open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 2-2998/12
Моніторити
Ухвала суду /10.11.2014/ Києво-Святошинський районний суд Київської області Ухвала суду /14.01.2014/ Апеляційний суд Київської області Ухвала суду /29.11.2013/ Апеляційний суд Київської області Рішення /23.09.2013/ Апеляційний суд Луганської області Ухвала суду /27.08.2013/ Апеляційний суд Луганської області Ухвала суду /02.07.2013/ Апеляційний суд Київської області Рішення /01.06.2013/ Свердловський міський суд Луганської області Рішення /01.06.2013/ Свердловський міський суд Луганської області Рішення /27.05.2013/ Печерський районний суд міста Києва Рішення /27.05.2013/ Печерський районний суд міста Києва Ухвала суду /10.04.2013/ Апеляційний суд Київської області Ухвала суду /05.03.2013/ Апеляційний суд Київської області Ухвала суду /05.03.2013/ Апеляційний суд Київської області Ухвала суду /14.02.2013/ Апеляційний суд Київської області Ухвала суду /14.02.2013/ Апеляційний суд Київської області Ухвала суду /05.02.2013/ Апеляційний суд Київської області Ухвала суду /23.01.2013/ Дарницький районний суд міста Києва Рішення /14.01.2013/ Богунський районний суд м. ЖитомираБогунський районний суд м. Житомира Ухвала суду /25.12.2012/ Печерський районний суд міста Києва Ухвала суду /14.12.2012/ Дарницький районний суд міста Києва Ухвала суду /14.12.2012/ Дарницький районний суд міста Києва Ухвала суду /07.12.2012/ Печерський районний суд міста Києва Ухвала суду /21.11.2012/ Алчевський міський суд Луганської області Рішення /21.11.2012/ Соснівський районний суд м.Черкаси Ухвала суду /05.11.2012/ Соснівський районний суд м.Черкаси Ухвала суду /16.10.2012/ Печерський районний суд міста Києва Ухвала суду /26.09.2012/ Печерський районний суд міста Києва Ухвала суду /26.09.2012/ Печерський районний суд міста Києва
emblem
Справа № 2-2998/12
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /10.11.2014/ Києво-Святошинський районний суд Київської області Ухвала суду /14.01.2014/ Апеляційний суд Київської області Ухвала суду /29.11.2013/ Апеляційний суд Київської області Рішення /23.09.2013/ Апеляційний суд Луганської області Ухвала суду /27.08.2013/ Апеляційний суд Луганської області Ухвала суду /02.07.2013/ Апеляційний суд Київської області Рішення /01.06.2013/ Свердловський міський суд Луганської області Рішення /01.06.2013/ Свердловський міський суд Луганської області Рішення /27.05.2013/ Печерський районний суд міста Києва Рішення /27.05.2013/ Печерський районний суд міста Києва Ухвала суду /10.04.2013/ Апеляційний суд Київської області Ухвала суду /05.03.2013/ Апеляційний суд Київської області Ухвала суду /05.03.2013/ Апеляційний суд Київської області Ухвала суду /14.02.2013/ Апеляційний суд Київської області Ухвала суду /14.02.2013/ Апеляційний суд Київської області Ухвала суду /05.02.2013/ Апеляційний суд Київської області Ухвала суду /23.01.2013/ Дарницький районний суд міста Києва Рішення /14.01.2013/ Богунський районний суд м. ЖитомираБогунський районний суд м. Житомира Ухвала суду /25.12.2012/ Печерський районний суд міста Києва Ухвала суду /14.12.2012/ Дарницький районний суд міста Києва Ухвала суду /14.12.2012/ Дарницький районний суд міста Києва Ухвала суду /07.12.2012/ Печерський районний суд міста Києва Ухвала суду /21.11.2012/ Алчевський міський суд Луганської області Рішення /21.11.2012/ Соснівський районний суд м.Черкаси Ухвала суду /05.11.2012/ Соснівський районний суд м.Черкаси Ухвала суду /16.10.2012/ Печерський районний суд міста Києва Ухвала суду /26.09.2012/ Печерський районний суд міста Києва Ухвала суду /26.09.2012/ Печерський районний суд міста Києва

Справа № 2-2998/12

Провадження № 2/427/254/13

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01.06.2013 року

Свердловській міський суд Луганської області у складі: головуючого судді Новосьолової ГМ., при секретарі Вобліковій І.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Свердловська справу за позовною заявою ОСОБА_1 до ДП «С в особі ВП Шахта «Центроспілка» про визнання дій неправомірними,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом, в якому зазначив, що він, , ОСОБА_1, у період з 02 грудня 1987 року по 27 лютого 1988 року брав участь у ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС. У зв'язку із захворюванням, отриманим під час виконання службових обов'язків по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, йому була встановлена 2-я група інвалідності.

До листопада 2011 року він одержував пенсію в розмірі 8-мі мінімальних пенсій за віком і додатковою пенсією в розмірі 75% від мінімальної пенсії за віком у відповідності зі ст. ст. 50 і 54 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».

У зв'язку з прийняттям 23 листопада 2011 року Постанови Кабінету Міністрів України № 1210 «Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», яка затверджує «Порядок обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи». Пенсійний фонд України в м. Свердловську Луганської області зобов'язаний зробити перерахунок його пенси, але цього зроблено не було. Тому у березні 2012 року він звернувся за роз'ясненням до Управління пенсійного фонду України в м. Свердловську, де йому було роз'яснено, що для одержання підвищеної пенсії необхідно представити довідку про розрахунок заробітної плати за період роботи з ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС.

У зв'язку із цим він 10.04.2012 року звернувся до керівництва Відокремленого підрозділу «Шахта «Центроспілка» державного підприємства «Свердловантрацит» з проханням надати вище зазначену довідку.

Йому було запропоновано прийди через місяць. Коли через місяць він прийшов за довідкою, йому в усній формі було відмовлено давати будь - яку відповідь.

Він та її представник неодноразово зверталися до керівництва Відокремленого підрозділу «Шахта «Центроспілка» державного підприємства «Свердловантрацит» з проханням дати відповідь.

У зв'язку з тим, що він не получив відповіді 10.08.2012 р., він звернувся до прокуратури м. Свердловська і 13.09.2012 рок, одержав відповідь ВП «Шахта «Центроспілка» підготовило та надало довідку від 23.04.2012 року відповідного зразку.

Це не відповідає дійсності, так як тільки після звернення до прокуратури 22.09.2012 року він одержав листа від керівництва ВП «Шахта «Центроспілка,» в якому була тільки довідка від 23.04.2012 року ніякого пояснення ні письмової відповіді не було.

Позивач вважає, що керівництво шахти навмисно затягувало з відповіддю, щоб він не зміг звернеться до суду для захисту своїх інтересів і не одержав пенсію відповідно до діючого законодавства.

Установи й організації несуть матеріальну відповідальність за збиток, заподіяний громадянам або державі в результаті несвоєчасного оформлення або подачі пенсійних документів, а також за видачу недостовірних документів і відшкодовують його.

Про це зазначено в частині другої ст. 101 закону України «Про пенсійне забезпечення» від 05.11.1991 року № 1788- XI1.

До навчальних зборів, коли він приймав участь в ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, він працював на «Шахті «Центроспілка» ДП «Свердловантрацит» і після повернення всі отримані ним документи (довідку про місце перебування в зоні відчуження й місцях роботи, довідку про дозу опромінення) були здані в бухгалтерію підприємства. Довідки про заробітну плату за цей період видають підприємства, установи й організаціями, де працювала людина на момент відряджання в зону відчуження. Це прямо передбачено ст. 15 Закону «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».

Після аварії на ЧАЕС 26 квітня 1986 року керівництво колишнього СРСР і Української РСР прийняли масу рішень з грифом «таємно» щодо оплати праці осіб ліквідаторів. Тому багато з них залишалися невідомими до сьогоднішнього дня численній кількості підприємств, установ і організацій, а також і тим, хто безпосередньо виконував роботи в зоні відчуження, незважаючи на те, що «таємність» зняли ще в середині 90-х років.

А це у свою чергу заважає правильно оформляти документи про оплату роботи в зоні відчуження, на підставі яких у цей час призначають пенсії особам, визнаним інвалідами в результаті ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС.

Отже, якщо роботу в зоні відчуження оплатили неправильно (зарплату нарахували без обліку деяких урядових рішень), підприємство, установа, організація на підставі первинних документів повинні зробити перерахунок заробітної плати відповідно до законодавства (лист Мінпраці, Минчорнобиля й Мінфіну України від 29.10.92 року № 09-3751 і Постанови Кабінету Міністрів України № 1210 від 23.11.2011 року). Розраховану в такий спосіб заробітну плату не індексують і не виплачують, а тільки враховують при обчисленні пенсій.

Якщо особа відробила в зоні відчуження один календарний місяць або більше, довідку про заробітну плату видають за звичайною формою. Якщо ж у зоні відпрацьовано менше календарного місяця й пенсію призначають із заробітку, отриманого за фактично відпрацьований час у зоні відчуження, то варто видавати довідку, що затверджена Міністерством соціального захисту населення України (лист від 27.02.96 року № 01-3/244- 013-21).

У довідці вказують населені пункти зони відчуження, у яких працівник виконував роботи, період безпосереднього виконання робіт, посада, посадовий оклад (тарифна ставка) який був установлений особі на момент виконання робіт у зоні відчуження по основному місцю роботи, а також «Кратність» - коефіцієнт кратності:

5-111 зона;

4-11 зона;

З-1 зона;

2 - зона особливого контролю.

Позивач вважає, що розрахунок заробітної плати за час роботи, по ліквідації наслідків на ЧАЕС, була проведена невірно оскільки не були використані нормативні документи із грифом «Таємно» і для «Службового користування», що передбачають застосовувати до працівників безпосередньо зайнятим на роботах з усунення наслідків аварії на ЧАЕС оплату праці підвищувати на 100% і застосовувати максимальний розмір премії 60% від тарифної довідки, збільшеної виходячи з підвищених тарифних ставок, а також оплату праці у кратному розмірі в порівнянні із чинним законодавством нормами.

Порядок нарахування заробітної плати за час виконання робіт з ліквідації аварії на ЧАЕС передбачається розсекреченими в 90-х роках нормативними документами:

Постановою ЦК КПРС, Президії Верховної Ради СРСР і ВЦСПС від 07.05.86 р. № 524-156 п.1 і Постановою Ради Міністрів України № 168-5 від 08.05.86 р. був уведений обов'язок керівникам провадити оплату праці, працівникам, безпосередньо зайнятим на роботах з усунення наслідків аварії на ЧАЕС, по підвищеним до 100% тарифним ставкам.

Постановою Ради Міністрів СРСР і ВЦСПС № 665-195 від 05.08.86 р. п.4 було встановлено працівникам підприємств, організацій і установ, що виконують роботи з усунення наслідків аварії на ЧАЕС максимальний розмір премії - 60% від тарифної ставки на місяць і п.5 цієї ж постанови, також дозволено залучати працівників на роботи пов'язані з ліквідацією наслідків аварії на ЧАЕС у вихідні й святкові дні з оплатою праці в подвійному розмірі. Про це ж говорить ст. 107 КЗпП України.

Постановою Ради Міністрів УРСР і Укрсовпрофа № 207-7 від 10.06.86 р. доводить до відома міністерств і відомств УРСР про положення постанови № 665-195 від 5.06.86 р. про яке мова йшла вище й поширили на працівників, у тому числі військовослужбовців, що виконують роботи, пов'язані з ліквідацією наслідків аварії на ЧАЕС, дії п.1 і п. 10 Постанови № 524-156 від 05.06.86 р., у якій мова йде про збільшені до 100% тарифних ставках. Зазначеним вище Постановою № 207-7, установлений максимальний розмір премії - 60% тарифної ставки на місяць, тобто, уже не право керівника, а обов'язок. При цьому премія, згідно п. 1 Постанови Державного комітету СРСР по Праці й Соціальних питаннях і Секретаріату ВЦСПС № 153/10-43 від 07.05.96 р. повинна нараховуватися збільшеної, виходячи з підвищених (Постанова № 524-156 від 05.06.86 р.) тарифних ставок.

У Розпорядженні СМ СРСР від 23.05.86 р. № 1031 говориться про порядок оплати праці працівників, що приймали участь у ліквідації аварії на ЧАЕС, не роблячи посилання на які або конкретні акти або обмежуючи тимчасові рамки дії самого розпорядження, а зазначений порядок постійно доповнювався, уточнювався вище зазначеними постановами, виданими в різний час, як до виходу Розпорядження № 1031, так і після.

Згідно ст. З Закону України «Про правонаступництво» від 12.09.91 р., Закони УРСР і інші акти діють на території України, оскільки вони не суперечать Законам України, прийнятим після проголошення незалежності, у зв'язку із чим зазначені нормативні акти є діючими, (що підтверджується листом Міністерства Праці України 23.10.2000 року № 18-д 1452/5), а відповідно до роз'яснень Міністерства Праці України 23.10.92 р. за № 09-3751, «...у випадку неправильності оплати праці в зоні відчуження необхідно зробити перерахунок заробітної плати особам, які брали участь у ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС згідно чинного законодавства.»

Керівництво Відокремленого підрозділу «Шахта «Цетроспілка» державного підприємства «Свердловантрацит» зобов'язано було зробити перерахунок заробітної плати за час роботи з ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС із 02 грудня 1987 року по 27 лютого 1988 року з обліком всіх зазначених постанов регламентуючий порядок оплати праці з нарахуванням премії в розмірі 60% тарифної ставки, що повинна бути збільшена на 100%, тобто подвійно, подвійною оплатою за роботу у вихідні й святкові дні, у порівнянні із установленим чинним законодавством нормами.

Отже , керівництво Відокремленого підрозділу «Шахта «Цетроспілка» державного підприємства «Свердловантрацит» зобов'язано зробити йому розрахунок заробітної плати керуючись:

Постановою ЦК КПРС Президії Верховної Ради СРСР і ВЦСПС №665-195 від 05.06.1986 р. і п.4 Постанови Ради Міністрів УРСР і Української Ради Професійних Союзів №207-7 від 10.06.1986 р. «Про умови оплати праці працівників підприємств, організацій і установ, зайнятих на роботах, пов'язаних з ліквідацією наслідків аварії на ЧАЕС і запобіганням навколишнього середовища», установлений максимальний розмір премії - 60% тарифної ставки на місяць

Постановою Державного Комітету СРСР по Праці й Соціальних питаннях, Секретаріату ВЦСПС № 15310-43 від 07.05.1986 р., визначено, що працівникам, безпосередньо зайнятих на роботах, пов'язаних з ліквідацією наслідків аварії на ЧАЕС, установлені законодавством граничні розміри премій варто обчислювати, з підвищених до 100% тарифним ставкам і посадовим окладам, п.4 цієї Постанови встановлюється 6- вартовий робочий день і 36-годинний робочий тиждень.

Відповідно до Постанови №524-156 від 07.05.1986 року, п.1 Постанови №665-195 від 05.06.1986 р., п.1 Постанови №207-7 від 10.06.1986 р., за працівниками, спрямованими на роботу з ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, за місцем основної роботи зберігається, крім того, середня заробітна плата.

Відповідно до вимог п.5 Постанови №665-195 від 05.06.1986 р. і п.5 Постанови №207-7, оплата праці за роботу у вихідні й святкові дні повинна провадитися в подвійному розмірі.

Відповідно до п. 10 ст. 5 Закону України «Про судовий збір» від 08.07.2011 року № 3674-VI від сплати судового збору звільняються позивачі - громадяни, віднесені до 1 та 2 категорій постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи.

На підставі вище викладеного позивач просить суд визнати дії посадових осіб державного підприємства «Свердловантрацит» в особі відокремленого підрозділу «Шахта «Цетроспілка» про перерахунок заробітної плати й видачу довідки про період роботи з ліквідації наслідків аварії на Чорнобильської АЕС не законними, що ущемляють мої конституційні права, як учасника ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС 1-й категорії, інваліда 2-й групи.

Постановити рішення, у якому зобов'язати керівництво державного підприємства «Свердловантрацит» в особі відокремленого підрозділу «Шахта «Цетроспілка» зробити перерахунок заробітної палати й видати довідку про заробітну плату за час роботи по ліквідації наслідків аварії на ЧАСС з урахуванням підвищення тарифних ставок у 2 рази, кратності, оплати вихідних, премії в розмірі 60% та оплати збереженої заробітної плати по основному місці праці.

У судовому засіданні позивач підтримав свої позовні вимоги у повному обсязі, надав суду письмові пояснення, просить задовольнити позов.

Представник позивача ОСОБА_5 підтримав позовні вимоги свого довірителя, просить задовольнити позов у повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні позив не визнала, надала суду письмові заперечення, які долучені до матеріалів справи.

Представник 3-ї особи УПФУ в м. Свердловську у судовому засіданні позовні вимоги ОСОБА_1 не визнала, оголосила письмові заперечення, які долучені до матеріалів справи.

Суд, вислухавши сторони, представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ЦПК України, прийшов до наступного

В судовому засіданні встановлено, що позивач з з 02 грудня 1987 року по 27 лютого 1988 року брав участь у ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС. У зв'язку із захворюванням, отриманим під час виконання службових обов'язків по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, йому була встановлена 2-я група інвалідності.

Статтею 3 Закону України «Про правонаступництво України» передбачено, що закони та інші нормативні акти відповідних установ СРСР діють на території України, оскільки вони не суперечать законам України, прийнятим після проголошення незалежності України.

Порядок та умови оплати праці осіб, що приймали участь у ліквідації наслідків і аварії на Чорнобильській АЕС у 1986-1987 році іншими нормативними актами не передбачені, отже, вони є діючими на цей час.

Пунктом 1 Постанови ЦК КПРС, Президії Верховної Ради СРСР, Ради Міністрів СРСР і ВЦРПС від 07 травня 1986 року № 524-156 «Про умови оплати праці й матеріального забезпечення працівників підприємств і організацій зони Чорнобильської АЕС» передбачено підвищення тарифних ставок (посадових окладів) працівників підприємств і організацій, безпосередньо зайнятим на роботах по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, до 100%.

Відповідно до постанови Ради Міністрів СРСР і ВЦРПС від 5 червня 1986 р. N 665-195 «Про оплату праці і матеріальне забезпечення працівників підприємств, організацій і установ, які виконували роботи, пов'язані з ліквідацією наслідків аварії на Чорнобильській АЕС і запобіганням забрудненню навколишнього середовища» (постанова Ради Міністрів УРСР і Укрпрофради від 10 червня 1986 р. N 207-7) оплата праці працівників підприємств, організацій і установ (надалі - підприємств), розташованих у зоні ЧАЕС, які виконували роботи, пов'язані з ліквідацією наслідків аварії на ЧАЕС, повинна провадитись з дня аварії в розмірах, передбачених розпорядженням Ради Міністрів СРСР від 17 травня 1986 р. N 964 - у III, II, І зонах небезпеки у 5-, 4-, 3-кратному розмірах понад середньомісячну заробітну плату, виходячи з 100% тарифної ставки (окладу), встановленої за основним місцем роботи. Крім того, було дозволено підприємствам залучати працівників на роботи, пов'язані з ліквідацією наслідків аварії на ЧАЕС у зоні відчуження і запобіганням забрудненню навколишнього середовища, у вихідні і святкові дні з оплатою у подвійному розмірі, а також з збереженням середньої заробітної плати.

Відповідно до постанови Держкомпраці СРСР і Секретаріату ВЦРПС від 07 травня 1986 року N 153/10-43 премія за роботу в зоні ЧАЕС виплачувалась у відповідності з діючими на підприємстві системами преміювання. Встановлені граничні розміри премій було дозволено підвищувати до 60 % тарифної ставки (окладу) на місяць (підпункт 4 пункту 1 постанови Ради Міністрів УРСР і Укрпрофради від 10 червня 1986 року N 207-7).

Листом Луганської обласної адміністрації від 10.01.2003 року за № 4\23-79, в результаті роботи тимчасової комісії, затвердженої головою облдержадміністрації Єфремовим О.С. по розгляду правильності призначення пенсії інвалідам внаслідок захворювання, пов'язаного з виконанням обов'язків військової служби по ліквідації наслідків- аварії на ЧАЕС, керівникам підприємств запропоновано надати довідки по оплаті праці за роботу по ліквідації аварії по фактично отриманій сумі, відповідно до первинних виплатних документів; розрахованої відповідно до листа Держкомпраці УРСР від 23.09.1986 року № 136-с та відповідно до Постанови Ради Міністрів УРСР і Укррадпрофа № 207-7 від 10.06.1986 року і відповідно до розпорядження Ради Міністрів СРСР № 1031 від 23.05.1986 року. При цьому у випадку, якщо оплату раніше не було проведено, у відповідності до засекреченої постанови Ради Міністрів УРСР і Укррадпрофа № 207-7 від 10.06.1986 року, то в даний час необхідно наказом по підприємству зробити донарахування заробітної плати, та незалежно від того, чи виплачується вона, вона повинна супроводжуватись оформленням документів по обліку заробітної плати, з обов'язковим відображенням сум перерахунку в особовому рахунку працівника. Донарахована сума розраховується в тій грошовій одиниці, що діяла в 1986-1990 роках, тобто в радянських карбованцях.

Розпорядженням Ради Міністрів СРСР від 17.05.1986 року мав право на отримання посадового окладу ( тарифної ставки в чотирьохкратному розмірі за період з 21.12.1986 року по 15.01.1987 року ( а.с. 12).

Відповідно до посвідчення серії А номер НОМЕР_1 від 08.10.2010 р, виданого Луганської обласною державною адміністрацією, безстроково /а.с. 8/, та відповідно до довідки до посвідчення позивач є учасником ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та особою, яка постраждала внаслідок аварії на ЧАЕС, є інвалідом 3 групи безстроково, що підтверджується посвідченням № НОМЕР_2 від 07.08.2002 р./а.с. 10./ і має право на пільги, встановлені законодавством України для ветеранів війни - інвалідів війни.

Пунктом 7 постанови КМУ № 1210 передбачено, що пенсії призваних на військові збори військовозобов'язаних, які брали участь в ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи ( позивач був призваний на військові збори як військовозобов'язаний ) та працював у зоні відчуження в 1986-1990 роках, призначаються виходячи із заробітної плати, яку вони одержували за основним місцем роботи, з урахуванням фактично відпрацьованого часу у зоні відчуження, характеру виконуваної роботи, місця і тривалості робочого дня (незалежно від періоду проведення розрахунку оплати праці за умови, якщо такий розрахунок проведено на підставі первинних документів про місце роботи і тривалість робочого дня згідно із сумарною кратністю оплати праці, встановленою у відповідні періоди ; за зонами небезпеки: у III зоні - 5, II - 4,1 - 3. При цьому в усіх випадках заробітна плата для розрахунку пенсії не повинна бути нижчою від фактично одержаної суми у зазначений період.

З 01.01.2012 року набула чинності Постанова КМУ від 23.11.2011 року № 1210 «Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи». Вказаним нормативним актом проведено перерахунок пенсії чорнобильцям, виходячи із розміру заробітної плати, одержаної за роботу в зоні відчуження в 1986 - 1990 роках, у розмірі відшкодування фактичних збитків.

Згідно ч. 1 Порядку обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 року № 1210, визначено механізм обчислення пенсій по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсій у зв'язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи відповідно до статей 54 і 57 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".

Постановою Пенсійного фонду України від 25 листопада 2005 року № 22-1 затверджено Порядок подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 27 грудня 2005 року за № 1566/11846.

У відповідності до пункту 7 Порядку," до заяви про призначення пенсії за віком додається, у тому числі, посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та довідка про період (періоди) участі в ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, посвідчення потерпілого від Чорнобильської катастрофи (при призначенні пенсії із використанням норм статті 55 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»).

Відповідно до ст. 15 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», довідки про період роботи (служби) по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, а також на територіях радіоактивного забруднення, про заробітну плату за цей період надаються підприємствами, установами та організаціями за основним місцем роботи працівників або їх правонаступниками.

Порядок оплати праці особам, що приймали участь у ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС регулювався низкою спеціальних нормативних актів з цього приводу.

Статтею 3 Закону України «Про правонаступництво України» передбачено, що закони та інші нормативні акти відповідних установ СРСР діють на території України, оскільки вони не суперечать законам України, прийнятим після проголошення незалежності України.

Порядок та умови оплати праці осіб, що приймали участь у ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС у 1986-1987 році іншими нормативними актами не передбачені, отже, вони є діючими на цей час.

Так, пунктом 1 Постанови ЦК КПРС, Президії Верховної Ради СРСР, Ради Міністрів СРСР і ВЦРПС від 07 травня 1986 року № 524-156 «Про умови оплати праці й матеріального забезпечення працівників підприємств і організацій зони Чорнобильської АЕС» передбачено підвищення тарифних ставок (посадових окладів) працівників підприємств і організацій, безпосередньо зайнятим на роботах по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, до 100%.

Відповідно до постанови Ради Міністрів СРСР і ВЦРПС від 5 червня 1986 р. N 665-195 «Про оплату праці і матеріальне забезпечення працівників підприємств, організацій і установ, які виконували роботи, пов'язані з ліквідацією наслідків аварії на Чорнобильській АЕС і запобіганням забрудненню навколишнього середовища» (постанова Ради Міністрів УРСР і Укрпрофради від 10 червня 1986 р. N 207-7) оплата праці працівників підприємств, організацій і установ (надалі - підприємств), розташованих у зоні ЧАЕС, які виконували роботи, пов'язані з ліквідацією наслідків аварії на ЧАЕС, повинна провадитись з дня аварії в розмірах, передбачених розпорядженням Ради Міністрів СРСР від 17 травня 1986 р. N 964 - у III, II, І зонах небезпеки у 5-, 4-, 3-кратному розмірах понад середньомісячну заробітну плату, виходячи з 100% тарифної ставки (окладу), встановленої за основним місцем роботи. Крім того, було дозволено підприємствам залучати працівників на роботи, пов'язані з ліквідацією наслідків аварії на ЧАЕС у зоні відчуження і запобіганням забрудненню навколишнього середовища, у вихідні і святкові дні з оплатою у подвійному розмірі, а також з збереженням середньої заробітної плати.

Відповідно до постанови Держкомпраці СРСР і Секретаріату ВЦРПС від 07 травня 1986 року N 153/10-43 премія за роботу в зоні ЧАЕС виплачувалась у відповідності з діючими на підприємстві системами преміювання. Встановлені граничні розміри премій було дозволено підвищувати до 60 % тарифної ставки (окладу) на місяць (підпункт 4 пункту 1 постанови Ради Міністрів УРСР і Укрпрофради від 10 червня 1986 року N 207-7).

Згідно до довідки ВП «Шахта Центроспілка» ДП «Свердловантрацит» від 03.032004 р. тарифна ставка ОСОБА_1 з грудня 1987 р. по лютий 1988 р. скрадала 16.98 (а.с.53).

Згідно до картки на ім,я ОСОБА_1 на а.с.54 позивачу виплачувалась премія у 1987, 1988 році.(а.с.54).

Згідно наказу № 131 від 03.03.2004 р. по ВП «Шахта Центроспілка ДП «Свердловантрацит», на підставі постанови Ради Міністрів УРСР від 10.06.1986 року № 207-7, розпорядження РМ СРСР від 23.05.1986 р. № 1031 рс, постанови РМ від 08.05.1986 р. № 168-5 наказано здійснити перерахунок оплати за період зборів з ліквідації аварії на ЧАЕС з урахуванням премії в розмірі 60% ОСОБА_1, 100 % тарифної ставки оплати в святкові та вихідні дні. Донарахована сума до оплати не належить (а.с. 55).

Як убачається з довідки про заробітну плату, наданої позивачу відповідачем, зазначені вимоги законодавства не виконані, в зв'язку з чим суд приходить до висновку щодо задоволення позову, оскільки саме на керівників підприємств та відомств покладено обов'язок здійснювати оплату праці працівників, зайнятих на роботах в зоні відчуження Чорнобильської АЕС відповідно вказаних нормативних актів.

На підставі ст. 19 Конституції України, ЗУ «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», ПКМУ від 23.11.2011р.№1210 про затвердження Порядку обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», керуючись ст. ст.Ю, 11, 60, 212-215 ЦПК України, суд,-

ВИРІШИВ:

Позов ОСОБА_1 до ДП «С в особі ВП Шахта «Центроспілка» про визнання дій неправомірними задовольнити.

Визнати дії посадових осіб державного підприємства «Свердловантрацит» в особі відокремленого підрозділу «Шахта «Цетроспілка» про перерахунок ОСОБА_1 заробітної плати й видачу довідки про період роботи з ліквідації наслідків аварії на Чорнобильської АЕС незаконними.

Зобов 'язати керівництво державного підприємства «Свердловантрацит» в особі відокремленого підрозділу «Шахта «Цетроспілка» зробити ОСОБА_1 перерахунок заробітної палати й видати довідку про заробітну плату за час роботи по ліквідації наслідків аварії на ЧАСС з урахуванням підвищення тарифних ставок у 2 рази, кратності, оплати вихідних, премії в розмірі 60% та оплати збереженої заробітної плати по основному місці праці.

Стягнути з ДП "Свердловантрацит" ВП шахта "центроспілка" на користь держави судовий збір у розмірі 114,70 грн.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом десяти днів з дня його проголошення до апеляційного суду Луганської області. Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії цього рішення.

Суддя:

Джерело: ЄДРСР 31785326
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку