородського району Київської області.

Щодо доводів відповідача-1 про відсутність спору адміністративної юрисдикції, оскільки оскаржувані розпорядження за своєю правовою природою є ненормативними актами одноразового застосування, які вичерпують свою дію фактом їхнього виконання, а тому не можуть бути скасовані чи змінені після вичерпання дії, суд зазначає таке.

За визначеннями, наведеними у пунктах 1, 7 частини 1 статті 3 КАС України, справою адміністративної юрисдикції є переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень; суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Частиною 1 статті 17 КАС України передбачено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а також у зв'язку з публічним формуванням суб'єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму.

Суд зазначає, що земельні відносини в сфері управління, справи з приводу яких можуть бути розглянуті адміністративними судами, передбачені розділом VII Земельного кодексу України, а саме це відносини з приводу: визначення меж населених пунктів, землеустрою, контролю за використанням і охороною земель, моніторингу, державного земельного кадастру, економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель, безперечно відносять такий спір до справ адміністративної юрисдикції.

Суд зазначає, що спір у даній справі не стосується повноважень державного органу як розпорядника земель, а безпосередньо випливає з владних управлінських функцій ОСОБА_2 РДА Київської області із землеустрою, зокрема, інвентаризації землі, відтак доводи відповідача-1 про необхідність закриття провадження в адміністративній справі є необґрунтованими та не заслуговують на увагу суду.

Керуючись статтями 159-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

1. Адміністративний позов задовольнити частково.

2. Визнати протиправним та скасувати розпорядження ОСОБА_2 районної державної адміністрації Київської області № 97 від 19.01.2012 «Про надання дозволу на проведення інвентаризації земельної ділянки громадській організації садівничому товариству «Глядин» на території Лебедівської сільської ради Вишгородського району Київської області».

3. Визнати протиправним та скасувати розпорядження ОСОБА_2 районної державної адміністрації Київської області № 793 від 05.04.2012 «Про затвердження матеріалів інвентаризації земельної ділянки громадської організації садівничого товариства «Глядин» на території Лебедівської сільської ради Вишгородського району Київської області».

4. В іншій частині в задоволенні позову відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Кушнова А.О.

Джерело: ЄДРСР 55477303
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку