open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

28 травня 2015 року 10:32 № 826/6180/15

Окружний адміністративний суд м. Києва у складі судді Кармазіна О.А., при секретарі судового засідання Тимчук М.Д.

за участі:

позивачів: ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3,

представника позивача-2 (ОСОБА_4.): ОСОБА_2

представника відповідача-1: Андрієнко Я.П. (довіреність від 22.04.2015 р. № 10-794)

представника відповідача-2: Долгов Ю.В. (довіреність від 03.12.2014 р. № 588),

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом

ОСОБА_1 (позивач-1)

ОСОБА_4 (позивач-2)

ОСОБА_2 (позивач-3)

ОСОБА_3 (позивач-4)

до

Голови Рахункової палати Магута Романа Миколайовича (відповідач-1)

Голови Верховної Ради України Гройсмана Володимира Борисовича (відповідач-2)

про

визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА _1 (ОСОБА_1.), ОСОБА_4 (ОСОБА_4.), ОСОБА_2 (ОСОБА_2), ОСОБА_3 (ОСОБА_3) звернулися в суд з позовом до Голови Рахункової палати Магути Романа Миколайовича (Магута Р.М.), Голови Верховної Ради України (ВР України) Гройсмана Володимира Борисовича (Гройсман В.Б.) про:

- (1) визнання протиправною бездіяльності Голови Рахункової палати Магути Р.М., що полягає у неусуненні недоліків, а саме, уточнення інформації щодо членів (зокрема, біографічних довідок, особових карток, декларацій про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру), передбачених листом Голови Комітету з питань бюджету Павелка Андрія Васильовича (Павелко А.В.) від 08 грудня 2014 року № 04-14/10/1945/рп в період з 08 грудня 2014 року і до цього часу;

- (2) визнання протиправною бездіяльності Голови ВР України Гройсмана В.Б., що полягає у невиконанні вимог Конституції України та Закону України «Про Регламент Верховної Ради України» щодо забезпечення в розумні строки на підставі подання Голови Рахункової палати Магути Р.М. призначення Першого заступника Голови, а також інших членів Рахункової палати, замість осіб, строк перебування яких на посадах закінчився, в період з 27 листопада 2014 року і до цього часу;

- (3) зобов'язання Голову ВР України Гройсмана В.Б. внести позачергово без голосування до порядку денного засідання ВР України питання про призначення членів Рахункової палати в розумний строк.

Позивачі зазначили, що їх правова зацікавленість щодо предмету позову обумовлена громадянством України, співвласністю національних багатств та, як наслідок, необхідністю додержання посадовими особами держави Конституції України, законності всіх прийнятих ними рішень і вчинених дій при управлінні такими багатствами, національною економікою й створенні достатніх економічних засад для реалізації прав людини, передбачених розділом другим Конституції України.

Так, як зазначається позивачами, відповідно до частини шостої статті 10 Закону України «Про Рахункову палату» від 11 липня 1996 року №315/96-ВР Перший заступник і заступник Голови, головні контролери та Секретар Рахункової палати призначаються на посаду ВР України за поданням Голови Рахункової палати. При цьому, для реалізації передбачених статтями 2, 6 цього закону завдань та функцій Рахункової палати передбачено засідання Колегії палати, які, згідно з Регламентом Рахункової палати, проводяться за наявності не менше двох третин складу її членів.

Позивачі зазначили, що посада Першого заступника Голови Рахункової палати вакантна, а термін повноважень заступника Голови Яременка Олександра Степановича (Яременко О.С.), Секретаря Юхимчука Анатолія Петровича (Юхимчук А.П.), головних контролерів Рахункової палати Пилипенка В’ячеслава Павловича (Пилипенко В.П.), Невідомого Василя Івановича (Невідомий В.І.), Шулежко Марії Яківни (Шулежко М.Я.), Вітковської Лариси Володимирівни (Вітковська Л.В.), Самуся Георгія Юрійовича (Самусь Г.Ю.), Заремби Ігоря Миколайовича (Заремба І.М.) скінчився 17 червня 2011 року та 25 березня 2012 року.

Призначений Головою Рахункової палати згідно постанови ВР України від 12 квітня 2012 року № 4632 Магута Р.М. у червні 2012 року до єдиного органу законодавчої влади вніс подання. Однак, листом від 08 квітня 2014 року Голова Комітету з питань бюджету вказав на необхідність перегляду матеріалів в частині підтвердження попередньо поданих осіб та необхідності уточнення інформації щодо них.

Посилаючись на те, що Головою Рахункової палати Магутою Р.М. недоліки матеріалів протягом розумного строку не усуваються, а Головою ВР України, який відповідно до пунктів 1, 10, 19 частини першої статті 78 Регламенту ВР України веде засідання, забезпечує дотримання календарного плану роботи сесії та порядку денного пленарних засідань, порушує перед відповідними органами, посадовими особами питання про відповідальність осіб за невиконання ними вимог, встановлених цим Регламентом, законами України «Про статус народного депутата України», «Про комітети Верховної Ради України», про тимчасові слідчі комісії, спеціальну тимчасову слідчу комісію і тимчасові спеціальні комісії Верховної Ради України, питання про призначення членів Рахункової палати за поданням її Голови до порядку денного не вноситься, - ОСОБА_1, ОСОБА_4, ОСОБА_2 та ОСОБА_3 просять визнати бездіяльність вказаних посадових осіб протиправною та зобов'язати Голову ВР України вчинити вищенаведені дії.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 07 квітня 2015 року відкрито провадження в адміністративній справі, призначено попереднє судове засідання, під час проведення якого прийнято уточнений адміністративний позов (а.с. 63-73, т. 1), з'ясовано склад осіб, що братимуть участь у справі, з'ясовано неможливість примирення сторін та після закінчення підготовчого провадження, ухвалою цього ж суду від 05 травня 2015 року закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду (а.с. 47 т. 1).

В судових засіданнях 14, 28 травня 2015 року позивач ОСОБА_1 заявлені вимоги підтримав повністю та просив суд їх задовольнити, посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві та надані у справу докази. Окремо наголосив, що з розглядуваного питання вони зверталися до ВР України, в тому числі і до Гройсмана В.Б. як її Голови, а спеціального уповноваження Українським народом на звернення до суду з питань захисту їх прав та інтересів - не потребують. Більше того, саме вони, як позивачі у справі, визначили предмет і підстави заявлених вимог. Відповідно, наполягають на можливості Голови ВР України впливати на Рахункову палату в частині підготовки та внесення подання.

Інші позивачі ОСОБА_2, в тому числі діюча і як представник ОСОБА_4 (договір про надання правової допомоги (юридичних послуг) від 23.04.2015 (а.с. 44 т. 1), свідоцтво про право на зайняття адвокатською діяльністю від 29.08.2012 НОМЕР_1 а.с. 45 т. 1), ОСОБА_3 позов також підтримали.

Представник відповідача-1, радник Голови Рахункової палати служби радників Голови Рахункової палати Андрієнко Ярослав Петрович (довіреність від 22.04.2015 №10-794 а.с. 42 т. 1), проти задоволення позову заперечив, надавши письмове обґрунтування (а.с. 27-31 т. 1) й необхідні докази.

Представник другого відповідача консультант Відділу зв'язків з органами правосуддя Апарату ВР України Долгов Юрій Владиславович (довіреність від 03.12.2014 №588 а.с. 43 т. 1) вказав на відсутність підстав для задоволення позову та надав витребовувані судом письмові заперечення (а.с. 83-98 т. 1) і документи.

У свою чергу суд, заслухавши пояснення позивачів, заперечення представників відповідачів, дослідивши долучені до матеріалів справи докази на підтвердження й спростування заявлених вимог в цілому, надавши їм юридичну оцінку, встановив наступне.

Згідно з постановою ВР України від 17 червня 2004 року №1796-ІV Першим заступником Голови Рахункової палати призначено Першина Володимира Леонідовича, а головним контролером Шулежко М.Я. (а.с. 48 т. 1). Згідно постанови ВР України від 17 червня 2004 року №1795-ІV головними контролерами Рахункової палати на другий термін призначені Невідомий В.І. та Іваненко Юрій Вікторович (а.с. 32 т. 1). Згідно постанови ВР України від 25 березня 2005 року №2503-IV заступником Голови Рахункової плати призначено Яременка О.С., Секретарем Юхимчука А.А, а головними контролерами Вітковську Л.В., Зарембу І.М., Пилипенка В.П. і Самуся Г.Ю. (а.с. 33 т. 1).

Посада Першого заступника Голови Рахункової палати вакантна з 2008 року, а строк, на який призначено інших осіб, закінчився через сім років після призначення.

З липня 2011 року по квітень 2012 року обов'язки Голови Рахункової палати виконував Яременко О.С. (а.с. 18 т. 1), а відповідно до постанови ВР України від 12 квітня 2012 року №4632-VІ Головою Рахункової палати призначено Магуту Р.М. (а.с. 101 т. 1).

22 червня 2012 року за вихідним від 21.06.2012 р. №15-1176 Магутою Р.М. до ВР України внесено подання про призначення Малєтова Сергія Олексійовича Першим заступником Голови Рахункової палати (а.с. 34 т. 1), за вихідним №15-1177 - про призначення Яременка О.С. на посаду заступника Голови Рахункової палати (а.с. 35 т. 1), за вихідним №15-1178 - про призначення Шулежко М.Я. на посаду головного контролера (а.с. 36 т. 1), за вихідним №15-1179 - про призначення Ясногор Лілії Ігорівни на посаду головного контролера (а.с. 37 т. 1), за вихідним №15-1180 - про призначення Сіняговського Юрія Володимировича на посаду головного контролера (а.с. 28 т. 1), а 28 листопада 2012 року за вихідним від 27.11.2012 р. №15-2303 Магутою Р.М. до ВР України внесено подання про призначення Куйбіди Тараса Ярославовича головним контролером (а.с. 39 т. 1) та за вихідним №15-2304 про призначення Юхимчука А.П. Секретарем Рахункової палати на другий термін (а.с. 40 т. 1). Подання супроводжувались: проектом постанови ВР України, біографічною довідкою, особовою карткою за ф. П-2ДС, копією диплому, декларацією про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру, попередженням про спеціальні обмеження та заявою, копією трудової книжки, копією паспорту, військовим квитком, медичною довідкою, згодою на проведення спеціальної перевірки, двома кольоровими фото.

Відповідно до постанови ВР України від 09 грудня 2008 року №643-VІ Головою ВР України обрано народного депутата України Литвина Володимира Михайловича (Литвин В.М.) (а.с. 102 т. 1). Згідно його резолюцій від 22 червня 2012 року та 28 листопада 2012 року внесені Головою Рахункової палати подання направлені голові Комітету з питань бюджету ВР України Баранову Валерію Олексійовичу для розгляду і внесення пропозицій (а.с. 111-260 т. 1, а.с. 1-74 т. 2).

Згідно долученої до матеріалів справи копії стенограми засідання ВР України від 12 грудня 2012 року Литвином В.М. оголошено про припинення повноважень ВР України шостого скликання і для відкриття першого пленарного засідання ВР України сьомого скликання запрошено найстаршого за віком новообраного народного депутата України (а.с. 103-104 т. 1). Відповідно до постанови ВР України від 13 грудня 2012 року №2-VІІ Головою ВР України обрано народного депутата України Рибака Володимира Васильовича (а.с. 105 т. 1), а відповідно до постанови від 22 лютого 2014 року №748-VІІ - Турчинова Олександра Валентиновича (Турчинов О.В.) (а.с. 106 т. 1).

Як вбачається із листа Комітету з питань бюджету ВР України Відділу зв'язків з органами правосуддя Апарату ВР України від 07 квітня 2015 року №04-13/7-1173 у зв'язку із завершенням роботи ВР України шостого скликання, питання щодо призначення членами Рахункової палати осіб, вказаних у поданнях Голови Рахункової палати Магути Р.М. від 21 червня й 27 листопада 2012 року, Комітетом з питань бюджету не розглядалися (а.с. 10-108 т. 1).

Згідно листа Голови Комітету з питань бюджету ВР України сьомого скликання Гєллєра Євгенія Борисовича від 30 жовтня 2014 року №04-14/10-1862/рп Голові ВР України Турчинову О.В. звернуто увагу на те, що Законом України «Про очищення влади» від 16 вересня 2014 року №1682-VІ встановлено, зокрема, вимоги до осіб, які претендують на зайняття посад. При цьому, посади членів Рахункової палати підпадають під дію цього закону. Відтак, подання на призначення відповідних членів Рахункової палати запропоновано повернути Голові Рахункової палати для приведення їх у відповідність до вимог чинного законодавства (а.с. 109 т. 1). Під час розгляду справи встановлено, що вказані вище документи не були повернуті.

Разом з цим, Указом Президента України «Про дострокове припинення повноважень Верховної Ради України та призначення позачергових виборів» від 27 серпня 2014 року №690/2014 повноваження ВР України сьомого скликання достроково припинено та призначено позачергові вибори народних депутатів на 26 жовтня 2014 року. Урочисте засідання першої сесії ВР України восьмого скликання відбулось 27 листопада 2014 року. Постановою ВР України від 27 листопада 2014 року №4-VІІІ Головою ВР України обрано народного депутата України Гройсмана В.Б. (а.с. 100 т. 1).

Згідно постанови ВР України «Про перелік, кількісний склад і предмети відання комітетів Верховної Ради України восьмого скликання» від 04 грудня 2014 року №22-VІІІ створено 27 Комітетів, серед яких Комітет з питань бюджету. Відповідно до частини 3 Додатку до цієї постанови, до предмету відання Комітету з питань бюджету, зокрема, належить діяльність Рахункової палати.

Відповідно, листом від 08 грудня 2014 року №04-14/10-1945/рп Голова Комітету з питань бюджету Павелко А.В. повідомив Голові Рахункової палати Магуті Р.М., що подання про призначення семи членів Рахункової палати, які знаходяться на розгляді у Комітеті, потребують перегляду в частині підтвердження попередньо поданих осіб на призначення, уточнення (оновлення) інформації щодо них (зокрема, біографічної довідки, особової картки, декларації про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру). Крім того, звернуто увагу на те, що відповідно до статті 6 Закону України «Про очищення влади» необхідно забезпечити отримання відповідних заяв від претендентів на посади та подати матеріали Комітету з питань бюджету для належного розгляду (а.с. 41 т. 1).

Таким чином, вважаючи, що відповідачами з 27 листопада, 08 грудня 2014 року допускається протиправна бездіяльність, - ОСОБА_1, ОСОБА_4, ОСОБА_2 та ОСОБА_3 звернулися до суду.

Суд , визначаючись щодо заявлених вимог по суті, виходить з того, що відповідно до положень статті 1 Закону України «Про Рахункову палату» Рахункова палата є постійно діючим органом контролю, який утворюється Верховною Радою України, підпорядкований і підзвітний їй. Рахункова палата здійснює свою діяльність самостійно, незалежно від будь-яких інших органів держави.

До складу Рахункової палати входять Голова Рахункової палати та члени Рахункової палати: Перший заступник і заступник Голови, головні контролери та Секретар Рахункової палати (ст. 8 Закону). При цьому, Головні контролери - керівники департаментів Рахункової палати є посадовими особами, які здійснюють керівництво певними напрямами діяльності Рахункової палати відповідно до визначених статтею 6 цього Закону функцій Рахункової палати (с. 11 Закону).

На посадових осіб Рахункової палати поширюється дія Закону України "Про державну службу", вони є державними службовцями і мають відповідні службові повноваження (ст. 39 Закону).

Як вбачається з мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 23 грудня 1997 року № 7-зп (справа № 01/34-97), Рахункова палата відповідно до статті 98 Конституції України є незалежним органом спеціальної конституційної компетенції. Верховна Рада України, Рахункова палата, Прокуратура України - здійснюють контроль або нагляд за додержанням чинного фінансового законодавства «на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України» (частина друга статті 19 Конституції України).

Відповідно до частини шостої статті 10 Закону України «Про Рахункову палату» Перший заступник і заступник Голови, головні контролери та Секретар Рахункової палати призначаються на посаду ВР України за поданням Голови Рахункової палати шляхом таємного голосування за списком терміном на 7 років у порядку, встановленому для призначення Голови Рахункової палати.

Як встановлено положеннями статті 210 Регламенту ВР України відповідно до пунктів 16, 19, 20 частини першої статті 85 Конституції України Верховна Рада призначає на посади та звільняє з посад, зокрема, членів Рахункової палати, у порядку, передбаченому статтею 208 цього Регламенту, та з урахуванням особливостей, зазначених, зокрема, у Законі України «Про Рахункову палату» та у цій статті. Верховна Рада приймає рішення про призначення на посади та звільнення з посад осіб, зазначених у частині першій цієї статті (крім членів Рахункової палати), відкритим голосуванням більшістю голосів народних депутатів від конституційного складу Верховної Ради, про що оформляється відповідна постанова Верховної Ради.

Відповідно до частин другої, третьої, п'ятої статті 208 Регламенту ВР України, кандидатуру на посаду Голови Рахункової палати пропонує ВР України Голова ВР України з дотриманням вимог Закону України «Про Рахункову палату». Комітети, до предмета відання яких належать відповідні питання, подають свої рішення щодо кандидатів на посади Голови Рахункової палати, а обговорення кандидатур на розглядувану посаду, проводиться за участю представників депутатських фракцій (депутатських груп), представників комітетів (у разі їх створення), народних депутатів.

Наведене відповідає і частині п'ятій статті 18 Закону України «Про комітети Верховної Ради України» від 04 квітня 1995 р. №116/95-ВР, згідно якої підготовка і попередній розгляд питання про призначення ВР України на посаду та звільнення з посади Голови та інших членів Рахункової палати здійснюється в комітетах відповідно до предметів їх відання у порядку, встановленому законом та Регламентом ВР України.

При цьому, згідно з ч. 3 ст. 208 Регламенту ВР України рішення комітетів та відомості про кандидата на посаду, підготовлені з дотриманням вимог щодо відомостей про кандидата на відповідну посаду (частина друга статті 205 цього Регламенту), надаються народним депутатам не пізніш як за три дні до розгляду Верховною Радою відповідного питання.

В контексті наведеного частиною другою статті 205 Регламенту ВР передбачено, що з письмовим поданням про надання згоди на призначення до Верховної Ради одночасно подаються такі відомості: про громадянство; про освіту; про трудову діяльність; автобіографія; декларація про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру за попередній рік за формою, встановленою Законом України "Про засади запобігання і протидії корупції"; відомості про перебування у складі керівного органу чи наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку, а також відомості про судимість кандидата. Усі відомості подаються державною мовою і власноручно підписуються кандидатом. На вимогу Верховної Ради надаються також інші документи.

В даному випадку Головою Рахункової палати до ВР України разом із поданням були подані необхідні документи, у т.ч. складені претендентами на посади, що підтверджується матеріалами справи та не спростовано під час розгляду справи.

У свою чергу, відповідно до пунктів 13, 17 частини першої статті 78 Регламенту ВР України Голова ВР України на виконання повноважень, визначених Конституцією України організовує підготовку питань до розгляду на пленарних засіданнях, визначає відповідно до предметів відання комітетів головний комітет з підготовки і попереднього розгляду проектів актів, внесених на розгляд ВР України.

Тобто, як вбачається із наведених правових положень, після внесення Головою Рахункової палати подання на призначення Першого заступника, заступника Голови, головних контролерів та Секретаря Рахункової палати до ВР України, Голова ВР України організовує підготовку цього питання до розгляду на пленарному засіданні. А саме - визначає відповідно до предметів відання комітетів головний комітет для подання ним своїх рішень щодо кандидатів на посади.

Лише після цього питання про призначення, обрання на посади, звільнення з посад, надання згоди на призначення і звільнення з посад, а також питання щодо здійснення парламентського контролю, розгляд яких є виключним правом ВР України у випадках, передбачених Конституцією України та законами України, відповідно до пункту 4 частини четвертої статті 20 Регламенту ВР України включаються до порядку денного сесії ВР України позачергово без голосування. Голова ж ВР України в межах передбачених пунктом 10 частини першої статті 78 Регламенту ВР України повноважень і забезпечує дотримання порядку денного пленарних засідань.

Як вбачається із матеріалів справи та встановлено судом, подані Головою Рахункової палати Магутою Р.М. у червні та листопаді 2012 року подання Головою ВР України Литвином В.М. 22 червня 2012 року та 28 листопада 2012 року направлені діючому на той час Голові Комітету з питань бюджету для розгляду і внесення пропозицій. Відповідно до постанови ВР України «Про комітети Верховної Ради сьомого скликання» від 25 грудня 2012 року №11-VІІ ВР України створено новий Комітет з питань бюджету, а відповідно до частини 4 Додатку до цієї постанови до предмету відання комітету також віднесено діяльність Рахункової палати. В подальшому, діяльність Рахункової палати віднесено до предмету відання створеного 04 грудня 2014 року Комітету з питань бюджету.

Що стосується надання Головою Рахункової палати підтвердження попередньо поданих осіб на призначення членами Рахункової палати, уточнення (оновлення) інформації щодо претендентів (зокрема, біографічні довідки, особові картки, декларації), про що йдеться у листі Комітету з питань бюджету від 08.12.2014 р., слід зазначити, що вказані документи для цілей їх подання до ВР України безпосередньо Головою Рахунковою палати не складаються та не підписуються. Складання та підписання цих документів, у т.ч. заяв щодо проведення перевірок, здійснюється особисто претендентом, що слідує із суті, форми та призначення вказаних документів. При цьому, Голова Рахункової палати безпосередньо не проводить перевірок. Подання вказаних документів до ВР України залежить від факту складання та підписання вказаних документів претендентами на посаду, обставин складання яких претендентами під час розгляду справи не встановлено. При цьому, відповідно до ч. 2 ст. 205 Регламенту ВР інші документи, крім зазначених у ч. 2 ст. 205 Регламенту ВР України, надаються саме на вимогу Верховної Ради.

Відтак, враховуючи відсутність у Голови Рахункової палати особистого обов'язку складати відповідні заяви від імені претендентів, довідки, декларації, відсутність яких, відповідно, обмежує Голову Рахункової палати у вчиненні дій щодо їх подання до ВР України, беручи відсутність у Голови Рахункової палати функцій та повноважень щодо проведення відповідних перевірок, а також виходячи із змісту позовних вимог щодо визнання протиправною бездіяльності Голови Рахункової палати Магути Р.М., що полягає, на думку позивачів, у неусуненні недоліків, а саме, уточнення інформації щодо членів (зокрема, біографічних довідок, особових карток, декларацій про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру), та керуючись наведеними вище нормами законодавства, суд не вбачає підстав для висновку про допущення Головою Рахункової палати протиправної бездіяльності в контексті заявлених позовних вимог та порушення у зв'язку з цим прав, свобод та інтересів позивачів. Оскільки судом не встановлено порушення вказаною особою вимог законодавства, прав, свобод та інтересів позивачів, у задоволенні позову в цій частині слід відмовити.

Що ж стосується позовних вимог про визнання протиправною бездіяльності Голови ВР України Гройсмана В.Б., що полягає у невиконанні вимог Конституції України та Закону України «Про Регламент Верховної Ради України» щодо забезпечення призначення членів Рахункової палати у розумні строки та необхідності зобов'язання його внести позачергово без голосування до порядку денного засідання ВР України таке питання, то суд зазначає, що вказані дії є похідними від вчинення інших вищезазначених дій, а саме: попереднього розгляду профільним комітетом питання про призначення (ч. 5 ст. 18 Закону України «Про комітети Верховної Ради України»), прийняття та подання профільним комітетом щодо кандидатів рішення (ст. 208 Регламенту ВР України). При цьому, відповідне питання вноситься на розгляд ВР України після його готовності.

В даному випадку судом не встановлено прийняття профільним комітетом відповідного рішення та вчинення наведених вище дій, які передують вчиненню Головою ВР України відповідних дій, пов'язаних з розглядом відповідно питання про призначення осіб на пленарному засіданні ВР України, а відтак у суду відсутні підстави для висновку та порушення у зв'язку з цим прав, свобод чи інтересів позивачів. Оскільки судом не встановлено порушення вказаною особою вимог законодавства, прав, свобод та інтересів позивачів, у задоволенні позову в цій частині слід відмовити.

При цьому, суд бере до уваги те, що в межах розгляду даної справи будь-які дії, бездіяльність профільного комітету в контексті заявлених позовних вимог, не оскаржуються та не є предметом розгляду у даній справі.

Що стосується позивної вимоги № 3 про зобов'язання вчинити певні дії то, враховуючи вищенаведені висновки суду, відсутні підстави для зобов'язання Голови ВР України вчиняти дії поза межами процедури, визначеної наведеними вище правовими актами. Враховуючи наведене, відсутні підстави для задоволення позову і в цій частині.

Окремо суд вважає за необхідне зазначити, що наведені представником Голови ВР України доводи про закриття провадження у іншій справі (т.1., а.с. 97) із зазначенням взаємозв'язку з предметом та підставами позову у даній справі, стосуються іншого предмету доказування та аналогічного застосування до даної справи не мають, а частина друга статті 124 Конституції України передбачає реалізацію ОСОБА_1, ОСОБА_4, ОСОБА_2 та ОСОБА_3 прав на звернення до суду.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Частиною 2 ст. 71 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Згідно статті 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Таким чином, встановивши, що Головою Рахункової палати Магутою Р.М., Головою ВР України Гройсманом В.Б. не допущено протиправної бездіяльності в контексті заявлених позовних вимог, не допущено у зв'язку з цим порушення прав, свобод та інтересів позивачів, враховуючи те, що судом в контексті заявлених позовних вимог та в контексті виконуваних цими особами функцій не встановлено порушення критеріїв, визначених у ч. 3 ст. 2 КАС України, та враховуючи те, що позивачами у свою чергу наведене не спростовано та не доведено зворотне, а також відсутні підстави для зобов'язання відповідача-2 вчинити певні дії, суд приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення позову та, відповідно, до висновку про відмову у задоволенні позову у повному обсязі.

Оскільки у задоволенні позову відмовлено, а також за відсутності витрат позивачів, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню не підлягають.

Керуючись вимогами статей 69-71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні адміністративного позову відмовити у повному обсязі.

Постанова набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України.

Суддя О.А. Кармазін

Джерело: ЄДРСР 44491086
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку