open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 369/13064/14-а

Провадження № 2-а/369/59/15

ПОСТАНОВА

іменем України

12.02.2015 року Києво-Святошинський районний суд Київської області в складі

головуючої судді Дубас Т.В.

при секретарі Дідур М.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області про визнання нечинним рішення сільської ради,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач ОСОБА_1 звернулась до Києво-Святошинського районного суду Київської області з даним позовом, мотивуючи його тим, що рішенням Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області № 40 від 16 червня 2014 року «Про затвердження детального планування території» затверджено «Детальний план території багатоквартирної житлової забудови на площу 8,2 га на території АДРЕСА_2».

Прийняттю оскаржуваного рішення передувало інше рішення відповідача № 64 «Про надання дозволу на розробку детального планування території» від 28 березня 2014 року, на розробку детального планування території, орієнтовною площею 8,2 га, яка розміщена між АДРЕСА_2, на якій передбачити багатоквартирну житлову забудову. Уповноважено виконавчий комітет Софіївсько-Борщагівської сільської ради виступити замовником розроблення детального планування вищезазначеної території.

Рішення № 64 «Про надання дозволу на розробку детального планування території» від 28 березня 2014 року повинно було оприлюднене відповідачем у строк не пізніше 11 квітня 2014 року.

Однак, в порушення законодавчо визначеного для відповідача обов'язку, останній взагалі не забезпечив оприлюднення у засобах масової інформації рішення щодо розроблення проектів містобудівної документації (рішення №64 «Про надання дозволу на розробку детального планування території» від 28 березня 2014 року), у тому числі прогнозованих правових, економічних та екологічних наслідків розроблення містобудівної документації одночасно з оприлюдненням прийнятого рішення.

Інформація про оприлюднення рішення № 64 «Про надання дозволу на розробку детального планування території» від 28 березня 2014 року прогнозовані наслідки рішення також відсутні й на веб-сайті (www.sb-rada.gov.ua) Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області.

Рішення № 64 «Про надання дозволу на розробку детального планування території» від 28 березня 2014 року на офіційному веб-сайті (www.sb-rada.gov.ua) Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області не розміщено, роздруківкою сторінки з офіційного сайту ради в мережі інтернет (www.sb-rada.gov.ua) від «10» грудня 2014 року додається.

Повідомлення про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості у проекті містобудівної документації здійснено відповідачем шляхом розміщення на офіційному портал Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області в мережі інтернет (www.sb-rada.gov.ua) 14 травня 2014 року розміщено оголошення про громадські слухання щодо детального плану території.

Таке ж оголошення оприлюднено в газеті «Новий день» № 21 (9135) від 17 травня 2014 року.

Як вбачається з тексту оприлюдненого оголошення відповідач обмежився лише, тим що розмістив оголошення у газет «Новий день» про час та місце проведення громадських слухань, місце ознайомлення із відповідним проектом.

Проте відповідачем не дотримано вимог до інформаційного змісту повідомлення про початок процедури розгляд та врахування пропозицій громадськості у проекті містобудівної документації. Оприлюднене оголошення про проведення громадських слухань не відповідає встановленим вимогам, оскільки в оголошенні відсутня обов'язкова для оприлюднення інформація.

За результатами проведених 21.05.2014 р. громадських слухань (Протокол громадських слухань проекту детального плану території багатоквартирної житлової забудови в с. Софіївська Борщагівка Києво-Святошинського району Київської області, розробленого ДП «УКРНДПІЦИВІЛЬБУД» (на площі 8,2 га, між АДРЕСА_2), постановлено: не погоджувати проект детального плану території багатоквартирної житлової забудови в с. Софіївська Борщагівка Києво-Святошинського району Київської області, розробленого ДП «УКРНДПІЦИВІЛЬБУД» (на площі 8,2 га, між АДРЕСА_2) щодо багатоквартирної забудови; в термін до -5.06.2014 року жителям села надати зауваження до сільради для уникнення подальших непорозумінь; 12.06.2014 року розгляд поданих заперечень з представниками замовників та розробників проекту і подальше вирішення питання по суті.

Право позивача на подання пропозицій до проекту містобудівної документації передбачено в п. 7 статті 21 Закону України «про регулювання містобудівної діяльності» та п. 7 «Порядку проведення громадських слухань».

Позивач є власником земельної ділянки, розташованої за адресою: АДРЕСА_1, на підставі договору купівлі-продажу земельної ділянки від 13.11.2010 року. Належна позивачу земельна ділянка розташована безпосередньо в межах вулиць щодо яких відповідачем оскаржуваним рішенням затверджено детальний план території. Позивач також проживає у житловому будинку, побудованому на власній земельні ділянці.

Пропозиції до детального плану території багатоквартирної житлової забудови в с. Софіївська Борщагівка Києво-Святошинського району Київської області, розробленого ДП «УКРНДПІЦИВІЛЬБУД» (на площі 8,2 га, між АДРЕСА_2. Зазначені пропозиції до детального плану терорі подані громадянами ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, які є власниками земельних ділянок, розташованих на території, та проживають на території, щодо якої розроблено відповідний проект містобудівної документації на місцевому рівні.

Оскільки у оголошенні про проведення громадських слухань містобудівної документації відповідачем не дотримано вимог щодо інформаційного змісту повідомлення про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості у проекті містобудівної документації 13 червня 2014 року громадянами ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 до виконавчого комітету Софіївсько-Борщагівської сільської ради подано заяву про створення погоджувальної комісії.

Відповідач Рішенням № 43 «Про відмову у створенні погоджувальної комісії» від 16 червня 2014 року вирішив не утворювати погоджувальну комісію. В обґрунтування прийнятого рішення відповідачем зазначено, що розробник і замовник самостійно прийняли рішення про врахування всіх пропозицій, розробником враховано та включені до проекту всі пропозиції, розробником враховано та включені до проекту всі пропозиції осіб, що мають право їх подавати, та з урахуванням, що у разі неспроможності врегулювати спірні питання остаточне рішення приймає сільська рада при затверджені детального плану території.

Відповідач оприлюднення результатів розгляд пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації не здійснив. Інформація про розгляд пропозицій громадськості на офіційному веб-сайті відповідача не розміщена.

В порушення статті 19 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», виконавчий орган сільської, селищної, міської ради, відповідна районна державна адміністрація не забезпечила оприлюднення протягом 10 днів з дня прийняття рішення Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області № 40 від 16 червня 2014 року «Про затвердження детального планування території» яким затверджено «Детальний план території багатоквартирної житлової забудови на площу 8,2 га на території АДРЕСА_2».

Таким чином відповідачем у повному обсязі не дотримано встановлений законодавством порядок підготовки, подання, затвердження в установленому порядку містобудівної документації, проведення громадського обговорення містобудівної документації.

Софіївсько-Борщагівська сільська рада, сільський голова, виконавчий комітет виступивши ініціатором підготовки, подання, затвердження і проведення громадського обговорення містобудівної документації не забезпечили дотримання вимог законодавства України з огляду на закріпленні у Законах України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про регулювання містобудівної діяльності» повноваження.

Тому позивач просила визнати нечинним рішення Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області № 40 від 16 червня 2014 року «Про затвердження детального планування території»

В судовому засіданні позивач та її представник просили позовні вимоги підтримали та просили позов задоволити.

Представник відповідача проти задолення позову заперечувала просила у позовних вимогах відмовити.

Суд, заслухавши пояснення сторін, перевіривши матеріали справи та зібрані в ній докази, приходить до висновку що позовні вимоги підлягають до задоволення виходячи з наступного.

Як встановлено в судому засіданні, позивач ОСОБА_1 є власником земельної ділянки, розташованої за адресою: АДРЕСА_1, на підставі договору купівлі-продажу земельної ділянки від 13.11.2010 року.

Рішенням Софіївсько-Борщагівської № 64 «Про надання дозволу на розробку детального планування території» від 28 березня 2014 року, відповідачем замовлено розробку детального планування території, орієнтовною площею 8,2 га, яка розміщена між АДРЕСА_2, на якій передбачено багатоквартирну житлову забудову.

ДП «УКРНДПІЦИВІЛЬБУД» на замовлення Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області було розроблено проект детального плану території забудови на площі 8,2 га, між АДРЕСА_2.

26.04.2014р. в газеті «Новий день» відповідачем повідомлено, що на території села Софіївська Борщагівка в східній частині села на площі 8.2 га в районі АДРЕСА_2 на підставі рішення 15 сесії 7 скликання Софіївсько-Борщагівської сільської ради № 64 від 28.03.2014р. починається роботи по розробленню детального плану багатоквартирної житлової забудови.

12.05.2014 р. відбулось попереднє громадське обговорення детального плану території села Софіївська Борщагівка, про що складено протокол.

17.05.2014 р. відповідач в газеті «Новий день» розмістив оголошення, що 21.05.2014р. о 17.00 відбудуться громадські слухання щодо проекту детального плану території забудови на площі 8,2 га, між АДРЕСА_2.

21.05.2014 р. відбулися громадські слухання проекту детального плану території забудови на площі 8,2 га, між АДРЕСА_2, за наслідками яких складено протокол.

За результатами проведених 21.05.2014 р. громадських слухань (Протокол громадських слухань проекту детального плану території багатоквартирної житлової забудови в с. Софіївська Борщагівка Києво-Святошинського району Київської області, розробленого ДП «УКРНДПІЦИВІЛЬБУД» (на площі 8,2 га, між АДРЕСА_2), постановлено: не погоджувати проект детального плану території багатоквартирної житлової забудови в с. Софіївська Борщагівка Києво-Святошинського району Київської області, розробленого ДП «УКРНДПІЦИВІЛЬБУД» (на площі 8,2 га, між АДРЕСА_2) щодо багатоквартирної забудови; в термін до 05.06.2014 року жителям села надати зауваження до сільради для уникнення подальших непорозумінь; 12.06.2014 року розгляд поданих заперечень з представниками замовників та розробників проекту і подальше вирішення питання по суті.

Громадянами ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 04 червня 2014 року до Виконавчого комітету Софіївсько-Брщагівської сільської ради подано пропозиції до детального плану території багатоквартирної житлової забудови в с. Софіївська Борщагівка Києво-Святошинського району Київської області, розробленого ДП «УКРНДПІЦИВІЛЬБУД» (на площі 8,2 га, між АДРЕСА_2)

13 червня 2014 року громадянами ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 до виконавчого комітету Софіївсько-Борщагівської сільської ради подано заяву про створення погоджувальної комісії, посилаючись на п.11, 13 постанови Кабінету Міністрів України № 555 від 21.05.2011р., яким затверджено Порядок проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні

Рішенням 17 сесії 7 скликання Софіївсько-Борщагівської сільської ради № 43 від 16.06.2014р. «Про відмову у створенні погоджувальної комісії» вирішено не утворювати погоджувальну комісію.

Рішенням Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області № 40 від 16 червня 2014 року «Про затвердження детального планування території» затверджено «Детальний план території багатоквартирної житлової забудови на площу 8,2 га на території АДРЕСА_2».

Стаття 19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» (надалі Закон № 280) визначає систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування.

Згідно ч.2 статті 2 вказаного Закону (надалі Закон № 280) місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Статтею 59 Закону № 280 встановлено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.

Частиною 1 ст.10 Закону № 280 сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Статтею 26.Закону № 280 визначена виключна компетенція сільських, селищних, міських рад.

Відповідно до п. 34 ч. 1 ст. 26 вказаного Закону питання з приводу земельних відносин вирішується виключно на пленарних засіданнях сільської ради.

Статтею 33 Закону № 280 встановленні повноваження сільської ради у сфері регулювання земельних відносин.

Аналогічне право щодо повноважень сільської ради з приводу вирішення земельних спорів закріплено в п. "й" ст. 12 Земельного кодексу України.

Відповідно до ч.3 ст.21 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи з метою врахування інтересів громадськості при затвердженні проектів містобудівної документації зобов'язані забезпечити: 1) оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення містобудівної документації на місцевому рівні; 2) оприлюднення проектів містобудівної документації на місцевому рівні та доступ до цієї інформації громадськості; 3) реєстрацію, розгляд та узагальнення пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні; 4) узгодження спірних питань між громадськістю і замовниками містобудівної документації на місцевому рівні через погоджувальну комісію; 5) оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні.

Оприлюднення проектів генеральних планів, планів зонування територій, детальних планів територій, відповідно до ч. 4 та ч. 5 ст.21 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», здійснюється не пізніш як у місячний строк з дня їх надходження до відповідного органу місцевого самоврядування та є підставою для подання пропозицій громадськості до відповідного органу місцевого самоврядування.

Згідно ч.1, ч.2 ст. 21 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» розроблені в установленому порядку проекти містобудівної документації на місцевому рівні, а саме: генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій, детальні плани територій підлягають громадським слуханням. Затвердження такої містобудівної документації, без проведення громадських слухань щодо обговорення її проектів - забороняється.

Відповідно до п. 9 ст. 21 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні здійснюється у двотижневий строк з дня їх прийняття шляхом опублікування в засобах масової інформації, що поширюється на відповідній території, а також розміщення таких рішень на офіційних веб-сайтах цих органів.

Законом України «Про доступ до публічної інформації» встановлено, що проекти нормативно-правових актів, рішень органів місцевого самоврядування, розроблені відповідними розпорядниками, оприлюднюються ними не пізніш як за 20 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття.

Постановою Кабінету Міністрів України № 555 від 21.05.2011р. затверджено Порядок проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні (надалі Порядок № 555).

Цей Порядок визначає механізм проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні: генеральних планів населених пунктів, планів зонування та детальних планів територій (далі - містобудівна документація).

Відповідно до п.3 Порядку № 555, сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи відповідно до частини третьої статті 21 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" забезпечують: оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення проектів містобудівної документації з прогнозованими правовими, економічними та екологічними наслідками; оприлюднення розроблених проектів містобудівної документації і доступ громадськості до зазначеної інформації; реєстрацію, розгляд та узагальнення пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації; узгодження спірних питань між громадськістю і замовниками проектів містобудівної документації через погоджувальну комісію (у разі її утворення); оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації.

Згідно п. 4 Порядку № 555 виконавчі органи сільських, селищних, міських рад оприлюднюють у двотижневий строк прийняті органами місцевого самоврядування рішення щодо розроблення проектів містобудівної документації шляхом опублікування таких рішень у засобах масової інформації, що поширюються на відповідній території, а також розміщення на офіційному веб-сайті відповідного органу місцевого самоврядування.

Підставою для подання пропозицій до проектів містобудівної документації відповідному органу місцевого самоврядування є повідомлення про початок процедури їх розгляду(п.6 Порядку № 555).

Пунктом 9 Порядку № 555 встановлено, що відповідно до частини шостої статті 21 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" пропозиції подаються громадянами у письмовому вигляді із зазначенням прізвища, ім'я та по батькові, місця проживання, особистим підписом і повинні містити обґрунтування з урахуванням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів та правил.

Згідно п.10 Порядку № 555 особи, які забезпечують проведення робіт з розгляду таких пропозицій, повідомляють через засоби масової інформації, що поширюються на відповідній території, та офіційний веб-сайт відповідного органу місцевого самоврядування про місце подання таких пропозицій.

Пунктом 11 Порядку № 555 передбачено, що пропозиції громадськості підлягають реєстрації органом місцевого самоврядування та розглядаються розробником і замовником проектів містобудівної документації у місячний строк. За результатами розгляду пропозицій заявнику надається відповідь про їх врахування або обґрунтована відмова. У разі наявності пропозицій громадськості, рішення про врахування яких розробник і замовник не можуть прийняти самостійно або мають місце спірні питання, особи, які забезпечують роботу з розгляду пропозицій громадськості, повідомляють про це відповідному органу місцевого самоврядування для прийняття останнім рішення щодо утворення погоджувальної комісії (далі - комісія).

Відповідно до ст. 5 Земельного Кодексу України одним з принципів земельного законодавства є невтручання держави в здійснення громадянами, своїх прав щодо володіння, користування і розпорядження землею.

З матеріалів справи вбачається, що при обговоренні детального плану території багатоквартирної забудови села Софіївська Борщагівка в східній частині села на площі 8,2 га, між АДРЕСА_2, між мешканцями села Софіївська Борщагівка та Софіївсько-Борщагівською сільською радою Києво-Святошинського району Київської області виникли спірні питання щодо задоволення Пропозицій мешканців села до детального плану території забудови.

З наявних в матеріалах справи доказах вбачається, що відповідачем не було забезпечено оприлюднення у засобах масової інформації, в тому числі і на офіційному порталі відповідача веб-сайті (www.sb-rada.gov.ua), рішення щодо розроблення проектів містобудівної документації (рішення №64 «Про надання дозволу на розробку детального планування території» від 28 березня 2014 року), у тому числі прогнозованих правових, економічних та екологічних наслідків розроблення містобудівної документації одночасно з оприлюдненням прийнятого рішення.

Відповідно до п.5 «Порядку проведення громадських слухань» відповідачем при здійсненні повідомлення про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості у проекті містобудівної документації здійснено оголошення на офіційному веб-сайті та газеті «Новий день» від 17 травня 2014 року. Однак в повному обсязі дотримання вимог щодо інформаційного змісту повідомлення передбаченого п.5 «Порядку проведення громадських слухань» відповідачем не дотримано

Крім того, відповідач в порушення вимог ст. 21 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» оприлюднення результатів пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації не здійснив, дана інформація на офіційному веб-сайті розміщена не була.

Софіївсько-Борщагівською сільською радою всупереч положенням статті 5 Закону України «Про основи містобудування» не було забезпечено належного урахування законним інтересів та вимог власників або користувачів земельних ділянок та будівель, що оточують місце будівництва, інформування через засоби масової інформації громадян про плани перспективного розвитку території і населених пунктів, розміщення важливих містобудівних об'єктів, участь громадян, об'єднань громадян в обговоренні містобудівної документації, проектів окремих об'єктів і внесення відповідних пропозицій до державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій.

В спірній ситуації відповідач не провів всі необхідні підготовчі дії для винесення питання та проекту рішення та пройти визначену процедуру підготовки, попереднього оприлюднення проекту рішення з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення.

Між тим, відповідач, при наявності спірних питання щодо розгляду пропозиції до детального плану території забудови між громадськістю та відповідачем, при надходженні заяви мешканців села про створення погоджувальної комісії, повинен був вжити заходи, утворити погоджувальну комісію, як то передбачено п.11 Порядку № 555, однак таких заходів вчинено не було.

Так постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 14.01.2015 року було визнано протиправним та скасовано рішення 17 сесії 7 скликання Софіївсько-Борщагівської сільської ради № 43 від 16.06.2014 р. «Про відмову у створенні погоджувальної комісії» та зобов'язано Софіївсько-Борщагівську сільську раду повторно розглянути заяву від 13.06.2014 р. про створення погоджувальної комісії з питань щодо затвердження проекту детального плану територіальної багатоквартирної житлової забудови в селі Софіївська Борщагівка Києво-Святошинського району Київської області розробленого ДП «УКРНДПІЦИВІЛЬБУД» на площі 8,2 га між АДРЕСА_2 з урахуванням висновків суду.

З наведено вище вбачається що, Софіївсько-Борщагівська повинна була діяти на підставі та в межах діючого законодавства (Конституція України, Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закон України «Про архітектурну діяльність», Закон України «Про планування і забудову територій», Закон України «Про основи містобудування», Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності» з дотриманням при цьому необхідного балансу між будь якими несприятливими наслідками для прав свобод та інтересів особи і цілями на досягнення яких спрямоване рішення.

Зокрема адміністративний акт, який стосується великої кількості осіб, має прийматися по завершенню «процедури участі» з належним інформуванням зацікавлених осіб, з «наданням доступу до всіх наявних факторів, з яким пов'язано прийняття рішення з належним доведенням акту до відома громадян.

Відповідно до ч.3 ст. 2 КАС України, у справах, щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Вирішуючи дану справу, суд приходить до висновку, що відповідач при прийнятті рішення, що оспорюється, діяв з порушенням приписів ч.3 ст. 2 КАС України, зокрема діяв необґрунтовано, без урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; не пропорційно, без дотриманням необхідного балансу між несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів позивачів і цілій, на досягнення яких спрямоване це рішення; без урахування права позивача на участь у процесі прийняття рішення. Тим самим суд приходить до висновку що відповідачем порушено право позивача як члена територіальної громади у здійсненні місцевого самоврядування.

Відповідно до ст. 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини 1 статті 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Згідно ч.1, 2 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтується її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб»єкта владних повноважень обов»язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Оцінюючи належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення.

Враховуючи вищевикладене та на підставі Закону України "Про місцеве самоврядування", Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, затвердженому постановою Кабінету міністрів України від 25 травня 2011 року за №555та керуючись ст.ст. 2, 8, 9, 11, 71, 87, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позов задоволити.

Визнати нечинним рішення Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області № 40 від 16 червня 2014 року «Про затвердження детального планування території».

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Києво-Святошинський районний суд протягом 10 днів з моменту її оголошення

Суддя: Дубас Т.В.

Джерело: ЄДРСР 42808908
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку