open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 804/13688/15
Моніторити
Постанова /28.01.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /27.01.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /31.01.2017/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /01.09.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /06.07.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /19.04.2016/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.02.2016/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Постанова /05.11.2015/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /21.10.2015/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.09.2015/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 804/13688/15
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /28.01.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /27.01.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /31.01.2017/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /01.09.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /06.07.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /19.04.2016/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.02.2016/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Постанова /05.11.2015/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /21.10.2015/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.09.2015/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд

копія

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 листопада 2015 р. Справа № 804/13688/15 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіОлійника В. М. при секретаріПрихно К.С. за участю: представника позивача представника відповідача Лебідя О.П. Ткаченка Р.О. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області до Військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України про стягнення коштів,-

ВСТАНОВИВ:

31 серпня 2015 року Державна фінансова інспекція в Дніпропетровській області звернулася до суду з позовом до Військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України, в якому просить стягнути з Військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України кошти у сумі 539 288,00 грн. на реєстраційний рахунок № 31110090700008, одержувач - УДКСУ у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська, Дніпропетровської області, код ЄДРПОУ - 37989253, банк одержувача - УДКСУ у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська, МФО 805012.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що ревізією використання коштів резервного фонду державного бюджету, які виділялися, у т.ч. внутрішнім військам Міністерства внутрішніх справ встановлено, що у листопаді-грудні 2014 року за рахунок коштів резервного фонду державного бюджету, які виділялися за розпорядженням Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 р. №768-р, на витрати пов`язані з участю в антитерористичній операції та надходили до військової частини по КПКВ 1001760 «Проведення невідкладних заходів щодо забезпечення національної безпеки», в/ч НОМЕР_1 НГУ витрачено 358 260,00 грн. на придбання протиударних засобів індивідуального захисту, які за своїми технічними характеристиками не є куленепробивними та не відповідають військовим стандартам для здійснення боротьби з тероризмом. За технічними характеристиками засоби мають призначення з охорони громадського порядку і відповідно до п.1 Порядку складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 р. №228, витрати на їх придбання мали бути заплановані у кошторисі по КПКВ 1003020 «Участь внутрішніх військ в охороні громадського порядку та боротьбі із злочинністю, охорона арештованих, засуджених та охорона особливо важливих об`єктів».

Також встановлено, що щити, шоломи, комплекти захисту рук та ніг знаходилися на складі озброєння та боєприпасів в/ч НОМЕР_1 НГУ і протягом 2014 року та І кварталу 2015 року не видавалися військовим для участі в антитерористичній операції, що свідчить про незабезпечення принципу ефективності при використанні бюджетних коштів.

Крім того, ревізією встановлено, що відповідачем у липні та жовтні 2014 року використано кошти резервного фонду державного бюджету у загальній сумі 181 028,00 грн. на погашення кредиторської заборгованості, яка рахувалася станом на 01.01.2014, що відповідно до п.1 ст.119 Бюджетного кодексу України є нецільовим використанням бюджетних коштів та відповідно до пп.24 п.1 ст.116 Бюджетного кодексу України є бюджетним правопорушенням.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, адміністративний позов просив задовольнити.

Представник відповідача заперечував проти позовних вимог позивача, просив відмовити у їх задоволенні, надавши письмові заперечення, та додатково пояснив, що Державною фінансовою інспекцією в Дніпропетровській області відповідно до п. 1.1.6.3 Плану контрольно-ревізійної роботи Держфінінспекції України на І квартал 2015 року було проведено планову ревізію окремих напрямів фінансово-господарської діяльності, в тому числі щодо використання коштів, виділених з резервного фонду державного бюджету у зв`язку з оголошеною мобілізацією, військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України за період з 01.08.2013 по 01.01.2015 року.

22.04.2015 року за результатами ревізії позивачем було складено акт №04-01.1-16/03 ДСК.

29.05.2015 року відповідач отримав від позивача Вимогу про усунення порушень за №01-14/0034 від 25.05.2015 року.

У п. 9 вимоги зафіксовано: Звернутися до Командування Національної гвардії України щодо зменшення бюджетних асигнувань по КПКВ 1003020 «Участь внутрішніх військ в охороні громадського порядку та боротьбі із злочинністю, охорона арештованих, засуджених та охорона особливо важливих об`єктів» на суму 358260,00 грн., або відшкодувати порушення в інший незаборонений спосіб.

Статус, функції та основні завдання Національної гвардії України визначаються Законом України «Про Національну гвардію України» від 13.03.2014 року за № 876-VII (із змінами та доповненнями) (далі - Закон). Відповідно до вищевикладеного, Національна гвардія України входить до системи Міністерства внутрішніх справ України.

Господарська діяльність в Національній гвардії України організована на підставі Закону України «Про господарську діяльність у Збройних Силах України» від 21.09.1999 року за №1076-ХІV, постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження переліку видів господарської діяльності, здійснення якої дозволяється військовим частинам Збройних Сил» від 25.07.2000 року за №1171 та наказу командувача внутрішніх військ «Про затвердження Інструкції про порядок укладення та погодження договорів, обліку та використання коштів, отриманих від господарської діяльності військових частин» від 14.03.2011 року за №115, та здійснюється з метою одержання додаткових джерел фінансування життєдіяльності Національної гвардії України для підтримання на належному рівні її бойової та мобілізаційної готовності у зв`язку з обмеженим фінансуванням видатків за загальним фондом державного бюджету, що в повній мірі відповідає змісту частини 2 статті 1 Закону України «Про господарську діяльність у Збройних силах України».

При цьому здійснення господарської діяльності не заважає боєготовності та боєздатності Національної гвардії України, а навпаки підвищує рівень матеріально-технічного забезпечення для виконання повсякденних завдань.

Тобто, кошти отримані військовою частиною НОМЕР_1 Національної гвардії України як оплата за надані послуги із забезпечення безпеки (інкасація) є надходженнями від господарської діяльності, та у відповідності до положень частини 4 статті 13 Бюджетного кодексу України зараховуються до спеціального фонду державного бюджету та використовуються виключно на покриття першочергових життєво необхідних видатків, а також на видатки, які повністю або частково не забезпечені коштами загального фонду.

Дії відповідача щодо ведення господарської діяльності, укладення господарських договорів та використання отриманих від цієї діяльності коштів - відповідають вимогам чинного законодавства України.

У відповідності до пункту 2 Порядку зменшення бюджетних асигнувань розпорядникам бюджетних коштів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.03.2011 року, підставою для зменшення бюджетних асигнувань є протокол про порушення бюджетного законодавства або акт ревізії, в якому зафіксовано факт вчинення розпорядником бюджетних коштів у поточному чи минулих роках одного з порушень бюджетного законодавства.

Такий протокол або акт складається органом, уповноваженим здійснювати контроль за дотриманням бюджетного законодавства.

Згідно з п. 3 Порядку, у разі вчинення одного з порушень бюджетного законодавства, контролюючий орган протягом десяти робочих днів з дати підписання протоколу про таке порушення або реєстрації акта ревізії, а в разі заперечень (зауважень) до акта ревізії - з дати подання письмового висновку щодо таких заперечень (зауважень) подає до Міністерства фінансів України (місцевого фінансового органу, головного розпорядника відповідного бюджету) протокол про порушення бюджетного законодавства або засвідчену підписом керівника контролюючого органу копію акта ревізії, що скріплений печаткою такого органу. Разом з копією акта ревізії контролюючим органом подається довідка про порушення бюджетного законодавства, що складається у порядку, визначеному Міністерством фінансів України.

Однак, наголосив представник відповідача, за наслідками виявлених ревізією порушень в. о. начальника Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області В.В. Дудник, було винесено розпорядження про зупинення операцій з бюджетними коштами від 26 травня 2015 року №49. Проте подальших дій, послідовність яких визначена пунктом 3 Порядку, контролюючий орган не вчинив, переклавши власний обов`язок на військову частину НОМЕР_1 Національної гвардії України.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши чинне законодавство, суд встановив наступні обставини.

Відповідно до п.2.15 Плану роботи Держфінінспекції України на І квартал 2015 року та п. 1.1.6.3 Плану контрольно-ревізійної роботи Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області на І квартал 2015 року, на підставі направлення від 26.01.2015 № 68, виданого в.о. начальника Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області Дудником В.В., головним державним фінансовим інспектором відділу контролю у сфері органів влади, оборони та місцевого самоврядування Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області Дворським А.О. проведено планову ревізію окремих напрямів фінансово-господарської діяльності, в тому числі щодо використання коштів, виділених з резервного фонду державного бюджету у зв`язку з оголошеною мобілізацією, військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України за період з 01.08.2013 по 01.01.2015.

За результатами ревізії складено акт від 22.04.2015 року.

Ревізією використання коштів резервного фонду державного бюджету, які виділялися, у т.ч. внутрішнім військам Міністерства внутрішніх справ за розпорядженням Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 №768-р «Про виділення коштів з резервного фонду державного бюджету» на витрати пов`язані з участю в антитерористичній операції встановлено, що в порушення вимог п.1 ст. 24 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 №2456-VІ та пунктів 2, 7 Порядку використання коштів резервного фонду бюджету, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.03.2002 р. №415, у листопаді-грудні 2014 року за рахунок коштів резервного фонду державного бюджету, які виділялися за розпорядженням Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 №768-р, на витрати пов`язані з участю в антитерористичній операції та надходили до військової частини по КПКВ 1001760 «Проведення невідкладних заходів щодо забезпечення національної безпеки», в/ч НОМЕР_1 НГУ витрачено 358 260,00 грн. на придбання протиударних засобів індивідуального захисту (щити типу «МАТЕ-ЩИТ», шоломи типу Ш-307, комплекти захисту рук та ніг типу Ш-308), які за своїми технічними характеристиками не є куленепробивними та не відповідають військовим стандартам для здійснення боротьби з тероризмом. За технічними характеристиками зазначені засоби мають призначення з охорони громадського порядку і відповідно до п.1 Порядку складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 №228, витрати на їх придбання мали бути заплановані у кошторисі по КПКВ 1003020 «Участь внутрішніх військ в охороні громадського порядку та боротьбі із злочинністю, охорона арештованих, засуджених та охорона особливо важливих об`єктів».

Крім того, на момент проведення ревізії (за даними інвентаризації) встановлено, що вищезазначені щити, шоломи, комплекти захисту рук та ніг у повному обсязі знаходилися на складі озброєння та боєприпасів в/ч НОМЕР_1 НГУ і протягом 2014 року та І кварталу 2015 року не видавалися військовим для участі в антитерористичній операції, що також свідчить про незабезпечення принципу ефективності при використанні бюджетних коштів по КПКВ 1001760 «Проведення невідкладних заходів щодо забезпечення національної безпеки», чим не дотримано вимоги абз.2 п.4 ст.20 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 №2456-VІ.

Враховуючи вищенаведене, в/ч НОМЕР_1 НГУ у порушення п.1 ст.24 Бюджетного кодексу України та п.2 Порядку від 29.03.2002 №415 використано кошти резервного фонду державного бюджету у загальній сумі 358 260,00 грн. на видатки, які мають постійний характер і повинні передбачатися під час складання проекту кошторису в/ч НОМЕР_1 НГУ для забезпечення її функцій з охорони громадського порядку, що відповідно до п. 1 ст.119 Бюджетного кодексу України є нецільовим використанням бюджетних коштів та відповідно до пп.24 п.1 ст.116 Бюджетного кодексу України є бюджетним правопорушенням.

Відповідно до п. 1 ст. 24 Бюджетного кодексу України резервний фонд бюджету формується для здійснення непередбачених видатків, що не мають постійного характеру і не могли бути передбачені під час складання проекту бюджету. Порядок використання коштів з резервного фонду бюджету визначається Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п. 2 Постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку використання коштів резервного фонду бюджету № 415 від 29.03.2002 р. резервний фонд бюджету формується для здійснення непередбачених видатків, що не мають постійного характеру і не могли бути передбачені під час складання проекту бюджету.

Відповідно до п. 1 Постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ № 228 від 28.02.2002 р. кошторис бюджетної установи (далі - кошторис) - основний плановий фінансовий документ бюджетної установи, яким на бюджетний період встановлюються повноваження щодо отримання надходжень і розподіл бюджетних асигнувань на взяття бюджетних зобов`язань та здійснення платежів для виконання бюджетною установою своїх функцій та досягнення результатів, визначених відповідно до бюджетних призначень.

Кошторис має такі складові частини:

загальний фонд, який містить обсяг надходжень із загального фонду бюджету та розподіл видатків за повною економічною класифікацією видатків бюджету на виконання бюджетною установою (далі - установа) основних функцій або розподіл надання кредитів з бюджету за класифікацією кредитування бюджету;

спеціальний фонд, який містить обсяг надходжень із спеціального фонду бюджету на конкретну мету та їх розподіл за повною економічною класифікацією видатків бюджету на здійснення відповідних видатків згідно із законодавством, а також на реалізацію пріоритетних заходів, пов`язаних з виконанням установою основних функцій, або розподіл надання кредитів з бюджету згідно із законодавством за класифікацією кредитування бюджету.

Форма кошторису затверджується Мінфіном.

Крім того, ревізією цільового використання бюджетних коштів встановлено, що відповідачем у липні та жовтні 2014 року за рахунок коштів резервного фонду державного бюджету по КПКВ 1003700 «Проведення невідкладних заходів щодо забезпечення національної безпеки» проводились видатки на погашення кредиторської заборгованості, яка рахувалася станом на 01.01.2014 по КПКВ 1003020 «Участь внутрішніх військ в охороні громадського порядку та боротьбі із злочинністю, охорона арештованих, засуджених та охорона особливо важливих об`єктів», що є порушенням п. 8 Порядку використання коштів резервного фонду бюджету, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.03.2002 р. №415.

Згідно п. 8 Порядку №415 за рахунок коштів резервного фонду бюджету можуть відшкодовуватися витрати на здійснення заходів на суму фактичної кредиторської заборгованості станом на 1 січня поточного бюджетного періоду, щодо фінансування яких прийнято рішення про виділення коштів з резервного фонду бюджету в минулому бюджетному періоді, але платежі з бюджету не були проведені або були проведені частково, про що приймається відповідне рішення.

Згідно розпорядження Кабінету Міністрів України від 17.04.2014 р. №383-р «Про виділення коштів з резервного фонду державного бюджету», здійснення витрат на погашення кредиторської заборгованості не передбачено.

Крім цього, у 2013 році рішення про виділення коштів з резервного фонду державного бюджету на реалізацію програми по КПКВ 1003700 «Проведення невідкладних заходів щодо забезпечення національної безпеки» не приймалося, асигнування в/ч НОМЕР_1 НГУ не затверджувалися, кошти не виділялися.

Враховуючи вищенаведене, в/ч НОМЕР_1 НГУ у порушення п.8 Порядку від 29.03.2002 №415 у липні та жовтні 2014 року використано кошти резервного фонду державного бюджету у загальній сумі 181 028,00 грн. на погашення кредиторської заборгованості, яка рахувалася станом на 01.01.2014 р. та відповідно є нецільовим використанням коштів.

Відповідно до пп. 24 п. 1 ст. 116 Бюджетного кодексу України порушенням бюджетного законодавства визнається порушення учасником бюджетного процесу встановлених цим Кодексом чи іншим бюджетним законодавством норм щодо складання, розгляду, затвердження, внесення змін, виконання бюджету та звітування про його виконання, зокрема, нецільове використання бюджетних коштів.

Згідно п. 1 ст. 119 Бюджетного кодексу України нецільовим використанням бюджетних коштів є їх витрачання на цілі, що не відповідають:

бюджетним призначенням, встановленим законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет);

напрямам використання бюджетних коштів, визначеним у паспорті бюджетної програми (у разі застосування програмно-цільового методу у бюджетному процесі) або в порядку використання бюджетних коштів;

бюджетним асигнуванням (розпису бюджету, кошторису, плану використання бюджетних коштів).

Отже, використання відповідачем коштів резервного фонду державного бюджету у загальній сумі 181 028,00 грн. на погашення кредиторської заборгованості є нецільовим в розумінні ст. 19 Бюджетного кодексу України.

Суд не приймає доводів представника відповідача, який заперечував проти задоволення адміністративного позову, так як вони не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про задоволення адміністративного позову у повному обсязі.

Керуючись ст. ст. 158-163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з Військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України кошти у сумі 539 288,00 (п`ятсот тридцять дев`ять тисяч двісті вісімдесят вісім гривень нуль копійок), одержувач - УДКСУ у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська, Дніпропетровської області, код ЄДРПОУ - 37989253, банк одержувача - УДКСУ у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська, МФО 805012.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 КАС України та може бути оскаржена в порядку та строки, передбачені ст. 186 КАС України, до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд.

Повний текст постанови складений 11 листопада 2015 року.

Суддя (підпис) Постанова не набрала законної сили 11 листопада 2015 року. Суддя З оригіналом згідно. СуддяВ.М. Олійник В.М. Олійник В.М. Олійник

Джерело: ЄДРСР 54461788
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку