open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 листопада 2015 року справа № 823/5194/15

16 год. 02 год. м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді - Бабич А.М.,

суддів: Гараня С.М., Мишенка В.В.,

за участю:

секретаря судового засідання – Попельнухи Ю.І.,

представника позивача та третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача – ОСОБА_1 (згідно з довіреностями),

представника відповідача – ОСОБА_2 (згідно з довіреністю);

представників третіх осіб без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача:

Черкаської міської організації Партії ОСОБА_3 – ОСОБА_4 (згідно з довіреністю),

Черкаської міської організації Всеукраїнського об’єднання «Черкащани»: ОСОБА_5 (згідно з посадою), ОСОБА_6 (згідно з посвідченням), ОСОБА_7 (згідно з довіреністю),

Черкаської міської організації політичної партії «Українське об’єднання патріотів – Укроп» - ОСОБА_8 (згідно з посвідченням),

кандидата в депутати від Черкаської міської організації Радикальної партії ОСОБА_9 – ОСОБА_10 (особисто),

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом кандидата у депутати від Черкаської міської організації партії “ОСОБА_11 Порошенка “СОЛІДАРНІСТЬ” ОСОБА_12 до Черкаської міської виборчої комісії Черкаської області, треті особи без самостійних вимог на предмет спору: на стороні позивача – кандидат у депутати від Черкаської міської організації партії “ОСОБА_11 Порошенка “СОЛІДАРНІСТЬ” ОСОБА_13, - на стороні відповідача: Черкаська міська організація Партії ОСОБА_3, Черкаська міська організація Всеукраїнського об’єднання «Черкащани», кандидат в депутати від Черкаської міської організації Радикальної партії ОСОБА_9 ОСОБА_10, Черкаська міська організація політичної партії «Українське об’єднання патріотів – Укроп», - про визнання протиправними дій і бездіяльності та зобов’язання вчинити дії та прийняти рішення,

ВСТАНОВИВ:

У Черкаський окружний адміністративний суд з адміністративним позовом звернулась кандидат у депутати від Черкаської міської організації партії “ОСОБА_11 Порошенка “СОЛІДАРНІСТЬ” ОСОБА_12 (далі – позивач) до Черкаської міської виборчої комісії Черкаської області (далі – відповідач) про:

зобов’язання відповідача направити на уточнення протоколи Придніпровської районної в місті Черкаси територіальної виборчої комісії та Соснівської районної в місті Черкаси територіальної виборчої комісії про підсумки голосування з виборів депутатів Черкаської міської ради у багатомандатному виборчому окрузі, шляхом проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчих дільницях №№711012, 711003, 710998, 711005, 710982, 710985, 711081, 711083;

визнання протиправними дій відповідача щодо складання протоколу та оголошення результатів виборів депутатів Черкаської міської ради у багатомандатному виборчому окрузі;

визнання протиправною бездіяльності відповідача щодо неприйняття рішень про: підсумки голосування; черговість кандидатів у депутати у виборчому списку від місцевої організації партії, яка має право на участь у розподілі депутатських мандатів у виборчому окрузі; результати виборів депутатів Черкаської міської ради у багатомандатному виборчому окрузі;

зобов’язання відповідача в межах своїх повноважень прийняти рішення про: підсумки голосування; черговість кандидатів у депутати у виборчому списку від місцевої організації партії, яка має право на участь у розподілі депутатських мандатів у виборчому окрузі,- та скласти відповідний протокол про результати виборів депутатів Черкаської міської ради у багатомандатному виборчому окрузі і прийняти рішення про результати виборів депутатів Черкаської міської ради у багатомандатному виборчому окрузі.

Позов мотивовано тим, що відповідач грубо порушив процедуру встановлення результатів виборів у депутати до Черкаської міської ради із-за неприйняття передбачених законом обов’язкових видів рішень на не вчинення обов’язкових дій. Просив врахувати, що відповідач склав протокол про результати виборів депутатів Черкаської міської ради на підставі протоколів про підсумки голосування, які не відповідали даним протоколів дільничних виборчих комісій.

Відповідач проти позову заперечував, вважаючи прийняття власних рішень та вчинення дій без порушень вимог законодавства.

Залучені судом треті особи на стороні відповідача без самостійних вимог на предмет спору проти задоволення позову заперечували.

У судових засіданнях представник позивача та третьої особи на стороні позивача без самостійних вимог на предмет спору позовні вимоги підтримав та просив задовольнити, а представники відповідача та третіх особи на його стороні без самостійних вимог на предмет спору у задоволенні позовних вимог просили відмовити.

Заслухавши пояснення та доводи осіб, які брали участь у справі, дослідивши письмові докази в матеріалах справи, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.

Суд встановив, що відповідач 04.11.2015 проводив безперервне засідання з вирішення питання встановлення результатів виборів депутатів у Черкаську міську раду.

Даними газети «Черкаський край» (випуск від 06.11.2015 №89 (20022) підтверджується офіційне опублікування постанови відповідача від 04.11.2015 №171 «Про визначення черговостей кандидатів у депутати у виборчих списках від місцевих партій, які мають право на участь у розподілі депутатських мандатів у багатомандатному виборчому окрузі», протоколу про результати виборів депутатів Черкаської міської ради у багатомандатному виборчому окрузі. Отже твердження позивача про бездіяльністьвідповідача у формі неприйняття таких рішень є помилковим.

Суд з'ясував, що відповідач встановив результати виборів у депутати Черкаської міської ради на підставі протоколів про підсумки голосування у багатомандатних виборчих округах Соснівської та Придніпровської районних у місті Черкаси територіальних виборчих комісій.

Вирішуючи судовий спір враховано вимоги ст.19 Конституції України, а також, що спірні відносини регулюються Законом України «Про місцеві вибори» від 14 липня 2015 року №595-VIII (далі – Закон).

Виборчі комісії відповідно до ч.3 ст.19 Закону формуються (утворюються) і зобов'язані діяти відповідно до Конституції України, цього та інших законів України.

Згідно з ч.1 ст.84 Закону протоколи та інші виборчі документи територіальних виборчих комісій приймаються і розглядаються на засіданні територіальної виборчої комісії, яка встановлює результати відповідних місцевих виборів.

Засідання територіальної виборчої комісії починається з моменту закінчення голосування і продовжується безперервно до встановлення результатів відповідних місцевих виборів. На цей час члени територіальної виборчої комісії не можуть залучатися до виконання інших функцій, крім участі в засіданні виборчої комісії. Таке засідання територіальної виборчої комісії оформляється протоколом безперервного засідання, який підписується головою або головуючим на засіданні, а також секретарем виборчої комісії або членом виборчої комісії, який виконував на зазначеному засіданні обов'язки секретаря. До протоколу приєднуються (за наявності) окремі думки членів виборчої комісії, які брали участь у засіданні і не згодні з прийнятим територіальною виборчою комісією рішенням. (ч.2 ст.84 Закону).

З огляду на викладене дії відповідача щодо складання протоколу та оголошення результатів виборів депутатів Черкаської міської ради у багатомандатному виборчому окрузі не виходять за межі її повноважень. Отже заявлені позовні вимоги в цій частині є безпідставними.

Встановлення підсумків голосування врегульоване ст.83 Закону. Відповідно до ч.1 цієї статті протоколи та інші виборчі документи дільничних виборчих комісій приймаються і розглядаються на засіданні відповідної територіальної виборчої комісії.

Територіальна виборча комісія після прийняття і розгляду протоколів (у тому числі з позначкою "Уточнений") дільничних виборчих комісій відповідно про підрахунок голосів виборців на відповідних виборчих дільницях, на підставі цих протоколів, а в разі повторного підрахунку голосів виборців - протоколів територіальної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці не пізніш як на п'ятий день з дня голосування (дня повторного голосування) встановлює та заносить до протоколу про підсумки голосування окремо по кожному виборчому округу з відповідних місцевих виборів відомості, визначені ч.14 ст.83 Закону.

Зважаючи, що спір стосується виборів депутатів у міську раду, в системі виборчих комісій з виборів депутатів у багатомандатному виборчому окрузі територіальними виборчими комісіями, що приймає протоколи дільничних виборчих комісій є Соснівська та Придніпровська районні у місті Черкаси територіальні виборчі комісії, а Черкаська міська виборча комісія є територіальною виборчою комісією, яка встановлює результати виборів.

Суд врахував вимоги ст.86 Закону, що регулює порядок встановлення результатів виборів депутатів у багатомандатному виборчому окрузі.

Зокрема, міська виборча комісія на своєму засіданні на підставі протоколів про підсумки голосування в територіальному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів (у тому числі з позначкою "Уточнений") не пізніш як на десятий день з дня голосування установлює результати виборів депутатів у багатомандатному виборчому окрузі, про що складає протокол про результати виборів.

Отже відповідач не наділений повноваженнями під час встановлення результатів виборів перераховувати дані протоколів дільничних виборчих комісій і встановлювати їх відповідність даним протоколів про підсумки голосування територіальних виборчих комісій.

Відповідно до ч.8 ст.86 Закону результатом виборів депутатів у багатомандатному виборчому окрузі є визначення в порядку черговості кандидатів у депутати від місцевих організацій партій осіб, обраних депутатами від місцевих організацій партій в кількості депутатських мандатів, отриманих місцевими організаціями партій.

Черговість кандидатів у депутати у виборчому списку від місцевої організації партії, яка відповідно до частини другої цієї статті має право на участь у розподілі депутатських мандатів у цьому окрузі, визначається рішенням виборчої комісії Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті (у містах, де утворені районні у місті ради) територіальної виборчої комісії на підставі протоколів про підсумки голосування в територіальному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів шляхом формування та затвердження виборчого списку місцевої організації партії. У зазначеному виборчому списку місцевої організації партії кандидати у депутати (крім кандидата у депутати, який не закріплений за територіальним виборчим округом) розташовуються в порядку зменшення відсотку голосів виборців, поданих за відповідну місцеву організацію партії у територіальних виборчих округах, за якими були закріплені кандидати, від загальної кількості голосів виборців, поданих за всі місцеві організації партій у відповідних територіальних виборчих округах. У разі якщо отримані відсотки є рівними у кількох кандидатів у депутати, вони розміщуються у виборчому списку в порядку зменшення кількості голосів виборців, поданих у територіальному виборчому окрузі за місцеву організацію партії та відповідного кандидата.

Після встановлення кількості депутатських мандатів, отриманих місцевими організаціями партій, та визначення відповідно до вимог частини восьмої цієї статті черговості кандидатів у депутати у виборчих списках місцевих організацій партій територіальна виборча комісія згідно з ч.9 ст.86 Закону у протоколі про результати виборів депутатів у відповідному багатомандатному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів також зазначає:

1) кількість депутатських мандатів, отриманих місцевими організаціями партій;

2) прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), рік народження, відомості про освіту, партійність, посаду, місце роботи (заняття), місце проживання, суб'єкт висування кожного обраного депутата.

Відповідно до ч.12 ст.86 Закону повідомлення про підсумки голосування та результати виборів, рішення про черговість кандидатів у депутати у виборчих списках місцевих організацій партій, які відповідно до частини другої цієї статті отримали право на участь у розподілі депутатських мандатів у цьому окрузі, а також список обраних депутатів у багатомандатному окрузі (в алфавітному порядку) із зазначенням прізвища, власного імені (усіх власних імен), по батькові (за наявності), числа, місяця, року народження, відомостей про громадянство, освіту, партійність, посаду, місце роботи (заняття), місце проживання депутата, назв місцевих організацій партій, від яких вони обрані, не пізніш як на п'ятий день після встановлення результатів публікуються в друкованих засобах масової інформації або доводяться до відома населення в інший спосіб. Про підсумки голосування та результати виборів територіальна виборча комісія приймає відповідне рішення. Про підсумки голосування і результати виборів, рішення про черговість кандидатів у депутати у виборчих списках місцевих організацій партій, які відповідно до частини другої цієї статті отримали право на участь у розподілі депутатських мандатів у цьому окрузі, список обраних депутатів у багатомандатному окрузі територіальна виборча комісія невідкладно надсилає повідомлення Центральній виборчій комісії в порядку та за формою, встановленими Центральною виборчою комісією, а також про результати виборів депутатів інформує відповідну раду на її першому пленарному засіданні відповідно до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".

Таке повідомлення в електронному вигляді передається територіальною виборчою комісією відповідному органу ведення Державного реєстру виборців для невідкладного надсилання Центральній виборчій комісії.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку про відсутність повноваження відповідача у спірних відносинах складати за результатами отриманих від Соснівської та Придніпровської районних у місті Черкаси територіальних виборчих комісій протоколів про підсумки голосування у багатомандатних виборчих округах депутатів у Черкаську міську раду власного протоколу про підсумки голосування та письмової постанови про такі результати.

Щодо позовної вимоги зобов’язати відповідача направити на уточнення протоколи Придніпровської районної в місті Черкаси територіальної виборчої комісії та Соснівської районної в місті Черкаси територіальної виборчої комісії про підсумки голосування з виборів депутатів Черкаської міської ради у багатомандатному виборчому окрузі шляхом проведення повторного підрахунку голосів виборців на окремих виборчих дільницях суд врахував вимоги ч.4 ст.84 Закону.

Зокрема, у разі виявлення у протоколі територіальної виборчої комісії про підсумки голосування у відповідному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів виправлень, помилок, неточностей територіальна виборча комісія, яка встановлює результати відповідних місцевих виборів, своїм рішенням може зобов'язати територіальну виборчу комісію, що встановлює підсумки голосування, внести зміни до встановлених підсумків голосування виборців у порядку, встановленому статтею 83 цього Закону. Під час розгляду цього питання територіальною виборчою комісією примірники протоколів відповідних територіальних виборчих комісій про підсумки голосування у відповідному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів та інші виборчі документи зберігаються у територіальній виборчій комісії, що встановлює результати відповідних місцевих виборів. У свою чергу, на підставі ч.5 ст.84 Закону територіальна виборча комісія зобов'язана у визначений строк розглянути питання про внесення змін до підсумків голосування. Після цього протокол з позначкою "Уточнений" негайно транспортується і передається територіальній виборчій комісії, що встановлює результати відповідних місцевих виборів, у порядку, встановленому частиною двадцять четвертою статті 83 цього Закону.

Отже, передумовами внесення змін до встановлених підсумків голосування виборців є виявлення у відповідному протоколі виправлень, помилок, неточностей. Разом з тим ч.4 ст.84 Закону передбачає право, а не обов’язок територіальної виборчої комісії, яка встановлює результати відповідних місцевих виборів, своїм рішенням зобов'язати територіальну виборчу комісію, що встановлює підсумки голосування, внести зміни до такого протоколу.

Згідно з ч.9 ст.83 Закону повторний підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях у відповідному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів здійснюється територіальною виборчою комісією, що прийняла рішення про повторний підрахунок голосів, з обов'язковою участю членів дільничної виборчої комісії, які передають виборчу документацію, після розгляду і прийняття протоколів та інших виборчих документів від усіх дільничних виборчих комісій. У повторному підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці територіальною виборчою комісією мають право брати участь усі члени цієї дільничної виборчої комісії і можуть бути присутніми кандидати, уповноважені особи місцевих організацій партій, довірені особи кандидатів, офіційні спостерігачі.

Якщо після підписання протоколу про підсумки голосування у відповідному виборчому окрузі територіальна виборча комісія виявила в ньому неточності (описку чи помилку у цифрах), вона на підставі ч.20 ст.83 Закону на своєму засіданні розглядає питання про внесення змін до протоколу шляхом складання нового протоколу, на якому робиться позначка "Уточнений".

Проаналізувавши вимоги ст.83 та ст.86 Закону у взаємозв’язку суд дійшов висновку, що відповідач не наділений повноваженням приймати рішення про повернення територіальним виборчим комісіям, які встановлюють підсумки голосування, для здійснення повторного підрахунку голосів на виборчих дільницях., перераховувати дані протоколів дільничних виборчих комісій. Рішення про повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці згідно з ч.7 ст.83 Закону уповноважена приймати територіальна виборча комісія, яка встановлює підсумки голосування, у разі неможливості усунення без перерахунку бюлетенів неточностей у протоколі дільничної виборчої комісії, а також у разі наявних ознак розпечатування пакетів із запакованими документами дільничної комісії територіальна комісія зобов'язана прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців на цій виборчій дільниці. Прийняття рішення територіальною виборчою комісією про проведення повторного підрахунку голосів після прийняття виборчих документів від дільничної виборчої комісії у разі виявлення порушення цілісності пакетів із запакованими документами не допускається.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку про безпідставність всіх заявлених позовних вимог.

Абз.6 п.1 ч.3 ст.4 Закону України від 08.07.2011 №3674-VI “Про судовий збір” встановлена ставка судового збору за подання позовної заяви немайнового характеру фізичною особою – 0,4 розміру мінімальної заробітної плати. Відповідно до абз.2 ч.3 ст.6 вказаного Закону передбачено, що у разі коли в позовній заяві об'єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру. Отже за заявлені 10 позовних вимог сума судового збору складає 4872,00грн.

Оскільки за подання позовної заяви судовий збір позивач не сплатив, суд відповідно до ст.94 КАС України дійшов висновку його стягнути до спеціального фонду Державного бюджету України на рахунок суду у розмірі 4872,00грн.

Керуючись ст.ст.2-12, 87-98, 159-167, 172, 177, 254-256 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. У задоволенні адміністративного позову кандидата у депутати від Черкаської міської організації партії “ОСОБА_11 Порошенка “СОЛІДАРНІСТЬ” ОСОБА_12 відмовити повністю.

2. Стягнути з кандидата у депутати від Черкаської міської організації партії “ОСОБА_11 Порошенка “СОЛІДАРНІСТЬ” ОСОБА_12 (паспорт серії НС 175765) до спеціального фонду Державного бюджету України на рахунок Черкаського окружного адміністративного суду (р/р №31212206784002, отримувач - УДКСУ у м.Черкасах Черкаської області, код отримувача 38031150, МФО 854018) судовий збір за подання позову в сумі 4872,00грн. (чотири тисячі вісімсот сімдесят дві гривні 00 коп.).

3. Постанова набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги, що може бути подана у Київський апеляційний адміністративний суд через Черкаський окружний адміністративний суд у дводенний строк з часу її проголошення.

4. Копії постанови направити особам, які брали участь у справі, та Центральній виборчій комісії.

Головуючий суддя А.М. Бабич

Суддя В .В. Мишенко

Суддя С .М. Гарань

Джерело: ЄДРСР 53242768
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку