Справа № 2а-295/10
Провадження № -
ПОСТАНОВА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"19" травня 2010 р. м. Коростень
Коростенський міськрайонний суд
Житомирської області
в складі: головуючої - судді Куліченко М.В.
розглянувши в м. Коростені цивільну справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Коростенської міської Ради, Управління Пенсійного фонду України в м. Коростень про визнання дій неправомірними та стягнення невиплачених кошт, передбачених Законом України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи“, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Позивачка звернулася до суду з позовом, в якому просить визнати неправомірними дії відповідачів та стягнути з Управління праці та соціального захисту населення Коростенської міської Ради та Управління пенсійного фонду недовиплачені кошти, які передбачені ст.ст.37,39 ЗУ “ Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи “ за період з 01.03.2008 року по 01.03.2009 року, мотивуючи це тим, що являється потерпілою від Чорнобильської катастрофи 3-ї категорії, проживає в зоні гарантованого добровільного відселення, є пенсіонеркою. Позивачка вважає, що проведення виплат в твердих сумах, встановлених Постановою КМУ № 836 від 26.07.1996 року, а не в розмірах визначених ЗУ “ Про статус і соціальний захист населення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи “ порушує її права.
В судове засідання позивачка надала заяву, в якій просить розглянути справу в її відсутність, вимоги позову підтримує в повному обсязі, з підстав зазначених в позовній заяві, просить розглянути в письмовому провадженні.
Представники відповідачів в судове засідання не з'явилися, надали заяву, в якій просили розглянути справу в його відсутність, позову не визнають.
Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позов підлягає частковому задоволенню з слідуючих підстав. Судом встановлено.що позивачка проживає в зоні гарантованого добровільного відселення, яким є м Коростень (л.с.1,4,5), є пенсіонеркою і не отримує кошт відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 26.07.1996 року № 836 “Про компенсаційні виплати особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи“ ... , яким встановлені компенсації та доплати громадянам, що проживають та працюють на територіях радіоактивного забруднення. ~
Відповідно до ст.39 Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи“ громадянам, які працюють на території радіоактивного забруднення, зоні гарантованого добровільного відселення, проводиться доплата в розмірі 2-х мінімальних заробітних плат. Непрацюючі пенсіонери отримують доплату до пенсії в цих же розмірах. Відповідно до вимог ст. 37 вищезазначеного Закону, громадянам, що проживають на території радіоактивного забруднення, зоні гарантованого добровільного відселення, виплачується щомісячна грошова допомога , в зв”язку з обмеженням споживання продуктів харчування в розмірі 40% мінімальної заробітної плати щомісячно. Суд погоджується з доводами позову про те, що ці вимоги Закону "Про статус..." відповідачем порушувались, позивач не отримував зазначених кошт в відповідних розмірах , тому вимоги його позову є обгрунтованими , в межах строку позовної давності, визначеного ст. 99 КАС України. Крім того, згідно із Законом України "Про державний бюджет на 2008 рік" дію статтей 37,39 ЗУ "Про статус і соціальний захист населення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи " зупинено на період з 01.01.2008 року по 22.05.2008 року, тому кошти за 2008 рік підлягають стягненню, починаючи з 22.05.2008 року, а позов підлягає частковому задоволенню.
Позивачка звернулася до суду 30.03.2009 року, тому суд стягує кошти за період з 22.05.2008 року, а позов підлягає частковому задоволенню.
Вимоги позову про стягнення виплат, передбачених ст. 39 Закону України “ Про статус і соціальний захист населення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи “, є частково обґрунтованими, бо суд встановив, що відповідно до Закону України "Про формування, порядок надходження і використання коштів Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення" від 10 лютого 2000 року № 1445-Ш (далі -Закон № 1445-ІП) фінансуються за рахунок коштів Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення (далі - Фонд) та інших джерел, визначених законодавством України.
Фонд утворюється у складі Державного бюджету України, кошти Фонду зараховуються на окремий рахунок Державного бюджету України, а розпорядником коштів Фонду є Міністерство України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи ( далі - МНС України) — ст. ст. 1-3 Закону № 1445-ІП .
Порядок використання коштів Фонду визначався постановою Кабінету Міністрів України від 20 червня 2000 року № 987 "Про затвердження Порядку використання коштів Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення", яка втратила чинність у зв'язку з прийняттям постанови від 16 вересня 2005 року № 931 "Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи" та від 20 вересня 2005 року № 936 "Про затвердження Порядку використання коштів державного бюджету для виконання програм, пов'язаних із соціальним захистом громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи"
Постановою Кабінету Міністрів України від 20 вересня 2005 року № 936 "Про затвердження Порядку використання коштів державного бюджету для виконання програм, пов'язаних із соціальним захистом громадян, які
Чорнобильської катастрофи", якою скасовано
України від 20 червня 2000 року № 987,
виплати доплат за роботу в зоні відчуження, та виплата доплат за роботу в зоні забруднення
проводиться через управління соціального захисту населення населення місцевих органів виконавчої влади. З
врахуванням наведеного, відповідно до Порядку використання коштів Державного бюджету України на виконання програм, пов'язаних із соціальним захистом громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, затвердженого Наказом № 147 від 02.04.2004 року Міністерства праці та соціальної політики України - , за якими головним розпорядником бюджетних коштів, призначених для видатків на соціальний захист громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи є Міністерство Праці та соціальної політики України, а на місцях відповідні Управління праці та соціального захисту населення та Управління Пенсійного фонду України.
Тому, УПФ м. Коростень, має нараховувати та сплачувати позивачці такі виплати. Відповідно до ч. З ст. 150 Конституції Украіни рішення Конституційного Суду України є обов'язковими до виконання на території України. Відтак, виходячи з наведених положень Конституції України та рішення Конституційного Суду України, а також враховуючи, що Законом «Про Державний бюджет України на 2008 рік» фактично змінено положення Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», який діяв у часі раніше, пріорітетними в даному випадку є положення Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік».
Разом з тим, судом враховується, що положення п\п 8, 9 пункту 28 розділу II Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік», якими фактично змінено на 2008 р дію Закону, в частині виплати компенсацій і допомог у розмірах відповідно до мінімальної заробітної плати - абз. 2,3,4 частини першої статей 37, 39 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 року № 10-рп/2008 визнано таким, що не відповідає Конституції України. Проте, зазначені положення втратили чиність з моменту ухвалення рішення Конституційним Судом України, а тому до вказаної дати відповідач правомірно здійснював виплати в розмірі передбаченому Законом України «Про Державний бюджет України на 2008 рік».
З урахуванням того, що Державний бюджет України затверджується щорічно Верховною радою України на період з 1 січня по 31 грудня відповідного року, суд встановив наявність підстав для зобов'язання відповідача провести перерахунок та виплату позивачу допомоги у зв'язку з обмеженням споживання продуктів харчування місцевого виробництва та особистого підсобного господарства (ст. 37) та доплати до пенсії непрацюючим пенсюнерам, які проживають на території радіоактивного забруднення (ст. 39), починаючи з 22.05.2008 року.
З огляду на зазначене, позов слід задовольнити частково ,визнати неправомірними дії Управління праці та соціального захисту населення Коростенської міської ради та Управління Пенсійного фонду України в м. Коростень Житомирської області по недоплаті позивачу щомісячної грошової допомоги та доплати до пенсії, передбачених ст.ст. 37, 39 ЗУ «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» за період з 22.05.2008 року. Зобов'язати УПСЗН Коростенської міськради нарахувати та виплатити на користь позивачки щомісячну грошову допомогу, передбачену ст. 37 ЗУ «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» за період з 22.052008 року. Зобов'язати Управління Пенсійного фонду України в м. Коростень нарахувати та виплатити на користь позивачки доплату до пенсії, передбачену ст. 39 ЗУ «Про статус...» за період з 22.05.2008 року.
Керуючись ст. ст. 99,100, 159 - 163 КАС України, ст.19 Конституції України, ст. ст. 37, 39 ЗУ “ Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи “, Постановою Кабінету Міністрів України № 987 від 20.06.2000 року “Про затвердження порядку використання коштів фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення”, суд, -
ПОСТАНОВИ В:
Позов задовольнити частково .
Визнати неправомірними дії Управління праці та соціального захисту населення Коростенської міської ради та Управління Пенсійного фонду України в м. Коростень, щодо виплати ОСОБА_1 в неповному ‘тязі кошт, передбачених ст.ст.37, 39 ЗУ “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок орнобильської катастрофи”.
Зобов»язати Управління праці та соціального захисту населення Коростенської міської ради нарахувати та сплатити на користь ОСОБА_1 кошти, передбачені ст. 37 Закону України “ Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи“ за період з 22.05.2008 року.
Зобов»язати Управління Пенсійного фонду України в м. Коростень нарахувати та виплатити на користь "ушицької ОСОБА_2 кошти, передбачені ст. 39 Закону України “ Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи“ за період з 22.05.2008 року.
В решті позову- відмовити за необгрунтованістю.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку протягом двадцяти днів після подання заяви про іпеляційне оскарження, яка може бути подана протягом десяти днів з дня проголошення постанови.
Постанова набирає чинності: 1/ якщо заяву про апеляційне оскарження не було подано — після закінчення строку 1 дання заяви; 2\якщо заяву було подано, але не подано після цього протягом 20 днів апеляційної скарги - після закінчення ку подання апеляційної скарги; 3\ в разі подання апеляційної скарги — після розгляду справи апеляційним судом, якщо рішення не було скасованої'