open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ун . № 759/16232/13-а

пр. № 2-а/759/16/14

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 червня 2014 року Святошинський районний суд міста Києва в складі:

головуючого судді Макаренко В.В.

при секретарі Яцевич В.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Києві адміністративну справу за адміністративним позовом представника позивача ОСОБА_1 - ОСОБА_2 до Свяітошинського районного відділу Державної міграційної служби України в м. Києві, треті особи: ОСОБА_3, ОСОБА_4, Орган опіки та піклування Святошинської районної у м. Києві державної адміністрації про зняття громадян з реєстрації, -

в с т а н о в и в :

Представник позивача звернувся до суду з вказаним адміністративним позовом, в якому просила зобов'язати Святошинський районний відділ Державної міграційної служби України в м.Києві зняти з реєстрації ОСОБА_3 та ОСОБА_4, які зареєстровані за адресою: АДРЕСА_1. Адміністративний позов мотивований тим, що позивач є зареєстрованим за адресою: АДРЕСА_1, за вказаної адресою також зареєстрована колишня дружина позивача - ОСОБА_3 (третя особа) та син - ОСОБА_1 (третя особа), однак треті особи не проживають за вказаною адресою більше 4 років. В зв'язку з чим позивач змушений сплачувати комунальні платежі за надання комунальних послуг, крім себе, за зареєстрованих осіб. На підставі вищевикладеного та керуючись Законом України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» №1282-ІV від 11 грудня 2003 року просить задовольнити адміністративний позов.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала, надала відповідні пояснення.

Відповідач в судове засідання явку свого представника не забезпечив, повідомлений належним чином, відповідно до поштового вручення, причини неявки в судове засідання не повідомив.

Треті особи - ОСОБА_3, ОСОБА_1 в судове засідання не з'явились, повідомлялись належним чином, причини неявки в судове засідання не повідомили.

Представник третьої особи Органу опіки та піклування Святошинської районної в м.Києві державної адміністрації в судове засідання не з'явився, повідомлявся належним чином, надіслали до суду заяву, якою просять розглядати справу за відсутності їхнього представника.

Суд вважає за можливе розгляд справи у відсутності представника відповідача та третіх осіб на підставі матеріалів, що є в справі, згідно частини 4 ст.128 КАС України.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, суд вважає за необхідне в позовних вимогах відмовити, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що згідно довідки форми 3 виданої Комунальним підприємством з утримання та обслуговування житлового фонду Святошинського району м.Києва ЄРРЦ філія №805, 806 від 05 серпня 2013 року №1131, в квартирі АДРЕСА_1 зареєстровані три особи: ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_2, ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_3, ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_4 (а.с. 6 - копія довідки).

Нормативно-правовим актом, що регулює відносини, пов'язані зі свободою пересування та вільним вибором місця проживання в Україні, що гарантуються Конституцією України і закріплені Загальною декларацією прав людини, Міжнародним пактом про громадянські та політичні права, Конвенцією про захист прав людини та основоположних свобод і протоколами до неї, іншими міжнародними договорами України, а також визначає порядок реалізації свободи пересування та вільного вибору місця проживання і встановлює випадки їх обмеження є Закон України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» від 11.12.2003 року №1382-IV (надалі - Закон №1382).

В свою чергу, саме Державна міграційна служба України, відповідно до пп. 20 п. 4 Положення про Державну міграційну службу України, затверджене Указом Президента України від 06.04.2011 року №405/2011 (надалі - Указ), здійснює реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання/перебування фізичних осіб, веде відповідні реєстраційні обліки, та здійснює свої повноваження безпосередньо та через головні управління (управління) міграційної служби в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, управління, відділи (сектори) міграційної служби в районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення (п. 7 Указу).

Відповідно до ст. 2 Закону №1382, громадянам України, а також іноземцям та особам без громадянства, які на законних підставах перебувають в Україні, гарантується свобода пересування та вільний вибір місця проживання на її території, за винятком обмежень, які встановлені законом.

Приписами ст. 7 Закону №1382 визначено, що зняття з реєстрації місця проживання особи здійснюється на підставі: заяви особи або її законного представника; судового рішення, яке набрало законної сили, про позбавлення права власності на житлове приміщення або права користування житловим приміщенням, про виселення, про визнання особи безвісно відсутньою або оголошення її померлою; свідоцтва про смерть; паспорта або паспортного документа, що надійшов з органу державної реєстрації актів цивільного стану, або документа про смерть, виданого компетентним органом іноземної держави, легалізованого в установленому порядку; інших документів, які свідчать про припинення: підстав для перебування на території України іноземців та осіб без громадянства; підстав для проживання або перебування особи у спеціалізованій соціальній, установі, закладі соціального обслуговування та соціального захисту; підстав на право користування житловим приміщенням.

Зняття з реєстрації здійснюється в день звернення особи. За заявою особи зняття з реєстрації може бути здійснено одночасно з реєстрацією нового місця проживання.

Разом із заявою особа подає: документ, до якого вносяться відомості про зняття з реєстрації місця проживання. Якщо дитина не досягла 16-річного віку, подається свідоцтво про народження або свідоцтво про належність до громадянства України; військовий квиток або посвідчення про приписку (для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку).

У разі подачі заяви законним представником особи додатково подаються: документ, що посвідчує особу законного представника; документ, що підтверджує повноваження особи як законного представника, крім випадків, коли законними представниками є батьки (усиновлювачі).

Зняття з реєстрації місця проживання особи за заявою законного представника здійснюється за згодою інших законних представників.

Разом з тим, на виконання положень Закону №1382 Міністерством внутрішніх справ України Наказом від 22.11.2012 року №1077 затверджено Порядок реєстрації місця проживання та місця перебування фізичних осіб в Україні та зразків необхідних для цього документів (надалі - Порядок №1077).

Так, розділом ІІІ Порядку №1077 врегульовано питання зняття з реєстрації місця проживання особи, яким, зокрема, встановлено, що зняття з реєстрації здійснюється в день звернення особи. Особа, яка досягла 14-річного віку, подає заяву про зняття з реєстрації місця проживання особисто. За заявою особи зняття з реєстрації місця проживання може бути здійснено одночасно з реєстрацією нового місця проживання (п. 3.2. Порядку №1077). У разі реєстрації місця проживання батьків за однією адресою при знятті з реєстрації одного з батьків разом з дитиною/дітьми до 14 років другий з батьків надає письмову згоду на зняття дитини/дітей з реєстрації місця проживання (п. 3.3. Порядку №1077).

Статтею 7 Закону України від 11.12.2003 року „Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні" передбачено, що зняття з реєстрації місця проживання здійснюється протягом семи днів на підставі заяви особи, запиту органу реєстрації за новим місцем проживання особи, остаточного рішення суду (про позбавлення права власності на житлове приміщення або права користування житловим приміщенням, визнання особи безвісно відсутньою або померлою), свідоцтва про смерть.

Наведений перелік підстав для зняття громадян з реєстрації місця проживання є вичерпним.

В інших випадках зняття особи з реєстрації місця проживання має бути здійснено лише за особистим зверненням цієї особи, яка виявила бажання бути знятою з реєстрації місця проживання за конкретною адресою, або за заявою іншої особи на підставі довіреності, посвідченої у встановленому порядку.

Таким чином, КАС України не містить положень, які б давали позивачу право звертатися до суду із вимогою щодо зобов'язання суб'єкта владних повноважень вчинити в інтересах позивача певні дії, спрямовані на захист прав, порушення яких на момент постановлення судового рішення не відбулося.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 158, ст. 159, ст. 160, ст. 185, ст. 186 ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов представника позивача ОСОБА_1 - ОСОБА_2 до Свяітошинського районного відділу Державної міграційної служби України в м. Києві, треті особи: ОСОБА_3, ОСОБА_4, Орган опіки та піклування Святошинської районної у м. Києві державної адміністрації про зняття громадян з реєстраціїзалишити без задоволення.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через районний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення, а особами які не були присутніми при проголошенні постанови суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя:

Джерело: ЄДРСР 39410897
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку