open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Справа № 463/5491/13 Головуючий у 1 інстанції: Нор Н.В.

Провадження № 22-ц/783/1118/15 Доповідач в 2-й інстанції: Левик Я. А.

Категорія: 59

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 травня 2015 року

колегія суддів судової палати у цивільних справах Апеляційного суду Львівської області в складі:

головуючого-судді: Левика Я.А.,

суддів: Бакуса В.Я., Гірник Т.А.,

секретар: Глинський О.А.,

за участі представників відповідача ЛМКП "Львівводоканал" - Космовської Ю.Л., ОСОБА_3, відповідача начальника ВВЛМКП "Львівводоканал" Іванової О.В., представника позивача ОСОБА_5 - ОСОБА_6,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Львові цивільну справу за апеляційною скаргою Львівського міського комунального підприємства "Львівводоканал" на рішення Личаківського районного суду м. Львова від 05 листопада 2014 року у справі за позовом ОСОБА_5 до Львівського міського комунального підприємства "Львівводоканал", начальника відділу водозбуту Львівського міського комунального підприємства "Львівводоканал" Франківського району Іванової О.В., третьої особи ЛМСТ "Кооператор" про визнання дій протиправними та ін., -

в с т а н о в и л а :

рішенням Личаківського районного суду м. Львова від 05 листопада 2014 року позов задоволено частково. Визнано протиправними дії Львівського міського комунального підприємства "Львівводоканал" щодо нарахування плати за водокористування та скид стічних вод за листопад місяць 2012 року згідно рахунку №200-ІІ-321 від 21.12.2012 року в сумі 6356 грн. Визнано протиправними дії Львівського міського комунального підприємства "Львівводоканал" щодо припинення подачі води за адресою АДРЕСА_1 згідно акту від 21.03.2013 року. В решті позовних вимог відмовлено у зв'язку з їх безпідставністю. Вирішено питання судових витрат.

Вказане рішення оскаржило ЛМКП "Львівводоканал".

В своїй апеляційній скарзі просять рішення скасувати та ухвалити нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог ОСОБА_5 відмовити повністю. Вважають, що при винесенні оскаржуваного рішення, судом неповно з'ясовано обставини, що мають значення для справи, висновки суду не відповідають обставинам справи та неправильно застосовано норми процесуального права. Зазначають, що суд прийшов до невірного висновку, що на момент складення акту працівниками ЛМКП 1.11.2012 року суборендарем нежитлових приміщень була ФОП ОСОБА_7, однак рахунок №200-ІІ-321 від 21.12.2012 на оплату заборгованості за водопостачання складений на ОСОБА_5 Також зазначають, що 01.11.2012 року уповноваженими представниками відповідача проведено обстеження перевірки стану водопровідної та каналізаційної мережі нежитлових приміщень на першому поверсі на АДРЕСА_1. В ході перевірки об'єктів було виявлено, що у цьому будинку знаходився магазин "Щирецькі ковбаси". Крім цього, користування послугами водопостачання та водовідведення у магазині здійснювалось самовільно, тому представниками ЛМКП "Львівводоканал" було припинено водопостачання та запломбовано кульовий кран на водопровідному вводі приміщень магазину та зобов'язано водокористувача укласти договір з ЛМКП "Львівводоканал". Також, 07.11.2012 року з позивачем було укладено договір на подачу води з комунального водопроводу та приймання стічних вод до каналізаційної мережі, в додатку якого ОСОБА_5 вказала, що за даною проводить діяльність магазин. Однак як з'ясувалось пізніше, ОСОБА_5 є власником нежитлового приміщення за адресою: АДРЕСА_1 з 27.02.2012 р. Висновок суду про те, що ЛМКП "Львівводоканал" повинно було виставити рахунок ФОП "ОСОБА_7В." є невірним, оскільки про існування договору суборенди від 01.12.2009 року, який суд бере до уваги, ЛМКП "Львівводоканал" дізналось лише в ході судового розгляду. На момент складання акту від 01.11.2012 року власником нежитлового приміщення вже була ОСОБА_5, а не ОСОБА_8, яка укладала договір суборенди.

В судові засідання, у яких відбувався розгляд справи позивач та представник третьої особи не з'явилися, причин неявки не повідомили. Однак суд вважав за можливе проводити розгляд справи у їх відсутності, зважаючи на те, що такі особи повідомлялись про час та місце судового розгляду належним чином, клопотань про відкладення розгляду справи від них до суду не надходило, доказів поважності причин неявки суду представлено не було, зважаючи на вимоги ч.2 ст. 305 ЦПК України та те, що інтереси позивача у судовому засіданні захищав представник.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників відповідача ЛМКП "Львівводоканал", відповідача Начальника ВВЛМКП "Львівводоканал" Іванової О.В. на підтримання апеляційної скарги, представника позивача в заперечення апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи в межах доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає до задоволення з таких підстав.

Як вбачається із змісту оскаржуваного рішення, суд першої інстанції частково задовольняючи позовні вимоги виходив з того, що на момент складення акту працівниками відповідача 1.11.2012 року суборендарем нежитлових приміщень була ФОП ОСОБА_7, акт перевірки стану водопровідної та каналізаційної мережі приміщень складений на цю ж ФОП, однак рахунок на оплату заборгованості за водопостачання складений на ОСОБА_5 У зв'язку з цим суд вважав, що підстав у ЛМКП "Львівводоканал" для складання рахунку за водопостачання на гр. ОСОБА_5 не було. Крім цього, судом відмовлено у задоволенні решти вимог за недоведеністю.

Колегія суддів вважає, що рішення суду ухвалене без повного та всебічного з'ясування всіх обставин справи, не ґрунтується на вимогах закону, а обставини, які суд вважав встановленими - не доведені.

Відповідно до змісту ст. 1 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" споживач - фізична чи юридична особа, яка отримує або має намір отримати житлово-комунальну послугу.

Із змісту ряду норм Закону України "Про питну воду та питне водопостачання" вбачається таке:

ст. 1 споживач питної води - юридична або фізична особа, яка використовує питну воду для забезпечення фізіологічних, санітарно-гігієнічних, побутових та господарських потреб;

ст. 2 Дія цього Закону поширюється на всі суб'єкти господарювання, що виробляють питну воду, забезпечують міста, інші населені пункти, окремо розташовані об'єкти питною водою шляхом централізованого питного водопостачання або за допомогою пунктів розливу води (в тому числі пересувних), застосування установок (пристроїв), інших засобів нецентралізованого водопостачання, а також на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, що здійснюють регулювання, нагляд і контроль за якістю питної води, станом джерел та систем питного водопостачання, а також споживачів питної води;

ст. 22 Споживачі питної води мають право на:

забезпечення питною водою, якість якої відповідає державним стандартам, кількість і режим подачі якої визначаються на договірних засадах в обсязі, не меншому від нормативів питного водопостачання;одержання в установленому порядку повної, достовірної, своєчасної інформації про якість питної води, обсяги її реалізації, режими подачі та порядку розрахунку тарифів на послуги централізованого водопостачання і водовідведення; організацію та проведення громадських слухань щодо прийняття рішень з питань якості питної води та питного водопостачання відповідно до закону; участь представників громадськості у перевірках, які проводяться органами виконавчої влади, з дотриманням встановленого режиму перебування на території об'єктів питного водопостачання; пред'явлення позовів до суду про відшкодування збитків, завданих внаслідок постачання неякісної питної води, що не відповідає державним стандартам, інших порушень законодавства у сфері питної води та питного водопостачання; підключення в установленому порядку до централізованого водопостачання та водовідведення.

Споживачі питної води зобов'язані:

своєчасно вносити плату за використану питну воду відповідно до встановлених тарифів на послуги централізованого водопостачання і водовідведення; раціонально використовувати питну воду, не допускати її витоків із внутрішньобудинкових мереж та обладнання; не допускати забруднення, засмічення та виснаження джерел питного водопостачання і пошкодження об'єктів питного водопостачання і водовідведення; вчасно повідомляти підприємства питного водопостачання про виявлені пошкодження на об'єктах централізованого питного водопостачання і водовідведення, які їм належать або якими вони користуються; не перешкоджати здійсненню контролю за технічним станом інженерного обладнання в приміщеннях; утримувати в належному технічному і санітарному стані водопровідні мережі та обладнання; у разі внесення не в повному обсязі плати за використану питну воду обмежувати власне використання питної води до рівня екологічної броні питного водопостачання; забезпечувати безперешкодний доступ відповідальних представників підприємств питного водопостачання до власних водопровідних мереж та обладнання для контролю за рівнем споживання питної води, а також для виконання відключення і обмеження споживання відповідно до встановленого порядку. В разі перешкоди у доступі зазначених представників до водопровідних мереж та обладнання споживача посадові особи такого споживача несуть відповідальність відповідно до закону;

ст. 23 Підприємства питного водопостачання мають право:

розробляти і подавати на затвердження уповноваженим органам тарифи на послуги централізованого водопостачання і водовідведення з їх обгрунтуванням; здійснювати контроль за технічним станом інженерного обладнання будинків та споруд, вимагати термінового усунення витоків з водопровідних мереж та обладнання, сприяти впровадженню засобів обліку та регулювання споживання питної води; у разі внесення споживачем не в повному обсязі плати за використану питну воду обмежити його питне водопостачання до рівня екологічної броні питного водопостачання; видавати дозволи і технічні умови на підключення споживачів до систем централізованого питного водопостачання; обмежувати або припиняти роботу об'єктів централізованого питного водопостачання у разі виникнення необхідності оперативного реагування на погіршення якості води в джерелах питного водопостачання і неможливості доведення її до вимог державних стандартів з повідомленням про таке відключення та його причини органів місцевого самоврядування, місцевих органів виконавчої влади та органів державної санітарно-епідеміологічної служби.

Підприємства питного водопостачання зобов'язані забезпечити:

виробництво та постачання споживачам питної води відповідно до умов договору; подачу води для протипожежних потреб; впровадження новітніх технологій виробництва питної води, ресурсозберігаючих технологій та обладнання; участь у фінансуванні реконструкції та розвитку об'єктів централізованого питного водопостачання і водовідведення, оснащення їх засобами обліку та регулювання споживання води; відшкодування збитків, завданих юридичним і фізичним особам внаслідок порушення вимог законодавства у сфері питної води та питного водопостачання, що сталося з їх вини; вжиття заходів щодо забезпечення населення питною водою у випадках порушень функціонування централізованих систем водопостачання (аварійні ситуації); вирішення ситуаційних питань, пов'язаних з порушенням функціонування централізованих систем водопостачання (аварійні ситуації), відповідно до плану оперативних дій із забезпечення споживачів питною водою у відповідному населеному пункті (районі);

ст. 46 Особи, винні у:

постачанні споживачам питної води, яка не відповідає державним стандартам на питну воду або яка внаслідок порушення вимог стандартів, норм і правил є небезпечною для життя і здоров'я людей; порушенні без поважних причин встановленого режиму подачі питної води населенню для питних і господарсько-побутових потреб, а також підприємствам харчової та медичної промисловості; забрудненні, засміченні, виснаженні джерел питного водопостачання; порушенні режиму охорони, господарської чи іншої діяльності в зонах санітарної охорони джерел та об'єктів централізованого питного водопостачання; самовільному підключенні споживачів до об'єктів та систем питного водопостачання і водовідведення; провадженні діяльності з централізованого питного водопостачання та водовідведення без ліцензії або з порушенням ліцензійних умов; неповідомленні (приховуванні) або наданні недостовірної інформації про аварійні ситуації на об'єктах централізованого питного водопостачання та водовідведення, про якість питної води, стан джерел та систем питного водопостачання і водовідведення; пошкодженні (руйнуванні чи псуванні) систем питного водопостачання, порушенні правил їх експлуатації та встановлених режимів роботи, діях, що становлять загрозу санітарному та епідемічному благополуччю населення; невиконанні обов'язкових приписів посадових осіб, притягаються до відповідальності згідно із законами України. Законами може бути встановлена відповідальність і за інші види правопорушень у сфері питної води та питного водопостачання.

Ст. 47

Підприємствам питного водопостачання, яким заподіяна шкода юридичними чи фізичними особами внаслідок порушення ними правил користування системами питного водопостачання, пошкодження цих систем, а також внаслідок створення перешкод у проведенні аварійно-відновлювальних робіт, у забезпеченні нормальної експлуатації систем питного водопостачання або забруднення, засмічення чи виснаження джерел питного водопостачання, збитки відшкодовуються відповідно до законів України. Підприємства питного водопостачання, які порушили законодавство у сфері питної води та питного водопостачання, що призвело до виникнення захворювань, отруєнь, тривалої або тимчасової втрати працездатності, зобов'язані відшкодувати збитки споживачам та компенсувати додаткові витрати органам державної санітарно-епідеміологічної служби на проведення санітарних заходів і витрати закладів охорони здоров'я на надання медичної допомоги потерпілим. Заподіяна споживачеві моральна (немайнова) шкода, якою порушені його законні права, відшкодовується підприємством питного водопостачання у порядку, встановленому законами України.

Ст. 48

Спори з питань питної води та питного водопостачання розглядаються у судовому порядку.

Із ряду положень Наказу N 190 від 27.06.2008 Міністерство з питань житлово-комунального господарства України "Про затвердження Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України" вбачається таке:

3.1. Розрахунки за спожиту питну воду та скид стічних вод здійснюються на основі показів засобів обліку.

3.2. Водокористування вважається безобліковим, якщо споживач самовільно приєднався до систем централізованого комунального водопостачання та водовідведення або самовільно користується ними.

3.3. У разі безоблікового водокористування виробник виконує розрахунок витрат води за пропускною спроможністю труби вводу при швидкості руху води в ній 2,0 м/сек та дією її повним перерізом протягом 24 годин за добу.

3.4. Розрахунковий період при безобліковому водокористуванні встановлюється з дня початку такого користування. Якщо термін початку безоблікового водокористування виявити неможливо, розрахунковий період становить один місяць.

3.7. Розрахунки за спожиту питну воду та скид стічних вод здійснюються усіма споживачами щомісячно відповідно до умов договору.

3.9. Рахунки за воду і за скидання стічних вод до мережі водовідведення виписуються виробником споживачам. Якщо субспоживач має особисті рахунки, то він розраховується за питну воду та скидання стічних вод з виробником. Розподіл суми рахунку між субспоживачами, на яких не відкрито окремих особових рахунків, здійснюється споживачами самостійно. У випадках, коли засоби обліку на вводах субспоживачів відсутні, розрахунки за воду проводяться за нормами водоспоживання, при цьому обсяг стічних вод, які належать до сплати, дорівнює обсягу водоспоживання.

3.10. Споживачі, що передають об'єкт централізованого водопостачання та водовідведення на баланс новому балансоутримувачу або власнику, повинні в семиденний термін після передачі повідомити про це виробника. Новий балансоутримувач також у семиденний термін після прийняття об'єкта повинен письмово повідомити виробника про прийняття на себе зобов'язань щодо водокористування та водовідведення і оформлення договору.

3.11. Витрати, пов'язані з відключенням і можливою ліквідацією пристроїв (споруд), які самовільно зведені і приєднані до систем централізованого водопостачання та водовідведення, підлягають відключенню від цих систем, оплачуються їх власником.

4.1. Для приєднання до систем централізованого водопостачання та водовідведення замовнику таких послуг надаються технічні умови. Форма технічних умов наведена в додатку 1 до цих Правил. Для одержання технічних умов замовник послуг з централізованого водопостачання та водовідведення подає до виробника таких послуг: заяву; опитувальний лист за формою згідно з додатком 2; ситуаційний план з визначенням місця розташування земельної ділянки на відповідній території. Технічні умови мають містити графічний матеріал із нанесенням відповідних інженерних мереж та місць приєднання до них об'єкта будівництва. Виробник послуг з централізованого водопостачання та водовідведення видає замовнику технічні умови згідно з поданою заявою протягом десяти робочих днів з дня реєстрації відповідної заяви з урахуванням потужностей споруд та пропускної спроможності мереж систем централізованого водопостачання та водовідведення, із зазначенням умов для проектування вводу: місця приєднання, місця розташування водомірного вузла, умов для влаштування проміжного резервуара і насосів - підвищувачів тиску.

4.3. Забороняється будь-яке самовільне приєднання об'єктів водоспоживання до діючих систем централізованого водопостачання та водовідведення (включаючи приєднання до будинкових вводів, внутрішньобудинкових мереж або до мереж споживачів).

4.4. Виконання технічних умов є обов'язковим при розробленні проектів на об'єкти будівництва.

4.7. Приєднання мереж водопостачання та водовідведення субспоживачів до мереж споживачів здійснюється згідно з порядком, наведеним у пунктах 4.1-4.6 цих Правил.

4.8. Виробник узгоджує приєднання водопровідних вводів субспоживачів до водопровідних мереж споживачів за умови наявності згоди споживачів.

5.18 Споживач відповідає за цілісність та збереження засобів обліку, пломб і деталей пломбування, встановлених представниками територіальних органів Держспоживстандарту та виробником в місцях з'єднань засобів обліку, запірної арматури, манометра та іншого обладнання вузла обліку незалежно від місця його розташування. Знімати засоби обліку, здійснювати будь-які заміни їх частин або зміни положення на водомірному вузлі, де їх встановлено, знімати пломби, накладені органами Держспоживстандарту або виробником, має право лише виробник або споживач за дозволом виробника. У разі самовільних дій споживач сплачує витрату води згідно з пунктами 3.3, 3.4 цих Правил.

10.1. У разі виявлення витоку води через зіпсування санітарно-технічних приладів та арматури, пошкодження внутрішньої (у тому числі внутрішньобудинкової) мережі водопостачання, нераціонального використання води, у випадку, коли засіб обліку на вводі відсутній або не працює з вини споживача, останній здійснює розрахунок за воду з виробником згідно з п. 3.3 цих Правил. Розрахунок з виробником за нераціональне використання води внаслідок витоків здійснює споживач, у якого на балансі, в експлуатації, обслуговуванні перебуває внутрішньобудинкова система водопостачання. Виробник має право разом із споживачем здійснювати відповідно до умов договору вибіркову перевірку технічного стану внутрішньобудинкової системи водопостачання споживача, про що складається акт.

Як вбачається із матеріалів справи та сторонами не оспорювалось з 27.02.2012 року власником нежитлових приміщень 1 поверху: 51, 52 площею 26,3 кв.м. у АДРЕСА_1 є позивач на підставі договору дарування нежитлових приміщень від 27.02.2012 року, що зареєстрований у реєстрі № 445, укладений між ОСОБА_8 та позивачем.

Із вказаного часу всі договори, що стосуються вказаного приміщення та були укладені попереднім власником ОСОБА_8 втратили свою чинність в тому числі і договір суборенди нежитлового приміщення, на який посилався суд першої інстанції між ФОП ОСОБА_8 та ФОП ОСОБА_7 (а.с. 66-68).

Крім цього, із вказаного договору дарування від 27.02.2012 року (п. 5) вбачається, що дарувальник гарантує, що вказаний об'єкт нерухомості на момент укладення договору нікому іншому не проданий, іншим способом не відчужений, не переданий в управління майном, оренду (найм), лізинг, судового спору щодо нього немає, а також прав у третіх осіб (право наймача, орендаря, право застави, право довічного користування, тощо), як в межах так і за межами України немає.

Жодних інших договорів із позивачем та будь-якими особами на користування згаданим приміщенням - немає.

Зважаючи на вказане підстав вважати, що приміщення, власником якого є позивач та, у якому було 1.11.2012 року працівниками відповідача виявлено факт безоблікового, самовільного користування послугами водопостачання та водовідведення, - перебувало у користуванні ФОП ОСОБА_7 чи будь-якої іншої особи на законних підставах - немає.

Єдиним законним власником та володільцем такого станом на 1.11.2012 року була позивач.

Однак позивач, з часу набуття права власності на спірне приміщення, в порушення згаданих вище вимог закону про це відповідача не повідомила та за укладенням договору на подачу води до 7.11.2012 року не зверталась.

Зважаючи на вказане відповідальність за безоблікове споживання води будь-якою особою у приміщенні, єдиним законним володільцем якого є вона несе сама позивач.

Зважаючи на вказане дії відповідача щодо здійснення нарахування суми за без облікове, самовільне користування послугами з водопостачання та водовідведення здійснено у відповідності до з'ясованих ним обставин та у відповідності до згаданих вище норм закону. Аналогічно відповідають з'ясованим обставинам та згаданим вимогам закону дії працівників відповідача щодо припинення подачі води у згадане приміщення, власником якого є позивач.

Зважаючи на правомірність дій працівників відповідача відсутні підстави і для вирішення питання про стягнення моральної шкоди на користь позивача у зв'язку із неправомірністю таких.

Аналогічно безпідставною є вимога і про визнання протиправними дій Начальника ВВЛМКП "Львівводоканал" Франківського району Іванової О.В. щодо ненадання інформації на запити позивача, оскільки на такі були надані відповіді у передбачений законом строк (запити та відповіді на такі а.с. 19, 21-22, 25-34).

Зважаючи на вказане усі заявлені позовні вимоги не підлягають до задоволення та підстав для ухвалення оскаржуваного рішення не було.

Тому таке підлягає скасуванню з ухваленням нового про відмову у задоволенні позовних вимог.

Вказаним слід визнати обґрунтованими доводи апеляційної скарги та таку задовольнити.

Керуючись ст.ст. 303, 304, 307 ч.1 п.2, 309 ч.1 п.1-4, 313, 314 ч.2, 316, 317, 319 ЦПК України, -

в и р і ш и л а :

апеляційну скаргу Львівського міського комунального підприємства "Львівводоканал" - задовольнити.

Рішення Личаківського районного суду м. Львова від 5 листопада 2014 року - скасувати та ухвалити нове рішення, яким у задоволенні позову ОСОБА_5 до Львівського міського комунального підприємства "Львівводоканал", начальника відділу водозбуту Львівського міського комунального підприємства "Львівводоканал" Франківського району Іванової О.В., третьої особи ЛМСТ "Кооператор" про визнання дій протиправними та ін. - відмовити.

Стягнути з ОСОБА_5 на користь ЛМКП "Львівводоканал" 243,6 грн. сплаченого ними судового збору за подання апеляційної скарги.

Рішення набирає законної сили з моменту його проголошення та може бути оскаржене в касаційному порядку шляхом подання касаційної скарги протягом двадцяти днів з дня набрання ним законної сили безпосередньо до Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ.

Головуючий : Я.А. Левик

Судді : В.Я. Бакус

Т.А. Гірник

Джерело: ЄДРСР 44451914
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку