open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 760/4528/14-п

3-1714/14

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 березня 2014 року суддя Солом'янського районного суду м. Києва Українець В.В., розглянувши матеріали, які надійшли від Міністерства доходів і зборів України про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний код платника податків НОМЕР_1, працює: директором ТОВ «Знам'янський агрохім», проживає: АДРЕСА_1,

за ст. 472 МК України, -

в с т а н о в и в:

09 жовтня 2013 року до Солом'янського районного суду м. Києва надійшли матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за порушення митних правил.

Відповідно до протоколу № 0712/10000/13 про порушення митних правил від 16 вересня 2013 року на митну територію України в зоні діяльності Львівської митниці з Польщі 09 вересня 2013 року автомобільним транспортом ввезено товар «продукт «Siarczan Magnezu granulowany MgS 21-30» являє собою штучний сульфат магнію гранульований…» загальною вагою брутто 20040 кг, нетто-20000 кг на адресу ТОВ «Знам'янський агрохім».

Товар переміщувався на підставі товаросупровідних документів: договору купівлі-продажу PL/831220876/13-0131 від 01 липня 2013 року, інвойсу № 3100049160 від 09 вересня 2013 року, сертифікату походження товару № PL/MF/AG 0071346 від 19 серпня 2013 року, CMR б/н від 09 вересня 2013 року.

Згідно з договором купілі-продажу продавцем товару виступає компанія «ZAKLADY CHEMICZNE «Siarkopol» TARNO BRZEG sp.zo.o., 39-400 Tarnobrzeg, ul. Chemiczna 3» Польща, покупець товару - ТОВ «Знам'янський агрохім».

Товар надійшов у зону діяльності Київської міжрегіональної митниці, зона митного контролю митного поста «Столичний» ВМО-1.

10 вересня 2013 року відповідно до договору доручення № 03-13/У від 11 липня 2013 року про надання послуг по декларуванню товарів між ТОВ «Укртрансінтер» та ТОВ «Знам'янський агрохім», декларантом ТОВ «Укртрансінтер» ОСОБА_2 було подано митну декларацію, яка була прийнята митним постом «Столичний» до оформлення з присвоєнням декларації номера 100270000/2013/177029.

У графі 31 «Вантажні місця та опис товару, маркування» митної декларації № 100270000/2013/177029 декларант ОСОБА_2 зазначила відомості про товари та правильність цих відомостей засвідчила у графі 54 митної декларації своїм підписом, а саме:

«продукт «Siarczan Magnezu granulowany MgS 21-30» являє собою штучний сульфат магнію гранульований, що містить одну молекулу кристалізаційної води, незначні домішки сполук кальцію, кремнію, заліза, фосфору, міді тощо. Вага нетто 20000 кг. Сфера застосування: використання в якості сировини для виробництва магнезіальних цементів, як наповнювач для паперу та добрив, та в текстильній промисловості. Торговельна марка «Siarkopol», фірма виробник -«ZAKLADY CHEMICZNE «Siarkopol» TARNO BRZEG sp.zo.o., 39-400 Tarnobrzeg, ul. Chemiczna 3» Польща.

Під час проведення митного огляду товару 10 вересня 2013 року за митною декларацією № 100270000/2013/177029 посадовою особою митниці встановлено, що заявлений до митного оформлення товар відповідає супровідним документам щодо ваги, виробника товару, але при цьому було встановлено, що на маркуванні товару виробником було зазначено, що товар є «добривом гранульованим неорганічним» (Nawoz nieorganiczny granulowany) та була наявна інструкція щодо його застосування.

Крім того, в супровідних документах, сертифікаті дослідження товару, інвойсі та договорі купівлі-продажу PL/831220876/13-0131 від 01 липня 2013 року в п. 9.2 зазначено, що товар є «добриво».

Враховуючи виявлену невідповідність інформації в супровідних документах та інформації, заявленій в гр. 31 митної декларації № 100270000/2013/177029, а також наявного маркування товару, 10 вересня 2013 року, директором ТОВ «Знам'янський агрохім» ОСОБА_1 було направлено лист до Київської міжрегіональної митниці з інформацією про те, що штучний сульфат магнію гранульований MgS 21-30 САS: 7487-88-9 являється сировиною, оскільки він є продуктом, який виробляється методом грануляції пиловидної суміші, яка утворюється шляхом хімічного розпаду карбоната магнію при взаємодії сірчаної кислоти. Виходячи з цього, продукт містить магній (в більшій мірі) у формі сульфату магнію, а в меншій мірі - у формі не розкладеного карбонату магнію. Виходячи із вищевказаного, даний товар є сировиною, яка не потребує державної реєстрації.

З метою перевірки наданої інформації, Київською міжрегіональною митницею був направлений запит до Міністерства екології та природних ресурсів України, стосовно надання інформації щодо необхідності державної реєстрації вищевказаного продукту.

Своїм листом № 3202/07/4-7 від 12 вересня 2013 року Міністерство екології та природних ресурсів України проінформувало митницю про те, що згідно зі ст. 4 Закону України «Про пестициди і агрохімікати» від 02 березня 1995 року № 86/95-ВР, забороняється ввезення на митну територію України (крім дослідних партій, що використовуються для державних випробовувань та наукових досліджень), виробництво (крім виробництва для експорту та виробництва дослідних партій, що використовуються для державних випробовувань, науково-технологічних досліджень та випробовувань), торгівля, застосування та рекламування пестицидів і агрохімікатів до їх державної реєстрації, а особи винні у застосуванні пестицидів та агрохімікатів, які не пройшли державних випробувань, реєстрації та перереєстрації несуть цивільну, адміністративну, дисциплінарну або кримінальну відповідальність, згідно зі ст. 20 Закону України «Про пестициди і агрохімікати».

Проведеною перевіркою та інформацією, розміщеною на сайті виробника, Київською міжрегіональною митницею було встановлено, що даний продукт-сульфат магнію, відноситься до агрохімікатів та потребує державної реєстрації в Мінприроди України згідно з Законом України «Про пестициди і агрохімікати» та в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України від 04 березня 1996 року № 295 «Порядок проведення державних випробувань, державної реєстрації та перереєстрації, видання переліків пестицидів та агрохімікатів дозволених до використання в Україні».

При проведенні митного контролю не встановлено наявність реєстраційних документів на вищевказаний товар при ввезенні на митну територію України.

Враховуючи викладене, Київська міжрегіональна митниця прийшла до висновку, що товар, який було переміщено на митну територію України на адресу ТОВ «Знам'янський агрохім» не було заявлено декларантом ОСОБА_2 в МД 100270000/2013/177029 в гр. 31 у відповідності з вимогами законодавства щодо заявлення точних та достовірних відомостей про товар, який підлягав обов'язковому декларуванню, а саме: не вказано в митній декларації, що даний товар є «добривом», а не як вказано в 31 гр. - «що це товар, який використовується як сировина».

Також при декларуванні не було враховано маркування на упаковці виробника товару, на якій чітко зазначено, що товаром є «добрива».

В своєму поясненні декларант ОСОБА_2 зазначила, що вона відповідно до договору доручення № 03-13/У від 11 липня 2013 року про надання послуг по декларуванню товарів, подала до митного оформлення товар за МД № 100270000/2013/177029 та супровідні документи на товар. Всю необхідну інформацію про товар, який підлягав митному оформленню, вона отримала від підприємства - отримувача товару ТОВ «Знам'янський агрохім», директором якого є ОСОБА_1 Їй також керівником підприємства був наданий лист до Київської міжрегіональної митниці від 10 вересня 2013 року № 7, в якому було зазначено, що даний товар не потребує державної реєстрації, а тому нею в митній декларації в гр. 44 не було зазначено інформацію про необхідний державний реєстраційний документ.

Відповідно з договором про надання послуг на декларування товарів саме «замовник» послуг - ТОВ «Знам'янський агрохім», несе відповідальність за достовірність наданих документів та відомостей про товар.

Таким чином, у діях директора ОСОБА_1 вбачаються ознаки порушення митних правил передбачених ст. 472 Митного кодексу України, а саме надання недостовірної інформації декларанту ОСОБА_2, що призвело до недекларування товарів, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей про товари (найменування товарів, характеристики…), які підлягають обов'язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.

Постановою Солом'янського районного суду м. Києва від 15 листопада 2013 року провадження в справі закрито за відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Постановою Апеляційного суду м. Києва від 29 грудня 2913 року постанову Солом'янського районного суду м. Києва від 15 листопада 2013 року скасовано, а матеріали справи повернуто до Київської регіональної митниці для проведення додаткової перевірки.

05 березня 2014 року справа повернута до Солом'янського районного суду м. Києва.

Представник ОСОБА_1 у судовому засіданні вину останнього не визнав. Пояснив, що ОСОБА_1 звернувся до Міністерства доходів і зборів України із запитом про надання йому консультації щодо визначення коду УКТ ЗЕД та зазначення наявності обмежень на ввезення на територію України вказаного у протоколі товару. На запит отримав лист Міністерства доходів і зборів України від 11 листопада 2013 року та діяв відповідно до узгодженої позиції Міністерства, викладеної у цьому листі.

Крім того, строк притягнення до адміністративної відповідальності вже сплинув, оскільки протокол про порушення митних правил був складений 16 вересня 2013 року.

Зазначив, що відомості про товари, зазначені в митній декларації, є вірними та дають змогу правильно ідентифікувати товар. Також вказав, що для ввезення сульфату магнію гранульованого за кодом УКТ ЗЕД 2833 21 00 00 не потрібна його реєстрація в реєстрі пестицидів та агрохімікатів, він також не включений до переліку товарів, ввезення яких на територію України обмежений.

Вважає, що адміністративна справа підлягає закриттю у зв'язку з відсутністю в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення.

Представник Прокуратури Солом'янського району м. Києва у суді підтримав складений щодо ОСОБА_1 протокол про порушення митних правил.

Представник Міністерства доходів і зборів України у судовому засіданні пояснила, що ОСОБА_1 порушив митні правила, у зв'язку з чим щодо останнього складено протокол про порушення митних правил № 0712/10000/13 за ст. 472 МК України.

Заслухавши пояснення учасників судового розгляду, розглянувши отримані матеріали, вбачається наступне.

Встановлено, що 09 вересня 2013 року в зоні діяльності Львівської митниці з Польщі автомобільним транспортом ввезено товар «продукт «Siarczan Magnezu granulowany MgS 21-30» являє собою штучний сульфат магнію гранульований…» загальною вагою брутто 20040 кг, нетто-20000 кг на адресу ТОВ «Знам'янський агрохім».

Товар переміщувався на підставі товаросупровідних документів: договору купівлі-продажу PL/831220876/13-0131 від 01 липня 2013 року, інвойсу № 3100049160 від 09 вересня 2013 року, сертифікату походження товару № PL/MF/AG 0071346 від 19 серпня 2013 року, CMR б/н від 09 вересня 2013 року.

Статтею 472 МК України передбачена відповідальність за порушення установленого Митним кодексом України порядку декларування товарів, перелік яких установлюється Митним кодексом України і Кабінетом Міністрів України, транспортних засобів комерційного призначення, переміщуваних через митний кордон України, шляхом незаяви за встановленою формою точних відомостей про товари і транспортні засоби, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю і митного оформлення, під час такого переміщення.

16 вересня 2013 року стосовно ОСОБА_1 складено протокол про порушення митних правил № 0712/10000/13 за ст. 472 МК України за недекларування товарів, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей про товари, які підлягають обов'язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.

Як випливає зі змісту договору купівлі-продажу PL/831220876/13-0131 від 01 липня 2013 року, інвойсу № 3100049160 від 09 вересня 2013 року, сертифікату походження товару № PL/MF/AG 0071344 від 19 серпня 2013 року товар, що був придбаний ТОВ «Знам'янський агрохім» та ввезений на територію України для його подальшого використання у якості сировини для виробництва магнезіального цементу, є хімічна сполука «Siarczan Magnezu granulowany MgS 21-30» (сульфат магнію гранульований MgS 21-30).

Правила встановлення коду товару за УКТ ЗЕД визначені у Додатку до Закону України «Про Митний тариф України» № 2371-III від 05 квітня 2001 року.

Відповідно до правила 3 (б): «суміші, багатокомпонентні товари, які складаються з різних матеріалів або вироблені з різних компонентів, товари, що надходять у продаж у наборах для роздрібної торгівлі, класифікація яких не може здійснюватися згідно з правилом 3 (a), повинні класифікуватися за тим матеріалом чи компонентом, який визначає основні властивості цих товарів, за умови, що цей критерій можна застосувати».

Матеріалом, який визначає основні властивості товару під назвою «Siarczan Magnezu granulowany MgS 21-30» (сульфат магнію гранульований MgS 21-30) є сульфат магнію.

Отже, з врахуванням наведених норм Закону України «Про Митний тариф України», кодом товару є 2833 21 00 00 (продукція хімічної та пов'язаних з нею галузей промисловості. Продукти неорганічної хімії: неорганічні або органічні сполуки дорогоцінних металів, рідкоземельних металів, радіоактивних елементів або ізотопів. Сульфати; галуни; пероксосульфати (персульфати): інші сульфати (магнію).

Листом-відповіддю від 11 листопада 2013 року № 5786/К/99-99-24-02-09-14 на заяву-звернення ОСОБА_1 про надання інформації у вигляді консультації Міністерство доходів і зборів України повідомило, що сульфат магнію штучний класифікується за кодом 2833 21 00 00 згідно з УКТЗЕД, на який Митним тарифом України встановлено ставки ввізного мита: пільгова та повна 0 %.

Так, відповідно до частини 1 статті 21 МК України за зверненнями підприємств та громадян, що переміщують товари, транспортні засоби комерційного призначення через митний кордон України або провадять діяльність, контроль за якою відповідно до цього Кодексу покладено на органи доходів і зборів (заінтересованих осіб), органи доходів і зборів безоплатно надають консультації з питань практичного застосування окремих норм законодавства України з питань державної митної справи. Згідно з частиною 5 статті 21 МК України не може бути притягнуто до відповідальності особу, яка діяла відповідно до консультації з питань практичного застосування окремих норм законодавства України з питань державної митної справи, наданої в письмовій або електронній формі, а також до узагальненої консультації, зокрема, на підставі того, що у подальшому такі консультації були змінені або скасовані.

У матеріалах справи також міститься експертний висновок № К-2301 від 04 жовтня 2013 року, складений Київською Торгово-промисловою палатою (а.с. 96-97, т. 1), та висновок експертного товарознавчого дослідження № 1-02/10 від 02 жовтня 2013 року, складений Українським центром судових експертиз (а.с. 98-103, т. 1), які підтверджують правильність визначення коду товару як 2833 21 00 00.

З врахуванням наведеного, суд приходить висновку про правильність зазначення відомостей про товар та правильність коду товару.

Щодо необхідності державної реєстрації ввезеного товару, суд вважає за необхідне зазначити таке.

Відповідно до п. 13 ч. 1 ст. 4 МК України заходами нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності є не пов'язані із застосуванням мита до товарів, що переміщуються через митний кордон України, встановлені відповідно до закону заборони та/або обмеження, спрямовані на захист внутрішнього ринку, громадського порядку та безпеки, суспільної моралі, на охорону здоров'я та життя людей і тварин, охорону навколишнього природного середовища, захист прав споживачів товарів, що ввозяться в Україну, а також на охорону національної культурної та історичної спадщини.

Відповідно до ч. 1 ст. 197 МК України у випадках, передбачених законом, на окремі товари встановлюються обмеження щодо їх переміщення через митний кордон України. Пропуск таких товарів через митний кордон України та їх митне оформлення здійснюються органами доходів і зборів на підставі отриманих з використанням засобів інформаційних технологій документів, які підтверджують дотримання зазначених обмежень, виданих державними органами, уповноваженими на здійснення відповідних контрольних функцій, іншими юридичними особами, уповноваженими на їх видачу, якщо подання таких документів органам доходів і зборів передбачено законами України.

Переліки таких товарів (із зазначенням їх опису та коду згідно з УКТ ЗЕД), а також порядок видачі відповідних дозволів та їх обігу з використанням засобів інформаційних технологій затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 року № 436.

Разом з тим, як вбачається зі змісту цієї постанови, товар із кодом УКТ ЗЕД 2833 21 00 00 (штучний сульфат магнію гранульований) не включений до переліку товарів, на які встановлені обмеження щодо переміщення через митний кордон України, а тому міг переміщатись на митну територію України без обмежень та без надання додаткових реєстраційних документів.

Митний орган з посиланням на лист Міністерства екології і природних ресурсів України від 12 вересня 2013 року № 3202/07/4-7 та статтю 4 Закону України «Про пестициди і агрохімікати» доходить висновку, що на митну територію України забороняється ввезення, виробництво, торгівля, застосування та рекламування пестицидів та агрохімікатів до їх державної реєстрації.

Натомість, наведений товар був придбаний ТОВ «Знам'янський агрохім» та ввезений на територію України для його подальшого використання у якості сировини для виробництва магнезіального цементу.

Належних доказів на підтвердження того, що штучний сульфат магнію гранульований MgS 21 30 буде використовуватись у якості добрива представником митного органу не надано.

Крім того, відповідно до підпунктів «і», «ї» пункту 201.1 Податкового кодексу України у податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити, зокрема: код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України); номер та дата митної декларації, за якою було здійснено митне оформлення товару, ввезеного на митну територію України. Отже, уповноважений орган доходів і зборів України може визначити походження товару та встановити його подальше використання одержувачем товару, та притягнути винних осіб до відповідальності за порушення вимог чинного законодавства.

Як вбачається з листа Державної митної служби України від 02 листопада 2012 року № 16/1-16.3/2406-ЕП товар із кодом УКТ ЗЕД 2833 21 00 00 (штучний сульфат магнію) взагалі не включений до переліку пестицидів та хімікатів.

Також, відповідно до листа Міністерства доходів і зборів України від 11 листопада 2013 року № 5786/К/99-99-24-02-09-14 пропуск та митне оформлення сульфатів (товарна позиція 2833) здійснюється після проведення екологічного контрою товарів, включених у цю товарну позицію, про що має бути проставлено відповідний штамп територіального органу Держекоінспекції України на товаросупровідних документах.

Так, міжнародна товарно-транспортна накладна (CMR) містить відмітку Держаної екологічної інспекції у Львівській області «Екологічний контроль. Ввіз/вивіз дозволено», а тому ТОВ «Знам'янський агрохім» дотримано встановлений порядок пропуску та митного оформлення товару сульфату магнію гранульованого MgS 21-30.

На підтвердження наведеного, Державною екологічною інспекцією у Львівській області надано дозвіл на ввезення на територію України сульфату магнію за кодом УКТ ЗЕД 2833 21 00 00 без його реєстрації, про що свідчить штамп Державної екологічної інспекції у Львівській області на міжнародній товарно-транспортній накладній (CMR).

Також, зважаючи на ту обставину, що товар не був імпортований в Україну (та випущений в вільний обіг), а повинен був бути реекспортований, його реєстрація, навіть для використання у якості добрива, не є необхідною, оскільки згідно зі ст. 4 Закону України «Про пестициди та агрохімікати» добрива вироблені на експорт не підлягають реєстрації в Україні.

Крім того, за диспозицією ст. 472 МК України суб'єктивна сторона такого правопорушення передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер порушення порядку декларування товарів і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку.

Як вбачається з матеріалів справи, встановивши невідповідність інформації у супровідних документах з інформацією виробника на маркуванні товару, зазначеним як «добриво гранульоване неорганічне» (Nawoz nieorganiczny granulowany), Центральне митне управління лабораторних досліджень та експертної роботи, а саме Служба досліджень хімічної та промислової продукції, зробила свій висновок про те, що надану на дослідження пробу ідентифіковано як сполуку - магнію сульфат, що містить одну молекулу кристалізаційної води, незначні домішки сполук кальцію, кремнію, заліза, фосфору міді тощо. Визначити природу походження товару не видалося можливим у зв'язку з відсутністю необхідного обладнання.

Крім того, у висновку зазначено, що «сфера застосування та спосіб використання визначаються фірмою виробником» (т. 2, а.с. 32-33).

Тобто, мова не йде про назву товару, а виключно про сферу застосування та спосіб використання товару, які і визначають потребу у його державній реєстрації.

Як пояснив у суді представник ОСОБА_1, штучний сульфат магнію гранульований, імпортований на адресу ТОВ «Знам'янський агрохім», в подальшому на підставі договору поставки з ТОВ «СОЛІУС» реалізується останньому з метою використання в якості сировини для виробництва магнезіальних цементів.

Вважає, що штучний сульфат магнію гранульований не потребує державної реєстрації через те, що є сировиною.

Крім того, під час реєстрації підприємства в Київській міжрегіональній митниці цьому товару визначено код за УКТ ЗЕД 2833 21 00. Код дає змогу правильно ідентифікувати товар, саме як продукт «Siarczan Magnezu granulowany MgS 21-30», тобто штучний сульфат магнію гранульований. Усі дані про товар правильно вказані у декларації.

Також визначений митницею код товару 2833 21 00 вказаний в експортній митній декларації Європейського Союзу та сертифікаті походження товару митного органу Польщі і надалі буде незмінно зазначатись під час його реалізації, в тому числі шляхом зазначення коду в податкових накладних. Себе винним у вчиненні порушення митних правил не вважає.

У листі підприємства «ZAKLADY CHEMICZNE «Siarkopol» TARNOBRZEG sp.z o.o. від 04 жовтня 2013 pоку зазначається, що сульфат магнію (MgS 21-30) («товар»), який був поставлений ТОВ «Знамянський агрохім» на підставі договору поставки № PL/831220876/13-0131 від 01 липня 2013 pоку, може бути використаний в якості сировини для виробництва магнезіальних цементів та в якості добрива. Товар було експортовано з Європейського Союзу (Польщі) згідно з кодом HS Commodity Code 28332100 (т. 1, а.с. 106).

Також у зазначеному листі вказується, що у виробника відсутня можливість спеціального пакування/маркування товару для його використання в інших цілях, як і відсутні інші бланки сертифікатів аналізу. Правильність коду 2833 21 00 підтверджена митними органами Республіки Польща, який зазначається в сертифікатах походження товару, що додаються до кожної партії товару, та шляхом оформлення відповідних експортних митних декларацій.

Отже виробником товару фактично підтверджена правильність класифікації товару, як сульфату магнію гранульованого, що відповідає висновку Служби досліджень хімічної та промислової продукції, та роз'яснено, що маркування товару у якості добрива зроблено через відсутність виробничої можливості маркувати товар спеціальним чином залежно від цілі використання.

Цільове призначення товару, як використання в якості сировини для виробництва магнезіальних цементів, підтверджене договором поставки № 10/2013 від 01 серпня 2013 року між ТОВ «Знам'янський агрохім» з ТОВ «СОЛІУС», у якому зокрема зазначається, що продавець зобов'язується поставити та передати у власність, а покупець зобов'язується прийняти та оплатити сировину для виробництва магнезіальних цементів - штучний сульфат магнію гранульований МgS 21-30, що містить одну молекулу кристалізаційної води, незначні домішки сполук кальцію, кремнію, заліза, фосфору, міді, у асортименті, кількості та за цінами, які вказані в Специфікації (т. 1, а.с. 107-113).

Відповідний код товару CN 2833 2100 зазначено в міжнародній товарно-транспортній накладній (CMR) А № б/н, в інвойсі № 3100049162 від 09 вересня 2013 року, та в сертифікаті походження товару № PL/MF/AG 0071346 від 19 червня 2013 року (т. 1, а.с. 81-85).

Щодо правильності визначення коду товару УКТ ЗЕД 2833 21 00, сульфату магнію гранульованого, у своїх експертних висновках визначились Київська торгово-промислова палата та Український центр судових експертиз, який зокрема зазначив, що згідно з Українським класифікатором товарів зовнішньоекономічної діяльності товар, а саме: сульфат магнію гранульований MgS 21-30 торгової марки Siarkopol, придбаний по контракту № PL/831220876/13-0131 від 01 липня 2013 року належить до коду - 2833 21 00 00 та відповідає наступним характеристикам: СОЛІ та ПЕРОКСОСОЛІ НЕОРГАНІЧНИХ КИСЛОТ і МЕТАЛІВ [28Е] - сульфати; галуни; пероксосульфати (персульфати) [2833] - інші сульфати [2833 2] - магнію [2833 21 00 00] (т. 1, а.с. 96-103).

В матеріалах справи міститься лист № 3202/07/4-7 від 12 вересня 2013 року (т. 1, а.с. 12-13) Міністерства екології та природних ресурсів України, на який, як на основний доказ необхідності державної реєстрації товару в Мінприроди України, посилається представник Київської міжрегіональної митниці.

У листі викладені вимоги ст. 4 Закону України «Про пестициди і агрохімікати» щодо заборони ввезення на митну територію України пестицидів і агрохімікатів до їх державної реєстрації, та вказано про те, що «прийнявши до уваги додаток до листа Київської міжрегіональної митниці Міндоходів (копію сертифікату аналізу сульфату магнію виробництва компанії «ZAKLADY CHEMICZNE «Siarkopol» TARNOBRZEG sp.z o.o. та інформацію розміщену на сайті виробника (http://www.zchsiarkopol.pl), можна зробити висновок, що сульфат магнію виробництва вказаної компанії відноситься до агрохімікатів та потребує державної реєстрації в Мінприроди України згідно із ЗУ «Про пестициди і агрохімікати».

Разом з тим, суду надано лист Міністерства екології та природних ресурсів України № 4676/07/4-7 від 21 листопада 2013 року (т. 1, а.с. 197-198), у якому зазначається, що сульфат магнію - ефективне магнієве сірковмісне добриво для підживлення сільськогосподарських культур, і у разі його використання в сільському господарстві, вищезазначений продукт потребує державної реєстрації в Міністерстві екології та природних ресурсів відповідно до Закону України «Про пестициди і агрохімікати» в порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 04 березня 1996 року № 295, а сульфат магнію, який використовується у якості сировини для виробництва магнезіальних цементів, не потребує державної реєстрації в Мінприроди України.

Суду також надано лист Міністерства доходів і зборів України № 5786/к/99-99-24-02-09-14 від 11листопада 2013 року (т. 1, а.с. 202-204), у якому серед іншого вказано, що штучний сульфат магнію класифікується за кодом УКТ ЗЕД 2833 21 00 00, тобто за тим самим кодом, який вказаний декларантом при митному оформленні товару.

Виходячи з вимог митниці про те, що спірний товар є добривом, він підлягає класифікації в групі УКТ ЗЕД 31 (Закон України «Про Митний тариф України»), але такого по справі не встановлено.

Крім того, у відповідності до ч. 4 ст. 69 МК України, у разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів, орган доходів і зборів має право самостійно класифікувати такі товари.

Порядок контролю правильності класифікації товарів затверджено наказом Мінфіну № 650 від 30 травня 2012 року «Про затвердження Порядку роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 02 липня 2012 року № 1085/21397.

В матеріалах справи відсутні будь-які рішення митного органу щодо самостійної класифікації спірного товару і представник митниці жодних пояснень відносно того, що подібні рішення приймалися, суду не надав. Тобто, що у разі незгоди з класифікацією спірного товару за кодом УКТ ЗЕД 2833 21 00 00, митний орган був наділений повноваженнями прийняти самостійне рішення щодо класифікації товару, проте всупереч вимогам ст. 69 МК України, цього не зробив, що свідчить про те, що митний орган, фактично оспорюючи класифікацію товару за кодом УКТ ЗЕД 2833 21 00 00, не діяв у спосіб, встановлений МК України і не прийняв відповідне рішення з цього приводу, і довести зворотне з цього приводу у суді не зміг.

Між тим, перевіркою матеріалів справи не встановлено жодних даних про те, що товар «продукт «Siarczan Magnezu granulowany MgS 21-30», який являє собою штучний сульфат магнію гранульований, буде використовуватись в сільському господарстві, а навпаки, наявні докази, які підтверджують мету його використання у виробництві магнезіальних цементів, що у свою чергу не потребує державної реєстрації.

Відповідно до ч. 1 ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Згідно ст. 487 МК України, провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до п. 1 ст. 247 КпАП України провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути почато, а розпочате підлягає закриттю за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.

З огляду на наведене, враховуючи всі обставини справи в їх сукупності, вбачається, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст. 472 МК України.

Керуючись статтями 458, 472, 486, 487, 495, 497, 522, 524, 526-529 МК України, статтями 9, 247, 283, 284, 294 КпАП України,

п о с т а н о в и в:

Закрити провадження в справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст. 472 МК України у зв'язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Повернути ТОВ «Знам'янський агрохім» (код ЄДРПОУ 35551592) товар «Добриво гранульоване неорганічне (Nawoz neorganiczny granulowany) MgS 21-03, Торговельна марка «Siarkopol», фірма-виробник «ZAKLADY CHEMICZNE «Siarkopol» TARNOBRZEG sp.z.o.o., 39-400 Tarnobrzeg, ul. Chemiczna 3, Польща», вагою 20000 кг на суму 52729 гривень 82 копійки, вилучений згідно протоколу про порушення митних правил від 16 вересня 2013 року № 0712/10000/13.

Постанова може бути оскаржена до Апеляційного суду міста Києва через районний суд, шляхом подання скарги протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя:

Джерело: ЄДРСР 38098948
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку