open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Олевський районний суд Житомирської області

Справа № 287/10/15-а

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 травня 2015 року м. Олевськ

Олевський районний суд Житомирської області в складі:

головуючого- судді Волощука В.В.

секретаря Федорчук О.В.

з участю:

позивача ОСОБА_1

представника відповідача Колбасюка В.В.

представників третіх осіб: Ніколайчука В.П., Пятницького В.Б.

розглянувши у відкритому судовому засіданні, в залі судових засідань Олевського районного суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Олевської міської ради Житомирської області в особі міського голови Повара Анатолія Васильовича, треті особи: Відділи містобудування і архітектури Олевської міської та районної ради Житомирської області про визнання рішення незаконним, скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії суб'єкта владних повноважень, -

В С Т А Н О В И В :

17 лютого 2015 року ОСОБА_1, (далі Позивач) звернувся до суду з адміністративним позовом до Олевської міської ради Житомирської області, в особі міського голови Повара А.В., (далі Відповідач), в якому просить суд визнати рішення виконавчого комітету Олевської міської ради № 18 від 09.01.2015 року незаконним, скасувати дане рішення Олевської міської ради Житомирської області № 18 від 09.01.2015 року та зобов'язати внести повторно заяву від 22.12.2014 року за вихідним № 72, яка була подана Позивачем на ім'я міського голови Повара А.В., «Про прохання надання дозволу на розміщення інформаційного стенду соціальної реклами безкоштовно в центрі міста» на чергове засідання виконкому Олевської міської ради.

Свої позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що оскаржуване рішення порушує його особисті права та інтереси, як керівника неприбуткової (благодійної) громадської організації «Олевська правозахисна група».

У судовому засіданні Позивач зменшив розмір позовних вимог та просить суд не визнавати рішення виконавчого комітету Олевської міської ради № 18 від 09.01.2015 року незаконним, однак скасувати дане рішення Олевської міської ради Житомирської області № 18 від 09.01.2015 року та зобов'язати внести повторно заяву від 22.12.2014 року за вихідним № 72, яка була подана Позивачем на ім'я міського голови Повара А.В., «Про прохання надання дозволу на розміщення інформаційного стенду соціальної реклами безкоштовно в центрі міста» на чергове засідання виконкому Олевської міської ради.

Представник відповідача - Олевської міської ради Житомирської області - Колбасюк В.В., у судовому засіданні заявлені вимоги Позивача не визнав. Вважає позов Позивача до Олевської міської ради Житомирської області про оскарження рішення суб'єкта владних повноважень безпідставним та надав пояснення суду про те, що реклама Позивача не є соціальною, а конкретно вказує на особистість. Із поданої реклами (її змісту) не вбачається, що ОСОБА_1, не має на меті отримання прибутку. Представник Відповідача вважає, що рішення № 18 від 09.01.2015 року «Про розгляд звернення голови правління громадської організації «Олевська правозахисна група» є законним, таке, що винесено згідно вимог Законодавства, підставно, оскільки Позивачем не було подано відповідних документів щодо розміщення реклами, не вказано конкретне місце її розміщення, не з'ясовано власника земельної ділянки на якій Позивач бажає розмістити соціальну рекламу. Заява Позивача була загальною «щодо надання дозволу на розміщення інформаційного стенду соціальної реклами безкоштовно в центрі міста». За таких обставин виконкомом Олевської міської ради Житомирської області було вирішено відмовити керівнику (ОСОБА_1.), громадської організації «Олевська правозахисна група» на розміщення інформаційного стенду щодо діяльності громадської організації на земельних ділянках об'єктів благоустрою в центрі міста Олевська у зв'язку з відсутністю місця для розміщення інформаційного стенду та тим, що інформація, яка пропонується для розміщення на стенді, не є соціальною рекламою. Вимоги Позивач стосовно повторного розгляду його заяви щодо розміщення реклами не порушено Олевською міською радою, оскільки Позивач має право повторного звернення до міськвиконкому з відповідною заявою, надавши до заяви документи відносно місця розташування реклами, погодженого із власником земельної ділянки та переліком документів необхідних для вирішення питання щодо розміщення реклами Позивача у конкретному її місці розташування.

Представники третіх осіб - Відділів містобудування і архітектури Олевської міської та районної ради Житомирської області Ніколайчук В.П., та Пятницький В.Б., у судовому засіданні заявлені вимоги Позивача не визнали, при цьому зазначивши про те, що існує відповідний, встановлений порядок розміщення реклами. Існує відповідний перелік документів на підставі яких з відділом містобудування та архітектури повинно бути погоджено місце розташування реклами, погоджено з власником земельної ділянки щодо надання згоди розміщення реклами на земельній ділянці власника, а затим подається відповідна заява до міськвиконкому про вирішення питання щодо надання згоди (дозволу) на розміщення реклами у конкретному місці міста Олевська. Позивач до відділу містобудування і архітектури Олевської міської ради з відповідною заявою щодо визначення місця розташування його реклами не звертався. Вважають рішення № 18 від 09.01.2015 року Олевської міської ради Житомирської області «Про розгляд звернення голови правління громадської організації «Олевська правозахисна група» винесено виконкомом законно.

Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд дійшов висновку про необґрунтованість позовних вимог та відсутність підстав для їх задоволення виходячи з наступного.

Статтею 55 Конституції України встановлено, що кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Відповідно до ч.1 ст.2 КАС України з якої слідує, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Частиною 2 статті 2 КАС України, до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Справа адміністративної юрисдикції, згідно п.1 ч.1 ст.3 КАС України, це переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства.

Згідно ч.2 ст.4 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на всі публічно-правові спори, крім спорів, для яких встановлений інший порядок судового вирішення.

Відповідно до ст.17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема, спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів або правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Виходячи із вищенаведених положень закону, адміністративним судам підсудні спори щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, пов'язаних з виконанням ним владних управлінських функцій, тобто діяльності з виконання покладених на нього Конституцією та законами України завдань.

Як встановлено у судовому засіданні рішенням Олевської міської ради Житомирської області № 18 від 09.01.2015 року «Про розгляд звернення голови правління громадської організації «Олевська правозахисна група» відмовлено в задоволенні заяви ОСОБА_1, як голови правління вказаної організації про розміщення інформаційного стенду діяльності громадської організації на земельних ділянках об'єктів благоустрою в центрі міста Олевська Житомирської області та тим, що інформація яка пропонується для розміщення на стенді, не є соціальною рекламою.

У відповідності до положень ст.2 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Статтею 140 Конституції України встановлено, що місцеве самоврядування є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

Місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.

Згідно положень ст.143 Конституції України територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування вирішують питання місцевого значення, віднесені законом до їх компетенції.

Стаття 144 Конституції України встановлює, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Частиною 2 ст.19 Конституції України встановлено, що органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ст.2 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.

Відповідно до підпункту 13 пункту 13 «а» ч.1 ст.30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» надання дозволу на розміщення реклами, належить до відання виконавчих органів сільських, селищних , міських рад як повноваження в галузі житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, громадського харчування, транспорту і зв'язку.

Статтею 40 цього ж Закону встановлено, що виконавчі органи сільських, селищних, міських рад, крім повноважень, передбачених цим Законом, здійснюють й інші надані їм законом повноваження.

Відповідно до підпункту 7 пункту «а» ч.1 ст.30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить і організація благоустрою населених пунктів.

Частиною 1 ст.1 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» встановлено, що благоустрій населених пунктів - комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращення мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюється на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.

Статтею 2 цього ж Закону благоустрій пунктів передбачає: 1) розроблення і здійснення ефективних і комплексних заходів з утримання територій населених пунктів у належному стані, їх санітарного очищення, збереження об'єктів загального користування, а також природних ландшафтів, інших природних комплексів і об'єктів; 2) організацію належного утримання та раціонального використання територій, будівель, інженерних споруд та об'єктів рекреаційного, природоохоронного, оздоровчого, історико-культурного та іншого призначення; 3) створення умов для реалізації прав суб'єктами у сфері благоустрою населених пунктів.

Згідно ст.3 Закону система благоустрою населених пунктів включає: 1) управління у сфері благоустрою населених пунктів; 2) визначення суб'єктів та об'єктів у сфері благоустрою населених пунктів; 3) організацію благоустрою населених пунктів; 4) стандартизацію і нормування у сфері благоустрою населених пунктів; 5) фінансове забезпечення благоустрою населених пунктів; 6) здійснення державного, самоврядного і громадського контролю у сфері благоустрою населених пунктів; 7) встановлення відповідальності за порушення законодавства у сфері благоустрою населених пунктів.

Пунктом 4 ч.1 ст.21 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» встановлено, що елементами благоустрою є засоби та обладнання зовнішньої реклами.

Провівши системний аналіз вищезазначених норм чинного законодавства України, суд приходить до висновку, що забезпечення розвитку населеного пункту, регулювання розміщення зовнішньої реклами та управління в сфері міста є власним самоврядним повноваженням місцевих рад згідно положень чинного законодавства України.

Розміщення об'єктів зовнішньої реклами в м.Олевську регулюється Законом України «Про рекламу», Типовими правилами розміщення зовнішньої реклами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 р. №2067, Правилами благоустрою території міста Олевська, затвердженим рішенням Олевської міської ради 19.04.2011 року, № 82.

У відповідності до ст.1 Закону України «Про рекламу» зовнішня реклама - реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях - рекламоносіях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг; рекламні засоби - засоби, що використовуються для доведення реклами до її споживача.

Статтею 16 Закону встановлено, що Розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів - на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим - Радою міністрів Автономної Республіки Крим, в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 5.10. Правил благоустрою території міста Олевська, затверджених рішенням Олевської міської ради від 19.04.2011 року № 82, розміщення та утримання зовнішньої реклами в м.Олевську повинно відповідати вимогам Закону України «Про рекламу», Типовим правилам, а також діючим Правилам, що затверджуються рішенням виконавчого органу Олевської міської ради.

Пунктом 2 Типових правил встановлено визначення основних понять, зокрема:

дозвіл - документ установленої форми, виданий розповсюджувачу зовнішньої реклами на підставі рішення виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, який дає право на розміщення зовнішньої реклами на певний строк та у певному місці;

місце розташування рекламного засобу - площа зовнішньої поверхні будинку, споруди, елемента вуличного обладнання або відведеної території на відкритій місцевості у межах населеного пункту, що надається розповсюджувачу зовнішньої реклами в тимчасове користування власником або уповноваженим ним органом (особою);

спеціальні конструкції - тимчасові та стаціонарні рекламні засоби (світлові та несвітлові, наземні та не наземні (повітряні), плоскі та об'ємні стенди, щити, панно, транспаранти, троли, таблички, короби, механічні, динамічні, електронні табло, екрани, панелі, тумби, складні просторові конструкції, аеростати, повітряні кулі тощо), які використовуються для розміщення реклами;

дозвіл - документ установленої форми, виданий розповсюджувачу зовнішньої реклами на підставі рішення виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, який дає право на розміщення зовнішньої реклами на певний строк та у певному місці.

Згідно п.3 Типових правил зовнішня реклама розміщується на підставі дозволів та у порядку, встановленому виконавчими органами сільських, селищних, міських рад відповідно до цих Правил.

Так, з пояснень Позивача та матеріалів справи, вбачається, що визначення місця розміщення реклами, яку бажає розмістити Позивач в центрі міста Олевська взагалі останнім не визначено, а сама реклама конкретно вказує на особистість - особу яка здійснює підприємницьку діяльність, метою якої є отримання прибутку.

Статтею 1 Закону України «Про рекламу» дано роз'яснення терміну «соціальна реклама» - інформація будь-якого виду, розповсюджена в будь-якій формі, яка спрямована на досягнення суспільно корисних цілей, популяризацію загальнолюдських цінностей і розповсюдження якої не має на меті отримання прибутку.

Статтею 12 Закону України «Про рекламу» визначено, що соціальна реклама не повинна містити посилань на конкретний товар та/або його виробника, на рекламодавця (за

винятком випадків, коли рекламодавцем є громадська організація), на об'єкти права інтелектуальної власності, що належать виробнику товару або рекламодавцю соціальної реклами.

Пунктом 5.10.2 Правил благоустрою території міста Олевська визначено - підставою для розміщення зовнішньої реклами на території міста Олевська є дозвіл на розміщення зовнішньої реклами, виданий у порядку, встановленому рішенням виконавчого комітету.

Враховуючи зазначене, суд приходить до висновку про необґрунтованість позовних вимог позивача щодо визнання рішення незаконним, скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії суб'єкта владних повноважень, оскільки Олевською міською радою правомірно та в межах повноважень винесено рішення № 18 від 09.01.2015 року «Про розгляд звернення голови правління громадської організації «Олевська правозахисна група».

Статтею 11 КАС України передбачено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Із статті 71 КАС України слідує, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

В даному випадку представником відповідача у повному обсязі доведено правомірність своїх дій - органу місцевого самоврядування і оскаржуваного рішення. Відтак, з урахуванням викладеного, суд приходить до висновку про необґрунтованість позовних вимог і відсутність підстав для їх задоволення.

Вирішуючи питання стосовно зобов'язання Відповідача на внесення повторного розгляду заяви ОСОБА_1, щодо розміщення реклами, слід зазначити, що це є право Позивача на повторне звернення до міськвиконкому Олевської міської ради Житомирської області з відповідною заявою, надавши до заяви документи відносно місця розташування реклами, погодженого із власником земельної ділянки та переліком документів необхідних для вирішення питання щодо розміщення реклами Позивача у конкретному її місці розташування і до компетенції суду не відноситься.

Статтею 6 КАС України визначено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

На підставі наведеного та керуючись ст.ст.19, 21, 55, 92, 140, 143, 144 Конституції України, ст.ст.2, 10, ,30, 40, 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст.ст.1-3, 21 Закону України «Про благоустрій населених пунктів», ст.ст.1, 12, 16 Закону України «Про рекламу» п.п. 5.10.- 5.10.3 Правил благоустрою території міста Олевська, п.п.2,3 Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 р. № 2067, та ч.1 ст.2, ст.ст.3, 4, 6, 9, 10, 11, 17, 70, 71, 79, 86, 122, 128, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

В задоволенні позову ОСОБА_1 до Олевської міської ради Житомирської області в особі міського голови Повара Анатолія Васильовича про визнання рішення незаконним, скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії суб'єкта владних повноважень - відмовити.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 20.05.2015 року.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції може бути подана до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Олевський районний суд Житомирської області протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя:

В. В. Волощук

Джерело: ЄДРСР 44270525
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку