open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 461/2314/15-а

Категорія 87

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19.03.2015 року Галицький районний суд м. Львова в складі:

головуючого - судді Стрельбицького В.В.,

при секретарі Кахнич С.П.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Львівської обласної державної адміністрації в особі Комісії з встановлення пенсій за особливі заслуги перед Україною про визнання дій протиправними

встановив:

позивач звернувся до суду з позовом до Львівської обласної державної адміністрації в особі Комісії з встановлення пенсій за особливі заслуги перед Україною, в якому просить визнати незаконним рішення Комісії з встановлення пенсій за особливі заслуги перед Україною при Львівській обласній державній адміністрації оформлене протоколом №17 від 25.11.2014 року, яким йому відмовлено у встановленні пенсії за особливі заслуги перед Україною та зобов'язати відповідача прийняти рішення про встановлення ОСОБА_1 пенсії за особливі заслуги перед Україною.

В обґрунтування позову покликається на те, що 23.03.2012 року, на підставі Закону України «Про пенсії за особливі заслуги перед Україною» від 15.06.2010 року, ним на поштову адресу Управління ПФУ у Галицькому районі м.Львова було відправлено заяву та необхідний пакет документів для порушення клопотання перед Комісією з встановлення пенсій за особливі заслуги перед Україною щодо призначення йому вказаної пенсії. Проте відповідач відмовив йому у вирішенні даного питання, у зв'язку із тим, що громадяни, які відзначені дипломом Лауреата премії Ради Міністрів СРСР, не передбачені зазначеним законом серед осіб, які мають право на призначення пенсії за особливі заслуги перед Україною і правових підстав для скерування документів на розгляд Комісії з встановлення пенсій за особливі заслуги перед Україною немає. Постановою Галицького районного суду м.Львова від 26.03.2014р. визнано незаконними дії Управління ПФУ у Галицькому районі м.Львова щодо відмови у передачі документів ОСОБА_1 на розгляд Комісії з встановлення пенсій за особливі заслуги перед Україною, після чого головою Галицької районної адміністрації було подано клопотання до Комісії про призначення відповідної пенсії ОСОБА_1 Однак, у встановленні такої пенсії було відмовлено рішенням Комісії від 25.11.2014р. Такі дії відповідача вважає неправомірними та такими, що звужують його права, так як Премія Ради Міністрів СРСР була заснована найвищими органами державної влади колишнього СРСР, а в п.6 ст.1 Закону України «Про пенсії за особливі заслуги перед Україною» прямо йдеться про відзначення державними преміями СРСР без зазначення їх конкретної власної назви, особа, яка відзначена Премією Ради Міністрів СРСР, має такі ж права на призначення відповідної пенсії за заслуги, як і лауреати інших державних премій СРСР.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримала, дала пояснення аналогічні доводам, викладеним у позові. Просить позов задоволити.

Представник відповідача в судовому засіданні позов заперечила з підстав, викладених у письмових запереченнях. Просить відмовити в задоволенні позову.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення сторін, оцінивши докази в їх сукупності, суд приходить до висновку, що позов слід задоволити з наступних підстав.

Відповідно до ст.6 КАС України, кожному гарантується право на захист його прав, свобод та інтересів належним і неупередженим судом.

Згідно ст.8 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого зокрема людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Постановою Галицького районного суду м.Львова від 26.03.2014 року по справі №461/11220/13а визнано незаконними дії Управління ПФУ у Галицькому районі м.Львова щодо відмови у передачі документів ОСОБА_1 на розгляд Комісії з встановлення пенсій за особливі заслуги перед Україною. Дана постанова залишена без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 21.07.2014 року та набрала законної сили /а.с.16-19.

24.10.2014 року головою Галицької районної адміністрації Львівської міської ради подано до Комісії про встановлення пенсій за особливі заслуги перед Україною при Львівській обласній державній адміністрації клопотання про встановлення пенсії за особливі заслуги перед Україною ОСОБА_1 /а.с.23/.

Однак, рішенням Комісії, що відображено у витягу із протоколу №17 від 25.11.2014р., відмовлено ОСОБА_1 у встановлені пенсії за особливі заслуги перед Україною /а.с.22/.

Обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Так постановою Галицького районного суду м.Львова від 26.03.2014 року по справі №461/11220/13а встановлено, що Премія Ради Міністрів СРСР заснована постановами ЦК КПРС та Ради Міністрів СРСР від 28.05.1969 №390; від 26.08.1976 №307; від 15.03.1997 №211; від 18.10.1979 №950, тобто рішеннями постанов вищих органів державної влади в СРСР, має статус державної і регулюється Законом України «Про пенсії за особливі заслуги перед Україною».

Судом встановлено, що ОСОБА_1 відзначений дипломом Лауреата премії Ради Міністрів СРСР від 13 квітня 1989 року №07768 /а.с.11/ та одержує державну пенсію за віком, призначену Правлінням Пенсійного фонду України у Галицькому районі м.Львова.

Відповідно до п.6 ст.1 Законом України «Про пенсії за особливі заслуги перед Україною», пенсії за особливі заслуги перед Україною (далі - пенсії за особливі заслуги) встановлюються громадянам України: особам, відзначеним почесним званням України, колишніх Союзу РСР та Української РСР "заслужений", державними преміями України, колишніх Союзу РСР та Української РСР, нагородженим одним із орденів України або колишнього Союзу РСР, Почесною грамотою Президії Верховної Ради Української РСР або Грамотою Президії Верховної Ради Української РСР, а також особам, яким до 1 січня 1992 року було встановлено персональні пенсії союзного чи республіканського значення.

В розумінні Закону України «Про пенсії за особливі заслуги перед Україною», визначення «державними» в тексті закону, яке прописане з «маленької» літери в множині йдеться не про власну назву окремої премії, яка пишеться з «великої» літери, а про статус премії як державної.

Статтями 2,9 Законом України «Про пенсії за особливі заслуги перед Україною» передбачено, що особам зазначеним у п.п.2,6,7 ст.1 цього Закону, пенсії за особливі заслуги встановлюються комісіями з встановлення пенсій за особливі заслуги перед Україною при раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київській та Севастопольській міських державних адміністраціях, які і розглядають клопотання про призначення пенсій. Рішення державної комісії, згідно ст.16 зазначеного закону, може бути оскаржене у судовому порядку.

Відповідно до ч.3 ст.2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно ч.2 ст.71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Таким чином, враховуючи вищенаведене, суд приходить до переконання про обґрунтованість позовних вимог, відповідач не надав жодних належних та допустимих доказів на спростування позовних вимог, а тому позов слід задоволити.

Керуючись ст.ст.2, 7-12, 14, 86, 159-163 КАС України, суд-

вирішив:

Позов задоволити.

Визнати незаконним рішення Комісії з встановлення пенсій за особливі заслуги перед Україною при Львівській обласній державній адміністрації оформлене протоколом №17 від 25.11.2014 року, яким ОСОБА_1 відмовлено у встановленні пенсії за особливі заслуги перед Україною.

Зобов'язати Львівську обласну державну адміністрацію в особі Комісії з встановлення пенсій за особливі заслуги перед Україною прийняти рішення про встановлення ОСОБА_1 пенсії за особливі заслуги перед Україною.

На постанову суду може бути подана апеляційна скарга протягом 10-ти днів з дня її проголошення.

Суддя : Стрельбицький В.В.

Джерело: ЄДРСР 43296003
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку