open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Головуючий у 1 інстанції – суддя Качуріна Л. С.

Суддя-доповідач - Яманко В. Г.

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

18 березня 2009 року справа № 2-а-8521/08/1270

зал судового засідання № 2 у приміщенні суду за адресою: м. Донецьк, бул. Шевченка, 26, 3 корпус

Колегія суддів Донецького апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді: Яманко В. Г.

суддів: Міронова Г. М.

при секретарі судового засідання

Горбенко К. П.

Білоус К. І.

за участю представників від:

позивача:

Яковлева

І. О. за дов. № 69 від 29 грудня 2008 року,

відповідача:

третьої особи:

не

з’явився, повідомлений належним чином,

не з’явився, повідомлений належним чином,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу

Державної

податкової інспекції в Слов’яносербському районі Луганської області

на постанову Луганського окружного адміністративного суду

від

6 жовтня 2008 року (повний текст постанови складено 11 жовтня 2008 р.)

по адміністративній справі

2-а-8521/08 (суддя Качуріна Л. С.)

за позовом

Державного

підприємства з ліквідації збиткових вугледобувних, вуглепереробних та торфодобувних підприємств (ДП "Укрвуглеторфреструктуризація") в особі відокремленого підрозділу «Луганська виконавча дирекція з ліквідації шахт», м. Стаханов

до

за участю третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на боці позивача

Державної

податкової інспекції в Слов’яносербському районі Луганської області

Державного відкритого акціонерного товариства "Луганський

державний інститут по проектуванню шахт" (ДВАТ "Луганськдніпрошахт"), м. Луганськ

про

скасування

податкових повідомлень-рішень

ВСТАНОВИЛА:

Позивач звернувся 25 квітня 2008 року до Луганського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом (арк. справи 2-4) до державної податкової інспекції в Слов’яносербському районі Луганської області про скасування податкових повідомлень-рішень ДПІ в Слов’яносербському районі Луганської області від 1 квітня 2008 року: № 0000672300/0 на суму 51079 грн. 50 коп., № 0000662300/0 на суму 13159 грн. 06 коп., № 0000652300/0 на суму 20779 грн. 60 коп.

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 6 жовтня 2008 року (арк. справи 65-67) адміністративний позов Державного підприємства з ліквідації збиткових вугледобувних, вуглепереробних та торфодобувних підприємств (ДП "Укрвуглеторфреструктуризація") в особі відокремленого підрозділу «Луганська виконавча дирекція з ліквідації шахт» був задоволений повністю, скасовані податкові повідомлення-рішення ДПІ в Слов’яносербському районі Луганської області від 1 квітня 2008 року: № 0000672300/0 на суму 51079 грн. 50 коп., № 0000662300/0 на суму 13159 грн. 06 коп., № 0000652300/0 на суму 20779 грн. 60 коп.

В апеляційній скарзі відповідач (арк. справи 72-75) просив скасувати постанову суду першої інстанції як прийняту з порушенням норм матеріального права, прийняти нову постанову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог повністю.

Позивач заперечував проти апеляційної скарги відповідача (арк. справи 94) та просив залишити постанову суду першої інстанції без змін.. Відповідач та третя особа надіслали суду витребувані додаткові докази по справі.

Відповідач та третя особа були повідомленні про час та дату судового засідання, але не скористалися можливістю прийняти участь у судовому розгляді.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення позивача, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, заперечень на скаргу, встановила наступне.

Державне підприємство "Луганська обласна дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємств" було створено за статутом (арк. справи 11-13) як юридична особа відповідно до наказу Міністерства палива та енергетики України від 5 червня 2003 року № 280 з метою організації та виконання робіт з ліквідації вугледобувних та вуглепереробних підприємств Луганської області за рахунок коштів державного бюджету та реалізації державної політики в цій галузі з урахуванням соціальної значимості, масштабності та тривалості ліквідації підприємств, без мети одержання прибутку. Скорочена назва державного підприємства "Луганська обласна дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємств" – ДП "Обласна дирекція "Луганськвуглереструктуризація".

За наказом Міністерства вугільної промисловості України № 612 від 29 грудня 2007 року (арк. справи 34-35) було створено державне підприємство з ліквідації збиткових вугледобувних, вуглепереробних та торфодобувних підприємств – скорочена назва ДП "Укрвуглеторфреструктуризація" та припинена діяльність ДП "Обласна дирекція "Луганськвуглереструктуризація" шляхом його реорганізації та приєднання до ДП "Укрвуглеторфреструктуризація" (статут – арк. справи 14-15), створена комісія з припинення діяльності ДП "Обласна дирекція "Луганськвуглереструктуризація". За довідкою статистики (арк. справи 8) ДП "Обласна дирекція "Луганськвуглереструктуризація" перебуває в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України за № 32449971. Згідно листа державного реєстратора від 13 січня 2009 року (арк. справи 125) ДП "Обласна дирекція "Луганськвуглереструктуризація" знаходиться у стані реорганізації і не виключене з Єдиного державного реєстру.

Згідно довідки Головного міжрегіонального управління статистики в м. Києві (арк. справи 9) ДП "Укрвуглеторфреструктуризація" включено до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України за № 35703830.

Відповідно до Положення (арк. справи 18-20) наказом ДП "Укрвуглеторфреструктуризація" № 9 від 15 лютого 2008 року (арк. справи 36) був створений відокремлений підрозділ ДП "Укрвуглеторфреструктуризація" "Луганська виконавча дирекція з ліквідації шахт" без права юридичної особи, включений в ЄДРПОУ за № 35756285 (арк. спр. 10).

Пунктом 7 Порядку ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємств, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 1997 р. N 939 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 6 липня 2002 року N 938) визначено, що на підставі рішення про ліквідацію гірничого підприємства Мінвуглепром не пізніше ніж за рік до початку її проведення видає відповідний наказ, в якому визначаються заходи з підготовки гірничого підприємства до ліквідації, особи, відповідальні за їх проведення, дата припинення робіт з видобутку (переробки) вугілля та дата початку робіт з ліквідації гірничого підприємства, терміни їх виконання, а також підприємства, на які покладаються функції з проведення відповідно до затвердженого проекту ліквідації гірничого підприємства заходів, спрямованих на подолання соціально-економічних, гідроекологічних та інших негативних наслідків цієї ліквідації, та із здійснення постійного контролю стану гірничого підприємства, що ліквідується або ліквідовано. У період підготовки гірничого підприємства до ліквідації здійснюються заходи щодо підготовки до передачі чи списання запасів вугілля, інших корисних копалин, гірничих виробок, обладнання та устаткування, не потрібних для виконання робіт, що пов'язані з фізичною ліквідацією гірничого підприємства, згідно з актами законодавства; оформлення державного акта на володіння або користування земельними ділянками (пункт 8 Порядку).

Спірним у даній справі є питання щодо правильності донарахування податковим органом ДП "Обласна дирекція "Луганськвуглереструктуризація" податкових зобов'язань з земельного податку та застосування штрафних (фінансових) санкцій за заниження земельного податку.

Відповідно до статей 13, 14, пункту 7 частини 1 статті 92 Конституції України правовий режим власності та користування землею визначається законами України. Згідно пункту "в" частини 1 статті 96 Земельного кодексу України землекористувачі зобов'язані своєчасно сплачувати земельний податок або орендну плату. Розміри, порядок плати за використання земельних ресурсів, пільги щодо плати за землю, відповідальність платників та контроль за правильністю обчислення і справляння земельного податку визначаються спеціальним законом – Законом України “Про плату за землю” № 2535-ХІІ від 3 липня 1992 року в редакції Закону України 378/96-ВР від 19 вересня 1996 року зі змінами та доповненнями станом на час існування спірних правовідносин. За статтею 1 цього закону податок це обов'язковий платіж, що справляється з юридичних і фізичних осіб за користування земельними ділянками, ставка податку - законодавчо визначений річний розмір плати за одиницю площі оподатковуваної земельної ділянки.

За статтею 2 Закону України “Про плату за землю” використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. Розміри податку за земельні ділянки, грошову оцінку яких не встановлено, визначаються до її встановлення в порядку, визначеному цим Законом. Статтею 13 Закону України “Про плату за землю” передбачено, що підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру, а орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній власності, - договір оренди такої земельної ділянки.

Відповідно до частини 1 статті 14 Закону України “Про плату за землю” платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.

Відповідно до статті 8 Закону України "Про державну податкову службу в Україні", статті 14 Закону України "Про плату за землю" та пункту 5.1 статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" наказом Державної податкової адміністрації України від 26 жовтня 2001 року N 434 був затверджений Порядок подання податкового розрахунку земельного податку, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 19 листопада 2001 року за N 963/6154. Пунктами 1 та 2 вказаного Порядку передбачено, що юридичні особи самостійно обчислюють суму податкового зобов'язання щодо земельного податку в порядку та за ставками, визначеними Законом України "Про плату за землю". Розрахунок податку складається на підставі даних державного земельного кадастру за станом на 1 січня поточного року і щороку подається власниками землі та/або землекористувачами до органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки до 1 лютого поточного року з розбивкою річної суми земельного податку рівними частками за місяцями.

За довідками Слов’яносербського районного відділу земельних ресурсів (арк. справи 143, 144, 149, 150, 155, 156, 161, 162, 167, 168, 173, 174, 179, 180, 185, 186, 191, 192) про грошову оцінку земель в користуванні у ДП "Обласна дирекція "Луганськвуглереструктуризація" знаходилися у 2005, 2006, 2007 роках наступні землі:

- на території Хорошенської сільської ради в розмірі 13,1061 га станом на 01.01.2006 року, в розмірі 9,6165 га станом на 01.01.2007 р., в розмірі 9,6165 га станом на 01.01.2008 р.,

- на території Фрунзенської селищної ради в розмірі 19,901 га станом на 01.01.2006 року, на 01.01.2007 року, на 01.01.2008 року,

- на території Веснянської сільської ради в розмірі 39,31 га та 9,321 га станом на 01.01.2006 року, в розмірі 41,3107 га та 9,321 га станом на 01.01.2007 року, в розмірі 50,6317 га станом на 01.01.08 р.

Право постійного користування земельними ділянками на території Фрунзенської селищної, Веснянської, Хорошенської сільських рад ДП "Обласна дирекція "Луганськвуглереструктуризація" отримало у відповідності до розпорядження голови Слов’яносербської районної державної адміністрації № 480 від 15 грудня 2006 року (арк. справи 142) та державних актів на право постійного користування земельними ділянками (арк. справи 103-124). Позивач посилається на те, що тільки з часу отримання цих державних актів у ДП "Обласна дирекція "Луганськвуглереструктуризація" могло виникнути зобов’язання сплачувати земельний податок, проте, до часу отримання державних актів, як вбачається з довідок управління земельних ресурсів, вказане підприємство користувалося земельними ділянками, подавало до ДПІ в Слов’яносербському районі Луганської області податкові розрахунки земельного податку на 2005, 2006, 2007 року (арк. спр. 147, 154, 157, 166, 172, 175, 183, 190, 193). В додатках до податкових розрахунків ДП ОД "Луганськвуглереструктуризація" вказувало відомості про наявність документів на землю (додаток 1) (арк. справи 145, 151, 160, 163, 169, 178, 181, 187, 196, 197-199). В звіті про пільги та розрахунках на земельний податок підприємство зазначало про 100 відсоткову пільгу як організація, що фінансується з бюджету (додатки 2, 6) (арк. справи 146, 152, 153, 158, 159, 164, 165, 170, 171, 176, 177, 182, 184, 188, 189, 194, 195).

Крім того, за довідкою відділу Держкомзему у Слов’яносербському районі від 13 листопада 2008 року (арк. справи 141) будь-яких рішень щодо консервації земель підпорядкованих ДП "Обласна дирекція "Луганськвуглереструктуризація" не надавалось.

Державне підприємство "Обласна дирекція "Луганськвуглереструктуризація" було взяте на податковий облік в ДПІ в Слов’яносербському районі Луганської області як платник земельного податку з 16 липня 2003 року (арк. справи 127, 132). Основне місце реєстрації ДП ОД "Луганськвуглереструктуризація" – Стаханівська ОДПІ (довідка форми № 4-ОПП – арк. спр. 201).

ДП "Обласна дирекція "Луганськвуглереструктуризація" наполягає на тому, що за пунктом 3 частини 1 статті 12 Закону України "Про плату за землю" звільнено від земельного податку, як підприємство яке повністю утримуються за рахунок державного бюджету.

Згідно статті 27 Закону України “Про плату за землю” контроль за правильністю обчислення і справляння земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності здійснюється органами державної податкової служби.

Стаханівською ОДПІ в період з 11 березня 2008 року по 24 березня 2008 року на підставі наказів № 127 від 11 березня 2008 року та № 149 від 17 березня 2008 року була здійснена додаткова виїзна позапланова тематична перевірка ДП "Обласна дирекція "Луганськвуглереструктуризація" з питань достовірності нарахування земельного податку та застосування пільги по земельному податку за період з 1 липня 2005 року по 31 березня 2007 року, за результатами якої складений акт від 27 березня 2008 року № 225/23-32449971 (арк. справи 129-131), який був підписаний головою ліквідаційної комісії ОСОБА_1 з запереченнями.

В акті перевірки зазначено, що державне підприємство "Луганська обласна дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємств» в поданих в Стаханівську ОДПІ за період з 1 липня 2005 року по 31 березня 2007 року податкових розрахунках земельного податку визначило 100 відсоткову пільгу по сплаті земельного податку, як підприємство, яке повністю утримується з державного бюджету, в порушення вимог частини 1 статті 2, частини 1 статті 4, статті 5, пункту 3 частини 1 статті 12 Закону України «Про плату за землю» був занижений земельний податок в сумі 3280064 грн. 45 коп. по землям Антрацитівського, Брянківського, Золотовського, Краснодонського, Краснолучського, Кременського, Лісічанського, Лутугінського, Первомайського, Перевальського, Попаснянського, Ровеньківського, Рубіжанського, Свердловського, Слов’яносербського міських та районних рад у загальній сумі 2286128 грн. 71 коп., а саме за період з 1 липня 2005 року по 31 грудня 2005 року у сумі 574505 грн. 43 коп., за 2006 рік у сумі 1175600 грн. 37 коп., за період з 1 січня 2007 року по 31 березня 2007 року у сумі 536022 грн. 91 коп., по землям Стахановської та Кіровської міських рад у загальній сумі 993935 грн. 74 коп., а саме за період з 1 липня 2005 року по 31 грудня 2005 року у сумі 279951 грн. 62 коп., за 2006 рік у сумі 578701 грн., за період з 1 січня 2007 року по 31 березня 2007 у сумі 135283 грн. 12 коп.

На підставі акту перевірки Стаханівської ОДПІ від 27 березня 2008 року № 225/23-32449971 ДПІ в Слов’яносербському районі Луганської області відповідно підпункту "б" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, підпункту 17.1.3 пункту 17.1 статті 17 Закону України "Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" були здійснені розрахунки земельного податку та фінансових санкцій (арк. справи 138-140) та прийняті податкові повідомлення – рішення:

- № 0000672300/0 від 1 квітня 2008 року про визначення податкового зобов'язання з податку на землю на загальну суму 51079 грн. 50 коп., з якої основного платежу – 34053 грн. 00 коп., штрафних (фінансових) санкцій – 17026 грн. 50 коп. (арк. справи 5, 134),

- № 0000662300/0 від 1 квітня 2008 року про визначення податкового зобов'язання з податку на землю на загальну суму 13159 грн. 06 коп., з якої основного платежу – 8772 грн. 71 коп., штрафних (фінансових) санкцій – 4386 грн. 35 коп. (арк. справи 6, 133),

- № 0000652300/0 від 1 квітня 2008 року про визначення податкового зобов'язання з податку на землю на загальну суму 20779 грн. 60 коп., з якої основного платежу – 13853 грн. 07 коп., штрафних (фінансових) санкцій – 6926 грн. 53 коп. (арк. справи 7, 135).

Вказані податкові повідомлення-рішення були надіслані керівництву ДП "Обласна дирекція "Луганськвуглереструктуризація" поштою та отримані 4 квітня 2008 року (арк. справи 136-137).

Позивач посилається на те, що згідно довідки Управління Державного казначейства у м. Стаханові № 358 від 16 серпня 2007 року (арк. справи 21) ДП "Обласна дирекція "Луганськвуглереструктуризація" має статус одержувача коштів державного бюджету і повністю фінансується за рахунок коштів загального і спеціального фондів державного бюджету України за кодами економічної класифікації: 1310 – субсидії і поточні трансферти підприємствам, 2410 – капітальні трансферти підприємствам.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається як на податкові роз'яснення на листи: Державної податкової адміністрації України № 15555/7/15-07/7 від 6 серпня 2007 року (арк. справи 23), за яким ДП "Обласна дирекція "Луганськвуглереструктуризація" буде звільнятися від сплати земельного податку у випадку, якщо воно повністю утримується за рахунок бюджету та це повністю підтверджується відповідним органом державного казначейства; державної податкової адміністрації в Луганській області № 17673/15-314 від 24 листопада 2004 року (арк. справи 24) про користування ДП "Обласна дирекція "Луганськвуглереструктуризація" пільгою по земельному податку та надання розрахунків за земельні ділянки шахт, які ліквідуються.

Суд першої інстанції з огляду на наявні в матеріалах справи податкові роз'яснення задовольнив повністю позовні вимоги та скасував податкові повідомлення ДПІ у Слов’яносербському районі Луганської області про визначення земельного податку та застосування штрафних (фінансових) санкцій.

Колегія суддів вважає, що постанова суду першої інстанції підлягає скасуванню, а в позові повинно бути відмовлено з огляду на наступне.

Пунктом 6 частини 1 статті 2 Бюджетного кодексу України визначено, що бюджетна установа – це орган, установа чи організація, визначена Конституцією України, а також установа чи організація, створена у встановленому порядку органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим чи органами місцевого самоврядування, яка повністю утримується за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевих бюджетів. Бюджетні установи є неприбутковими. Згідно частин 1, 2 статті 21 Бюджетного кодексу України для здійснення програм та заходів, які проводяться за рахунок коштів бюджету, бюджетні асигнування надаються розпорядникам бюджетних коштів. За обсягом наданих прав розпорядники бюджетних коштів поділяються на головних розпорядників бюджетних коштів та розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня. Кошти бюджету, які отримують фізичні особи та юридичні особи, що не мають статусу бюджетної установи (одержувачі бюджетних коштів), надаються їм лише через розпорядника бюджетних коштів.

Пунктом 6 Порядку складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2002 року N 228, передбачено, що розпорядниками бюджетних коштів є бюджетні установи в особі їх керівників, уповноважені на отримання бюджетних асигнувань, взяття бюджетних зобов'язань та здійснення видатків з бюджету. За пунктом 8 вказаного Порядку одержувачі бюджетних коштів - це підприємства і госпрозрахункові організації, громадські та інші організації, що не мають статусу бюджетної установи, які одержують безпосередньо через розпорядників кошти з бюджету як фінансову підтримку або уповноважені органами державної влади на виконання державних цільових програм та надання послуг.

В довідці № 358 від 16 серпня 2007 року казначейства зазначено, що ДП "Обласна дирекція "Луганськвуглереструктуризація" має статус одержувача коштів державного бюджету та отримує грошові кошти у вигляді субсидій, поточних та капітальних трансфертів. Листом № 03-32/493 від 27 вересня 2007 року Управління Державного казначейства у м. Стаханові (арк. справи 203) уточнило, що ДП "Обласна дирекція "Луганськвуглереструктуризація" не є підприємством, яке повністю утримується за рахунок коштів державного бюджету, оскільки за статтею 21 Бюджетного кодексу України тільки розпорядники бюджетних коштів, до яких відносяться бюджетні установи, повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевого бюджету. Додатково державним казначейством листом від 12 лютого 2009 року (арк. справи 202) було підтверджено статус позивача саме як одержувача, а не розпорядника бюджетних коштів.

ДП "Обласна дирекція "Луганськвуглереструктуризація" не має статусу бюджетної установи та неприбуткового підприємства, що позивачем не заперечується. За статутом дирекція утримується як за рахунок бюджетних коштів, так і за рахунок коштів отриманих за результатами господарської діяльності. Так, дирекція отримує грошові кошти від реалізації в процесі ліквідації шахт металолому і матеріалів (арк. справи 126). За розшифровками підписаними керівництвом дирекція отримує доход також з інших джерел (арк. справи 30-31) та подає декларації про податок на прибуток до Стаханівської ОДПІ (арк. справи 27-29), в якій перебуває на обліку як платник податків. Отримані дирекцією від господарської діяльності кошти не є бюджетними, ні за джерелом походження, ні за своєю суттю. Незважаючи на те, що зазначені кошти йдуть на зменшення проектної вартості ліквідованих підприємств, вважати їх бюджетними не передбачається можливим. Окрім того, в акті перевірки Стаханівської ОДПІ зазначено, що ДП "Обласна дирекція "Луганськвуглереструктуризація" має рахунки не тільки в органах казначейства, але й в інших банках та за перевірений період з 1 липня 2005 року по 31 березня 2007 року підприємством було сплачено до бюджету податків на загальну суму 49518,28 тис. грн.., у тому числі податку на прибуток на суму 45113 тис. грн.

Щодо податкових роз'яснень колегія суддів зазначає, що за підпунктом "г" підпункту 4.4.2 пункту 4.2 статті 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" податкове роз'яснення не має сили нормативно-правового акта та застосовується лише в частині, яка не суперечить законодавству.

Пунктом 3 частини 1 статті 12 Закону України "Про плату за землю" передбачено, що від земельного податку звільняються органи державної влади та органи місцевого самоврядування, органи прокуратури, заклади, установи та організації, які повністю утримуються за рахунок бюджету (за винятком військових формувань, утворених відповідно до законів України, крім Збройних Сил України та Державної прикордонної служби України), спеціалізовані санаторії України для реабілітації хворих, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів, санаторно-курортні та оздоровчі заклади громадських організацій інвалідів, реабілітаційні установи громадських організацій інвалідів, дитячі санаторно-курортні та оздоровчі заклади України, громадські організації інвалідів України, підприємства та організації громадських організацій інвалідів, які засновані громадськими організаціями інвалідів і є їх власністю, де кількість інвалідів, які мають там основне місце роботи, становить протягом попереднього звітного періоду не менше 50 відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, і за умови, що фонд оплати праці таких інвалідів становить протягом попереднього звітного періоду не менше 25 відсотків суми загальних витрат на оплату праці, що відносяться до складу валових витрат виробництва (обігу).

Невідповідність посилань позивача та суду першої інстанції на наявність у ДП "Обласна дирекція "Луганськвуглереструктуризація" пільги у вигляді звільнення від земельного податку за пунктом 3 частини 1 статті 12 Закону України "Про плату за землю" полягає в тому, що в переліку у вказаному пункті підприємство відсутнє, окрім бюджетних коштів отримує кошти з інших джерел за результатами господарської діяльності, не має статус неприбуткового, тому підстави для застосування пільги по земельному податку відсутні. Оскільки податкові розрахунки земельного податку подані ДП "Обласна дирекція "Луганськвуглереструктуризація" у 2005, 2006, 2007 роках не містили податкових зобов'язань з земельного податку, то відповідно податкові повідомлення-рішення ДПІ в Слов’яносербському районі Луганської області були прийняті обґрунтовано та законно.

З огляду на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, не повне з'ясування обставин у справі, постанова підлягає скасуванню, апеляційна скарга – задоволенню.

Керуючись статтями 24, 160, 167, 184, 195, 196, 198, 202, 205, 207, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу державної податкової інспекції в Слов’яносербському районі Луганської області на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 6 жовтня 2008 року по адміністративній справі № 2-а-8521/08 – задовольнити.

Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 6 жовтня 2008 року по адміністративній справі № 2-а-8521/08 - скасувати.

Відмовити в задоволенні позову Державного підприємства з ліквідації збиткових вугледобувних, вуглепереробних та торфодобувних підприємств (ДП "Укрвуглеторфреструктуризація") в особі відокремленого підрозділу «Луганська виконавча дирекція з ліквідації шахт», м. Стаханов до державної податкової інспекції в Слов’яносербському районі Луганської області про скасування податкових повідомлень-рішень ДПІ в Слов’яносербському районі Луганської області від 1 квітня 2008 року: № 0000672300/0 на суму 51079 грн. 50 коп., № 0000662300/0 на суму 13159 грн. 06 коп., № 0000652300/0 на суму 20779 грн. 60 коп.

На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України відкласти з дня закінчення судового розгляду справи на строк п’ять днів складання судового рішення у повному обсязі.

Вступна та резолютивна частини постанови складені та підписані колегією суддів у нарадчій кімнаті та проголошені в судовому засіданні 18 березня 2009 року.

Постанова набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом одного місяця з дня складення в повному обсязі.

Постанова складена в повному обсязі та підписана колегією суддів 19 березня 2009 року.

Головуючий: /підпис/ В.Г.Яманко

Судді /підпис/ Г.М.Міронова

/підпис/ К.П.Горбенко

Джерело: ЄДРСР 3267779
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку