open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

01 жовтня 2015 року № 826/14104/15

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Келеберди В.І. розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу

за позовом

ОСОБА_1

до

Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Київської міської ради

про

визнання протиправними дій, зобов'язати вчинити дії

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

ОСОБА _1 звернувся до суду з позовом до виконавчого органу Київської міської ради Київської міської державної адміністрації з вимогами про визнання протиправною бездіяльність виконавчого органу Київської міської ради Київської міської державної адміністрації у наданні публічної інформації про усі земельні ділянки комунальної форми власності, у межах м. Київ, не наданих у користування, що можуть бути використані під забудову для реалізації мною права на безоплатне отримання у власність для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд; зобов'язання виконавчого органу Київської міської ради Київську міську державну адміністрацію надати ОСОБА_1 письмово інформацію про усі земельні ділянки комунальної форми власності, у межах м. Київ, не наданих у користування, що можуть бути використані під забудову для реалізації права на безоплатне отримання у власність для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд, нанести відповідні дані на графічні матеріали та надіслати їх за адресою електронної пошти: ІНФОРМАЦІЯ_1 або ІНФОРМАЦІЯ_2; про зобов'язання виконавчого органу Київської міської ради Київську міську державну адміністрацію погодити вибір місця розташування земельної ділянки для індивідуального житлового будівництва в місті Києві та визначити місце розташування земельної ділянки для подальшої її передачі громадянину інваліду ЧАЕС 1 категорії 2 групи ОСОБА_1 у власність на підставі надання публічної інформації про усі земельні ділянки комунальної форми власності, у межах м. Київ, не наданих у користування, розпорядниками якої є Київська міська державна адміністрація та надати дозвіл на розроблення проекту її відведення та визнання права на обов'язкове безоплатне одержання у власність за позивачем земельної ділянки для індивідуального житлового будівництва орієнтовним розміром 0,10 га у місті Києві.

Ухвалою суду від 20.07.2015 відмовлено у відкритті провадження в частині позовних вимог визнання права на обов'язкове безоплатне одержання у власність за позивачем земельної ділянки для індивідуального житлового будівництва орієнтовним розміром 0,10 га у місті Києві.

Також, ухвалою від 20.07.2015 відкрито провадження у справі в частині позовних вимог про визнання протиправною бездіяльність виконавчого органу Київської міської ради Київської міської державної адміністрації у наданні публічної інформації про усі земельні ділянки комунальної форми власності, у межах м. Київ, не наданих у користування, що можуть бути використані під забудову для реалізації мною права на безоплатне отримання у власність для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд; зобов'язання виконавчого органу Київської міської ради Київську міську державну адміністрацію надати ОСОБА_1 письмово інформацію про усі земельні ділянки комунальної форми власності, у межах м. Київ, не наданих у користування, що можуть бути використані під забудову для реалізації права на безоплатне отримання у власність для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд, нанести відповідні дані на графічні матеріали та надіслати їх за адресою електронної пошти: ІНФОРМАЦІЯ_1 або ІНФОРМАЦІЯ_2; про зобов'язання виконавчого органу Київської міської ради Київську міську державну адміністрацію погодити вибір місця розташування земельної ділянки для індивідуального житлового будівництва в місті Києві та визначити місце розташування земельної ділянки для подальшої її передачі громадянину інваліду ЧАЕС 1 категорії 2 групи ОСОБА_1 у власність на підставі публічної інформації про усі земельні ділянки комунальної форми власності, у межах м. Київ, не наданих у користування, розпорядниками якої є Київська міська державна адміністрація та надати дозвіл на розроблення проекту її відведення і додані до неї матеріали є достатніми для відкриття провадження у справі.

Позивач вважає бездіяльність відповідача з розгляду його звернення протиправною, посилаючись на порушення Закону України "Про доступ до публічної інформації".

Відповідач - виконавчий орган Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) - проти задоволення позовних вимог заперечував з підстав, викладених у письмових запереченнях, які долучено до матеріалів справи. В якості безпідставності позовних вимог відповідач зазначає, що виконавчий орган Київської міської ради Київської міської державної адміністрації не порушував права позивача у наданні публічної інформації у зв'язку з відсутністю звернення останнього з запитом на інформацію. Також, відповідач зазначав, що відповідно до ст. 9, 122 Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності» повноваження стосовно розпорядження землями комунальної власності територіальної громади міста Києва, в тому числі повноваження щодо передачі земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб для всіх потреб належать компетенції Київської міської ради

18.08.2015 року в судовому засідання протокольною ухвалою залучено в якості співвідповідача Київську міську раду

Відповідач - Київська міська рада - письмових пояснень по суті позову суду не надав, явку уповноваженого представника в судове засідання не забезпечив, хоча був належним чином повідомлений про час, дату та місце судового вирішення справи.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у різі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи, що відповідач належним чином повідомлений про час, дату та місце судового засідання в судове засідання не прибув, а також з огляду на відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, суд прийшов до висновку про доцільність розгляду справи в порядку письмового провадження.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА _1 в позовній заяві вказує, що звертався із запитами до Головного управління Держземагентсва в місті Києві щодо надання інформації стосовно вільних земельних ділянок у зв'язку з тим, що згідно до Положення, затвердженого Указом Президента України від 08 квітня 2011 року № 445, Державне агентства є центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів і є розпорядником інформації в розумінні Закону України «Про доступ до публічної інформації», але інформацію, яку запитував не отримав.

Згідно до відповіді Головного управління Держземагенства у м. Києві від 22.06.2015 року № 31-26-0.2-9211/2-15 позивача повідомлено, що Головне управління Держземагентсва у м. Києві здійснює ведення Державного земельного кадастру з 01.01.2013 року - з дати набрання чинності Законом України «Про Державний земельний кадастр». До 01.01.2013 року реєстрацію земель та прав на них в м. Києві, в тому числі системазування та узагальнення відомостей про інвентаризацію земель, на підставі п. «б» ч. 1 ст. 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», здійснювало Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) - на даний час Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (КМДА).

Позивач направив запит від 06.07.2015 року № 057-176(з) до Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) щодо надання інформації стосовно земельних ділянок комунальної форми власності у межах міста Києва, не наданих у користування, що можуть бути використані під забудову для реалізації права позивача на безоплатне отримання у власність для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд та щодо надання інформації стосовно нанесення відповідних даних на графічні матеріали (для подальшого долучення цих матеріалів до клопотання з ціллю реалізації позивачем ч. 6 ст. 118 Земельного кодексу України.

Також у своєму інформаційному запиті від 06.07.2015 року позивач просив надати інформацію щодо вільних земельних ділянок для індивідуального житлового будівництва, ведення особистого підсобного господарства, садівництва, городництва орієнтованим розміром - 0,10 га та визначивши бажане місце розташування «м. Київ».

Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) листом від 09.07.2015 року № 15702-12286 надав відповідь про те, що враховуючи ту обставину, що Департамент земельних ресурсів не володіє і не зобов'язаний відповідно до його компетенції володіти інформацією, щодо якої зроблено інформаційний запит, то на цих підставах запит не підлягає задоволенню.

ОСОБА_1 вказує, що подавав 27.11.2014 року заяву про вибір місця розташування земельної ділянки до Департаменту земельних ресурсів КМДА (КМР), по формі затвердженій Постановою Кабінету міністрів України «Про затвердження типової форми заяви (клопотання) про вибір місця розташування земельної ділянки» від 18.02.2009 року № 113.

Листом від 12.01.2015 року № 057023-Л-9472-88 Департамент земельних ресурсів КМДА (КМР) повідомив про те, що оскільки звернення позивача не відповідає вимогам статті 118 Земельного кодексу України, а саме відсутні графічні матеріали із зазначеною конкретною земельною ділянкою, звернення не підлягає розгляду по суті.

Також позивачем додано до матеріалів справи заяву про вибір місця розташування земельної ділянки датовану 11.07.2015, але зі змісту заяви не можливо встановити чи подана вона до виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), оскільки на заяві не міститься жодної відмітки служби діловодства та не надано доказів надіслання поштовим зв'язком.

Досліджуючи надані сторонами докази, аналізуючи наведені міркування та заперечення, оцінюючи їх в сукупності, суд бере до уваги наступне.

Частиною 2 статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 1 статті 3 Земельного кодексу України земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Згідно з пунктом 2 частини 1 статті 22 Закону України «Про столицю України - місто-герой Київ» від 15 січня 1999 року №401-XIV у зв'язку зі здійсненням містом Києвом функцій столиці України Київська міська рада та Київська міська державна адміністрація, кожна в межах своєї компетенції, встановленої законами України, мають право, зокрема, встановлювати порядок утримання та експлуатації об'єктів, розташованих у місті, та прилеглої до них території, правила благоустрою, торговельного, побутового, транспортного, житлово-комунального та іншого соціально-культурного обслуговування, визначати особливості землекористування та використання інших природних ресурсів.

Позовна вимога про зобов'язання Виконавчий орган Київської міської ради Київську міську державну адміністрацію погодити вибір місця розташування земельної ділянки для індивідуального житлового будівництва в місті Києві та визначити місце розташування земельної ділянки для подальшої її передачі громадянину інваліду ЧАЕС 1 категорії 2 групи ОСОБА_1 у власність на підставі публічної інформації про усі земельні ділянки комунальної форми власності, у межах м. Київ, не наданих у користування, розпорядниками якої є Київська міська державна адміністрація та надати дозвіл на розроблення проекту її відведення та визнання права на обов'язкове безоплатне одержання у власність за позивачем земельної ділянки для індивідуального житлового будівництва орієнтовним розміром 0,10 га у місті Києві, не підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Статтею 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад в галузі земельних відносин належать, зокрема, передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадянам та юридичним особам, надання їх у користування відповідно до вимог цього Кодексу.

Підстави набуття права на землю визначені у статті 116 Земельного кодексу України, за частиною 1 якої громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

Частина 2 вказаної статті Кодексу визначає, що набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Так, відповідно до частини 6 статті 118 Земельного кодексу України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення, зокрема, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються викопіювання з кадастрової карти (плану) або інші графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства).

Тотожні положення містяться також у Порядку, зокрема, з пунктів 1, 2 статті 21 якого вбачається, що громадяни, зацікавлені в одержанні земельної ділянки у межах м. Києва для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), індивідуального гаражного та дачного будівництва чи ведення садівництва, подають безпосередньо до Київської міської ради клопотання, у якому зазначаються цільове призначення ділянки, орієнтовний розмір і місце розташування земельної ділянки (далі - клопотання) та згода на обробку в ПК "Кадастр" персональних даних, зазначених у клопотанні та доданих до нього документах.

Також Порядком визначено перелік документів, які додаються до клопотання, в тому числі: викопіювання з кадастрової карти (плану) або інші графічні матеріали у масштабі не менше 1:2000, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки; витяг з містобудівного кадастру; витяг з міського земельного кадастру та ін. (пункт 3 статті 21 Порядку).

Тобто, з наведеного вбачається, що законодавцем визначено зміст клопотання про надання у власність земельної ділянки у межах м. Києва для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) і перелік документів, які до нього долучаються.

Суд звертає увагу на те, що Тимчасовий порядок передачі (надання) земельних ділянок у користування або у власність із земель комунальної власності в місті Києві затверджено Київською міською радою з метою визначення порядку передачі (надання) земельних ділянок в користування або у власність із земель комунальної власності та відповідно до Земельного кодексу України.

При розгляді інформаційних запитів громадян органи виконавчої влади керуються Конституцією України, Законом України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року №2939-VI (з відповідними змінами та доповненнями; далі - Закон України №2939).

Згідно зі статтею 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Крім того, є необхідним звернути увагу на те, що згідно з частиною 5 статті 24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17 лютого 2011 року №3038-VI уповноважені органи з питань містобудування та архітектури і центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, забезпечують відкритість, доступність та повноту інформації про наявність на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці земель державної та комунальної власності, не наданих у користування, що можуть бути використані під забудову, про наявність обмежень і обтяжень земельних ділянок, містобудівні умови та обмеження в містобудівному і державному земельному кадастрах.

До моменту внесення відповідної інформації до містобудівного та державного земельного кадастрів виконавчий орган сільської, селищної, міської ради, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації або відповідний місцевий орган виконавчої влади зобов'язані надавати за запитами фізичних та юридичних осіб письмову інформацію про наявність земельних ділянок, що можуть бути використані під забудову.

Рішенням Київської міської ради від 19 грудня 2002 року №182/342 затверджено Положення про Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), згідно якого Департамент земельних ресурсів є структурним підрозділом виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та згідно з законодавством забезпечує виконання повноважень Київської міської ради та виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) у сфері земельних відносин, є підзвітним та підконтрольним Київській міській раді та виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації), безпосередньо підпорядковується Київському міському голові, а з питань управління землями державної власності, розпорядження якими здійснює виконавчий орган Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) - виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації).

Департамент у межах своєї компетенції здійснює управління землями комунальної власності територіальної громади міста Києва, землями державної власності в межах міста Києва, розпорядником яких є виконавчий орган Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) (далі - землі державної власності в межах міста Києва), забезпечує проведення в місті земельної реформи, раціональне використання та охорону цих земель на території міста.

Згідно з пунктом 2 Положення про Департамент земельних ресурсів основними завданнями Департаменту є, зокрема: забезпечення виконання повноважень Київської міської ради та виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) у сферах управління землями комунальної власності територіальної громади міста Києва, землями державної власності в межах міста Києва, проведення земельної реформи, спрямованої на приватизацію земель у межах міста (підпункт 2.1); здійснення самоврядного контролю за використанням і охороною земель відповідно до повноважень, делегованих Київською міською радою, а також координація здійснення землеустрою та державного контролю за використанням та охороною земель у межах функцій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (підпункт 2.2); ведення міського земельного кадастру відповідно до законодавства, моніторингу земель, здійснення землеустрою (підпункт 2.3).

Відповідно до пункту 3 вказаного Положення Департамент відповідно до визначених галузевих повноважень виконує такі завдання: забезпечує виконання повноважень Київської міської ради та виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) з питань використання та охорони земель комунальної власності територіальної громади міста Києва та земель державної власності в межах міста Києва, проведення земельної реформи, а також виконує інші, делеговані Київською міською радою та виконавчим органом Київської міської ради (Київською міською державною адміністрацією), повноваження (підпункт 3.1); створює систему інформації, необхідної для здійснення комплексу робіт, пов'язаних з проведенням земельної реформи, здійсненням землеустрою, веденням міського земельного кадастру, моніторингу земель, забезпеченням раціонального використання та охорони земель (підпункт 3.16); здійснює контроль за використанням та охороною земель комунальної власності територіальної громади міста Києва при проведенні землеустрою; координує здійснення землеустрою та державного контролю за використанням та охороною земель (підпункт 3.23); здійснює в установленому законом порядку заходи для державної реєстрації земельних ділянок комунальної власності територіальної громади міста Києва в Державному земельному кадастрі та заходи, спрямовані на реєстрацію права комунальної власності на земельні ділянки територіальної громади міста Києва (підпункт 3.24); забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої він є (підпункт 3.30).

Крім того, згідно з Положенням про Державне агентство земельних ресурсів України, затвердженим Указом Президента України від 8 квітня 2011 року №445/2011, Державне агентство земельних ресурсів України (Держземагенство України) є центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів та топографо-геодезичної і картографічної діяльності, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства України (далі - Міністр), входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сфері земельних відносин та топографо-геодезичної і картографічної діяльності.

Такі форми правовідносин в інформаційній сфері, як звернення громадянина та запит на інформацію, попри певну близькість, відрізняються за наступними ознаками: правові підстави; предмет; вимоги щодо форми; вимоги щодо порядку реєстрації та обліку; вимоги щодо порядку оплати.

Статтею 2 Закону України «Про доступ до публічної інформації», визначає цей закон не поширюється на відносини щодо отримання інформації суб'єктами владних повноважень при здійсненні ними своїх функцій, а також на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальним законом.

Отже , порядок розгляду звернень громадян регулюється Законом України «Про звернення громадян», запитів на інформацію - Законом України «Про доступ до публічної інформації», а запитів (вимог) суб'єктів владних повноважень - спеціальними законами про статус та повноваження відповідних суб'єктів владних повноважень.

Частиною першою статті 19 Закону «Про доступ до публічної інформації» визначено: запит - це прохання особи до розпорядника надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні. Якщо особа не висловила прохання надати таку готову інформацію, або її прохання стосується створення інформації, а не звичайної компіляції чи збору наявних інформаційних даних без застосування творчого підходу, то такий документ є зверненням, до якого застосовується пункт 4 частини першої статті 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» щодо відмови в задоволенні запиту через недотримання вимог, передбачених частиною п'ятою статті 19 цього Закону.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про доступ до публічної інформації» публічна інформація - це «відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом».

За пунктом 4 частини 1 статті 23 Закону України №2939 надання недостовірної або неповної інформації розпорядників інформації може бути оскаржене до керівника розпорядника, вищого органу або суду. За частиною 3 статті 23 Закону оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації до суду здійснюється відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України.

Але ОСОБА_1 в позовній заяві вказує, що звертався із запитами до Головного управління Держземагентсва в місті Києві щодо надання інформації стосовно вільних земельних ділянок у зв'язку з тим, що згідно до Положення, затвердженого Указом Президента України від 08 квітня 2011 року № 445, Державне агентства є центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів і є розпорядником інформації в розумінні Закону України «Про доступ до публічної інформації», але інформацію, яку запитував не отримав.

Згідно до відповіді Головного управління Держземагенства у м. Києві від 22.06.2015 року № 31-26-0.2-9211/2-15 позивача повідомлено, що ГУ Держземагентсва у м. Києві здійснює ведення Державного земельного кадастру з 01.01.2013 року - з дати набрання чинності Законом України «Про Державний земельний кадастр». До 01.01.2013 року реєстрацію земель та прав на них в м. Києві, в тому числі системазування та узагальнення відомостей про інвентаризацію земель, на підставі п. «б» ч. 1 ст. 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», здійснювало Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) - на даний час Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (КМДА).

Позивач направив запит від 06.07.2015 року № 057-176(з) до Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) щодо надання інформації стосовно земельних ділянок комунальної форми власності у межах міста Києва, не наданих у користування, що можуть бути використані під забудову для реалізації права позивача на безоплатне отримання у власність для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд та щодо надання інформації стосовно нанесення відповідних даних на графічні матеріали (для подальшого долучення цих матеріалів до клопотання з ціллю реалізації позивачем ч. 6 ст. 118 Земельного кодексу України.

Тобто позивачем направлено запит до Департаменту земельних ресурсів КМР (КМДА), який згідно до Положення про Департамент земельних ресурсів КМР (КМДА) є юридичною особою, а позов заявлений до виконавчого органу КМР (КМДА), який в свою чергу є неналежним відповідачем.

З урахуванням вищевикладеного позовні вимоги про визнання протиправною бездіяльність Виконавчого органу Київської міської ради Київської міської державної адміністрації у наданні публічної інформації про усі земельні ділянки комунальної форми власності, у межах м. Київ, не наданих у користування, що можуть бути використані під забудову для реалізації мною права на безоплатне отримання у власність для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд; зобов'язання Виконавчий орган Київської міської ради Київську міську державну адміністрацію надати ОСОБА_1 письмово інформацію про усі земельні ділянки комунальної форми власності, у межах м. Київ, не наданих у користування, що можуть бути використані під забудову для реалізації права на безоплатне отримання у власність для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд, нанести відповідні дані на графічні матеріали та надіслати їх за адресою електронної пошти: ІНФОРМАЦІЯ_1 або ІНФОРМАЦІЯ_2 не підлягають задоволенню.

Позовна вимога про зобов'язання Виконавчий орган Київської міської ради Київську міську державну адміністрацію погодити вибір місця розташування земельної ділянки для індивідуального житлового будівництва в місті Києві та визначити місце розташування земельної ділянки для подальшої її передачі громадянину інваліду ЧАЕС 1 категорії 2 групи ОСОБА_1 у власність на підставі публічної інформації про усі земельні ділянки комунальної форми власності, у межах м. Київ, не наданих у користування, розпорядниками якої є Київська міська державна адміністрація та надати дозвіл на розроблення проекту її відведення та визнання права на обов'язкове безоплатне одержання у власність за позивачем земельної ділянки для індивідуального житлового будівництва орієнтовним розміром 0,10 га у місті Києві, не підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Стаття 151 Земельного кодексу України не регулює питання погодження місця розташування земельної ділянки громадянину для безоплатної передачі останньої для індивідуального житлового будівництва, а регулює порядок погодження питань, пов'язаних з викупом земельних ділянок для суспільних потреб або з мотивів суспільної необхідності

Так, відповідно до ч. 1 ст. 151 Земельного кодексу України юридичні особи, зацікавлені у викупі земельних ділянок, що перебувають у власності громадян чи юридичних осіб, для суспільних потреб та з мотивів суспільної необхідності, зобов'язані до початку проведення проектних робіт погодити з власниками землі, крім викупу земельних ділянок з підстав, що допускають можливість їх примусового відчуження з мотивів суспільної необхідності, і органами державної влади, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим або органами місцевого самоврядування, згідно з їх повноваженнями, місце розташування об'єкта, розмір земельної ділянки та умови її викупу з урахуванням комплексного розвитку території, який би забезпечував нормальне функціонування на цій ділянці і прилеглих територіях усіх об'єктів та умови проживання населення і охорону довкілля.

Погодження питань, пов'язаних з викупом земельних ділянок, крім тих, що передбачені частиною другою цієї статті, провадиться відповідно Кабінетом Міністрів України, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими державними адміністраціями, міськими, селищними, сільськими радами згідно з їх повноваженнями щодо викупу цих ділянок ( ч.З ст. 151 ЗК України).

Частина 5, 6 ст. 151 Земельного кодексу України регламентує, що юридичні особи, зацікавлені у викупі земельних ділянок, звертаються з клопотанням про погодження місця розташування об'єкта до відповідної сільської, селищної, міської, районної, обласної ради, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевої державної адміністрації. Клопотання щодо погодження місця розташування об'єкта за рахунок земель, викуп яких провадиться Кабінетом Міністрів України та Верховною Радою Автономної Республіки Крим, подається відповідно до Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.

До клопотання додаються:

а) обґрунтування необхідності викупу та/або відведення земельної ділянки;

б) зазначене на відповідному графічному матеріалі бажане місце розташування об'єкта з орієнтовними розмірами земельної ділянки;

в) нотаріально засвідчена письмова згода землевласника (землекористувача) на викуп земельної ділянки (її частини) (крім викупу земельної ділянки (її частини) з підстав, що допускають можливість її примусового відчуження з мотивів суспільної необхідності) із зазначенням розмірів передбаченої для викупу земельної ділянки та умов її викупу;

г) копія установчих документів.

Відповідно до ч.7 зазначеної статті Земельного кодексу України Типова форма клопотання про погодження місця розташування об'єкта затверджується Кабінетом Міністрів України.

Отже, постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.2009 №113 було затверджено лише типову форму клопотання, а тому посилання позивача на постанову Кабінету Міністрів України від 18.02.2009 №113 «Про затвердження типової форми заяви (клопотання) про вибір місця розташування земельної ділянки» є необгрунтованим, оскільки земельним законодавством не передбачено обов'язку виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) погодження місця розташування земельної ділянки для індивідуального будівництва в м. Києві та визначення місця розташування земельної ділянки.

Враховуючи викладене, проаналізувавши зазначені правові норми та зміст матеріалів справи, суд приходить до висновку, що позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

На думку Окружного адміністративного суду міста Києва, відповідачем доведено правомірність та обґрунтованість дій з урахуванням вимог встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 69, 70, 71, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя В.І. Келеберда

Джерело: ЄДРСР 52117996
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку