open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 509/5184/15-а
Моніторити
Ухвала суду /28.11.2017/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.11.2017/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.11.2017/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.11.2017/ Овідіопольський районний суд Одеської області Ухвала суду /24.04.2017/ Овідіопольський районний суд Одеської області Ухвала суду /29.06.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /10.05.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /25.03.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /10.03.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /18.02.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /13.01.2016/ Вищий адміністративний суд України Постанова /17.12.2015/ Одеський апеляційний адміністративний суд Постанова /17.12.2015/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.12.2015/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.12.2015/ Одеський апеляційний адміністративний суд Постанова /02.12.2015/ Овідіопольський районний суд Одеської області Ухвала суду /30.11.2015/ Овідіопольський районний суд Одеської області
emblem
Справа № 509/5184/15-а
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /28.11.2017/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.11.2017/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.11.2017/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.11.2017/ Овідіопольський районний суд Одеської області Ухвала суду /24.04.2017/ Овідіопольський районний суд Одеської області Ухвала суду /29.06.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /10.05.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /25.03.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /10.03.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /18.02.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /13.01.2016/ Вищий адміністративний суд України Постанова /17.12.2015/ Одеський апеляційний адміністративний суд Постанова /17.12.2015/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.12.2015/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.12.2015/ Одеський апеляційний адміністративний суд Постанова /02.12.2015/ Овідіопольський районний суд Одеської області Ухвала суду /30.11.2015/ Овідіопольський районний суд Одеської області

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

——————————————————————

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 грудня 2015 р.

м.Одеса

Справа № 509/5184/15-а

Категорія: 1.3.5

Головуючий в 1 інстанції: Гандзій Д.М.

Одеський апеляційний адміністративний суд в складі колегії:

судді – доповідача

ОСОБА_1

суддів

ОСОБА_2

ОСОБА_3

за участю: секретаря

ОСОБА_4

представника апелянта – ОСОБА_5

представника третьої особи –ОСОБА_6

представника відповідача – ОСОБА_7

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі апеляційну скаргу ОСОБА_8 на постанову Овідіопольського районного суду Одеської області від 02 грудня 2015 року по адміністративній справі за позовом ОСОБА_8 до Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області, 3-тя особа без самостійних вимог: ОСОБА_9 про визнання протиправними дій та протиправною бездіяльність,

В С Т А Н О В И В:

30 листопада 2015 року ОСОБА_8 звернувся до суду першої інстанції з позовом, в якому просив визнати протиправними дії Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області по прийняттю рішення про реєстрацію Таїровським селищним головою ОСОБА_9 і офіційному оприлюдненні результатів виборів Таїровського селищного голови у газеті «Наддністрянська правда» від 06.11.2015 року та визнати протиправною бездіяльність Таїровської СВК Овідіопольського району Одеської області, яка полягала у неприйнятті рішення про визнання ОСОБА_9 таким, що відмовився від посади Таїровського селищного голови та не призначенні повторних виборів селищного голови після 26.11.2015 року.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ОСОБА_9, в порушення вимог ст. 89 Закону України «Про місцеві вибори», як особа, обрана селищним головою, не подав документи про своє звільнення з роботи (посади), несумісної з посадою селищного голови і станом на 27.11.2015 року згідно витягів з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців є одним з засновників (учасників) та керівником ГО «Овідіопольська районна федерація футболу» та TOB «МАХ» і уповноважений представляти вказані юридичні особи у правовідносинах з третіми особами, правом вчиняти дії від імені вказаних юридичних осіб без довіреності та правом підпису від імені юридичної особи. Крім цього ОСОБА_9 зареєстрований як фізична особа підприємець. За таких обставин, на думку позивача, Таїровська СВК не мала права приймати рішення про реєстрацію Таїровським селищним головою ОСОБА_9 та оприлюднювати результати виборів без отримання від ОСОБА_9 документів про звільнення з роботи (посади), несумісної з посадою селищного голови.

Постановою Овідіопольського районного суду Одеської області від 02 грудня 2015 року у задоволенні позову відмовлено.

Не погоджуючись з судовим рішенням, ОСОБА_8, з посиланням на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить його скасувати та ухвалити нове, яким позовні вимоги задовольнити.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах заявлених вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що 06 листопада 2015 року в газеті «Наддністрянська правда» № 48 офіційно оприлюднено результати виборів Таїровського селищного голови та повідомлено, що Таїровським селищним головою обрано ОСОБА_9 (а.с.6).

Згідно протоколу № 21 від 06.11.2015 року та постанови № 46 від 06.11.2015 року Таїровською селищною виборчою комісією Овідіопольського району Одеської області прийнято рішення про реєстрацію обраного головою Таїровської селищної ради ОСОБА_9

Вирішуючи справу, суд першої інстанції виходив з того, що Таїровською СВК повною мірою дотримано вимог діючого законодавства щодо реєстрації Таїровським селищним головою за результатами виборів 25.10.2015 року ОСОБА_9, а відтак позовні вимоги не ґрунтуються на законі та задоволенню не підлягають.

Суд розглянув зазначену справу за правилами ст. 172 КАС України.

Проте колегія суддів з висновком суду першої інстанції може погодитись лише частково, з огляду на наступне.

Згідно ст. 88 Закону України «Про місцеві вибори» територіальна виборча комісія не пізніш як на п'ятий день з дня встановлення результатів виборів офіційно оприлюднює результати місцевих виборів шляхом опублікування у відповідних місцевих друкованих засобах масової інформації. Офіційне оприлюднення територіальною виборчою комісією результатів виборів є підставою для звільнення з роботи (посади), несумісної з посадою сільського, селищного, міського голови, старости та прийняття рішення про припинення дії іншого представницького мандата особи, обраної депутатом, сільським, селищним, міським головою, старостою.

З аналізу зазначеної правової норми вбачається, що встановлення результатів виборів та їх офіційне оприлюднення відбувається саме за результатами виборів, після підрахунку голосів та складення відповідного протоколу. Лише після офіційного оприлюднення результатів виборів у особи, яка обрана селищним головою, виникає обов'язок подати документ про звільнення з роботи (посади), несумісної з посадою сільського, селищного, міського голови.

Таким чином колегія суддів зазначає, що офіційне оприлюднення Таїровською СВК результатів виборів Таїровського селищного голови в газеті «Наддністрянська правда» від 06.11.2015 року здійснено відповідачем відповідно до положень Закону України «Про місцеві вибори», тому позовні вимоги в цій частині є необґрунтованими і задоволенню не підлягають.

Що стосується доводів позивача щодо прийняття відповідачем рішення про реєстрацію Таїровським селищним головою ОСОБА_9 колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до приписів ст. 89 Закону України «Про місцеві вибори» особа, обрана депутатом Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної ради, сільським, селищним, міським головою, старостою, для її реєстрації, у разі наявності іншого представницького мандата, зобов'язана подати до територіальної виборчої комісії протягом 20 днів з дня офіційного оприлюднення результатів місцевих виборів копію зареєстрованої заяви про припинення дії іншого представницького мандата, поданої відповідно до Верховної Ради України, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної ради. Особа, обрана сільським, селищним, міським головою, старостою, одночасно з копією заяви про припинення дії іншого представницького мандата подає документ про звільнення з роботи (посади), несумісної з посадою сільського, селищного, міського голови, старости. У разі звернення особи, обраної депутатом, сільським, селищним, міським головою, старостою, до територіальної виборчої комісії щодо наявності поважних причин, які перешкоджають виконанню вимог частини першої цієї статті, територіальна виборча комісія може прийняти рішення про визнання цих причин поважними і встановити інший строк виконання зазначених вимог або про відмову у визнанні цих причин поважними. У п'ятиденний строк з дня отримання документів, зазначених у частині першій цієї статті, територіальна виборча комісія приймає рішення про реєстрацію депутата, сільського, селищного, міського голови, старости. У разі невиконання без поважних причин та у строки, передбачені частинами першою та другою цієї статті, особою, обраною на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, вимог частини першої цієї статті територіальна виборча комісія приймає рішення про визнання особи такою, що відмовилася відповідно від посади сільського, селищного, міського голови, старости, та призначає повторні вибори відповідно сільського, селищного, міського голови, старости. Копії рішень територіальної виборчої комісії, прийняті відповідно до частин третьої, четвертої, шостої цієї статті, невідкладно надсилаються до Центральної виборчої комісії.

Як встановлено судом першої інстанції та вбачається з матеріалів справи, 06.11.2015 року ОСОБА_9, у зв’язку з обранням його Таїровським селищним головою за результатами виборів 25 жовтня 2015 року, подав до Таїровської селищної виборчої комісії заяву про реєстрацію його Таїровським селищним головою.

До заяви ОСОБА_9 додав копію наказу № 92-ОК від 30.10.2015 року «Про звільнення директора та призначення виконуючого обов'язки директора TOB «МАХ», згідно якого ОСОБА_9 звільнено з посади директора TOB «МАХ», та нотаріально посвідчену копію трудової книжки, в якій міститься запис про звільнення ОСОБА_9 звищевказаної посади (а.с.41-45).

Крім цього ОСОБА_9 заявою від 06.11.2015 року повідомив Таїровську селищну виборчу комісію про відсутність в нього будь-яких представницьких мандатів (а.с.43).

Зазначені документи були подані до Таїровської СВК у встановлені Законом строки - 06.11.2015 року та зареєстровані належним чином.

Саме на підставі цих документів, з урахуванням того, що під час реєстрації кандидатом на посаду Таїровського селищного голови ОСОБА_9 у поданій автобіографії повідомляв лише про одне місце роботи - директор ТОВ "МАХ", Таїровська селищна виборча комісія дійшла висновків про відсутність перешкод для реєстрації ОСОБА_9 Таїровським селищним головою та прийняла оскаржуване рішення.

Згідно з п. 5 Роз’яснення щодо порядку реєстрації обраних депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост сіл, селищ, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 02.10.2015 року № 381, особа, обрана сільським, селищним, міським головою, старостою села, селища, для її реєстрації протягом 20 днів з дня офіційного оприлюднення результатів відповідних місцевих виборів подає до територіальної виборчої комісії такі документи:

у разі наявності іншого представницького мандата - копію зареєстрованої заяви про припинення дії такого представницького мандата, поданої відповідно до Верховної Ради України, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної ради (у разі обрання сільським, селищним, міським головою, старостою села, селища особи, яка є депутатом ради, повноваження якої спливають у зв’язку з обранням нового складу ради на цих же виборах, така заява не подається);

копію трудової книжки із записом про звільнення з роботи (посади), несумісної з посадою сільського, селищного, міського голови, старости, селища (крім сільського, селищного, міського голови, обраного на цю ж посаду, та непрацюючих пенсіонерів), засвідченої у порядку, встановленому Законом України «Про нотаріат». Сільський, селищний, міський голова, староста села, селища, обраний на цю ж посаду, подає довідку сільської, селищної, міської ради про те, що він є сільським, селищним, міським головою, старостою села, селища і його трудова книжка знаходиться у відповідній раді;

копію чи витяг із наказу (розпорядження, рішення, протоколу засідання, загальних зборів колегіального органу тощо) про звільнення з роботи (посади), на підставі якого вчинено відповідний запис у трудовій книжці, засвідчені печаткою підприємства, установи, організації;

у разі відсутності іншого представницького мандата, невиконання роботи (незайняття посади), несумісної з посадою сільського, селищного, міського голови, старости села, селища, - заяву про відсутність такого мандата, про невиконання роботи (незайняття посади), несумісної з посадою сільського, селищного, міського голови, села, селища;

копію заяви про зупинення адвокатської діяльності, поданої до ради адвокатів регіону за адресою робочого місця адвоката, - для осіб, які здійснюють адвокатську діяльність;

копію пенсійного посвідчення - для непрацюючих пенсіонерів;

копію документа, який посвідчує особу та підтверджує громадянство України (копія першої, другої сторінок паспорта громадянина України, сторінок з відомостями про місце проживання відповідно до Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні»), або копію тимчасового посвідчення громадянина України для осіб, недавно прийнятих до громадянства України.

Як вірно зазначив суд першої інстанції, подані ОСОБА_9 разом із заявою про реєстрацію селищним головою документи повною мірою відповідали вимогам вищенаведеної правової норми.

В свою чергу, відповідно до ч. 3 ст. 40 Закону України «Про місцеві вибори» відповідна територіальна виборча комісія реєструє кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, висунутого шляхом самовисування, за умови особистого пред’явлення ним документа, передбаченого ч. 2 ст. 3 цього Закону, та подання ним документів, передбачених пунктами 6-9 ч. 1 цієї статті, а також особисто підписаних ним заяви про самовисування кандидатом на посаду відповідно сільського, селищного, міського голови, старости та про згоду на оприлюднення біографічних відомостей у зв’язку з участю у місцевих виборах.

Згідно положень п. 6 ч. 1 ст. 40 Закону України «Про місцеві вибори» автобіографія кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости обов’язково повинна містити: прізвище, власне ім’я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць, рік і місце народження, відомості про громадянство, освіту, трудову діяльність, посаду, місце роботи (заняття), громадську роботу (в тому числі на виборних посадах), партійність, склад сім’ї, місце проживання, контактний телефон, наявність чи відсутність представницького мандата та судимості за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, злочину проти виборчих прав громадян чи корупційного злочину.

Оскільки на момент реєстрації ОСОБА_9 кандидатом на посаду селищного голови разом із заявою про згоду балотуватися кандидатом на посаду голови Таїровської селищної ради від 27.09.2015 р., декларацією про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру, ним була подана автобіографія кандидата, у якій було вказане єдине місце роботи та займану посаду – директор ТОВ «МАХ», та не містилось відомостей про іншу посаду, місце роботи (зайняття), громадську роботу (в тому числі на виборних посадах) та про зайняття підприємницькою діяльністю у статусі фізичної особи-підприємця і постановою № 15 від 01.10.2015 року ОСОБА_9 зареєстровано кандидатом на посаду селищного голови, у відповідача були відсутні відомості про те, що ОСОБА_9, крім посади директора ТОВ «МАХ», обіймає посаду Президента Громадської організації «Овідіопольська районна федерація футболу» та зареєстрований як фізична особа-підприємець і його підприємницька діяльність не припинена у встановленому законом порядку, суд першої інстанції дійшов правильного висновку, що у Таїровської СВК на час прийняття рішення про реєстрацію ОСОБА_9 головою Таїровської селищної ради не було жодних правових підстав для неприйняття такого рішення.

Крім цього колегія суддів вважає за необхідне зазначити, що відповідно до ст.2 КАС України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;

3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджено);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації;

8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до п.14, 16 ч.4 ст. 25 ЗУ "Про місцеві вибори" сільська, селищна територіальна виборча комісія встановлює підсумки голосування та результати виборів депутатів відповідної сільської, селищної ради та відповідного сільського, селищного голови, старости; реєструє обраного сільського, селищного голову, старосту.

Таким чином колегія суддів зазначає, що встановлення підсумків голосування та результатів виборів селищного голови, а також реєстрація обраного селищного голови відноситься до законодавчих функцій територіальної виборчої комісії.

Оскільки позивачем не оскаржується безпосередньо рішення відповідача про реєстрацію ОСОБА_9 Таїровським селищним головою, колегія суддів приходить до висновку, що дії Таїровської селищної виборчої комісії щодо реєстрації ОСОБА_9 за наявності вищезазначених обставин, вчинені на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України та з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано.

Що стосується доводів позивача щодо наявності підстав для задоволення позовних вимог в частини визнання неправомірною бездіяльність Таїровської СВК Овідіопольського району Одеської області по неприйняттю рішення про визнання ОСОБА_9 таким, що відмовився від посади селищного голови та не призначенню повторних виборів селищного голови після 26.11.2015 р., колегія суддів зазначає, що з урахуванням вищенаведених обставин та вимог ст. 91 Закону України "Про місцеві вибори" відповідач не мала обов’язку визнавати ОСОБА_9 таким, що відмовився від посади селищного голови та призначати повторні вибори Таїровського селищного голови, отже позовні вимоги в цій частині також задоволенню не підлягають.

Водночас колегія суддів вважає за необхідне вказати на те, що судом першої інстанції порушено норми процесуального права, з огляду на наступне.

Відповідно до ст. 12 Закону України "Про місцеві вибори" виборчий процес місцевих виборів - це здійснення суб'єктами виборчого процесу відповідних місцевих виборів, визначеними у статті 12 цього Закону, виборчих процедур, передбачених цим Законом.

Початок виборчого процесу оголошується відповідною виборчою комісією у строки та в порядку, визначені цим Законом.

Виборчий процес включає такі етапи:

1) утворення одномандатних, територіальних виборчих округів;

2) утворення (у разі необхідності), формування складу територіальних виборчих комісій, утворення дільничних виборчих комісій;

3) складання списків виборців, їх перевірка та уточнення;

4) висування та реєстрація кандидатів;

5) проведення передвиборної агітації;

6) голосування у день виборів;

7) підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів.

У випадках, передбачених цим Законом, виборчий процес включає також такі етапи:

1) повторне голосування;

2) підрахунок голосів виборців, установлення підсумків повторного голосування і результатів місцевих виборів.

Виборчий процес завершується через 15 днів після дня офіційного оприлюднення результатів місцевих виборів у порядку, передбаченому цим Законом.

Аналізуючи положення наведеної правової норми, колегія суддів зазначає, що за спливом 15 днів з моменту офіційного оприлюднення результатів місцевих виборів виборчий процес є завершеним, отже судові справи за зверненням суб'єктів виборчого процесу, які надійшли після закінчення вказаного строку, підлягають розгляду за загальними правилами, встановленими Кодексом адміністративного судочинства.

Враховуючи ту обставину, що виборчий процес з виборів Таїровського селищного голови на момент звернення ОСОБА_8 до суду закінчився, зазначена справа підлягає розгляду за загальними правилами, встановленими КАС України.

Крім цього, загальне право на подання позову в спорі, пов'язаному з виборчим процесом, належить суб'єктам виборчого процесу, як це передбачено частиною першою статті 172 КАС України, з якої випливає, що право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, членів цих комісій мають суб'єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії).

Суб'єктами виборчого процесу є виборці, виборчі комісії, кандидати, партії (блоки) або місцеві організації партій, які висунули кандидатів у відповідному виборчому процесі, уповноважені представники, довірені особи, офіційні спостерігачі від партій (блоків) - суб'єктів виборчого процесу та від кандидатів, крім того, офіційні спостерігачі від громадських організацій (ст. 12 Закону України "Про місцеві вибори").

Виборці таким правом наділені лише в разі звернення до суду з позовом про включення або виключення зі списку виборців інших осіб (ч. 1 ст. 173 КАС України).

Відповідно до частини другої статті 172 КАС України виборці мають право на звернення до суду у вказаному порядку лише в разі порушення їхніх виборчих прав або інтересів щодо участі у виборчому процесі особисто. За таких самих умов виборець може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів, визначених у частині другій статті 174 та в частині першій статті 175 КАС України.

У зв’язку з цим колегія суддів вважає, що позовна заява фізичної особи (громадянина України), яка звернулася до суду не за захистом виборчих прав, а інших прав, свобод та інтересів, не може розглядатися адміністративним судом за правилами, встановленими статтями 172 - 179 КАС України, а в разі належності спору до юрисдикції адміністративних судів повинна розглядатися за загальними правилами, встановленими КАС України.

Розгляд справ за особливостями, встановленими статтями 172 - 179 КАС України, здійснюється в разі звернення у цьому порядку до суду осіб, яким право на звернення до суду про захист прав у виборчому процесі надано відповідними законами про вибори.

Як зазначено в п.7 постанові Пленуму Вищого адміністративного суду України № 15 від 01.11.2013 року "Про практику застосування адміністративними судами положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду спорів щодо правовідносин, пов'язаних з виборчим процесом", оскільки за правилами частини першої статті 172 КАС України право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій мають суб'єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), то в позовній заяві обов'язково повинен бути вказаний статус позивача із зазначенням документа, який підтверджує цей статус.

Що ж до виборця, то він, оскаржуючи рішення, дії чи бездіяльність виборчої комісії, члена цієї комісії, у позовній заяві також повинен зазначати, яким чином таке рішення, дія чи бездіяльність порушує виборчі права або інтереси щодо участі у виборчому процесі його особисто, крім спорів щодо уточнення списків виборців (ч. 1 ст. 173 КАС України). Ці вимоги також поширюються на осіб, які мають право на звернення до суду за особливостями розгляду виборчого спору в разі порушення суб'єктами оскарження їхніх законних прав та охоронюваних законом інтересів (ч.ч. 1, 3 ст. 176 КАС України).

Якщо на стадії судового розгляду справи буде встановлено, що позивач звернувся до суду згідно з особливостями, встановленими статтями 172 - 179 КАС України, але справа не підлягає розгляду в такому порядку, то суд повинен закінчити її розгляд в загальному порядку, встановленому КАС України, лише в разі, якщо ця справа належить до юрисдикції адміністративного суду. Якщо справу не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства, суд повинен закрити провадження у справі (п. 1 ч. 1 ст. 157 КАС України).

Стосовно справ, у яких позивачем є виборець (крім справ щодо уточнення списку виборців), якщо буде встановлено, що оскаржуваним рішенням, дією чи бездіяльністю виборчої комісії, членів цієї комісії не порушені особисто його виборчі права та інтереси, то суд повинен відмовити в позові.

Оскільки, як встановлено колегією суддів, позивач звернувся до суду не за захистом виборчих прав, а інших прав, свобод та інтересів, зазначена справа не може розглядатися адміністративним судом за правилами, встановленими статтями 172 - 179 КАС України, а відтак, не є підсудною місцевому загальному суду як адміністративному суду.

Враховуючи викладене, колегія суддів приходить до висновку, що оскільки суд першої інстанції дослідив всі обставини справи, проте допустив порушення норм процесуального права, зокрема, розглянув справу, яка йому не підсудна, ухвалене у справі рішення підлягає скасуванню з прийняттям нової постанови про відмову у задоволенні позовних вимог з наведених вище мотивів.

Керуючись ст.ст.195, 196, п.3 ч.1 ст. 198, п.4 ч.1 ст.202, ч.2 ст.205, ст.ст. 207, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу ОСОБА_8 – задовольнити частково.

Постанову Овідіопольського районного суду Одеської області від 02 грудня 2015 року по адміністративній справі за позовом ОСОБА_8 до Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області, 3-тя особа без самостійних вимог: ОСОБА_9 про визнання протиправними дій та протиправною бездіяльність –скасувати.

Ухвалити у справі нову постанову, якою у задоволенні позову ОСОБА_8 - відмовити.

Стягнути з ОСОБА_8 судовий збір за подання апеляційної скарги у розмірі 535,92 гривень (п’ятсот тридцять п’ять гривень дев’яносто дві копійки) до спеціального фонду Державного бюджету України за наступними реквізитами: отримувач коштів – ГУК в Одеській області / Приморський р-н./ 22030001, код отримувача (код за ЄДРПОУ) – 38016923, банк отримувача – ГУДКСУ в Одеській області, код банку отримувача (МФО) – 828011, рахунок отримувача – 31212206781008, код класифікації доходів бюджету – 22030001.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з моменту її проголошення, однак може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня виготовлення повного тексту.

Суддя-доповідач: ОСОБА_1

Судді: І.О. Турецька

ОСОБА_3

Джерело: ЄДРСР 54968190
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку