open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 1170/2а-4036/12
Моніторити
Ухвала суду /02.06.2015/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /02.06.2015/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Постанова /02.06.2015/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Постанова /02.06.2015/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /02.06.2015/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /02.06.2015/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.05.2015/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.05.2015/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.03.2015/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.06.2013/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.06.2013/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /18.04.2013/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /18.04.2013/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.04.2013/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /08.02.2013/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /08.02.2013/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.01.2013/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.12.2012/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Судовий наказ /23.11.2012/ Кіровоградський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 1170/2а-4036/12
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /02.06.2015/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /02.06.2015/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Постанова /02.06.2015/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Постанова /02.06.2015/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /02.06.2015/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /02.06.2015/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.05.2015/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.05.2015/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.03.2015/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.06.2013/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.06.2013/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /18.04.2013/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /18.04.2013/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.04.2013/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /08.02.2013/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /08.02.2013/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.01.2013/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.12.2012/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Судовий наказ /23.11.2012/ Кіровоградський окружний адміністративний суд

Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02 червня 2015 року Справа № 1170/2а-4036/12

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді - Нагібіної Г.П., суддів - Дегтярьової С.М., Петренко О.С.

при секретарі Дигас В.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Релігійної громади Рівноапостольного князя Володимира Української Православної Церкви Київського Патріархіту смт. Новоархангельська до Кіровоградської обласної державної адміністрації, начальника Управління з питань внутрішньої політики та зв'язків з громадськістю Кіровоградської обласної державної адміністрації ОСОБА_4, Управління з питань внутрішньої політики та зв'язків з громадськістю Кіровоградської обласної державної адміністрації за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - ОСОБА_3 про визнання протиправними дій,

ВИКЛАД ОБСТАВИН:

Українська Православна Церква Київського Патріархату Святого Володимира парафії смт. Новоархангельськ звернулася до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом (редакція від 06.11.2012 р.), з урахуванням ухвал про залишення частини позовних вимог без розгляду від 05.05.15 та від 02.06.15, про визнання протиправними дій начальника Управління з питань внутрішньої політики та зв'язків з громадськістю Кіровоградської обласної державної адміністрації ОСОБА_4 щодо надання висновку про відмову у реєстрації статуту Української Православної Церкви Київського Патріархату Святого Володимира парафії смт. Новоархангельськ Кіровоградської області в новій редакції.

Позов мотивовано тим, що 02.08.12 Українська Православна Церква Київського Патріархату Святого Володимира парафії смт Новоархангельськ, Кіровоградської області провела Парафіяльні збори, на яких було прийнято статут у новій редакції. Вказаний статут у новій редакції був поданий до Кіровоградської облдержадміністрації для реєстрації. 20.11.12 позивач отримав листа від начальника Управління з питань внутрішньої політики та зв'язків з громадськістю Кіровоградської обласної державної адміністрації ОСОБА_4, у якому вказано про відмову у реєстрації статуту у новій редакції, чим, на думку позивача, порушено ст.ст. 19, 35 Конституції України, ст.ст. 5, 14 Закону України "Про свободу совісті та релігійні організації", ст.25 Закону України "Про місцеві державні адміністрації".

У ході розгляду справи позивач змінив назву на релігійна громада парафії Святого Володимира Кіровоградської єпархії Української Православної Церкви смт. Новоархангельськ, Кіровоградської області (з 10.12.12), а з 13.11.14 - на релігійна громада Рівноапостольного князя Володимира Української Православної Церкви Київського Патріархату смт. Новоархангельськ.

Ухвалою суду від 18.04.13 до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача, залучено ОСОБА_3.

Ухвалою суду від 05.05.15 залучено в якості відповідача - управління комунікації з громадськістю Кіровоградської обласної державної адміністрації.

У судове засідання представник позивача не з'явився, подав заяву про розгляд справи за його відсутності, позовні вимоги про визнання протиправними дій підтримав в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві, та надані у справу матеріали і документи.

Представник відповідача-1 - Кіровоградської обласної державної адміністрації - також надав заяву про розгляд справи за відсутністю у порядку письмового провадження. У письмових запереченнях позов не визнав, посилаючись на те, що не допускав протиправної бездіяльності у зв'язку з тим, що не отримував документів від позивача щодо проведення реєстраційних дій.

Представник відповідача-2 - начальника Управління з питань внутрішньої політики та зв'язків з громадськістю Кіровоградської обласної державної адміністрації ОСОБА_4 в судове засідання не з'явився. Згідно інформації ОСОБА_4 звільнена з посади. Проте, в матеріалах справи наявні письмові заперечення на позов, які обґрунтовані правомірністю надсилання листа про інформування щодо руху заяви позивача про реєстрацію статуту у новій редакції.

Представник відповідача-3 - управління комунікації з громадськістю Кіровоградської обласної державної адміністрації - у письмових запереченнях та у судовому засіданні позов не визнав, посилаючись на те, що управління діяло на підставі повноважень, встановлених положенням про управління.

Третя особа ОСОБА_3 у судове засідання не з'явився.

Відповідно до частини 1 статті 41 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Враховуючи вищенаведені обставини, суд розглянув справу без фіксування судового засідання звукозаписувальним технічним засобом.

Вивчивши матеріали справи, дослідивши та оцінивши надані докази, суд, -

В С Т А Н О В И В:

Розпорядженням голови Кіровоградської обласної державної адміністрації №375-р від 13.09.01 зареєстровано статут релігійної громади Української православної церкви (Свято-Володимирської) смт Новорархангельськ (а.с. 8 - 9, 212 т.1). Того ж дня Кіровоградською обласною державною адміністрацією видано свідоцтво №435 про реєстрацію статуту релігійної громади. (а.с. 213, т.1).

Розпорядженням голови Кіровоградської обласної державної адміністрації №175-р від 01.04.05 зареєстровано зміни до статуту релігійної громади, згідно з якими змінено її назву на «Українська Православна Церква Київського Патріархату Святого Володимира парафії смт Новоархангельськ Кіровоградської області» у зв'язку з її переходом під юрисдикцію Української Православної Церкви Київського Патріархату (а.с. 10, 144, 145 т.1).

Відомості до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб - підприємців про цю релігійну організацію як юридичну особу, якій присвоєно ідентифікаційний код 26069911, включені державним реєстратором Новоархангельської районної державної адміністрації 12.11.09. (а.с. 7 т.1).

02.08.12 відбулися збори релігійної громади Рівноапостольного князя Володимира Української Православної Церкви Київського Патріархату смт Новоархангельськ, на яких прийнято рішення внести зміни до статуту шляхом реєстрації його у новій редакції та оновити список членів парафіяльних зборів. (а.с. 103 - 110 т.1).

ОСОБА_3, як настоятелем релігійної громади Рівноапостольного князя Володимира Української Православної Церкви Київського Патріархату смт Новоархангельськ, було подано заяву до Кіровоградської обласної державної адміністрації про реєстрацію внесення змін до статуту шляхом реєстрації його у новій редакції, яка була зареєстрована в Управлінні з питань внутрішньої політики та зв'язків з громадськістю Кіровоградської обласної державної адміністрації. До заяви додано протокол зборів релігійної громади, список новобраних членів парафіяльних зборів релігійної громади та її статут у новій редакції (а.с. 102 -110 т.1).

Вказана заява 08.08.12 зареєстрована у журналі надходжень матеріалів на реєстрацію статутів, який вівся в управлінні з питань внутрішньої політики та зв'язків з громадськістю Кіровоградської обласної державної адміністрації. (а.с. 92 - 93 т.1).

На цю заяву листом начальника Управління з питань внутрішньої політики та зв'язків з громадськістю Кіровоградської облдержадміністрації ОСОБА_4 №01-35/827/1-4 від 05.11.12 повідомлено про наявність підстав для відмови релігійній громаді (парафії) на честь Рівноапостольного князя Володимира Української Православної Церкви Київського Патріархату смт Новоархангельськ у реєстрації статуту в новій редакції. (а.с. 98-99 т.1).

Не погодившись з такою відповіддю, позивач - Українська Православна Церква Київського Патріархату Святого Володимира парафії смт Новоархангельськ Кіровоградської області - 22.11.12 звернувся до суду з даним позовом.

Отже, дії щодо відмови у реєстрації статуту у новій редакції є предметом спору переданого на вирішення суду.

Вирішуючи спір, суд дійшов до таких висновків.

Відповідно до частин 1, 2 статті 7 Закону України «Про свободу совісті та релігійні організації», релігійні організації в Україні утворюються з метою задоволення релігійних потреб громадян сповідувати і поширювати віру і діють відповідно до своєї ієрархічної та інституційної структури, обирають, призначають і замінюють персонал згідно із своїми статутами (положеннями).

Релігійними організаціями в Україні є релігійні громади, управління і центри, монастирі, релігійні братства, місіонерські товариства (місії), духовні навчальні заклади, а також об'єднання, що складаються з вищезазначених релігійних організацій. Релігійні об'єднання представляються своїми центрами (управліннями).

За визначенням, наведеним у статті 8 Закону України «Про свободу совісті та релігійні організації», релігійна громада є місцевою релігійною організацією віруючих громадян одного й того ж культу, віросповідання, напряму, течії або толку, які добровільно об'єдналися з метою спільного задоволення релігійних потреб. Держава визнає право релігійної громади на її підлеглість у канонічних і організаційних питаннях будь-яким діючим в Україні та за її межами релігійним центрам (управлінням) і вільну зміну цієї підлеглості. Повідомлення державних органів про утворення релігійної громади не є обов'язковим.

Згідно зі статтею 12 Закону України «Про свободу совісті та релігійні організації» статут (положення) релігійної організації, який відповідно до цивільного законодавства визначає її правоздатність, підлягає реєстрації у порядку, встановленому статтею 14 цього Закону.

Статут (положення) релігійної організації приймається на загальних зборах віруючих громадян або на релігійних з'їздах, конференціях.

Статут (положення) релігійної організації повинен містити відомості про: 1) вид релігійної організації, її віросповідну приналежність і місцезнаходження; 2) місце релігійної організації в організаційній структурі релігійного об'єднання; 3) майновий стан релігійної організації; 4) права релігійної організації на заснування підприємств, засобів масової інформації, інших релігійних організацій, створення навчальних закладів; 5) порядок внесення змін і доповнень до статуту (положення) релігійної організації; 6) порядок вирішення майнових та інших питань у разі припинення діяльності релігійної організації.

Статут (положення) може містити й інші відомості, пов'язані з особливостями діяльності даної релігійної організації.

Статут (положення) релігійної організації не повинен суперечити чинному законодавству.

Документи, які визначають віросповідну діяльність, вирішують інші внутрішні питання релігійної організації, не підлягають реєстрації в державних органах.

Статтею 14 Закону України «Про свободу совісті та релігійні організації» унормовано порядок реєстрації статутів (положень) релігійних організацій та передбачено, що для одержання релігійною громадою правоздатності юридичної особи громадяни в кількості не менше десяти чоловік, які утворили її і досягли 18-річного віку, подають заяву та статут (положення) на реєстрацію до обласної, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, а у Республіці Крим - до Уряду Республіки Крим.

Релігійні центри, управління, монастирі, релігійні братства, місії та духовні навчальні заклади подають на реєстрацію статут (положення) до державного органу України у справах релігій.

Орган, який здійснює реєстрацію, в місячний термін розглядає заяву, статут (положення) релігійної організації, приймає відповідне рішення і не пізніш як у десятиденний термін письмово повідомляє про нього заявникам.

У необхідних випадках орган, який здійснює реєстрацію статутів (положень) релігійних організацій, може зажадати висновок місцевої державної адміністрації, виконавчого комітету сільської, селищної, міської Рад народних депутатів, а також спеціалістів. У цьому разі рішення про реєстрацію статутів (положень) релігійних організацій приймається у тримісячний термін.

Перевищення встановленого цим Законом терміну прийняття рішень про реєстрацію статутів (положень) релігійних організацій може бути оскаржено в суд у порядку, передбаченому цивільним процесуальним законодавством України.

Зміни і доповнення статутів (положень) релігійних організацій підлягають реєстрації в тому ж порядку і в ті ж терміни, що і реєстрація статутів (положень).

У разі необхідності в розгляді питання про реєстрацію статуту (положення) можуть брати участь з дорадчим голосом представники релігійної організації.

Отже, при необхідності внести зміни до статуту позивач зобов'язаний був надати заяву та статут (положення) на реєстрацію до обласної.

Позивачем на виконання вищенаведеної норми подано для проведення змін заяву про проведення реєстрації статуту у новій редакції від 02.08.2012 р., протокол зборів релігійної громади та статут у новій редакції і список членів парафіяльних зборів (а.с.102-109 т.1).

Управління з питань внутрішньої політики та зв'язків з громадськістю Кіровоградської обласної державної адміністрації, отримавши 08.08.12 зміни до статуту релігійної громади Рівноапостольного князя Володимира Української Православної Церкви Київського Патріархату смт Новоархангельськ, направило до Новоархангельської районної державної адміністрації доручення №01-35/619/1-41 від 09.08.12 про проведення перевірки та надання висновку. (а.с. 94 т.1).

Згідно з інформацією Новоархангелської районної державної адміністрації №8-1157/1 від 29.08.12, у ході проведеної перевірки встановлено, що загальні збори віруючих громадян 2 серпня 2012 року не проводилися. Згідно пояснень засновників та членів релігійної громади, ніякі збори релігійною громадою не проводились та не скликались, участі у зборах ніхто не приймав (ніяких рішень на обговорення не виносилося, не приймалось та не затверджувалось), повідомлень про збори не надходило. Зміни до статуту та заява засновниками релігійної громади до Кіровоградської обласної державної адміністрації не подавалися. Також встановлено, що особи, вказані у поданих від імені релігійної громади Рівноапостольного князя Володимира Української Православної Церкви Київського Патріархату смт. Новоархангельськ до Кіровоградської обласної державної адміністрації на реєстрацію документах (статуті, протоколі зборів релігійної громади від 02.08.12, списку членів релігійної громади та заяві) членами та засновниками релігійної громади не являються та ніколи не являлись і ніякого відношення до релігійної громади не мають. (а.с. 95-96 т.1)

Розпорядженням Голови обласної державної адміністрації від 06.09.2012 р. № 530-р «Про утворення робочої групи з врегулювання діяльності релігійної громади» затверджено склад робочої групи з врегулювання діяльності релігійної громади (а.с.37 т.1).

Водночас, суд вважає за необхідне зазначити, що державний орган у взаємовідносинах з релігійною громадою не повинен втручатись в її діяльність та перевіряти правомірність проведення чи не проведення парафіяльних зборів, тим самим оцінюючи чинність протоколу парафіяльних зборів, оскільки Кіровоградська облдержадміністрація не наділена такими повноваженнями, а є реєстраційним органом, який зобов'язаний перевірити наявність поданих на реєстрацію документів.

Так, у рішенні Європейського Суду з прав Людини по справі "Свято-Михайлівська Парафія проти України" від 14 червня 2007 року, Суд зазначив, що релігійні об'єднання вправі визначати на власний розсуд спосіб, в який вони прийматимуть нових та виключатимуть існуючих членів. Внутрішня структура релігійної організації та норми, що регулюють членство в ній, мають розглядатися як спосіб, в який такі організації виражають їх погляди та дотримуються своїх релігійних традицій. Суд вказує, що право на свободу віросповідання виключає будь-які повноваження держави оцінювати легітимність способу вираження релігійних поглядів.

Відмова у реєстрації статуту релігійної громади можлива лише у випадку, якщо статут такої релігійної організації суперечить чинному законодавству або діяльність релігійної організації суперечить чинному законодавству.

Суд, оглянувши подані на реєстрацію документи дійшов висновку, про відсутність підстав для відмови у реєстрації статуту у новій редакції.

Враховуючи вищенаведене, а також наявність усіх визначених у статті 14 Закону документів, суд дійшов висновку про протиправність відмови позивачу у реєстрації статуту у новій редакції, викладену у листі начальника Управління з питань внутрішньої політики та зв'язків з громадськістю Кіровоградської облдержадміністрації ОСОБА_4 №01-35/827/1-4 від 05.11.12.

Стосовно дотримання строків на проведення реєстраційних дій чи відмові в її проведенні, суд зазначає наступне.

Позивач у позовній заяві зазначає про те, що заяву про реєстрацію статуту він надав 02.08.2012 р., водночас, згідно журналу реєстрації вхідної кореспонденції, така заява зареєстрована 08.08.2012 р.

Ухвалою суду від 05.05.2015 р. судом витребувано від позивача докази звернення до відповідача із заявою про проведення реєстрації статуту у новій редакції із відміткою органу (штампу) про здачу такої заяви (а.с.162 - 163 т.2), проте позивач не надав суду заяву про реєстрацію статуту з відміткою (штемпелем) із зазначенням дати реєстрації.

Відповідно до частини 4 статті 72 КАС України, обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

Отже, належним доказам факту звернення до відповідного органу є його реєстрація у журналі вхідної кореспонденції або наявність на копії заяви штампу вхідної кореспонденції із зазначенням дати та номеру.

Суд, відхиляє докази звернення позивача із заявою до відповідача саме 02.08.2012 р., оскільки пояснення позивача, лист Єпископа Кіровоградського і Голованівського Марка №63 від 21.08.2012 р. та відкритий лист щодо порушення прав віруючих не є належними доказами фіксування факту реєстрації заяви про реєстрацію статуту у новій редакції.

З огляду на це, суд зазначає, що відповідачем не було порушено тримісячний строк для прийняття рішення, так як заява позивача про реєстрацію статуту у новій редакції зареєстрована в журналі вхідної кореспонденції 08.08.2012 р., а відмова у реєстрації статуту у новій редакції датована 05.11.2012 р., тобто у межах 3-х місячного терміну (а.с. 20, 92 - 93 т.1).

Водночас, суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Відповідно до пункту 8 статті 25 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» місцева державна адміністрація зокрема забезпечує виконання законодавства про свободу світогляду і віросповідання.

Відповідно до частини 1 статті 14 Закону України «Про свободу совісті та релігійні організації», для реєстрації статуту (положення) релігійної громади громадяни в кількості не менше десяти чоловік, які утворили її і досягли 18-річного віку, подають заяву та статут (положення) на реєстрацію до обласної, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, а в Автономній Республіці Крим - до Ради міністрів Автономної Республіки Крим.

Статтею 15 Закону України «Про свободу совісті та релігійні організації» визначено, що у реєстрації статуту (положення) релігійної організації може бути відмовлено, якщо її статут (положення) або діяльність суперечать чинному законодавству.

Рішення про відмову в реєстрації статуту (положення) релігійної організації із зазначенням підстав відмови повідомляється заявникам письмово в десятиденний термін.

Це рішення може бути оскаржено в суд у порядку, передбаченому цивільним процесуальним законодавством України.

Аналіз норм Закону України «Про місцеві державні адміністрації», Закону України «Про свободу совісті та релігійні організації» та рішення Європейського Суду з прав Людини по справі "Свято-Михайлівська Парафія проти України" від 14 червня 2007 року, дає підстави дійти висновку, що рішення про реєстрацію статуту чи відмову в проведенні реєстрації приймається державним органом - обласною державною адміністрацією лише на підставі наявності документів.

Позивач в позовній заяві просив суд визнати протиправними дії начальника Управління з питань внутрішньої політики та зв'язків з громадськістю Кіровоградської обласної державної адміністрації ОСОБА_4 щодо надання висновку про відмову у реєстрації статуту Української Православної Церкви Київського Патріархату Святого Володимира парафії смт. Новоархангельськ Кіровоградської області в новій редакції.

Розпорядженням голови Кіровоградської обласної державної адміністрації від 22.03.2013 р. №64-к звільнено ОСОБА_4, начальника Управління з питань внутрішньої політики та зв'язків з громадськістю Кіровоградської обласної державної адміністрації в порядку переведення (а.с.183 т.2).

Згідно з Типовим положенням про управління з питань внутрішньої політики та зв'язків з громадськістю обласної і управління (відділ) з питань внутрішньої політики та зв'язків з громадськістю Севастопольської міської державної адміністрації, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.08 №128, управління з питань внутрішньої політики та зв'язків з громадськістю обласної, управління (відділ) з питань внутрішньої політики та зв'язків з громадськістю Севастопольської міської державної адміністрації є структурним підрозділом держадміністрації, що утворюється головою відповідної держадміністрації і підзвітне та підконтрольне йому.

Згідно з пп.23 п.4 Положення про управління з питань внутрішньої політики та зв'язків з громадськістю Кіровоградської обласної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням №327-р від 05.06.12, управління відповідно до покладених на нього завдань здійснює попередній розгляд поданих на реєстрацію статутів (положень) релігійних громад, а також змін і доповнень до них, перевіряє їх відповідність чинному законодавству та подає пропозиції голові обласної державної адміністрації. (а.с. 86 - 88 т.1).

Так, управління з питань внутрішньої політики та зв'язків з громадськістю Кіровоградської обласної державної адміністрації не є окремим самостійним суб'єктом, якого наділено повноваженнями щодо прийняття рішення про реєстрацію чи відмову в реєстрації статуту, а є лише структурним підрозділом Кіровоградської облдержадміністрації, і який наділено повноваженням щодо підготовки відповідних документів з питань релігії.

Отже, Кіровоградська обласна державна адміністрації несе відповідальність за організацію роботи підконтрольного їй управління.

Кіровоградська обласна державна адміністрація була обізнана про ситуацію щодо наявність заяви про проведення реєстрації статуту, що підтверджується, зокрема, інформацією в листах Кіровоградської обласної державної адміністрації щодо проведення особистих зустрічей між позивачем та головою облдержадміністрації, розпорядженням про створення робочої групи щодо вирішення конфлікту між конфесіями тощо.

Суд відхиляє доводи Кіровоградської обласної державної адміністрації про те, що облдержадміністрації не отримувала заяву про реєстрацію статуту, оскільки факт реєстрації такої заяви структурним підрозділом,за своєю суттю є отриманням такої заяви самим державним органом - Кіровоградською обласною державною адміністрацією. А тому такі посилання Кіровоградської облдержадміністрації є безпідставними та не приймаються судом.

Більш того, Кіровоградська облдержадміністрації була обізнана із фактом подачі заяви про реєстрацію статуту у новій редакції, оскільки розпорядженням голови створено комісію щодо врегулювання конфліктної ситуації.

Єдиним органом, уповноваженим прийняти рішення про реєстрацію чи відмову у реєстрації статутів релігійних громад та змін і доповнень до таких статутів, є обласна державна адміністрація.

Отже, суд дійшов висновку, що саме Кіровоградська обласна державна адміністрація через підконтрольні їй органи повідомила про відмову позивачу у проведенні реєстрації статуту у новій редакції. Управління не наділено повноваження щодо прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації статутів, а тому відповідальним за організацію роботи управління є орган державної влади - Кіровоградська обласна державна адміністрація.

Позивач при зверненні до суду сплатив судовий збір у розмірі 32 грн.19 коп. за три немайнові позовні вимоги, що підтверджується квитанцією від 20.11.2012 р. №7 (а.с.2 т.1).

Враховуючи, що дві позовні вимоги залишені без розгляду за заявою позивача, а одна позовна вимога задоволена, тому з Державного бюджету України підлягає поверненню сума сплаченого судового збору в розмірі 10,67 грн.

Керуючись ст. ст. 2,17, 94, 158 - 163 КАС України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Релігійної громади Рівноапостольного князя Володимира Української Православної Церкви Київського Патріархіту смт. Новоархангельська до Кіровоградської обласної державної адміністрації, начальника Управління з питань внутрішньої політики та зв'язків з громадськістю Кіровоградської обласної державної адміністрації ОСОБА_4, Управління з питань внутрішньої політики та зв'язків з громадськістю Кіровоградської обласної державної адміністрації за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - ОСОБА_3, про визнання протиправними дій - задовольнити повністю.

Визнати протиправною відмову Кіровоградської обласної державної адміністрації у реєстрації статуту Української Православної Церкви Київського Патріархату Святого Володимира парафії смт Новоархангельськ Кіровоградської області в новій редакції за заявою від 02.08.2012 р.

Присудити Релігійній громаді Святого Володимира Кіровоградської єпархії Української Православної Церкви смт. Новоархангельськ Кіровоградської області судовий збір в розмірі 10 (десять) гривень 67 копійки з Державного бюджету України.

Постанова суду набирає законної сили в порядку, передбаченому статтею 254 КАС України та бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі, протягом десяти днів з дня отримання копії постанови суду, апеляційної скарги через Кіровоградській окружний адміністративний суд, з одночасним надсиланням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.

Повний текст виготовлено 05.06.2015 р.

Головуючий - суддя Г.П. Нагібіна

С у д д і: С.В.Дегтярьова

О.С.Петренко

Джерело: ЄДРСР 44631439
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку