open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Справа № 310/7698/15-ц

2/310/4347/15

У Х В А Л А

Іменем України

25 серпня 2015 року м.Бердянськ

Суддя Бердянського міськрайонного суду Запорізької області Парій О.В., розглянувши позовну заяву 5-го помічника капітана СЧС «Вера» ОСОБА_1 до Державного підприємства «Адміністрація морських портів України» в особі Бердянської філії ДП «Адміністрація морських портів України» про зобов’язання виконати певні дії, -

В С Т А Н О В И В :

Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить: - зобов’язати Державне підприємство «Адміністрація морських портів України» в особі Бердянської філії ДП «Адміністрація морських портів України» та її керівника виконувати в натурі обов’язки, які покладені на нього чинним законодавством, при надання послуг, які замовляються через публічний договір, а саме по заявці капітана та на його вимогу: а) надавати вільне місце біля причалу для закінчення операцій з обслуговування судна – згідно п. 5.7. Порядку справляння та розміри ставок портових зборів, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України «Про портові збори» 27.05.13 р. № 316; б) забезпечувати вільний проїзд до/від борту судна, за умови сплати причального збору, для зняття з борту риби та рибо продукції, а також завезення постачання – згідно п.2.4.5. Правил контролю суден з метою забезпечення безпеки мореплавства, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 17.07.13 р. № 545; в) надати можливість вільно пересуватися по державній території членам екіпажу, які внесені до судової ролі т/х «Вера» для відпочинку, зміни вахти, купівлі продовольства, право на працю та відпочинок; г) на виконання ст. 57 КТМ України для належного відпочинку екіпажу надавати право користуватися державними електричними мережами як інфраструктурою порту та передавати електричну енергію на об’єкт, який може прийняти електричну енергію т/х «Вера», за умови попередньої оплати за споживання електричної енергії та за користування електричними мережами для безпеки мореплавства – п.9 ст. 1 Закону України «Про морські порти України»; д) для ідентифікації судна забезпечувати прибуття на борт т/х «Вера» представника Служби капітана порту Бердянськ на виконання вимог пунктів 2.2. та 4.2. Порядку оформлення приходу суден у морський порт, надання дозволу на вихід суден у море та оформлення виходу суден із морського порту, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України 27.06.13 р. № 430; е) по інформації диспетчера порту з моменту швартування до причалу №№ 1-9 порту безперешкодно пропускати автомобілі, які узгоджені для знаходження у пункті пропуску, до/від борту судна, для зміни вахти, оброблення та обслуговування судна з метою збереження майна та для недопущення порушення права на працю, що передбачено ст. 43 Конституції України.

Дослідивши позовну заяву та додані до неї документи, суддя приходить до наступного.

Відповідно до п. 7) та п. 14) ст. 3, п. 1) та п. 4) ч. 2 ст. 17 КАС України суб’єкт владних повноважень – орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб’єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень; адміністративний договір дво- або багатостороння угода, зміст якої складають права та обов’язки сторін, що випливають із владних управлінських функцій суб’єкта владних повноважень, який є однією із сторін угоди. Юрисдикція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що виникають у зв’язку з здійсненням суб’єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а також у зв’язку з публічним формуванням суб’єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму. Юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема: 1) спори фізичних чи юридичних осіб із суб’єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності; 4) спори, що виникають з приводу укладання, виконання, припинення, скасування чи визнання нечинними адміністративних договорів.

Згідно ч. 2 ст. 18 КАС України окружним адміністративним судам підсудні адміністративні справи: 1) у яких однією із сторін є орган державної влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, обласна рада, Київська або Севастопольська міська рада, їх посадова чи службова особа, крім випадків, передбачених цим Кодексом, та крім справ з приводу їхніх рішень, дій чи бездіяльності у справах про адміністративні проступки та справ, які підсудні місцевим загальним судам, як адміністративним судам; 2) про застосування у випадках, передбачених законом, заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), якщо вони можуть бути застосовані виключно за судовим рішенням; 3) щодо підтвердження обґрунтованості вжиття суб’єктами владних повноважень заходів реагування щодо державного нагляду (контролю), дозвільної системи у сфері господарської діяльності.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про морські порти України» адміністрація морських портів України – державне підприємство, утворене відповідно до законодавства, що забезпечує функціонування морських портів, утримання та використання об’єктів портової інфраструктури державної форми власності, виконання інших покладених на нього завдань безпосередньо і через свої філії, що утворюються в кожному морському порту (адміністрація морського порту).

Згідно ст. 14 Закону України «Про морські порти», ст. 75 Кодексу торговельного мореплавства України та Положення про капітана морського порту та службу капітана морського порту, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України від 27.03.13 року № 190 (зареєстровано в Міністерств юстиції України 18 квітня 2013 року за № 632/23164) служба капітана морського порту є державним органом, а капітан морського порту є посадовою особою державного органу, які здійснюють нагляд та забезпечення безпеки мореплавства у морському порту, на підходах до нього та в суміжних акваторіях. Організація судноплавства в акваторії морського порту здійснюється на основі розподілу функцій забезпечення безпеки мореплавства та нагляду (контролю) за безпекою мореплавства. Нагляд за мореплавством у морському порту здійснюється капітаном морського порту, який очолює службу капітана морського порту. Повноваження, порядок призначення та інші питання щодо функціонування капітана морського порту, служби капітана морського порту визначаються Кодексом торговельного мореплавства України. Безпека мореплавства в акваторії морського порту забезпечується адміністрацією морських портів України, власниками морських терміналів і гідротехнічних споруд, судновласниками, іншими суб’єктами господарювання, що провадять свою діяльність у морському порту, відповідно до законодавства і правил, визначених обов’язковими постановами по порту.

Відповідно до ст. 15 Закону України «Про морські порти» адміністрація морських портів України утворюється з метою: 1) утримання та забезпечення ефективного використання державного майна, переданого їй в господарське відання, у тому числі модернізації, ремонту, реконструкції та будівництва гідротехнічних споруд, інших об’єктів портової інфраструктури, розташованих у межах території та акваторії морського порту; 2) надання послуг суднам на підходах і безпосередньо в акваторії морського порту для їх безпечного судноплавства, маневрування та стоянки; 3) організації та забезпечення безпечної експлуатації об’єктів портової інфраструктури державної власності, у тому числі гідротехнічних споруд, систем забезпечення безпеки мореплавства, розташованих у межах території та акваторії морського порту; 4) організації та забезпечення безпеки мореплавства; 5) збору та обліку даних, що вносяться до Реєстру морських портів України; 6) організації розроблення та виконання плану розвитку морського порту, підготовки пропозицій щодо його вдосконалення; 7) організації та координації аварійно-рятувальних робіт; 8) організації робіт з підйому затонулого майна в акваторії морського порту; 9) забезпечення дотримання законодавства про охорону навколишнього природного середовища; 10) забезпечення проведення робіт з ліквідації наслідків забруднення території та акваторії морського порту; 11) надання допомоги потерпілим; 12) визначення районів обов’язкового використання буксирів; 13) справляння та цільового використання портових зборів; 14) координації своєї діяльності та діяльності капітана морського порту, лоцманської служби, власників морських терміналів, портових операторів, інших суб’єктів господарювання, що провадять діяльність у морському порту, у разі виникнення стихійного лиха, аварій, катастроф, інших надзвичайних ситуацій, що потребують взаємодії; 15) забезпечення створення рівних і конкурентних умов ведення господарської діяльності та отримання послуг у морському порту; 16) контролю і підтримання оголошених глибин. У процесі своєї діяльності адміністрація морських портів України укладає договори щодо модернізації, реконструкції та будівництва об’єктів портової інфраструктури, інші договори, що відповідають цілям її утворення, у тому числі господарські договори з питань забезпечення своєї діяльності.

Позивачем оскаржують ся дії Державного підприємства «Адміністрація морських портів України» в особі Бердянської філії ДП «Адміністрація морських портів України» в частині невиконання передбачених нормативно-правовими актами та делегованих від імені держави повноважень, тобто не виконання функцій, покладених для здійснення ним владних повноважень.

Зазначений спір підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства.

Відповідно до п. 1) ч. 2 ст. 122 ЦПК України суддя відмовляє у відкритті провадження у справі, якщо заява не підлягає розгляду в судах у порядку цивільного судочинства.

Враховуючи викладене, виходячи з того, що даний спір належить розглядати в порядку адміністративного судочинства, у відкритті провадження у справі належить відмовити.

Керуючись ст. ст. 3, 17 КАС України, ст.ст. 15, 122, 293, 294 ЦПК України, суддя

У Х В А Л И В :

У відкритті провадження у справі за позовною заявою 5-го помічника капітана СЧС «Вера» ОСОБА_1 до Державного підприємства «Адміністрація морських портів України» в особі Бердянської філії ДП «Адміністрація морських портів України» про зобов’язання виконати певні дії, - відмовити.

Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п’яти днів з дня її проголошення. У разі, якщо ухвалу було постановлено без участі особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п’яти днів з дня отримання копії ухвали.

Суддя: О.В.Парій

Джерело: ЄДРСР 49671171
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку