open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Запорізької області

ПОСТАНОВА

Іменем України

05.07.06 23/253/06-АП

суддя Садовий І.В.

за позовною заявою Державної податкової інспекції у Заводському районі м.Запоріжжя (69067, м.Запоріжжя, вул.Тенісна, буд.8)

до Приватного підприємця ОСОБА_1 (АДРЕСА_1)

про стягнення 5236,44 грн.

Суддя Садовий І.В.

Секретар Щока Н.В.

За участю представників:

Від позивача - Крошка В.В. -предст., дов. №16909/10-121 від 02.12.05

Від відповідача - ОСОБА_1 - приватний підприємець, паспорт №НОМЕР_1

СУТЬ СПОРУ:

03.05.06 до господарського суду надійшла позовна заява ДПІ у Заводському районі м.Запоріжжя про стягнення з відповідача -ПП ОСОБА_1 податкового боргу у розмірі 6231,27 грн.

04.05.06 відкрито провадження у адміністративній справі №23/253/06-АП, закінчено підготовче провадження та призначено судовий розгляд на 18.05.06.

Ухвалою суду від 18.05.06 провадження у справі зупинено за клопотанням позивача до 05.07.06 для надання сторонам часу для примирення.22.05.06 провадження у справі поновлено з 05.07.06, засідання суду призначене на 05.07.06.

Сторонам роз'яснені їх права та обов'язки та право відводу складу суду.

Позивач підтримав вимоги позовної заяви, з підстав, зазначених у позові надав їх уточнення якими зменшив позовні вимоги у зв'язку із частковою сплатою відповідачем податкової заборгованості та просить стягнути з відповідача 5236,44 грн. фінансових санкцій.

Свої позовні вимоги позивач обґрунтовує п.п.3.1.1 п.3.1 ст.3 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” №2181-ІІІ від 21.12.00. Просить позов задовольнити.

Відповідач у судовому засіданні надав суду клопотання в якому зазначив, що визнає позов у повному обсязі та просить відстрочити виконання рішення у зв'язку із тяжким матеріальним становищем.

Позивач ознайомлений з клопотання відповідача та проти його задоволення не заперечив.

Розглянувши та дослідивши матеріали справи, заслухавши представника позивача суд та відповідача, суд

-ВСТАНОВИВ:

Приватний підприємець ОСОБА_1 (далі -Відповідач) зареєстрована відділом реєстрації та єдиного реєстру Заводської рай адміністрації Запорізької міської ради ІНФОРМАЦІЯ_1, про що свідчить свідоцтво про державну реєстрацію №НОМЕР_2. В органах державної податкової служби відповідач зареєстрований ІНФОРМАЦІЯ_1.

Департаментом з питань адміністрування акцизного збору і контролю за виробництвом та обігом підакцизних товарів ДПА України в Запорізькій області проведена перевірка відповідача, про що складено акт перевірки №НОМЕР_3. При проведені перевірки встановлено порушення: торгівля алкогольними напоями без наявності ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, торгівля тютюновими виробами без наявності ліцензії на роздрібну торгівлю тютюновими виробами. На підставі акту перевірки винесене рішення від 25.05.05 №НОМЕР_4 про застосування фінансових санкцій до відповідача в сумі 3400 грн. Відповідач сплатив частково суму штрафних санкцій у розмірі 0,32 грн. Несплачена сума заборгованості становить 3399,68 грн.

Також, Департаментом з питань адміністрування акцизного збору і контролю за виробництвом та обігом підакцизних товарів ДПА України в Запорізькій області проведена перевірка відповідача, про що складено акт перевірки №НОМЕР_5. При проведені перевірки встановлено порушення: торгівля тютюновими виробами без наявності ліцензії на роздрібну торгівлю тютюновими виробами. На підставі акту перевірки винесене рішення від 14.06.05 №НОМЕР_6 про застосування фінансових санкцій до відповідача в сумі 1700грн. Відповідачем станом на день розгляду справи фінансові санкції у розмірі 1700 не сплачені.

Фахівцями ДПІ у Заводському районі м.Запоріжжя проведено перевірку господарської одиниці кіоску №НОМЕР_7, який належить відповідачу. За результатами проведеної перевірки складено акт №НОМЕР_8. На підставі акту перевірки винесене податкове повідомлення -рішення № НОМЕР_9, яким відповідачу нараховані штрафні (фінансові) санкції на суму 1509 грн.

Також, фахівцями ДПІ у Заводському районі м.Запоріжжя проведено перевірку господарської одиниці кіоску №НОМЕР_10, який належить відповідачу. За результатами проведеної перевірки складено акт №НОМЕР_5. На підставі акту перевірки винесене податкове повідомлення -рішення № НОМЕР_11, яким відповідачу нараховані штрафні (фінансові) санкції на суму 514 грн.

Відповідачем на день розгляду справи частково сплачені штрафні санкції. Несплачена сума заборгованості складає 136,76 грн., де 92,95 грн. -недоїмка, 43,81 грн. -пеня.

Зазначені вище податкові повідомлення -рішення та рішення про застосування фінансових санкцій відповідачем не оскаржувались.

Також, матеріалами справи встановлено, що позивачем вживалися заходи щодо стягнення податкової заборгованості у встановленому законодавством порядку, а саме згідно ст.6 Закону України №2181-ІІІ від 21.12.00 “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”, відповідачу були направлені податкові вимоги: перша № НОМЕР_12 та друга №НОМЕР_13 які отримані відповідачем.

Оцінивши представлені докази, вважаю що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного:

Відповідно до Закону України “Про державну податкову службу в Україні” від 04.12.1990р. №509-ХІІ податкові органи здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), контролю за валютними операціями, контролю за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку, а також контролю за наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності та ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, торгових патентів.

Податкове зобов'язання та податковий борг згідно п.п.1.2., 1.3 ст.1 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” є зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, або у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.

Згідно п.п.5.2.1. п.5.2. ст.5 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2. та 4.3. статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2. цього пункту.

У разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов'язання або прийняв інше рішення, що суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції, встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення, яка подається у письмовій формі та може супроводжуватися документами, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати. Скарга повинна бути подана контролюючому органу протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання платником податків податкового повідомлення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.

Примусове стягнення податкової заборгованості -передбачена законодавством України процедура погашення податкової заборгованості платника податків шляхом звернення стягнення на активи відповідного платника податків.

Як вказано у пункті 1.7 статті 1 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” активами платника податків є кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізичній особі за правом власності або повного господарського відання.

Відповідно до пункту 5 статті 48 Закону України “Про власність”, положення щодо захисту права власності поширюються також на особу, яка хоч і не є власником, але володіє майном на праві повного господарського відання.

Стаття 41 Конституції України встановлює застереження, що ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним. Примусове відчуження об'єктів права приватної власності може бути застосоване лише як виняток з мотивів суспільної необхідності, на підставі і в порядку, встановлених законом, та за умови попереднього і повного відшкодування їх вартості. Конфіскація майна може бути застосована виключно за рішенням суду у випадках, обсязі та порядку, встановлених законом.

Згідно п.п.3.1.1. п.3.1.ст.3 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду. В інших випадках платники податків самостійно визначають черговість та форми задоволення претензій кредиторів за рахунок активів, вільних від заставних зобов'язань забезпечення боргу. У разі, якщо такого платника податків визнано банкрутом, черговість задоволення претензій кредиторів визначається законодавством про банкрутство.

Згідно з п.п. 3.1 п.3 Інструкції ДПА України “Про порядок нарахування та погашення пені”, затвердженої Наказом № 77 від 01.03.2001 та зареєстрованої в Міністерстві Юстиції України від 16.03.01р. за № 240/5431, після закінчення встановлених строків погашення узгодженого податкового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Відповідно до п.п. 3.7 п. 3 цієї Інструкції, пеня нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, при цьому для розрахунку використовується більша із зазначених ставок. Розрахунок пені здійснюється на дату погашення суми податкового боргу (частини податкового боргу) за кожний календарний день прострочення платежу, включаючи день такого погашення.

Зазначений розмір пені діє для всіх видів податків і зборів (обов'язкових платежів), крім пені щодо порушення термінів розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності, що встановлюється окремим законодавством.

Враховуючи викладене, господарський суд приходить до висновку, що позовні вимоги ДПІ у Заводському районі м.Запоріжжя про примусове стягнення податкового боргу у розмірі 5236,44 грн. з відповідача, що утворився внаслідок попереднього узгодження податкових зобов'язань, підлягають задоволенню у повному обсязі.

Разом з тим, розглянувши клопотання відповідача про відстрочення виконання рішення, суд знаходить підстави для його задоволення, оскільки із матеріалів справи вбачається, що відповідач поступово сплачує наявну заборгованість та у відповідача відсутня можливість одночасно погасити значну для нього суму.

Керуючись ст. ст. 94, 158, 162, 163, 167, 263 КАС України, суддя

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Приватного підприємця ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, ЄДРПОУ НОМЕР_14, розрахункові рахунки в установах банків відсутні) на користь Державного бюджету Заводського району м.Запоріжжя (р/р31117071600004, код платежу 16030000, отримувач: Державний бюджет Заводського району м.Запоріжжя, ЄДРПОУ 260НОМЕР_746, банк -УДК у Запорізькій області, МФО 813015) 3399 (три тисячі триста дев'яносто дев'ять) грн.. 68 коп. штрафних санкцій.

3. Стягнути з Приватного підприємця ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, ЄДРПОУ НОМЕР_14, розрахункові рахунки в установах банків відсутні) на користь Державного бюджету Заводського району м.Запоріжжя (р/р №31112106600004, код платежу 23030311, отримувач -Державний бюджет Заводського району м.Запоріжжя, ЄДРПОУ 260НОМЕР_746, банк -УДК у Запорізькій області, МФО 813015) 1700 (одна триста сімсот) грн. 00 коп. штрафних санкцій.

4. Стягнути з Приватного підприємця ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, ЄДРПОУ НОМЕР_14, розрахункові рахунки в установах банків відсутні) на користь Державного бюджету Заводського району м.Запоріжжя (р/р №311НОМЕР_704600004, код платежу 23030100, отримувач -Державний бюджет Заводського району м.Запоріжжя, ЄДРПОУ 260НОМЕР_746, банк -УДК у Запорізькій області, МФО 813015) 136 (сто тридцять шість) грн. 76 коп. штрафних санкцій.

5. Відстрочити виконання постанови до 05 січня 2007 року.

Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено КАС України, набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова чи ухвала суду не набрала законної сили.

Про апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції спочатку подається заява. Обґрунтування мотивів оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються в апеляційній скарзі.

Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Заява про апеляційне оскарження чи апеляційна скарга, подані після закінчення строків, встановлених цією статтею, залишаються без розгляду, якщо суд апеляційної інстанції за заявою особи, яка їх подала, не знайде підстав для поновлення строку, про що постановляється ухвала.

Постанову оголошено у повному обсязі 05.07.06.

Суддя І.В.Садовий

Згідно з оригіналом

Помічник судді_______________Н.В.Щока

Джерело: ЄДРСР 46194
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку