open
  • Друкувати
  • PDF
  • DOC
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOC
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
1/556-14/142А

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ


79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128


ПОСТАНОВА

          

26.12.06                                                                                           Справа№ 1/556-14/142А


Господарський суд Львівської області у складі

судді Довгої О.І.

При секретарі Скремета О.О.


Розглянув у відкритому судовому засіданні справу:

за позовом: Державного підприємства "Львівський іподром", м. Львів                                                                                              

до відповідача: Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради, м. Львів

за участю 3-ї особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Відділу приватизації державного житлового фонду Галицького району м. Львова, м. Львів

за участю 3-ї особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Міністерства аграрної політики України, м. Київ

про зобов'язання Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради вчинити дії, пов'язані з оформленням права державної власності з правом повного господарського відання на об'єкти нерухомого майна та визнання права державної власності з правом повного господарського відання на майно


За участю представників:

від позивача: Потинський А.М. –представник по дорученню №72 від 22.05.2006 року.

від відповідача: Гринчишин О.І. –представник по дорученню №36/846 від 02.11.2006 року.

від третьої особи на стороні відповідача: Мудрікова Л.В. – представник по дорученню б/н від 05.06.2006 року.

від третьої особи на стороні позивача: не з'явився


          В зв'язку із тим, що 27.11.2006 року закінчився термін повноважень судді Кітаєвої С.Б., розпорядженням Заступника Голови суду від 13.12.2006 року, справу передано судді Довгій О.І.


Відповідно до п. 6 розділу 7 Прикінцевих та перехідних положень КАС України  до початку діяльності окружних та апеляційних адміністративних судів адміністративні справи, підвідомчі господарським судам відповідно до Господарського процесуального кодексу України 1991 року, вирішують у першій та апеляційній інстанціях відповідні місцеві та апеляційні господарські суди за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.

Представникам сторін роз’яснено їх права та обов’язки, що передбачені ст. 49, 51 КАС України.

В судовому засіданні  26.12.2006 року, керуючись п. 4 ст. 167 КАС України, суд оголосив  вступну та резолютивну частини постанови.

Заяв та клопотань про відвід судді сторонами не подано і не заявлено. Сторони подали письмове клопотання про відмову від технічного запису судового процесу.

          Суть спору: Господарським судом Львівської області розглядається справа за позовом Державного підприємства "Львівський іподром", м. Львів до Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради, м. Львів про зобов’язання Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради вчинити дії, пов’язані з оформлення права державної власності з правом повного господарського відання на об’єкти нерухомого майна, які знаходяться за адресою: м. Львів, вул.  Стрийська, 133, та визнання права державної власності з правом повного господарського відання на це майно.

Ухвалою суду від 29.05.2006р. прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі та призначено попереднє судове засідання на 05.06.2006 року.

Представники позивача та відповідача в попереднє судове засідання з’явились, вимоги ухвали суду від 29.05.2006р. виконали. Ухвалою суду від 05.06.2006 року розгляд справи було призначено на 14.07.2006 року. З метою повного та всебічного з'ясування всіх обставин справи, в судових засіданнях оголошувалися перерви, до участі у справі з ініціативи суду залучалися треті особи.

Так, ухвалою від 14.07.2006 року судом з власної ініціативи залучено до участі у справі на стороні відповідача в якості третьої особи без самостійних вимог на предмет спору –Відділ приватизації державного житлового фонду Галицького району м. Львова (м. Львів) та на стороні позивача в якості третьої особи без самостійних вимог на предмет спору –Міністерство аграрної політики України (м. Київ), а також відкладено розгляд справи на 01.08.2006 року.

Ухвалою від 01.08.2006 року Господарський суд Львівської області зупинив провадження по справі з підстав, викладених в ухвалі, зокрема, у зв'язку з необхідністю уточнення особи законного представника третьої особи на стороні позивача Міністерства аграрної  політики України саме по цій справі і, відповідно, уточнення у Мінагрополітики України його позиції по даному спору станом на час поновлення провадження. Крім того, ухвалою від 01.08.2006 року зобов'язано третю особу Міністерство аграрної політики України призначити або замінити у встановленому законом порядку законного представника третьої особи у даній справі, подати додаткове письмове пояснення по справі за підписом керівника міністерства або іншої уповноваженої на те законом особи, позивачу надіслати Мінагрополітики України копію позовної заяви та доданих до неї документів, про що до справи подати докази.

Позивач та третя особа на його стороні Міністерство аграрної політики України вимоги ухвали Господарського суду Львівської області  від 01.08.2006 року виконали. Зокрема, позивач надав суду докази відправлення позовної заяви та доданих до неї документів третій особі Мінагрополітики України, а Міністерство аграрної політики України подало пояснення по даній справі №37-31-15/12926 від 08.09.2006 року за підписом заступника Міністра І.М. Демчука, в якому просить задоволити позовні вимоги Державного підприємства "Львівський іподром", а справу розглядати за відсутності представника Міністерства.

Представник позивача у відповідності до ч.5 ст. 156 КАС України подав клопотання №02/10-06/Юр від 02.10.2006 року, №02/11-06/Юр від 02.11.2006 року про відновлення провадження по справі у зв'язку з тим, що відпали обставини, що були підставою для зупинення провадження по справі. Враховуючи те, що позивач та третя особа Мінагрополітики України належним чином виконали вимоги ухвали від 01.08.2006 року, в зв'язку з чим відпали обставини, що були підставою для зупинення провадження по справі, господарський суд ухвалою від 08.11.2006 року відновив провадження у справі та призначив справу до розгляду на 23.11.2006 року.

В судовому засіданні 23.11.2006 року сторони та третя особа без самостійних вимог на предмет спору  на стороні відповідача подали письмове клопотання від 23.11.2006 року, просять суд оголосити перерву до 24.11.2006 року з підстав, зазначених в клопотанні. Клопотання судом задоволено, в засіданні 23.11.2006 року оголошено перерву до 24.11.2006 року до 09 год. 50 хв.

В продовжене судове засідання 24.11.2006 року третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача явку повноваженого представника не забезпечила, причин неявки не повідомила.

Позивач подав клопотання про часткове закриття провадження в адміністративній справі, зокрема, просить суд закрити провадження  по справі № 1/556-14/142 (А) в частині позовних вимог про визнання права державної власності з правом повного господарського відання Державного підприємства "Львівський іподром" на будівлі та споруди, що знаходяться за адресою: м. Львів, вул. Стрийська, 133 у м. Львові у зв'язку з тим, що вказані вимоги не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства, а решту позовних вимог про зобов’язання Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради вчинити дії, пов’язані із оформленням права державної власності з правом повного господарського відання на об’єкти нерухомого майна, які знаходяться за адресою: м. Львів, вул. Стрийська, 133 у м. Львові, розглядати в порядку адміністративного судочинства. Вказане клопотання позивач мотивує тим, що при пред'явленні позову про зобов’язання Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради вчинити дії, пов’язані із оформленням права державної власності з правом повного господарського відання на об’єкти нерухомого майна та визнання права державної власності з правом повного господарського відання на  майно, ДП "Львівський іподром" керувалося нормами Кодексу адміністративного судочинства України, вважаючи вказані вимоги взаємопов'язаними. Однак, згідно до підпункту 1 п.1 ст. 17 КАСУ компетенція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності. Тому позивач вважає, що на підставі ст. 17 КАС України позовні вимоги Державного підприємства "Львівський іподром" до Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради про зобов’язання вчинити дії, пов’язані із оформленням права державної власності з правом повного господарського відання на об’єкти нерухомого майна підлягають розгляду  Господарським судом Львівської області  в порядку адміністративного судочинства, а інші вимоги, що стосуються визнання права державної власності з правом повного господарського відання Державного підприємства "Львівський іподром" на це майно –підлягають розгляду в порядку господарського судочинства згідно Господарського процесуального кодексу України.

Враховуючи наведене та те, що згідно до ч.3 ст. 21 КАСУ не допускається об'єднання в одне провадження кількох вимог, які належить розглядати в порядку різного судочинства, якщо інше не встановлено законом, суд, керуючись підпунктом 1 п. 1 ст. 157 КАС України, виніс ухвалу від 23.-24.11.2006 року, якою ухвалив закрити провадження у справі в частині позовних вимог про визнання права державної власності з правом повного господарського відання Державного підприємства "Львівський іподром" на будівлі та споруди, що знаходяться за адресою: м. Львів, вул. Стрийська, 133 у м. Львові, у зв'язку з тим, що вказані вимоги не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства, а позовні вимоги про зобов’язання Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради вчинити дії, пов’язані із оформленням права державної власності з правом повного господарського відання на об’єкти нерухомого майна, які знаходяться за адресою: м. Львів, вул. Стрийська, 133 у м. Львові –розглядати в порядку адміністративного судочинства. Вказаною ухвалою розгляд справи відкладено на 14.12.2006 року.

         Оскільки 27.11.2006 року закінчився термін повноважень судді Кітаєвої С.Б., розпорядженням Заступника Голови суду від 13.12.2006 року, справу передано судді Довгій О.І.

14 грудня 2006 року суддею Довгою О.І. було розпочато розгляд справи спочатку.

Ухвалою від 14.12.2006 року для з'ясування всіх обставин справи, повного та об'єктивного вирішення спору по суті розгляд справи відкладено на 26.12.2006 року.

У судових засіданнях представник позивача підтримав позовні вимоги з підстав, викладених в адміністративному позові. Стверджує, що ДП "Львівський іподром" є державним підприємством, якому на праві повного господарського відання належить нерухоме майно, розташоване за адресою: м. Львів, вул. Стрийська, 135, а саме: сідловочна, адмінбудинок (у технічному паспорті під літ. А-2) загальною площею 871,3 кв.м.; душова (у технічному паспорті під літ. Н-1) загальною площею 76,7 кв.м.; вага ( у технічному паспорті під літ. О-1) загальною площею 22,6 кв.м.; підземний перехід (у технічному паспорті під літ.Ф-1) загальною пло щею 524,8 кв.м.; підземний перехід (у технічному паспорті під літ. Ф'-1) загальною площею 477.4 кв.м.; ветізолятор ( у технічному паспорті під літ. П-1) загальною площею 159,6 кв.м.; ветлікарня (у технічному паспорті під літ. В-1) загальною площею 485,8 кв.м.; карантинна конюшня (у технічному паспорті під літ. Б-1) загальною площею 534,9 кв.м.; цех конюшні (у технічному паспорті під літ. М-1) загальною площею 663 кв.м.; побутовий будинок з мансардою (у технічному паспорті під літ. А-1) загальною площею 135,7 кв.м.; зерносклад (у технічному паспорті під літ. Л-1) загальною площею 1139,8 кв.м.; котельня (у технічному паспорті під літ. З-2) загальною площею 165,1 кв.м.; приміщення трансформаторної, складу, гаражу (у технічному паспорті під літ. У-1) загальною площею 463,6 кв.м.; конюшня (у технічному паспорті під літ. Р-1) загальною площею 1036,9 кв.м.; конюшня (у технічному паспорті під літ. Р'-1) загальною площею 1036,9 кв.м.; конюшня (у технічному паспорті під літ. Р"-1) загальною площею 1036,9 кв.м.; овочесховище (у технічному паспорті під літ. Т-1) загальною площею 217,9 кв.м.; теплиця (у технічному паспорті під літ. С-1) загальною площею 188,7 кв.м.

У встановленому порядку позивач звернувся до відповідача з із заявою вих. №31 від 21.03.2006 року з проханням видати свідоцтва про право державної власності на будівлі та споруди, що належать ДП "Львівський іподром" та знаходяться за адресою: м. Львів, вул. Стрийська, 133. Однак, відповідач всупереч законодавству не оформив право власності та клопотав про винесення цього питання на засідання виконавчого комітету Львівської міської ради. Вважає, що зволікання та не оформлення відповідачем права державної власності з правом повного господарського відання на вищевказане нерухоме майно за позивачем є порушенням права державної власності та підставою для  судового захисту такого права шляхом спонукання відповідача до видачі свідоцтв на право державної власності Державного підприємства "Львівський іподром" з правом повного господарського відання на спірні об’єкти нерухомого майна. Просить позов задоволити.

Представник відповідача позов заперечив з мотивів, зазначених у відзиві на позовну заяву, просить у позові відмовити. Визнав факт звернення до нього позивача із переліком усіх необхідних документів у встановленому порядку. Ствердив, однак, що у м. Львові право власності на цілісні майнові комплекси та окремі будівлі, які знаходяться на значній земельній ділянці, оформляється районними адміністраціями на підставі рішення виконавчого комітету Львівської міської ради. Повідомив, що оформлення права власності на об'єкти нерухомого майна проводиться районними відділами приватизації житла з видачею свідоцтва про право власності на підставі розпорядження голови районної адміністрації, згідно Положення про порядок оформлення права власності на об'єкти нерухомого майна, затвердженого рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 23.03.2006 р. №394.

Третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача –Відділ приватизації державного житлового фонду Галицького району м. Львова подав відзив за № 204 від 24.07.2006р. на позовну заяву, у якому повідомляє, що враховуючи те, що майновий комплекс на вул.Стрийській,133 є державною власністю, яка на даний час не зареєстрована у бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки, розміщений на великій земельній ділянці площею 88,52 га (31,0 га з яких являються орними землями), відведеній для обслуговування будівель у 1968 році і на деякі будівлі вже видавалось свідоцтво про право власності, то згідно п.14 Положення про порядок оформлення права власності на об'єкти нерухомого майна, затвердженого рішенням Львівської міської ради № 394 від 23.03.2006р. - у випадку оформлення права власності на підставі рішення виконавчого комітету Львівської міської ради районний відділ приватизації житла у тижневий термін з моменту отримання повного пакету документів подає в організаційний відділ апарату виконавчого комітету Львівської міської ради проект рішення виконавчого комітету про оформлення права власності. Як стверджує третя особа, після підготовки відповідного рішення, пакет документів було скеровано у Львівську міську раду, звідки третій особі було повідомлено, що з таким зверненням безпосередньо на ім'я міського голови повинно звертатись ДП ''Львівський іподром", про що 11.05.2006 року було повідомлено представника цього підприємства і після чого ним був забраний повний пакет документів. Окрім того, третя особа повідомила, що ухвалою 1-ої сесії 5-госкликання Львівської міської ради від 22.06.2006 року за № 34 "Про надання згоди на прийняття об'єкта ДП "Львівський іподром" у власність територіальної громади м. Львова" Львівська міська рада дала згоду на прийняття комплексу будівель у комунальну власність. Також з проханням передати у комунальну власність громади м. Львова, щоб зберегти функціональне призначення іподрому, міський голова м. Львова звернувся з листами до Прем'єр міністра України, Міністра аграрної політики України, голови Фонду держмайна України. Третя особа стверджує, що ні Сихівська районна адміністрація, ні Відділ приватизації державного житлового фонду Галицького району не відмовляли ДП "Львівський іподром" в оформленні права державної власності на будівлі та споруди на вулиці Стрийській, 133, наполягали  лише на дотриманні певної процедури його оформлення, а тому вважає позовні вимоги безпідставними, такими що не підлягають задоволенню, а потребують детального з'ясування обставин справи ДП "Львівський іподром" з Львівською міською радою.

Третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача –Міністерство аграрної політики подало письмове пояснення за № 31-1/476 від 21.07.2006 р. по справі № 1/556-14/142 (А) та на виконання вимог ухвали від 01.08.2006 року –пояснення №37-31-15/12926 від 08.09.2006 року. Мінагрополітики України як орган, до сфери управління якого відноситься позивач, позов підтримує повністю, вважає, що дії відповідача, пов'язані з відмовою в оформленні права державної власності з правом повного господарського відання за позивачем на нерухому майно по вул. Стрийській, 133 у м. Львові, грубо порушують право державної власності. Просить господарський суд позов задоволити повністю.

Розглянувши матеріали і документи по справі, заслухавши пояснення представників сторін, з’ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, оцінивши докази в сукупності, судом встановлено:

          З Статуту ДП "Львівський іподром", затвердженого Фондом державного майна України від 09.06.1992р., зареєстрованого першим заступником голови Львівського міськвиконкому 10.07.1992 року, реєстраційний номер 02682, Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи ДП "Львівський іподром" сер. А00 №376957 та витягу з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України від 17.05.2006р. №20-09/1196 господарський суд встановив, що державне підприємство "Львівський іподром" відноситься до державної форми власності, підприємству присвоєно ідентифікаційний код 00846398,  видом діяльності позивача за КВЕД є “розведення коней” (код 01.22.0), який в свою чергу відноситься до розділу 01 “сільське господарство”.

      У відповідності до ст. 5 Закону України "Про племінну справу у тваринництві"  позивач є суб’єктом племінної справи в тваринництві, основним предметом діяльності якого є проведення випробувань племінних коней верхових порід.

     Господарський суд з'ясував, що ДП "Львівський іподром" від імені держави віднесене до сфери управління Міністерства аграрної політики України. Так, відповідно до наказу Міністерства аграрної політики України від 27.02.2006р. №80 "Про повноваження щодо розпорядження державною власністю та управління діяльністю суб'єктів господарювання", позивач був включений в перелік державних підприємств, установ і організацій, функції координації діяльністю яких покладені на Департамент ринків продукції тваринництва з Головною державною племінною інспекцією Міністерства аграрної політики України.

     Відповідно до п. 5.1. Статуту ДП "Львівський іподром" майно підприємства становлять основні фонди та обігові кошти, а також інші цінності, вартість яких відображається у самостійному балансі підприємства. Вказаним пунктом також передбачено, що майно підприємства є державною власністю і закріплюється за ним на праві повного господарського відання.

З позовної заяви, пояснень позивача, довідки №32 від 21.03.2006 року, технічних паспортів на об’єкти нерухомого майна за адресою: м. Львів, вул. Стрийська, 133, суд встановив, що позивачу ДП "Львівський іподром" на праві  повного господарського відання належать наступні будівлі та споруди: сідловочна, адмінбудинок (у технічному паспорті під літ. А-2) загальною площею 871,3 кв.м., душова ( у технічному паспорті під літ. Н-1) загальною площею 76,7 кв.м., вага (у технічному паспорті під літ. О-1) загальною площею 22,6 кв.м., підземний перехід (у технічному паспорті під літ. Ф-1) загальною площею 524,8 кв.м., підземний перехід (у технічному паспорті під літ. Ф’-1) загальною площею 477,4 кв.м., ветізолятор ( у технічному паспорті під літ. П-1) загальною площею 159,6 кв.м., ветлікарня (у технічному паспорті під літ. В-1) загальною площею 485,8 кв.м., карантинна конюшня (у технічному паспорті під літ. Б-1) загальною площею 534,9 кв.м., цех, конюшні (у технічному паспорті під літ. М-1) загальною площею 663,0 кв.м., побутовий будинок з мансардою (у технічному паспорті під літ. А-1) загальною площею 135,7 кв.м., зерносклад (у технічному паспорті під літ. Л-1) загальною площею 1139,8 кв.м., котельня (у технічному паспорті під літ. З-2) загальною площею 165,1 кв.м., зблоковані приміщення трансформаторної, складу, гаражу (у технічному паспорті під літ. У-1) загальною площею 463,6 кв.м., конюшня (у технічному паспорті під літ. Р-1) загальною площею 1036,9 кв.м., конюшня (у технічному паспорті під літ. Р’-1) загальною площею 1036,9 кв.м., конюшня (у технічному паспорті під літ. Р’’-1) загальною площею 1036,9 кв.м., овочесховище (у технічному паспорті під літ. Т-1) загальною площею 217,9 кв.м., теплиця (у технічному паспорті під літ. С-1) загальною площею 188,7 кв.м.

Технічний стан та характеристика вищевказаних будівель визначається також Довідками про приналежність, технічний стан будинку та площу земельної ділянки, виданими Львівським обласним державним комунальним бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки.

          Господарський суд з’ясував, що вищевказаний майновий комплекс був споруджений на замовлення позивача із залученням генерального підрядника для виконання будівельних робіт (фундаменти, цегляна кладка, перекриття тощо) та субпідрядників для виконання окремих робіт, та введений в експлуатацію в 1977 році, що підтверджується Актом прийняття в експлуатацію державною приймальною комісією закінченого будівництвом об’єкта –Львівський республіканський іподром від 28.10.1977 року, затвердженим Міністерством Радгоспів Української РСР.

Однак, реєстрація права власності на спірні об’єкти нерухомого майна за адресою: м. Львів, вул. Стрийська, 133 (перед тим –Стрийське шоссе) Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки не проводилася, що підтверджується відповідними довідками, виданими Обласним комунальним підприємством Львівської обласної ради "Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки".

      Позивачем до матеріалів справи долучено розпорядження Сихівської райадміністрації від 08.02.2006 року №88 "Про присвоєння поштової адреси вул. Стрийська, 133 комплексу споруд ДП "Львівський іподром", згідно якого комплексу будівель та споруд ДП "Львівський іподром", розташованих на Стрийському шосе, який складається з сідловочної загальною площею 871,3 кв.м., головної конюшні з манежем загальною площею 1103,0 кв.м., душової загальною площею 76,7 кв.м., ваги загальною площею 22,6 кв.м., котельні загальною площею 165,1 кв.м., зерноскладу загальною площею 1139,8 кв.м., побутового будинку з мансардою загальною площею 135,7 кв.м., цеху конюшні загальною площею 663,0 кв.м., карантинної конюшні загальною площею 534,9 кв.м., ветлікарні загальною площею 485,8 кв.м., ветізолятора загальною площею 159,6 кв.м.,  присвоєно поштову адресу: м. Львів, вул. Стрийська, 133.

     Господарський суд встановив, що пунктом 2.2.1. вищевказаного розпорядження від 08.02.2006 року №88 Сихівська райадміністрація зобов’язала ДП "Львівський іподром" звернутись у відділ приватизації житла для оформлення свідоцтв про право власності на вищевказані споруди.

    Відповідно до ст. 326 ЦК України, у державній власності є майно, у тому числі грошові кошти, яке належить державі Україна. Від імені та в інтересах держави Україна право власності здійснюють відповідно органи державної влади.

Згідно до ст. 34 Закону України "Про власність"  загальнодержавну власність складають, зокрема майно державних підприємств та інше майно, що становить матеріальну основу суверенітету України і забезпечує її економічний та соціальний розвиток. 

Ст. 37 Закону України "Про власність" передбачено, що державне підприємство, здійснюючи право повного господарського відання, володіє, користується та розпоряджається закріпленим за ним майном, вчиняючи щодо нього будь-які дії, які не суперечать закону та цілям діяльності підприємства. До права повного господарського відання застосовуються правила про право власності, якщо інше не встановлено законодавчими актами.

Відповідно до ст. 136 Господарського кодексу України, право господарського відання є речовим правом суб'єкта підприємництва, який володіє, користується і розпоряджається майном, закріпленим за ним власником (уповноваженим ним органом), з обмеженням правомочності розпорядження щодо окремих видів майна за згодою власника у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законами.

   Ст. 182 ЦК України передбачено, що право власності та інші речові права на нерухомі речі, обмеження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації.  

Відповідно до п. 5 розділу V "Прикінцеві положення" Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень" до створення єдиної системи органів реєстрації прав, а також до формування Державного реєстру прав у складі державного земельного кадастру реєстрація об'єктів нерухомості проводиться комунальними підприємствами бюро технічної інвентаризації.

На сьогоднішній день порядок проведення державної реєстрації прав власності на нерухоме майно регулюється Тимчасовим положенням про порядок реєстрації прав власності на нерухоме майно, затвердженим наказом Міністерства юстиції України від 07 лютого 2002 року № 7/5, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 18 лютого 2002 р. за № 157/6445 (із наступним змінами та доповненнями) –наділі по тексту Тимчасове положення.

   Відповідно до підпункту "а" п.6.1 Тимчасового положення оформлення права власності на об'єкти нерухомого майна проводиться з видачею свідоцтва про право власності юридичним особам місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування на новозбудовані, перебудовані або реконструйовані об'єкти нерухомого майна за наявності акта про право власності на землю або рішення про відведення земельної ділянки для цієї мети та за наявності акта комісії про прийняття об'єкта і введення його в експлуатацію, а також юридичним особам на підставі документів, установлених законодавством, які підтверджують їх право власності на об'єкти нерухомого майна, крім правовстановлюючих документів, передбачених у додатку 1 до пункту 2.1 Тимчасового положення про порядок реєстрації прав власності на нерухоме майно.

      У відповідності до Тимчасового положення виконавчим комітетом Львівської міської ради було прийнято рішення  № 394 від 23.03.2006 "Про порядок оформлення права власності на об’єкти нерухомого майна і затвердження вартості цих послуг", яким затверджено Положення про порядок оформлення права власності на об’єкти нерухомого майна (надалі –Положення). Згадане Положення встановлює загальний порядок оформлення права власності на об’єкти нерухомого майна у місті Львові та населених пунктах, які знаходяться на адміністративній території м. Львова. Згідно до п. 3 Положення, останнє є обов’язковим до виконання всіма органами влади, фізичними та юридичними особами незалежно від форм власності  та його дія поширюється на території міста Львова.

     Пунктом 4 Положення передбачено, що оформлення права власності на об’єкти нерухомого майна проводиться районними відділами приватизації житла з видачею свідоцтва про право власності на підставі розпорядження голови районної адміністрації. Розпорядження про оформлення права власності на об’єкти нерухомого майна та свідоцтво про право власності підписується головою районної адміністрації за місцем розташування об’єкта.

    Згідно до п.14 Положення оформлення права власності проводиться у місячний термін з моменту подання заявником повного пакету документів, необхідних для оформлення права власності.

 Як вбачається господарським судом з матеріалів справи, на виконання п 2.2.1. розпорядження Сихівської райадміністрації від 08.02.2006 року №88 "Про присвоєння поштової адреси вул. Стрийська, 133 комплексу споруд ДП "Львівський іподром", з метою узаконення права державної власності з правом повного господарського відання ДП "Львівський іподром" на належні йому будівлі та споруди та проведення їх державної реєстрації, останнє звернулось до Сихівської районної адміністрації із заявою вих. №31 від 21.03.2006 року, вх. №66 від 28.03.2006 року, з проханням видати свідоцтва про право державної власності на будівлі та споруди, що належать ДП "Львівський іподром" та знаходяться за адресою: м. Львів, вул. Стрийська, 133.

  До матеріалів справи долучено лист вих. №37-24-1-13/3921 від 15.03.2006 року Міністерства аграрної політики України, яким останнє дало ДП "Львівський іподром" погодження  на виготовлення свідоцтв на право державної власності на будівлі та споруди, які належать позивачу та знаходяться на території його майнового комплексу. У поясненнях на позовну заяву Мінагрополітики України також підтвердило, що не заперечує проти оформлення за позивачем права державної власності з правом повного господарського відання на нерухоме майно, розташоване за адресою: м. Львів, вул. Стрийська, 133.

  Господарський суд з’ясував, що до своєї заяви ДП "Львівський іподром" долучило наступні  документи: довідку №32 від 21.03.2006 року про знаходження  вищезгаданих будівель та споруд на балансі ДП «Львівський іподром», копію Свідоцтва про державну реєстрацію ДП "Львівський іподром", копію Статуту ДП "Львівський іподром", витяг з ЄДРПОУ №20-09/1196 від 17.05.2006 р., виданий Обласним управлінням статистики у Львівській області, копію Акту прийняття в експлуатацію державною приймальною комісією закінченого будівництвом об’єкта –Львівський республіканський іподром від 28.10.1977р., затвердженого Міністерством Радгоспів Української РСР, копію Акту на право користування землею з планом земельної ділянки, що знаходиться в користуванні ДП "Львівський іподром", технічні паспорти на всі будівлі та споруди,  виготовлені Обласним комунальним підприємством  Львівської обласної ради "Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки", довідки про приналежність, технічний стан будівель та площу земельної ділянки.  

  Суд дослідив, що позивачем ДП "Львівський іподром" було подано Сихівській райадміністрації всі необхідні документи, що дають підстави для оформлення права власності, в т.ч., передбачені п.6.1. Тимчасового положення, відповідними підпунктами п.6 та п.8 Положення, що підтвердив і сам відповідач. Однак, Сихівська райадміністрація не оформила право державної власності з правом повного господарського відання ДП "Львівський іподром" на вищевказані об’єкти у строк, встановлений п.14 Положенням, тобто до 28.04.2006 року.             Натомість, Сихівська райадміністрація лише надала інформаційну довідку за підписом голови райадміністрації про те, що поданих документів є достатньо для оформлення права власності, але враховуючи те, що державне підприємство "Львівський іподром" знаходиться на значній земельній ділянці міста Львова, Сихівська райадміністрація клопоче про винесення цього питання на засідання виконавчого комітету Львівської міської ради. Аналогічну позицію відповідачем було висловлено у відзиві на позовну заяву та його представником у судовому засіданні. Однак, відповідач не вказав конкретний нормативно-правовий акт чи акт органу місцевого самоврядування, який діяв на момент звернення позивача з заявою до відповідача і яким передбачено, що питання про оформлення права власності на цілісні майнові комплекси, окремі будівлі, які знаходяться на значній земельній ділянці із зазначенням її мінімального розміру в межах міста, вирішуються виконкомом відповідної міської ради. Тобто господарський суд приходить до висновку, що відповідач Сихівська райадміністрація визнає, що ДП "Львівський іподром" подав всі необхідні документи для  видачі свідоцтв про право державної власності на будівлі та споруди по вул. Стрийській, 133 у м. Львові, проте, з не передбачених нормативними актами підстав не здійснив у встановлений в Положенні строк оформлення права державної власності з правом повного господарського відання позивача на вказані будівлі та споруди.

 В свою чергу, із змісту Положення про порядок оформлення права власності на об’єкти нерухомого майна в редакції, що була чинна на день звернення ДП "Львівський іподром" до Сихівської районної адміністрації із заявою вих. №31 від 21.03.2006 року, вх. №66 від 28.03.2006 року, на день отримання інформаційної довідки відповідача, а також на дату звернення позивача з позовом в Господарський суд Львівської області, господарський суд не вбачає особливих випадків, зокрема, розміщення цілісних майнових комплексів чи окремих будівель на значних земельних ділянках, що було  б підставою для передачі вирішення питання про оформлення права власності на них з компетенції районних адміністрацій міста Львова до компетенції виконавчого комітету Львівської міської ради.

Однак, відповідачем в процесі розгляду справи було долучено до матеріалів справи рішення виконавчого комітету Львівської міської ради №848 від 21.07.2006 року "Про внесення змін до рішення виконкому від 23.03.2006 року №394 "Про порядок оформлення права власності на об'єкти нерухомого майна і затвердження вартості цих послуг", згідно якого на підставі звернення Сихівської районної адміністрації міськвиконком вирішив внести зміни у додаток №1 до рішення виконкому від 23.03.2006 року №394 , виклавши другий абзац п.14 у новій редакції: "На цілісні майнові комплекси відділ приватизації житла районної адміністрації здійснює оформлення права власності на підставі рішення виконавчого комітету".

Однак, господарський суд не бере до уваги вищевказане рішення виконавчого комітету Львівської міської ради №848 від 21.07.2006 року при вирішенні даного спору з наступних підстав.

Згідно до ст. 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи,

Відтак, рішення виконавчого комітету Львівської міської ради №848 від 21.07.2006 року "Про внесення змін до рішення виконкому від 23.03.2006 року №394 "Про порядок оформлення права власності на об'єкти нерухомого майна і затвердження вартості цих послуг" не має зворотньої дії в часі, а тому не може братися судом до уваги при дослідженні бездіяльності Сихівської районної адміністрації, пов’язаної із зволіканням у видачі свідоцтв про право державної власності на будівлі та споруди, що належать ДП "Львівський іподром" та знаходяться за адресою: м. Львів, вул. Стрийська, 133, що мала місце до дати винесення вказаного рішення.

Окрім того, вказане рішення міськвиконкому №848 від 21.07.2006 року стосується оформлення права власності на цілісні майнові комплекси.

Під цілісним майновим комплексом законодавство розуміє господарський об'єкт із закінченим циклом виробництва продукції (робіт, послуг). Цілісними майновими комплексами можуть бути структурні підрозділи Підприємств (цехи, виробництва, дільниці тощо).

В свою чергу, господарський суд з матеріалів справи з'ясував, що позивач звертався із заявою про оформлення права власності та видачі свідоцтв окремо на кожну будівлю і споруду, що розташовані по вул. Стрийській, 133 у м. Львові, а не на цілісний майновий комплекс.

Враховуючи наведене, господарський суд приходить до висновку, що бездіяльність Сихівської районної адміністрації, пов’язана із зволікання у видачі свідоцтва про право державної власності на будівлі та споруди, що належать ДП "Львівський іподром" та знаходяться за адресою: м. Львів, вул. Стрийська, 133, є незаконною, суперечить Тимчасовому положенню, Положенню про порядок оформлення права власності на об’єкти нерухомого майна, а також її ж  власному розпорядженню  №88 від 08.02.2006 року "Про присвоєння поштової адреси вул. Стрийська, 133 комплексу споруд ДП "Львівський іподром". На підставі наведеного, господарський суд вважає, що порушені бездіяльністю Сихівської районної адміністрації, права та інтереси позивача підлягають захисту шляхом спонукання Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради оформити право державної власності державному підприємству "Львівський іподром" на будівлі та споруди по вул. Стрийській, 133 у м. Львові з правом повного господарського відання.

Зібрані докази, що оцінені судом належним чином як кожен окремо на їх достовірність та допустимість, так і їх достатність та взаємний зв’язок у сукупності, встановлені судом обставини свідчать про те, що в господарського суду є усі підстави вважати, що позов заявлено ДП "Львівський іподром" підставно, а тому позовні вимоги підлягають задоволенню.

            Враховуючи вищевикладене, на підставі ст. 182 ЦК України, п. 5 розділу V "Прикінцеві положення" Закону України  "Про реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень", п.п. 2.1., 6.1. Тимчасового положення про порядок реєстрації прав власності на нерухоме майно, Положенням про порядок оформлення права власності на об’єкти нерухомого майна, затвердженим рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради №394 від 23.03.2006 "Про порядок оформлення права власності на об’єкти нерухомого майна і затвердження вартості цих послуг", керуючись  статтями 2, 11, 69-71, 86, 161-163  КАС України, суд-


ВИРІШИВ:

1.           Позов задоволити повністю.

2.           Зобов’язати Сихівську районну адміністрацію Львівської міської ради оформити право державної власності з правом повного господарського відання державному підприємству "Львівський іподром" шляхом видачі відповідних свідоцтв на будівлі та споруди по вул. Стрийській, 133 у м. Львові,   а саме на:

-          сідловочну, адмінбудинок (у технічному паспорті під літ. А-2) загальною площею 871,3 кв.м;

-          душову (у технічному паспорті під літ. Н-1) загальною площею 76,7 кв.м;

-          вагу (у технічному паспорті під літ. О-1) загальною площею 22,6 кв.м;

-          підземний перехід (у технічному паспорті під літ. Ф-1) загальною площею 524,8 кв.м;

-          підземний перехід (у технічному паспорті під літ. Ф’-1) загальною площею 477,4 кв.м.

-          ветізолятор (у технічному паспорті під літ. П-1) загальною площею 159,6 кв.м;

-          ветлікарню (у технічному паспорті під літ. В-1) загальною площею 485,8 кв.м;

-          карантинна конюшня (у технічному паспорті під літ. Б-1) загальною площею 534,9 кв.м;

-          цех, конюшні (у технічному паспорті під літ. М-1) загальною площею 663,0 кв.м;

-          побутовий будинок з мансардою (у технічному паспорті під літ. А-1) загальною площею 135,7 кв.м;

-          зерносклад (у технічному паспорті під літ. Л-1) загальною площею 1139,8 кв.м;

-          котельню (у технічному паспорті під літ. З-2) загальною площею 165,1 кв.м;

-          зблоковані приміщення трансформаторної, складу, гаражу (у технічному паспорті під літ. У-1) загальною площею 463,6 кв.м;

-          конюшню (у технічному паспорті під літ. Р-1) загальною площею 1036,9 кв.м;

-          конюшню (у технічному паспорті під літ. Р’-1) загальною площею 1036,9 кв.м;

-          конюшню (у технічному паспорті під літ. Р’’-1) загальною площею 1036,9 кв.м;

-          овочесховище ( у технічному паспорті під літ. Т-1) загальною площею 217,9 кв.м;

-          теплицю (у технічному паспорті під літ. С-1) загальною площею 188,7 кв.м.

          3. Стягнути з Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради на користь Державного підприємства "Львівський іподром"  3,40 грн. сплаченого державного мита.

          4.  Постанова набирає законної сили у відповідності із ст. 254 КАС України.



           Постанова може бути оскаржена у порядку і строки, передбачені ст. 186 КАС України.

Постанову у даній справі надіслати сторонам.

Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.



Суддя                                                                                           Довга О.І.


          

Джерело: ЄДРСР 334493
Друкувати PDF DOC
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOC
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку