open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 815/1978/14
Моніторити
Постанова /17.08.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /15.08.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /16.12.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /20.10.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /07.09.2016/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.05.2016/ Одеський апеляційний адміністративний суд Постанова /29.04.2016/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /02.02.2016/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.01.2016/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /17.12.2015/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /05.10.2015/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /05.11.2014/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /30.09.2014/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /27.08.2014/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.07.2014/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.07.2014/ Одеський апеляційний адміністративний суд Постанова /20.06.2014/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /03.06.2014/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.05.2014/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.04.2014/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.04.2014/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.04.2014/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /01.04.2014/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /01.04.2014/ Одеський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 815/1978/14
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /17.08.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /15.08.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /16.12.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /20.10.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /07.09.2016/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.05.2016/ Одеський апеляційний адміністративний суд Постанова /29.04.2016/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /02.02.2016/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.01.2016/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /17.12.2015/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /05.10.2015/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /05.11.2014/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /30.09.2014/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /27.08.2014/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.07.2014/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.07.2014/ Одеський апеляційний адміністративний суд Постанова /20.06.2014/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /03.06.2014/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.05.2014/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.04.2014/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.04.2014/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.04.2014/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /01.04.2014/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /01.04.2014/ Одеський окружний адміністративний суд

Справа № 815/1978/14

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 червня 2014 року Одеський окружний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого по справі судді Бжассо Н.В.

суддів Іванова Е.А.

Стефанова С.О.

за участю секретаря Музика І.О.

представників сторін:

позивача ТОВ «Рені-Лайн» Халдай І.В. (за довіреністю)

відповідача ДП «Ренійський

морський торгівельний порт» Кот О.Д. (за довіреністю)

відповідача Ренійська філія

ДП «Адміністрація морських

портів України» Строя С.К. (за довіреністю)

відповідача Міністерства

Інфраструктури України Орешкова Н.В. (за довіреністю)

відповідача Одеської обласної

державної адміністрації Черевиченко Д.О. (за довіреністю)

третьої особи ТОВ «Агро Рені»

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одеса адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Рені-Лайн» до Виконавчого комітету Ренійської міської ради, Державного підприємства «Ренійський морський торгівельний порт», Ренійської філії ДП «Адміністрація морських портів України», Міністерства Інфраструктури України, Одеської обласної державної адміністрації, за участю третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів Товариства з обмеженою відповідальністю «Агро-Рені» про визнання протиправним та скасування рішення

адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Рені-Лайн» до Виконавчого комітету Ренійської міської ради, Державного підприємства «Ренійський морський торгівельний порт», третя особа на стороні позивача Товариство з обмеженою відповідальністю «Агро-Рені» про визнання протиправними та скасування рішення, визнання нечинними адміністративних договорів

ВСТАНОВИВ:

За результатом розгляду об'єднаних в одне провадження справ, позивач ТОВ «Рені-Лайн», після уточнення позовних вимог, просить суд:

- рішення виконавчого комітету Ренійської міської ради за № 2 від 31.01.2014 року «Про затвердження інвестиційного проекту Товариства з обмеженою відповідальністю «Агро-Рені» «Зерновий комплекс по перевалці зернових та товарно-штучних вантажів» для розміщення на території спеціальної економічної зони «Рені» - визнати протиправними та скасувати;

- рішення виконавчого комітету Ренійської міської ради за № 3 від 31.01.2014 року «Про затвердження договору про реалізацію інвестиційного проекту Товариства з обмеженою відповідальністю «Агро-Рені» «Зерновий комплекс по перевалці зернових та товарно-штучних вантажів» на території спеціальної економічної зони «Рені» - визнати протиправним та скасувати;

- визнати протиправними дії виконавчого комітету Ренійської міської ради в частині затвердження інвестиційного проекту ТОВ «Агро-Рені», прийняття рішень № 2 та № 3 від 31.01.2014 року, укладення договору про реалізацію інвестиційного проекту Товариства з обмеженою відповідальністю «Агро-Рені» «Зерновий комплекс по перевалці зернових та тарно-штучних вантажів» на території спеціальної економічної зони «Рені» від 31.01.2014 року з ТОВ «Агро-Рені»;

- визнати протиправними дії Державного підприємства «Ренійський морський торгівельний порт», в частині узгодження інвестиційного проекту ТОВ «Агро-Рені»;

- визнати протиправними дії Ренійської філії «Адміністрації морських портів України» в частині узгодження інвестиційного проекту ТОВ «Агро-Рені»;

- визнати протиправними дії Міністерства Інфраструктури України в частині узгодження інвестиційного проекту ТОВ «Агро-Рені»;

- визнати протиправними дії Одеської обласної державної адміністрації в частині узгодження інвестиційного проекту ТОВ «Агро-Рені»;

- визнати нечинним адміністративний договір «Про реалізацію інвестиційного проекту ТОВ «Агро-Рені», укладений 31.01.2014 року між ТОВ «Агро-Рені» та Виконавчим комітетом Ренійської міської ради;

- визнати нечинним адміністративний договір оренди землі від 11.03.2014 року за № 13/14, укладений між ТОВ «Агро-Рені» та Державним підприємством «Ренійський морський торговельний порт».

Заявлені позовні вимоги обґрунтовані наступними доводами.

Як зазначає позивач, Виконавчим комітетом Ренійської міської ради, на підставі звернення Товариства з обмеженою відповідальністю «Агро-Рені», на підставі розгляду інвестиційного проекту «Зерновий комплекс по перевалці зернових та товарно-штучних вантажів», з урахуванням узгоджень Державного підприємства «Ренійський морський торгівельний порт», Ренійської філії «Адміністрації морських портів України, Міністерства Інфраструктури України, Одеської обласної державної адміністрації, прийнято рішення № 2 від 31.01.2014 року «Про затвердження інвестиційного проекту Товариства з обмеженою відповідальністю «Агро-Рені» «Зерновий комплекс по перевалці зернових та товарно-штучних вантажів» для розміщення на території спеціальної економічної зони «Рені».

Рішенням Виконавчого комітету Ренійської міської ради № 3 від 31.01.2014 року «Про затвердження договору про реалізацію інвестиційного проекту товариства з обмеженою відповідальністю «Агро-Рені» «Зерновий комплекс по перевалці зернових і тарно-штучних вантажів» на території спеціальної економічної зони «Рені», затверджено договір укладений між ТОВ «Агро-Рені» та Виконавчим комітетом Ренійської міської ради в особі міського голови С.С. Колевіча про реалізацію інвестиційного проекту товариства з обмеженою відповідальністю «Агро-Рені» від 31.01.2014 року, предметом якого є забезпечення реалізації схваленого інвестиційного проекту та створення умов для його реалізації.

На виконання передбачених договором від 31.01.2014 року зобов'язань щодо надання Виконавчим комітетом, в установленому законом порядку, у користування земельної ділянки, необхідної для реалізації інвестиційного проекту між Державним підприємством «Ренійський морський торговельний порт», який діяв як орган господарського розвитку і управління СЕЗ та ТОВ «Агро-Рені» укладено договір оренди землі № 13/14 від 11 березня 2014 року, предметом якого є передача в строкове платне користування ТОВ «Агро-Рені» земельної ділянки, яка знаходиться у землекористуванні ДП «Ренійський морський торговельний порт» з метою будівництва комплексу з перевалки зернових і тарно-штучних вантажів, згідно з інвестиційним проектом, затвердженим Рішенням Виконавчого комітету Ренійської міської Ради від 23.01.2014 року № 2.

Позивач зазначає, що з вказаними рішеннями та адміністративними договорами він не погоджується, вважає їх такими, що прийняті внаслідок порушення норм чинного законодавства, його прав та законних інтересів, як суб'єкта СЕЗ, що здійснює свою інвестиційну діяльність на території спеціальної економічної зони «Рені», на підставі узгодженого у встановленому порядку проекту та укладеного Генерального договору «Про реалізацію інвестиційного проекту в спеціальній економічній зоні «Рені», умови якого повністю виконуються.

Позивач вказує, що інвестиційний проект складається з двох етапів. За результатом ефективного втілення першого етапу, позивач звернувся до Виконавчого комітету з пропозицією розширення інвестиційного проекту та реалізацію його другої черги.

За наслідками розгляду вказаної заяви Виконавчим комітетом Ренійської міської ради прийнято рішення № 271 від 10.10.2007 року «Про подальшу реалізацію інвестиційного проекту від 10.10.2007 року «Про подальшу реалізацію інвестиційного проекту суб'єкту СЕЗ - ТОВ «Рені-Лайн». На підставі вказаного рішення, затверджено схему земельної ділянки, яка планувалася для передачі на території першого вантажного району Ренійського морського торгівельного порту. На виконання вказаного рішення ТОВ «Рені-Лайн» було замовлено та розроблено проект, направлено відповідні звернення для оформлення земельних правовідносин щодо вказаної ділянки. Вказані рішення та укладений інвестиційний договір є чинними, діючими та неоскарженими.

Позивач вказує, що при прийнятті оскаржуваних рішень та укладенні адміністративних договорів, інтереси інвестора ТОВ «Рені-Лайн» відповідачами не враховувались. Існування оскаржуваних рішень, одночасно, з раніше прийнятими призведе до того, що різні суб'єкти господарювання отримують право на провадження інвестиційної діяльності на одній і тій самій ділянці СЕЗ, що унеможливить здійснення господарської діяльності позивача, який інвестує свій проект починаючи з 2002 року, що є прямим порушенням його прав та законних інтересів з боку суб'єктів владних повноважень, за захистом яких позивач й звернувся до суду.

В ході судового розгляду справи, представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги та просив їх задовольнити.

Відповідач, ДП «Ренійський морський торговельний порт», заявлені позовні вимоги не визнав, в задоволенні їх просив відмовити, підтримуючи доводи, викладені в письмових запереченнях від 16.04.2014 року № 2/25-14/вих., долучених до матеріалів справи. Суду пояснив, що дії ДП «РМТП» щодо узгодження інвестиційного проекту ТОВ «Агро-Рені» підпадають під норми чинного законодавства, у зв'язку з чим, порушення прав позивача з боку порту відсутні.

Відповідач, Ренійська філія Державного підприємства «Адміністрація морських портів України», заявлені позовні вимоги не визнав, в задоволенні їх просив відмовити. Суду показав, що Управлінням морегосподарського комплексу, транспорту та зв'язку листом № 05-01-13-1329 від 12.08.2013 року, повідомлено Ренійську філію ДП «АМПУ» про підтримку інвестиційного проекту. Філії було також відомо про звернення Одеської обласної адміністрації до Заступника Міністра інфраструктури Демидовича Д.В. (лист № 06/02-15/4447 від 24.07.2013 року), в.о. голови ДП «АМПУ» Васькову Ю.Ю. (лист № 06/02-15-446 від 24.07.2013 року) з метою підтримки інвестиційного проекту компанії «Rusagro-prim» S.R.L. Інвестиційний проект компанії «Rusagro-prim» S.R.L. був підтриманий Одеською облдержадміністрацією, Адміністрацією морських портів України та Міністерством інфраструктури України. Крім того, у додаткових письмових запереченнях, відповідач зазначає, що у своїй діяльності керується Законом України «Про морські порти України», який для діяльності порту має переважне значення, у зв'язку з чим узгодження інвестиційного проекту ТОВ «Агро-Рені» відбувалося відповідно до зазначеного закону та Плану розвитку морських портів України, затвердженого наказом № 16 від 28.01.14 року ДП «Адміністрацією морських портів України».

Відповідач, Одеська обласна державна адміністрація, заявлені позовні вимоги не визнав, в задоволенні їх просив відмовити, підтримуючи доводи, викладені в письмових запереченнях, долучених до матеріалів справи. Суду пояснив, що згідно п.5 Постанови Кабінету Міністрів України від 27.08.2000 року № 1344 «Про спеціальну економічну зону «Рені» до сфери повноважень облдержадміністрації також належить визначення стратегічних напрямів розвитку СЕЗ, надання центральним органам виконавчої влади інформації щодо функціонування СЕЗ, внесення пропозицій про зміни в статусі СЕЗ у порядку, встановленому законодавством, здійснення інших повноважень, передбачених Законом України «Про спеціальну економічну зону «Рені».

24.09.2013 року, Департаментом зовнішньоекономічної діяльності та європейської інтеграції облдержадміністрації проведено робочу зустріч з питання реалізації інвестиційного проекту будівництва зерно перевантажувального комплексу в Ренійському морському торговельному порту за участю структурних підрозділів облдержадміністрації та інвестора «Rusagro-prim» S.R.L.

Разом з тим, за інформацією Департаменту економічного розвитку і торгівлі обласної державної адміністрації, лист від 06.05.2014 року № 900/01.4-44/1132, заява про розгляд інвестиційного проекту, техніко-економічне обґрунтування щодо створення в спеціальній економічній зоні «Рені» ТОВ «Агро-Рені» «Зерновий комплекс з перевалки зернових та товарно-штучних вантажів» та бізнес-план підприємства ТОВ «Агро-рені» до Департаменту економічного розвитку і торгівлі облдержадміністрації не надходили, у зв'язку з чим твердження, викладені в обґрунтування позовних вимог щодо протиправності дій обласної державної адміністрації відповідач вважає такими, що не відповідають дійсності.

Відповідач, Міністерство інфраструктури України, заявлені позовні вимоги не визнав, в задоволенні їх просив відмовити, підтримуючи доводи, викладені в письмових запереченнях долучених до матеріалів справи. Суду пояснив, що Постановою Кабінету Міністрів України від 27.08.2000 року № 1344 затверджено Положення про спеціальну економічну зону «Рені», яке визначає систему управління та організаційні засади функціонування спеціальної економічної зони, а також порядок розгляду і затвердження інвестиційних проектів, що реалізуються на її території. Зазначеним положенням не визначена чітко процедура проходження в Міністерстві узгодження інвестиційного проекту, форма висновку за результатами його розгляду. На Міністерство, як орган державної влади, покладений обов'язок щодо забезпечення державної політики у сфері розвитку економічної конкуренції та обмеження монополізму в господарській діяльності, здійснення заходів щодо демонополізації економіки, фінансової, матеріально-технічної, інформаційної, консультативної та іншої підтримки суб'єктів господарювання, які сприяють розвитку конкуренції. Міністерство, поряд з іншими суб'єктами, зобов'язано сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію. У зв'язку з чим, Міністерство вважає, що ним дотримані умови чинного законодавства України та в межах повноважень надане погодження у формі висновку щодо доцільності реалізації ТОВ «Агро-Рені» інвестиційного проекту на території СЕЗ.

Відповідач, Виконавчий комітет Ренійської міської ради, заявлені позовні вимоги не визнав. В задоволенні їх просив відмовити, наполягаючи на повній відповідності дій виконкому вимогам чинного законодавства, що врегульовує діяльність суб'єктів СЕЗ.

Третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору, ТОВ «Агро-Рені», в судове засідання не з'явилось, повідомлялось належним чином про дату, час і місце судового розгляду, причини неявки суду не повідомило, клопотання про відкладення розгляду справи, письмові зауваження на заявлені позовні вимоги до суду не надало.

Суд, вислухавши сторони, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, приходить до наступного висновку.

Як встановлено, в ході судового розгляду справи, спеціальна економічна зона «Рені» (СЕЗ), відповідно до Закону України від 23 березня 2000 року N 1605-III «Про створення спеціальної економічної зони «Рені», створюється на строк 30 років на території міста Рені Одеської області, загальною площею 94,36 гектара в межах земельної ділянки, наданої у користування Ренійському морському торговельному порту. Метою створення СЕЗ «Рені» є залучення інвестицій у пріоритетні галузі виробництва для збереження існуючих та створення нових робочих місць, впровадження новітніх технологій , сприяння розвитку зовнішньоекономічних зв'язків та підприємництва, завантаження потужностей портового комплексу та розвитку його інфраструктури, збільшення поставок високоякісних товарів та послуг, створення сучасної виробничої, транспортної і ринкової інфраструктури. На території СЕЗ «Рені» встановлюється та діє спеціальний правовий режим економічної діяльності, визначений Законом України від 13 жовтня 1992 року N 2673-XII «Про загальні засади створення і функціонування спеціальних (вільних) економічних зон».

Судом встановлено, що на підставі свідоцтва про реєстрацію суб'єкта СЕЗ за реєстраційним № 5 від 30.08.2002 року, виданого Ренійською районною державною адміністрацією, ТОВ «Рені-Лайн» набуло статусу суб'єкта СЕЗ.

Рішенням Виконкому Ренійської міськради № 258 від 26.07.2002 року, затверджено інвестиційний проект ТОВ «Рені-Лайн» «Зерновий комплекс по перевалці зерна та виробництву комбікормів» для розміщення на території спеціальної економічної зони «Рені».

Для реалізації інвестиційного проекту «Зерновий комплекс по перевалці зерна та виробництва комбікормів» в спеціальній економічній зоні «Рені», на підставі Рішення Ренійського виконкому про затвердження інвестиційного проекту від 26.07.2002 року, між ТОВ «Рені-Лайн» та Ренійським міським виконавчим комітетом укладено генеральний договір на реалізацію інвестиційного проекту в спеціальній економічній зоні «Рені».

За умовами Генерального договору, ТОВ «Рені-Лайн» здійснює такі види економічної діяльності: заготівля, приймання, зберігання та відвантаження зі складу або з автотранспорту на борт судна зерна та виробництво комбікормів.

Проект включає два етапи: Перший етап «Перевалка зерна», Другий етап «Виробництво комбікормів».

План - графік першого етапу включає період травень 2002 року - травень 2003 року, на реалізацію другого етапу інвестиційного проекту графік не встановлений.

Згідно рішення Рішенням Виконкому Ренійської міськради № 258 від 26.07.2002 року, судом встановлено, що на розгляд питання щодо затвердження інвестиційного проекту ТОВ «Рені-Лайн», позивачем представлені наступні документи:

- Заява ТОВ «Рені-Лайн» про реєстрацію інвестиційного проекту;

- Бізнес-план інвестиційного проекту;

- Погодження Міністерства економіки України по питанням європейської інтеграції, Мінфіна, Мінагрополітики, Державної податкової адміністрації в Одеській області, Обласної державної адміністрації.

Рішенням Виконкому Ренійської міської ради № 271 від 10.10.2007 року, «Про наступну реалізацію інвестиційного проекту суб'єкта СЕЗ - ТОВ «Рені-Лайн», останньому дозволено реалізацію другого етапу інвестиційного проекту «Зерновий комплекс по перевалці зерна»; затверджено схему ділянки, що передається в оренду суб'єкту СЕЗ - ТОВ «Рені-Лайн» на території першого вантажного району Ренійського морського торгового порту.

На час розгляду справи вказані рішення та укладений інвестиційний договір є чинними, неоскарженими та діючими.

Судом встановлено, що третя особа ТОВ «Агро-Рені» товариство зі 100% закордонними інвестиціями компанії «Rusagro-prim» S.R.L. (Молдова).

Згідно інвестиційного проекту ТОВ «Агро-Рені» у СЕЗ «Рені» «Зерновий комплекс по перевалці зернових та тарно-штучних грузів» від 22.11.2013 року, вбачаються такі ключові моменти: планується залучення на термінал щорічно понад 200 тис. тонн вантажів інших Молдавських зернових трейдерів для здійснення експорту зернових і тарно-штучних вантажів через перспективний термінал; передбачається можливість роботи з українською клієнтурою з перевантаження зернових для збільшення обсягів, у випадку зменшення перевантаження у зв'язку зі зменшенням врожаю зернових молдавського походження; створення додаткового вантажопотоку і доходів у вигляді орендних або концесійних платежів у розмірі 1,2 млн. грн., створення 43 робочих місця.

Рішенням Виконкому Ренійської міськради № 2 від 31.01.2014 року, затверджено інвестиційний проект ТОВ «Агро-Рені» «Зерновий комплекс по перевалці зернових та товарно-штучних грузів» для розміщення на території спеціальної економічної зони «Рені».

Згідно рішення № 2 від 31.01.2014 року, судом встановлено, що на розгляд питання щодо затвердження інвестиційного проекту ТОВ «Агро-Рені» представлені наступні документи:

- інвестиційний проект ТОВ «Агро-Рені» «Зерновий комплекс по перевалці зернових та товарно-штучних грузів»;

- заява керівника ТОВ «Агро-Рені»;

- погодження ДП «Ренійський морський торгівельний порт», Ренійської філії ДП «Адміністрація морських торгових портів», Міністерства інфраструктури, Одеської ОДА, виконкому Ренійської міськради.

Порядок розгляду і затвердження інвестиційних проектів, що реалізуються на території СЕЗ «Рені», затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 27.08.2000 року № 1344 «Про спеціальну економічну зону «Рені» (надалі Порядок № 1344).

Відповідно до положень п. п. 11, 12, 13, 13-1, 14 Порядку № 1344, суб'єкт підприємницької діяльності (інвестор), який має намір реалізувати інвестиційний проект, або уповноважена ним в установленому порядку особа (далі - заявник) подає до виконавчого комітету:

заяву про розгляд інвестиційного проекту за формою, встановленою виконавчим комітетом;

інвестиційний проект, який виконано відповідно до вимог, затверджених Ренійською міською радою, підписано заявником, прошито, пронумеровано та погоджено з Ренійським морським торговельним портом (у двох примірниках);

нотаріально засвідчені копії свідоцтва про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності та копії засновницьких документів юридичної особи;

у разі коли заявником є іноземна юридична особа - документи, що підтверджують реєстрацію іноземної юридичної особи у країні її місцезнаходження (витяг з торговельного, банківського або судового реєстру тощо). Ці документи повинні бути засвідчені відповідно до законодавства країни, що їх видала, перекладені українською мовою та легалізовані у консульській установі України, якщо міжнародними договорами України не передбачено інше, або засвідчені у посольстві відповідної держави в Україні та легалізовані в МЗС;

висновки щодо інвестиційного проекту органів, що здійснюють контроль за додержанням безпеки виробництва та праці, протипожежної і екологічної безпеки, інших органів та організацій відповідно до їх компетенції та за переліком, установленим виконавчим комітетом;

довідку, видану органом державної податкової служби за місцезнаходженням заявника, про стан розрахунків із сплати податків, зборів (обов'язкових платежів) - для юридичних осіб, зареєстрованих в Україні.

У разі потреби виконавчий комітет може вимагати від заявника інші документи, що підтверджують його спроможність реалізувати інвестиційний проект.

Заявник несе відповідальність за достовірність інформації, що міститься у поданих ним документах.

Після перевірки комплектності документів, зазначених у пункті 11 цього Положення, виконавчий комітет реєструє їх у спеціальному журналі за порядковим номером і видає заявникові письмове підтвердження щодо отримання таких документів.

Форма ведення цього журналу встановлюється виконавчим комітетом.

Виконавчий комітет надсилає у триденний термін з дня реєстрації документів копію заяви про розгляд інвестиційного проекту та копію інвестиційного проекту облдержадміністрації та Мінекономіки для проведення за участю Мінтрансу, Мінфіну, Мінпромполітики, Державної податкової адміністрації в Одеській області експертизи інвестиційного проекту з метою запобігання негативним наслідкам його реалізації, зокрема щодо виконання державних та регіональних програм економічного, науково-технічного та соціального розвитку, обсягів надходжень до бюджетів, а також з метою визначення джерел покриття можливих втрат.

Виконавчий комітет розглядає зареєстровані документи заявника разом з експертними висновками щодо визначення доцільності реалізації інвестиційного проекту і приймає рішення про затвердження або відмову у затвердженні цього проекту у термін, який не може перевищувати 45 днів з дати подання документів заявником.

Рішення про затвердження інвестиційного проекту приймається виконавчим комітетом лише за наявності позитивних висновків щодо доцільності його реалізації від усіх центральних органів виконавчої влади, залучених до проведення експертизи.

У разі затвердження інвестиційного проекту заявникові видається витяг з відповідного рішення виконавчого комітету разом з примірником інвестиційного проекту, на титульному аркуші якого проставляються дата і номер цього рішення, скріплені підписом уповноваженої посадової особи та печаткою виконавчого комітету.

Судом встановлено, що виконкому Ренійської міської ради, на розгляд питання про затвердження інвестиційного проекту ТОВ «Рені-Агро» були представлені: інвестиційний проект ТОВ «Агро-Рені» «Зерновий комплекс по перевалці зернових та товарно-штучних грузів»; заява керівника ТОВ «Агро-Рені»; погодження ДП «Ренійський морський торгівельний порт», Ренійської філії ДП «Адміністрація морських торгових портів», Міністерства інфраструктури, виконкому Ренійської міськради, листи заступника голови Одеської ОДА.

Третьою особою не представлені обов'язкові для процедури погодження інвестиційного проекту наступні документи: висновки щодо інвестиційного проекту органів, що здійснюють контроль за додержанням безпеки виробництва та праці, протипожежної і екологічної безпеки, інших органів та організацій відповідно до їх компетенції та за переліком, установленим виконавчим комітетом; експертні висновки щодо визначення доцільності реалізації інвестиційного проекту облдержадміністрації та Мінекономіки проведені за участю Мінтрансу, Мінфіну, Мінпромполітики, Державної податкової адміністрації в Одеській області (ГУ Міндоходів в Одеській області).

Як встановлено судом, відповідно до пояснень відповідача в особі Одеської обласної державної адміністрації, 24.09.2013 року, Департаментом зовнішньоекономічної діяльності та європейської інтеграції облдержадміністрації проведено робочу зустріч з питання реалізації інвестиційного проекту будівництва зерно перевантажувального комплексу в Ренійському морському торговельному порту за участю структурних підрозділів облдержадміністрації та інвестора «Rusagro-prim» S.R.L.

Суд встановив, що за інформацією Департаменту економічного розвитку і торгівлі обласної державної адміністрації (лист від 06.05.2014 року № 900/01.4-44/1132), заява про розгляд інвестиційного проекту, техніко-економічне обґрунтування щодо створення в спеціальній економічній зоні «Рені» ТОВ «Агро-Рені» «Зерновий комплекс з перевалки зернових та товарно-штучних вантажів» та бізнес-план підприємства ТОВ «Агро-Рені» до Департаменту економічного розвитку і торгівлі облдержадміністрації не надходили.

В ході судового розгляду справи, представник Одеської обласної держаної адміністрації суду пояснив, що розгляд інвестиційних проектів та надання техніко-економічних обґрунтувань відноситься до компетенції Департаменту економічного розвитку і торгівлі обласної державної адміністрації. На адресу департаменту жодних заяв від ТОВ «Агро - Рені», експертних висновків, щодо доцільності та економічної обґрунтованості впровадження інвестиційного проекту зазначеним суб'єктом господарювання не надходило, у зв'язку з чим процедура узгодження не проводилась та взагалі не розпочиналась.

З урахуванням викладеного, на підставі встановлених обставин, суд дійшов до висновку, що в зазначеній частині заявлених позовних вимог предмет захисту - відсутній, оскільки жодних дій щодо узгодження інвестиційного проекту ТОВ «Агро-Рені», уповноважений структурний підрозділ ООДА не здійснював.

Таким чином, з боку Облдержадміністрації не було порушено процедуру надання узгоджень, оскільки заява на проведення експертизи інвестиційного проекту від третьої особи не надходила тому такі узгодження взагалі не проводились.

Щодо дій відповідача в особі Виконкому Ренійської міськради, суд приходить до висновку, що при прийняті рішення про затвердження інвестиційного проекту ТОВ «Агро-Рені», Виконком Ренійської міської ради, діяв всупереч положенням п. 13-1 Постанови Кабінету Міністрів України № 1344 від 27.08.2000 року, оскільки затвердив інвестиційний проект за відсутністю позитивних висновків щодо доцільності його реалізації від усіх органів виконавчої влади, залучених до проведення експертизи (Облдержадміністрація, Мінекономіки, Мінтранс, Мінфін, Мінпромполітики, Державна податкова адміністрація в Одеській області).

Крім того, Виконком Ренійської міської ради не переконався в позитивному платіжному балансі інвестора та його платоздатності. На момент узгодження інвестиційного проекту в розпорядженні виконкому знаходилася довідка про взяття ТОВ «Агро-Рені» на податковий облік. Довідка, видану органом державної податкової служби за місцезнаходженням заявника, про стан розрахунків із сплати податків, зборів (обов'язкових платежів) - для юридичних осіб, зареєстрованих в Україні на час узгодження проекту - була відсутня.

Судом встановлено, що листом Міністерства інфраструктури України від 17.01.2014 року № 401/16/10-14, Мінінфраструктури, як правонаступник Міністерства транспорту України підтримало наміри «Rusagro-prim» S.R.L. щодо інвестування даного проекту у відповідності до вимог Закону України «Про спеціальну економічну зону «Рені», але, як встановлено з положень Порядку № 1344, Мінінфраструткури основним суб'єктом узгодження інвестиційних проектів не являється, оскільки таким суб'єктом визначено Міністерство економіки України. Суд підтримує доводи позивача, що проходження погодження на рівні міністерства не має чітку процедуру та затвердженої проформи кінцевих висновків, у зв'язку з чим листування міністерства, в якому вбачається позиція міністерства та його позитивний відгук на запропонований проект може вважатись прийнятим погодженням.

Судом встановлено, що з боку відповідача - ДП «Ренійський морський торговельний порт» також були допущені порушення, зокрема при наданні узгоджень інвестиційного проекту ТОВ «Агро-Рені» не було враховано наявність раніше узгодженого та затвердженого інвестиційного проекту ТОВ «Рені-Лайн», генерального договору та прийнятих виконавчим комітетом Ренійської міської ради рішень від 26.07.2002 року за № 258 та від 10.10.2007 року за № 271.

Відносно Ренійської філії «Адміністрації морських портів України», суд встановив, що даний суб'єкт взагалі відсутній серед суб'єктів узгодження, передбачених Порядком № 1344, у зв'язку з чим, узгодження зазначеного відповідача надано за відсутності відповідних повноважень.

Суд не погоджується з доводами відповідачів, що затвердження інвестиційного проекту ТОВ «Рені-Агро» є реалізацією державної політики у сфері розвитку економічної конкуренції та обмеження монополізму в господарській діяльності в депресивному у економічному плані регіоні. Суд, навпаки вважає дії відповідачів підтримкою іноземного суб'єкту господарювання, без врахування інтересів національного виробника, який проводить свою діяльність на території СЕЗ з 2002 року, у відповідності до діючого законодавства.

Суд вважає, що за умов дії чинного інвестиційного договору, укладеного з ТОВ «Рені-Лайн», надання земельної ділянки, яка є необхідною для реалізації другого етапу інвестиційного проекту позивача, іншому суб'єкту, унеможливить здійснення господарської діяльності обох інвесторів та призведе до негативних фінансових та економічних наслідків, як для суб'єктів господарювання, так й для економіки регіону.

З урахуванням вище приведених висновків, зроблених за результатом аналізу обставин справи та їх співставлення з вимогами чинного законодавства, що врегульовує спірні правовідносини, суд вважає доведеним протиправність дій відповідачів як суб'єктів владних повноважень в частині узгодження, затвердження інвестиційного проекту ТОВ «Агро-Рені» та прийняття оскаржуваних рішень.

Відповідно до положень п. 19, 20 Постанови Кабінету Міністрів України від 27.08.2000 року № 1344 «Про спеціальну економічну зону Рені», реєстрація суб'єкта підприємницької діяльності як суб'єкта СЕЗ проводиться райдержадміністрацією в установленому нею порядку за умови: укладення з виконавчим комітетом договору (контракту) щодо умов реалізації на території СЕЗ, затвердженого в установленому цим Положенням порядку інвестиційного проекту вартістю, еквівалентною не менш як 200 тис. доларів США. Зазначений договір (контракт) складається відповідно до Типового договору (контракту) на реалізацію інвестиційного проекту на території пріоритетного розвитку, в спеціальній (вільній) економічній зоні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 5 липня 1999 р. N 1199; внесення в установленому порядку плати за реєстрацію.

Свідоцтво про реєстрацію суб'єкта СЕЗ видається райдержадміністрацією за встановленою нею формою і є підставою для надання пільг, передбачених актами законодавства для суб'єктів цієї СЕЗ.

Судом встановлено, що рішенням Виконавчого комітету Ренійської міської ради № 3 від 31.01.2014 року «Про затвердження договору про реалізацію інвестиційного проекту товариства з обмеженою відповідальністю «Агро-Рені» «Зерновий комплекс по перевалці зернових і тарно-штучних вантажів» на території спеціальної економічної зони «Рені», затверджено договір укладений між ТОВ «Агро-Рені» та Виконавчим комітетом Ренійської міської ради в особі міського голови С.С. Колевіча про реалізацію інвестиційного проекту товариства з обмеженою відповідальністю «Агро-Рені» від 31.01.2014 року, предметом якого є забезпечення реалізації схваленого інвестиційного проекту та створення умов для його реалізації.

На виконання, передбачених договором від 31.01.2014 року, зобов'язань, щодо надання Виконавчим комітетом, в установленому законом порядку у користування земельної ділянки, необхідної для реалізації інвестиційного проекту, між Державним підприємством «Ренійський морський торговельний порт», який діяв як орган господарського розвитку і управління СЕЗ та ТОВ «Агро-Рені» укладено договір оренди землі № 13/14 від 11 березня 2014 року, предметом якого є передача в строкове платне користування ТОВ «Агро-Рені» земельної ділянки, яка знаходиться у землекористуванні ДП «Ренійський морський торговельний порт» з метою будівництва комплексу з перевалки зернових і тарно-штучних вантажів, згідно з інвестиційним проектом, затвердженим Рішенням Виконавчого комітету Ренійської міської Ради від 23.01.2014 року № 2.

Відповідно до положень п. 4 ч. 2 ст. 17 КАС України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, що виникають з приводу укладання, виконання, припинення, скасування чи визнання нечинними адміністративних договорів.

Правова дефініція поняття адміністративний договір приведена в п. 14 ч. 1 ст. 3 КАС України, згідно якої, адміністративний договір - дво- або багатостороння угода, зміст якої складають права та обов'язки сторін, що випливають із владних управлінських функцій суб'єкта владних повноважень, який є однією із сторін угоди.

Відповідно до положень ч. 1 ст. 203 ЦК України, зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам.

Відповідно до положень ч. 1 ст. 215 ЦК України, підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.

Згідно положень ч. 1, ч. 3 ст. 228 ЦК України, правочин вважається таким, що порушує публічний порядок, якщо він був спрямований на порушення конституційних прав і свобод людини і громадянина, знищення, пошкодження майна фізичної або юридичної особи, держави, Автономної Республіки Крим, територіальної громади, незаконне заволодіння ним.

У разі недодержання вимоги щодо відповідності правочину інтересам держави і суспільства, його моральним засадам такий правочин може бути визнаний недійсним. Якщо визнаний судом недійсний правочин було вчинено з метою, що завідомо суперечить інтересам держави і суспільства, то при наявності умислу у обох сторін - в разі виконання правочину обома сторонами - в дохід держави за рішенням суду стягується все одержане ними за угодою, а в разі виконання правочину однією стороною з іншої сторони за рішенням суду стягується в дохід держави все одержане нею і все належне - з неї першій стороні на відшкодування одержаного. При наявності умислу лише у однієї із сторін все одержане нею за правочином повинно бути повернуто іншій стороні, а одержане останньою або належне їй на відшкодування виконаного за рішенням суду стягується в дохід держави.

З урахуванням викладеного, суд вважає, що договір «Про реалізацію інвестиційного проекту ТОВ «Агро-Рені», укладений 31.01.2014 року, між ТОВ «Агро-Рені» та Виконавчим комітетом Ренійської міської ради та договір оренди землі від 11.03.2014 року за № 13/14, укладений між ТОВ «Агро-Рені» та Державним підприємством «Ренійський морський торгівельний порт» є адміністративними договорами, які мають похідний характер від первинних правовідносин, пов'язаних з затвердженням інвестиційного проекту ТОВ «Агро-Рені» «Зерновий комплекс по перевалці зернових та товарно-штучних вантажів», та є безпосередньою реалізацією затвердженого проекту, правову оцінку якому суд висловив, у зв'язку з чим зазначені договори мають бути визнані недійсними як такі, що порушують публічний порядок. Визнання зазначених адміністративних договорів недійсними суд вважає, більш ефективним механізмом захисту прав та законних інтересів позивача, оскільки в такому випадку свою чинність дані правочини припинять з моменту набрання рішення по справі законної сили.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо.

За результатом розгляду справи, суд дослідивши всі обставини справи у їх сукупності, приходить до висновку про обґрунтованість, законність заявлених позовних вимог та можливість їх часткового задоволення, з застосуванням механізму захисту порушених прав, передбаченого ст. 162 КАС України, як найбільш ефективного.

Керуючись ст.ст. 2, 6-14, 17, 19, 70, 71 86, 159-164 КАС України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Задовольнити частково адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Рені-Лайн».

Рішення виконавчого комітету Ренійської міської ради за № 2 від 31.01.2014 року «Про затвердження інвестиційного проекту Товариства з обмеженою відповідальністю «Агро-Рені» «Зерновий комплекс по перевалці зернових та товарно-штучних вантажів» для розміщення на території спеціальної економічної зони «Рені» - визнати протиправними та скасувати.

Рішення виконавчого комітету Ренійської міської ради за № 3 від 31.01.2014 року «Про затвердження договору про реалізацію інвестиційного проекту Товариства з обмеженою відповідальністю «Агро-Рені» «Зерновий комплекс по перевалці зернових та товарно-штучних вантажів» на території спеціальної економічної зони «Рені» - визнати протиправним та скасувати.

Визнати протиправними дії виконавчого комітету Ренійської міської ради в частині затвердження інвестиційного проекту ТОВ «Агро-Рені», прийняття рішень № 2 та № 3 від 31.01.2014 року, укладення договору про реалізацію інвестиційного проекту Товариства з обмеженою відповідальністю «Агро-Рені» «Зерновий комплекс по перевалці зернових та тарно-штучних вантажів» на території спеціальної економічної зони «Рені» від 31.01.2014 року з ТОВ «Агро-Рені».

Визнати протиправними дії Державного підприємства «Ренійський морський торгівельний порт», в частині узгодження інвестиційного проекту ТОВ «Агро-Рені». Визнати протиправними дії Ренійської філії «Адміністрації морських портів України» в частині узгодження інвестиційного проекту ТОВ «Агро-Рені».

Визнати протиправними дії Міністерства Інфраструктури України в частині узгодження інвестиційного проекту ТОВ «Агро-Рені».

Визнати недійсним адміністративний договір «Про реалізацію інвестиційного проекту ТОВ «Агро-Рені», укладений 31.01.2014 року між ТОВ «Агро-Рені» та Виконавчим комітетом Ренійської міської ради.

Визнати недійсним адміністративний договір оренди землі від 11.03.2014 року за № 13/14, укладений між ТОВ «Агро-Рені» та Державним підприємством «Ренійський морський торговельний порт».

В іншій частині відмовити.

Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Одеський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний судом 20.06.2014 року.

Головуючий Бжассо Н.В.

Суддя Іванов Е.А.

Суддя Стефанов С.О.

Задовольнити частково адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Рені-Лайн».

20 червня 2014 року

Джерело: ЄДРСР 39378231
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку