open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 522/8884/14-а

Провадження № 2-а/522/659/14

П О С Т А Н О В А

Іменем України

„21" травня 2014 року

Приморський районний суд міста Одеси як адміністративний суд в складі:

Головуючого - судді Погрібного С.О.

за секретаря судового засідання - Малини-Муравенко В.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Одесі в порядку письмового провадження адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Дільничної виборчої комісії виборчої дільниці №511251 з проведення позачергових виборів Президента України, проміжних місцевих виборів у виборчому окрузі № 137, призначених на « 25» травня 2014 року, про уточнення списку виборців (про включення до списку себе особисто), за участі третьої особи - Відділу ведення Державного реєстру виборців Приморської районної адміністрації Одеської міської ради, -

в с т а н о в и в :

Позивач ОСОБА_1 як громадянин України звернув(ла)ся до суду « 20» травня 2014 року з адміністративним позовом до Дільничної виборчої комісії виборчої дільниці № 511251 виборчого округу № 137 з проведення позачергових виборів Президента України, позачергових місцевих виборів, призначених на « 25» травня 2014 року, про уточнення списку виборців. Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що при зверненні до вказаної дільничної виборчої комісії (надалі - ДВК) виявилося, що його(її) не включено у списки виборців з невідомих причин, хоча у позивача наявна реєстрація постійного місця проживання за відповідною дислокацією цієї виборчої дільниці.

Відповідач ДВК та третя особа Відділ ведення Державного реєстру виборців Приморської районної адміністрації Одеської міської ради - про дату, час та місце судового засідання повідомлені належним чином, їх представники у судове засідання не з'явилися.

Згідно з правилом ч. 5 ст. 173 КАС України, неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Позивач звернувся із заявою про розгляд справи за його відсутності у порядку письмового провадження, заявлені позовні вимоги підтримав в повному обсязі.

Суд дослідив та проаналізував матеріали справи, надані письмові докази, за результатами чого дійшов висновку, що поданий адміністративний позов підлягає задоволенню в повному обсязі з наступних підстав.

Позивач ОСОБА_1 є громадянином України, проживає та має реєстрацію місця постійного проживання за адресою: АДРЕСА_1 про що свідчить паспорт громадянина України зі штампом про реєстрацію місця проживання, в оригіналі пред'явлений в суді. До списку виборців його(її) помилково не включено. Такі обставини перешкоджають реалізації позивачем свого виборчого права, гарантованого Конституцією та Законами України.

Згідно з вимогами ч. 3 ст. 31 Закону України «Про вибори Президента України» до попереднього списку виборців на виборчій дільниці включаються громадяни України, яким виповнилося або на день виборів виповниться вісімнадцять років і які мають право голосу, та виборча адреса яких відповідно до відомостей Державного реєстру виборців відноситься до цієї виборчої дільниці.

Відповідно до ч. 2 ст. 30 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» до попереднього списку виборців на виборчій дільниці включаються громадяни України, яким виповнилося або на день голосування на виборах виповниться 18 років і які мають право голосу та які відносяться за місцем проживання до цієї виборчої дільниці відповідно до відомостей Державного реєстру виборців.

Відповідно до п.3 ч.3 ст. 31 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» кожний виборець має право звернутися до суду з адміністративним позовом із цих питань у порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.

Позивач як повнолітній громадянин України має право голосу на виборах, що проводяться в Україні, це право гарантовано Конституцією України. Так, у відповідності до статті 70 Конституції України право голосу на виборах і референдумах мають громадяни України, які досягли на день їх проведення вісімнадцяти років. Згідно з статтею 71 Конституції України вибори до органів державної влади та органів місцевого самоврядування є вільними і відбуваються на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування.

Право голосу на виборах в Україні може бути реалізоване за умови внесення відомостей про особу, яка набула право голосу, до Державного реєстру виборців України.

В разі встановлення особи, яка набула право голосу на виборах, відомості про яку не внесено до реєстру виборців, підлягають застосуванню положення частини 20 статті 22 Закону України «Про Державний реєстр виборців», відповідно до яких: якщо у відомостях, передбачених частинами третьою - одинадцятою цієї статті, зазначено осіб, які набули права голосу або мають право голосу, однак не включені до Реєстру, керівник органу ведення Реєстру приймає рішення щодо внесення до Реєстру записів про цих виборців. Прийняття рішення та внесення записів здійснюються у порядку, встановленому частинами четвертою - шостою статті 19 цього Закону. Перед прийняттям рішення орган ведення Реєстру може звернутися до виборця стосовно перевірки чи уточнення відомостей про нього.

Таким чином, невнесення позивача до Державного реєстру виборців України свідчить про порушення її (його) прав на участь у формуванні органів державної влади в Україні - шляхом участі у виборах - у зв'язку з протиправною бездіяльністю органів ведення Державного реєстру виборців України та Дільничної виборчої комісії.

Суд має погодитися з доводами позивача, що ця особа має усі підстави для її внесення до списків виборців, оскільки є громадянином України, за віком має право голосу та відповідну виборчу адресу. Правовою умовою реалізації виборцем свого права голосу на виборах є його включення до списків виборців на виборчій дільниці.

Згідно зі ст. ст. 5, 6 Закону України „Про Державний реєстр виборців" до названого Реєстру заносяться та в базі даних Реєстру зберігаються встановлені цим Законом відомості про виборця (персональні дані) таких видів: 1) ідентифікаційні персональні дані виборця; 2) персональні дані, які визначають місце та умови голосування виборця; 3) службові персональні дані. До ідентифікаційних персональних даних, які однозначно визначають особу виборця, належать: 1) прізвище виборця; 2) власне ім'я (усі власні імена) виборця; 3) по батькові виборця; 4) дата народження виборця; 5) місце народження виборця. За ст. 7 цього Закону до персональних даних, які визначають місце та умови голосування виборця, належить, зокрема, виборча адреса виборця, а за правилом ст. 8 цього Закону виборчою адресою виборця є адреса його житла або місця перебування виборця чи інша адреса, що замінює адресу житла виборця, яка є підставою для віднесення виборця до відповідної виборчої дільниці; виборча адреса виборця визначається за зареєстрованим місцем проживання та адресою житла виборця відповідно до Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні».

Згідно із Законом України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні», належність громадянина до відповідної територіальної громади визначається місцем його проживання. Місце проживання - це адміністративно-територіальна одиниця, на території якої особа проживає строком понад шість місяців на рік. Аналіз наведених норм законодавства дозволяє зробити суду висновок, що належність громадянина до відповідної територіальної громади визначається його місцем проживання на її території, що має бути доведено документально. Самий факт наявності або відсутності реєстрації місця проживання не може бути підставою для відмови в задоволенні вимог про внесення до списку виборців.

Оскільки позивачем документально доведений факт його належності до відповідної територіальної громади, враховуючи, що згідно із відомостями паспорта громадянина позивач проживає за обраною адресою, ця адреса є місцем його(її) постійного проживання, за яким він(вона) має право на реалізацію свого виборчого права.

Згідно із ч. 1, 2 ст. 173 КАС України право звернутися з адміністративним позовом про уточнення списку виборців, у тому числі про включення або виключення зі списку себе особисто або інших осіб, має кожен, хто має право голосу на відповідних виборах або референдумі. Адміністративні справи щодо уточнення списку виборців розглядає місцевий загальний суд як адміністративний суд за місцезнаходженням відповідної комісії.

Також суд має врахувати, що всі положення законодавства не можуть тлумачитися на шкоду правам та законним інтересам громадян України, які мають конституційне право на участь у виборах народних депутатів України як способі реалізації свого права на участь у керівництві своєю державою, тим більше, що будь-які неузгодженості не можуть бути підставою для відмови у наданні судового захисту порушеного (невизнаного) права позивача.

Принциповим у постановленні такого рішення є ті обставини, що неналежні організація та проведення виборів в Україні, що знайшло свій вияв у невключенні позивача до списків виборців, є беззаперечною підставою визнати бездіяльність виборчої комісії протиправною з вжиттям дієвих заходів до усунення виявлених порушень.

Надані суду докази згідно Закону України „Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні" свідчать про обране позивачем місце проживання, за яким він(вона) проживає постійно і має реєстрацію у встановленому законом порядку. За встановлених судом обставин адміністративний позов про уточнення списку виборців (про включення до списку себе особисто) по вказаній виборчій дільниці підлягає задоволенню.

Керуючись ст. 70 Конституції України, ст.ст. 2, 4, 6, 7, 17-20, 104, 172 Кодексу адміністративного судочинства Україна, Законом України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів», Законом України «Про вибори Президента України», Законом України "Про Державний реєстр виборців", СУД -

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов про уточнення списку виборців шляхом включення до списку виборців - задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Дільничної виборчої комісії, що знайшла свій вияв у невключенні ОСОБА_1 до списків виборців.

Зобов'язати Дільничну виборчу комісію виборчої дільниці № 511251 виборчого округу № 137 м. Одеси внести зміни до уточненого списку виборців і включити громадянина України ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_2, до уточненого списку виборців на позачергових виборах Президента України, позачергових місцевих виборах, призначених на « 25» травня 2014 року, а також під час повторного голосування (в разі його призначення, проведення), видати їй/йому відповідні бюлетені для голосування та допустити до голосування на цій виборчій дільниці у порядок та спосіб, визначені законодавством.

Копію постанови видати на руки позивачу для її доставки до дільничної виборчої комісії з метою її виконання.

Направити це судове рішення про внесення змін до попереднього списку виборців до відповідного органу ведення Державного реєстру виборців та до відповідної дільничної виборчої комісії для негайного направлення до такого органу.

Постанова суду підлягає негайному виконанню згідно з ч. 6 ст. 173 КАС України.

Судові рішення за наслідками розгляду справ, визначених статтями 172-175 цього Кодексу, можуть бути оскаржені в апеляційному порядку у дводенний строк з дня їх проголошення, а судові рішення, ухвалені до дня голосування, - не пізніш як за чотири години до початку голосування.

СУДДЯ: С.О.Погрібний

21.05.2014

Джерело: ЄДРСР 38888870
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку