open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 522/17033/14-ц
Моніторити
Ухвала суду /13.01.2023/ Приморський районний суд м.Одеси Ухвала суду /13.01.2023/ Приморський районний суд м.Одеси Ухвала суду /08.03.2022/ Приморський районний суд м.Одеси Ухвала суду /09.02.2022/ Касаційний цивільний суд Постанова /27.12.2021/ Одеський апеляційний суд Постанова /22.12.2021/ Одеський апеляційний суд Постанова /22.12.2021/ Одеський апеляційний суд Ухвала суду /03.12.2020/ Одеський апеляційний суд Ухвала суду /03.12.2020/ Одеський апеляційний суд Ухвала суду /30.11.2020/ Одеський апеляційний суд Ухвала суду /30.11.2020/ Одеський апеляційний суд Ухвала суду /12.04.2019/ Одеський апеляційний суд Ухвала суду /12.04.2019/ Одеський апеляційний суд Ухвала суду /22.03.2019/ Одеський апеляційний суд Ухвала суду /27.02.2019/ Одеський апеляційний суд Ухвала суду /25.02.2019/ Одеський апеляційний суд Ухвала суду /12.02.2019/ Одеський апеляційний суд Ухвала суду /10.04.2018/ Приморський районний суд м.Одеси Рішення /24.09.2014/ Приморський районний суд м.Одеси Ухвала суду /12.09.2014/ Приморський районний суд м.Одеси
emblem
Справа № 522/17033/14-ц
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /13.01.2023/ Приморський районний суд м.Одеси Ухвала суду /13.01.2023/ Приморський районний суд м.Одеси Ухвала суду /08.03.2022/ Приморський районний суд м.Одеси Ухвала суду /09.02.2022/ Касаційний цивільний суд Постанова /27.12.2021/ Одеський апеляційний суд Постанова /22.12.2021/ Одеський апеляційний суд Постанова /22.12.2021/ Одеський апеляційний суд Ухвала суду /03.12.2020/ Одеський апеляційний суд Ухвала суду /03.12.2020/ Одеський апеляційний суд Ухвала суду /30.11.2020/ Одеський апеляційний суд Ухвала суду /30.11.2020/ Одеський апеляційний суд Ухвала суду /12.04.2019/ Одеський апеляційний суд Ухвала суду /12.04.2019/ Одеський апеляційний суд Ухвала суду /22.03.2019/ Одеський апеляційний суд Ухвала суду /27.02.2019/ Одеський апеляційний суд Ухвала суду /25.02.2019/ Одеський апеляційний суд Ухвала суду /12.02.2019/ Одеський апеляційний суд Ухвала суду /10.04.2018/ Приморський районний суд м.Одеси Рішення /24.09.2014/ Приморський районний суд м.Одеси Ухвала суду /12.09.2014/ Приморський районний суд м.Одеси

Провадження № 2/522/8419/14

Справа № 522/17033/14-ц

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24.09.2014 року, Приморський районний суд м. Одеси, у складі:

головуючого судді - Турецького О.С.,

при секретарі - Гасуляк С.Г.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні, в залі Приморського районного суду міста Одеси, цивільну справу за позовом Державного підприємства «Одеський морський торговельний порт» до ОСОБА_1 про стягнення грошових коштів,-

В С Т А Н О В И В:

Державне підприємство «Одеський морський торговельний порт», директор, звернулося до суду з вказаним вище позовом про стягнення з судновласника моторної яхти "ІНФОРМАЦІЯ_1" (прапор: Україна, порт приписки - Київ) - громадянки ОСОБА_1, на його користь грошових коштів у загальній сумі 142.118 (сто сорок дві тисячі сто вісімнадцять) гривень 79 (сімдесят девять) копійок.

В обґрунтування своїх вимог, позивач зазначив наступне.

Державне підприємство «Одеський морський торговельний порт» (далі - Одеський порт, Позивач) засновано на державній власності та підпорядковано Міністерству транспорту та зв'язку України.

22 лютого 2010 року, у внутрішніх морських водах України, знаходячись біля причалу № 16-а яхта «ІНФОРМАЦІЯ_1» (англійською мовою «ІНФОРМАЦІЯ_1», прапор України, 2001 року побудови) (далі - Судно), судновласником якої є громадянка ОСОБА_1 (далі - Судновласник, Відповідачка), приблизно о 8:40 почало тонути, про що інспектором портового нагляду Одеського порту було повідомлено диспетчера яхт-клубу «Одеса», начальника Служби нагляду за акваторією Одеського порту, Головну диспетчерську Одеського порту, капітана Одеського порту та заступника капітана Одеського порту з нагляду за акваторією, у зв'язку з чим відповідними службами Одеського порту терміново було направлено буксири-рятівники Одеського порту та здійснено інші заходи з врятування Судна, вартість яких становить 142.118 (сто сорок дві тисячі сто вісімнадцять) гривень 79 (сімдесят девять) копійок, з яких:

1) 35.003,46 грн., у т.ч. ПДВ -20%, - витрати Служби флоту Одеського порту на рятування Судна;

2) 4.812,36 грн., у т.ч. ПДВ- 20%, - витрати Центру підводної діяльності Одеського порту на проведення водолазного обстеження Судна;

3) 102.302,97 грн., у т.ч. ПДВ -20%, - витрати Одеського порту на зберігання Судна на технологічному майданчику причалу № 20 морського вокзалу Одеського порту за період часу з лютого по листопад 2010 року включно.

Однак, судновласник Судна до цього часу у добровільному порядку не перерахував Одеському порту зазначену грошову суми.

В судове засідання представники сторін не з'явилися, до суду, до судового засідання, надали заяви про розгляд справи в їх відсутність. Представник позивача позов підтримує в повному обсязі та просить його задовольнити. Представник відповідача проти задоволення позову не заперечує, просить суд надати розстрочку виконання рішення суду на строк 60 (шістдесят місяців) з вересня 2014 року по вересень 2019 року рівними платежами по 2.368,65 грн. на місяць та дозволити пересування моторної яхти "ІНФОРМАЦІЯ_1" (прапор: Україна, порт приписки - Київ), яка належить відповідачці на праві власності по акваторії та території Державного підприємства "Одеський морський торговельний порт" та її вихід з акваторії Державного підприємства "Одеський морський торговельний порт" до яхт-клубу "Совіньйон" для проведення ремонтних робіт.

Згідно ч. 2 ст. 158 ЦПК України, особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності.

Відповідно до 2 ст. 197 ЦПК України, у разі неявки в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового процесу звукозаписувальним засобом не здійснюється.

Суд, з'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, враховуючи визнання позову представником відповідача, що не суперечить вимогам закону і не порушує прав та інтересів сторін та третіх осіб, відповідно до ч. 4 ст. 174 ЦПК України, вважає позов обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню з наступних підстав.

Державне підприємство «Одеський морський торговельний порт» засновано на державній власності та підпорядковано Міністерству транспорту та зв'язку України.

Згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 06.06.2006р. № 789 «Про затвердження Положення про Міністерство транспорту та зв'язку України», Міністерство транспорту та зв'язку України є органом, що забезпечує реалізацію державної політики у галузі транспорту, що здійснює державне управління усіма видами транспорту та координацію роботи державних підприємств, які входять до сфери його управління.

Згідно до положень Статуту Одеського порту, зазначене підприємство засноване на державній власності та входить до сфери управління Міністерства транспорту та зв'язку України, що є органом управління майном. Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 1743 від 23.12.2004р., Одеський порт віднесено до переліку підприємств, які мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави.

Як випливає з матеріалів справи, 22 лютого 2010р. у внутрішніх морських водах України, знаходячись біля причалу № 16-а яхта «ІНФОРМАЦІЯ_1» (англійською мовою «ІНФОРМАЦІЯ_1», прапор України, 2001 року побудови), судновласником якої є громадянка ОСОБА_1 згідно Свідоцтва про право власності для прогулянкових суден НОМЕР_1 від 17.12.2012 року, приблизно о 8:40 почало тонути, про що інспектором портового нагляду Одеського порту було повідомлено диспетчера яхт-клубу «Одеса», начальника Служби нагляду за акваторією Одеського порту, Головну диспетчерську Одеського порту, капітана Одеського порту та заступника капітана Одеського порту з нагляду за акваторією, у зв'язку з чим відповідними службами Одеського порту терміново було направлено буксири-рятівники Одеського порту та здійснено інші заходи з врятування Судна. А саме:

Після попередньої оцінки аварійного стану Судна за вказівкою заступника капітана Одеського порту та диспетчера яхт-клубу швартовною бригадою яхт-клубу були заведені і закріплені додаткові швартовні троси в якості первинного заходу для запобігання подальшого занурення кормової частини Судна та утримання Судна на плаву до підходу буксирів і плавкрану.

З прибуттям до місця аварійної події о 09:15 місцевого часу працівники відповідних підрозділів Одеського порту почали підготовку осушення затоплених приміщень і підняття Судна з води під керівництвом капітана Одеського порту.

О 09:20 до причалу № 16-а пришвартувався буксир «Ударник», екіпаж якого розпочав підготовку заглибних насосів і супутнього обладнання для відкачки води з внутрішніх приміщень Судна. У цей же час до місця аварії прибув нафтосміттєзбирач Одеського порту «НМЗ 505-1» для відкачування води з аварійного Судна.

О 09:50 місцевого часу почали відкачувати воду з внутрішніх приміщень Судна на «НМЗ 505-1» з допомогою заглибних насосів буксира «Ударник». До прибуття плавкрану «ПК-88» відкачували воду з затоплених внутрішніх приміщень Судна.

О 10:00 за місцевим часом капітан порту Одеса дав вказівку інспектору управління капітанії Одеського порту з розслідування аварій підготувати повідомлення про аварійну подію та проведення рятувальної операції, яке було підготовлено і відправлено у відповідні інстанції згідно до встановленого чинним законодавством порядку після затвердження капітаном Одеського порту.

О 10:10 тимчасово припинили відкачувати воду заглибними насосами і о 10:15 буксир «Ударник» відійшов від причалу № 16-а. У цей же час буксири «Сфінкс» та «Створ» підвели до місця аварії плавкран «ПК-88», який було пришвартовано на тому місці, де стояв буксир «Ударник».

О 10:20 буксир «Ударник» пришвартувався біля плавкрану «ПК-88» і після проведення відповідної підготовки о 10:40 продовжили відкачувати воду з затоплених приміщень Судна на «НМЗ-505-1». Під час відкачки води з затоплених приміщень Судна проводилась підготовка до її підйому на причал № 16 за допомогою вантажних стропів для підйому яхт.

В цей же час, Центром підводної діяльності Одеського порту було проведено водолазне обстеження підводної частини корпусу Судна для виявлення можливих пошкоджень, а також можливості безпечного підйому Судна з води вантажними стропами. Після завершення водолазного обстеження підводної частини корпусу Судна об 11:27 місцевого часу за допомогою водолаза під корпус Судна були заведені вантажні стропи для її подальшого підйому з води після закінчення відкачки води.

О 14:00 закінчили відкачку води з внутрішніх приміщень Судна. Під час огляду приміщень, що було затоплено у машинному відділенні Судна було виявлено наявність льоду між головними двигунами у шпаціях днищевого набору корпусу до рівня деки машинного відділення. О 14:20 продовжили підготовку всіх необхідних засобів для буксирування і підйому Судна на причал № 16 Одеського порту.

О 15:10 буксир «Сфінкс» почав підводити Судно до борту плавкрану «ПК-88» для його подальшого підйому на причал № 16. О 15:50 Судно було пришвартовано до плавкрану «ПК-88» та продовжено підготовку до підйому Судна на причал за допомогою вантажних стропів.

О 17:00 Судно було поставлено на кіль блоки на причалі № 16 Одеського порту, після чого обладнання та плавзасоби були повернуті до місць їх постійного розташування.

О 18:00 місцевого часу 22 лютого 2010 року рятувальну операцію було остаточно завершено.

Відповідно до ст. 3 Водного кодексу України до водного фонду України належать внутрішні морські води та територіальне море.

В аварійних ситуаціях на водних об'єктах, пов'язаних з їх забрудненням, що може шкідливо вплинути на здоров'я людей і стан водних екосистем, підприємство, установа чи організація, які виявили її, повинні негайно розпочати ліквідацію її наслідків… (ч. 2 ст. 108 Водного кодексу України).

Підприємства, установи, організації і громадяни України, а також іноземні юридичні і фізичні особи та особи без громадянства зобов'язані відшкодувати збитки, завдані ними внаслідок порушень водного законодавства, в розмірах і порядку, встановлених законодавством України (ч. 1 ст. 111 Водного кодексу України).

Відповідно до ст. 3 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», основними принципами охорони навколишнього природного середовища серед іншого є пріоритетність вимог екологічної безпеки та запобіжний характер заходів щодо охорони навколишнього природного середовища.

У разі аварії, що спричинила забруднення навколишнього природного середовища, підприємства, установи, організації зобов'язані негайно приступити до ліквідації її наслідків (ч. 4 ст. 66 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»).

Слід зазначити, що Судно заходило до яхт-клубу «Одеса», який здійснює свою господарську діяльність на території та акваторії Одеського морського порту, саме з метою поповнення запасів пального, та на час аварійної події, яка сталася 22.02.2010 р. з Судном, на ньому знаходилися нафтопродукти, що могли забруднити морську акваторію Одеського порту.

Згідно ст. 304 Кодексу торговельного мореплавства України, власник судна відповідає за шкоду від забруднення, заподіяну внаслідок витоку з його судна або скиду з нього нафти чи інших речовин, шкідливих для здоров'я людей або живих ресурсів. При цьому, вказаною нормою матеріального права встановлено, що шкода від забруднення - це шкода, заподіяна за межами судна забруднюючими речовинами морському середовищу, узбережжю або будь-яким іншим об'єктам (суднам, рибопромисловим знаряддям тощо). Вона включає також вартість розумних заходів, вжитих будь-якою особою після події, що могла спричинити або спричинила витік чи скид забруднюючих речовин, для відвернення або зменшення шкоди від забруднення, а також збитки, заподіяні внаслідок вжиття таких заходів.

Крім того, відповідно до п.1 Загальних положень Правил охорони внутрішніх морських вод і територіального моря України від забруднення та засмічення, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 19.02.1996р. № 269 (далі - Правила), встановлено вимоги щодо запобігання забрудненню та засміченню внутрішніх морських вод і територіального моря України підприємствами, установами та організаціями всіх форм власності, громадянами України, а також іноземними юридичними та фізичними особами та особами без громадянства, українськими та іноземними суднами, які перебувають у цих водах.

Відповідно до норм ст. 11 Цивільного кодексу України цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, встановлених актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, не встановлених цими актами, але за аналогією таких, що породжують цивільні права та обов'язки. Цивільні права та обов'язки можуть виникати безпосередньо з актів цивільного законодавства. У випадках, встановлених актами цивільного законодавства, цивільні права та обов'язки виникають безпосередньо із актів органів державної влади, органів влади автономної Республіки Крим чи органів місцевого самоврядування.

Згідно норм ст. 14 Цивільного кодексу України, цивільні обов'язки виконуються у межах, встановлених договором чи актом цивільного законодавства.

Сума винагороди Одеського порту на рятування Судна, визначена Одеським портом за результатами проведеної рятувальної операції Судна, складає 39.815,82 грн. та походить з витрат Одеського порту на проведення зазначеної рятувальної операції (35.003,46 грн. - витрати Служби флоту Одеського порту на рятування Судна та 4.812,36 грн. - витрати Центру підводної діяльності Одеського порту на проведення водолазного обстеження Судна під час рятувальних заходів).

Крім того, протягом певного часу, а саме з лютого по листопад 2010 р. включно, Судно зберігалося на технологічному майданчику причалу № 20 морського вокзалу Одеського порту, у зв'язку з чим витрати Одеського порту за зберігання Судна на технологічному майданчику причалу № 20 морського вокзалу Одеського порту за вищевказаний період часу складають 102.302,97 грн.

Таким чином, грошова сума, що заявляється до стягнення з Судновласника, станом на 18.04.2011 р. складає 142.118,79 грн.

Судновласник Судна до цього часу у добровільному порядку не перерахував Одеському порту зазначену грошову суму.

Особа, якій завдано збитки у результаті порушення її цивільного права, має право на їх відшкодування (ст. 22 Цивільного кодексу (далі - ЦК) України).

Збитками є втрати, що понесла особа у зв'язку з пошкодженням чи втратою речі, а також витрати, які особа здійснила чи має здійснити для відновлення свого порушеного права (реальні витрати). Збитки відшкодовуються у повному обсязі (ч.ч. 2,3 ст. 22 ЦК України).

Джерелом підвищеної небезпеки є діяльність, пов'язана з використанням, зберіганням та утриманням транспортних засобів, механізмів та обладнання та ін., що створює підвищену небезпеку для особи, яка здійснює таку діяльність, та інших осіб.

Шкода, завдана джерелом підвищеної небезпеки, відшкодовується особою, що на відповідних правових підставах володіє транспортним засобом, механізмом, іншим об'єктом, використання, зберігання чи утримання якого створює підвищену небезпеку (ч.ч. 1 та 2 ст. 1187 ЦК України).

Торговельне судно означає самохідну чи несамохідну споруду, що використовується для перевезення вантажів, пасажирів, багажу і пошти тощо (п.1) ч.1 ст. 15 Кодексу торговельного мореплавства України (далі - КТМ України)).

Відповідно до ст. 1 КТМ України, зазначений кодекс регулює відносини, що виникають з торговельного мореплавства. Під торговельним мореплавством у КТМ України розуміється діяльність, пов'язана з використанням суден для перевезення вантажів, пасажирів, багажу та пошти, рибних та інших морських промислів, розвідки та видобування корисних копалин, виконання буксирних, криголамних і рятувальних операцій, прокладення кабелю, також для інших господарських, наукових і культурних цілей.

Згідно ст. 20 КТМ України, судновласником визнається юридична або фізична особа, яка експлуатує судно від свого імені, незалежно від того, чи є вона власником судна, чи використовує його на інших законних підставах. Згідно до ч. 2 цієї ж статті, власником судна є суб'єкт права власності або особа, яка здійснює відносно закріпленого за нею судна права, до яких застосовуються правила про право власності.

Власник володіє, користується, розпоряджається власним майном на власний розсуд. Власність зобов'язує (ч.ч. 1,4 ст. 319 ЦК України).

Власник повинен утримувати належне йому майно, якщо інше не встановлено договором чи законом (ст. 322 ЦК України).

Згідно ст.4 КТМ України до цивільних, адміністративних, господарських та інших правовідносин, що виникають із торговельного мореплавства і не врегульовані КТМ України, відповідно застосовуються правила цивільного, адміністративного, господарського та іншого законодавства України.

На підставі ст. ст. 4, 6, 8, 10-11, 15, 57-60, 79, 88, 109, 209, 212-215, 218, 294 ЦПК України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позов Державного підприємства «Одеський морський торговельний порт» - задовольнити.

Стягнути з судновласника моторної яхти "ІНФОРМАЦІЯ_1" (прапор: Україна, порт приписки - Київ) - громадянки ОСОБА_1, яка мешкає за адресою: АДРЕСА_1, на користь Державного підприємства "Одеський морський торгівельний порт" (р/р 26004124091 у ПАТ «Марфін Банк», МФО 328168, ЄДРПОУ: 01125666) грошові кошти у загальній сумі 142.118 (сто сорок дві тисячі сто вісімнадцять) гривень 79 (сімдесят девять) копійок.

Розстрочити виконання рішення суду на 60 (шістдесят) місяців, шляхом стягнення з з судновласника моторної яхти "ІНФОРМАЦІЯ_1" (прапор: Україна, порт приписки - Київ) - громадянки ОСОБА_1, яка мешкає за адресою: АДРЕСА_1, на користь Державного підприємства "Одеський морський торгівельний порт" (р/р 26004124091 у ПАТ «Марфін Банк», МФО 328168, ЄДРПОУ: 01125666) грошових коштів в сумі 142.118 (сто сорок дві тисячі сто вісімнадцять) гривень 79 (сімдесят девять) копійок рівними частками по 2.368,00 (дві тисячі триста шістдесят вісім) гривень 65 (шістдесят п'ять) копійок щомісячно з вереня 2014 року по вересень 2019 року.

Дозволити пересування моторної яхти "ІНФОРМАЦІЯ_1" (прапор: Україна, порт приписки - Київ) - громадянки ОСОБА_1, яка мешкає за адресою: АДРЕСА_1 по акваторії та території Державного підприємства «Одеський морський торговельний порт» та її вихід з акваторії Державного підприємства «Одеський морський торговельний порт» до яхт-клубу "Савіньон" для проведення ремонтних робіт.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку до Апеляційного суду Одеської області через Приморський районний суд міста Одеси шляхом подачі скарги в 10-денний строк з дня проголошення рішення.

Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подавати апеляційну скаргу протягом 10-ти днів з дня отримання копії цього рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Суддя : О.С.Турецький

24 вересня 2014 року

Джерело: ЄДРСР 40827390
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку