open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

22 травня 2014 року

справа № 2а-195/10/1170

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Проценко О.А.

суддів: Туркіної Л.П. Дурасової Ю.В.

за участю секретаря судового засідання: Комар Н.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційні скарги прокурора Кіровоградської області та Кіровоградської митниці Міндоходів

на постанову: Кіровоградського окружного адміністративного суду від 25.06.2010р. у справі № 2а-195/10/1170

за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю «Агроресурс»

до: Кіровоградської митниці Міндоходів

за участю прокурора Кіровоградської області

про: визнання нечинними податкових повідомлень-рішень,

в с т а н о в и в:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Агроресурс" (далі по тексту - позивач, ТОВ "Агроресурс") звернулося до адміністративного суду з позовом про визнання нечинними податкових повідомлень Кіровоградської митниці Міндоходів (далі по тексту - відповідач, , митний орган, Кіровоградська митниця) №2 від 20.01.10р. у розмірі 1023,47 грн. та №3 від 20.01.10 у розмірі 26160,36грн.; скасування акту перевірки від 30.12.09р. №0010/9/901000000/НОМЕР_1 про проведення перевірки стану дотримання позивачем законодавства України з питань митної справи.

На обґрунтування позовних вимог зазначалось, що у відповідача не було законних підстав для направлення спірних повідомлень позивачу, оскільки ним повністю були виконані вимоги ст.267 Митного кодексу України та надані до Кіровоградської митниці Міндоходів усі необхідні документи, які підтверджують заявлену митну вартість товарів, а саме: довідки про транспортні витрати, комерційні рахунки та акти виконаних робіт.

Постановою суду першої інстанції позов задовольнити частково. Визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення Кіровоградської митниці Міндоходів №2 від 20.01.10 та №3 від 20.01.10, провадження у справі в частині позовних вимог щодо скасування акту перевірки від 30.12.09 №0010/9/901000000/НОМЕР_1 закрито.

Не погодившись з таким судовим рішенням, відповідач та прокурор Кіровоградської області оскаржують постанову суду в апеляційному порядку. В обґрунтування апеляційних вимог зазначають, що приймаючи постанову, суд першої інстанції не встановив та не дослідив належним чином фактичні обставини справи, невірно застосував норми матеріального права. Апелянти вважають судове рішення незаконним, просять скасувати постанову суду та прийняти нове рішення, яким відмовити позивачу у задоволенні позову.

Позивач заперечує проти задоволення апеляційної скарги, судове рішення вважає законним та обґрунтованим.

Під час судового розгляду справи апеляційним судом за заявою відповідача згідно з Постановою Кабінету Міністрів України №229 від 20.03.2013р. «Про утворення територіальних органів Міністерства доходів і зборів» на підставі ст.55 КАС України здійснено заміну Кіровоградської митниці її правонаступником - Кіровоградською митницею Міндоходів.

Перевіривши законність та обґрунтованість постанови суду в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, колегія суддів зазначає наступне.

Як свідчать матеріали справи, виконавчим комітетом Кіровоградської міської ради Товариство з обмеженою відповідальністю "Агроресурс" з 28.03.02р. зареєстровано як юридична особа, яка є суб'єктом зовнішньоекономічної діяльності, перебуває на обліку у Кіровоградській митниці та державній податковій інспекції м.Кіровограда як платник податків (а.с. 104, т.1).

Матеріали справи підтверджують, що у період з 24.12.09р. по 31.12.09р. Кіровоградською митницею проведено позапланову перевірку щодо дотримання ТОВ "Агроресурс" законодавства України з питань митної справи за період з 01.01.08р. по 31.12.08р. За результатами перевірки складено акт від 30.12.09р. №0010/9/901000000/НОМЕР_1 (а.с. 8-13, т. 1), в якому зазначається про порушення позивачем вимог ст. 267 Митного кодексу України в частині визначення митної вартості товарів, що призвело до зменшення його податкових зобов'язань з ввізного мита у сумі 682,31 грн. та податку на додану вартість у сумі 17 441,18 грн. Такого висновку відповідач дійшов, отримавши від Київської обласної, Луганської, Запорізької, Полтавської, Черкаської, Хмельницької, Волинської митниць документи, подані перевізниками, що надавали послуги по транспортуванню товарів для ТОВ "Агроресурс", у яких замовником виступав ФОП ОСОБА_1 Звіркою документів про транспортні витрати, наданих позивачем при митному оформленні товарів, з документами, які надійшли від перевізників, при перевірці формування митної вартості товарів, що були ввезені на митну територію України, митницею виявлено факти зменшення митної вартості за рахунок включення до митної вартості витрат на перевезення в меншому обсязі, ніж реально понесені по поставці товару, що, у свою чергу, спричинило заниження сум належних до сплати податків і зборів.

За результатами перевірки Кіровоградською митницею винесено податкове повідомлення №2 від 20.01.10р., яким позивачу визначено суму податкового зобов'язання за платежем мито на товари, що ввозяться на територію України суб'єктами підприємницької діяльності у сумі 1023,47грн., з яких 682,31грн. - за основним платежем та 341,16грн - штрафних санкцій, а також податкове повідомлення №3 від 20.01.10р., яким позивачу визначено зобов'язання за платежем податок на додану вартість з товарів, увезених на територію України суб'єктами підприємницької діяльності у сумі 26160,36грн., з яких 17440,24грн. - за основним платежем, 8720, 12 грн. - за штрафними санкціями (а.с. 18, 19, т.1).

Висновки митного органу пов'язані з наступними обставинами. Позивач, переміщуючи через митний кордон товари, задекларував митну вартість цих товарів, подавши вантажно-митні декларації (надалі -ВМД) разом з документами на підтвердження транспортних витрат, наданих експедитором - ФОП ОСОБА_1, які відповідно до Митного кодексу України включаються до ціни товару, а саме:

до ВМД 90100002/8/003276 від 27.05.08р. позивачем було додано довідку про транспортні витрати від 22.05.08 № 61, комерційний рахунок від 22.05.08 №242, акт виконаних робіт від 22.05.08 №103 (а.с. 21-25, т.1);

до ВМД 90100002/8/002236 від 09.04.08р. - довідку про транспортні витрати від 07.04.08р. № 40, комерційний рахунок від 07.04.08р. №159, акт виконаних робіт від 07.04.08 №61 (а.с. 26-30, т.1);

до ВМД 90100002/8/002246 від 09.04.08р. - довідку про транспортні витрати від 07.04.08р. № 61, комерційний рахунок від 07.04.08р. №158, акт виконаних робіт від 07.04.08р. №62 (а.с. 31-35, т.1);

до ВМД 90100002/8/001707 від 21.03.08р. -надана довідка про транспортні витрати від 18.03.08р. № 31, комерційний рахунок від 18.03.08р. №112, акт виконаних робіт від 22.05.08р. №103 (а.с.36-40, т.1);

до ВМД 90100002/8/003278 від 28.05.08р. - довідка про транспортні витрати від 16.05.08. № 58, комерційний рахунок від 16.05.08 №232, акт виконаних робіт від 16.05.08 №100 (а.с. 41-45, т.1);

до ВМД 90100002/8/002346 від 14.04.08р. - довідка про транспортні витрати від 12.04.08р. №41 (а.с. 46-48, т.1);

до ВМД 90100002/8/002275 від 10.04.08р. - довідка про транспортні витрати від 24.03.08р. № 32, комерційний рахунок від 24.03.08р. №132, акт виконаних робіт від 24.03.08р. №43 (а.с.49-53, т.1);

до ВМД 90100002/8/005766 від 21.08.08р., до ВМД 90100002/8/006207 від 03.09.08р. - довідка про транспортні витрати від 12.08.08р. №116, комерційний рахунок від 12.08.08р. №431, акт виконаних робіт від 12.08.08р. №180 (а.с.54-58, т.1, а.с. 61 т.2);

до ВМД 90100002/8/004273 від 26.06.2008р. - довідка про транспортні витрати від 23.06.08р. № 81, комерційний рахунок від 23.06.08р. №310, акт виконаних робіт від 23.06.08р. №137 (а.с. 59-62, т.1, а.с. 67, т.2);

до ВМД 90100002/8/003343 від 27.05.08р. - довідка про транспортні витрати від 23.05.08р.№63, комерційний рахунок від 23.05.08р. №244, акт виконаних робіт від 23.05.08р. №105 (а.с. 63-67, т.1);

до ВМД 90100002/8/003345 від 27.05.08р. - довідка про транспортні витрати від 23.05.08р.№62, комерційний рахунок від 23.05.08р. №245, акт виконаних робіт від 23.05.08р. №106 (а.с. 68-72, т.1);

до ВМД 90100002/8/003360 від 27.05.08р. - довідка про транспортні витрати від 23.05.08р. № 64, комерційний рахунок від 23.05.08р. №243, акт виконаних робіт від 23.05.08р. №104 (а.с. 73-77, т.1);

до ВМД 90100002/8/000720 від 09.02.08р. - довідка про транспортні витрати від 08.02.08р. № 13, комерційний рахунок від 08.02.08р. №41, акт виконаних робіт від 08.02.08р. №15 (а.с. 78-81, т.1).

Здійснення розрахунків між ФОП ОСОБА_1 та ТОВ "Агроресурс" відповідно до Договору, довідок про транспортні витрати, комерційних рахунків та актів виконаних робіт підтверджується наступними платіжними дорученнями:

- №2550 від 13.08.08р. на суму 31481,90 грн. (а.с.237, т.1) - кореспондується з сумою, зазначеною у комерційному рахунку від 12.08.08р. №431 та акті виконаних робіт від 12.08.08р. №180 (а.с. 57-58, т.1) на суму 31481,90 грн.;

- №2105 від 26.06.08р. на суму 31581,30 грн. (а.с.239, т.1) - кореспондується з сумою, зазначеною у комерційному рахунку від 23.06.08р. №310, акті виконаних робіт від 23.06.08р. №137 (а.с. 61-62, т.1) на суму 31581,30 грн.;

- №1787 від 26.05.08р. на суму 163482,20 грн. (а.с.241, т.1) - кореспондується з сумами, зазначеними у комерційних рахунках від 23.05.08р. №243 на суму 43437,30 грн. (а.с. 76, т.1), №244 на суму 43437,30 грн. (а.с. 66, т.1), №245 на суму 43437,30 грн. (а.с. 71, т.1) та відповідно актами виконаних робіт №№104,105,106 від 23.05.08р. (а.с. 67,72,76, т.1);

- №992 від 24.03.08р. на суму 32651,78 грн. (а.с.245, т.1) - кореспондується з сумою, зазначеною у комерційному рахунку від 24.03.08р. №132 та акті виконаних робіт від 24.08.08 № 43 (а.с. 53, т.1) на суму 32651,78 грн.;

- №918 від 19.03.08р. на суму 31536,85 грн. (а.с.247, т.1) - кореспондується з сумою, зазначеною у комерційному рахунку від 24.03.08р. №112 та акті виконаних робіт від 18.08.08 №35 (а.с. 39-40, т.1) на суму 31536,85 грн.;

- №1302 від 08.04.08р. на суму 33607,45 грн. (а.с.249, т.1) - кореспондується з сумою, зазначеною у комерційному рахунку від 07.04.08р. №158 та акті виконаних робіт від 07.04.08 №62 (а.с. 34-35, т.1) на суму 33607,45 грн.;

- №1775 від 22.05.08 на суму 32775,40 грн. (а.с.1, т.2) - кореспондується з сумою, зазначеною у комерційному рахунку від 22.05.08р. №242 та акті виконаних робіт від 22.05.08р. №103 (а.с. 24-25, т.1) на суму 32775,40 грн.;

- №337 від 11.02.08р. на суму 31579,56 грн. (а.с.3, т.2) - кореспондується з сумою, зазначеною у комерційному рахунку від 08.02.08р. № 41 та акті виконаних робіт від 08.02.08р. №15 (а.с. 80-81, т.1) на суму 315479,56 грн.;

- №772 від 16.05.08р. на суму 31257,48 грн. (а.с.5,т.2) - кореспондується з сумою, зазначеною у комерційному рахунку від 16.05.08р. № 232 та акті виконаних робіт від 16.05.08р. №100 (а.с. 44-45, т.1) на суму 31257,48 грн.

Як свідчать матеріали справи, позивачем транспортні витрати, які підлягають включенню до ціни товару, підтверджені документами, які передбачені абз. 2, 4 п.8 Порядку декларування митної вартості товарів, які переміщуються через митний кордон України, та подання відомостей для її підтвердження, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.06 №1766, а саме рахунками-фактурами від виконавця договору (контракту) про надання транспортно-експедиційних послуг, що містить реквізити сторін, суму та умови платежу, інші відомості, відповідно до яких встановлюється належність послуг до товарів, та довідками підприємства-перевізника, що здійснило перевезення, яка містить реквізити товаротранспортного документа, відомості про маршрут перевезення, розмір плати за надання транспортно-експедиційних послуг та підписи керівника, що повністю відповідає зазначеній нормі.

Крім того, Кіровоградською митницею у ході позапланової перевірки позивача отримано документи від перевізників, які надавали послуги по транспортуванню товарів для ТОВ "Агроресурс", де замовником виступав ФОП ОСОБА_1, а саме: заявки до договору про надання послуг по перевезенню товарів автомобільним транспортом, рахунки-фактури, акти виконаних робіт, податкові накладні, платіжні доручення.

З матеріалів справи вбачається, що під час звірки сум вартості транспортних витрат у цих документах з сумами у документах, що надавались позивачем при митному оформленні товарів, було виявлено факти невідповідності вартості транспортних послуг, зазначених у документах перевізників, вартості послуг, задекларованої при митному оформленні.

Так, відповідно до отриманих Кіровоградською митницею даних щодо перевезення товарів для ТОВ "Агроресурс", замовником чого виступив ФОП ОСОБА_1, транспортні витрати підтверджуються наступними документами:

- по ВМД 901000002/8/003276 від 27.05.08р. - заявка №1 від 13.05.08р., рахунок №СФ-0000060 від 28.05.2008р. на суму 30192,22 грн., податкова накладна від 28.05.08р. №60, акт здачі - прийняття робіт від 28.05.08р., копії платіжних доручень від 10.06.08р. №3134, від 28.05.2008р. №3044 на суму 30192,22 грн. (а.с.131-136,т.1);

- по ВМД 901000002/8/002236 від 09.04.08р. - заявка №2 від 25.03.08р., рахунок №СФ-0000211 від 08.04.08р. на суму 28 688,37 грн., акт здачі - прийняття робіт від 10.04.08р. №ОУ-0000899, банківська виписка від 08.04.08. на суму 28 688,37 грн.(а.с.137-139,143,т.1);

- по ВМД 901000002/8/002246 від 09.04.08р. - заявка №1 від 25.03.08р., рахунок № СФ-000210 від 08.04.08р. на суму 28 688,37 грн., акт здачі - прийняття робіт від 10.04.08р. №ОУ-0000898, банківська виписка від 09.04.08р. на суму 28 688,37 грн. (а.с. 140-143, т.1);

- по ВМД 901000002/8/001707 від 21.03.08р.: заявка №1 від 11.03.08р., рахунок №34\3 від 21.03.08р. на суму 27 953,12 грн., подат кова накладна від 20.03.08р. №34 на суму 27156,73 (без врахування штрафних санкцій в сумі 796,39 грн.), акт виконаних робіт від 20.03.08р., банківська виписка від 24.03.08р. на суму 27953,12 грн. (а.с. 144-148.т.1);

- по ВМД 901000002/8/003278 від 23.05.08р. - заявка №1 від 05.05.08р., рахунок №148 від 20.05.08р. на суму 27533,00 грн., акт здачі - прийняття виконаних робіт від 20.05.08р., платіжне доручення від 30.05.08р. №3063 на суму 27533,00 грн. (а.с. 150-152 т.1);

- по ВМД 901000002/8/002346 від 14.04.08р. - заявка №1 від 01.04.08р., рахунок №20 від 08.04.08р. на суму 29583,96 грн., акт виконаних робіт №20 від 08.04.08р., податкові накладні від 08.04.08р. №№ 35,36, банківська виписка від 23.04.08р. на суму 32889,98 грн., (а.с. 153-157т.1);

- по ВМД 901000002/8/002275 від 10.04.08р. - заявка №1 від 17.03.08р., рахунок №СФ-106 від 25.03.08р. на суму 28351,31 грн., акт виконаних робіт від 25.03.08р., податкова накладна (а.с. 158-161,т.1);

- по ВМД 901000002/8/005766 від 21.01.08р. - заявка №2 від 18.07.08р., рахунок-фактура №СФ-0000197 від 11.08.08р. на суму 27241,51 грн., податкові накладні №№162,163, акт виконаних робіт від 11.08.08р. №ОУ-0107, реєстр кредитових платежів від 13.08.2008р. в сумі 27241,51 грн. (а.с. 163-167,т.1);

- по ВМД 901000002/8/004273 від 26.06.08р. - рахунок-фактура ПЛ-0004752 від 01.07.08р. на суму 26289,00 грн., акт № 0007776 здачі-прийняття робіт від 01.07.08р., податкові накладні №7039, №7040 від 01.07.08р. (а.с. 168-172, т.1);

- по ВМД 901000002/8/003343 від 27.05.08р., 901000002/8/003345 від 27.05.08р., 901000002/8/003360 від 27.05.08р. - заявка №2, рахунок-фактура №0305 від 20.05.08р., рахунок-фактура №0405 від 28.05.08р., акт виконаних робіт від 28.05.08р., виписки з банку від 28.05.08р. та від 29.05.08р. (а.с. 173-180, т.1);

- по ВМД 901000002/8/000720 від 09.02.08р. - заявка №2, рахунок №7 від 11.02.08р. на суму 23453 грн., рахунок №7а від 11.02.08р. на суму 330 грн., акти виконаних робіт від 11.02.08р. на суму 23453 грн. та на суму 330 грн., платіжні доручення № 5 від 05.03.08р. на суму 2683 грн., № 4 від 04.03.08р. на суму 2900 грн., №3 від 25.02.08р. на суму 6000 грн., № 1 від 20.02.08р. на суму 12200 грн. (а.с. 181-189, т.1);

- по ВМД 901000002/8/003343 від 27.05.08р., 901000002/8/003345 від 27.05.08р. та 901000002/8/003360 від 27.05.08р. документального підтвердження щодо розмежування витрат на транспортування товарів до митного кордону та по митній території України на запит митниці не надано.

Відповідно до акту перевірки №0010/9/901000000/НОМЕР_1 від 30.12.09р. з метою визначення вартості витрат на транспортування товарів, оформлених за 901000002/8/005766 від 21.08.08р. та 901000002/8/006207 від 03.09.08 під час проведення перевірки вартість транспортних витрат розподілялась пропорційно вазі товарів, оформлених за вказаними ВМД.

З метою з'ясування обставин визначення експедитором та перевізниками розміру транспортних витрат, які відповідно до МК України включаються до ціни товару, від ФОП ОСОБА_1 судом було витребувано розрахунки понесених ним транспортних витрат разом з поясненнями щодо розподілу у наданих ним довідках сум транспортних витрат на перевезення товарів до та після кордону України, та щодо розбіжностей у цих сумах з сумами оплати за надання автотранспортних послуг, вказаними у рахунках перевізників, їхніх актах здавання - приймання робіт, податкових накладних.

Аналіз матеріалів справи та норм права, які регулюють спірні правовідносини, показав наступне.

Згідно зі ст.70 МК України метою митного оформлення є засвідчення відомостей, одержаних під час митного контролю товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України, та оформлення результатів такого контролю. Операції митного оформлення, порядок їх здійснення, а також форми митних декларацій та інших документів, що застосовуються під час митного оформлення товарів і транспортних засобів, визначаються Кабінетом Міністрів України.

За приписами ст. 88 Митного кодексу України визначено обов'язки декларанта, а саме: здійснити декларування товарів і транспортних засобів відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; на вимогу митного органу пред'явити товари і транспортні засоби для митного контролю і митного оформлення; надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних процедур; сплатити податки і збори.

Відповідно до ст.259 МК України митною вартістю товарів, які переміщуються через митний кордон України, є їх ціна, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари, обчислена відповідно до положень цього Кодексу.

Статтею 260 МК України визначено, що митна вартість товарів, які переміщуються через митний кордон України, визначається декларантом відповідно до положень цього Кодексу. Для цілей визначення митної вартості використовується інформація, підготовлена у спосіб, сумісний з принципами бухгалтерського обліку, прийнятими у відповідній країні і доцільними для певного методу визначення митної вартості. Методи визначення митної вартості товарів, які переміщуються через митний кордон України, та умови їх застосування встановлюються цим Кодексом.

Згідно зі ст.261 МК України відомості про митну вартість товарів, які переміщуються через митний кордон України, використовуються для нарахування податків і зборів (обов'язкових платежів), ведення митної статистики, а також у відповідних випадках для розрахунків у разі застосування штрафів, інших санкцій та стягнень, встановлених законами України.

Відповідно до п. 4.3 ст. 4 Закону України "Про податок на додану вартість" для товарів, які імпортуються на митну територію України платниками податку, базою оподаткування є договірна (контрактна) вартість таких товарів, але не менша митної вартості, зазначеної у ввізній митній декларації з урахуванням витрат на транспортування, навантаження, розвантаження, перевантаження та страхування до пункту перетину митного кордону України, сплати брокерських, агентських, комісійних та інших видів винагород, пов'язаних з імпортом таких товарів, плати за використання об'єктів інтелектуальної власності, що належать до таких товарів, акцизних зборів, ввізного мита, а також інших податків, зборів (обов'язкових платежів), за винятком податку на додану вартість, що включаються у ціну товарів (робіт, послуг) згідно з законами України з питань оподаткування. Визначена вартість перераховується в українські гривні за валютним (обмінним) курсом Національного банку України, що діяв на кінець операційного дня, що передує дню, в якому товар (товарна партія) вперше підпадає під режим митного контролю відповідно до митного законодавства.

Статтею 4 Закону України "Про Єдиний митний тариф" встановлено, що товари та інші предмети, що ввозяться на митну територію України і вивозяться за межі цієї території, підлягають обкладенню митом, якщо інше не передбачено цим Законом.

Як передбачено статтею 262 МК України митна вартість товарів і метод її визначення заявляються (декларуються) митному органу декларантом під час переміщення товарів через митний кордон України шляхом подання декларації митної вартості.

Статтею 264 МК України передбачено, що заявлена декларантом митна вартість товарів і подані ним відомості про її визначення повинні базуватися на об'єктивних, документально підтверджених даних, що піддаються обчисленню. У разі потреби у підтвердженні заявленої митної вартості товарів декларант зобов'язаний подати митному органу необхідні для цього відомості та забезпечити можливість їх перевірки відповідно до порядку, що встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Згідно з ч.1 ст. 267 МК України митною вартістю за ціною договору щодо товарів, які імпортуються, є вартість операції, тобто ціна, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за товари, якщо вони продаються на експорт в Україну, скоригована в разі потреби відповідно до частини другої цієї статті. Ціна, що була фактично сплачена або підлягає сплаті, - це загальна сума всіх платежів, які були здійснені або які повинні бути здійснені покупцем оцінюваних товарів на користь продавця та/або на користь продавця через третіх осіб, та/або на пов'язаних з продавцем осіб. Такі платежі можуть бути здійснені прямо або опосередковано шляхом переказу грошей, акредитиву, інкасування або за допомогою інших розрахунків (вексель, передача цінних документів тощо). Термін "ціна, що була фактично сплачена або підлягає сплаті" стосується тільки ціни оцінюваних товарів. Дивіденди або інші платежі покупця на користь продавця, не пов'язані з оцінюваними товарами, не є частиною митної вартості. Додавання до ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті, згідно з цією статтею робляться лише на основі об'єктивних даних, що підтверджуються документально та піддаються обчисленню.

Відповідно до ч. 2 ст.267 МК України при визначенні митної вартості до ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за оцінювані товари, додаються подальші витрати, якщо вони не включалися до ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті, зокрема:

1) витрати, понесені покупцем;

2) належним чином розподілена вартість нижченаведених товарів та послуг, якщо вони поставляються прямо чи опосередковано покупцем безоплатно або за зниженими цінами для використання у зв'язку з виробництвом та продажем на експорт в Україну оцінюваних товарів, якщо така вартість не включена до ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті;

3) роялті та ліцензійні платежі, які стосуються оцінюваних товарів та які покупець повинен сплачувати прямо чи опосередковано як умову продажу оцінюваних товарів, якщо такі платежі не включаються до ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті;

4) відповідна частина виручки від будь-якого подальшого перепродажу, передачі чи використання товарів, що оцінюються, на митній території України, яка прямо чи опосередковано йде на користь продавця;

5) витрати на транспортування оцінюваних товарів до аеропорту, порту або іншого місця ввезення на митну територію України;

6) витрати на завантаження, розвантаження та обробку оцінюваних товарів, пов'язані з їх транспортуванням до аеропорту, порту або іншого місця ввезення на митну територію України;

7) витрати на страхування цих товарів.

Відповідно до п. 8 Порядку декларування митної вартості товарів, які переміщуються через митний кордон України, та подання відомостей для її підтвердження, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.06 №1766, для підтвердження транспортних витрат, які відповідно до Митного кодексу України включаються до ціни товару, декларант зобов'язаний подати договір (контракт) про перевезення, транспортні та страхові документи, а також:

або рахунок-фактуру від виконавця договору (контракту) про надання транспортно-експедиційних послуг, що містить реквізити сторін, суму та умови платежу, інші відомості, відповідно до яких встановлюється належність послуг до товарів;

або банківські платіжні документи, що підтверджують факт оплати транспортно-експедиційних послуг відповідно до виставленого рахунка-фактури;

або довідку підприємства-перевізника, що здійснило перевезення, яка містить реквізити товаротранспортного документа, відомості про маршрут перевезення, розмір плати за надання транспортно-експедиційних послуг та підписи керівника і головного бухгалтера такого підприємства;

або калькуляцію транспортних витрат (якщо перевезення товарів здійснюється з використанням власного транспортного засобу), що містить відомості про маршрут перевезення, його протяжність у кілометрах до місця ввезення на митну територію України та по митній території України, розмір тарифної ставки на перевезення за одиницю виміру (вагу) товару за 1 кілометр маршруту.

Пунктом 3.4 Договору передбачений обов'язок експедитора своєчасно надавати всі необхідні документи, у тому числі довідку перевізника про транспортні витрати від (до) кордону України.

Згідно з п.4.1. Договору для виконання доручення замовник перераховує експедитору суму, узгоджену сторонами та вказану в рахунку та/або транспортній заявці. Ця сума включає в себе вартість послуг експедитора та вартість послуг третіх осіб.

Пунктом 4.3. Договору передбачено, що у разі, якщо сторони прийдуть до домовленості про проведення оплати після виконання перевезення, підставою для оплати є: акт здавання-приймання виконаних робіт, рахунок, товаротранспортна накладна (СМR).

Відповідно до п.4.5. Договору до витрат експедитора, що підлягають відшкодуванню за рахунок замовника, відносяться: вартість перевезення вантажів автомобільним транспортом, перевантаження автомобіля (понад тоннаж, обумовлений разовою заявкою), інші витрати. У всіх випадках підлягають відшкодуванню витрати експедитора, понесені ним з відому та згоди замовника. Розмір затрат експедитора підтверджується відповідними документами. При цьому згідно з п. 3.2. Договору до обов'язків експедитора віднесено своєчасне подання необхідних документів, зокрема, довідок перевізника про транспортні витрати від (до) кордону України. За умовами п.2.3 Договору обов'язком замовника є здійснення своїми силами та коштами завантаження, кріплення вантажу на транспортному засобі, його розвантаження.

Транспортно-експедиторська діяльність в Україні здійснюється у порядку та за правилами, визначеними Законом України "Про транспортно-експедиторську діяльність". Відповідно до названого закону транспортно-експедиторська діяльність - підприємницька діяльність із надання транспортно-експедиторських послуг з організації та забезпечення перевезень експортних, імпортних, транзитних або інших вантажів. Транспортно-експедиторська послуга - це робота, що безпосередньо пов'язана з організацією та забезпеченням перевезень експортного, імпортного, транзитного або іншого вантажу за договором транспортного експедирування. Експедитор (транспортний експедитор) - суб'єкт господарювання, який за дорученням клієнта та за його рахунок виконує або організовує виконання транспортно-експедиторських послуг, визначених договором транспортного експедирування.

Згідно зі ст. 8 Закону України "Про транспортно-експедиторську діяльність" за договором транспортного експедирування одна сторона (експедитор) зобов'язується за плату і за рахунок другої сторони (клієнта) виконати або організувати виконання визначених договором послуг, пов'язаних з перевезенням вантажу. Для систематичного надання послуг експедитора можуть укладатися довгострокові (генеральні) договори транспортного експедирування. У разі залучення експедитором до виконання його зобов'язань за договором транспортного експедирування іншої особи у відносинах з нею експедитор може виступати від свого імені або від імені клієнта. За договором транспортного експедирування експедитор може організувати перевезення за одним товарно-транспортним документом вантажів кількох різних клієнтів, які прямують з одного пункту відправлення та/чи в один пункт призначення, за умови, що експедитор виступає від імені усіх цих клієнтів як вантажовідправник та/чи вантажоодержувач.

Платою експедитору вважаються кошти, сплачені клієнтом експедитору за належне виконання договору транспортного експедирування. У плату експедитору не включаються витрати експедитора на оплату послуг (робіт) інших осіб, залучених до виконання договору транспортного експедирування, на оплату зборів (обов'язкових платежів), що сплачуються при виконанні договору транспортного експедирування. Підтвердженням витрат експедитора є документи (рахунки, накладні тощо), видані суб'єктами господарювання, що залучалися до виконання договору транспортного експедирування, або органами влади.

Статтями 11, 12 Закону України "Про транспортно-експедиторську діяльність" визначено, що експедитор зобов'язаний надавати транспортно-експедиторські послуги згідно з договором транспортного експедирування і вказівками клієнта, погодженими з експедитором у встановленому договором порядку. За необхідності відступати від вказівок клієнта, зокрема в разі виникнення загрози пошкодження вантажу, безпеці людей і довкіллю, експедитор зобов'язаний попередньо отримати згоду клієнта на таке відступлення. У разі якщо немає можливості попередньо повідомити про це або якщо відповідь на такий запит не отримано експедитором у належний за наявними обставинами строк, експедитор має право діяти на свій розсуд, повідомивши клієнта про свої дії, як тільки таке повідомлення стане можливим. Договором транспортного експедирування можуть бути передбачені й інші обов'язки експедитора.

При цьому, клієнт зобов'язаний своєчасно надати експедитору повну, точну і достовірну інформацію щодо найменування, кількості, якості та інших характеристик вантажу, його властивостей, умов його перевезення, іншу інформацію, необхідну для виконання експедитором своїх обов'язків за договором транспортного експедирування, а також документи, що стосуються вантажу, які потрібні для здійснення митного, санітарного та інших видів державного контролю і нагляду, забезпечення безпечних умов перевезення вантажу. Клієнт зобов'язаний у порядку, передбаченому договором транспортного експедирування, сплатити належну плату експедитору, а також відшкодувати документально підтверджені витрати, понесені експедитором в інтересах клієнта в цілях виконання договору транспортного експедирування. Договором транспортного експедирування можуть бути передбачені й інші обов'язки клієнта.

Керуючись нормами ст.9 Закону України «Про транспортно-експедиційну діяльність» та Постановою Кабінету Міністрів України від 23.12.2004р. №1730, відповідачем були направлені запити до перевізників, з урахуванням відповідей на які з'ясовано розбіжності між сумами транспортних витрат, заявленими при митному оформленні, та даними вартості транспортних та експедиційних послуг. Так, витрати позивача складаються з витрат на транспортування, які підтверджуються документами перевізника, та винагороди експедитору за надані послуги експедирування. Розмежування вартості витрат по території України та за її межами має базуватися на документальному підтвердженні перевізника. А у разі відсутності документального підтвердження перевізником витрат на транспортування товарів після ввезення їх на митну територію України згідно зі ст. 267 Митного кодексу України митна вартість товарів визначається на підставі загальної вартості витрат на її транспортування, тобто з урахуванням витрат, понесених по іноземній території та митній території України.

Проте, судом першої інстанції вищевказаного не було враховано, що призвело до помилкового рішення. У суду не було достатніх підстав для визнання протиправними та скасування податкових повідомлень митного органу.

За встановлених обставин апеляційні скарги слід задовольнити та скасувати постанову суду, відмовивши позивачу в задоволенні позовних вимог.

Керуючись ст.ст.195,196,198,202,205,207 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

постановив :

Апеляційні скарги прокурора Кіровоградської області та Кіровоградської митниці на постанову Кіровоградського окружного адміністративного суду від 25.06.2010р. у справі № 2а-195/10/1170 задовольнити.

Постанову Кіровоградського окружного адміністративного суду від 25.06.2010р. у справі № 2а-195/10/1170скасувати.

В задоволенні позову відмовити.

Постанова набирає законної сили відповідно до ст.254 КАС України та може бути оскаржена згідно зі ст.212 КАС України.

Головуючий: О.А. Проценко

Суддя: Л.П. Туркіна

Суддя: Ю.В. Дурасова

Джерело: ЄДРСР 40504305
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку