П О С Т А Н О ВА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Вінниця
20 травня 2014 р. Справа № 802/1434/14-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Крапівницької Н.Л.,
секретаря с/з Середюка М.А.,
за участю представників сторін:
позивача Посташа Д.О.,
відповідача ОСОБА_1 ,
третьої особи Шабльовського А.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у м. Вінниці адміністративну справу
за позовом ОСОБА_2
до військової частини НОМЕР_1 Міністерства оборони України;
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Вінницький зональний відділ Військової служби правопорядку
про визнання дій протиправними та скасування наказу, -
В С Т А Н О В И В :
До суду з адміністративним позовом звернувся ОСОБА_2 до військової частини НОМЕР_1 Міністерства оборони України; третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Вінницький зональний відділ Військової служби правопорядку про визнання дій протиправними та скасування наказу №43 від 29 березня 2014 року «Про притягнення до дисциплінарної відповідальності підполковника ОСОБА_2 ».
В обґрунтування своїх позовних вимог позивач ОСОБА_2 в судовому засіданні зазначив, що за зверненням його колишньої дружини Вінницьким зональним відділом військової служби правопорядку проведено перевірку фактів, що викладено у ньому. За наслідками перевірки внесено подання від 25.03.14р. на адресу керівництва військової частини НОМЕР_1 . На підставі подання відповідачем прийнято наказ №43 від 29 березня 2014 року «Про притягнення до дисциплінарної відповідальності підполковника ОСОБА_2 ». Вважає, його незаконним і як таким, що винесено безпідставно по фактам, які заперечує позивач.
Відповідач, представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Вінницький зональний відділ Військової служби правопорядку позов не визнали і в судовому засіданні пояснили, що перевірку по обставинам, які викладено у зверненні ОСОБА_3 проведено правомірно, а факти, які встановлено під час перевірки підтвердились, а тому оскаржуваний наказ винесено правомірно і дії керівництва військової частини відповідають вимогам чинного законодавства.
Норми п. 2 ст. 2 КАС України передбачають, що до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб`єктів владних повноважень. Стаття 71 КАС України передбачає, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Суб`єкт владних повноважень повинен надати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі, суд, згідно ст. 86 КАС України оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Судом встановлено наступні обставини по справі.
Командир військової частини НОМЕР_1 видав наказ №43 від 29.03.14р. «Про притягнення до дисциплінарної відповідальності підполковника ОСОБА_2 » на виконання подання від 25.03.2014 №636 начальника Вінницького зонального відділу Військової служби правопорядку щодо усунення порушень Статуту внутрішньої служби Збройних Сил України, причин та умов, що сприяли порушенню адміністративного законодавства, допущених військовослужбовцем військової частини НОМЕР_1 підполковником ОСОБА_2 .. Так, в лютому 2014 року на адресу Вінницького прокурора з нагляду за дотриманням законів у воєнній сфері надійшла скарга від громадянки ОСОБА_3 на протиправні дії підполковника ОСОБА_2 , яка надіслана, у подальшому, для відповідного реагування до Вінницького зонального відділу Військової служби правопорядку. За результатами проведеної Вінницьким зональним відділом Військової служби правопорядку перевіркою факти, які викладено у зверненні ОСОБА_3 підтвердились, в зв`язку з чим, на адресу відповідача внесено 25.03.14р. за №636 подання щодо усунення порушень Статуту внутрішньої служби Збройних Сил України, причин та умов, що сприяли порушенню адміністративного законодавства, допущених військовослужбовцем військової частини НОМЕР_1 підполковником ОСОБА_2 .. У поданні запропоновано вирішити питання про притягнення до дисциплінарної відповідальності ОСОБА_2 за допущені ним порушення.
Статтею 1 Закону України «Про Військову службу правопорядку у Збройних Силах України» визначено, що військова служба правопорядку у Збройних Силах України є спеціальне правоохоронне формування у складі Збройних Сил України, призначене для забезпечення правопорядку і військової дисципліни серед військовослужбовців Збройних Сил України у місцях дислокації військових частин, на вулицях і в громадських місцях; для запобігання злочинам, іншим правопорушенням у Збройних Силах України, їх припинення; для захисту життя, здоров`я, прав і законних інтересів військовослужбовців.
Відповідно до п.17 ст. 7 даного Закону, військовослужбовцями Служби правопорядку під час виконання покладених на них завдань надається право, у межах своєї компетенції, вносити відповідним органам виконавчої влади, військовому командуванню, органам місцевого самоврядування, громадським організаціям або посадовим особам підприємств, установ та організацій незалежно від їх підпорядкування і форми власності подання щодо усунення порушень закону, причин і умов, що їм сприяють.
А тому, подання, яке внесено на адресу відповідача є обов`язковим для виконання і відповідного реагування, і не потребує проведення додаткової перевірки відповідачем.
Згідно до ст. ст.11, 49, 56 Статуту внутрішньої служби Збройних Сил України, затвердженого Законом України від 24.03.1999 року військовослужбовці зобов`язані, в тому числі: свято і непорушно додержуватися Конституції України та законів України, Військової присяги, віддано служити Українському народові, сумлінно і чесно виконувати військовий обов`язок. Військовослужбовці повинні постійно бути зразком високої культури, скромності й витримки, берегти військову честь, захищати свою й поважати гідність інших людей, зобов`язані завжди пам`ятати, що за їх поведінкою судять не лише про них, а й про Збройні Сили України в цілому. Так, відповідно до ст. 56 Статуту військовослужбовці повинні бути ввічливими у спілкуванні з іншими особами, виявляти особливу увагу до осіб похилого віку, жінок і дітей, сприяти захистові честі й гідності громадян, додержанню громадського порядку, а також подавати допомогу при нещасних випадках, виникненні пожежі чи стихійного лиха.
Суд вважає, що відповідно до Дисциплінарного статуту Збройних Сил України, військова дисципліна це бездоганне і неухильне додержання всіма військовослужбовцями порядку і правил, встановлених військовими статутами та іншим законодавством України. Військова дисципліна зобов`язує кожного військовослужбовця в тому числі: поводитися з гідністю й честю, не допускати самому і стримувати інших від негідних вчинків.
Норми частини 3 ст. 5 Дисциплінарного статуту передбачають, що стосовно кожного випадку правопорушення командир зобов`язаний прийняти рішення щодо необхідності притягнення винного до відповідальності залежно від обставин скоєння правопорушення, ступеня вини, попередньої поведінки порушника та розміру завданих державі та іншим особам збитків.
Так, в порушення вказаних вимог Статуту, з боку позивача ОСОБА_2 мав місце факт недотримання військової дисципліни, а тому, суд вважає, що правомірно третьою особою проведено службову перевірку за наслідками якої, відповідачем винесено наказ №43 від 29 березня 2014 року «Про притягнення до дисциплінарної відповідальності підполковника ОСОБА_2 ».
Так, підставами для визнання акта недійсним є невідповідність його вимогам чинного законодавства та/або визначений законом компетенції органу який видав цей акт. Якщо ж акт в цілому узгоджується з вимогами чинного законодавства і прийнятий відповідно до обставин, що склалися, тобто є вірним по суті, то окремі порушення встановленої процедури прийняття акта не можуть бути підставою для визнання його недійсним, якщо інше не передбачене законодавством.
Обґрунтувавши і оцінивши представлені по справі докази, суд приходить до переконання, що дії військової частини НОМЕР_1 повністю відповідають вимогам чинного законодавства та сприяють підтриманню належного рівня військової дисципліни та правопорядку, а підстави для задоволення позовних вимог ОСОБА_2 про скасування наказу військової частини НОМЕР_1 №43 від 29 березня 2014 року «Про притягнення до дисциплінарної відповідальності підполковника ОСОБА_2 » відсутні.
Керуючись ст.ст. 158,160-163,167 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
В позові ОСОБА_2 до військової частини НОМЕР_1 Міністерства оборони України; третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Вінницький зональний відділ військової служби правопорядку про визнання дій протиправними та скасування наказу №43 від 29 березня 2014 року «Про притягнення до дисциплінарної відповідальності підполковника ОСОБА_2 » відмовити.
Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Вінницький окружний адміністративний суд, шляхом подачі в 10-ти денний строк, з дня її проголошення, апеляційної скарги у порядок і строки, передбачені статтями 186 і 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова суду набирає законної сили в порядку ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
СуддяКрапівницька Н. Л.