open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Справа № 457/142/13-а

Провадження №2-а/457/35/13

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 червня 2013 року м. Трускавець

Трускавецький міський суд Львівської області

в складі головуючої-судді ОСОБА_1

при секретарі Луцькій І.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_2 до управління Пенсійного фонду України в м. Трускавці Львівської області про визнання дій незаконними, зобов’язання зарахувати стаж роботи до спеціального та призначити пенсію за вислугу років,-

в с т а н о в и в:

ОСОБА _2 звернулася в суд з адміністративним позовом до управління Пенсійного фонду України в м. Трускавці Львівської області про визнання дій незаконними, зобов’язання зарахувати стаж роботи до спеціального та призначити пенсію за вислугу років.

Позовні вимоги мотивує тим, що відповідно законодавства України про охорону здоров'я, фармацевтичні працівники мають право на пільгові умови пенсійного забезпечення. Однією із видів державних пенсій, згідно із ст. 2 Закону України «Про пенсійне забезпечення», є трудова пенсія за вислугу років. Право на пенсію за вислугу років мають працівники охорони здоров'я при наявності спеціального стажу роботи від 25 до 30 років за переліком, що затверджується у порядку, який визначається Кабінетом Міністрів України, незалежно від віку. Постановою Кабінету Міністрів України від 04.11.1993 року № 909 «Про перелік закладів і установ освіти, охорони здоров'я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років», затверджено відповідний Перелік закладів і установ освіти, охорони здоров'я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років, відповідно до якого до закладів та установ охорони здоров'я належать аптеки, аптечні кіоски, аптечні магазини, контрольно-аналітичні лабораторії. До посад належать провізори, фармацевти (незалежно від найменування посад), лаборанти. Крім того, приміткою 2 до Переліку передбачено, що робота за спеціальністю в закладах, установах і на посадах, передбачених цим Переліком, дає право на пенсію незалежно від форми власності або відомчої належності закладів і установ. У зв'язку з усім вищезазначеним, нею 15.07.2011 року була подана заява про призначення пенсії за вислугу років до управління Пенсійного фонду України у м. Трускавці Львівської області. Підставою для призначення їй пенсії за вислугу років відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 52 Закону України «Про пенсійне забезпечення» була наявність станом на момент звернення (15.07.2011р.) спеціального стажу на посаді фармацевта загальною тривалістю 26 років 10 місяців 25 днів, що підтверджується записами в трудовій книжці, а саме: на посаді фармацевта у Центральній міській аптеці №121 м. Трускавця з 22.08.1984р. по 20.10.1998р. (стаж 14 років 1 місяць 28 днів); на посаді фармацевта у ДКП «Лікарняна аптека №273» м. Трускавця з 20.10.1998р. по 31.05.2005р. (стаж 6 років 7 місяців 12 днів); на посаді фармацевта у Приватній фірмі «МІФ» з 01.06.2005р. по 31.08.2007р. (стаж 2 роки 2 місяці 30 днів); на посаді фармацевта у Приватному підприємстві «Експрес-зв'язок» з 01.09.2007р.- по час звернення із заявою 15.07.2011р. (3 роки 10 місяців 15 днів). Однак управління Пенсійного фонду України у м. Трускавці Львівській області у відповіді від 01.08.2011р. №32/к відмовило у призначенні пенсії за вислугу років. Так само управлінням Пенсійного фонду України у м. Трускавці Львівській області було відмовлено у призначенні пенсії за вислугу років і у відповіді від 30.09.2011р. №4761/03-20. Аргументами відповідача для відмови у призначенні пенсії за вислугу років було те, що ПФ «МІФ» та ПП «Експрес-зв'язок» не належать до переліку закладів охорони здоров'я, робота в яких дає право на призначення пенсії за вислугу років, тому до спеціального стажу для призначення пенсії за вислугу років роботу в цих підприємствах зарахувати не можна. Окрім того, на думку відповідача, оскільки назва фармацевтичного закладу, яка зазначена в трудовій книжці або ліцензії на здійснення підприємницької діяльності, не відповідає назві, що є в Переліку закладів охорони здоров'я, затвердженого Наказом Міністерства охорони здоров'я України від 28.10.2002р. №385, акредитаційний сертифікат є обов'язковим документом для визначення права на пенсію за вислугу років. Оскільки акредитаційних сертифікатів у вищезазначених приватних підприємств немає, отже, стаж роботи на посаді фармацевта у зазначених роботодавців до спеціального стажу не може бути віднесений. На її заяву від 19.12.2012р. на ім'я начальника управління Пенсійного фонду України в м. Трускавці Львівської області ОСОБА_3 з проханням призначити пенсію за вислугу років надійшла відповідь від 28.12.2012р. № 14/К, де також було відмовлено у призначенні пенсії за вислугу років, опираючись на «ненадання документів, що підтверджують виконання роботи, яка дає право на призначення такого виду пенсії». Вважає, що такі дії відповідача є незаконними та просить зобов’язати управління Пенсійного фонду України в м. Трускавці Львівської області зарахувати стаж роботи фармацевтом у ПФ «МІФ» та ПП «Експрес-зв'язок» до спеціального та призначити пенсію за вислугу років з 15.07.2011 року.

Від відповідача надійшло письмове заперечення, в якому відповідач просить відмовити у задоволенні позову посилаючись на те, що 15.07.2011 року до управління Пенсійного фонду України в м. Трускавці з заявою про надання інформації, щодо можливості призначення пенсії за вислугу років, як медпрацівнику звернулася ОСОБА_2. Важливо те, що заявник просив надати інформацію, а не призначити пенсію. 25.10.2011 року до управління Пенсійного фонду України в м. Трускавці з заявою про надання інформації щодо можливості призначення пенсії за вислугу років, як медпрацівнику звернулася ОСОБА_2. І знову заявник звернувся із заявою про надання роз’яснення. І тільки 17.12.2012 року ОСОБА_2 звернулась із заявою про призначення пенсії до управління Пенсійного фонду України в м. Трускавці без подання необхідних документів для призначення пенсії (згідно Постанови Правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 року № 22-1 «Про затвердження Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування". На звернення ОСОБА_2 управління Пенсійного фонду України в м. Трускавці, неодноразово надавало відповіді, згідно з якими ПП «Експрес-зв'язок» не відповідає назві, що є в переліку закладів охорони здоров'я згідно Постанови КМУ від 04.11.1993 року № 909 «Перелік закладів і установ освіти, охорони здоров'я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років», також Наказу МОЗ України від 28.10.2002 року № 385, а отже акредитаційний сертифікат є обов'язковим, так як на підставі нього визначають назву фармацевтичного (аптечного) закладу в якому працювала заявниця. Згідно п.16 даного наказу, аптека - заклад охорони здоров 'я, основним завданням якого є забезпечення населення, закладів охорони здоров'я, підприємств, установ і організацій лікарськими засобами і виробами медичного призначення. На даний час спеціальний медичний стаж ОСОБА_2, який дає право на пенсію, становить 20 років 9 місяців 10 днів. Пенсії за вислугу років працівникам освіти, охорони здоров'я та соціального захисту призначаються при наявності спеціального стажу роботи, який дає право на цей вид пенсії (згідно Переліку), не менше 25 років. Посилання позивача на Постанову КМУ від 17.12.2012 року № 1216, в якій вказано, що акредитація фармацевтичних (аптечних) установ здійснюється на добровільних засадах, є безпідставним, оскільки на момент здобуття стажу з 2005 по 2011 роки даної постанови не було. Та й робити висновок, що ПП «Експрес-зв'язок» є фармацевтичним (аптечним) закладом не можна. Згідно Постанови КМУ від 04.11.1993 року № 909 «Перелік закладів і установ освіти, охорони здоров'я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років», до таких закладів відносяться — аптеки, аптечні кіоски, аптечні магазини, контрольно-аналітичні лабораторії та посади провізорів, фармацевти (незалежно від найменування посад), лаборанти. Відповідно до Наказу МОЗ України від 28.10.2002 року № 385 «Про затвердження переліків закладів охорони здоров'я, лікарських, провізорських посад та посад молодших спеціалістів з фармацевтичною освітою у закладах охорони здоров'я» , фармацевтичні заклади - аптека, аптечна база (склад), база (склад) медичної техніки, база спеціального медичного постачання, контрольно-аналітична лабораторія, лабораторія з аналізу якості лікарських засобів, магазин (медичної техніки, медичної оптики). В ст. 16 Закону України «Основ законодавства про охорону здоров'я заклади охорони здоров'я» вказано, заклади охорони здоров 'я підлягають акредитації у випадках та в порядку, визначених Кабінетом Міністрів України. Згідно Постанови Кабінету міністрів України від 15 липня 1997 року № 765 в редакції від 13.11.2010 року «Порядок державної акредитації закладу охорони здоров'я», державна акредитація закладу охорони здоров'я (далі - акредитація) - це офіційне визнання статусу закладу охорони здоров'я, наявності в ньому умов для надання певного рівня медико-санітарної допомоги, підтвердження його відповідності встановленим критеріям та гарантії високої якості професійної діяльності. Акредитації підлягають незалежно від форми власності усі заклади охорони здоров'я. Акредитація проводиться один раз на три роки. Перша акредитація закладу проводиться не пізніше ніж через два роки від початку здійснення діяльності. Акредитацію закладів охорони здоров'я, крім фармацевтичних (аптечних) закладів, проводить ОСОБА_3 акредитаційна комісія, а акредитацію фармацевтичних (аптечних) закладів - ОСОБА_3 комісія з акредитації фармацевтичних (аптечних) закладів, що утворюються при МОЗ (далі - головні акредитаційні комісії), а також акредитаційні комісії, що утворюються при Міністерстві охорони здоров'я Автономної Республіки Крим, управлінні охорони здоров'я обласної, Севастопольської міської держадміністрації та Головному управлінні охорони здоров'я Київської міської держадміністрації (далі - акредитаційні комісії).

Згідно ст. 17 Закону України «Основ законодавства про охорону здоров'я заклади охорони здоров'я», провадження господарської діяльності в сфері охорони здоров 'я, яка відповідно до закону, підлягає ліцензуванню, дозволяється лише за наявності ліцензії. Позивач вважає, доказом належності ПП «Експрес-зв'язок» до закладів охорони здоров'я є ліцензія Державної інспекції з контролю якості лікарських засобів серії АВ № 527968 від 24.03.2010 року. Ліцензія почала діяти з 24 березня 2010 року, а отже не може бути доказом, що підтверджує наявність спеціального стажу за попередні періоди роботи ОСОБА_2 Згідно довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій від 17.02.2011 року, основними види діяльності ПП «Експрес-зв'язок», є зокрема: роздрібна та оптова торгівля фармацевтичними товарами, діяльність барів, стоматологічна практика, медична практика, роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах з перевагою продовольчого асортименту. Так згідно поданих позивачем додатків у ПП «Експрес-зв'язок» є філії, які можна віднести до фармацевтичних закладів, проте ОСОБА_2 у цих філіях не працювала.

Згідно ст. 7 Закону України «Про пенсійне забезпечення», звернення за призначенням пенсії може здійснюватися у будь-який час після виникнення права на пенсію. При цьому пенсії за віком і по інвалідності призначаються незалежно від того, припинено роботу на час звернення за пенсією чи вона продовжується. Пенсії за вислугу років призначаються при залишенні роботи, яка дає право на цю пенсію. Відповідно до п. 11 Постанови Правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 року № 22-1 «Про затвердження Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», зареєстрованої в Мін'юсті 27.12.2005р. №1566/11846, до заяви про призначення пенсії за вислугу років, крім документів, передбачених пунктами "а"-"г", "д" пункту 7 цього Порядку, надаються також документи, що підтверджують виконання роботи, яка дає право на призначення такого виду пенсії. Пенсії за вислугу років призначаються у разі звільнення з роботи, що дає право на цей вид пенсії. У разі зарахування після призначення пенсії за вислугу років на роботу, яка дає право на цей вид пенсії, виплата пенсії припиняється і поновлюється з дня, що слідує за днем звільнення з роботи. Отже, крім трудової книжки ОСОБА_2 мала надати, ще і інші документи, які підтверджують виконання роботи на призначення такого виду пенсії. Також вимоги позивача про призначення пенсії за вислугу років з 15 липня 2011 року є взагалі безпідставними, оскільки обов'язковою умовою призначення пенсії за вислугу років є звільнення з роботи. ОСОБА_2 весь цей час працювала на роботі, яка, як вона вважає, дає право на призначення пенсії. Згідно ст.22 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" відомості, що містяться в системі персоніфікованого обліку, використовуються виконавчими органами Пенсійного фонду для визначення права застрахованої особи на отримання пенсійних виплат згідно із цим Законом. Згідно додатку № 3 (довідник кодів підстав для обліку стажу окремим категоріям осіб відповідно до законодавства) Постанови Пенсійного фонду України від 08.10.2010 року № 22-2 «Про порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», страхувальником зазначаються наявність підстав для обліку стажу окремим категоріям осіб відповідно до законодавства при поданні звітів в органи Пенсійного фонду України, відомостями в формі «ІНДАНІ», а саме ЗП3055Е2 - працівники охорони здоров'я при наявності спеціального стажу роботи від 25 до 30 років за переліком, що затверджується у порядку, який визначається КМУ незалежно від віку. Приватне підприємство «Експрес-зв'язок» при поданні звітності, щодо ОСОБА_4 не зазначало кодів підстав для обліку спецстажу. Просили в задоволенні позову відмовити.

У судовому засіданні позивачка підтримала позовні вимоги, викладені у позовній заяві в повному обсязі, просила позов задовольнити.

Представники управління Пенсійного фонду України в м. Трускавці в судове засідання з’явилися, проти задоволення позову заперечили.

Свідок ОСОБА_5 в судовому засіданні показала, що працює завідуючою аптекою ПП «Експрес-зв’язок», в якій працює позивачка ОСОБА_2 Протягом усього часу і по сьогоднішній день позивачка працювала в аптеці на посаді фармацевта. Аптека діє на підставі ліцензії та положення про структурний підрозділ ПП «Експрес-зв’язок».

Свідок ОСОБА_6 показав, що працює генеральним директором ПП «Експрес-зв’язок». Позивачка ОСОБА_2 працює в філії підприємства – аптеці в м. Трускавці фармацевтом. Аптека є структурним підрозділом ПП «Експрес-зв’язок» та діє на підставі положення про структурні підрозділи.

Свідок ОСОБА_7 показав, що працює в управлінні Пенсійного фонду України в м. Трускавці, та в його обов’язки входить прийом звітів по персоніфікації від організацій. ПП «Експрес-зв’язок» в своїх звітах відповідно до вимог чинного законодавства не відображало позивачку ОСОБА_2, як особу, яка має право на пільговий стаж.

Заслухавши позивачку, представників відповідача, свідків, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що у задоволенні позову слід відмовити з наступних підстав.

Як вбачається із дослідженого, позивачка ОСОБА_2 працювала на посаді фармацевта у Центральній міській аптеці №121 м. Трускавця з 22.08.1984р. по 20.10.1998р.; на посаді фармацевта у ДКП «Лікарняна аптека №273» м. Трускавця з 20.10.1998р. по 31.05.2005р.; на посаді фармацевта у Приватній фірмі «МІФ» з 01.06.2005р. по 31.08.2007р. З 01.09.2007р. і по даний час позивачка працює на посаді фармацевта у Приватному підприємстві «Експрес-зв'язок», що підтверджується копією трудової книжки, яка знаходиться в матеріалах справи.

Статтею 1 Закону України “Про пенсійне забезпечення” гарантовано право громадян на державне пенсійне забезпечення. Право окремих категорій громадян на пенсію за вислугу років визначено ст. 51 зазначеного Закону.

Відповідно до пункту “е” ст. 55 Закону України “Про пенсійне забезпечення” право на пенсію за вислугу років мають працівники освіти, охорони здоров'я та соціального забезпечення при наявності спеціального стажу роботи від 25 до 30 років за переліком, що затверджується у порядку, який визначається Кабінетом Міністрів України, незалежно від віку.

Переліком закладів і установ освіти, охорони здоров'я та соціального захисту і посад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №909 від 04 листопада 1993 року, встановлено, робота в яких закладах дає право на пенсію за вислугу років, коли пенсія працівникам охорони здоров'я призначається за наявності спеціального стажу -25 років. До спеціального стажу належить і стаж роботи в таких закладах охорони здоров'я, як аптеки, аптечні кіоски, аптечні магазини, контрольно-аналітичні лабораторії на посадах провізорів, фармацевтів (незалежно від найменування посад) та лаборантів. Відповідно до пункту 2 примітки до цього Переліку, робота за спеціальністю в закладах, установах і на посадах дає право на пенсію незалежно від форми власності або відомчої належності закладів і установ.

Відповідно до ст. 7 Закону України «Про пенсійне забезпечення» звернення за призначенням пенсії може здійснюватися у будь-який час після виникнення права на пенсію. При цьому пенсії за віком і по інвалідності призначаються незалежно від того, припинено роботу на час звернення за пенсією чи вона продовжується. Пенсії за вислугу років призначаються при залишенні роботи, яка дає право на цю пенсію.

Пунктом 11 Постанови Правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 року № 22-1 «Про затвердження Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» передбачено, що до заяви про призначення пенсії за вислугу років, крім документів, передбачених пунктами «а»-«г», «д» пункту 7 цього Порядку (довідка податкової адміністрації про присвоєння ідентифікаційного номера заявнику; документи про стаж, що визначені Порядком підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, довідка про заробітну плату особи за період страхового стажу до 01.07.2000, а починаючи з 01.07.2000 індивідуальні відомості про застраховану особу надаються відділом персоніфікованого обліку; документи про місце проживання (реєстрації) особи; клопотання (направлення) про достроковий вихід на пенсію) надаються також документи, що підтверджують виконання роботи, яка дає право на призначення такого виду пенсії. Пенсії за вислугу років призначаються у разі звільнення з роботи, що дає право на цей вид пенсії. У разі зарахування після призначення пенсії за вислугу років на роботу, яка дає право на цей вид пенсії, виплата пенсії припиняється і поновлюється з дня, що слідує за днем звільнення з роботи.

Тобто, особа, яка звертається за призначенням пенсії за вислугу років, на момент звернення за призначенням пенсії не має права працювати на посадах у закладах і установах, зазначених у всіх розділах Переліку закладів і установ освіти, охорони здоровя та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років.

Судом встановлено, що 15.07.2011 року до управління Пенсійного фонду України в м. Трускавці з заявою про надання інформації, щодо можливості призначення пенсії за вислугу років, як медпрацівнику звернулася ОСОБА_2. 25.10.2011 року позивачка повторно звернулась до управління Пенсійного фонду України в м. Трускавці з заявою про надання інформації, щодо можливості призначення пенсії за вислугу років, як медпрацівнику. На дані звернення управлінням Пенсійного фонду України в м. Трускавці було надано відповідні роз’яснення. Тільки 19.12.2012 року ОСОБА_2 звернулась із заявою про призначення пенсії до управління Пенсійного фонду України в м. Трускавці без подання необхідних документів для призначення пенсії (згідно Постанови Правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 року № 22-1 «Про затвердження Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування»).

Враховуючи викладене, оскільки ОСОБА_2, на момент звернення до управління Пенсійного фонду України в м. Трускавці з заявою про призначення пенсії працювала і на даний час продовжує працювати на посаді фармацевта у Приватному підприємстві «Експрес-зв'язок», то в неї відсутнє право на призначення пенсії за вислугу років. А тому суд приходить до переконання, що позовні вимоги ОСОБА_2 не знайшли свого підтвердження в судовому засіданні та в їх задоволенні слід відмовити.

На підставі вищенаведеного та керуючись п. 11 Постанови Правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 року № 22-1 «Про затвердження Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», ст.7 Закону України «Про пенсійне забезпечення», ст.ст. 71, 138, 139, 160, 161, 162, 163 КАС України, с у д,-

п о с т а н о в и в:

В задоволенні позову ОСОБА_2 до управління пенсійного фонду України в м. Трускавці Львівської області про визнання дій незаконними, зобов’язання зарахувати стаж роботи до спеціального та призначити пенсію за вислугу років – відмовити.

Постанова може бути оскаржена до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня отримання копії постанови, з одночасною подачею її копії до адміністративного суду апеляційної інстанції.

Суддя Василюк Т.В.

Постанова в повному обсязі виготовлена 21.06.2013 року.

Джерело: ЄДРСР 31983807
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку