open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 2а-0770/3127/11
Моніторити
emblem
Справа № 2а-0770/3127/11

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 листопада 2013 р.

Справа № 9104/25152/12

Львівський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Сапіги В.П.,

суддів: Хобор Р.Б., Яворського І.О.,

за участі секретаря судових засідань: Сердюк О.Ю.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Великоберезнянського районного центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття на постанову Закарпатського окружного адміністративного суду від 12.12.2011 року у справі за адміністративним позовом Великоберезнянського районного центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття до ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13 про стягнення коштів, -

встановив:

Великоберезнянський районний центр зайнятості звернувся в суд із адміністративним позовом до ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13 про стягнення незаконно отриманих коштів.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на те, що відповідачів було зареєстровано у Великоберезнянському районному центрі зайнятості в пошуках роботи, надано статуси безробітних та призначено допомогу по безробіттю на підставі їх письмових заяв, в яких вони зазначили про нездійснення ними підприємницької та іншої трудової діяльності. Проте, в результаті проведеної перевірки обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним з Великоберезнянської ДПА було одержано інформацію щодо наявності у відповідачів під час перебування на обліку у Великоберезнянському районному центрі зайнятості іншого доходу, крім допомоги по безробіттю, у звязку з їх участю в роботі дільничної виборчої комісії територіального виборчого округу з виборів Президента України в 2010 році в якості членів. Тому отримані відповідачами виплати по безробіттю за цей період підлягають поверненню. На підставі наведеного Великоберезнянським районним центром зайнятості було видано накази про повернення відповідачами коштів, виплачених як допомога по безробіттю, а також направлено повідомлення щодо добровільного їх повернення. Однак, станом на день подання позовної заяви зазначені кошти відповідачі не повернули.

Постановою Закарпатського окружного адміністративного суду від 12.12.2011 року в задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Не погодившись із даною постановою суду першої інстанції, позивач оскаржив її в апеляційному поряду. Вважає, що постанова суду ухвалена з порушенням норм матеріального і процесуального права, а тому просить її скасувати та прийняти нову постанову, якою позов задовольнити.

В обґрунтування апеляційних вимог апелянт посилається на те, що ст. 36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" визначено обов'язок застрахованої особи, яка зареєстрована як безробітна, повідомляти про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг. Внаслідок умисного невиконання вказаного обов'язку з такої особи стягуються надмірно виплачені кошти, з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг. Оскільки відповідачі, яким надано статус безробітного, одночасно отримували допомогу по безробіттю та виконували іншу оплачувану роботу за цивільно-правовими договорами на виборах Президента України 2010 року, і не повідомили про це центр зайнятості, суми безпідставно виплаченої допомоги з моменту виникнення вказаних обставин, підлягають стягненню з відповідачів. Крім того, апелянт вказує на те, що суд першої інстанції першої інстанції не врахував вимоги п.п. 9, 10, 11 Положення про порядок організації та проведення оплачуваних громадських робіт затвердженого постановою КМ України № 839 від 10.09.2008 року, згідно з якими, для проведення оплачуваних громадських робіт, між центром зайнятості та роботодавцем укладається договір про організацію та проведення оплачуваних громадських робіт, однак у даному випадку такий договір не укладався.

Суд апеляційної інстанції, заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення осіб, які беруть участь в справі і з'явилися в судове засідання суду апеляційної інстанції, перевіривши матеріали справи та обговоривши підстави і межі апеляційної скарги, вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає.

Судом першої інстанції встановлено що у відповідності до вимог п. 12 Порядку реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу, і безробітних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 лютого 2007 року № 219 23 грудня 2009 року ОСОБА_2 було подано заяву до Великоберезнянського районного центру зайнятості щодо надання йому статусу безробітного з виплатою допомоги по безробіттю до вирішення питання працевлаштування, в якій останній особисто зазначив, що він не є найманим працівником, не укладав договір цивільно-правового характеру та не отримує пенсію на пільгових умовах.

На підставі поданої заяви ОСОБА_2 надано статус безробітного, розпочато виплату допомоги по безробіттю у розмірі, встановленому законодавством.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України "Про зайнятість населення" від 01.03.1991 № 803-XII, безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи.

В результаті проведеної Великоберезнянським районним центром зайнятості на підставі п. 4 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України від 13.02.2009 № 60/62 та Постановою правління Пенсійного фонду України від 13.02.2009 № 7-1, перевірки достовірності даних, які є підставою для надання особі статусу безробітної та виплати їй матеріального забезпечення, шляхом звіряння відомостей з Великоберезнянською ДПА, було виявлено, що під час перебування на обліку в Великоберезнянському районному центрі зайнятості ОСОБА_2 брав участь в роботі дільничної виборчої комісії територіального виборчого округу № 71 з виборів Президента України в 2010 році (з 22 грудня 2009 року по 27 січня 2010 року).

Згідно з розрахунком, наданим Великоберезнянським районним центром зайнятості, у період з 01.01.2010 по 27.01.2010, тобто за період роботи в дільничній виборчій комісії, ОСОБА_2 отримав допомогу по безробіттю в сумі 313,55 грн.

Наказом Великоберезнянського районного центру зайнятості від 29 липня 2011 року № 216 було прийнято рішення про відшкодування коштів, виплачених безробітному ОСОБА_2 як допомогу по безробіттю в сумі 313,55 грн.

08 липня 2009 року ОСОБА_3 було подано заяву до Великоберезнянського районного центру зайнятості щодо надання їй статусу безробітної з виплатою допомоги по безробіттю до вирішення питання працевлаштування, в якій остання особисто зазначила, що вона не є найманим працівником, не укладала договір цивільно-правового характеру та не отримує пенсію на пільгових умовах.

На підставі поданої заяви ОСОБА_3 надано статус безробітної, розпочато виплату допомоги по безробіттю у розмірі, встановленому законодавством.

В результаті проведеної Великоберезнянським районним центром зайнятості перевірки достовірності даних, які є підставою для надання особі статусу безробітної та виплати їй матеріального забезпечення, шляхом звіряння відомостей з Великоберезнянською ДПА, було виявлено, що під час перебування на обліку в Великоберезнянському районному центрі зайнятості ОСОБА_3 брала участь в роботі дільничної виборчої комісії територіального виборчого округу № 71 з виборів Президента України в 2010 році (з 22 грудня 2009 року по 27 січня 2010 року та з 01 лютого 2010 року по 24 лютого 2010 року).

Згідно з розрахунком, наданим Великоберезнянським районним центром зайнятості, у період з 31.01.2010 по 24.02.2010, тобто за період роботи в дільничній виборчій комісії, ОСОБА_3 отримала допомогу по безробіттю в сумі 1149,17 грн.

Наказом Великоберезнянського районного центру зайнятості від 01 серпня 2011 року № 228 було прийнято рішення про відшкодування коштів, виплачених безробітній ОСОБА_3 як допомогу по безробіттю в сумі 1149,17 грн.

19 серпня 2009 року ОСОБА_4 було подано заяву до Великоберезнянського районного центру зайнятості щодо надання йому статусу безробітного з виплатою допомоги по безробіттю до вирішення питання працевлаштування, в якій останній особисто зазначив, що він не є найманим працівником, не укладав договір цивільно-правового характеру та не отримує пенсію на пільгових умовах.

На підставі поданої заяви ОСОБА_4 надано статус безробітного, розпочато виплату допомоги по безробіттю у розмірі, встановленому законодавством.

В результаті проведеної Великоберезнянським районним центром зайнятості перевірки достовірності даних, які є підставою для надання особі статусу безробітної та виплати їй матеріального забезпечення, шляхом звіряння відомостей з Великоберезнянською ДПА, було виявлено, що під час перебування на обліку в Великоберезнянському районному центрі зайнятості ОСОБА_4 брав участь в роботі дільничної виборчої комісії територіального виборчого округу № 71 з виборів Президента України в 2010 році (з 22 грудня 2009 року по 27 січня 2010 року).

Згідно з розрахунком, наданим Великоберезнянським районним центром зайнятості, у період з 01.01.2010 по 27.01.2010, тобто за період роботи в дільничній виборчій комісії, ОСОБА_4 отримав допомогу по безробіттю в сумі 313,55 грн.

Наказом Великоберезнянського районного центру зайнятості від 01 серпня 2011 року № 240 було прийнято рішення про відшкодування коштів, виплачених безробітному ОСОБА_4 як допомогу по безробіттю в сумі 313,55 грн.

15 липня 2009 року ОСОБА_5 було подано заяву до Великоберезнянського районного центру зайнятості щодо надання йому статусу безробітного з виплатою допомоги по безробіттю до вирішення питання працевлаштування, в якій останній особисто зазначив, що він не є найманим працівником, не укладав договір цивільно-правового характеру та не отримує пенсію на пільгових умовах.

На підставі поданої заяви ОСОБА_5 надано статус безробітного, розпочато виплату допомоги по безробіттю у розмірі, встановленому законодавством.

В результаті проведеної Великоберезнянським районним центром зайнятості перевірки достовірності даних, які є підставою для надання особі статусу безробітної та виплати їй матеріального забезпечення, шляхом звіряння відомостей з Великоберезнянською ДПА, було виявлено, що під час перебування на обліку в Великоберезнянському районному центрі зайнятості ОСОБА_5 брав участь в роботі дільничної виборчої комісії територіального виборчого округу № 71 з виборів Президента України в 2010 році (з 22 грудня 2009 року по 27 січня 2010 року та з 01 лютого 2010 року по 24 лютого 2010 року).

Згідно з розрахунком, наданим Великоберезнянським районним центром зайнятості, у період з 01.01.2010 по 24.02.2010, тобто за період роботи в дільничній виборчій комісії, ОСОБА_5 отримав допомогу по безробіттю в сумі 864,09 грн.

Наказом Великоберезнянського районного центру зайнятості від 29 липня 2011 року № 211 було прийнято рішення про відшкодування коштів, виплачених безробітному ОСОБА_5 як допомогу по безробіттю в сумі 864,09 грн.

23 жовтня 2009 року ОСОБА_6 було подано заяву до Великоберезнянського районного центру зайнятості щодо надання їй статусу безробітної з виплатою допомоги по безробіттю до вирішення питання працевлаштування, в якій остання особисто зазначила, що вона не є найманим працівником, не укладала договір цивільно-правового характеру та не отримує пенсію на пільгових умовах.

На підставі поданої заяви ОСОБА_6 надано статус безробітної, розпочато виплату допомоги по безробіттю у розмірі, встановленому законодавством.

В результаті проведеної Великоберезнянським районним центром зайнятості перевірки достовірності даних, які є підставою для надання особі статусу безробітної та виплати їй матеріального забезпечення, шляхом звіряння відомостей з Великоберезнянською ДПА, було виявлено, що під час перебування на обліку в Великоберезнянському районному центрі зайнятості ОСОБА_6 брала участь в роботі дільничної виборчої комісії територіального виборчого округу № 71 з виборів Президента України в 2010 році (з 22 грудня 2009 року по 27 січня 2010 року та з 01 лютого 2010 року по 24 лютого 2010 року).

Згідно з розрахунком, наданим Великоберезнянським районним центром зайнятості, у період з 01.01.2010 по 24.02.2010, тобто за період роботи в дільничній виборчій комісії, ОСОБА_6 отримала допомогу по безробіттю в сумі 1404,88 грн.

Наказом Великоберезнянського районного центру зайнятості від 29 липня 2011 року № 214 було прийнято рішення про відшкодування коштів, виплачених безробітній ОСОБА_6 як допомогу по безробіттю в сумі 1404,88 грн.

31 березня 2009 року ОСОБА_7 було подано заяву до Великоберезнянського районного центру зайнятості щодо надання їй статусу безробітної з виплатою допомоги по безробіттю до вирішення питання працевлаштування, в якій остання особисто зазначила, що вона не є найманим працівником, не укладала договір цивільно-правового характеру та не отримує пенсію на пільгових умовах.

На підставі поданої заяви ОСОБА_7 надано статус безробітної, розпочато виплату допомоги по безробіттю у розмірі, встановленому законодавством.

В результаті проведеної Великоберезнянським районним центром зайнятості перевірки достовірності даних, які є підставою для надання особі статусу безробітної та виплати їй матеріального забезпечення, шляхом звіряння відомостей з Великоберезнянською ДПА, було виявлено, що під час перебування на обліку в Великоберезнянському районному центрі зайнятості ОСОБА_7 брала участь в роботі дільничної виборчої комісії територіального виборчого округу № 71 з виборів Президента України в 2010 році (з 22 грудня 2009 року по 27 січня 2010 року).

Згідно з розрахунком, наданим Великоберезнянським районним центром зайнятості, у період з 01.01.2010 по 27.01.2010, тобто за період роботи в дільничній виборчій комісії, ОСОБА_7 отримала допомогу по безробіттю в сумі 435,49 грн.

Наказом Великоберезнянського районного центру зайнятості від 29 липня 2011 року № 215 було прийнято рішення про відшкодування коштів, виплачених безробітній ОСОБА_7 як допомогу по безробіттю в сумі 435,49 грн.

17 лютого 2009 року ОСОБА_8 було подано заяву до Великоберезнянського районного центру зайнятості щодо надання їй статусу безробітної з виплатою допомоги по безробіттю до вирішення питання працевлаштування, в якій остання особисто зазначила, що вона не є найманим працівником, не укладала договір цивільно-правового характеру та не отримує пенсію на пільгових умовах.

На підставі поданої заяви ОСОБА_8 надано статус безробітної, розпочато виплату допомоги по безробіттю у розмірі, встановленому законодавством.

В результаті проведеної Великоберезнянським районним центром зайнятості перевірки достовірності даних, які є підставою для надання особі статусу безробітної та виплати їй матеріального забезпечення, шляхом звіряння відомостей з Великоберезнянською ДПА, було виявлено, що під час перебування на обліку в Великоберезнянському районному центрі зайнятості ОСОБА_8 брала участь в роботі дільничної виборчої комісії територіального виборчого округу № 71 з виборів Президента України в 2010 році (з 22 грудня 2009 року по 27 січня 2010 року та з 01 лютого 2010 року по 24 лютого 2010 року).

Згідно з розрахунком, наданим Великоберезнянським районним центром зайнятості, у період з 01.01.2010 по 11.02.2010, тобто за період роботи в дільничній виборчій комісії, ОСОБА_8 отримала допомогу по безробіттю в сумі 454,97 грн.

Наказом Великоберезнянського районного центру зайнятості від 01 серпня 2011 року № 230 було прийнято рішення про відшкодування коштів, виплачених безробітній ОСОБА_8 як допомогу по безробіттю в сумі 454,97 грн.

14 вересня 2009 року ОСОБА_9 було подано заяву до Великоберезнянського районного центру зайнятості щодо надання їй статусу безробітної з виплатою допомоги по безробіттю до вирішення питання працевлаштування, в якій остання особисто зазначила, що вона не є найманим працівником, не укладала договір цивільно-правового характеру та не отримує пенсію на пільгових умовах.

На підставі поданої заяви ОСОБА_9 надано статус безробітної, розпочато виплату допомоги по безробіттю у розмірі, встановленому законодавством.

В результаті проведеної Великоберезнянським районним центром зайнятості перевірки достовірності даних, які є підставою для надання особі статусу безробітної та виплати їй матеріального забезпечення, шляхом звіряння відомостей з Великоберезнянською ДПА, було виявлено, що під час перебування на обліку в Великоберезнянському районному центрі зайнятості ОСОБА_9 брала участь в роботі дільничної виборчої комісії територіального виборчого округу № 71 з виборів Президента України в 2010 році (з 22 грудня 2009 року по 27 січня 2010 року).

Згідно з розрахунком, наданим Великоберезнянським районним центром зайнятості, у період з 01.01.2010 по 27.01.2010, тобто за період роботи в дільничній виборчій комісії, ОСОБА_9 отримала допомогу по безробіттю в сумі 520,22 грн.

Наказом Великоберезнянського районного центру зайнятості від 29 липня 2011 року № 217 було прийнято рішення про відшкодування коштів, виплачених безробітній ОСОБА_9 як допомогу по безробіттю в сумі 520,22 грн.

12 жовтня 2009 року ОСОБА_10 було подано заяву до Великоберезнянського районного центру зайнятості щодо надання їй статусу безробітної з виплатою допомоги по безробіттю до вирішення питання працевлаштування, в якій остання особисто зазначила, що вона не є найманим працівником, не укладала договір цивільно-правового характеру та не отримує пенсію на пільгових умовах.

На підставі поданої заяви ОСОБА_10 надано статус безробітної, розпочато виплату допомоги по безробіттю у розмірі, встановленому законодавством.

В результаті проведеної Великоберезнянським районним центром зайнятості перевірки достовірності даних, які є підставою для надання особі статусу безробітної та виплати їй матеріального забезпечення, шляхом звіряння відомостей з Великоберезнянською ДПА, було виявлено, що під час перебування на обліку в Великоберезнянському районному центрі зайнятості ОСОБА_10 брала участь в роботі дільничної виборчої комісії територіального виборчого округу № 71 з виборів Президента України в 2010 році (з 22 грудня 2009 року по 27 січня 2010 року).

Згідно з розрахунком, наданим Великоберезнянським районним центром зайнятості, у період з 01.01.2010 по 27.01.2010, тобто за період роботи в дільничній виборчій комісії, ОСОБА_10 отримала допомогу по безробіттю в сумі 313,53 грн.

Наказом Великоберезнянського районного центру зайнятості від 01 серпня 2011 року № 232 було прийнято рішення про відшкодування коштів, виплачених безробітній ОСОБА_10 як допомогу по безробіттю в сумі 313,53 грн.

11 березня 2009 року ОСОБА_11 було подано заяву до Великоберезнянського районного центру зайнятості щодо надання їй статусу безробітної з виплатою допомоги по безробіттю до вирішення питання працевлаштування, в якій остання особисто зазначила, що вона не є найманим працівником, не укладала договір цивільно-правового характеру та не отримує пенсію на пільгових умовах.

На підставі поданої заяви ОСОБА_11 надано статус безробітної, розпочато виплату допомоги по безробіттю у розмірі, встановленому законодавством.

В результаті проведеної Великоберезнянським районним центром зайнятості перевірки достовірності даних, які є підставою для надання особі статусу безробітної та виплати їй матеріального забезпечення, шляхом звіряння відомостей з Великоберезнянською ДПА, було виявлено, що під час перебування на обліку в Великоберезнянському районному центрі зайнятості ОСОБА_11 брала участь в роботі дільничної виборчої комісії територіального виборчого округу № 71 з виборів Президента України в 2010 році (з 22 грудня 2009 року по 27 січня 2010 року).

Згідно з розрахунком, наданим Великоберезнянським районним центром зайнятості, у період з 01.01.2010 по 27.01.2010, тобто за період роботи в дільничній виборчій комісії, ОСОБА_11 отримала допомогу по безробіттю в сумі 435,49 грн.

Наказом Великоберезнянського районного центру зайнятості від 05 серпня 2011 року № 235 було прийнято рішення про відшкодування коштів, виплачених безробітній ОСОБА_11 як допомогу по безробіттю в сумі 435,49 грн.

08 квітня 2009 року ОСОБА_12 було подано заяву до Великоберезнянського районного центру зайнятості щодо надання їй статусу безробітної з виплатою допомоги по безробіттю до вирішення питання працевлаштування, в якій остання особисто зазначила, що вона не є найманим працівником, не укладала договір цивільно-правового характеру та не отримує пенсію на пільгових умовах.

На підставі поданої заяви ОСОБА_12 надано статус безробітної, розпочато виплату допомоги по безробіттю у розмірі, встановленому законодавством.

В результаті проведеної Великоберезнянським районним центром зайнятості перевірки достовірності даних, які є підставою для надання особі статусу безробітної та виплати їй матеріального забезпечення, шляхом звіряння відомостей з Великоберезнянською ДПА, було виявлено, що під час перебування на обліку в Великоберезнянському районному центрі зайнятості ОСОБА_12 брала участь в роботі дільничної виборчої комісії територіального виборчого округу № 71 з виборів Президента України в 2010 році (з 22 грудня 2009 року по 27 січня 2010 року та з 01 лютого 2010 року по 24 лютого 2010 року).

Згідно з розрахунком, наданим Великоберезнянським районним центром зайнятості, у період з 31.01.2010 по 24.02.2010, тобто за період роботи в дільничній виборчій комісії, ОСОБА_12 отримала допомогу по безробіттю в сумі 907,68 грн.

Наказом Великоберезнянського районного центру зайнятості від 01 серпня 2011 року № 234 було прийнято рішення про відшкодування коштів, виплачених безробітній ОСОБА_12 як допомогу по безробіттю в сумі 907,68 грн.

08 грудня 2009 року ОСОБА_13 було подано заяву до Великоберезнянського районного центру зайнятості щодо надання йому статусу безробітного з виплатою допомоги по безробіттю до вирішення питання працевлаштування, в якій останній особисто зазначив, що він не є найманим працівником, не укладав договір цивільно-правового характеру та не отримує пенсію на пільгових умовах.

На підставі поданої заяви ОСОБА_13 надано статус безробітного, розпочато виплату допомоги по безробіттю у розмірі, встановленому законодавством.

В результаті проведеної Великоберезнянським районним центром зайнятості перевірки достовірності даних, які є підставою для надання особі статусу безробітної та виплати їй матеріального забезпечення, шляхом звіряння відомостей з Великоберезнянською ДПА, було виявлено, що під час перебування на обліку в Великоберезнянському районному центрі зайнятості ОСОБА_13 брав участь в роботі дільничної виборчої комісії територіального виборчого округу № 71 з виборів Президента України в 2010 році (з 22 грудня 2009 року по 27 січня 2010 року).

Згідно з розрахунком, наданим Великоберезнянським районним центром зайнятості, у період з 01.01.2010 по 27.01.2010, тобто за період роботи в дільничній виборчій комісії, ОСОБА_13 отримав допомогу по безробіттю в сумі 313,56 грн.

Наказом Великоберезнянського районного центру зайнятості від 01 серпня 2011 року № 228 було прийнято рішення про відшкодування коштів, виплачених безробітному ОСОБА_13 як допомогу по безробіттю в сумі 313,47 грн.

Суд першої інстанції відмовляючи у задоволенні позову виходив з того, що відповідач, виконуючи на платній основі обов'язки члена дільничної виборчої комісії територіального виборчого округу № 71 з виборів Президента України в 2010 році, виконував громадські оплачувані роботи, а тому не відноситься до категорії осіб, що самостійно забезпечують себе роботою, тобто до категорії зайнятого населення та відповідно мав право на отримання допомоги по безробіттю. Тому посилання позивача на факт зловживання відповідачем своїми правами відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування України на випадок безробіття", та те, що відповідач не повідомив Великоберезнянський районний центр зайнятості, що перебувають в трудових відносинах з дільничною виборчою комісією територіального виборчого округу № 71 і отримували дохід, є безпідставними. На підставі викладеного, суд першої інстанції прийшов до висновку про безпідставність позовних вимог, а тому в позові відмовив.

З такими висновками суду першої інстанції погоджується і суд апеляційної інстанції, виходячи з наступних підстав.

Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" встановлено правові, фінансові та організаційні засади загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.

Відповідно до статті 2 Закону України "Про зайнятість населення" безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи.

Згідно зі статтею 29 Закону України "Про вибори Президента України" статус членів Центральної виборчої комісії визначається Законом України "Про Центральну виборчу комісію" та цим Законом. Статус члена окружної та дільничної виборчих комісій визначається Законом України "Про вибори Президента України".

Відповідно до частини 1 статті 40 Закону України "Про вибори Президента України" робота члена виборчої комісії, який виконує свої повноваження у виборчій комісії на платній основі, оплачується у розмірі та в порядку, встановлених Кабінетом Міністрів України за поданням Центральної виборчої комісії за рахунок коштів Державного бюджету України, що виділяються на підготовку і проведення виборів.

Положеннями пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 06 січня 2010 року № 17 "Питання підготовки та проведення виборів Президента України у 2010 році" та пункту 3-1 "Порядку оплати праці членів виборчої комісії з виборів Президента України", затвердженого Постановою ЦВК від 02 грудня 2009 року №409 виконання обов'язків члена виборчої комісії з оплатою праці в комісії особою, визнаною в установленому законом порядку безробітною, належить до видів оплачуваних громадських робіт, пов'язаних з підготовкою та проведенням виборів Президента України у 2010 році, і не є підставою для позбавлення її статусу безробітного. На таких осіб поширюються державні соціальні гарантії, передбачені законодавством про працю, зайнятість населення та загальнообов'язкове державне соціальне страхування, іншими нормативно-правовими актами.

За безробітними у період виконання обов'язків члена виборчої комісії з оплатою праці в комісії (участі в оплачуваних громадських роботах) зберігається виплата допомоги по безробіттю у розмірах і в строки, встановлені законодавством, та вказаний період включається до страхового стажу для наступних страхових випадків.

Відповідно до статті 36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", застраховані особи, зареєстровані у встановленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг. Сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків, стягується з цієї особи з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Отже, законодавцем передбачені підстави для стягнення із застрахованої особи суми виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг лише внаслідок умисного надання нею недостовірних відомостей про обставини, що впливають на умови виплати забезпечення та надання соціальних послуг.

Однак, вказані відомості про виконання відповідачами обов'язків члена виборчої комісії, не є відомостями, що впливають на умови виплати забезпечення та надання соціальних послуг, оскільки за такими особами зберігається виплата допомоги по безробіттю у розмірах і в строки, встановлені законодавством.

Таким чином, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанцій про те, що факт незаконного отримання допомоги на випадок безробіття ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13 та порушення ними вимог Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування України на випадок безробіття", в даному випадку відсутній, у зв'язку з чим, позовні вимоги про стягнення незаконно отриманої допомоги по безробіттю є безпідставними, а тому задоволенню не підлягають.

Що до посилань апелянта, зокрема, на п. 9 Положення про порядок організації та проведення оплачуваних громадських робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.09.2010 року № 839, відносно того, що оплачувані громадські роботи проводяться виключно на спеціально створених для цього тимчасових робочих місцях та організовуються на підставі договорів між центрами зайнятості та роботодавцями, й на ці роботи громадяни, з якими останні укладають договори, направляються центрами зайнятості, чого не було дотримано (за обставин даної справи), то вони не приймаються судом до уваги, оскільки, як вже зазначалося, відповідно до п. 1 постанови Кабінету Міністрів України від 06.01.2010 року № 17 "Питання підготовки та проведення виборів Президента України у 2010 році" та п. 3-1 Порядку оплати праці членів виборчої комісії з виборів Президента України, затвердженого Постановою ЦВК від 02.12.2009 року № 409 (зі змінами від 16.01.2010 року) виконання обов'язків члена виборчої комісії з оплатою праці в комісії особою, визнаною в установленому законом порядку безробітною, віднесено до видів оплачуваних громадських робіт, пов'язаних з підготовкою та проведенням виборів Президента України у 2010 році. До того ж, виборчі комісії не можна віднести до роботодавців в розумінні п. 9 Положення про порядок організації та проведення оплачуваних громадських робіт.

Отже, вірним є висновок суду першої інстанції про те, що факт незаконного отримання допомоги на випадок безробіття відповідачами та порушення ними вимог Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування України на випадок безробіття", відсутній, а позовні вимоги є безпідставними та задоволенню не підлягають.

Враховуючи викладене, суд першої інстанції обґрунтовано відмовив у задоволенні позовних вимог, правильно і повно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків рішення суду, а тому підстав для скасування оскарженої постанови, суд апеляційної інстанції не вбачає.

Керуючись ст.ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд -

ухвалив:

Апеляційну скаргу Великоберезнянського районного центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття - залишити без задоволення.

Постанову Закарпатського окружного адміністративного суду від 12.12.2011 року у справі № 2а/0770/3127/11 - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя : В.П.Сапіга

Судді : І.О.Яворський

Р.Б.Хобор

Повний текст виготовлено 15.11.2013р.

Джерело: ЄДРСР 35308682
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку