open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 638/22673/14-ц
Моніторити
Ухвала суду /04.10.2017/ Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ Ухвала суду /30.08.2017/ Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ Ухвала суду /06.06.2016/ Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ Ухвала суду /15.03.2016/ Апеляційний суд Харківської області Ухвала суду /15.03.2016/ Апеляційний суд Харківської області Ухвала суду /09.02.2016/ Апеляційний суд Харківської області Ухвала суду /02.02.2016/ Апеляційний суд Харківської області Ухвала суду /25.12.2015/ Апеляційний суд Харківської області Рішення /23.11.2015/ Дзержинський районний суд м.Харкова Рішення /23.11.2015/ Дзержинський районний суд м.Харкова Ухвала суду /17.03.2015/ Дзержинський районний суд м.Харкова Ухвала суду /17.03.2015/ Дзержинський районний суд м.Харкова Ухвала суду /29.12.2014/ Дзержинський районний суд м.Харкова Ухвала суду /29.12.2014/ Дзержинський районний суд м.Харкова
emblem
Справа № 638/22673/14-ц
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /04.10.2017/ Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ Ухвала суду /30.08.2017/ Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ Ухвала суду /06.06.2016/ Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ Ухвала суду /15.03.2016/ Апеляційний суд Харківської області Ухвала суду /15.03.2016/ Апеляційний суд Харківської області Ухвала суду /09.02.2016/ Апеляційний суд Харківської області Ухвала суду /02.02.2016/ Апеляційний суд Харківської області Ухвала суду /25.12.2015/ Апеляційний суд Харківської області Рішення /23.11.2015/ Дзержинський районний суд м.Харкова Рішення /23.11.2015/ Дзержинський районний суд м.Харкова Ухвала суду /17.03.2015/ Дзержинський районний суд м.Харкова Ухвала суду /17.03.2015/ Дзержинський районний суд м.Харкова Ухвала суду /29.12.2014/ Дзержинський районний суд м.Харкова Ухвала суду /29.12.2014/ Дзержинський районний суд м.Харкова

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 638/22673/14-ц

Провадження № 2/638/2974/15

23.11.2015 року Дзержинський районний суд м. Харкова

у складі головуючого судді Хайкіна В.М.

при секретарі Шептуха В.М.

з участю судового розпорядника ОСОБА_1

з участю позивача ОСОБА_2

з учасю представника позивача ОСОБА_3

з участю представника відповідача ОСОБА_4

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Харкові цивільну справу за позовом ОСОБА_2 до Департаменту капітального будівництва Харківської обласної державної адміністрації, Харківської обласної державної адміністрації, третя особа: Русько-Тишківська сільська рада Харківського району Харківської області, про зобов’язання вчинити дії,-

ВСТАНОВИВ:

У грудні 2014 року позивач звернувся до Дзержинського районного суду м. Харкова із позовом до Департаменту капітального будівництва Харківської обласної державної адміністрації, Харківської обласної державної адміністрації, третя особа: Русько-Тишківська сільська рада Харківського району Харківської області, про зобов’язання вчинити дії. Свої позовні вимоги обґрунтовує тим, що у період з 1989 року по 1996 рік він перебував на квартирному обліку у Національному космічному агентстві Державному науково-виробничому підприємстві «Об’єднання Комунар». У зв’язку із зміною місця реєстрації рішенням виконавчого комітету Русько-Тишківської сільської ради Харківського району Харківської області від 05.10.2010 року №99 позивача поставлено на квартирний облік як учасника бойових дій в республіці Афганістан як інваліда війни І групи. Пізніше, за висновком МСЕК №204323 від 25.12.2013 року позивач набув статусу інваліда ІІ групи безстроково. Проте в порушення пункту 18 частини 1 статті 13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» його не було забезпечено житловою площею у встановлені законом строки. У 2014 році позивач звертався до суду в порядку адміністративного судочинства до Русько-Тишківської сільської ради Харківського району Харківської області з позовом про визнання бездіяльності протиправною з підстав невиконання вказаним суб’єктом вимог пункту 18 частини 1 статті 13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» протягом 2011-2012 рр. Постановою Харківського апеляційного адміністративного суду від 21.01.2014 року по справі № 820/8335/13-а визнано бездіяльність Русько-Тишківської сільської ради Харківського району Харківської області протиправною. Також у 2014 році позивач звертався до суду в порядку адміністративного судочинствадо Харківської обласної державної адміністрації, Департаменту капітального будівництва Харківської обласної державної адміністрації з позовом про визнання бездіяльності протиправною протягом 2013 року. Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 22.05.2014 року, залишеною без змін ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 28.07.2014 року у справі №820/7377/14 визнано протиправною бездіяльність Харківської обласної державної адміністрації та Департаменту капітального будівництва Харківської обласної державної адміністрації щодо невиконання вимог пункту 18 частини 1 статті 13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», а саме щодо незабезпечення позивача житловою площею у 2013 році. Однак протягом 2013 року дана норма Закону виконана не була та позивача не було забезпечено житлом. Просить суд позов задовольнити, зобов’язати Департамент капітального будівництва Харківської обласної державної адміністрації та Харківську обласну державну адміністрацію виконати вимоги пункту 18 частини 1 статті 13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» щодо забезпечення ОСОБА_2 житловою площею, яка відповідає санітарним та технічним вимогам в розмірі, не менше від встановленої чинним законодавством України норми жилої площі шляхом передачі в комунальну власність Русько-Тишківської сільської ради Харківського району Харківської області нерухомого майна, яке знаходиться у державній власності для наступної передачі вказаного нерухомого майна ОСОБА_2.

Позивач та представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали, просили задовольнити їх у повному обсязі.

Представник відповідачів - Харківської обласної державної адміністрації та Департаменту капітального будівництва Харківської обласної державної адміністрації, заперечуючи проти позову, надала письмові заперечення, в яких зазначено, що позовні вимоги є необґрунтованими та задоволенню не підлягають. В обґрунтування цього вказано, що відповідачі у спірних правовідносинах діяли у відповідності до вимог статті 19 Конституції України, а саме на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Крім того, наголошено, що програма щодо забезпечення житлом воїнів-інтернаціоналістів є державною програмою та фінансується виключно з державного бюджету, а при відсутності такого фінансування можливості забезпечити житлом осіб, які перебувають на обліку, не має. Також, зазначено, що задоволення позовних вимог про забезпечення ОСОБА_2 житловою площею призведе до порушення прав інших осіб, які перебувають на квартирному обліку.

Представник третьої особи - Русько-Тишківської сільської ради Харківського району Харківської області - в судове засідання не з’явився, про час, дату та місце судового засідання був повідомлений своєчасно та належним чином, про що свідчать поштові документи та матеріали справи, причину неявки суду не повідомив.

Суд, дослідивши доводи позивача та його представника, представника відповідача та оцінивши докази, представлені в матеріалах справи, встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини.

У період з 1989 року по 1996 рік ОСОБА_2 Григоровиа перебував на квартирному обліку у Національному космічному агентстві Державному науково-виробничому підприємстві «Об'єднання Комунар», проте житловою площею забезпечений не був.

Рішенням виконавчого комітету Русько-Тишківської сільської ради Харківського району Харківської області від 05.10.2010 року №99 ОСОБА_2 поставлено на квартирний облік як учасника бойових дій в республіці Афганістан інваліда війни І групи.

ОСОБА_2 станом на час постановки на квартирний облік та до 25.12.2013 року мав статус інваліда війни І групи, проте за висновком МСЕК №204323 від 25.12.2013 року ОСОБА_2 набув статусу інваліда II групи безстроково, що підтверджується посвідченням №080370. Відповідно до вказаного посвідчення позивач має право на пільги, встановлені законодавством України для ветеранів війни - інвалідів війни.

Як вбачається з матеріалів справи та не заперечується представником відповідачів, з моменту постановлення позивача на квартирний облік його не було забезпечено житловою площею.

У 2014 році позивач звертався до суду в порядку адміністративного судочинства до Русько-Тишківської сільської ради Харківського району Харківської області з позовом про визнання бездіяльності протиправною з підстав невиконання вказаним суб’єктом вимог пункту 18 частини 1 статті 13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» протягом 2011-2012 рр. Постановою Харківського апеляційного адміністративного суду від 21.01.2014 року по справі № 820/8335/13-а визнано бездіяльність Русько-Тишківської сільської ради Харківського району Харківської області протиправною.

Також у 2014 році позивач звертався до суду в порядку адміністративного судочинствадо Харківської обласної державної адміністрації, Департаменту капітального будівництва Харківської обласної державної адміністрації з позовом про визнання бездіяльності протиправною протягом 2013 року. Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 22.05.2014 року, залишеною без змін ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 28.07.2014 року у справі №820/7377/14 визнано протиправною бездіяльність Харківської обласної державної адміністрації та Департаменту капітального будівництва Харківської обласної державної адміністрації щодо невиконання вимог пункту 18 частини 1 статті 13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», а саме щодо незабезпечення позивача житловою площею у 2013 році.

Особливості отримання позачергового житла ветеранами та інвалідами війни визначені Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» та Житловим кодексом України.

Згідно із статтею 9 Житлового кодексу України, забезпечення постійним житлом громадян, які відповідно до законодавства мають право на його отримання, може здійснюватися шляхом будівництва або придбання доступного житла за рахунок надання державної підтримки у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Статтею 43 Житлового кодексу України визначено, що громадянам, що перебувають на обліку, потребуючих поліпшення житлових умов, жилі приміщення надаються в порядку черговості. Черговість надання жилих приміщень визначається за часом взяття на облік (включення до списків осіб, які користуються правом першочергового одержання жилих приміщень).

Згідно з частиною 1 статті 46 Житлового кодексу України поза чергою житлове приміщення надається, зокрема, інвалідам Великої Вітчизняної війни і прирівняним до них у встановленому порядку особам протягом двох років з дати прийняття рішення про включення їх до списку на позачергове одержання жилого приміщення, а з них інвалідам першої групи з числа учасників бойових дій на території інших держав - протягом року з визначенням переважного права інвалідів Великої Вітчизняної війни і прирівняних до них у встановленому порядку осіб на одержання жилих приміщень перед всіма іншими категоріями позачерговиків.

Відповідно до пункту 18 частини 1 статті 13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» інвалідам війни та прирівняним до них особам надається, зокрема, така пільга: позачергове забезпечення житлом осіб, які потребують поліпшення житлових умов, у тому числі за рахунок жилої площі, що передається міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, підприємствами та організаціями у розпорядження місцевих рад та державних адміністрацій. Особи, зазначені в цій статті, забезпечуються жилою площею протягом двох років з дня взяття на квартирний облік, а інваліди І групи з числа учасників бойових дій на території інших країн - протягом року.

Положеннями статті 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад, окрім інших, належить: облік громадян, які відповідно до законодавства потребують поліпшення житлових умов; розподіл та надання відповідно до законодавства житла, що належить до комунальної власності.

Отже, виконавчі комітети сільських, селищних та інших рад здійснюють облік громадян, які відповідно до законодавства потребують поліпшення житлових умов, та мають право розподіляти та надавати житло, яке належить територіальній громаді і є комунальною власністю.

Згідно з частиною 1 статті 17 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» фінансування витрат, пов'язаних з введенням в дію цього Закону, здійснюється за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів.

Механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою «Забезпечення житлом воїнів-інтернаціоналістів» визначається Порядком використання коштів, передбачених у державному бюджеті для забезпечення житлом воїнів-інтернаціоналістів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 9 березня 2011 року №223.

Пунктом 2 Порядку передбачено, що головним розпорядником бюджетних коштів є Міністерство соціальної політики, розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня - Державна служба з питань інвалідів та ветеранів (відповідальний виконавець бюджетної програми), міські, сільські та селищні ради, їх виконавчі комітети, а також Київська та Севастопольська міські держадміністрації. Державна служба з питань інвалідів та ветеранів на підставі пропозицій ОСОБА_3 міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій формує списки осіб, яким надаватиметься житло, та розподіляє бюджетні кошти за погодженням з головним розпорядником бюджетних коштів з урахуванням кількості осіб, які перебувають на квартирному обліку. За рахунок бюджетних коштів у порядку, визначеному законодавством, здійснюється придбання житла для учасників бойових дій на території інших держав, у тому числі тих, які стали інвалідами внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, пов'язаних з перебуванням у цих державах (далі - воїни-інтернаціоналісти), які станом на 1 січня року, в якому здійснюється використання зазначених коштів, перебувають на квартирному обліку за місцем реєстрації.

Постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.2013 року № 547 «Про внесення змін до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для забезпечення житлом воїнів-інтернаціоналістів» передбачено, що розпорядником коштів нижчого рівня за бюджетною програмою «Забезпечення житлом воїнів-інтернаціоналістів» є ОСОБА_3 міністерств АР Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації, або їх структурні підрозділи.

Відповідно до частини 3 статті 61 Цивільного процесуального кодексу України, обставини, встановлені судовим рішенням у цивільній, господарській або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Як встановлено Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 22.05.2014 року, залишеною без змін ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 28.07.2014 року у справі №820/7377/14, Законом України «Про Державний бюджет на 2013 рік» Державній службі з питань інвалідів та ветеранів України на виконання бюджетної програми «Забезпечення житлом воїнів-інтернаціоналістів» були передбачені видатки в сумі 95,6 млн. грн. Придбання житла за вказаною Програмою здійснювалось відповідно до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для забезпечення житлом воїнів-інтернаціоналістів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 09.03.2011 року №223.

У 2013 році розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня за вищевказаною програмою в Харківській області був Департамент капітального будівництва Харківської обласної державної адміністрації, якому згідно з розподілом було передбачено 5526,2 тис. грн. для придбання житла воїнам-інтернаціоналістам у Харківській області у 2013 році. Станом на 27.12.2013 року фінансування вказаної бюджетної програми «Забезпечення житлом воїнів-інтернаціоналістів» було здійснено у повному обсязі.

Судом також встановлено, що на виконання зазначеної бюджетної програми «Забезпечення житлом воїнів-інтернаціоналістів» Державною службою з питань інвалідів та ветеранів України було рекомендовано Харківській обласній державній адміністрації відповідно до положень законодавства України організувати роботу з реалізації вказаної програми в регіоні, зокрема: створити на місцях комісії (якщо такі ще не створені) з питань визначення кандидатів, яким надаватиметься житло у 2013 році, надати службі інформацію, необхідну для включення розпорядника коштів нижчого рівня до мережі установ та організацій, які отримуватимуть кошти Державного бюджету України від Мінсоцполітики, також надати службі з питань інвалідів та ветеранів України списки осіб із числа учасників бойових дій на території інших держав, за якими згідно з чинним законодавством зберігається право подальшого перебування на квартирному обліку, які перебували на квартирному обліку за місцем реєстрації станом на 1 січня 2013 року і мали право на отримання житла за програмою та перебувають на такому обліку до цього часу.

Державною службою з питань інвалідів та ветеранів України на адресу Харківської обласної державної адміністрації для подальшого опрацювання було надіслано паспорт бюджетної програми на 2013 рік, лімітну довідку про бюджетні асигнування та кредитування за бюджетною програмою КПКВК 2505050 «Забезпечення житлом воїнів-інтернаціоналістів», а також надіслано кошторис та план асигнувань на 2013 рік, відповідно до вказаних документів з Державного бюджету України для реалізації бюджетної програми «Забезпечення житлом воїнів-інтернаціоналістів» в Харківській області виділено 5526200 грн.

Так, 30.09.2013 року Харківською обласною державною адміністрацією, на запити Державної служби з питань інвалідів та ветеранів України було надіслано на адресу попередню інформацію про осіб, яким планується придбання житла у 2013 році за бюджетною програмою «Забезпечення житлом воїнів-інтернаціоналістів». Список воїнів-інтернаціоналістів складався з 17 осіб, з яких за №2 значився позивач - ОСОБА_2.

Розпорядженням голови Харківської обласної державної адміністрації від 01.10.2013 року №394 була створена робоча група з підготовки списку воїнів-інтернаціоналістів, які мають право на отримання житла та затверджено її склад.

Пунктом 3 вказаного розпорядження на Департамент капітального будівництва Харківської обласної державної адміністрації покладено координацію діяльності робочої групи та узагальнення інформації для підготовки списків воїнів-інтернаціоналістів, які мають право на отримання житла.

Зазначеною вище робочою групою, враховуючи доведене фінансування даної програми, та після детального розгляду списків черговиків наданих районними державними адміністраціями та міст обласного значення, був сформований список з перших дев'ятнадцяти воїнів-інтернаціоналістів, з числа позачерговиків по м. Харкову та Харківській області, який схвалено протоколом №3 від 30.12.2013 року засідання робочої групи з підготовки узагальненого списку воїнів-інтернаціоналістів, які мають право на отримання житла. Як вбачається з вказаного списку, позивача - ОСОБА_2 було включено до нього за №2.

Вищезазначеним рішенням суду також було встановлено, що на виконання Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для забезпечення житлом воїнів-інтернаціоналістів, між ПрАТ «Будівельний торговий будинок» (продавець) та Департаментом капітального будівництва Харківської обласної державної адміністрації (покупець) були укладені: - договір купівлі-продажу нерухомого майна (квартир) за державні кошти від 08.11.2013 року, відповідно до умов якого продавець зобов'язується передати у власність покупцеві, а покупець зобов'язується прийняти індивідуально визначене нерухоме майно - квартири з опоряджувальними роботами у житловому будинку, введеному в експлуатацію, за адресою: м. Харків, вул. Зубарєва, 34, та сплатити визначену в пункті 3.2 цього договору вартість нерухомого майна, яка складає 3645970,00 грн.; - договір купівлі-продажу нерухомого майна (квартир) за державні кошти від 09.12.2013 року, відповідно до умов якого продавець зобов'язується передати у власність покупцеві, а покупець зобов'язується прийняти індивідуально визначене нерухоме майно - квартири з опоряджувальними роботами у житловому будинку, введеному в експлуатацію, за адресою: м. Харків, вул. Зубарєва, 34, та сплатити визначену в п. 3.2 цього договору вартість нерухомого майна, яка складає 1812310,00 грн. Вказані договори нотаріально посвідчені за зареєстровані в реєстрі відповідно за №2624 та №2850.

На виконання умов вказаних договорів купівлі-продажу нерухомого майна (квартир) за державні кошти ПрАТ «Будівельний торговий будинок» та Департаментом капітального будівництва Харківської обласної державної адміністрації були підписані акти приймання-передачі квартир №1 від 14.11.2013 року та №2 від 10.12.2013 року.

Всі квартири у кількості 19 штук придбані Департаментом капітального будівництва Харківської обласної державної адміністрації на підставі зазначених вище договорів та згідно з актами приймання-передач належать Департаменту капітального будівництва Харківської обласної державної адміністрації на праві державної власності (17 квартир - з 17.12.2013 року та 2 квартири - з 18.12.2013 року).

Отже, вищевказаним судовим рішенням встановлено, що Харківська обласна державна адміністрація в особі Департаменту капітального будівництва Харківської обласної державної адміністрації з 17.12.2013 року/18.12.2013 року на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а також з урахуванням обставин - наявність житлової площі та наближення черги за списком осіб на отримання такого житла, мали всі необхідні умови для забезпечення у 2013 році житлом позивача - ОСОБА_2, який відповідно до списку воїнів-інтернаціоналістів, з числа позачерговиків по м. Харкову та Харківській області, які мають право на отримання житла у 2013 році, перебував у списку під №2.А тому Харківський окружний адміністративний суд постановою від 22.05.2014 року, та Харківський апеляційний адміністративний суд ухвалою від 28.07.2014 року у справі №820/7377/14прийшли до висновку про протиправність бездіяльності Харківської обласної державної адміністрації та Департаменту капітального будівництва Харківської обласної державної адміністрації щодо невиконання вимог пункту 18 частини 1 статті 13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», а саме: щодо незабезпечення ОСОБА_2 жилою площею у 2013 році.

Забезпечення позивача житлом відповідно до вимог житлового законодавства можливо лише згідно з існуючою черговістю, з урахуванням часу взяття на облік та в порядку, передбаченому законодавством.

З 25.12.2013 року ОСОБА_2 набув статусу інваліда II групи безстроково, у зв'язку з чим на підставі норм чинного законодавства, рішення виконавчого комітету Русько-Тишківської сільської ради Харківського району Харківської області від 03.02.2014 року №02-17-07 «Про перереєстрацію громадян, які перебувають на черзі на отримання житлових приміщень» робочою групою з підготовки узагальненого списку воїнів-інтернаціоналістів 12 березня 2014 року було схвалено новий список воїнів-інтернаціоналістів, з числа позачерговиків по м. Харкову та Харківській області, які мають право на отримання житла, згідно з яким позивач до числа 19 воїнів-інтернаціоналістів не увійшов.

Департаментом капітального будівництва Харківської обласної державної адміністрації затверджено список учасників бойових дій на території інших держав та членів сімей померлих осіб з їх числа, які перебували на квартирному обліку станом на 01.01.2014 року на придбання житла за бюджетною програмою 2505050 «Забезпечення житлом воїнів-інтернаціоналістів», відповідно до якого позивач перебуває в черзі під №63.

Ні у позовній заяві, ні у поясненнях позивача та його представника, наданих в судовому засіданні, не наведено жодних обґрунтувань наявності у позивача переважного права на отримання відповідного житла, відмінного від інших осіб, які за часом взяття на облік в цьому ж списку передують позивачу.

На думку суду, така можливість забезпечення позивача житлом беззаперечно призведе до порушення черговості надання жилих приміщень, а також до порушення прав осіб, які постановлені на квартирний облік раніше за нього.

Враховуючи те, що чинним законодавством не встановлено переважне право на одержання жилих приміщень перед всіма іншими позачерговиками,ОСОБА_2 може бути забезпечений житлом у порядку черги після того, як будуть забезпечені житлом особи, які перебувають у списку осіб, що мають право на позачергове одержання житла раніше нього, що відповідало б положенням статті 43 Житлового кодексу України.

Отже, позивач має право на забезпечення житлом лише за умови надходження його черги для отримання житла. З огляду на перебування у списку військовослужбовців, які потребують поліпшення житлових умов, попереду позивача значної кількості осіб, надання позивачеві житла з порушенням черговості є порушенням норм чинного законодавства та прав інших військовослужбовців, яких також включено до відповідної черги.

Орган судової влади не може підміняти собою суб'єкта владних повноважень та вирішувати замість нього ті питання, які законом віднесені до виключної компетенції такого суб'єкта владних повноважень, а вчинення відповідних дій з забезпечення житлом громадян, які потребують поліпшення житлових умов, є дискреційними повноваженнями органу виконавчої влади, втручання у які є недопустимим.

У 2014 році запроваджено нову бюджетну програму 2501100 «Забезпечення житлом інвалідів війни, воїнів-інтернаціоналістів, громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, інвалідів по зору та слуху, військовослужбовців, звільнених у запис або відставку, для відселення їх із закритих та віддалених населених пунктів військових гарнізонів».

Законом України від 16 січня 2014 року №719-VII «Про Державний бюджет України на 2014 рік» по бюджетній програмі 2501100 «Забезпечення житлом інвалідів, воїнів-інтернаціоналістів, громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, інвалідів зору та слуху, військовослужбовців, звільнених у запас або у відставку, для відселення їх із закритих та віддалених від населених пунктів військових гарнізонів» передбачено 300,0 млн. гривень. Проте пунктом 6 статті 13 Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік» від 17.03.2014 року №1128-VII призупинено всі програми, які зв'язані з питаннями будівництва житла для пільгових категорій громадян.

Окрім того, судом взято до уваги та долучено в якості доказу оглянутий у судовому засіданні договір про розірвання договору купівлі-продажу нерухомого майна (квартир) за державні кошти, посвідченого ОСОБА_5, приватним нотаріусом Харківського місткого нотаріального округу Харківської області, 09.12.2013 року за реєстровим №2850 від 11.12.2014 року, зареєстровано в реєстрі за №2247, відповідно до якого Приватне акціонерне товариство «Будівельний торговий будинок» (продавець) з однієї сторони та Департамент капітального будівництва Харківської обласної державної адміністрації (покупець) керуючись положеннями частини 1 статті 651 Цивільного кодексу України, із взаємної згоди, розірвали договір купівлі-продажу нерухомого майна (квартир) за державні кошти, а саме: квартири з опоряджувальними роботами №45, №96, №97, №146, №149, №201, №202, що знаходяться за адресою: м. Харків, вул. Зубарєва, 34, посвідчений ОСОБА_5, приватним нотаріусом Харківського місткого нотаріального округу Харківської області, 09.12.2013 року за реєстровим №2850. З моменту укладання даного договору припиняються взаємні зобов’язання сторін, покупець втрачає всі права за договором купівлі-продажу нерухомого майна (квартир) за державні кошти. Право власності покупця на вищевказані квартири припиняється та переходить до продавця з моменту нотаріального посвідчення договору про розірвання договору купівлі-продажу нерухомого майна (квартир) за державні кошти та державної реєстрації цього права в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

Відповідно до пункту 5 вищенаведеного договору, покупець зобов’язаний повернути продавцю технічні паспорти та інші документи, що стосуються квартири №45, №96, №97, №146, №149, №201, №202, що знаходяться за адресою: м. Харків, вул. Зубарєва, 34, в день укладання цього договору. Передача нерухомого майна покупцем і його прийняття продавцем посвідчується актом приймання-передачі квартир, в якому вказуються такі дані про квартиру, що передається: номер квартири, кількість кімнат, її житлова та загальна площа, акт підписується та скріплюється печатками.

Відповідно до акту №1 приймання передачі квартир згідно з договором про розірвання договору купівлі-продажу нерухомого майна (квартир) за державні кошти, посвідченого ОСОБА_5, приватним нотаріусом Харківського місткого нотаріального округу Харківської області, 09.12.2013 року за реєстровим №2850, від 11.12.2014 року, Приватне акціонерне товариство «Будівельний торговий будинок» з однієї сторони та Департамент капітального будівництва Харківської обласної державної адміністрації з іншої сторони, на виконання пункту 5 договору, склали дійсний акт приймання-передачі квартир відповідно до договору про розірвання договору купівлі-продажу нерухомого майна (квартир) за державні кошти, посвідченого ОСОБА_5, приватним нотаріусом Харківського міського нотаріального округу Харківської області, 09.12.2013 року за реєстровим №2850 від 11.12.2014 року, про те, що Департамент капітального будівництва Харківської обласної державної адміністрації передав, а Приватне акціонерне товариство «Будівельний торговий будинок» прийняв наступні квартири в житловому будинку: квартира №45 (житлова площа 16, 3 м2, загальна площа 42, 7 м2, вартість 260470, 00 грн.), №96 (житлова площа 15, 8 м2, загальна площа 42, 4 м2, вартість 258640, 00 грн.), №97 (житлова площа 16, 1 м2, загальна площа 42, 8 м2, вартість 261080, 00 грн.), №146 (житлова площа 18, 8 м2, загальна площа 41, 1 м2, вартість 250710, 00 грн.), №149 (житлова площа 16, 3 м2, загальна площа 42, 7 м2, вартість 260470, 00 грн.), №201 (житлова площа 16, 3 м2, загальна площа 42, 7 м2, вартість 260470, 00 грн.), №202 (житлова площа 16, 3 м2, загальна площа 42, 7 м2, вартість 260470, 00 грн.), що знаходяться за адресою: м. Харків, вул. Зубарєва, 34.

Відповідно до частини 2, 3 статті 10 ЦПК України, сторони та інші особи, які беруть участь у справі, мають рівні права щодо подання доказів, їх дослідження та доведення перед судом їх переконливості. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до статті 11 Цивільного процесуального кодексу України, суд розглядає цивільні справи не інакше як за зверненням фізичних чи юридичних осіб, в межах заявлених ними позовних вимог і на підставі доказів сторін та інших осіб, які беруть участь у справі. Особа, яка бере участь у справі, розпоряджається своїми правами щодо предмета спору на власний розсуд.

Відповідно до частини 1, 3, 4 статті 60 ЦПК України, кожна сторона зобов'язана довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Доказуванню підлягають обставини, які мають значення для ухвалення рішення у справі і щодо яких у сторін та інших осіб, які беруть участь у справі, виникає спір. Доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.

Відповідно до сттті 213 ЦПК України, рішення суду повинно бути законним і обґрунтованим. Законнимє рішення, яким суд, виконавши всі вимоги цивільного судочинства, вирішив справу згідно із законом. Обґрунтованим є рішення, ухвалене на основі повно і всебічно з'ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Відповідно до статті 212 ЦПК України, судоцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жоден доказ не має для суду наперед встановленого значення. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності. Результати оцінки доказів суд відображає в рішенні, в якому наводяться мотиви їх прийняття чи відмови у прийнятті.

Суд, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об’єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, прийшов до висновку, що позов ОСОБА_2 до Департаменту капітального будівництва Харківської обласної державної адміністрації, Харківської обласної державної адміністрації, третя особа: Русько-Тишківська сільська рада Харківського району Харківської області, про зобов’язання вчинити дії задоволенню не підлягає.

Керуючись ст. 10, 11, 60, 209, 212-215 ЦПК України, Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», Порядком використання коштів, передбачених у державному бюджеті для забезпечення житлом воїнів-інтернаціоналістів, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 09.03.2011 року №223, суд,-

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову ОСОБА_2 до Департаменту капітального будівництва Харківської обласної державної адміністрації, Харківської обласної державної адміністрації, третя особа: Русько-Тишківська сільська рада Харківського району Харківської області, про зобов’язання вчинити дії – відмовити.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Апеляційного суду Харківської області через Дзержинський районний суд м. Харкова шляхом подачі у 10-денний строк з дня проголошення рішення апеляційної скарги.

Головуючий:

Джерело: ЄДРСР 53876245
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку