ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
Господарський суд Чернігівської області
________________________________________________________________________________________________
14000 м. Чернігів, проспект Миру 20 Тел. 7-99-18, факс 7-44-62
ПОСТАНОВА
"11" липня 2006 р.11 год. 18 хв. Справа № 12/193
Господарський суд Чернігівської області у складі:
судді Лавриненко Л.М.
при секретарі Приходько Т.С.
за участю:
представника
позивача: Ухань В.П. - держподатінспектор, довіреність № 925\10\10-002 від 18.02.2006р.
представника
відповідача : ОСОБА_1 -приватний підприємець
Третя особа: не з”явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні позов
Прилуцької об”єднаної державної податкової інспекції
17507, Чернігівська область, м. Прилуки, вул. Київська, 214.
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача: Виконавчий комітет Прилуцької міської Ради Чернігівської області (державний реєстратор)
17500, Чернігівська область, м. Прилуки, вул. Незалежності, 82.
До відповідача: Суб'єкта підприємницької діяльності ОСОБА_1
АДРЕСА_1
Предмет спору: про припинення підприємницької діяльності.
В С Т А Н О В И В :
Господарським судом Чернігівської області порушено провадження у справі № 12/193 за позовом Прилуцької об”єднаної державної податкової інспекції до суб'єкта підприємницької діяльності ОСОБА_1 про припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця.
Відповідно до ст. 53 Кодексу адміністративного судочинства України, в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача виступив Виконавчий комітет Прилуцької міської Ради Чернігівської області.
Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги з мотивів, викладених в позовній заяві. Позивач у позовній заяві посилається на те, що Відповідач не звітує до Прилуцької об”єднаної державної податкової інспекції більше року, що підтверджується довідкою від 23.05.2006 року, що є підставою для припинення його підприємницької діяльності.
Відповідач в судовому засіданні проти позову не заперечував.
До початку судового засідання від Виконавчого комітету Прилуцької міської ради, який виступав в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача, надійшло письмове клопотання, в якому він просить суд розглянути справу без участі повноважного представника міської ради. Дане клопотання задоволено судом.
Дослідивши матеріали справи та надані докази, заслухавши в судовому засіданні пояснення представника позивача , суд встановив наступне.
ОСОБА_1 01.06.2001 року було зареєстровано Виконкомом Прилуцької міської Ради народних депутатів, як суб”єкт підприємницької діяльності-фізична особа, за адресою: АДРЕСА_1
ОСОБА_1 взято на облік в Прилуцькій об”єднаній державній податковій інспекції як платника податків з 07.06.2001 року.
У відповідності з вимогами чинного законодавства, зокрема, ст. 9 Закону України “Про систему оподаткування” від 25.06.91 р. № 1251-XII платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані: вести бухгалтерський облік, складати звітність про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встановлені законами; подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).
Відповідач, в порушення вимог ст. 4, п. п. 2,3 ст. 9 Закону України „Про систему оподаткування” від 25.06.91 р. № 1251-XII, не звітує до Прилуцької об»єднаної державної податкової інспекції більше року, що підтверджується наданими Позивачем доказами, а саме довідкою Прилуцької об»єднаної державної податкової інспекції № 17/3 від 23.05.2006 року.
Пунктом 17 частини 1 статті 11 Закону України „Про державну податкову службу в Україні” від 04.12.90 р. № 509-XII, органам державної податкової служби надано право звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.
Статтею 51 Господарського кодексу України від 16.01.03 р. № 436-IV передбачено, що підприємницька діяльність припиняється, зокрема, на підставі рішення суду у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законами.
Статтею 238 Господарського кодексу України передбачено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків. Адміністративно-господарські санкції можуть бути встановлені виключно законом.
У ст. 239 Господарського кодексу України визначені види адміністративно -господарських санкцій, однією з яких є скасування державної реєстрації та ліквідація суб'єкта господарювання. Вказана санкція може бути застосована у разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, що передбачено ст. 247 Господарського кодексу України.
Скасування державної реєстрації суб'єкта господарювання провадиться за рішенням суду, що є підставою для ліквідації даного суб'єкта господарювання відповідно до статті 59 Господарського кодексу України.
Відповідно до ст. 46 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців” від 15.05.03 р. № 755-IV державна реєстрація припинення підприємницької діяльності фізичної особи -підприємця проводиться у разі, зокрема, постановлення судового рішення про припинення підприємницької діяльності фізичної особи -підприємця.
Підставами для постановлення судового рішення про припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця є, зокрема, неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності.
Згідно ст. 52 вказаного Закону суд, який постановив рішення щодо відміни державної реєстрації, припинення підприємницької діяльності фізичної особи -підприємця, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його державному реєстратору за місцем реєстрації фізичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про відміну державної реєстрації фізичної особи -підприємця.
Оскільки позовні вимоги підтверджені належними і допустимим доказами, суд вважає за можливе прийняти рішення по справі без участі в судовому засіданні відповідача.
Представник позивача проти прийняття рішення по справі без участі відповідача не заперечує.
Враховуючи наведене вище, суд доходить висновку, що позовні вимоги обґрунтовані і підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені Позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст.51, 238, 239, 247 Господарського кодексу України, ст.ст.46, 52 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців”, ст.ст. 94, 128, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Припинити підприємницьку діяльність Суб'єкта підприємницької діяльності ОСОБА_1 АДРЕСА_1,
ідентифікаційний номер НОМЕР_1.
3. У день набрання рішенням законної сили направити його державному реєстратору Виконавчому комітету Прилуцької міської Ради .
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано.
Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Про апеляційне оскарження постанови спочатку подається заява.
Обґрунтування мотивів оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються в апеляційній скарзі.
Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до Київського апеляційного господарського суду через господарський суд Чернігівської області.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Київського апеляційного господарського суду.
Заява про апеляційне оскарження постанови подається протягом десяти днів з дня складання постанови в повному обсязі, відповідно до ст. 163 Кодексу адміністративного судочинства України.
Апеляційна скарга на постанову подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
СУДДЯ Л.М.Лавриненко