Кагарлицький районний суд Київської області
Справа № 2-а-159/11
Категорія
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14.02.2011 Кагарлицький районний суд Київської області в складі:
головуючого судді Іван юти Т.Є.
при секретарі Зайченко О.Л.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Кагарлику справу за позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Кагарлицької районної державної адміністрації Київської області про визнання дій неправомірними та зобов”язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до суду з даним позовом посилаючись на те, що він з 2.05.1986 року по 4.05.1986 року був залучений у складі невоєнізованого формування Цивільної Оборони Кагарлиць кого РТП, створених згідно з наказом начальника ЦО СРСР від 18.03.1976 року і розпорядження начальника ЦО УРСР від 28.04.1986 року, та було відряджено для ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС.
Згідно висновку МСЕК позивач визнаний інвалідом 2 групи, а відповідно до експертного висновку Центральної міжвідомчої Ради по встановленню причинного зв”язку захворювань та інвалідності з роботами по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та їх професійного характеру визнані у них хвороби пов”язані з роботами по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС.
Відповідно до п.9 ч.2 ст.7 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту “ - особи, залучені до складу формувань Цивільної оборони, які стали інвалідами внаслідок захворювань, пов”язаних з ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи, належать до інвалідів війни. Однак відповідач відмовив йому у видачі відповідного посвідчення та надання статусу інваліда війни посилаючись на те, що для визначення вказаного статусу йому необхідно надати довідку, яка містить інформацію про залучення особи до складу формувань цивільної оборони та документів про роботу, яку виконував громадянин під час ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС.
Дану відмову він вважає незаконною і просить визнати дії управління праці та соціального захисту населення Кагарлицької РДА неправомірними, зобов”язати відповідача надати їй статус інваліда війни та видати відповідне посвідчення.
В судовому засіданні позивач позов підтримав.
Представник відповідача в судове засідання не з”явився, про день і час слухання справи повідомлені належним чином.
Заслухавши пояснення позивача, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з слідуючих підстав.
Судом встановлено, що позивач має статус особи, яка постраждала від Чорнобильської катастрофи 1 категорії та 2 групу інвалідності, що стверджується копією посвідчення - серії А № 129228 від 21.10.2010 р., видане Київською облдержадміністрацією. Згідно довідки до акту огляду МСЕК - № 333362 від 04.10..2010 року, позивачу встановлена друга група інвалідності, причиною якої є захворювання, пов”язані з роботами по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, що також стверджується експертним висновком центральної міжвідомчої експертної комісії від 29.06.2010 року.
Згідно довідки управління з питань надзвичайних ситуацій Київської ОДА від 17.12.2010 року №01-04\1861 ОСОБА_1 приймав участь в ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи у складі невоєнізованого формування ЦО Кагарлицького РТП в період з 2.05.1986 року по 4.05.1986 року.
Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов”язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Пунктом 1 ст.92 Конституції України встановлено, що виключно законами України визначаються права і свободи людини і громадянина, гарантії цих прав і свобод.
Відповідно до п.9 ч.2 ст.7 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” від 22 жовтня 1993 року в редакції Закону від 15.06.2004 року – особи, залучені до складу формувань Цивільної оборони, які стали інвалідами внаслідок захворювань, пов”язаних з ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи, належать до інвалідів війни. Ст..18 Вказаного Закону передбачено, що статус інваліда війни підтверджується посвідченням, порядок виготовлення якого визначений постановою КМ України від 12 травня 1994 року №302 “Про порядок видачі посвідчень і нагрудних знаків ветеранів війни” та видаються пенсіонерам, які отримують пенсії в органах Пенсійного Фонду, органами праці та соціального захисту населення..
Згідно ст..35 ч.2 Закону України “Про правові засади цивільного захисту” від 24.06.2004 року, сили і засоби підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності і підпорядкування, які залучаються у відповідному порядку до здійснення заходів цивільного захисту, а також добровільні рятувальні формування, належать до регіональних і місцевих сил цивільного захисту.
Тому суд вважає ,що дії управління праці та соціального захисту населення Кагарлицької РДА у відмові в наданні позивачу статусу інваліда війни є неправомірними, і позов слід задоволити.
Враховуючи викладене, керуючись ст. 158,159,160,161,162,163,167 КАС України, ст. 19,55,56 Конституції України, Законом України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, ст..35 Закону України “Про правові засади цивільного захисту” суд,-
П О С Т А Н О В И В:
Позов задоволити.
Визнати незаконними дії Управління праці та соціального захисту населення Кагарлицької РДА щодо відмови надати ОСОБА_1 статусу інвалідів війни з видачею відповідного посвідчення. статусу інваліда війни неправомірними.
Зобов”язати Управління праці та соціального захисту населення Кагарлицької РДА надати ОСОБА_1 статус інваліда війни та видати відповідне посвідчення.
Постанова може бути оскаржена до апеляційного адміністративного суду Київської області через Кагарлицький райсуд протягом 10 днів.
Суддя
ОСОБА_2