open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 листопада 2014 р.

Справа № 577/4487/14-а

Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Бегунца А.О.

Суддів: Бартош Н.С. , Старостіна В.В.

розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою ОСОБА_1 на Постанову Конотопського міськрайонного суду Сумської області від 23.09.2014р. по справі № 577/4487/14-а

за позовом ОСОБА_1

до Конотопської міської ради

про оскарження бездіяльності міської ради та зобов`язання виконати дії,

ВСТАНОВИЛА:

Позивач , ОСОБА_1, звернулася до суду з позовом до Конотопської міської ради (далі - відповідач, Конотопська міськрада), в якому просила:

1. Зобов'язати Конотопську міську раду внести до протоколів засідань сесії міськради звернення Позивача від 30.04.2014 р., 28.05.2014 р., 25.06.2014 р., 14.08.2014 р., 27.08.2014 р.

2. Надати вичерпну конкретну відповідь та необхідну Позивачу інформацію щодо тарифної політики у сфері ЖКГ з наступних питань, що порушувались у в перелічених у п.1 зверненнях, а саме: коли закінчила роботу тимчасова депутатська комісія, створена на сесії міськради 27.02.2013 р. під головуванням ОСОБА_2; причини відсутності звітів і пропозицій, які ця комісія повинна була надати по закінченню своєї роботи на розгляд сесії міськради, згідно ст. 48.4 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»; хто в Конотопській міській раді здійснює контроль правомірності дій тимчасової депутатської комісії; що зробила тимчасова депутатська комісія під головуванням ОСОБА_2 у вирішенні проблем тарифної політики; чому не включені в протоколи сесії міськради заяви, вимоги, що були зроблені учасниками мітингів, що проходили в січні-квітні 2013 р. під стінами міськвиконкому; е) коли буде вирішуватися проблеми реальності тарифів ЖКГ? Минулого року міська адміністрація завіряла конотопчан щорічним переглядом реальності діючих тарифів; який контроль за роботою комунальних підприємств ЖКГ повинна здійснювати міська адміністрація, наприклад, останні два роки ЖРЕП «Житлосервіс» відмовляється надавати звіти, підтверджуючі витрати на виконання зроблених послуг цим підприємством, як можна одержати такий звіт; коли буде вирішуватися доля протоколів узгодження кількості та вартості запропонованих послуг ЖКГ, які були оформлені формально; чому міська адміністрація не виконала рішення сесії Конотопської міськради (лютий 2013 р.), що прийняла одноголосне рішення не підвищувати тарифи на послуги ЖКГ до закінчення роботи тимчасової депутатської комісії під головуванням ОСОБА_2; як можна ознайомитися з технічною документацією р-на Жилмасив (ген.план району - Будівельників б. № 28, 32, 38; технічний проект будинку - 38 і т.д.) для перевірки реальності площі прибудинкової території; на сесії міськради 30.07.2014 року депутат Максименко В.Н. зробив заяву про необхідність продовження роботи тимчасової депутатської комісії в новому складі для вирішення проблем тарифної політики в нашому місті. Коли ця заява буде виконуватися; вирішити питання щодо можливості проведення позивачем журналістського розслідування формування тарифу на воду та каналізацію.

Обґрунтовуючи заявлені позовні вимоги, позивач посилалась на те, що направлені нею звернення до голови секретаріата сесії Конотопської міськради від 30.04.2014 р., 28.05.2014 р., 25.06.2014 р., 14.08.2014 р., 27.08.2014 р. з питань тарифної політики в Конотопській системі підприємств ЖКГ, у тому числі щодо роботи тимчасової депутатської комісії з питань контролю роботи підприємств ЖКГ, встановлення тарифів на житлово-комунальні послуги, послуги по утриманню вулиць міста та дорожнього покриття і розрахунків за ці послуги були залишені без відповіді, а відповідь, яку вона отримала по цих питаннях за підписом заступника міського голови її не влаштовує.

Постановою Конотопського міськрайонного суду Сумської області від 23.09.2014 року відмовлено у задоволенні адміністративного позову.

Позивач, не погодившись із судовим рішенням, подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Конотопського міськрайонного суду Сумської області від 23.09.2014 року та прийняти нову постанову, якою задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Обґрунтовуючи вимоги апеляційної скарги, позивач посилається на прийняття оскаржуваної постанови з порушенням норм матеріального та процесуального права, а також на доводи та обставини, викладені в апеляційній скарзі.

Представники сторін в судове засідання суду апеляційної інстанції не з'явився, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлені належним чином.

Представник відповідача надав заяву, в якій, посилаючись на обґрунтованість та об'єктивність рішення суду першої інстанції, просить залишити його без змін, апеляційну скаргу позивача - без задоволення, та справу розглянути без участі представника відповідача.

На підставі п.2 ч. 1 ст. 197 Кодексу адміністративного судочинства України колегія суддів вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними в справі матеріалами.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши рішення суду та доводи апеляційної скарги, дослідивши письмові докази, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відмовляючи в задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що порушень прав ОСОБА_1 під час звернень до органів місцевого самоврядування не встановлено.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, враховуючи наступне.

Згідно статті 46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради. Пропозиції щодо питань на розгляд ради можуть вноситися сільським, селищним, міським головою, постійними комісіями, депутатами, виконавчим комітетом ради, головою місцевої державної адміністрації, головою районної, обласної ради, загальними зборами громадян. Пропозиції щодо прийняття рішень, які відповідно до закону є регуляторними актами, вносяться з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності". Порядок прийняття рішень ради про затвердження порядку денного сесії та з інших процедурних питань, а також порядок роботи сесії визначаються регламентом ради з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

Відповідно до ст.48 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" тимчасові контрольні комісії ради є органами ради, які обираються з числа її депутатів для здійснення контролю з конкретно визначених радою питань, що належать до повноважень місцевого самоврядування. Контрольні комісії подають звіти і пропозиції на розгляд ради.

Рішення про створення тимчасової контрольної комісії ради, її назву та завдання, персональний склад комісії та її голову вважається прийнятим, якщо за це проголосувало не менше однієї третини депутатів від загального складу ради.

Засідання тимчасових контрольних комісій ради проводяться, як правило, закриті. Депутати, які входять до складу тимчасової контрольної комісії, та залучені комісією для участі в її роботі спеціалісти, експерти, інші особи не повинні розголошувати інформацію, яка стала їм відома у зв'язку з її роботою.

Повноваження тимчасової контрольної комісії ради припиняються з моменту прийняття радою остаточного рішення щодо результатів роботи цієї комісії, а також у разі припинення повноважень ради, яка створила цю комісію.

Отже, тимчасова контрольна комісія ради підзвітна лише раді, а інформація, що стала відома членам комісії у зв'язку з її роботою не підлягає розголошуванню.

Водночас слід зазначити, що інформація (рекомендації) голови депутатської комісії з питань контролю роботи підприємств ЖКГ, встановлення тарифів на ЖКГ, послуг по утриманню вулиць міста та дорожнього покриття і розрахунків за ці послуги ОСОБА_2 заслухана 24.04.2013 року на 31 сесії міської ради шостого скликання. Вказаний документ оприлюднений у місцевій газеті "Конотопський край" за №34-35 від 30.04.2013 року, а також на ДТРО "Кон-такт" та ТРК "Вежа". Крім того, 27.11.2012 року, у вказаній газеті була оприлюднена інформація про перелік житлово-комунальних послуг, структуру тарифів, зміну тарифів з обгрунтуванням її необхідності, а також ця інформація розміщувалась на офіційному веб-сайті Конотопської міської ради та біля кожного будинку.

Отже, необхідна позивачу інформація була розповсюджена і вона мала реальну можливість з нею ознайомитись.

Як свідчать письмові докази, Порядок роботи Конотопської міської ради 6 скликання затверджений Регламентом (далі по тексту Регламента) (а.с.44-48).

Так, у ст.16 Регламента зазначено, що міська рада проводить свою роботу згідно плану. Плани міської ради складаються на півріччя, попередньо обговорюються постійними комісіями та затверджуються радою на пленарному засіданні.

Пропозиції щодо плану роботи міської ради вносяться міським головою, постійними комісіями, депутатами, виконавчим комітетом, загальними зборами громадян не пізніше ніж за 30 днів до закінчення поточного півріччя і надаються до відділу організаційної та кадрової роботи міської ради, який їх узагальнює, готує відповідний проект рішення, організує його попередній розгляд в постійних комісіях. Секретар міської ради вносить проект даного рішення на розгляд ради. Контроль за виконанням плану роботи здійснює секретар міської ради.

Постійні комісії планують свою роботу на півріччя, виходячи з плану роботи ради. План роботи затверджується на засіданні постійної комісії та погоджується секретарем міської ради.

Згідно ст.18 Регламента на пленарні засідання міської ради можуть бути запрошені:

- представники органів виконавчої влади і місцевого самоврядування;

- представники політичних партій, профспілкових організацій, об'єднань громадян, органів самоорганізації населення, територіальної громади міста;

- керівники, фахівці підприємств, організацій та установ міста.

Представники політичних партій, громадських організацій, об'єднань громадян, органів самоорганізації населення та інші особи, які мають бажання взяти участь у роботі сесії з власної ініціативи повинні не пізніш як за день до її відкриття подати відповідну заяву на ім'я секретаря міської ради. Головуючий на сесії ставить на голосування питання щодо присутності на сесії осіб, які подали заявки. Право присутності на сесії таким особам надається більшістю голосів депутатів, які беруть учать у роботі сесії. Право присутності на сесії надається 1-2 представникам у разі, якщо звернення надійшло від групи осіб.

Порядок підготовки і розгляду питань та прийняття рішень міською радою закріплений у ст.ст. 28, 29 Регламента.

Так, питання, що виносяться на розгляд міської ради, готуються їх ініціаторами. Підготовка питання включає розробку проектів рішень, складання довідок, інформацій тощо.

Довідки і інформації, що додаються до проектів рішень, повинні бути підписані відповідною посадовою особою (заступником міського голови чи керівником відділу, управління, сектору).

Попередньо завізовані ініціатором, куруючим заступником міського голови, завідувачем сектору юридичної роботи міської ради, начальником фінансового управління Конотопської міської ради проекти рішень у необхідній кількості надаються до відділу організаційної та кадрової роботи міської ради за 14 днів до чергової сесії. Проекти рішень за 10 днів до чергової сесії надаються головам постійних комісій для попереднього ознайомлення, один примірник проектів рішень знаходиться у депутатській кімнаті. Проекти рішень за 10 днів до сесії надсилають на електронні адреси політичних партій, якими представлений депутатський корпус.

Відділ організаційної та кадрової роботи спільно з ініціаторами питань організує попередній їх розгляд в постійних комісіях.

Постійні комісії попередньо розглядають на своїх засіданнях проекти рішень з питань, які відносяться до їх компетенції. До проектів рішень у разі необхідності можуть надаватися пропозиції, виписки з протоколів постійних комісій за підписами голів комісій.

Після розгляду в комісіях проекти рішень обговорюються на загальних зборах депутатів.

У разі, якщо сесія скликається за зверненням депутатів, ініціатори сесії готують пропозиції до порядку денного, проекти рішень та необхідні матеріали, організовують їх попередній розгляд у постійних комісіях.

Необхідні для роботи під час чергової сесії документи надаються депутатам не пізніше, як за 5 днів до початку роботи сесії.

В разі проведення позачергових сесій вони можуть, як виняток, надаватись перед початком засідань.

Відповідно до ст. 31 Регламента на час проведення засідання кожної сесії міської ради утворюється секретаріат, який обирається відкритим голосуванням більшістю голосів присутніх на сесії з депутатів у складі двох осіб.

Секретаріат організує ведення протоколу засідання сесії, веде запис бажаючих виступити, реєструє довідки, повідомлення, заяви, пропозиції, про що інформує головуючого на сесії.

Таким чином, з огляду на норми ст. 46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", ст. 19 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" та ст. 34 Регламента, виключно депутатам належить право звернення до секретаріату сесії з повідомленнями, заявами, пропозиціями.

Згідно ст.33 Регламента сесії міської ради протоколюються і записуються на цифрові носії, оригінал запису зберігається один місяць. Ведення протоколу сесії організує секретаріат сесії.

Після закінчення сесії, протокол в трьох примірниках оформляється відділом організаційної та кадрової роботи впродовж 15 робочих днів. В протоколі зазначаються наступні дані: найменування ради; порядковий номер сесії; дата та місце проведення сесії; число обраних депутатів та присутніх на сесії і їх прізвища, список посадових осіб, що брали участь в роботі сесії; склад секретаріату та членів редакційної комісії; питання, що вносяться до порядку денного сесії; стислий зміст і результати обговорення кожного питання в тій послідовності, в якій вони розглядалися на сесії із зазначенням: прізвищ і службових посад доповідачів і співдоповідачів; стислого змісту доповідей і співдоповідей; прізвищ депутатів; прізвищ і службових посад не депутатів, які взяли участь у обговоренні питання та стислий зміст їх виступів, результатів голосування при прийнятті рішення.

До протоколу додаються рішення, що були прийняті на сесії.

Протокол оформляється державною мовою і підписується головуючим на засіданні.

Оригінали протоколів пленарних засідань міської ради зберігаються у секретаря міської ради, копії - у відділі організаційної та кадрової роботи.

Отже, внесення змін до протоколу, до того ж з питань, які не були предметом обговорення на сесії, Регламентом не передбачено.

Як свідчать письмові докази, ОСОБА_1 зверталася зі зверненнями до голови секретаріата сесії міськради, при цьому не зазначаючи повного імені, по батькові та адресу проживання (а.с.5-10).

Згідно ст. 5 Закону України "Про звернення громадян" звернення адресуються органам державної влади і місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям незалежно від форм власності, об'єднанням громадян або посадовим особам, до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань.

У зверненні має бути зазначено прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.

Звернення, оформлене без дотримання цих вимог, повертається заявникові з відповідними роз'ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження, крім випадків, передбачених частиною першою статті 7 цього Закону.

За приписом ст. 8 названого Закону письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.

Слід зауважити, що Виконавчим комітетом Конотопської міської ради, фактично з тих самих питань, позивачу неодноразово надавалися відповіді (а.с.19-21, 23-25,27,28).

Таким чином, колегія суддів вважає, що бездіяльності щодо не розгляду звернень позивача відповідачем допущено не було з огляду на звернення до неналежного органу, відсутність у зверненні повного ім'я, по батькові та адреси, що є підствами для залишення цих звернень без розгляду, а тому погоджується з висновками суду першої інстанції про відмову у задоволенні позовних вимог.

Отже, колегія суддів, переглянувши рішення суду першої інстанції, вважає, що при його прийнятті суд дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.

Доводи апеляційної скарги з наведених підстав висновків суду не спростовують.

Відповідно до ст. 159 КАС України, судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Згідно ч. 1 ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст. 160, 167, 197, 198, 200, 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення.

Постанову Конотопського міськрайонного суду Сумської області від 23.09.2014р. по справі № 577/4487/14-а залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили.

Головуючий суддя

Бегунц А.О.

Судді

Бартош Н.С. Старостін В.В.

Джерело: ЄДРСР 41578886
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку