open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 вересня 2015 р.

Справа №804/8883/15

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді

ОСОБА_1

при секретарі судового засідання

ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Акотранс» до Дніпропетровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про скасування постанови, -

ВСТАНОВИВ:

16 липня 2015 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Акотранс» звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Дніпропетровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про скасування постанови від 6 липня 2015 року №195-ДН-1-Е.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20 липня 2015 року позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Акотранс» залишено без руху із наданням строку для усунення недоліків.

7 серпня 2015 року Товариством з обмеженою відповідальністю «Акотранс» надано до суду квитанцію №ПН 4849 від 4 серпня 2015 року про сплату судового збору у розмірі 109,62 грн., у зв’язку із чим суд дійшов висновку про усунення недоліків позовної заяви та відкрив провадження в адміністративній справі 10 серпня 2015 року.

В обґрунтування позову зазначено, що позивач не є емітентом у зв’язку з тим, що не є учасником ринку цінних паперів, отже, й відсутні підстави для притягнення останнього до відповідальності.

Відповідач проти позову заперечив, зазначивши, що позивач є правонаступником ВАТ «Дніпробудважмаш», отже, несе обов’язки щодо розкриття річної інформації про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання такої інформації комісії, що не було здійснено.

В судове засідання сторони не прибули, клопотали про розгляд справи за їх відсутністю, позивач просив розглянути справу за наявними доказами.

Розглянувши подані документи і матеріали, з’ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступного висновку.

З матеріалів справи вбачається, що 14.04.1994 року засновниками (учасниками) Регіональним відділенням Фонду державного майна України та Організацією будівельно-монтажного підприємства «Дніпробудважмаш» створено Відкрите акціонерне товариство «Дніпробудважмаш» (04836801).

Обласним фінансовим управлінням Дніпропетровської обласної державної адміністрації 12.07.1994 року здійснена реєстрація випуску цінних паперів Відкритого акціонерного товариства «Дніпробудважмаш» та видано свідоцтво №38/1/94.

09.09.1999 року Дніпропетровським територіальним управлінням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку здійснено заміну свідоцтва про реєстрацію випуску цінних паперів Відкритого акціонерного товариства «Дніпробудважмаш» та видано свідоцтво №177/04/1/99.

21 грудня 2006 року Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку у відношенні ВАТ «Дніпробудважмаш» видано Розпорядження №182-3 про зупинення обігу акцій.

07.02.2007 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис 12241120003028198 про державну реєстрацію припинення юридичної особи ВАТ «Дніпробудважмаш», стан суб’єкта: припинено.

До Реєстру внесено дані про юридичних осіб-правонаступників, серед яких:

- ТОВ «АКОТРАНС», код ЄДРПОУ 04836801;

- ВАТ «Дніпробудважмаш», код ЄДРПОУ 04836801.

07.02.2007 року згідно запису 12241230000034188 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців здійснено державну реєстрацію юридичної особи, яка утворена в результаті перетворення - ТОВ «АКОТРАНС», код ЄДРПОУ 04836801.

06.07.2015 року Дніпровською територіальною комісією національної комісії з цінних паперів та фондового ринку на підставі статті 9 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» (далі – Закон №448/96-ВР), рішення НКЦПФР від 11.09.2012 року №1239 «Про надання повноважень уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку посадовим особам Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку», винесено оскаржувану постанову №195-ДН-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, якою за неподання інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку на ТОВ «АКОТРАНС» накладено штраф у розмірі 1700 грн., із зазначенням наступного:

- у відношенні ТОВ «АКОТРАНС» складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів №281-ДН-1-Е від 16.06.2015 року, згідно якого відповідно до вимог пункту 1 глави 4 розділу II «Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року №2826 (далі - Положення №2826) обов’язок здійснювати розкриття регулярної річної інформації поширюється на осіб, які станом на 31 грудня звітного року є емітентами;

- згідно пункту 4 глави 4 розділу II Положення №2826 розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись, зокрема, шляхом подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку;

- розкриття регулярної річної інформації шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку здійснюється у термін не пізніше 1 червня року, наступного за звітним;

- згідно із пунктом 1 глави 4 розділу II Положення №2826 обов’язок розкриття регулярної річної інформації припиняється з дати опублікування інформації про скасування реєстрації випуску цінних паперів та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску цінних паперів відповідно до нормативно-правового акта Комісії, що регулює порядок скасування реєстрації випуску цінних паперів, за умови відсутності інших підстав, передбачених законодавством, для виникнення такого обов’язку;

- випуск цінних паперів ТОВ «АКОТРАНС» не скасований, отже, ТОВ «АКОТРАНС» до дати опублікування інформації про скасування реєстрації випуску цінних паперів та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску цінних паперів зобов’язане розкривати на фондовому ринку інформацію, зокрема, шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку;

- таким чином, ТОВ «АКОТРАНС» не розкрило шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку річну інформацію за 2014 рік, що є порушенням вимог статей 39, 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та пункту 4 глави 4 розділу II Положення №2826;

- відповідальність юридичних осіб за правопорушення на ринку цінних паперів, а саме, за неподання інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, передбачена вимогами пунктом 7 частини 1 статті 11 Закону №448/96-ВР;

- представником ТОВ «АКОТРАНС» під час розгляду справи про правопорушення надано усні пояснення, однак вказані пояснення не можуть бути враховані як такі, що звільняють юридичну особу від відповідальності за вчинене правопорушення на ринку цінних паперів. Представником ТОВ «АКОТРАНС» правопорушення не визнано.

Вирішуючи спір по суті, суд виходить із того, що відповідно до статті 39 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» (далі – Закон №3480-IV) розкриття інформації на фондовому ринку здійснюється емітентами цінних паперів шляхом:

- розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів;

- опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії;

- подання до Комісії.

Емітенти цінних паперів зобов’язані розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені Законом №3480-IV та нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Регулярна інформація про емітента - це річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Порядок та підстави зупинення обігу акцій, скасування реєстрації випусків акцій здійснювався уповноваженими особами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або її територіальних органів відповідно до «Порядку скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випусків акцій», затвердженим рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 30 грудня 1998 року №222, в подальшому в порядку згідно з рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23 квітня 2013 року №737.

Так, оскільки перетворення із відкритого акціонерного товариства в товариство з обмеженою відповідальністю відбулось у 2007 році, суд зазначає, що розділом ІІІ Порядку №222 до 2013 року було визначено процедуру скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій у зв’язку з припиненням діяльності акціонерного товариства шляхом його реорганізації.

Згідно норм Розділу ІІІ Порядку №222 у разі, якщо серед правонаступників акціонерного товариства, що припиняє свою діяльність шляхом його реорганізації, якщо жоден з правонаступників акціонерного товариства, що реорганізовується, не є акціонерним товариством, порядок скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій включає таку послідовність дій:

- зупинення обігу акцій. Зупинення обігу акцій у разі припинення діяльності акціонерного товариства шляхом його реорганізації на підставі рішення органів, зазначених у пунктах 3, 4 розділу I, здійснюється у такому порядку:

- - протягом семи робочих днів після прийняття рішення про реорганізацію товариство повинно подати до реєструвального органу відповідні документи;

- - уповноважена особа реєструвального органу видає розпорядження про зупинення обігу акцій (додаток 3) протягом п’ятнадцяти робочих днів з дати надходження до реєструвального органу документів, зазначених у підпункті 1.1 пункту 1 цього розділу.

- - реєструвальний орган протягом трьох робочих днів з дати видання розпорядження про зупинення обігу акцій направляє його емітенту та реєстроутримувачу (при документарній формі випуску акцій) або депозитарію (при бездокументарній формі випуску акцій), який обслуговує акції цього емітента.

- - реєструвальний орган забезпечує опублікування інформації про зупинення обігу акцій в одному зі своїх офіційних друкованих видань протягом п’ятнадцяти календарних днів з дати видання розпорядження про зупинення обігу акцій.

- - починаючи з дати опублікування інформації про зупинення обігу акцій в одному з офіційних друкованих видань реєструвального органу, забороняється здійснення цивільно-правових договорів з акціями, обіг яких зупинено.

- - дата опублікування інформації про зупинення обігу акцій в одному з офіційних друкованих видань реєструвального органу є датою закриття реєстру (при документарній формі випуску акцій) або датою, на яку складається зведений обліковий реєстр і здійснюється операція обмеження в обігу акцій (при бездокументарній формі випуску акцій).

- скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій у зв’язку з реорганізацією акціонерного товариства, що здійснюється у такому порядку:

- - протягом семи робочих днів з дня державної реєстрації суб’єкта підприємницької діяльності - правонаступника товариства або останнього з них правонаступник подає до реєструвального органу такі документи: а) заяву про скасування реєстрації випусків акцій; б) рішення загальних зборів акціонерів товариства про затвердження передавального акта або розподільчого балансу, що засвідчується підписом голови комісії та печаткою товариства; в) звіт про наслідки обміну акцій у статутному капіталі товариства, що реорганізовується, на письмові зобов’язання про видачу відповідної кількості часток товариств, що створюються внаслідок реорганізації; г) статут або зміни до статуту всіх товариств, що беруть участь у реорганізації, чи нотаріально засвідчені копії цих документів; ґ) передавальний акт або розподільчий баланс, що затверджені вищим органом товариства та засвідчені підписом та печаткою товариства; д) довідку, засвідчену підписами та печаткою реєстратора про передачу йому реєстру власників іменних цінних паперів (при додатковому випуску акцій у документарній формі) або депозитарію, з яким укладено договір про обслуговування випуску цінних паперів (при бездокументарній формі), із зазначенням ідентифікаційного коду юридичної особи та його місцезнаходження; е) копію опублікованого згідно із вимогами статті 43 Закону України «Про господарські товариства» повідомлення про проведення загальних зборів акціонерів товариства, на яких прийнято рішення про затвердження передавального акта або розподільчого балансу, та довідку, яка свідчить про персональне повідомлення акціонерів про проведення цих загальних зборів (згідно з порядком, установленим у статуті товариства), що засвідчуються підписом голови комісії та печаткою товариства; є) копію повідомлення (оголошення) про реорганізацію акціонерного товариства, опублікованого в друкованих засобах масової інформації відповідно до вимог статті 105 Цивільного кодексу України, статті 59 Господарського кодексу України; ж) копії свідоцтв про реєстрацію юридичних осіб - правонаступників акціонерного товариства; з) оригінали свідоцтв про реєстрацію випуску акцій акціонерного товариства, що реорганізується.

Згідно пункту 3.2. розділу ІІІ Порядку №222 уповноважена особа реєструвального органу видає розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій протягом п’ятнадцяти робочих днів з дати надходження до реєструвального органу документів, зазначених у пункті 3.1 цього розділу. На підставі розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій реєструвальним органом уносяться відповідні зміни до загального реєстру випуску цінних паперів, а також здійснюється анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій.

З матеріалів справи судом не встановлено, що правонаступник ТОВ «АКОТРАНС» здійснив дії в згідно Порядку №222, направлені на скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій.

Таким чином, оскільки норми Порядку №222 та в подальшому «Порядку скасування реєстрації випусків акцій», затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23 квітня 2013 року №737, встановлюють обов’язок правонаступників щодо вжиття конкретних дій, направлених на скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій, що здійснюється шляхом подання Комісії відповідного пакету документів, суд дійшов висновку про порушення позивачем вищевказаних норм, що мало б привести до відповідного реагування відповідача на правопорушення на ринку цінних паперів та з 2007 року відповідач мав виставляти позивачу вимоги щодо усунення допущених порушень.

Поряд з цим, оскаржуваним рішенням відповідач застосував до товариства фінансові санкції за неподання останнім як емітентом комісії річної регулярної інформації за 2014 рік.

Склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної (квартальної, річної), особливої інформації, інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю, інформації в повідомленні про проведення загальних зборів (далі - Інформація) емітентами цінних паперів та подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія) врегульовано «Положенням про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженим рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 року №2826 (далі – Положення №2826).

Дія Положення №2826 поширюється на емітентів цінних паперів та на іноземних емітентів - нерезидентів, у тому числі міжнародні фінансові організації, цінні папери яких розміщені та/або допущені до обігу на території України.

Емітенти цінних паперів у випадках, передбачених Положенням №2826, зобов’язані розкривати на фондовому ринку Інформацію, у тому числі шляхом подання її до Комісії.

У разі якщо емітент несвоєчасно розкриває Інформацію, розкриття якої є обов’язковим відповідно до законодавства, в тому числі нормативно-правових актів Комісії, емітент повинен письмово повідомити Комісію листом з обґрунтуванням причин, що призвели до несвоєчасного розкриття Інформації, складеним у довільному вигляді та засвідченим підписом керівника та відбитком печатки емітента. Про несвоєчасне розкриття Інформації емітент повідомляє акціонерів або інвесторів шляхом оприлюднення Інформації та відповідного повідомлення у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії протягом двох днів, але не пізніше 10.00 години третього дня після дня виявлення емітентом факту несвоєчасного розкриття.

Емітенти цінних паперів зобов’язані розкривати Інформацію у повному обсязі відповідно до вимог цього Положення. На розсуд емітента при розкритті Інформації емітентом може наводитись додаткова інформація, яка необхідна для повного і всебічного її розкриття.

Згідно глави 4 розділу ІІ Положення №2826 обов’язок здійснювати розкриття регулярної річної інформації поширюється на осіб, які станом на 31 грудня звітного року є емітентами.

Обов’язок розкриття регулярної річної інформації припиняється з дати опублікування інформації про скасування реєстрації випуску цінних паперів та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску цінних паперів відповідно до нормативно-правового акта Комісії, що регулює порядок скасування реєстрації випуску цінних паперів, за умови відсутності інших підстав, передбачених законодавством, для виникнення такого обов’язку.

Таким чином, відсутність скасування реєстрації випуску цінних паперів та анулювання відповідного свідоцтва не є єдиною підставою для виключення обов’язку розкриття регулярної річної інформації.

Проте, позивачем не наведена підстава, передбачена законодавством, для виникнення такого обов’язку. Єдиний довід позивача – відсутність статусу емітента цінних паперів.

Вирішуючи спір, суд виходить із того, що згідно пункту 3 глави 4 розділу ІІ Положення №2826 у разі подання до Комісії документів на скасування реєстрації випусків цінних паперів у період з 01 січня до 30 квітня року, наступного за звітним, емітент або його правонаступник розкриває регулярну річну інформацію відповідно до вимог цього Положення.

Таким чином, Положення №2826 прямо передбачає випадок розкриття регулярної річної інформації правонаступником емітента, отже, доводи позивача про те, що відсутність статусу емітента виключає обов’язок подання вказаної інформації є не обґрунтованим.

На думку суду спірна ситуація виникла у зв’язку із тривалим невжиттям територіальним органом Комісії заходів, направлених на усунення позивачем порушення законодавства про цінні папери, а саме неподання відповідачу пакету документів для скасування реєстрації випуску цінних паперів.

Поряд з цим, позивач самостійно також не вживав заходів до скасування реєстрації випуску цінних паперів, чим допустив виникнення заявленого спору, коли як ще у 2007 році мав подати відповідачу відповідний пакет документів.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позову.

Поряд з цим, судом встановлено, що за подання позову позивач сплатив 182,70 грн., що складає 10% від суми за подання цього позову в розмірі 1827 грн., отже, з позивача належить стягнути 1644,30 грн. до повної суми судового збору за подання цього позову.

Керуючись статтями 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Акотранс» до Дніпропетровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про скасування постанови від 6 липня 2015 року №195-ДН-1-Е - відмовити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Акотранс» до спеціального фонду Державного бюджету України судовий збір у розмірі 1644,30 грн. (одна тисяча шістсот сорок чотири грн. 30 коп.) на рахунок УДКСУ у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 37989253, рахунок: 31210206784008, банк: ГУ ДКСУ у Дніпропетровській області, МФО: 805012, код бюджетної класифікації доходів: 22030001, призначення платежу: судовий збір за позовом).

Постанова суду набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст постанови складений 29 вересня 2015 року.

Суддя

ОСОБА_1

Джерело: ЄДРСР 52618305
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку