open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 557/1349/14-а

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 червня 2015 року

Гощанський районний суд Рівненської області в складі :

головуючого судді Пацка Д.В.

при секретарі Довгалець Н.М.

за участю представника позивача – адвоката ОСОБА_1

представників відповідача - Липківської сільської ради – ОСОБА_2

представника третьої особи на стороні відповідача без самостійних вимог – Гощанської районної державної адміністрації – ОСОБА_3

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в смт. Гоща адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Віртуоз ЛТД» до Липківської сільської ради Гощанського району, третя особа на стороні відповідача без самостійних вимог – Гощанська районна державна адміністрація, про визнання протиправним і скасування рішення Липківської сільської ради № 198 від 30.12.2013 року про клопотання ТзОВ «Віртуоз ЛТД» щодо погодження заяви про наміри,

В С Т А Н О В И В :

ТзОВ «Віртуоз ЛТД» звернулося до суду із адміністративним позовом до Липківської сільської ради Гощанського району, третя особа на стороні відповідача без самостійних вимог – Гощанська районна державна адміністрація, про визнання протиправним і скасування рішення Липківської сільської ради № 198 від 30.12.2013 року про клопотання ТзОВ «Віртуоз ЛТД» щодо погодження заяви про наміри.

Позивач посилається на те, що між Товариством з обмеженою відповідальністю «Віртуоз ЛТД» та Гощанською районною державною адміністрацією 23 січня 2012 року був укладений договір 1 оренди земельної ділянки, який був зареєстрований в Управлінні Держкомзему Гощанського району, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 24 січня 2012 року за № 562120004002678.

Предметом зазначеного договору (п.1) є передача в строкове платне користування ТОВ «Віртуоз ЛТД» земельної ділянки сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка знаходиться на території Липківської сільської ради Гощанського району Рівненської області, а саме земельна ділянка площею 11,6269 га, у тому числі багаторічні насадження 11,6269 га (п. 2 договору). Умовами використання земельної ділянки є передача її в оренду для вирощування товарної сільськогосподарської продукції (п. 16 договору) та цільове використання для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (п. 17 договору).

Згідно п. 3 та п. договору, земельна ділянка не має недоліків, що можуть перешкоджати її ефективному використанню та на ній немає будинків та споруд. Передача земельної ділянки в оренду здійснювалась з розробленням проекту її відведення (п.19 договору), який є невід’ємною частиною договору (п. 43).

Пунктом 31 договору визначено право орендаря самостійно господарювати на землі з дотриманням умов цього договору. Керуючись зазначеним пунктом, а також ст. 3 Закону України «Про інвестиційну діяльність» № 1560-ХІІ від 18 вересня 1991 року, пп. 4 п.1 ст. 4 Закону України «Про пріоритетні напрями інноваційної діяльності в Україні» № 3715-VІ від 08 вересня 2011 року, ст. 2 Закону України "Про стимулювання інвестиційної діяльності у пріоритетних галузях економіки з метою створення нових робочих місць» № 5205-VI від 6 вересня 2012 року, п.1 розпорядження Кабінету Міністрів України "Про затвердження переліку пріоритетних галузей економіки” № 843-р від 14 серпня 2013 року, Постановою Кабінету Міністрів України “Про затвердження Державної цільової програми розвитку українського села на період до 2015 року” № 1158 від 19 вересня 2007 року, позивачем в Інституті садівництва НААН України був замовлений проект організації території саду. З цією метою та на вимогу ст.186 Земельного Кодексу України позивачем відповідачу було надано клопотання щодо погодження заяви про наміри створення плодових насаджень на території Липківської сільської ради (на земельній ділянці, переданій в оренду позивачу). Одночасно з цим позивачем було розпочато підготовку частини земельної ділянки, орієнтовною площею 3 га, до посадки сучасного інтенсивного саду. Зокрема було викорчувано декілька десятків старих сухостійних, морально застарілих дерев, проведено дискування, глибока оранка та висів гірчиці на сидератне добриво для збагачення землі азотом. Одночасно з цим позивачу стало відомо, що нібито багаторічні насадження, що знаходяться на земельній ділянці, належать до майна комунальної власності Липківської сільської ради. Для роз'яснення даного питання позивачем було направлено запити про надання інформації стосовно наявності майна державної чи комунальної власності на земельній ділянці сільськогосподарського призначення з категорією угідь - багаторічні насадження на території Липківської сільської ради Гощанського району Рівненської області до Гощанської РДА та Управління Держземагенства у Гощанському районі Рівненської області (листи б/н від 26 листопада 2013 року, №26/11 від 26 листопада 2013 року).

Згідно наданих відповідей №3103/0-25-13 від 02.12.2013р. та №01-08-1355 від 01.12.2013 року позивача було повідомлено, що на даній земельній ділянці на час розроблення проекту відведення земельної ділянки в оренду на ній знаходились багаторічні насадження. Крім того, із відповіді Гощанської РДА №3103/0-25-13 від 02.12.2013 р. позивачу стало відомо, що згідно рішення Липківської сільської ради № 30 від 09.10.2003 р. «Про прийняття на баланс сільської ради об'єктів соціально-культурної сфери» в комунальну власність територіальної громади Липківської сільської ради прийнято майно соціальної сфери, в тому числі сад.

Крім того, листом від 08.01.2014 р. №01/02-27 відповідач повідомив, що рішенням сесії сільської ради ТОВ «Віртуоз ЛТД» було відмовлено у погоджені заяви про наміри, щодо знесення фруктових насаджень на площі 11.6269 га, які є власністю сільської ради, так як немає чіткого обгрунтування необхідності видалення плодових насаджень. Одночасно даним рішенням рекомендовано відновити посадку плодових дерев, обробити грунт, а також провести посадку плодових на території бувшого хмелекомплексу. Доказів прийняття вказаного рішення до листа додано не було. Зі змістом рішення Липківської сільської ради № 198 від 30.12.2012 р. позивач ознайомився лише 14.07.2014 року після отримання правової допомоги і направлення адвокатського запиту на адресу Липківської сільської ради.

Перебування будь-якого майна, належного відповідачу на земельній ділянці, орендованій позивачем, не підтверджується ні проектом землеустрою, ні договором оренди, оскільки не містили інформації про те, що на земельній ділянці знаходяться належні Липківській сільській раді дерева, інше майно комунальної власності. Крім того, в обґрунтуванні проекту відведення земельної ділянки (арк.13 проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду терміном на 10 років на конкурентних засадах-аукціон для ведення садівництва за рахунок земель сільськогосподарського призначення (сільськогосподарські угіддя-сади) на території Липківської сільської ради Гощанського району Рівненської області), підписаного сільським головою ОСОБА_2, було зазначено, що земельна ділянка на даний час (на час складання обґрунтування) є невпорядкованою та не використовується за призначенням. Крім того, відповідачем не було повідомлено про перебування зазначеного майна комунальної власності на балансі відповідача та матеріально відповідальних осіб за основний засіб "Фруктовий сад”.

Позивач, посилаючись на ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. 12 Земельного Кодексу України, вказує на те, що повноваження сільської ради реалізуються виключно стосовно земель, що належать до комунальної власності. В даному випадку передана в оренду земельна ділянка згідно договору оренди та додатків до нього, знаходиться за межами с. Липки, на ній відсутні об’єкти комунальної власності, таким чином повноваження органу місцевого самоврядування Липківської сільської ради не поширюються на зазначену земельну ділянку.

Позивач посилається на ст.ст. 152, 155 ЗК України, ст. 6, 18, 71, 99, 162 КАС України, ст. ст. 24, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», вказує на те, що рішення Липківської сільської ради №198 від 30.12.2013 року «Про клопотання ТОВ «Віртуоз ЛТД» щодо погодження заяви про наміри» повинно бути визнано протиправними, оскільки Липківська сільська рада при прийнятті рішення №198 від 30.12.2013 р. вийшла за межі наданих їй законом повноважень, а тому оскаржуване рішення має бути визнано нечинним. Про існування оскаржуваного рішення позивач дізнався 16 липня 2014 року, коли отримав його копію. Спір між позивачем та відповідачем є публічно-правовим спором, який належить розглядати Гощанському районному суду як адміністративному суду.

Позивач просить визнати протиправним і скасувати рішення Липківської сільської ради №198 від 30.12.2013 року.

В судовому засіданні представники позивача адміністративний позов підтримали з підстав, викладених у ньому, вважають його таким, що підлягає до задоволення.

Директор ТзОВ «Віртуоз» ОСОБА_4 суду показав, що договір оренди було укладено відповідно до вимог чинного законодавства.

Представник позивача – адвокат ОСОБА_1 показав, що з Гощанською РДА товариство уклало договір відповідно до вимог закону, розробник проекту технічної документації погодив її з РДА, викорчовування саду було ініційоване саме сільською радою. Договором оренди не передбачено майно на земельній ділянці – інакше це питання обговорювалося б, оскільки це істотна умова договору. Розробник проекту звернувся до товариства із наданням рішення сільської ради щодо погодження, хоча закон цього не вимагає. Приймаючи оскаржуване рішення, сільська рада вийшла за межі своїх повноважень, наявність такого рішення може створити перешкоди в користуванні земельною ділянкою на підставі договору оренди в майбутньому. Згідно довідки № 6-з вказано цільове призначення земельної ділянки, власником або розпорядником багаторічних насаджень є райдержадміністрація.

Представник відповідача – Липківської сільської ради – адвокат ОСОБА_5 вважає заявлений адміністративний позов безпідставним, таким, що не підлягає до задоволення, оскільки рішення прийнято на підставі звернення товариства, в межах повноважень та відповідно до вимог закону. Багаторічні насадження (сад) рішенням сільської ради було прийнято на баланс та є власністю сільської ради. Просить відмовити в задоволенні позову.

Представник відповідача – сільський голова ОСОБА_2 вважає заявлений адміністративний позов необґрунтованим та безпідставним, таким, що не підлягає до задоволення. Суду показав, що вважає, що дані плодові насадження – сад, є власністю сільської громади. В 2003 році рішенням сільської ради № 30 сад поставлено на баланс сільської ради. На початку 2013 року ТОВ «Віртуоз ЛТД» самовільно почало вирубку дерев, що викликало негативне ставлення людей. 12.11.2013 року за № 468 сільска рада звернулася до Гощанської РДА щодо врегулювання даного питання. Пізніше ТОВ «Віртуоз ЛТД» прислало клопотання про погодження заяви про наміри, яке було розглянуто на сесії сільської ради, депутати голосували та прийняли відповідне рішення в межах закону. Який саме конкретно сад перебуває на балансі сільської ради та чи присвоєно інвентарний номер – сказати не може, оскільки в той час він не працював. Сільська рада погоджувала документи по договору оренди, договір уклала РДА, оскільки земельна ділянка знаходиться за межами населеного пункту. ТОВ «Віртуоз ЛТД» звернулося із заявою, заява була розглянута на сесії сільської ради, депутати проголосували проти. Договір оренди є чинним, сільскою радою не оскаржувався, на даний час договір не розірвано.

В судовому засіданні представник третьої особи на стороні відповідача без самостійних вимог – Гощанської РДА ОСОБА_6 адміністративний позов визнала повністю, вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення, оскільки відповідно до проекту землеустрою, замовником якого була Липківська сільська рада, було виготовлено технічну документацію. Земельна ділянка, надана в оренду, знаходиться за межами населеного пункту, тому її розпорядником є Гощанська РДА, договір оренди було укладено відповідно до вимог закону, порушень договору з боку ТзОВ «Віртуоз ЛТД» не вбачається. Позов щодо визнання недійсним договору оренди земельної ділянки в господарський суд не подавався, договір виконується належним чином, земельна ділянка використовується за призначенням. Орендна плата сплачується товариством на рахунок сільської ради. Вважає, що адміністративний позов підлягає до задоволення.

Суд, заслухавши учасників судового розгляду, вивчивши матеріали справи в повному об’ємі та дослідивши письмові докази по справі, оцінюючи докази, досліджені в судовому засіданні, вважає заявлені позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню, з наступних підстав. Судом встановлені такі фактичні обставини та відповідні їм правовідносини.

Згідно ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Судом встановлено, що 27.01.2011 року було зареєстровано ТзОВ «Віртуоз ЛТД», директором якого є ОСОБА_4 - свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи серії А 01 № 338115 (а.с.6), довідка АБ № 600383 з ЄДРПОУ (а.с.7).

Згідно статуту ТзОВ «Віртуоз ЛТД», основними видами діяльності товариства є в тому числі – виробництво, збереження та переробка сільськогосподарської та харчової продукції (п. 2.3.124), сільськогосподарські роботи (п. 2.3.126), інші види діяльності, які не суперечать чинному законодавству (п. 2.3.139) (а.с.8-15).

23.01.2012 року між орендодавцем – Гощанською райдержадміністрацією в особі голови ОСОБА_7 та орендарем – ТзОВ «Віртуоз ЛТД» в особі директора ОСОБА_4 було укладено договір оренди земельної ділянки загальною площею 11,6269 га, в тому числі багаторічні насадження – 11,6269 га, передається в оренду без будинків та споруд, земельна ділянка не має недоліків, що можуть перешкоджати її ефективному використанню. Договір укладено на 10 років, після закінчення строку договору орендар має переважне право поновлення його на новий строк. Згідно п. 16, 17 договору, земельна ділянка передається в оренду для вирощування товарної сільськогосподарської продукції, цільове призначення – для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Згідно п. 19 договору, передача земельної ділянки оренду здійснюється з розробленням проекту її відведення. Підставою розроблення проекту відведення земельної ділянки є розпорядження голови Гощанської РДА № 62 від 12.02.2008 року.

Згідно п.27 договору, на орендовану земельну ділянку не встановлено обмеження (обтяження) та інші права третіх осіб (а.с.16-18).

Згідно акту прийому-передачі об’єкта оренди (земельної ділянки) за договором оренди від 23.01.2012 року № 1, власник земельної ділянки Гощанської РДА в особі голови ОСОБА_7 передав земельну ділянку кадастровий № 5621284400:03:002:0967 площею 11,6269 га, розташовану на території Липківської сільської ради а орендар – ТзОВ «Віртуоз ЛТД» приймає вищевказану земельну ділянку в оренду. Земельна ділянка знаходиться в наступному стані – багаторічні насадження (переважно яблуні) 20-тирічної посадки, сильно зарощені, ерозії грунтів не проглядається. На земельній ділянці знаходиться : залишки зруйнованої вагової та естакади (а.с.20).

В судовому засіданні оглянуто технічну документацію – проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду терміном на 10 років на конкурентних засадах – аукціон для ведення садівництва за рахунок земель сільськогосподарського призначення (сільськогосподарські угіддя – сади) на території Липківської сільської ради (а.с.21-35).

Згідно листа Липківської сільської ради № 131 від 09.03.2011 року на адресу Гощанської районної адміністрації, зазначено, що Липківська сільська рада повідомляє про те, що на території фруктового саду, який знаходиться в с. Липки будівель або споруд господарського призначення немає (а.с.26).

Розпорядженням голови Гощанської РДА № 62 від 12.02.2008 року, - 1. включено земельну ділянку загальною площею 11 га до переліку земельних ділянок, призначених для передачі в оренду на конкурентних засадах – аукціоні, 2. Надано дозвіл Липківській сільській раді на складання проекту із землеустрою щодо відведення в оренду терміном на 10 років земельної ділянки орієнтовною площею 11 га, для ведення садівництва на конкурентних засадах - аукціоні, за рахунок земель сільськогосподарського призначення (сільськогосподарські угіддя – сади), що знаходиться за межами населених пунктів Липківської сільської ради. 3. Липківській сільській раді проект із землеустрою в трьохмісячний термін надати райдержадміністрації для затвердження.

Висновком № 21 від 22.07.2010 року погоджено проект відведення (місця розташування) земельної ділянки для ведення садівництва за межами с. Липки на території Липківської сільської ради (а.с.33).

27.11.2013 року ТзОВ «Віртуоз» звернулося до Липківської сільської ради з проханням для швидкого розроблення проекту – погодити заяву про наміри створення плодових насаджень на площі 11,6269 га в ТзОВ «Віртуоз ЛТД» на території Липківської сільської ради (а.с.36).

08.01.2014 року Липківська сільська рада направила на адресу ТзОВ «Віртуоз» лист № 01/02-27, в якому вказала, що дане питання було обговорено на сесії сільської ради 30.12.2013 року, рішенням сесії сільської ради відмовлено у погодженні заяви про наміри щодо знесення фруктових насаджень на площі 11,6269 га, які є власністю сільської ради, так як немає чіткого обґрунтування необхідності видалення плодових насаджень. Одночасно даним рішенням рекомендовано відновити посадку плодових дерев на площі, на якій було їх знищено, крім того, необхідно обробити грунт, а також провести посадку плодових на території бувшого хмелекомплексу (а.с. 37).

Відповідно до листа № 01-08-1355 від 02.12.2013 року Управління Держземагенства у Гощанському районі на адресу ТОВ «Віртуоз ЛТД», згідно плану відведення земельної ділянки в оренду площею 11,6269 га на території Липківської сільської ради, розробленого Гощанським районним відділом РРФ «Центр ДЗК», земельна ділянка відноситься до земель сільськогосподарського призначення (сільськогосподарські угіддя – сади). На час розроблення на земельній ділянці знаходилися багаторічні насадження (а.с.38).

Відповідно до листа № 3103/0-25-13 від 02.12.2013 року Гощанської РДА на адресу ТОВ «Віртуоз ЛТД», згідно плану відведення земельної ділянки в оренду площею 11,6269 га на території Липківської сільської ради, розробленого Гощанським районним відділом РРФ «Центр ДЗК», земельна ділянка відноситься до земель сільськогосподарського призначення (сільськогосподарські угіддя – сади). На час розроблення на земельній ділянці знаходилися багаторічні насадження. Відповідно до п.3 договору оренди земельної ділянки , укладеного між Гощанською РДА та ТзОВ «Віртуоз ЛТД» і зареєстрованого в управлінні Держкомзему у Гощанському районі в Державному реєстрі земель 24.01.2012 року за № 562120004002678, земельна ділянка передавалась в оренду без будинків та споруд. За інформацією, наданою Липківською сільською радою (лист № 439/02-27 від 28.11.2013 року, згідно рішення сільської ради № 30 від 09.10.2003 року «Про прийняття на баланс сільської ради об’єктів соціально-культурної сфери» в комунальну власність територіальної громади Липківської сільської ради прийнято майно соціальної сфери, в тому числі сад (а.с.39).

Згідно листа Липківської сільської ради № 373/02-27 від 14.07.2014 року, на адресу представника позивача – адвоката ОСОБА_1 було направлено копію рішення сільської ради, зазначено, що фруктовий сад перебуває на балансі сільської ради, балансова вартість якого становить 2504 грн. (а.с.40).

Рішенням Липківської сільської ради № 198 від 30.12.2013 року про клопотання ТОВ «Віртуоз ЛТД» щодо погодження заяви про наміри, - щодо знесення фруктових насаджень на площі 11,6269 га, сільська рада вирішила: 1. відмовити у погоджені заяви про наміри щодо знесення фруктових насаджень на площі 11.6269 га, так як вони є власністю сільської громади, а також відсутності чіткого обґрунтування необхідності видалення даних плодових насаджень. 2. Рекомендувати ТОВ «Віртуоз ЛТД» відновити посадку плодових дерев на площі, на якій було їх знищено, та надати згоду на посадку нових плодових дерев на території бувшого хмільника після виготовлення необхідних документів на дану земельну ділянку. 3. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань розвитку агропромислового комплексу, земельних ресурсів, екологічної безпеки (а.с.41).

Згідно рішення Липківської сільської ради № 30 від 09.10.2003 року «Про прийняття на баланс сільської ради об’єктів соціально-культурної сфери», - прийняти на баланс сільської ради основні засоби соціально-культурної сфери, сфери обслуговування та інші засоби КСП «Україна» що не підлягають паюванню та які передаються в комунальну власність сільської ради згідно додатку № 1 до протоколу засідання комісії з організації вирішення майнових питань КСП «Україна» від 15.06.2003 року з уточненням оціночної (залишкової) вартості об’єктів. Згідно додатку № 1 до протоколу засідання комісії з організації вирішення майнових питань КСП «Україна» - основні засоби, незавершені капвкладення соціально-культурної сфери, сфери обслуговування та інші основні засоби КСП «Україна» станом на 01.04.2000 року, які не підлягають зпаюванню, та які передаються - п. 28 – сад, балансова вартість – 2092 грн.

Липківська сільська рада на адресу Гощанської РДА 12.11.2013 року направила лист, в якому зазначила, що орендар ТОВ «Віртуоз ЛТД» розпочало корчування дерев без погодження із орендодавцем та сільською радою, таким чином більше 2 га саду ліквідовано. Дані насадження передані в комунальну власність територіальної громади рішенням районної ради № 79 від 22.05.2003 року «Про відчуження майна спільної власності територіальних громад району» та згідно рішення сільської ради № 30 від 09.10.2003 року, було прийнято на баланс сільської ради. Просить допомогти врегулювати дане питання відповідно до вимог чинного законодавства, оскільки жителі сіл сільської ради висловлюють нарікання щодо самовільного знищення дерев орендарем.

Згідно розпорядження Липківської сільської ради № 17 від 23.12.2008 року «Про закріплення матеріально-відповідальних осіб Липківської сільської ради», - з метою збереження матеріальних цінностей, які є у власності територіальної громади, закріпити матеріально-відповідальних працівників – 1. багаторічні фруктові насадження – сад – матеріально відповідальна особа – ОСОБА_8 – спеціаліст із землевпорядних робіт. Сільською радою було заведено інвентарну картку № 19 від 28.05.2008 року – сад –фруктовий, вартість – 2504 грн.

Земельна ділянка, яка передана в оренду позивачу, розміром 11,6269 га, знаходиться за межами населеного пункту – с. Липки чи інших сіл на території сільської ради, що підтвердили в судовому засіданні сторони.

Відповідно до ст. 12 ЗК України, до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить: а) розпорядження землями територіальних громад;б) передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; в) надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; г) вилучення земельних ділянок із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; ґ) викуп земельних ділянок для суспільних потреб відповідних територіальних громад сіл, селищ, міст; д) організація землеустрою; е) координація діяльності місцевих органів земельних ресурсів; є) здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності, додержанням земельного та екологічного законодавства; ж) обмеження, тимчасова заборона (зупинення) використання земель громадянами і юридичними особами у разі порушення ними вимог земельного законодавства; з) підготовка висновків щодо вилучення (викупу) та надання земельних ділянок відповідно до цього Кодексу; и) встановлення та зміна меж районів у містах з районним поділом; і) інформування населення щодо вилучення (викупу), надання земельних ділянок; ї) внесення пропозицій до районної ради щодо встановлення і зміни меж сіл, селищ, міст; й) вирішення земельних спорів; к) вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.

Відповідно до ст. 17 ЗК України, до повноважень місцевих державних адміністрацій у галузі земельних відносин належить: а) розпорядження землями державної власності в межах, визначених цим Кодексом; б) участь у розробленні та забезпеченні виконання загальнодержавних і регіональних (республіканських) програм з питань використання та охорони земель; в) координація здійснення землеустрою та державного контролю за використанням та охороною земель; г) підготовка висновків щодо надання або вилучення (викупу) земельних ділянок; ґ) викуп земельних ділянок для суспільних потреб у межах, визначених законом; д) підготовка висновків щодо встановлення та зміни меж сіл, селищ, районів, районів у містах та міст; е) здійснення контролю за використанням коштів, що надходять у порядку відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, пов'язаних із вилученням (викупом) земельних ділянок; є) координація діяльності державних органів земельних ресурсів; ж) вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.

Таким чином, розпорядником зазначеної в договорі земельної ділянки є Гощанська районна державна адміністрація.

Відповідно до ст. 83 ЗК України, землі, які належать на праві власності територіальним громадам сіл, селищ, міст, є комунальною власністю. У комунальній власності перебувають: а) усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності; б) земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об'єкти нерухомого майна комунальної власності незалежно від місця їх розташування.

Відповідно до ст. 84 ЗК України, у державній власності перебувають усі землі України, крім земель комунальної та приватної власності. Право державної власності на землю набувається і реалізується державою через органи виконавчої влади відповідно до повноважень, визначених цим Кодексом.

Представником відповідача не враховано, що згідно ч. 1, 2 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення; в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Всупереч зазначеним нормам КАС України представником відповідача не було подано відповідних доказів в обгрунтування заперечень на заявлені позивачем вимоги.

Судом встановлено, що договір оренди, який укладений між позивачем та Гощанською РДА, на час розгляду справи в суді не розірвано, в судовому порядку він недійсним не визнавався, договір сторонами виконується, на даний час позивач вчасно сплачує орендну плату на рахунок Липківської сільської ради. Крім того, цільове призначення переданої в оренду земельної ділянки не змінювалося.

Суд не приймає до уваги доводи відповідача щодо того, що сад перебуває на балансі сільської ради, оскільки в оглянутій судом інвентарній картці та додатку до рішення сільської ради сад (фруктові насадження) не конкретизовано, не зазначено індивідуальні ознаки чи особливості- точного місця розташування, площа, кількість дерев, сорти дерев тощо, тому не можливо зробити висновок, що сад розташований саме на орендованій ділянці.

Крім того, суд приймає до уваги той факт, що при виготовленні технічної документації – проекту землеустрою, Липківська сільська рада в листі № 131 від 12.03.2011 року вказала, що на території фруктового саду, який знаходиться в с. Липки, будівель або споруд господарського призначення немає.

Таким чином, суд прийшов до висновку, що договір оренди земельної ділянки було укладено в передбаченому законом порядку, договір є чинним та фактично виконується сторонами. Оскільки Липківська сільська рада не є розпорядником земельної ділянки, яка знаходиться за межами населеного пункту, відповідно до її повноваження не входить приймати рішення по питаннях, які виникають при користуванні даною земельною ділянкою.

Керуючись ст.ст. 6, 11, 14, 70, 71, 86, 158-163, 167, 185, 186 КАС України, ст.ст. 12, 17, 83, 84 ЗК України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Віртуоз ЛТД» до Липківської сільської ради Гощанського району, третя особа на стороні відповідача без самостійних вимог – Гощанська районна державна адміністрація, про визнання протиправним і скасування рішення Липківської сільської ради № 198 від 30.12.2013 року про клопотання ТзОВ «Віртуоз ЛТД» щодо погодження заяви про наміри, - задовольнити.

Рішення Липківської сільської ради Гощанського району № 198 від 30.12.2013 року, яким відмовлено ТзОВ «Віртуоз ЛТД» у погодженні заяви про наміри щодо знесення фруктових насаджень на площі 11,6269 га, рекомендовано відновити посадку плодових дерев на території бувшого хмільника після виготовлення документів на земельну ділянку – визнати незаконним та скасувати.

Постанова може бути оскаржена до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Гощанський районний суд протягом десяти днів з дня її проголошення.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Суддя Д.В. Пацко

Повний текст постанови суду виготовлено 30.06.2015 року.

Джерело: ЄДРСР 45955273
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку