open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Копія

Справа № 822/1637/15

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 травня 2015 року

м. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд

в складі:

головуючого-судді

Козачок І.С.

при секретарі

Нетичай Ю.В.

за участі: позивача представника відповідача

ОСОБА_3 Зозулі В.П.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_3 до Головного управління ДФС у Хмельницькій області про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернулась до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Хмельницькій області.

Просить визнати протиправними дії відповідача, що полягають у зменшенні розміру надбавки за спеціальне звання, надбавки за вислугу років, надбавки за високі досягнення у праці або за виконання особливо важливої роботи, а також у відмові у видачі довідок про складові заробітної плати, що подаються для призначення пенсії та проведенні несвоєчасного розрахунку при звільненні ОСОБА_3; зобов'язати відповідача провести ОСОБА_3 нарахування та виплату надбавки за спеціальне звання "Радник податкової служби II рангу" з розрахунку 120 грн. в місяць за період з 01.06.2013 року по 01.01.2014 року включно; зобов'язати відповідача провести ОСОБА_3 нарахування та виплату винагороди за вислугу років в розмірі 40% виходячи з розміру посадового окладу та надбавки за спеціальне звання за період з 01.06.2013 року по 29.12.2013 року включно; зобов'язати відповідача провести ОСОБА_3 нарахування та виплату надбавки за високі досягнення у праці або за виконання особливо важливої роботи у розмірі 50 % виходячи з розміру посадового окладу та надбавки за спеціальне звання за період з 01.06.2013 року по 29.12.2013 року включно; зобов'язати відповідача видати ОСОБА_3 уточнені довідки про складові заробітної плати, що подаються для призначення пенсії відповідно до Закону України "Про державну службу".

В обґрунтування вимог позивач зазначає, що відповідачем було протиправно відмовлено у задоволенні її заяви від 23.02.2015 року, у якій вона просила провести нарахування надбавки за спеціальне звання та надбавки за вислугу років, а також видати довідки про складові заробітної плати.

Вважає відмову відповідача, викладену у листі від 19.03.2015 року протиправною. Просить позов задоволити.

Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнає. Надав до суду письмові заперечення, в яких зазначає, що відповідач діяв на підставі та в межах вимог, передбачених чинним законодавством. Просить у задоволенні позову відмовити.

Заслухавши пояснення позивача та представника відповідача, дослідивши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд вважає що позов підлягає задоволенню.

Судом встановлено, що з 26.09.2005 року по 29.12.2014 року ОСОБА_3 працювала на посаді завідувача сектору юридичної служби обласного апарату податкової служби.

За час роботи позивача органи податкової служби України зазнали декілька процедур реорганізації, зокрема, до 01.02.2012 року існувала Державна податкова адміністрація у Хмельницькій області, з 01.02.2012 року - Державна податкова служба у Хмельницькій області, з 01.06.2013 року - Головне управління Міндоходів у Хмельницькій області, а згідно із постановою Кабінету Міністрів України № 311 від 06.08.2014 року - Головне управління державної фіскальної служби у Хмельницькій області.

Наказом Головного управління Міндоходів у Хмельницькій області №239-о від 29 грудня 2014 року ОСОБА_3 звільнена із займаної посади за угодою сторін.

30 грудня позивачу призначена пенсія державного службовця.

22 лютого 2015 року позивач звернулась до Головного управління ДФС у Хмельницькій області із заявою про нарахування та виплату їй надбавки за спеціальне звання за період з 01.06.2013 року по 01.01.2014 року; нарахування та виплату винагороди за вислугу років за період з 01.06.2013 року по 29.12.2013 року та видачу уточненої довідки про складові заробітної плати з метою її пред'явлення в органи Пенсійного фонду України.

19.03.2015 року позивачу була надана відповідь у якій зазначається, що наказом ГУ Міндоходів у Хмельницькій області №83-о від 25 червня 2013 року ОСОБА_3 присвоєно одинадцятий ранг державного службовця, а отже на неї поширюються вимоги постанови КМУ від 03 травня 1994 року №283 "Про порядок обчислення стажу державної служби" та Закону України "Про державну службу".

Вимога про видачу уточненої довідки про складові заробітної плати була відхилена з тих підстав, що видача такої довідки здійснюється на підставі особових рахунків, платіжних відомостей та інших документів про заробітну плату. Такі довідки були видані ОСОБА_3 за встановленою формою і підстави для їх уточнення відсутні.

Досліджуючи спірні правовідносини суд виходить з наступного.

Як видно з матеріалів позовної заяви, наказом Державної податкової адміністрації у Хмельницькій області № 60-о від 17.02.2009 року позивачу присвоєне спеціальне звання "Радник податкової служби II рангу" та проводилась виплата надбавки за спеціальне звання в розмірі 120 грн. щомісяця.

З 01.06.2013 року по 01.01.2014 року замість цієї надбавки позивачу здійснювалась виплата надбавки за ранг державного службовця.

Пункт 343.3 ст.343 Податкового кодексу України передбачає, що спеціальні звання податкової служби присвоюються довічно.

У той же час у разі присвоєння посадовій особі спеціального звання відповідно до п.343.1 цієї статті надбавка за ранг державного службовця не виплачується.

Указом Президента України "Про Міністерство доходів і зборів України" від 18.03.2013 року № 141/2013 передбачено, що міністерство є правонаступником Державної податкової служби України та Державної митної служби України, що реорганізуються.

У пункті 3 Указу йдеться про те, що за посадовими особами органів державної податкової служби, які переходять на службу до Міністерства доходів і зборів України та його територіальних органів, зберігаються умови оплати праці та матеріального забезпечення, пільги та інші соціальні гарантії, встановлені відповідно до законодавства для посадових осіб органів державної податкової служби.

Крім цього, пунктом 3 розділу 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "про внесення змін до Податкового кодексу України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи" від 04.07.2013 року встановлено, що спеціальні звання податкової та митної служби, встановлені цим законом, присвоюються посадовим особам органів доходів і зборів, яким раніше було присвоєно спеціальні звання податкової служби України, за таким співвідношенням незалежно від займаних посад Спеціальні звання органів ДПС = Спеціальні звання органів доходів і зборів.

Тому, на думку суду, відповідач протиправно не виплачував позивачу надбавку за спеціальне звання у період з 01.06.2013 року по 01.01.2014 року.

Стосовно вимоги позивача здійснити нарахування та виплату винагороди за вислугу років у розмірі 40 % виходячи з розміру посадового окладу та надбавки за спеціальне звання суд звертає увагу на таке.

Відповідно до п. 4 Порядку виплати винагороди за вислугу років посадовим особам органів державної податкової служби, які мають спеціальні звання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.09.1997 року № 1013, стаж роботи для виплати винагороди за вислугу років визначається комісією органу державної податкової служби з питань встановлення стажу, необхідного для нарахування винагороди за вислугу років.

Наказом ДПС у Хмельницькій області від 29 грудня 2012 №297-о "Про стаж роботи" затверджено довідку про стаж роботи для виплати винагороди за вислугу років працівників апарату ДПС у Хмельницькій області. У вказаній довідці зазначається, що станом на 01.01.2013 року стаж роботи ОСОБА_3 становить 29 років 9 місяців 15 днів.

На день звільнення позивача (29 грудня 2014 року) такий стаж становив 31 рік 9 місяців 12 днів.

Відповідно до п. 3 Порядку виплати винагороди за вислугу років посадовим особам органів державної податкової служби, які мають спеціальні звання розмір винагороди визначається залежно від стажу роботи і обчислюється виходячи з посадового окладу та надбавки за спеціальне звання.

Отже, винагорода за вислугу років, якщо стаж роботи становить 25 років і більше, повинна виплачуватись у розмірі 40% складових - посадового окладу та надбавки за спеціальне звання.

Разом з тим, як видно з матеріалів справи, з червня 2013 року по 29.12.2014 року надбавка за вислугу років виплачувалась позивачу у розмірі 30% і обчислювалась виходячи лише із розміру посадового окладу.

Виплата надбавки за спеціальне звання та надбавки за вислугу років у меншому, ніж передбачено чинним законодавством розмірі потягнула за собою також і зменшення розміру надбавки за високі досягнення у праці або за виконання особливо важливої роботи.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України "Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів" №268 від 09.03.2006 року надбавка за високі досягнення у праці або за виконання особливо важливої роботи виплачується у розмірі 50 відсотків посадового окладу з урахуванням надбавки за ранг державного службовця (дипломатичний ранг, класний чин, кваліфікаційний клас, спеціальне звання) та надбавки (винагороди) за вислугу років.

Отже, в цій частині вимоги позивача також підлягають задоволенню.

Щодо вимоги про зобов'язання відповідача видати ОСОБА_3 уточнені довідки про складові заробітної плати, що подаються для призначення пенсії відповідно до Закону України "Про державну службу" суд виходить з наступного.

Заповнення довідки про виплати (крім посадових окладів, надбавок за ранг або кваліфікаційні класи, класний чин або спеціальні звання, вислугу років), які включаються в заробіток для обчислення пенсії відповідно до Закону України "Про державну службу" здійснюється згідно з Постановою Кабінету Міністрів України "Про деякі питання вдосконалення визначення розмірів заробітку для обчислення пенсії" від 31 травня 2000 року №865.

Розмір вищезазначених щомісячних виплат за місяці перебування у відпустці, за час непрацездатності необхідно обчислювати виходячи із середнього розміру цих виплат відповідно за 12 або 2 (6) місяці. Тому, виходячи з положень вищевказаних нормативно-правових актів, видані відповідачем довідки містять недостовірні відомості про складові заробітної плати позивача.

У зв'язку з цим, суд вважає, що вимога ОСОБА_3 про видачу уточнених довідок про складові заробітної плати, що подаються для призначення пенсії, є правомірною.

Суд звертає увагу на те, що згідно із ч.1 ст. 116 КЗпП України при звільненні працівника виплата всіх сум, що належать йому від підприємства, установи, організації, провадиться у день звільнення.

Разом з тим встановлено, що остаточний розрахунок з позивачем було проведено 23.01.2015 року, тобто майже через місяць після звільнення.

Суд не бере до уваги доводи відповідача про відсутність коштів, призначених для проведення розрахунку з працівником, оскільки дана обставина згідно з практикою Європейського суду з прав людини не може виправдовувати невиконання державою своїх зобов'язань перед особою.

Частиною 2 статті 71 КАС України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Отже, на думку суду, вимоги позивача про визнання протиправними дій відповідача та пов'язані з цим вимоги зобов'язального характеру є обґрунтованими, а позов підлягає задоволенню.

Керуючись ст. 158 - 163 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

адміністративний позов задоволити.

Визнати протиправними дії Головного управління ДФС у Хмельницькій області, що полягають у зменшенні розміру надбавки за спеціальне звання, надбавки за вислугу років, надбавки за високі досягнення у праці або за виконання особливо важливої роботи, а також у відмові у видачі довідок про складові заробітної плати, що подаються для призначення пенсії та проведенні несвоєчасного розрахунку при звільненні ОСОБА_3.

Зобов'язати Головне управління ДФС у Хмельницькій області провести ОСОБА_3 нарахування та виплату надбавки за спеціальне звання "Радник податкової служби II рангу" з розрахунку 120 грн. в місяць за період з 01.06.2013 року по 01.01.2014 року включно.

Зобов'язати Головне управління ДФС у Хмельницькій області провести ОСОБА_3 нарахування та виплату винагороди за вислугу років в розмірі 40% виходячи з розміру посадового окладу та надбавки за спеціальне звання за період з 01.06.2013 року по 29.12.2014 року включно.

Зобов'язати Головне управління ДФС у Хмельницькій області провести ОСОБА_3 нарахування та виплату надбавки за високі досягнення у праці або за виконання особливо важливої роботи у розмірі 50 %, виходячи з розміру посадового окладу та надбавки за спеціальне звання за період з 01.06.2013 року по 29.12.2014 року включно.

Зобов'язати Головне управління ДФС у Хмельницькій області видати ОСОБА_3 уточнені довідки про складові заробітної плати, що подаються для призначення пенсії відповідно до Закону України "Про державну службу".

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено 29 травня 2015 року 14.00

Суддя

/підпис/

І.С. Козачок

"Згідно з оригіналом" Суддя

І.С. Козачок

Джерело: ЄДРСР 44502799
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку