open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 серпня 2015 року Справа № П/811/1721/15

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дегтярьової С.В. розглянувши адміністративну справу

за позовом Державної фінансової інспекції в Кіровоградській області

до відповідача: Знам'янського психоневрологічного інтернату з геріатричним відділенням

про стягнення заборгованості,

Державна фінансова інспекція в Кіровоградській області звернулась з позовом, в подальшому уточненим, до Знам'янського психоневрологічного інтернату з геріатричним відділенням про стягнення в дохід державного бюджету коштів в сумі 160636,51 грн. (а.с.16).

В обґрунтування позовних вимог позивач стверджує, що Знам'янський психоневрологічний інтернат з геріатричним відділенням не виконав вимоги щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з фінансових питань, а відтак просить суд стягнути з відповідача в дохід державного бюджету завдані ним збитки в розмірі 160636,51 грн.

Відповідачем до суду подано заперечення, відповідно до змісту якого позов ним в повному обсязі не визнається, оскільки позовні вимоги Державної фінансової інспекції в Кіровоградській області, на думку відповідача, є надуманими та незаконними, такими, що не відповідають дійсним обставинам, а тому задоволенню не підлягають.

Дослідивши подані позивачем та відповідачем документи і матеріали, заслухавши пояснення їх представників, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, адміністративний суд,

ВСТАНОВИВ:

Олександрівською об'єднаною державною фінансовою інспекцією, на виконання плану роботи на І квартал 2015 року, в період з 22.01.2015 р. по 16.03.2015 р. проведено ревізію Знам'янського психоневрологічного інтернату з геріатричним відділенням за період з 01.01.2012 р. по 01.01.2015 р., за результатами якої складено акт №01-10/1 від 16.03.2015 р. (далі за текстом - акт ревізії) (а.с.7-16 т.1).

27.03.2015 р. Олександрійською об'єднаною державною фінансовою інспекцією винесено вимогу №01-14/256 про усунення виявлених ревізією порушень законодавства з фінансових питань та притягнення винних осіб до відповідальності, згідно з якою позивач, зокрема, вимагає від відповідача усунути виявлені порушення законодавства, у тому числі відшкодувати збитки, завдані цими порушеннями (а.с.18-22 т.1).

Згідно з Положенням про Державну фінансову інспекцію України, затвердженим Указом Президента України від 23 квітня 2011 року № 499/2011 (далі - Положення), Інспекція є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів України, входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю.

Інспекція відповідно до покладених на неї завдань вживає в установленому порядку заходів до усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства та притягнення до відповідальності винних осіб, а саме: вимагає від керівників та інших службових осіб підконтрольних установ усунення виявлених порушень законодавства; звертається до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог до усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів (підпункт 4 пункту 4 Положення).

Відповідно до пункту 6 Положення Інспекція для виконання покладених на неї завдань має право в установленому порядку, зокрема, пред'являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства; при виявленні збитків, завданих державі чи об'єкту контролю, визначати їх розмір згідно з методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.

Також Положенням установлено, що у разі, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог до усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів, Інспекція має право звернутися до суду в інтересах держави.

Зазначені норми кореспондуються з положеннями пункту 7 статті 10 Закону № 2939-ХІІ, згідно з якими державній контрольно-ревізійній службі надано право пред'являти керівникам та іншим службовим особам підконтрольних установ, що ревізуються, вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства з питань збереження і використання державної власності та фінансів, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законодавства.

Аналіз наведених норм дає підстави вважати, що органу державного фінансового контролю надано можливість здійснювати контроль за використанням коштів державного і місцевого бюджетів та у разі виявлення порушень законодавства пред'являти обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення таких правопорушень.

При виявленні збитків, завданих державі чи об'єкту контролю, орган державного фінансового контролю має право визначати їх розмір згідно з методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, та звернутися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог до усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.

Вимога органу державного фінансового контролю спрямована на коригування роботи підконтрольної організації та приведення її у відповідність із вимогами законодавства і у цій частині вона є обов'язковою до виконання.

Відповідно до ст. 2 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 р. № 2939-ХІІ (надалі - Закон № 2939) головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов'язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб'єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням бюджетного законодавства, дотриманням законодавства про державні закупівлі, діяльністю суб'єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.

Пункт 1 ст. 10 Закону № 2939 визначає право перевіряти в ході державного фінансового контролю грошові та бухгалтерські документи, звіти, кошториси й інші документи, що підтверджують надходження і витрачання коштів та матеріальних цінностей, документи щодо проведення процедур державних закупівель, проводити перевірки фактичної наявності цінностей (коштів, цінних паперів, сировини, матеріалів, готової продукції, устаткування тощо).

Відповідно до п.46 Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2006 р. №550, якщо вжитими в період ревізії заходами не забезпечено повне усунення виявлених порушень, контролюючим органом у строк не пізніше ніж 10 робочих днів після реєстрації акта ревізії, а у разі надходження заперечень (зауважень) до нього - не пізніше ніж 3 робочих дні після надіслання висновків на такі заперечення (зауваження) надсилається об'єкту контролю письмова вимога щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства із зазначенням строку зворотного інформування.

Згідно п.8 ст.10Закону № 2939 органу державного фінансового контролю надається право у судовому порядку стягувати у дохід держави кошти, отримані підконтрольними установами за незаконними договорами, без установлених законом підстав та з порушенням законодавства.

З матеріалів справи вбачається, що першочергово позов заявлено на 164 959,28 грн. Однак 16.06.2015 через канцелярію суду позивачем подано уточнення до адміністративного позову щодо стягнення з відповідача в дохід державного бюджету коштів, отриманих без установлених законом підстав та з порушенням законодавства, в сумі 161713,46 грн. Даним уточненням позовні вимоги зменшено на суму 3245,82 грн. (а.с.31 т.1).

Судом встановлено, що на адресу Олександрівської ОДФІ відповідачем надіслано лист №166 від 26.05.2015 про усунення порушень, а саме - в травні 2015 року з працівників інтернату частково утримано переплату заробітної плати в сумі 2381,38 грн., яка була помилково нарахована протягом перевіряємого періоду та одночасно зменшено перерахування єдиного соціального внеску на державне соціальне страхування на суму 864,44 грн. (а.с.30-33, 35 т.2).

Судом встановлено, що на адресу Олександрівської ОДФІ інтернатом надіслано лист від 07.07.2015 № 251 про усунення порушень, а саме в червні 2015 року з працівників інтернату частково утримано переплату заробітної плати в сумі 790,13 грн., яка була помилково нарахована протягом перевіряємого періоду та одночасно зменшено перерахування єдиного соціального внеску на державне соціальне страхування на суму 286,82 грн. (а.с.30-32, 34 т.2).

21.07.2015 року Державною фінансовою інспекцію в Кіровоградській області зменшено позовні вимоги до 160636,51 грн. у зв'язку із частковим усуненням порушень відповідачем (а.с.16 т.2).

Щодо стягнення зі Знам'янського психоневрологічного інтернату з геріатричним відділенням матеріальної шкоди (збитків) загальною сумою 54193,64 грн.

Так інспекцією в акті ревізії вказано, що в порушення вимог підпункту 12 пункту 2.4.5 та пунктів 1.11, 1.12, 1.13 додатку 3 спільного наказу Міністерства охорони здоров'я України, Міністерства праці та соціальної політики України «Про впорядкування умов оплати праці працівників закладів охорони здоров'я та установ соціального захисту населення» від 05.10.2005 №308/519 (далі наказ №308/519) при встановленні окладів та нарахуванні заробітної плати робітникам, які фактично не працювали у відділеннях інтернату та не обслуговували підопічних і не працювали та не отримували заробітну плату у підсобному господарстві, безпідставно проведено підвищення посадового окладу на 25%, що призвело до зайвого нарахування та виплати їм заробітної плати на загальну суму 39760,5а грн. та, як наслідок, до зайвої сплати єдиного соціального внеску на загальну суму 14433,08 грн. (всього 54193,64 грн.) (а.с.7-16, 36 т.1).

Відповідач зазначив, що Наказом №308/519 визначено порядок встановлення посадових окладів (тарифних ставок), доплат та надбавок, виходячи з розмірів передбачених Умовами. Вказаними пунктами наказу чітко зазначено конкретний перелік посад працівників, яким посадові оклади (тарифні ставки) підвищуються у зв'язку зі шкідливими і важкими умовами праці. Також відповідач зазначає, що пунктами 1-9 чітко передбачено, що підвищення у зв'язку зі шкідливими і важкими умовами праці надаються та затверджуються керівником закладу, установи за погодженням з профспілковим комітетом у залежності від функціональних обов'язків роботи у шкідливих та важких умовах праці.

У даному випадку, як зазначає відповідач, керівником закладу визначено працівників, які працюють в умовах, зазначених в наказі №308/519, та яким посадові оклади (тарифні ставки) підвищуються у зв'язку зі шкідливими і важкими умовами праці. При цьому акцентовано, що пункт 1.13 даного наказу визначає робітників всіх професій, що працюють у відділеннях та обслуговують хворих в психоневрологічних інтернатах та геріатричних пансіонатах, будинках - інтернатах для дітей з вадами фізичного або розумового розвитку, реабілітаційних установ для інвалідів та дітей - інвалідів.

Відповідач вважає, що робітники з комплексного обслуговування й ремонту будинків, слюсар-сантехнік, електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування, столяр, електрогазозварник та комірник безпосередньо працюють у відділенні та обслуговують хворих.

Тому відповідач вважає, що встановлення цим працівникам шкідливих та важких умов праці погоджено з профспілковою організацією та зазначено у складеному колективному договорі між адміністрацією закладу та профспілковою організацією, а тому вимоги наказу № 308/519 з боку інтернату, на думку відповідача порушені не були.

Відповідно п.п.12 п.2.4.5 Наказу Міністерства праці та соціальної політики України та Міністерства охорони здоров'я №308/519 "Про впорядкування умов оплати праці працівників закладів охорони здоров'я та установ соціального захисту населення" конкретний перелік посад працівників, яким посадові оклади (тарифні ставки) підвищуються у зв'язку зі шкідливими і важкими умовами праці згідно з підпунктами 1-9, затверджується керівником закладу, установи за погодженням з профспілковим комітетом у залежності від функціональних обов'язків та обсягу роботи у шкідливих та важких умовах праці.

Згідно п.п.1 п.2.4.5 Наказу №308/519, посадові оклади (тарифні ставки) працівників закладів та структурних підрозділів, перелік яких наведено у додатку 3, підвищуються на 25 та 15 відсотків у зв'язку зі шкідливими і важкими умовами праці.

Судом встановлено, що Додатком 3 Наказу №308/519 передбачено перелік закладів (підрозділів) та посад, робота в (на) яких дає право на підвищення посадових окладів (ставок) у зв'язку зі шкідливими та важкими умовами праці.

Згідно п.1.2. Положення - Знам'янський психоневрологічний інтернат з геріатричним відділенням (позивач по справі) є стаціонарною соціально-медичною установою, призначеною для постійного проживання громадян з психоневрологічними захворюваннями, та громадян похилого віку і інвалідів, які потребують стороннього догляду, побутового та медичного обслуговування.

Так, в п.1.13 Додатку 3 до Наказу №308/519, зокрема, вказано, що психоневрологічні інтернати мають право на підвищення посадових окладів (ставок) на 25 відсотків у зв'язку зі шкідливими та важкими умовами праці на посади керівників, посади лікарів незалежно від їх найменування, у тому числі заступників директора, професіоналів, фахівців та технічних службовців; у тому числі бібліотечних працівників та працівників клубу. Також на посади фахівців з базовою та неповною вищою медичною освітою незалежно від їх найменування, посади молодших медичних сестер усіх найменувань, сестер-господарок, реєстраторів медичних; робітників всіх професій, що працюють у відділеннях та обслуговують хворих.

При цьому, на відміну, наприклад, від п.п.1.1. цього ж Додатку, відповідно до змісту якого робота в протичумних закладах, підрозділах, лепрозоріях, протилепрозорних відділеннях, палатах, ізоляторах, кабінетах, пунктах дає право усім працівникам без винятку на підвищення посадових окладів (ставок) на 25 відсотків у зв'язку зі шкідливими та важкими умовами праці, п.1.13 Додатку 3 до Наказу №308/519, право інтернатів на підвищення посадових окладів (ставок) на 25 відсотків обмежує обов'язковою ознакою: робота повинна обов'язково здійснюватись у відділеннях та мати характер обслуговування хворих. При чому одночасно повинні мати місце обидві складові такої ознаки.

Відповідач посилався на те, що робітники з комплексного обслуговування й ремонту будинків, слюсар-сантехнік, електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування, столяр, електрогазозварник та комірник безпосередньо працюють у відділенні та обслуговують хворих, оскільки самі підопічні у даному питанні по ремонту обладнання самостійно себе обслуговувати не можуть.

Суд зауважує, що обслуговування приміщень та персоналу лікарні, в тому числі і у відділеннях інтернату, не є обслуговуванням хворих в розумінні п.1.13 Додатку 3 до Наказу №308/519, оскільки відсутня одна із складових ознаки - догляду, побутового та медичного обслуговування, що передбачає безпосередній контакт з хворим, що притаманний іншим працівникам - лікарям, медичним сестрам, санітаркам, перукарям тощо.

Посилання ж на те, що конкретний перелік посад працівників, яким посадові оклади (тарифні ставки) підвищуються у зв'язку зі шкідливими і важкими умовами праці, затверджується керівником закладу за погодженням з профспілковим комітетом, про що в даному випадку свідчить зміст Колективного договору, суд не приймає до уваги в зв'язку з наступним.

Таке право керівника на затвердження переліку є обмеженим змістом п.п.1 п.2.4.5. Наказу №308/519, який, в свою чергу, відсилає до Додатку 3 до Наказу №308/519.

Судом встановлено, що Колективним договором, затвердженим загальними зборами трудового колективу від 07.12.2011 року, передбачений Перелік професій і посад Знам'янського психоневрологічного інтернату з геріатричним відділенням, працівникам яких підтверджено схеми посадового окладу (ставок) із шкідливими умовами праці, відповідно до змісту якого, таке право мають, зокрема, робітники з комплексного обслуговування й ремонту будинків, слюсар-сантехнік, електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування, столяр, електрогазозварник та комірник, які згідно штатного розпису є працівниками господарського підрозділу (а.с.43-48, 83-85 т.1).

У відповідності до ст.1 Закону України "Про колективні договори і угоди" колективний договір, угода укладаються на основі чинного законодавства, прийнятих сторонами зобов'язань з метою регулювання виробничих, трудових і соціально-економічних відносин і узгодження інтересів працівників та роботодавців.

Зміст даної норми містить обов'язкове застереження відповідності змісту колективного договору вимогам чинного законодавства.

Зважаючи на те, що зміст п.1.13 Додатку 3 до Наказу №308/519 обмежує категорії посад при вирішенні питання про затвердження конкретного їх переліку (посад працівників, яким посадові оклади (тарифні ставки) підвищуються у зв'язку зі шкідливими і важкими умовами праці) керівником закладу, суд вважає, що підвищення посадових окладів (ставок) на 25 відсотків робітнику з комплексного обслуговування й ремонту будинків, слюсарю-сантехніку, електромонтеру з ремонту та обслуговування електроустаткування, столяру, електрогазозварнику та комірнику відбулось з порушенням п.1.13 Додатку 3 до Наказу №308/519, оскільки за посадами такі працівники безпосередньо не обслуговують хворих.

З огляду на вищевикладене, позовні вимоги в частині стягнення 54193,64 грн. підлягають задоволенню.

Щодо стягнення зі Знам'янського психоневрологічного інтернату з геріатричним відділенням матеріальної шкоди (збитків) загальною сумою 395,71 грн.

В в акті ревізії вказано, що в порушення штатного розпису, затвердженого першим заступником директора департаменту соціального захисту населення Кіровоградської обласної державної адміністрації, встановлено невірне нарахування відповідачем посадового окладу шеф-кухарю ОСОБА_1, яке призвело до невірного визначення суми надбавки за складність, напруженість у роботі, відпускних та до переплати заробітної плати в загальній сумі 435,48 грн. та, як наслідок, до зайвої сплати єдиного соціального внеску в сумі 158,08 грн. (а.с.7-16, 36 т.1), що підтверджується штатним розписом станом на 01.01.2013 року та наказами директора Знам'янського психоневрологічного інтернату з геріатричним відділенням про надання надбавки у розмірі 50 % від 06.06.2014 р., від 15.05.2013 р., від 15.04.2013 р., від 24.09.2012 р. (а.с.90-91, 108-110, 111-112, 113-114 т.1)

Так, з матеріалів справи встановлено, що згідно штатного розпису станом на 01.01.2013 року посадовий оклад ОСОБА_1 (шеф-кухаря) становить 1386,00 грн. (а.с.48 т.1).

Однак відповідач здійснив нарахування та виплату заробітку ОСОБА_1 в березні 2013 року виходячи з посадового окладу в сумі 1655,09 грн., а не 1386,00 грн., як то передбачено штатним розписом (а.с.36). Дані обставини призвели до невірного визначення суми надбавки за складність, напруженість у роботі, відпускних у липні 2013 року та призвело до вищевказаної переплати в сумі 593,56 грн.

Судом встановлено, що згідно уточнень до позовної заяви та письмових пояснень наданих позивачем, відповідачем відшкодовано 197,85 грн. (у тому числі відшкодовано переплату по заробітній платі на суму 40,74 грн., надбавки на суму 72,58 грн., відпускних на суму 31,84 грн., перерахування до фондів на суму 52,99 грн.) (а.с.31 т.1, 16, 40-41 т.2).

При цьому Знам'янським психоневрологічним інтернатом з геріатричним відділенням доведено до відому Департаменту соціального захисту населення про подальше усунення порушень та надано графік погашення ОСОБА_1 коштів переплати згідно акту ревізії, який додано також і до матеріалів справи (а.с.132 т.1).

Таким чином, позовні вимоги про стягнення коштів за невірне нарахування відповідачем посадового окладу шеф-кухарю ОСОБА_1 підлягають задоволенню в частині непогашеної суми 395,71 грн. (435,48 грн. + 158,08 грн. - 197,85 грн.).

Щодо стягнення зі Знам'янського психоневрологічного інтернату з геріатричним відділенням матеріальної шкоди (збитків) загальною сумою 1248,03 грн.

В акті ревізії вказано, що в порушення вимог п.2 Порядку встановлення надбавок за вислугу років спеціалістам державних установ ветеринарної медицини, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.07.2007 №972, двом працівникам інтернату (фельдшеру та лікарю ветеринарної медицини), які не є спеціалістами державних установ ветеринарної медицини, встановлено надбавки за вислугу років, що призвело до зайвого нарахування та виплати їм надбавки в загальній сумі 1026,47 грн. та, як наслідок, до зайвої сплати єдиного соціального внеску на суму 372,61 грн. (а.с.7-16, 52 т.1), що підтверджується наказами №97/1-ос від 01.08.2013 р., №112-ос від 07.08.2014 р. (а.с.99, 107 т.1).

Згідно п.2. Порядку встановлення надбавок за вислугу років спеціалістам державних установ ветеринарної медицини, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.07.2007 №972 надбавки за вислугу років установлюються спеціалістам державних установ ветеринарної медицини, які проводять лабораторно-діагностичні дослідження, ветеринарно-санітарну експертизу на ринках, лікувально-профілактичні роботи, здійснюють ветеринарно-санітарний контроль та нагляд на державному кордоні і транспорті, крім тих, що одержують надбавки (доплати) за стаж роботи (вислугу років) на інших підставах відповідно до законодавства.

Додаток до Порядку, містить перелік посад спеціалістів державних установ ветеринарної медицини, які проводять лабораторно-діагностичні дослідження, ветеринарно-санітарну експертизу на ринках, лікувально-профілактичні роботи, здійснюють ветеринарно-санітарний контроль та нагляд на державному кордоні і транспорті, до спеціалістів державних установ, зокрема віднесено лікарів ветеринарної медицини та фельдшерів (техніків) ветеринарної медицини.

Так, судом встановлено, що фельдшеру ветеринарної медицини ОСОБА_3 та лікарю ветеринарної медицини ОСОБА_4, які не є спеціалістами, визначеними п.2. Порядку встановлення надбавок за вислугу років спеціалістам державних установ ветеринарної медицини, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.07.2007 №972, встановлено надбавку за вислугу років у розмірі 20% та 10% відповідно. Так, протягом серпня-грудня 2013 року, серпня-грудня 2014 року даним працівникам виплачено 1026,47 грн. надбавки (а.с.52 т.1).

Судом встановлено, що відповідачем відшкодовано 151,05 грн. (у тому числі відшкодовано переплату надбавки на суму 110,82 грн., перерахування до фондів на суму 40,23 грн.). В іншій частині кошти не сплачені (а.с.31 т.1, 16, 40-41 т.2).

При цьому Знам'янським психоневрологічним інтернатом з геріатричним відділенням доведено до відому Департаменту соціального захисту населення про подальше усунення порушень та надано графік погашення фельдшером ветеринарної медицини ОСОБА_3 та лікарем ветеринарної медицини ОСОБА_4 коштів з переплати заробітної плати згідно акту ревізії, який додано також і до матеріалів справи (а.с.132 т.1).

З огляду на вищевикладене, суд вважає, позовні вимоги про стягнення 1248,03 грн. такими, що підлягають задоволенню.

Щодо стягнення зі Знам'янського психоневрологічного інтернату з геріатричним відділенням матеріальної шкоди (збитків) загальною сумою 800,43 грн.

В акті ревізії вказано, що в порушення вимог п.1.7 Наказу від 05.10.2005 №308/519 за відсутності наказу директора на виплату надбавки за складність, напруженість у роботі в липні 2014 році швачці ОСОБА_5 безпідставно нараховано та виплачено надбавку в сумі 761,25 грн. та, як наслідок, зайво сплачено єдиний соціальний внесок на суму 276,33 грн. (а.с.7-16, 53 т.1).

Згідно п.1.7. Наказу №308/519 зміни розмірів посадових окладів, підвищень, доплат та надбавок, що визначають заробітну плату працівників, проводяться з моменту (з дня):

- призначення на посаду фахівця відповідної кваліфікації;

- присвоєння кваліфікаційної категорії, розряду, почесного звання, наукового ступеня;

- зміни розміру окладу (тарифної ставки) працівника 1 тарифного розряду.

Згідно п.4.4. Наказу №308/519 працівникам можуть установлюватись надбавки в розмірі до 50 відсотків посадового окладу (тарифної ставки):

- за високі досягнення у праці;

- за виконання особливо важливої роботи (на строк її виконання);

- за складність, напруженість у роботі.

Граничний розмір зазначених надбавок для одного працівника не повинен перевищувати 50 відсотків посадового окладу.

У разі несвоєчасного виконання завдань, погіршення якості роботи і порушення трудової дисципліни зазначені надбавки зменшуються або скасовуються.

Працівникам закладу, установи надбавки установлюються керівником, а керівнику та його заступникам - органом вищого рівня, у межах фонду оплати праці.

До матеріалів справи відповідачем надано копію наказу директора Знам'янського психоневрологічного інтернату з геріатричним відділенням №92-ос від 06.06.2014 р. про встановлення надбавки швачці ОСОБА_5 за складність і напруженість у роботі з 01 по 30.06.2014 р. в розмірі 50 % від посадового окладу. Документальних доказів встановлення ОСОБА_5 наказом директора надбавки за складність і напруженість у роботі з 01 по 31.07.2014 р. суду не надано.

Судом встановлено, що відповідачем відшкодовано 237,15 грн. (у тому числі відшкодовано переплату надбавки на суму 173,99 грн., перерахування до фондів на суму 63,16 грн.) (а.с.31 т.1, 16, 40-41 т.2).

При цьому Знам'янським психоневрологічним інтернатом з геріатричним відділенням доведено до відому Департаменту соціального захисту населення про подальше усунення порушень та надано графік погашення ОСОБА_5 коштів з переплати заробітної плати згідно акту ревізії, який додано також і до матеріалів справи (а.с.132 т.1).

Таким чином, позовні вимоги про стягнення 800,43 грн. підлягають задоволенню (761,25 грн. + 276,33 грн. - 237,15 грн.).

Щодо стягнення зі Знам'янського психоневрологічного інтернату з геріатричним відділенням матеріальної шкоди (збитків) загальною сумою 299,99 грн.

В листі-вимозі вказано, що в порушення вимог п.4.6 Наказу від 05.10.2005 №308/519 у вересні 2012 року, квітні-травні 2013 року, березні-червні 2014 року 5-ти працівникам, інтернату без врахування фактично відпрацьованого ними часу, проведено нарахування та виплату надбавки за складність, напруженість у роботі на повний посадовий оклад в той час, коли зазначені працівники перебували у відпустці, на лікарняному, тобто без урахування фактично відпрацьованого часу, на загальну суму 763,26 грн., що призвело до зайвого нарахування та виплати заробітної плати за час щорічної відпустки в 2012-2014 роках на загальну суму 40,З0 грн. та, як наслідок, зайво сплачено єдиний соціальний внесок на загальну суму 291,69 грн. (а.с.19 т.1).

Відповідно до п.4.6. Наказу №308/519 надбавки за тривалість безперервної роботи нараховуються виходячи з посадового окладу (тарифної ставки) за посадою, яку займають працівники, визначеного згідно з пунктами 2.1 - 2.2, з урахуванням підвищення за кваліфікаційну категорію і без урахування інших підвищень, надбавок, доплат (за винятком лікарів МСЕК, працівників протичумних закладів та структурних підрозділів з боротьби з особливо небезпечними інфекціями інших закладів). Лікарям МСЕК, центрів (бюро) медико-соціальних експертиз, працівникам протичумних закладів та структурних підрозділів з боротьби з особливо небезпечними інфекціями інших закладів надбавки за тривалість безперервної роботи нараховуються від посадового окладу, підвищеного у зв'язку зі шкідливими і важкими умовами праці.

Надбавки, перелічені в пунктах 4.2 - 4.4, нараховуються працівникам на посадовий оклад (тарифну ставку) з урахуванням підвищень, у пункті 4.5 - на посадовий оклад, визначений згідно з пунктами 2.1 - 2.2, з урахуванням підвищень за кваліфікаційну категорію.

Судом встановлено, що відповідачем відшкодовано 795,26 грн. (у тому числі відшкодовано переплату надбавки на суму 545,76 грн., відпускних на суму 37,70 грн., перерахування до фондів на суму 211,80 грн.). Відповідач проти даного порушення на заперечував, що підтверджується інформацією наданою до суду про часткове погашення завданих збитків (а.с.31 т.1, 16, 30-32 40-41 т.2).

Таким чином, позовні вимоги в сумі 299,99 грн. підлягають задоволенню (763,26 грн. + 40,30 грн. + 291,69 грн. - 795,26 грн.).

Щодо стягнення зі Знам'янського психоневрологічного інтернату з геріатричним відділенням матеріальної шкоди (збитків) загальною сумою 534,94 грн.

В акті вказано, що в порушення вимог ст.94 Кодексу законів про працю України, ст. 1 Закону України «Про оплату праці», п.1.5 Наказу від 05.10.2005 №308/519 у 2014 році молодшій медичній сестрі ОСОБА_6, яка відповідно до табелю обліку робочого часу перебувала у відпустці, зайво нараховано та виплачено заробітну плату на суму 392,47 грн. та, як наслідок, зайво сплачено єдиний соціальний внесок на суму 142,47 грн. (а.с.7-16, 55 т.1).

Згідно ст.94 КЗпП України, заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу.

Відповідно до п.1.4. Наказу №308/519 оплата праці працівників здійснюється за фактично відпрацьований час, виходячи з посадового окладу (тарифної ставки), або в залежності від виконання норм виробітку і відрядних розцінок з урахуванням підвищень, доплат та надбавок, передбачених діючим законодавством.

Судом встановлено, що ОСОБА_6 з 1 по 7 березня 2014 року перебувала у відпустці, однак їй було нараховано заробітну плату за 32 години в розмірі 392,47 грн., що є порушенням ст.94 КЗпП України (а.с.9, 55 т.1). Своїх заперечень на дане порушення та доказів в обґрунтування відповідач не надав.

При цьому Знам'янським психоневрологічним інтернатом з геріатричним відділенням доведено до відому Департаменту соціального захисту населення про подальше усунення порушень та надано графік погашення ОСОБА_6 коштів з переплати заробітної плати згідно акту ревізії, який додано також і до матеріалів справи (а.с.132 т.1).

З огляду на вищевикладене, суд вважає, позовні вимоги про стягнення 534,94 грн. підлягають задоволенню.

Щодо стягнення зі Знам'янського психоневрологічного інтернату з геріатричним відділенням матеріальної шкоди (збитків) загальною сумою 2338,59 грн.

В акті вказано, що в порушення вимог ст.94 Кодексу законів про працю України, ст.1 Закону України «Про оплату праці», п.1.5 Наказу від 05.10.2005 №308/519 у 2013-2014 роках 5-ти працівникам, які відповідно до листків непрацездатності перебували на лікарняному, зайво нараховано та виплачено заробітну плату на загальну суму 1703,18 грн., надбавки, доплати - 426,48 грн., що, в свою чергу, призвело до зайвого нарахування та виплати заробітної плати за час щорічної відпустки в загальній сумі 148,78 грн. та, як наслідок, до зайвої сплати єдиного соціального внеску на загальну суму 827,07 грн. (а.с.7-16, 54-55 т.1).

Нарахування заробітної плати бід час перебування на лікарняному є порушенням ст.94 Кодексу законів про працю України.

Судом встановлено, що відповідачем відшкодовано 766,92 грн. (у тому числі відшкодовано переплату по заробітній платі на суму 279,79 грн., надбавки, доплати - на суму 134,10 грн., відпускних на суму - 148,78 грн., перерахування до фондів на суму 204,25 грн.) (а.с.31 т.1, 16, 40-41 т.2).

Таким чином, за вищевказаним порушенням стягненню підлягає 2338,59 грн.

Щодо стягнення зі Знам'янського психоневрологічного інтернату з геріатричним відділенням матеріальної шкоди (збитків) загальною сумою 1,88 грн.

В акті вказано, що в порушення вимог п. З Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.1995 №100, в 2013-2014 роках при нарахуванні заробітної плати працівникам за час відпустки в розрахунок включались виплати одноразової винагороди за підсумками роботи за рік, яка нарахована і виплачена в поточному році за поточний календарний рік, що призвело до переплат заробітної плати за час відпусток на загальну суму 1271,00 грн. та, як наслідок, до зайвої сплати ЄСВ на загальну суму 461,37 грн. (а.с.7-16 т.1).

Згідно п.3 Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.1995 №100 при обчисленні середньої заробітної плати у всіх випадках її збереження включаються: основна заробітна плата; доплати і надбавки (за надурочну роботу та роботу в нічний час; суміщення професій і посад; розширення зон обслуговування або виконання підвищених обсягів робіт робітниками-почасовиками; високі досягнення в праці (високу професійну майстерність); умови праці; інтенсивність праці; керівництво бригадою, вислугу років та інші); виробничі премії та премії за економію конкретних видів палива, електроенергії і теплової енергії; винагорода за підсумками річної роботи та вислугу років тощо. Премії включаються в заробіток того місяця, на який вони припадають згідно з розрахунковою відомістю на заробітну плату. Премії, які виплачуються за квартал і більш тривалий проміжок часу, при обчисленні середньої заробітної плати за останні два календарні місяці, включаються в заробіток в частині, що відповідає кількості місяців у розрахунковому періоді. У разі коли число робочих днів у розрахунковому періоді відпрацьовано не повністю, премії, винагороди та інші заохочувальні виплати під час обчислення середньої заробітної плати за останні два календарні місяці враховуються пропорційно часу, відпрацьованому в розрахунковому періоді.

Одноразова винагорода за підсумками роботи за рік і за вислугу років включається до середнього заробітку шляхом додавання до заробітку кожного місяця розрахункового періоду 1/12 винагороди, нарахованої в поточному році за попередній календарний рік.

Усі виплати включаються в розрахунок середньої заробітної плати у тому розмірі, в якому вони нараховані, без виключення сум відрахування на податки, стягнення аліментів тощо за винятком відрахувань із заробітної плати осіб, засуджених за вироком суду до виправних робіт без позбавлення волі.

При обчисленні середньої заробітної плати для оплати за час щорічної відпустки, додаткових відпусток у зв'язку з навчанням, творчої відпустки, додаткової відпустки працівникам, які мають дітей, або компенсації за невикористані відпустки, крім зазначених вище виплат, до фактичного заробітку включаються виплати за час, протягом якого працівнику зберігається середній заробіток (за час попередньої щорічної відпустки, виконання державних і громадських обов'язків, службового відрядження тощо), та допомога у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю.

Відповідач дане порушення визнав та здійснив добровільну сплату в частині 1730,49 грн. (у тому числі відшкодовано переплату відпускних на суму 1269,62 грн., перерахування до фондів на суму 460,87 грн.) (а.с.31 т.1, 16, 40-41 т.2).

Таким чином, за вищевказаним порушенням стягненню підлягає 1,88 грн.

Щодо стягнення зі Знам'янського психоневрологічного інтернату з геріатричним відділенням матеріальної шкоди (збитків) загальною сумою 45037,64 грн.

В акті ревізії вказано, що в порушення вимог ст.ст. 509, 527, 628 Цивільного кодексу України, ч.1 ст.49 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 №2456-УІ, п.п.6.1, 6.4 Інструкції з обліку коштів, розрахунків та інших активів бюджетних установ, затвердженої наказом Держказначейства України від 26.12.2003 №242 (на момент вчинення порушення чинна), в частині визначення та погодження умов договору, додаткових угод до нього, взятих за ними юридичних та фінансових зобов'язань та прийняття рішення про оплату взятих зобов'язань без фактичного отримання послуг, у 2012-2013 роках встановлено факти оплати інтернатом за фактично не надані обласним комунальним виробничим підприємством «Дніпро-Кіровоград» послуги з водовідведення в обсязі 11227 м3 на суму 45037,64 грн., чим, на думку позивача, завдано матеріальної шкоди (збитків) установі на відповідну суму.

В акті зазначено, що відповідно до умов договору п.4.4, п.4.5 розділу 4 договору «Облік і контроль за водопостачанням та водовідведенням» інтернат разом з представником Знам'янського міським виробничим управлінням водо-каналізаційного господарства повинен здійснювати вибірковий контроль технічного стану каналізаційної мережі та зобов'язаний при приєднанні до міської мережі каналізації надати акт меж обслуговування та схему зовнішніх мереж з прив'язкою місцевості. Також вказано що, згідно з п.6.1. «Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України» - підключення абонентів до системи каналізації дозволяється лише за наявності проекту приєднання до мереж каналізації населеного пункту, розробленого у відповідності до чинних норм проектування та узгодженого з підприємствами водо-каналізаційного господарства.

Фінансова інспекція в акті зазначила, що за період з 01.01.2012 року по 01.01.2015 року каналізаційні мережі інтернату безпосередньо до міських мереж не підключені в зв'язку з їх відсутністю в районі розташування інтернату.

В акті зазначено що, працівниками фінансової інспекції була проведена зустрічна звірка питань підтвердження виду, обсягу операцій та розрахунків в ОКВП «Дніпро-Кіровоград», в ході якої, на їх думку, встановлений факт пред'явлення до оплати завищеного обсягу послуг з водовідведення.

В акті ревізії вказано, що директором інтернату ОСОБА_7 порушені вимоги ч.6 ст.8 та ч.8 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», а саме порушена форма звітності касових та фактичних видатків. Внаслідок допущенного порушення інтернату завдано матеріальної шкоди (збитків) на суму 45037,64 грн.

З даними висновками відповідач не погоджується, оскільки вважає, що вони не відповідають дійсності та суперечать як нормам цивільного кодексу України, так і Правилам приймання вод підприємств у комунальні відомчі системи каналізації населених пунктів України.

В обґрунтування своїх заперечень відповідач зазначив, що з 1996 року каналізаційна мережа закладу не підключена до системи централізованого водовідведення Знам'янського ВКГ ОКВП «Дніпро-Кіровоград» та до мереж інших суб'єктів господарювання, тому відповідно до Правил приймання вод підприємств у комунальні відомчі системи каналізації населених пунктів України» на підставі норм Цивільного кодексу України заклад уклав договір № 47/2010 на подачу води з комунального водопроводу та приймання стічних вод до комунальної каналізації від 01.01.2010 року з Знам'янським міським виробничим управлінням водо-каналізаційного господарства.

Судом встановлено, що між Знам'янськи міським виробничим управлінням водо- каналізаційного господарства (далі Водоканал) та Знам'янським психоневрологічним інтернатом (далі Абонент) укладено Договір на подачу води з комунального водопроводу та приймання стічних вод до комунальної каналізації №47/2010 від 01.04.2010 р. (а.с.124-126 т.1).

Так, суд встановив, що вищевказаний договір регулює порядок користування питною водою з комунального водопроводу і приймання стічних вод до комунальної каналізації. У п.2 договору «Загальні умови, обов'язки та права» сторони домовились, що Водоканал бере на себе зобов'язання забезпечувати Абонента питною водою, а також приймати від нього стічні води в розмірі встановленого ліміту. Згідно п.2.2 Абонент бере на себе зобов'язання своєчасно сплачувати за надані йому послуги по водопостачанню та водовідведенню, належно експлуатувати водо-каналізаційні мережі, пристрої та прилади на них, які перебувають у нього на балансі, відповідно до умов цього договору та інші зобов'язання (а.с.124 т.1).

Згідно ст.509 Цивільного кодексу України, на порушення якої відповідачем посилається позивача, зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку.

Відповідно до ст.527 Цивільного кодексу України боржник зобов'язаний виконати свій обов'язок, а кредитор - прийняти виконання особисто, якщо інше не встановлено договором або законом, не випливає із суті зобов'язання чи звичаїв ділового обороту. Кожна із сторін у зобов'язанні має право вимагати доказів того, що обов'язок виконується належним боржником або виконання приймається належним кредитором чи уповноваженою на це особою, і несе ризик наслідків непред'явлення такої вимоги.

Згідно ч.1 ст.628 Цивільного кодексу України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства.

Судом встановлено, що Правила приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України, затверджені наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 19 лютого 2002 р. №37 та зареєстровані в Міністерстві юстиції України 26 квітня 2002 р. за №403/6691 передбачають можливість приймання в каналізацію стічних вод, які вивозяться асенізаційним транспортом від Підприємств, що здійснюється через зливні станції Водоканалів.

При цьому судом встановлено, що відповідно до п.4.4. Договору, укладеного відповідачем з Знам'янським міським виробничим управлінням водо-каналізаційного господарства, кількість стічних вод, які надходять в каналізацію, визначається за кількістю води, що надходить із комунального водопроводу та інших джерел водопостачання, згідно з показниками водолічильників, та оплачується по такому водолічильнику. При цьому вартість послуг з приймання стічних вод за укладеним договором не залежить від подальшого їх транспортування: мережами чи асенізаційним транспортом.

В ході розгляду справи судом встановлено, що за весь час жодних спорів між сторонами договору за невиконання умов договору не було. Стоки водоканал від закладу приймав регулярно шляхом їх відбору асенізаційним транспортом, у тій кількості якій було зазначено у договорі та відповідно до показів лічильників відповідно до Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України, затверджені наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 19 лютого 2002 р. №37, які потім зливались до централізованої каналізаційної системи.

Дані факти висвітлені в акті ревізії, в якому вказано, що каналізаційна мережа інтернату оснащена каналізаційними колодязями, двома відстійниками, двома муловими площадками, вигрібною ямою (а.с.12 т.1).

За надані послуги по використанню води та водовідведенню виставлені рахунки водоканалом, які були оплачені у повному обсязі, факт надання Знам'янським міським виробничим управлінням водо-каналізаційного господарства послуг з приймання стічних вод підтверджено актами (а.с.145-217 т.1).

Посилання ж позивача на те, що обсяги наданих послуг з водовідведення (приймання стічних вод) відповідачем завищені, не знайшли свого підтвердження відповідними доказами та обставинами ні в акті ревізії, ні в ході судового засідання. Більш того, в ході перевірки встановлено, що докази підключення інтернату до каналізаційної мережі будь-якого суб'єкта господарювання відсутні, що виключає можливість приймання Знам'янським міським виробничим управлінням водо-каналізаційного господарства стічних вод інтернату через мережі іншого суб'єкта господарювання. Дана вказівка і підтверджує те, що стічні води відкачувались асенізаційним транспортом у відповідному об'ємі за показами лічильника.

Таким чином, суд не вбачає в діях Знам'янського психоневрологічного інтернату з геріатричним відділенням порушення чинного законодавства, а тому позовні вимоги Державної фінансової інспекції в Кіровоградській області в частині відшкодування коштів у сумі 45037,64 грн. задоволенню не підлягають.

Щодо стягнення зі Знам'янського психоневрологічного інтернату з геріатричним відділенням матеріальної шкоди (збитків) загальною сумою 390,50 грн. та 4308,01 грн.

В акті ревізії вказано, що в порушення вимог наказу директора інтернату від 23.01.2012 № 42/1-ос «Про затвердження норм виходу м'яса» у 2013-2014 роках під час перевірки повноти оприбуткування м'яса та субпродуктів від забою свиней та ВРХ встановлено заниження норми виходу м'яса та жиру у відсотковому відношенні до живої ваги в кількості 16,1 кг на загальну суму 390,50 грн., унаслідок чого завдано матеріальної шкоди (збитків) на суму 390,50 грн. (а.с.18-22 т.1).

Так, згідно акту забою тварин №17 віл 25.09.2013 року по бухгалтерському обліку оприбутковано м'яса в сала в кількості 131,80 кг. А відповідно до вимог наказу директора інтернату від 23.01.2012 № 42/1-ос «Про затвердження норм виходу м'яса» м'яса та сала необхідно було оприбуткувати відповідно в кількості 139,4 кг. Всього встановлено сім випадків заниження оприбуткування, що підтверджується письмовою інформацією, підписаною відповідачем (а.с.64 т.1).

Також проведеною ревізією встановлено, що в порушення Натуральних добових норм харчування в інтернатних установах, навчальних та санаторних закладах сфери управління Міністерства соціальної політики, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13.03.2002 №324 у 2013 р. внаслідок завищення добових норм продуктів (риба морожена, ковбаси, м'ясні консерви), які сумуються за 7-10 днів і реалізуються в 2-3 прийоми, понаднормово списано продукти харчування в кількості 207,290 кг на загальну суму 4308,01 грн. (а.с.18-22, 65-66 т.1).

Судом встановлено, що Знам'янським психоневрологічним інтернатом з геріатричним відділенням направлено директору Департаменту соціального захисту населення лист №165 від 26.05.2015 р. щодо надання інформації про проведення перевірки фінансово-господарської діяльності інтернату, в якому повідомлено, зокрема, про заниження інтернатом норм виходу м'яса і сала при забої тварин за період з 01.09.2013 р. по 01.01.2015 р. в сумі 390,50 грн. та понаднормове списання продуктів харчування за період серпень-жовтень 2013 р. в сумі 4308,01 грн. (а.с.130 т.1).

При цьому Знам'янським психоневрологічним інтернатом з геріатричним відділенням доведено до відому Департаменту соціального захисту населення про подальше усунення порушень та надано графік погашення винними особами коштів з понаднормового списання продуктів харчування та заниження норм виходу м'яса і сала при забої тварин згідно акту ревізії, який додано також і до матеріалів справи (а.с.132 т.1).

Так, відповідно до графіку, погашення понаднормового списання продуктів харчування та заниження норм виходу м'яса і сала при забої тварин згідно акту ревізії здійснюватимуть відповідальні за дане порушення ОСОБА_9 та ОСОБА_10 (а.с.132 т.1).

З огляду на вищевикладене, суд вважає, що позовні вимоги Державної фінансової інспекції в Кіровоградській області в частині стягнення коштів у сумі 390,50 грн. та 4308,01 грн. підлягають задоволенню.

Щодо стягнення зі Знам'янського психоневрологічного інтернату з геріатричним відділенням матеріальної шкоди (збитків) загальною сумою 51087,15 грн.

В листі-вимозі вказано, що в порушення вимог п.3.4 розділу III Положення про Знам'янський психоневрологічний інтернат з геріатричним відділенням, погодженого Головним управлінням праці та соціального захисту населення Кіровоградської ОДА 02.06.2003, затвердженого управлінням з питань власності Кіровоградської обласної державної адміністрації 02.06.2003 (наказ № 19), ст. 7 Закону України «Про соціальні послуги» від 19.06.2003 №966-ІV, Головним управлінням праці та соціального захисту населення Кіровоградської обласної державної адміністрації в період січня-червня 2012 року рішення щодо влаштування до геріатричного відділення інтернату підопічних ОСОБА_11, ОСОБА_12 та ОСОБА_8, які мають працездатних дітей або родичів, зобов'язаних відповідно до чинного законодавства їх утримувати, якщо вони з об'єктивних причин не можуть цього робити, не приймалось.

В позові вказано, що підопічним ОСОБА_11, ОСОБА_12 та ОСОБА_8 у 2012 році інтернатом надано безоплатних соціальних послуг із залученням бюджетних коштів на загальну суму 51087,15 грн., що призвело до недоотримання інтернатом коштів, чим завдано установі збитків на відповідну суму.

Відповідач заперечує висновок позивача, мотивуючи свою позицію нормами п.3.5. розділу 3 Положення про Знам'янський психіатричний інтернат з геріатричним відділенням.

Відповідач посилається на те, що працівники фінансової інспекції не перевірили особові справи та історії хвороб підопічних ОСОБА_11, ОСОБА_12 та ОСОБА_8, не взяли до уваги того, що підопічна ОСОБА_11 в період січня-червня 2012 року працездатних дітей або родичів не мала, вказаний працівниками фінансової інспекції син - ОСОБА_13 помер у 2010 році у місцях позбавлення волі. Підопічна ОСОБА_12 в період з січня-червня 2012 року працездатних дітей або родичів не мала, з вказаним працівниками фінансової інспекції чоловіком ОСОБА_14 розлучилася. Підопічна ОСОБА_8 в період з січня-червня 2012 року за станом здоров'я за висновками лікарів була неврологічна хвора, та знаходилась у весь час у психоневрологічному відділенні та помилково лікарем була внесена до списку підопічних геріатричного відділення та відповідно до Положення про Знам'янський психіатричний інтернат з геріатричним відділенням повинна бути на повному державному утриманні, працездатних дітей або родичів не мала, вказані працівниками фінансової інспекції діти - ОСОБА_15 та ОСОБА_16 не працездатні (пенсіонери).

Відповідно до п.3.4 розділу 3 Положення про Знам'янський психоневрологічний інтернат з геріатричним відділенням, як виняток до геріатричного відділення можуть прийматися особи похилого віку та інваліди, які мають працездатних дітей або родичів, зобов'язаних відповідно до чинного законодавства їх утримувати, якщо вони з об'єктивних причин не можуть цього робити (а.с.115-118 т.).

Відповідно до п.3.5 розділу 3 Положення про Знам'янський психоневрологічний інтернат з геріатричним відділенням, за наявності вільних місць до геріатричного відділення можуть прийматися особи працездатних дітей або родичів, які відповідно до чинного законодавства зобов'язанні їх утримувати, за умови стовідсоткового відшкодування інтернату витрат на їх утримання (а.с.115-118 т.).

Відповідно до ч. 1 ст.7 Закону України «Про соціальні послуги» № 966-IV від 19.06.2003 р. суб'єкти, що надають соціальні послуги, здійснюють свою діяльність відповідно до статутних документів, цивільно-правових договорів (для фізичних осіб - підприємців), в яких визначено перелік соціальних послуг, категорії осіб, яким вони надаються, за наявності відповідної підготовки їх працівників, з дотриманням державних стандартів соціальних послуг, етичних, правових норм і принципів надання соціальних послуг.

Ч.5 ст.7 Закону передбачено, що соціальні послуги державними та комунальними суб'єктами, а також іншими суб'єктами, що надають соціальні послуги із залученням бюджетних коштів, в обсягах, визначених державними стандартами соціальних послуг, безоплатно надаються, зокрема, громадянам, які не здатні до самообслуговування у зв'язку з похилим віком, хворобою, інвалідністю і не мають рідних, які повинні забезпечити їм догляд і допомогу.

З наданих до суду матеріалів, а саме історій хвороб, судом встановлено, що ОСОБА_11 (1935 р.н.) та ОСОБА_12 (1952 р.н.) родичів не мають. ОСОБА_8 (1951 р.н.) за станом здоров'я психічно хвора, та потребує догляду в інтернаті, що дає їй право перебувати на повному державному утриманні (а.с.70-76, 116 т.1).

Відповідно до ч.2 п.3.1. Положення про Знам'янський психоневрологічний інтернат з геріатричним відділенням, до геріатричного відділення приймаються на державне утримання особи похилого віку та інвалідки, які досягли пенсійного віку, та інваліди першої і другої групи, старші за 18 років, які за станом здоров'я потребують стороннього догляду, побутового обслуговування, медичної допомоги, яким згідно з медичним висновком не протипоказане перебування в інтернаті та які не мають працездатних родичів, зобов'язаних їх утримувати за законом.

З огляду на вищевикладене, суд вважає, що Знам'янським психоневрологічним інтернатом з геріатричним відділенням не надавались безоплатні соціальні послуги із залученням бюджетних коштів на загальну суму 51087,15 грн., оскільки ОСОБА_11 та ОСОБА_12 родичів не мають, ОСОБА_8 є психічно хворою, а тому вони мали право на бюджетне утримання, що свідчить про безпідставність позовних вимог в цій частині.

Таким чином, позовні вимоги про стягнення коштів за листом-вимогою від 27.03.2015 року №01-14/256 в частині суми 64511,72 грн. (54193,64 грн. + 395,71 грн. + 1248,03 грн. + 800,43 грн. + 299,99 грн. + 534,94 грн. + 2338,59 грн. + 1,88 грн. + 390,5 + 4308,01 грн.) підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 86, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити частково.

2. Стягнути з Знам'янського психоневрологічного інтернату з геріатричним відділенням (код ЄДРПОУ 03190358) в дохід державного бюджету кошти в сумі 64511,72 грн. (шістдесят чотири тисячі п'ятсот одинадцять грн. 72 коп.).

3. В іншій частині позовних вимог відмовити.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10- денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України - з дня отримання копії постанови у повному обсязі, апеляційної скарги.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду С.В. Дегтярьова

Джерело: ЄДРСР 48893563
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку