open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 лютого 2015 року м. Київ К/800/63844/14

К/800/63846/15

Вищий адміністративний суд України в складі суддів:

Єрьоміна А.В.(головуючий);

Кравцова О.В., Цуркана М.І.,

секретар судового засідання Вишняк О. М.

за участю:

представника позивача Кисельова Є.В.,

представника відповідача Жамбровського М.С.,

представника третьої особи Пясецького Д.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за касаційними скаргами Кабінету Міністрів України, Міністерства енергетики та вугільної промисловості України на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 вересня 2014 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 25 листопада 2014 року у справі за позовом публічного акціонерного товариства "Укранафта" до Кабінету Міністрів України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Міністерство енергетики та вугільної промисловості України, про визнання незаконною та скасування постанови,

ВСТАНОВИВ:

У серпні 2014 рок публічне акціонерне товариство "Укрнафта" (далі - позивач) звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Кабінету Міністрів України (далі - відповідач), за участю третіх осіб без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Міністерства енергетики та вугільної промисловості України (далі - третя особа), в якому просило визнати незаконною та скасувати постанову від 3 жовтня 2011 року № 1064 "Деякі питання організації та проведення біржових аукціонів з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу в частині:

- пп. 1 п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 3 жовтня 2011 року № 1064;

- п.п.4-23 "Порядку організації та проведення біржових аукціонів з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 жовтня 2011 року № 1064;

- абз. 4 п. 36 "Порядку організації та проведення біржових аукціонів з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 жовтня 2011 року № 1064.

Свої вимоги позивач мотивував тим, що відповідач при прийнятті оскаржуваної постанови, зокрема пп. 1 п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 3 жовтня 2011 року № 1064, п.п.4-23 "Порядку організації та проведення біржових аукціонів з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 жовтня 2011 року № 1064 та абз. 4 п. 36 "Порядку організації та проведення біржових аукціонів з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 жовтня 2011 року № 1064, незаконно надав Міністерству енергетики та вугільної промисловості України право встановлювати обмеження для господарюючих суб'єктів щодо умов реалізації ними товарів власного видобутку, що може визначатися виключно законами України, чим порушено статті 19, 41 Конституції України, статті 319, 320, 321 Цивільного кодексу України, статті 5,6, частину четверту статті 12, статтю 134 Господарського кодексу України.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 вересня 2014 року, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 25 листопада 2014 року, адміністративний позов задоволено.

Визнано незаконною та скасовано постанову Кабінету Міністрів України від 3 жовтня 2011 року № 1064 в частині пп. 1 п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 3 жовтня 2011 року № 1064, п.п.4-23 "Порядку організації та проведення біржових аукціонів з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 жовтня 2011 року № 1064 та абз. 4 п. 36 "Порядку організації та проведення біржових аукціонів з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 жовтня 2011 року № 1064

У касаційних скаргах, посилаючись на порушення судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, відповідач та третя особа просять оскаржувані рішення скасувати, ухвалити нове судове рішення про відмову в задоволенні адміністративного позову.

Заслухавши доповідача, вислухавши пояснення сторін, перевіривши оскаржувані рішення судів та матеріали справи в межах доводів касаційних скарг, колегія суддів вважає, що касаційні скарги не підлягають задоволенню з наступних підстав.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що відкрите акціонерне товариство "Укрнафта" засноване відповідно до наказу Державного Комітету України по нафті і газу від 23 жовтня 1994 року № 57 шляхом перетворення державного підприємства "Виробниче об'єднання "Укрнафта" у відкрите акціонерне товариство відповідно до Указу Президента України "Про корпоратизацію підприємств" від 15 червня 1993 року № 210/93.

Відповідно до рішення загальних зборів акціонерів від 22 березня 2011 року змінено тип та назву позивача, з відкритого акціонерного товариства "Укрнафта" на публічне акціонерне товариство "Укрнафта".

Відповідачем 3 жовтня 2011 року прийнято постанову "Деякі питання організації та проведення біржових аукціонів з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу" № 1064, (надалі - постанова № 1064), пунктом 1 якої затверджено Порядок організації та проведення біржових аукціонів з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу (надалі - Порядок), а підпунктом 1 пункту 2 постановлено Міністерству енергетики та вугільної промисловості провести у місячний строк конкурс з визначення бірж, на яких проводяться біржові аукціони з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу.

Положеннями пунктів 4-23 вказаного Порядку закріплено:

"4. Для організації та проведення аукціонів Міністерство енергетики та вугільної промисловості проводить конкурс з визначення бірж, які мають право на організацію та проведення відповідних аукціонів (далі - конкурс), визначає за результатами конкурсу переможців і укладає з ними договір про організацію та проведення аукціонів (далі - договір).

5. Залежно від виду товару на конкурсі визначаються біржі для організації та проведення аукціонів з продажу:

1) скрапленого газу;

2) нафти сирої;

3) нафти сирої і газового конденсату;

4) газового конденсату;

5) нафти сирої, газового конденсату і скрапленого газу.

6. Для проведення конкурсу Міністерство енергетики та вугільної промисловості утворює конкурсну комісію (далі - комісія) у складі не менше семи осіб, з яких дві особи є представниками Мінекономрозвитку.

7. Персональний склад комісії та голова комісії затверджуються Міністерством енергетики та вугільної промисловості.

8. Комісія у своїй діяльності керується актами законодавства, зокрема цим Порядком.

9. Основними функціями комісії є:

1) визначення мети проведення конкурсу;

2) визначення дати проведення конкурсу;

3) опублікування інформації про проведення конкурсу;

4) визначення учасників конкурсу;

5) розгляд поданих документів та оцінка учасників конкурсу;

6) визначення переможця конкурсу;

7) складення та затвердження протоколу про результати проведення конкурсу.

10. Керує діяльністю комісії та організовує її роботу голова комісії, який відповідно до компетенції:

скликає засідання комісії;

головує на засіданнях;

організовує підготовку до розгляду матеріалів, пов'язаних з проведенням конкурсу.

У разі потреби голова комісії залучає до її роботи експертів і консультантів.

11. Оголошення про проведення конкурсу публікується комісією в газеті "Урядовий кур'єр" не пізніше ніж за 15 днів до закінчення строку прийняття документів на участь у конкурсі, оприлюднюється на офіційному веб-сайті Міненерговугілля і містить такі відомості:

1) мета проведення конкурсу;

2) дата, час і місце проведення конкурсу;

3) строк прийняття документів;

4) обов'язкові вимоги до учасників конкурсу;

5) адреса, за якою подаються документи;

6) номери телефонів для довідок з питань проведення конкурсу;

7) порядок одержання інформації про умови конкурсу;

8) критерії визначення переможця конкурсу;

9) період проведення аукціонів на біржах.

12. У конкурсі беруть участь біржі, які утворені відповідно до Закону України "Про товарну біржу" і подали на розгляд комісії заявку на участь у конкурсі із зазначенням найменування, місцезнаходження біржі, складу керівництва (прізвище, ініціали, посада), чисельності працівників та спеціалізації біржі, а також номерів контактних телефонів. До заявки додаються:

( Підпункт 1 пункту 12 виключено на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 8 квітня 2013 року № 233);

2) нотаріально засвідчена копія статуту;

3) копії балансу та звіту про фінансові результати за попередній рік з відповідною відміткою органу статистики;

4) правила біржової торгівлі та витяг з протоколу загальних зборів про їх затвердження, завірені підписом керівника, що скріплений печаткою біржі;

5) довідка про технічні можливості для забезпечення організації аукціонів, яка містить інформацію про:

досвід роботи та кількість біржових угод, укладених протягом останнього року, та обсягів реалізованого майна на суму не менш як 2,5 млн. гривень;

наявність:

- відокремленого приміщення для персоналу біржі та приміщення для проведення торгів площею не менш як 100 кв. метрів, обладнаного електронним табло або іншими засобами оперативного висвітлення біржової інформації;

- не менш як п'яти ліній міського та міжміського телефонного зв'язку;

- електронної пошти (із зазначенням її адреси) та власного веб-сайту в Інтернеті;

- штатних ліцитаторів;

розмір плати за надання біржею послуг за останній рік відповідно до біржових угод (у відсотках);

6) довідка про наявність/відсутність простроченої заборгованості із сплати податків і зборів (обов'язкових платежів);

7) довідка про наявність/відсутність простроченої заборгованості із заробітної плати;

8) довідка про відсутність розпочатої процедури банкрутства стосовно біржі, видана державним органом з питань банкрутства.

13. Заявка на участь у конкурсі подається у запечатаному конверті із зазначенням найменування та місцезнаходження біржі, коду згідно з ЄДРПОУ, розрахункового рахунка та описом доданих документів, реєструється секретарем комісії у спеціальному журналі за датою її реєстрації у структурному підрозділі Міністерства енергетики та вугільної промисловості, що відповідає за реєстрацію вхідної кореспонденції, а в разі подання її нарочним - за датою її вручення секретарю комісії, що завіряється підписом уповноваженої особи біржі в журналі реєстрації.

На запит біржі комісія підтверджує протягом двох днів факт надходження її заявки із зазначенням дати та часу надходження.

Біржа може відкликати свою заявку до закінчення строку її подання.

Заявки на участь у конкурсі, що надійшли після закінчення строку їх подання, не розглядаються.

14. Конкурс проводиться не рідше ніж один раз на три роки.

15. Комісія протягом 5 робочих днів з дня закінчення строку, встановленого для подання заявки на участь у конкурсі:

1) приймає за результатами розгляду поданих відповідно до пункту 12 цього Порядку документів рішення стосовно участі біржі в конкурсі з урахуванням того, що до участі в конкурсі не допускаються біржі, які:

подали документи не в повному обсязі або такі, що оформлені з порушенням установлених вимог;

визнані банкрутами або стосовно яких порушено справу про банкрутство;

перебувають на стадії ліквідації;

мають прострочену заборгованість із заробітної плати, сплати податків і зборів (обов'язкових платежів);

не відповідають вимогам, визначеним у підпункті 5 пункту 12 цього Порядку;

2) визначає переможців конкурсу з числа бірж, допущених до участі в конкурсі.

16. Основними критеріями визначення переможця конкурсу є:

1) розмір зареєстрованого і фактично сплаченого статутного капіталу;

2) наявність технічних можливостей та досвіду роботи з організації продажу майна строком не менше ніж шість місяців.

17. Комісія встановлює критерії визначення переможця конкурсу, присвоює кожному критерію зважений коефіцієнт від 0 до 1 та оприлюднює їх в оголошенні про проведення конкурсу.

Сума зважених коефіцієнтів за критеріями технічного, фінансового та комерційного характеру не перевищує 1.

18. Під час проведення засідання члени комісії оцінюють кожну біржу окремо шляхом присвоєння за визначеними критеріями балів від 0 до 10, множення присвоєного бала на відповідний зважений коефіцієнт окремо за кожним критерієм та додавання отриманих показників.

За результатами проведення оцінювання біржі члени комісії, які беруть участь у засіданні, заповнюють та підписують бланк оцінювання біржі за встановленою комісією формою і передають його секретареві комісії.

Секретар комісії після перевірки розрахунків у бланках оцінювання біржі та виправлення у разі потреби разом з відповідним членом комісії помилок додає бали за кожною біржею, нараховані членами комісії, складає і підписує звіт про оцінювання біржі за встановленою комісією формою, який разом із зазначеними бланками подає комісії для розгляду та визначення переможця конкурсу.

Заповнені бланки та звіти про оцінювання біржі зберігаються в установленому порядку разом з іншими документами, пов'язаними з проведенням конкурсу, в Міністерстві енергетики та вугільної промисловості.

19. За результатами розгляду даних, наведених у бланках та звітах про оцінювання біржі, комісія визначає переможцем конкурсу біржу, яка набрала найбільшу кількість балів.

У разі рівної кількості балів у кількох бірж комісія розглядає дані, наведені у бланках оцінювання бірж, і пропонує визначити переможцем конкурсу біржу, яка набрала найбільшу кількість балів за зваженими коефіцієнтами з найбільшим значенням.

20. Рішення про внесення Міністерством енергетики та вугільної промисловості пропозицій щодо визначення переможця конкурсу приймається комісією на закритому засіданні в присутності не менше двох третин його складу, в тому числі голови комісії, простою більшістю голосів.

У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови комісії.

21. Конкурс оголошується комісією таким, що не відбувся, у разі, коли:

до участі в конкурсі допущено менше ніж дві біржі;

договір не укладено протягом трьох днів з дня публікації оголошення про результати конкурсу.

Оголошення про визнання конкурсу таким, що не відбувся, публікується комісією на офіційному веб-сайті Міністерства енергетики та вугільної промисловості.

22. Рішення Міністерства енергетики та вугільної промисловості про визначення переможця конкурсу оголошується біржам, що брали участь у конкурсі, в установлений комісією день та у одноденний строк оформляється протоколом, який підписують голова і секретар комісії.

Інформація про результати конкурсу оприлюднюється в одноденний строк на офіційному веб-сайті Міністерства енергетики та вугільної промисловості.

Інформація про проведення конкурсу не підлягає розголошенню, крім випадків, передбачених законодавством.

23. Договір укладається відповідно до Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України не пізніше ніж через три дні з дня опублікування оголошення про результати конкурсу.".

Абзацом 4 пункту 36 вказаного Порядку закріплено, що, у разі, коли визначена переможцем конкурсу біржа, з якою укладено відповідний договір, не може провадити свою діяльність, продавцю дозволяється до визначення нового переможця конкурсу та укладення з ним договору відповідно до цього Порядку здійснювати реалізацію скрапленого газу на біржі, яка набрала наступну за фактичним переможцем суму балів. Рівень стартової ціни на скраплений газ, що реалізується на такому аукціоні, встановлюється відповідно до пункту 38 цього Порядку.

Відповідно до положень п.п. 1, 3, 5, 9, 10 статті 116 Конституції України, Кабінет Міністрів України: забезпечує державний суверенітет і економічну самостійність України, здійснення внутрішньої і зовнішньої політики держави, виконання Конституції і законів України, актів Президента України; забезпечує проведення фінансової, цінової, інвестиційної та податкової політики; політики у сферах праці й зайнятості населення, соціального захисту, освіти, науки і культури, охорони природи, екологічної безпеки і природокористування; забезпечує рівні умови розвитку всіх форм власності; здійснює управління об'єктами державної власності відповідно до закону; спрямовує і координує роботу міністерств, інших органів виконавчої влади; здійснює інші повноваження, визначені Конституцією та законами України.

Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов'язковими до виконання (стаття 117 Конституції України).

Згідно із положеннями частин першої, другої статті 10 Закону України "Про нафту і газ", право власності на природні ресурси нафти і газу, які знаходяться в межах території України, її територіальних вод та виключної (морської) економічної зони, належить Українському народу.

Нафта і газ, видобуті користувачем нафтогазоносних надр і повернуті в надра для зберігання, технологічних цілей або запобігання їх знищенню, належать користувачу нафтогазоносними надрами, якщо інше не передбачено цим Законом або угодою про умови користування нафтогазоносними надрами (ч.2 ст.10 Закону України "Про нафту і газ").

Відповідно до вимог частин першої, другої статті 5 Господарського кодексу України, правовий господарський порядок в Україні формується на основі оптимального поєднання ринкового саморегулювання економічних відносин суб'єктів господарювання та державного регулювання макроекономічних процесів, виходячи з конституційної вимоги відповідальності держави перед людиною за свою діяльність та визначення України як суверенної і незалежної, демократичної, соціальної, правової держави.

Конституційні основи правового господарського порядку в Україні становлять, зокрема: право власності Українського народу на землю, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони, що здійснюється від імені Українського народу органами державної влади і органами місцевого самоврядування в межах, визначених Конституцією України; забезпечення державою захисту прав усіх суб'єктів права власності і господарювання, соціальної спрямованості економіки, недопущення використання власності на шкоду людині і суспільству; право кожного володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності; визнання усіх суб'єктів права власності рівними перед законом, непорушності права приватної власності, недопущення протиправного позбавлення власності; економічна багатоманітність, право кожного на підприємницьку діяльність, не заборонену законом, визначення виключно законом правових засад і гарантій підприємництва; забезпечення державою захисту конкуренції у підприємницькій діяльності, недопущення зловживання монопольним становищем на ринку, неправомірного обмеження конкуренції та недобросовісної конкуренції, визначення правил конкуренції та норм антимонопольного регулювання виключно законом; визнання і дія в Україні принципу верховенства права.

Положеннями частин першої, другої статті 319, статті 320, частин першої, другої статті 321 Цивільного кодексу України закріплено, що власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд. Власник має право вчиняти щодо свого майна будь-які дії, які не суперечать закону. При здійсненні своїх прав та виконанні обов'язків власник зобов'язаний додержуватися моральних засад суспільства.

Власник має право використовувати своє майно для здійснення підприємницької діяльності, крім випадків, встановлених законом. Законом можуть бути встановлені умови використання власником свого майна для здійснення підприємницької діяльності (ст.320 Цивільного кодексу України).

Право власності є непорушним. Ніхто не може бути протиправно позбавлений цього права чи обмежений у його здійсненні. Особа може бути позбавлена права власності або обмежена у його здійсненні лише у випадках і в порядку, встановлених законом (ч.1, 2 ст.321 Цивільного кодексу України).

Обмеження права власності (володіння, користування та розпорядження), зокрема, на нафту, газовий конденсат і газ, можуть встановлюватись лише Конституцією України та/або законом.

Відповідно до частини першої статті 4-1 Закону України "Про нафту і газ", підприємства, частка держави у статутному капіталі яких 50 відсотків та більше, господарські товариства, 50 відсотків та більше акцій (часток, паїв) яких знаходяться у статутних капіталах інших господарських товариств, акціонером яких є держава і володіє в них контрольним пакетом акцій, а також дочірні підприємства, представництва та філії таких підприємств і товариств, учасники договорів про спільну діяльність, та/або особи, уповноважені договорами про спільну діяльність, укладеними за участю зазначених підприємств, щомісячно здійснюють продаж нафти сирої і газового конденсату власного видобутку, видобутих на підставі спеціальних дозволів на користування нафтогазоносними надрами (крім обсягів, що використовуються на власні технологічні потреби), а також скрапленого газу - виключно на біржових аукціонах.

Згідно із положеннями частини третьої статті 4-1 Закону України "Про нафту і газ", порядок організації та проведення біржових аукціонів з продажу нафти сирої і газового конденсату власного видобутку, скрапленого газу, визначення стартових цін на таких аукціонах, надбавок за якість для нафти сирої і газового конденсату, а також порядок визначення обсягів реалізації на біржових аукціонах скрапленого газу для потреб населення встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Статтею 4-1 Закону України "Про нафту і газ" визначено певні обмеження, зокрема щодо права розпорядження нафтою сирою і газовим конденсатом власного видобутку, скрапленим газом, а саме, відносно встановлення:

- порядку організації та проведення біржових аукціонів з продажу нафти сирої і газового конденсату власного видобутку, скрапленого газу;

- визначення стартових цін на таких аукціонах, надбавок за якість для нафти сирої і газового конденсату;

- порядку визначення обсягів реалізації на біржових аукціонах скрапленого газу для потреб населення.

Перелік зазначених вище обмежень, встановлених статтею 4-1 Закону України "Про нафту і газ", є вичерпним.

Постанова № 1064 прийнята відповідачем на виконання вимог статті 4-1 Закону України "Про нафту і газ".

Як встановлено судами попередніх інстанцій та вбачається з Постанови № 1064 та затвердженого нею Порядку організації та проведення біржових аукціонів з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу, відповідачем уповноважено Міністерство енергетики та вугільної промисловості на проведення конкурсу з визначення бірж, які мають право на організацію та проведення відповідних аукціонів з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу, при цьому, суд звертає увагу, що Конституцією України та/або законом не передбачено право Кабінету Міністрів України встановлювати обмеження в частині визначення конкурсів щодо бірж, для проведення аукціонів з продажу нафти сирої і газового конденсату власного видобутку, скрапленого газу, що не було спростовано представниками відповідача та третьої особи під час розгляду справи.

Суди першої та апеляційної інстанцій зробили правильний висновок про те, що Кабінетом Міністрів України у оскаржуваних положеннях вище вказаної постанови та Порядку було протиправно встановлено обмеження права розпорядження нафтою сирою, газовим конденсатом і скрапленим газом шляхом визначення конкурсів щодо бірж, для проведення аукціонів з продажу нафти сирої і газового конденсату власного видобутку, скрапленого газу.

Вищий адміністративний суд України погоджується з висновками судів попередніх інстанцій про те, що оскаржуваною постановою від 3 жовтня 11 року № 1064 та Порядком встановлені певні правила конкуренції при здійсненні реалізації власником сирої нафти, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу, що є протиправним, виходячи з наступного.

Частини перша, третя статті 42 Конституції України, гарантуючи право на підприємницьку діяльність та захищаючи конкуренцію у підприємницькій діяльності, не виключають можливості обмеження конкуренції, однак містять заборону на неправомірне обмеження конкуренції у підприємницькій діяльності.

Відповідно до пункту 8 частини першої статті 92 Конституції України правила конкуренції визначаються виключно законами України.

Таким чином, з урахуванням викладеного, Вищий адміністративний суд України приходить до висновку про те, що Кабінет Міністрів України, прийнявши оскаржувані положення вище вказаних постанови №1064 та Порядку, встановивши певні правила конкуренції при здійсненні реалізації власником сирої нафти, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу, зокрема, щодо проведення конкурсу з визначення бірж, на яких проводяться біржові аукціони з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу, діяв не в межах повноважень та не у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, тому висновки суду першої та апеляційної інстанцій є обґрунтованими.

Як встановлено судами попередніх інстанцій, в газеті "Урядовий кур'єр" № 200 (5329) від 29 жовтня 2014 року офіційно опубліковано постанову Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 570 "Про організацію та проведення біржових аукціонів з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу", яка відповідно до статті 52 Закону України "Про Кабінет Міністрів України" набрала чинності.

З тексту оприлюдненої постанови від 16 жовтня 2014 року № 570, видно відсутність приписів щодо проведення Міністерством енергетики та вугільної промисловості України конкурсу з визначення бірж, на яких проводяться біржові аукціони з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу, що саме і є предметом спору у даній справі.

З підстав вищенаведеного, колегія суддів приходить до висновку, що суди попередніх інстанцій вірно встановили фактичні обставини справи, дослідили наявні докази, надали їм належну оцінку та прийняли законне і обґрунтоване рішення, з дотриманням норм матеріального і процесуального права, а тому підстав для його скасування не вбачається.

Доводи касаційної скарги висновків судів першої та апеляційної інстанцій не спростовують.

Відповідно до частини першої статті 224 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

На підставі викладеного, керуючись статтями 220, 223, 224, 230 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

УХВАЛИВ :

Касаційні скарги Кабінету Міністрів України, Міністерства енергетики та вугільної промисловості України залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 вересня 2014 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 25 листопада 2014 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, оскарженню не підлягає та може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у строки та в порядку, встановленими статтями 237, 238, 239-1 Кодексу адміністративного судочинства України.

Судді :

Джерело: ЄДРСР 42946208
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку