open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 808/3369/15
Моніторити
Ухвала суду /08.02.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /08.02.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /07.12.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /23.11.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /10.05.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /12.04.2016/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.03.2016/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.03.2016/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /28.01.2016/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Постанова /03.11.2015/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /07.10.2015/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /07.10.2015/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /28.09.2015/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /28.09.2015/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.07.2015/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.07.2015/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /09.07.2015/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /09.07.2015/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /24.06.2015/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 808/3369/15
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /08.02.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /08.02.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /07.12.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /23.11.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /10.05.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /12.04.2016/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.03.2016/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.03.2016/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /28.01.2016/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Постанова /03.11.2015/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /07.10.2015/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /07.10.2015/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /28.09.2015/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /28.09.2015/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.07.2015/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.07.2015/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /09.07.2015/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /09.07.2015/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /24.06.2015/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 листопада 2015 року

Справа № 808/3369/15 м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Нечипуренка О.М., за участю секретаря Резніченко А.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративної справи

за позовною заявою Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області

до: Приватного підприємства «Інтер»

про зобов’язання вчинити певні дії, -

за участі представників сторін:

від позивача – ОСОБА_1 (довіреність № 01/13/4618 від 07.07.2015)

ОСОБА_2 (довіреність № 01/13/104 від 13.01.2015)

від відповідача – ОСОБА_3 (директор, довідка серії АБ № 663023)

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області до ПП «Інтер» про зобов'язання забезпечити доступ до об'єктів планової перевірки пожежної та техногенної безпеки на ОСОБА_4 ПП «Інтер», за адресою: м. Токмак, вул. Воровського, буд. 91, і АГЗС ПП «Інтер» за адресою: Токмацький р-н. м. Молочанськ, вул. Шевченка, буд. 133 б. (в т.ч. всіх приміщень та обладнання) працівникам підрозділів ГУ ДСНС України у Запорізькій області для здійснення заходів планової перевірки; надати всі необхідні документи підприємства ПП «Інтер» для здійснення планової перевірки пожежної та техногенної безпеки на ОСОБА_4 ПП «Інтер», за адресою: м. Токмак, вул. Воровського, буд. 91, і АГЗС ПП «Інтер» за адресою: Токмацький р-н. м. Молочанськ, вул. Шевченка, буд. 133 б. та забезпечити присутність уповноважених осіб підприємства ПП «Інтер» при здійсненні планової перевірки пожежної та техногенної безпеки ОСОБА_4 ПП «Інтер», за адресою: м. Токмак, вул. Воровського, буд. 91, і АГЗС ПП «Інтер» за адресою: Токмацький р-н. м. Молочанськ, вул. Шевченка, буд. 133 б.

Ухвалою суду від 24.06.2015 відкрито провадження в адміністративній справі №808/3369/15, закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду на 09.07.2015. Провадження у справі за клопотанням сторін зупинялось. Судове засідання призначено на 03.11.2015.

У судовому засіданні позивач позовні вимоги підтримав у повному обсязі та надав пояснення, аналогічні викладеним у позовній заяві. В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що незважаючи на наявність встановлених Кодексом цивільного захисту України, Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності та Планом основних заходів цивільного захисту на 2015 рік, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України, підстав для проведення перевірки додержання і виконання вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, відповідачем не було допущено посадових осіб Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області до проведення перевірки ПП «Інтер», що є підставою для звернення контролюючого органу до суду з відповідним позовом.

Відповідачем до суду подано заперечення, відповідно до змісту якого, позов ним не визнається в повному обсязі, з огляду на те, що згідно з чинним законодавство у позивача відсутні правові підстави звернення до суду з відповідним позовом у разі відмови підприємства від допуску до проведення перевірки.

Тим паче, що директор ПП «Інтер» не відмовлявся від отримання будь яких документів від співробітників Токмацького міськрайонного сектор ДСНС. Він також не міг здійснити «не допуск» до перевірки, адже не чинив будь яких дій спрямованих на свідоме недопущення відповідних посадових осіб до об'єкту перевірки.

Відповідно до ст.160 Кодексу адміністративного судочинства України (далі – КАС України) в засіданні 03.11.2015 сторонам проголошено вступну та резолютивну частину постанови та оголошено про час виготовлення постанови у повному обсязі.

Відповідно до ст. 41 КАС України, у судовому засіданні здійснювалось повне фіксування судового засідання за допомогою технічних засобів, а саме: комплексу “Камертон”.

Перевіривши наявні матеріали та фактичні обставини справи, суд вважає позовні вимоги, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню, виходячи з наступного:

Відповідно до ст.9 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Суд вирішує справи на підставі Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України. Суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно до ст.19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Відповідно до ст.1 Закону України №877-V Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності (далі по тексту - Закон №877-V) державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Статтею 47 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що державний нагляд (контроль) з питань цивільного захисту здійснюється за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах техногенної та пожежної безпеки, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру, за діяльністю аварійно-рятувальних служб, а також у сфері промислової безпеки та гірничого нагляду, поводження з радіоактивними відходами відповідно до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", цього Кодексу та інших законодавчих актів.

Згідно з ч. ч.1-3 ст.4 Закону №877-V державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом. Державний нагляд (контроль) може здійснюватися комплексно кількома органами державного нагляду (контролю), якщо їхні повноваження на здійснення чи участь у комплексних заходах передбачені законом. Такі заходи проводяться за спільним рішенням керівників відповідних органів державного нагляду (контролю). Планові та позапланові заходи здійснюються в робочий час суб'єкта господарювання, встановлений правилами внутрішнього трудового розпорядку.

Відповідно до ст. 64 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.

Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.

Відповідно до пп. 63 п. 4 Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області, затвердженого наказом ДСНС України № 3 від 04.02.2013 року, Головне управління відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, іншими суб'єктами господарювання, а також громадянами України, іноземцями та особами без громадянства.

Згідно зі ст. 66 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Відповідно до Розпорядження КМ України, від 28.01.2015, № 317-р "Про надання дозволу на проведення планових перевірок стану пожежної та техногенної безпеки» Державній службі з надзвичайних ситуацій та її територіальним органам надано дозвіл на проведення протягом квітня - червня 2015 року планових перевірок стану пожежної та техногенної безпеки на підприємствах, в установах та організаціях, у власності або користуванні яких перебувають об'єкти підвищеної небезпеки.

На підставі вказаних Законодавчих та нормативно-правових актів, та наказу ГУ ДСНС України у Запорізькій області №121 від 17.04.2015 в період з 12.05.2015 по 26.05.2015 було заплановано проведення планової перевірки ОСОБА_4 ПП «Інтер», за адресою: м. Токмак, вул. Воровського, 91 і АГЗС ПП «Інтер» за адресою: Токмацький р-н. м. Молочанськ, вул. Шевченка, 133 б.

27.04.2015 директору ПП «Інтер» ОСОБА_3 особисто, під підпис, вручено повідомлення про проведення планової перевірки.

12.05.2015 при виході на об'єкт перевірки за адресом: м. Токмак, вул. Воровського, 91, директор ОСОБА_3 а також інші уповноважені особи підприємства, які б мали право взяти участь у проведенні перевірки, були відсутні.

21.05.2015 співробітники Токмацького МРС ГУ ДСНС України у Запорізькій області вийшли на об'єкт перевірки - ОСОБА_4 ПП «Інтер», за адресою: м. Токмак, вул. Воровського, 91.

В результаті було встановлено усі службові і допоміжні приміщення ПП «Інтер» закриті на замок.

У зв'язку з чим, співробітниками Токмацького МРС ГУ ДСНС України у Запорізькій області 21.05.2015 складено акт про не допуск до проведення перевірки, і оскільки акт з боку ПП «Інтер» не було підписано, з метою з'ясування обставин щодо можливості проведення планової перевірки, цей акт відправлено рекомендованим листом на юридичну адресу ПП «Інтер».

Надаючи правову оцінку рішенню відповідача суд виходить з приписів ч. 3 ст.2 КАС України, відповідно до яких, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють: чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ст. 11. Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», суб'єкт господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) зобов'язаний допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення заходів державного нагляду (контролю) за умови дотримання порядку здійснення державного нагляду (контролю), передбаченого цим Законом, а також надавати документи, пояснення, довідки, відомості, матеріали з питань, що виникають під час державного нагляду (контролю), відповідно до закону.

Згідно із ст. 8 вказаного закону, яка визначає повноваження органу державного нагляду (контролю), орган державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, під час здійснення державного нагляду (контролю) має право вимагати припинення дій, які перешкоджають здійсненню державного нагляду (контролю).

Відповідно до ч. 1 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом.

Токмацький МРС (міськрайонний сектор) є територіальним підрозділом ГУ ДСНС України у Запорізькій області, та має повноваження щодо здійснення перевірок об'єктів господарювання у сфері пожежної та техногенної безпеки.

Відповідно до абз. 6 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про об'єкти підвищеної небезпеки", потенційно небезпечний об'єкт - об'єкт, на якому можуть використовуватися або виготовляються, переробляються, зберігаються чи транспортуються небезпечні речовини, біологічні препарати, а також інші об'єкти, що за певних обставин можуть створити реальну загрозу виникнення аварії.

Як встановлено судом, ПП «Інтер» здійснює діяльність з торгівлі пальним, а, відтак, АГЗС і АГНКС є об'єктами підвищеної небезпеки.

Таким чином, суд дійшов висновку, що дії позивача щодо призначення та проведення перевірки відповідача вчинені у відповідності та на виконання приписів чинного законодавства України.

Відповідно до вимог ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а в адміністративних справах про протиправність рішень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення та надання відповідних доказів покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Згідно із положеннями ч. 1 ст. 11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду доказів і у доведеності перед судом їх переконливості.

Відповідно до ст.162 КАС України у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про визнання протиправним рішення суб’єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасування або визнання нечинним рішення чи окремих його положень.

Суд може прийняти іншу постанову, яка б гарантувала дотримання і захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб’єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб’єктів владних повноважень.

З урахуванням викладеного, та звертаючи увагу на те, що відповідачем не спростовані доводи позову, суд вважає за необхідне задовольнити позовні вимоги у повному обсязі та зобов’язати відповідача забезпечити доступ посадових осіб позивача до проведення перевірки та надати усі необхідні документи для її проведення.

Керуючись ст. ст. 94, 158, 160, 162, 163, 167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.

Зобов 'язати Приватне підприємство "Інтер" (код ЄДРПОУ 30000654, м. Токмак, вул. Воровського, б. 91) :

- забезпечити доступ до об'єктів планової перевірки пожежної та техногенної безпеки на ОСОБА_4 ПП "Інтер", за адресою: м. Токмак, вул. Воровського, буд. 91, і АГЗС ПП "Інтер" за адресою: Токмацький р-н. м. Молочанськ, вул. Шевченка, буд. 133 б. (в т.ч. всіх приміщень та обладнання) працівникам підрозділів ГУ ДСНС України у Запорізькій області для здійснення заходів планової перевірки.

- надати всі необхідні документи ПП "Інтер" для здійснення планової перевірки пожежної та техногенної безпеки на ОСОБА_4 ПП "Інтер", за адресою: м. Токмак, вул. Воровського, буд. 91, і АГЗС ПП "Інтер" за адресою: Токмацький р-н. м. Молочанськ, вул. Шевченка, буд. 133 б.;

- забезпечити присутність уповноважених осіб ПП "Інтер" при здійсненні планової перевірки пожежної та техногенної безпеки ОСОБА_4 ПП "Інтер", за адресою: м. Токмак, вул. Воровського, буд. 91, і АГЗС ПП "Інтер" за адресою: Токмацький р-н. м. Молочанськ, вул. Шевченка, буд. 133 б.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції

Суддя О.М. Нечипуренко

Джерело: ЄДРСР 53573163
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку