open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Харківський окружний адміністративний суд

61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Харків

16 липня 2013 р. № 820/4496/13-а

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Полях Н.А.

при секретарі судового засідання - Чевичалова О.І.,

за участю: представника позивача - Єрьомкіної О.Ю.,

представника відповідача - Горбоноса В.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Аптека № 289" в особі голови ліквідаційної комісії Капустіна Володимира Володимировича до Харківської обласної митниці про скасування податкових повідомлень-рішень, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач , Товариство з обмеженою відповідальністю «Аптека № 289» в особі Голови ліквідаційної комісії Капустіна Володимира Володимировича, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Харківської обласної митниці, в якому просить суд, з урахуванням уточнень, скасувати в повному обсязі податкове повідомлення-рішення Харківської обласної митниці від 12.04.2013 року № 59, яким визначено суму податкового зобов'язання за платежем мито на товари, що ввозяться на територію України суб'єктами підприємницької діяльності за основним платежем 3377136,15 грн. та за штрафними санкціями 844284,04 грн.; скасувати в повному обсязі податкове повідомлення-рішення Харківської обласної митниці від 12.04.2013 року № 58, яким визначено суму податкового зобов'язання за платежем мито на товари, що ввозяться на територію України суб'єктами підприємницької діяльності за основним платежем 46369,39 грн. та за штрафними санкціями 11592,35 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що спірні податкові повідомлення-рішення Харківської обласної митниці є протиправними та такими, що підлягають скасуванню.

Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимог, просив суд їх задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача заперечував проти позову та просив суд відмовити у його задоволенні.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, встановив такі обставини.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Аптека № 289» зареєстроване як юридична особа та має ідентифікаційний код юридичної особи 32239776 (т.1 а.с. 37). На сьогодні ТОВ «Аптека № 289» перебуває в стані припинення підприємницької діяльності за рішенням засновників (т.1 а.с. 38).

Згідно з Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців видами діяльності ТОВ «Аптека № 289» є: діяльність посередників, що спеціалізуються в торгівлі іншими товарами; діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; неспеціалізована оптова торгівля; дослідження кон'юнктури ринку та виявлення громадської думки; надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; оптова торгівля фармацевтичними товарами (т.1 а.с. 37).

01.04.2013 року фахівцями Харківської обласної митниці було складено акт № 0020/13/807000000/0032239776 «Про результати проведення документальної невиїзної перевірки фактів митного оформлення товарів «лікарські засоби, субстанції для виробництва нестерильних лікарських форм…» з неправомірним використанням пільг по сплаті ввізного мита та податку на додану вартість, товариством з обмеженою відповідальністю «Аптека № 289», за період з 01.04.2012 по 31.12.2012» (т.1 а.с. 12-21).

Відповідно до акту перевірки митним органом встановлено порушення п.п. 197.1.27 п. 197.1 статті 197 Податкового кодексу України в частині надання пільг по сплаті податку на додану вартість (преференція 002), пункту «ц» статті 19 Закону України «Про Єдиний митний тариф» та пункту 13 частини 1 статті 282 Митного кодексу України в частині надання пільг по сплаті ввізного мита (преференція 102) при ввезені на митну територію України лікарських засобів, що не пройшли Державного контролю якості лікарських засобів та в результаті чого підлягає сплаті до Державного бюджету України ТОВ «Аптека № 289» (код ЄДРПОУ) належні платежі та податки на суму 3423505,54 грн. згідно розрахунків в тому числі: ввізного мита - 46369,39 грн., податок на додану вартість - 3377136,15 грн.

За результатами перевірки Харківською обласною митницею були винесені податкові повідомлення-рішення від 12.04.2013 року № 58 у загальному розмірі 57961,74 грн., у тому числі за основним платежем - 46369,39 грн., за штрафними санкціями - 11592,35 грн.; від 12.04.2013 року № 59 на загальну суму 4221420,19 грн., у тому числі за основним платежем - 3377136,15 грн., за штрафними санкціями - 844284,04 грн.

Позивач не погодився із зазначеними податковими повідомленнями-рішеннями та оскаржив їх в адміністративному порядку до Харківської обласної митниці.

Листом Харківської обласної митниці від 11.04.2013 року № 11/02-14/3743 акт документальної невиїзної перевірки від 01.04.2013 року № 0020/13/807000000/003223976 було залишено без змін, а заперечення ТОВ «Аптека № 289» - без задоволення (т.1 а.с. 26-30).

Позивач не погодився з такими діями митного органу та оскаржив їх в судовому порядку.

Судом встановлено, що ТОВ «Аптека № 289» було здійснено митне оформлення товарів, за результатами якого митним органом було видано митні декларації, а саме: МД № 807170001/2012/604924 від 07.05.2012 року (т.1 а.с. 154-156), МД № 807170001/2012/605330 від 28.05.2013 року (т.1 а.с. 157-161), МД № 807170001/2012/606514 від 09.08.2012 року (т.1 а.с. 162-168) та МД № 807170001/2012/606613 від 13.08.2013 року (т.1 а.с. 169-170) типу ІМ 40.

Відповідно до п.п. 197.1.27 п. 197.1 статті 197 ПК України звільняються від оподаткування операції з постачання лікарських засобів, дозволених для виробництва і застосування в Україні та внесених до Державного реєстру лікарських засобів (у тому числі аптечними закладами), а також виробів медичного призначення за переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України.

Згідно з пунктом ц) статті 19 Закону України «Про Єдиний митний тариф» від сплати мита звільняються фармацевтична продукція, сполуки, що використовуються для її виготовлення, які не виробляються в Україні і класифікуються за групами 28, 29, 30 УКТ ЗЕД , перелік яких затверджується Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до статті 282 Митного кодексу України у випадках, встановлених цим Кодексом та іншими законами з питань оподаткування, при ввезенні на митну територію України або вивезенні за її межі від оподаткування митом звільняється фармацевтична продукція, сполуки, що використовуються для її виготовлення, які не виробляються в Україні та класифікуються за товарними групами 28, 29, 30 УКТ ЗЕД, перелік яких затверджується Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п. 1.2 Порядку подання документів, які підтверджують право суб'єктів підприємницької діяльності на користування встановленими законодавством податковими пільгами під час митного оформлення товарів, що ввозяться на митну територію України або вивозяться з митної території України, затвердженого наказом Держмитслужби України від 22.06.2006 року № 514, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07.07.2006 року за № 816/12690 (далі - Порядок), який діяв під час правовідносин, що оспорюються, цей Порядок застосовується при митному оформленні товарів, щодо яких відповідно до законодавства України встановлено пільги в обкладенні ввізним/вивізним митом, податком на додану вартість або акцизним збором (далі - податки й збори). Митне оформлення таких товарів здійснюється після подання всіх документів, необхідних для застосування пільг, або за умови сплати всіх належних податків і зборів, установлених законодавством України.

Відповідно до п. 2.1 Порядку переліки документів, подання яких необхідне для здійснення митного оформлення товарів із застосуванням пільг в оподаткуванні відповідно до положень нормативно-правових актів, визначені в додатках 1 - 2 до цього Порядку. У разі зміни законодавства вищезазначені переліки документів підлягають приведенню їх у відповідність до вимог нормативно-правових актів.

Згідно з п. 2 Додатку 1 до зазначеного Порядку застосування пільг, наданих у вигляді звільнення від оподаткування відноситься до лікарських засобів (крім підакцизних товарів), зареєстрованих та допущених до застосування в Україні в установленому законодавством порядку, що ввозяться на митну територію України (за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України), наявних в міжвідомчій базі даних зареєстрованих в Україні лікарських засобів (реєстр надсилається до митних органів Держмитслужбою України) або щодо яких є оригінал реєстраційного посвідчення, або його копія, або підтвердження державної реєстрації лікарських засобів, видане Міністерством охорони здоров'я України, підтвердження виробника лікарських засобів згідно з реєстраційним посвідченням (згідно з товаросупровідними документами, маркуванням).

Відповідно до п. 2.2 Порядку документи, необхідні для здійснення митного оформлення товарів із застосуванням пільг в оподаткуванні, подаються митному органу особою, що здійснює декларування товарів.

Згідно з п 2.3 Порядку перевірка та розгляд поданих документів здійснюються посадовою особою відділу митних платежів або посадовою особою відповідного підрозділу митного оформлення, до функціональних обов'язків якої входять функції контролю за нарахуванням і справлянням податків і зборів, із залученням за потреби співробітників інших підрозділів митного органу.

Відповідно до п. 2.4 Порядку рішення про здійснення митного оформлення товарів із застосуванням пільг в оподаткуванні приймається посадовою особою відділу митних платежів або посадовою особою відповідного підрозділу митного оформлення, до функціональних обов'язків якої входять функції контролю за нарахуванням і справлянням податків і зборів, або в разі, коли подані до митного оформлення документи не викликають сумнівів, посадовими особами підрозділу митного органу, які здійснюють контроль за справлянням митних платежів за вантажною митною декларацією (далі - ВМД), у строки, визначені законодавством. При виникненні спірних питань (для підтвердження правомірності застосування відповідної пільги в оподаткуванні) надсилається запит до відділу митних платежів за формою, наведеною в додатку 3 до Порядку здійснення митного контролю й митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації, затвердженого наказом Держмитслужби України від 20.04.2005 № 14, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 27.04.2005 за №439/10719 (зі змінами). Розгляд питань щодо правомірності застосування пільг в оподаткуванні здійснюється відділом митних платежів митного органу в строк, що не перевищує 15 робочих днів. У виняткових випадках цей термін може бути продовжений за рішенням керівника митного органу. У разі виникнення розбіжностей у тлумаченні положень цього Порядку між митними органами та платниками податків пояснення щодо застосування цих положень дає Держмитслужба України.

Таким чином, судом встановлено, що митним органом було видано позивачу митні декларації МД № 807170001/2012/604924 від 07.05.2012 року, МД № 807170001/2012/605330 від 28.05.2013 року, МД № 807170001/2012/606514 від 09.08.2012 року та МД № 807170001/2012/606613 від 13.08.2013 року типу ІМ 40, відповідно до яких до ТОВ «Аптека № 289» було застосовано пільги в оподаткуванні, а саме: ставка ПДВ на лікарські засоби, ввезені на митну територію України - 0 % (т.1 а.с. 154-170).

У митній декларації № 807170001/2012/604924 від 07.05.2012 року у графах 33 «код товару» зазначено - 2933599500 (т.1 а.с. 154), 2923900000 (т.1 а.с. 155).

В митній декларації № 807170001/2012/605330 від 28.05.2013 року у графах 33 «код товару» зазначено - 2933599500 (т.1 а.с. 157), 2941300000, 2934999000 (т.1 а.с. 158), 2935009000, 2923900000 (т.1 а.с. 159).

В митній декларації № 807170001/2012/606514 від 09.08.2012 року в графах 33 «код товару» зазначено - 2933599500 (т.1 а.с. 162), 2941300000, 2934999000 (т.1 а.с. 163), 2933299000, 2923900000, 2941900000 (т.1 а.с. 164), 2936270000, 2918140000 (т.1 а.с. 165).

В митній декларації № 807170001/2012/606613 від 13.08.2013 року в графах 33 «код товару» зазначено - 2941900000 (т.1 а.с. 169).

Відповідно до Закону України «Про митний тариф України» зазначені лікарські засоби відносяться до групи 29 «Органічні хімічні сполуки», а саме: 2933599500 - інші; 2923900000 - інші; 2941300000 - тетрацикліни та їх похідні; солі цих речовин; 2934999000 - інші; 2935009000 - інші; 2941900000 - інші; 2918140000 - лимонна кислота.

Судом встановлено, що зазначені вище лікарські засоби класифікуються за товарними групами 28, 29, 30 УКТ ЗЕД.

В матеріалах справи міститься лист Державної служби з лікарських засобів у Харківській області щодо віднесення до реєстру лікарських засобів України лікарських засобів, які проходили митне оформлення по оспорюваним митним деклараціям (т.1 а.с. 136-139).

Лікарські засоби, які проходили митне оформлення, мають сертифікати відповідності (т.1 а.с. 101, 110, 125, 133).

Таким чином, судом встановлено, що ТОВ «Аптека № 289» мало всі необхідні документи для оформлення лікарських засобів із застосуванням податкових пільг під час митного оформлення товарів, що ввозяться на митну територію України або вивозяться з митної території України.

Виходячи з аналізу положень законодавства України, суд приходить до висновку про те, що в момент оформлення митних декларацій та отримання пільг наданих у вигляді звільнення від оподаткування, а саме: встановлення ставки ПДВ - 0% ТОВ «Аптека № 289» не було порушено норм законодавства та пільги отримані правомірно.

Судом також встановлено, що законодавство не встановлює підстав, які б в подальшому давали право митному органу для прийняття податкових повідомлень про донарахування податкових зобов'язань.

Зазначена позиція також узгоджується висновками Верховного Суду України, викладеними у рішеннях, прийнятих за результатами розгляду заяв про перегляд судового рішення з підстави, передбаченої п.1 ч.1 ст. 237 КАС України, за І півріччя 2012 р. від 01.02.2013 року.

Зокрема, у п.2 зазначених Висновків вказано, що у разі якщо митний орган, приймаючи вантажну митну декларацію, самостійно визначає митну вартість товару та пропускає товар на митну територію України (після сплати імпортером передбачених законом податків і зборів), то в подальшому він не має правових підстав для прийняття податкових повідомлень про донарахування податкових зобов'язань, за винятком випадку, коли за наслідками службової перевірки або розгляду кримінальної справи встановлено змову між декларантом і митним органом, спрямовану на заниження обов'язкових платежів.

Відповідно до ч.2 статті 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Представником відповідача не доведено правомірність своїх дій під час винесення оспорюваних податкових повідомлень-рішень, отже, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 2, 8-14, 71, 72, 94, 160-163, 167, 186 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Аптека № 289" в особі голови ліквідаційної комісії Капустіна Володимира Володимировича до Харківської обласної митниці про скасування податкових повідомлень-рішень - задовольнити в повному обсязі.

Скасувати податкове повідомлення-рішення Харківської обласної митниці від 12.04.2013 року № 58 та податкове повідомлення-рішення Харківської обласної митниці від 12.04.2013 року № 59.

Стягнути з Державного бюджету України (УДКСУ у Червонозаводському районі м. Харкова Харківської області, код ЄДРПОУ 37999628, ГУДКСУ в Харківській області, МФО 851011, рахунок №31217206784011) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Аптека № 289" (код 32239776, вул. Драгомирівська, буд. 10, кімн. 17, м. Харків, 61031) судовий збір у розмірі 2294.00 грн. (дві тисячі двісті дев'яносто чотири гривні 00 копійок).

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Повний текст постанови виготовлений 22.07.2013 року.

Суддя Н.А. Полях

Джерело: ЄДРСР 32530517
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку