open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Cправа № 760/8771/15-п

№ 3-4097/15

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 липня 2015 року суддя Солом'янського районного суду м. Києва Бурлака О.В., розглянувши матеріали адміністративної справи, що надійшли з Солом'янського РУ ГУ МВС України в м. Києві, про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженку м. Києва, українку, громадянку України, таку, яка працює на Підприємстві з 100% іноземними інвестиціями «Українська Національна Лотерея» на посаді розповсюджувача державної лотереї, яка зареєстрована та проживає за адресою: АДРЕСА_1 ідентифікаційний номер фізичної особи-платника податків: НОМЕР_1,

за вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 164 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -

ВСТАНОВИВ:

05.05.2015 року до Солом'янського районного суду м. Києва з Солом'янського РУ ГУ МВС України в м. Києві, надійшли матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 164 КУпАП.

25.05.2015 року постановою судді Солом'янського районного суду м. Києва адміністративний матеріал про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, за ч. 1 ст. 164 КУпАП, - повернуто до Солом'янського РУ ГУ МВС України в м. Києві для доопрацювання та належного оформлення.

13.07.2015 року до суду надійшли матеріали адміністративної справи з Солом'янського РУ ГУ МВС України після доопрацювання.

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення /КИ №0095324/, складеного 24.04.2015 року о/у ВДСБЕЗ Солом'янського РУ ГУ МВС України в м. Києві Вакулюк А.П., ОСОБА_1 обвинувачується в тому, що остання здійснювала провадження господарської діяльності без діючої (одержання) ліцензії на провадження випуску та проведення лотереї, тобто вчинила правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 164 КУпАП.

В судове засідання з'явився представник ОСОБА_1, яка притягується до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 164 КУпАП, - адвокат Харченко Ю.А., який повністю підтримав письмові заперечення щодо адміністративного протоколу з доданими документами, подані через канцелярію суду та зареєстровані за Вх. №34088 від 25.05.2015 року, які містяться в матеріалах справи (а.с. 16-19, 20-57).

Надав пояснення про те, що ОСОБА_1 працює продавцем-касиром ТОВ «Лакі Ленд», яке, в свою чергу, за договором доручення є розповсюджувачем державної лотереї, оператором якої є підприємство з 100% іноземними інвестиціями «Українська Національна Лотерея». Тому ОСОБА_1 в силу ст. 14 КУпАП не є суб'єктом вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 164 КУпАП. Згідно ч. 7 ст. 5 та ч.ч. 2, 3, 5 ст. 9 Закону України «Про державні лотереї в Україні», діяльність ТОВ «Лакі Ленд» щодо розповсюдження державних лотерей не потребує ліцензуванню, чи отримання інших спеціальних дозволів, а тому ні ТОВ «Лакі Ленд», ні ОСОБА_1, як особа, яка безпосередньо здійснює розповсюдження лотерейних білетів суб'єктом господарської діяльності не являється.

Окрім цього зазначив, що Підприємство з 100% іноземними інвестиціями «Українська Національна Лотерея» є оператором державних лотерей та здійснює господарську діяльність з випуску та проведення державних лотерей відповідно до Закону України «Про державні лотереї в Україні» на підставі ліцензії серії АВ №446756, виданої Міністерством фінансів України. Вказана ліцензія серії АВ №446756 була видана на строк з 30.03.2001 року по 30.03.2014 року. В той же час, «Українська Національна Лотерея», яка здійснює свою діяльність щодо випуску та проведення державних лотерей на підставі ліцензії, строк дії якої закінчився 30.03.2014 року, відповідно до ст. 15 Закону України «Про державні лотереї в Україні» має право здійснювати свою діяльність на підставі попередньої ліцензії, але не більше як на три місяці з моменту набрання чинності нормативно-правовими актами, що необхідні для отримання нових ліцензій. Оскільки нормативно-правові акти, що регулюють діяльність щодо видачі ліцензій у сфері випуску та проведення лотерей в Україні на сьогоднішній день відсутні, діяльність підприємства з 100% іноземними інвестиціями «Українська Національна Лотерея» з випуску та проведення лотерей, так само, як і діяльність ТОВ «Лакі Ленд» з розповсюдження є законною. Єдиними документами, які надають право розповсюджувачу білетів державних лотерей (ТОВ «Лакі Ленд») здійснювати дані функції є укладений договір з оператором державних лотерей на їх розповсюдження та наявність виданого ним посвідчення, які у ТОВ «Лакі Ленд» є в наявності. Підприємство з 100% іноземними інвестиціями «Українська Національна Лотерея» в силу абз. 2 п. 2 ст. 15 Закону України «Про державні лотереї в Україні» та численним роз'ясненням Міністерства фінансів України та Міністерства юстиції України, має діючу на теперішній час ліцензію.

На підставі наведеного та враховуючи письмові заперечення, які містяться в матеріалах справи, представник ОСОБА_1, яка притягується до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 164 КУпАП, - адвокат Харченко Ю.А. просив провадження у справі про притягнення до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 164 КУпАП ОСОБА_1, на підставі ст. 247 КУпАП, у зв'язку з відсутністю події адміністративного правопорушення, - закрити.

Згідно ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права та свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Відповідно до ст. 251 КУПАП доказами є будь-які фактичні дані, на підставі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

Відповідно до ч. 1 ст. 164 КУпАП, адміністративним правопорушенням є провадження господарської діяльності без державної реєстрації як суб'єкта господарювання або без одержання ліцензії на провадження певного виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню відповідно до закону, чи здійснення таких видів господарської діяльності з порушенням умов ліцензування, а так само без одержання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, якщо його одержання передбачене законом (крім випадків застосування принципу мовчазної згоди).

Діяльність у лотерейній сфері регулюється Законом України «Про державні лотереї в Україні». Ліцензування діяльності з випуску та проведення лотерей здійснюється в порядку, передбаченому Законом України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності».

Законом України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» визначено види господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, порядок їх ліцензування, встановлено державний контроль у сфері ліцензування, відповідальність суб'єктів господарювання та органів ліцензування за порушення законодавства у сфері ліцензування.

Згідно з п. 12 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про державні лотереї в Україні» розповсюджувач державної лотереї - юридична або фізична особа, яка за дорученням оператора державних лотерей здійснює у сукупності або окремо прийняття ставок безпосередньо у гравців, виплату призів, а також інші операції, пов'язані з розповсюдженням державних лотерей.

Відповідно до ч. 7 ст. 5 Закону України «Про державні лотереї в Україні» розповсюдження державних лотерей здійснюється на всій території України та не потребує одержання спеціальних дозволів.

Згідно з ч. 5 ст. 9 Закону України «Про державні лотереї в Україні» розповсюдження державних лотерей фізичними та юридичними особами відповідно до укладених з оператором державних лотерей договорів не потребує будь-яких дозволів. Розповсюдження державних лотерей не вимагає обов'язкової реєстрації суб'єктами підприємницької діяльності фізичних осіб - розповсюджувачів.

Згідно п. 24 ч. 1 ст. 9 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» та ст. 2 Закону України «Про державні лотереї в Україні» випуск та проведення лотерей підлягають ліцензуванню.

Відповідно до ст. ст. 1, 14 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності», ліцензія - документ державного зразка, який засвідчує право ліцензіата на провадження зазначеного в ньому виду господарської діяльності протягом визначеного строку у разі його встановлення Кабінетом Міністрів України за умови виконання ліцензійних умов; у разі, коли ліцензіат має намір провадити зазначений в ліцензії вид господарської діяльності після закінчення строку її дії, якщо такий строк встановлено Кабінетом Міністрів України, він повинен отримати нову ліцензію в порядку, встановленому цим Законом. Нова ліцензія видається органом ліцензування не раніше ніж в останній робочий день дії попередньо виданої ліцензії.

Згідно п. 12 ч. 1 ст. 12 Закону України «Про державні лотереї в Україні» розповсюджувачем державної лотереї є юридична або фізична особа, яка за дорученням оператора державних лотерей здійснює у сукупності або окремо прийняття ставок безпосередньо у гравців, виплату призів, а також інші операції, пов'язані з розповсюдженням державних лотерей.

З матеріалів справи встановлено, що ТОВ «Лакі Ленд» відповідно до договору доручення № 1429/02 від 11.04.2014 року, від імені Підприємства з 100% іноземними інвестиціями «Українська Національна Лотерея» здійснює розповсюдження державних лотерей, які проводяться вищеназваним підприємством.

Відповідно до п. 14.1.36 ст. 14 Податкового кодексу України господарська діяльність це діяльність особи, що пов'язана, з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи.

В свою чергу, 06 жовтня 2012 року набрав чинності Закон України «Про державні лотереї в Україні», відповідно до ч. 2 ст. 15 «Прикінцеві та перехідні положення» якого встановлено, що оператори лотерей, що провадили діяльність з випуску і проведення державних лотерей до моменту набрання чинності цим Законом на підставі виданих ліцензій, діють на підставі цих ліцензій до моменту закінчення терміну їх дії. У разі відсутності нормативно-правових актів, необхідних для отримання нових ліцензій, оператори лотерей, що провадили діяльність з випуску і проведення державних лотерей до моменту набрання чинності цим Законом на підставі виданих ліцензій, продовжують свою діяльність до отримання нових ліцензій, але не більше як на три місяці з моменту набрання чинності зазначеними нормативно-правовими актами. Частиною 7 зазначеної статті доручено Кабінету Міністрів України у тримісячний термін з дня набрання чинності цим Законом прийняти нормативно-правові акти у відповідності з цим законом.

Так, з матеріалів справи про адміністративне правопорушення вбачається, що Підприємство з 100% іноземними інвестиціями «Українська Національна Лотерея» є оператором державних лотерей та здійснює господарську діяльність з випуску та проведення державних лотерей відповідно до Закону України «Про державні лотереї в Україні» на підставі ліцензії серії АВ №446756, виданої Міністерством фінансів України. Вказана ліцензія серії АВ №446756 була видана на строк з 30.03.2001 року по 30.03.2014 року (а.с. 2).

Як на день складення протоколу про адміністративне правопорушення, так і на день розгляду справи жоден нормативно-правовий акт, яким встановлюється порядок видачі ліцензій на провадження діяльності з випуску і проведення державних лотерей прийнято не було.

Відповідно до вимог ст. 252 КУпАП України орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

На підставі викладеного, суд приходить до висновку, що хоча відповідно до загальних положень Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» закінчення строку дії ліцензії і є підставою для припинення проведення господарської діяльності, але через те, що Законом України «Про державні лотереї в Україні» встановлено особливе правове регулювання щодо здійснення діяльності з випуску та проведення лотерей у перехідний період, діяльність суб'єктів господарської діяльності, в даному випадку Підприємства з 100% іноземними інвестиціями «Українська Національна Лотерея» з випуску та проведення лотерей, та ТОВ «Лакі Ленд» з розповсюдження вказаної лотереї наразі є законною.

Крім того, суд звертає увагу на те, що в матеріалах справи відсутні будь-які відмості/документи, з яких вбачається, на підставі чого ОСОБА_1 є найманим працівником ТОВ «Лакі Ленд» і тому в розумінні ст. 14 КУпАП є або може бути суб'єктом правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 164 КУпАП.

Відповідно до п. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю, якщо в діях особи відсутній склад адміністративного правопорушення.

Таким чином, суд дослідивши матеріали справи, прийшов до висновку про відсутність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 164 КУпАП та необхідність закриття провадження у даній справі за п. 1 ст. 247 КУпАП.

Керуючись статтями 9, ч. 1 ст. 164, 247, 251, 252, 280 КУпАП та на підставі ст.ст. 283, 284, 294 КУпАП, суддя, -

ПОСТАНОВИВ:

Провадження у справі про притягнення ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1 (ідентифікаційний номер фізичної особи-платника податків: НОМЕР_1), до адміністративної відповідальності, передбаченої ч. 1 ст. 164 Кодексу України про адміністративні правопорушення, - закрити на підставі п. 1 ст. 247 КУпАП у зв'язку з відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена до Апеляційного суду м. Києва через Солом'янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її винесення.

Суддя Солом'янського

районного суду м. Києва О.В. Бурлака

Джерело: ЄДРСР 47327154
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку