open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

14 травня 2013 року № 826/3923/13-а

Колегія суддів Окружного адміністративного суду міста Києва у складі: головуючий суддя Огурцов О.П., судді Клочкова Н.В., Кобилянський К.М. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом

Первомайського гранітно-щебневого кар'єру

до

Державної служби геології та надр України

про

скасування наказів

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Первомайський гранітно-щебневий кар'єр звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Державної служби геології та надр України про скасування наказів.

Свої позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що в нього відсутня законна можливість погасити заборгованість, оскільки 04.10.2012 Господарським судом Миколаївської області порушено провадження у справі про банкрутство позивача та введено мораторій, в отже погашення податкового боргу з плати за надра призвело б до порушень положень Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та зазначеної ухвали Господарського суду Миколаївської області.

У судовому засіданні 18.04.2013 представник позивача підтримав позовні вимоги та просив суд задовольнити позов у повному обсязі.

Відповідач проти позовних вимог заперечив, через канцелярію суду 26.04.2013 надав письмові заперечення, у яких просив відмовити у задоволенні адміністративного позову повністю. Свої заперечення на адміністративний позов відповідач обґрунтовує тим, що видаючи спірні накази він діяв лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України. Також відповідач зазначив про те, що оскаржувані накази стосуються не лише позивача, а й інших надрокористувачів, у той час, як позивач просить їх скасувати у повному обсязі.

У судовому засіданні 18.04.2013 представник відповідача заперечив проти позовних вимог, виклав усно доводи на обґрунтування безпідставності позовних вимог та просив суд відмовити у задоволенні позову у повному обсязі.

У судовому засіданні 18.04.2013 представники сторін не заперечували проти розгляду справи в порядку письмового провадження та подали заяву, в якій просили здійснити розгляд справи в порядку письмового провадження, за відсутності представників сторін.

Відповідно до частини четвертої статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

З урахуванням наведеного колегія суддів, заслухавши у судовому засіданні представників позивача та відповідачів ухвалила продовжити розгляд справи у письмовому провадженні.

Підчас судового розгляду справи, колегія суддів,

В С Т А Н О В И ЛА:

Первомайський гранітно-щебневий кар'єр отримав спеціальний дозвіл на користування надрами № 298 від 12.07.1995 на видобування граніту, мігматиту, чарнокіту Центральної ділянки Чаусівського родовища.

11.09.2012 Державною службою геології та надр України від Державної податкової служби України було отримано лист № 1371/0/51-12/15-2116 від 04.09.2012 "Про зупинення дії спеціальних дозволів", в якому було зазначено про те, що органами державної податкової служби було проведено аналіз повноти та своєчасності внесення надрокористувачами до Зведеного бюджету України плати за користування надрами за результатами якого сформовано перелік надрокористувачів, які протягом шести місяців не сплачували або сплачували не в повному обсязі плату та викладено прохання розглянути питання про зупинення дії спеціальних дозволів на користування надрами. В додатку на зазначеного листа було зазначеного, зокрема, що Первомайський гранітно-щебневий кар'єр має податковий борг за податковими зобов'язаннями по платі за користування надрами станом на 01.08.2012 у розмірі 254,0 тис. грн.

19.09.2012 Державною службою геології та надр України було видано наказ № 449 від 19.09.2012 "Про анулювання, зупинення, поновлення дії спеціальних дозволів на користування надрами та встановлення термінів для усунення порушень" пунктом 4 якого встановлено термін для усунення порушень законодавства про надра надрокористувачам, наведеним у додатку 4 до наказу, зокрема, Первомайському гранітно-щебневому кар'єру надано 21 календарний день з моменту відправлення повідомлення для усунення порушень статті 28 Кодексу України про надра.

Листом № 8592/01/14-12 від 25.09.2012 Первомайський гранітно-щебневий кар'єр був повідомлений про вимоги наказу № 449 від 19.09.2012.

Листами № 385 від 31.10.2012 та № 389 від 01.11.2012 Первомайський гранітно-щебневий кар'єр повідомив Державній службі геології та надр України про те, що він переживає важкі часи та його продукція описана у податкову заставу, та водночас при цьому Первомайська ОДПІ блокує діяльність підприємства та подальше ведення господарської діяльності, а також про те, що 04.10.2012 Господарським судом Миколаївської області порушено провадження у справі про банкрутство Первомайського гранітно-щебневого кар'єру та введено мораторій на виконання боржником грошових зобов'язань та зобов'язань щодо сплати податків і зборів, строк виконання яких настав до дня ведення мораторію та на здійснення заходів спрямованих на забезпечення виконання цих зобов'язань та зобов'язань щодо сплати податків і зборів, застосованих до прийняття рішення про введення мораторію. Також в листі № 389 від 01.11.2012 було викладено прохання не виносити на розгляд комісії питання про анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 298 від 12.07.1995 та вирішити питання про поновлення його дії.

11.12.2012 Державною службою геології та надр України було видано наказ № 607 "Про анулювання, зупинення, поновлення дії спеціальних дозволів на користування надрами та встановлення термінів для усунення порушень" пунктом 2 якого зупинено дію спеціального дозволу на користування надрами згідно з переліком наведеним у додатку 2, зокрема, Первомайському гранітно-щебневому кар'єру та надано 21 календарний день з моменту відправлення повідомлення для усунення порушень статті 28 Кодексу України про надра.

Листом № 11282/01/147-12 від 14.12.2012 Первомайський гранітно-щебневий кар'єр був повідомлений про вимоги наказу № 607 від 11.12.2012.

03.01.3013 Державною службою геології та надр України від Державної податкової служби України було отримано лист № 7721/0/5112/15-2116 від 27.12.2012 "Про надання інформації", яким було надано інформацію станом на 01.11.2012 про податковий борг за податковими зобов'язаннями по підприємствам - боржникам, зазначених у додатку № 4 наказу Державною службою геології та надр України № 449 від 19.12.2012. В додатку до зазначеного листа було зазначено, зокрема, про те що Первомайський гранітно-щебневий кар'єр має податковий борг за податковими зобов'язаннями по платі за користування надрами станом на 01.11.2012 у розмірі 603,1 тис. грн.

Листом № 14 від 31.01.2013 Первомайський гранітно-щебневий кар'єр повідомив Державній службі геології та надр України про те, що він позбавлений можливості погасити заборгованість з огляду на те, що 04.10.2012 Господарським судом Миколаївської області порушено провадження у справі про банкрутство Первомайського гранітно-щебневого кар'єру та введено мораторій на виконання боржником грошових зобов'язань та зобов'язань щодо сплати податків і зборів, строк виконання яких настав до дня ведення мораторію та на здійснення заходів спрямованих на забезпечення виконання цих зобов'язань та зобов'язань щодо сплати податків і зборів, застосованих до прийняття рішення про введення мораторію та просило не виносити на розгляд комісії питання про анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 298 від 12.07.1995 та вирішити питання про поновлення його дії.

07.02.2013 Державною службою геології та надр України було видано наказ № 48 "Про анулювання, зупинення, поновлення дії спеціальних дозволів на користування надрами та встановлення термінів для усунення порушень" пунктом 3 якого анульовано спеціальні дозволи на користування надрами згідно з переліком наведеним в додатку №3, зокрема, дозвіл № 298 від 12.07.1995 виданий Первомайському гранітно-щебневому кар'єру за порушення статті 28 Кодексу України по надра.

Листом № 1218/01/14-13 від 15.02.2013 Первомайський гранітно-щебневий кар'єр був повідомлений про анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 298 від 12.07.1995 у зв'язку з невжиттям надрокористувачем заходів для усунення причин зупинення дії дозволу в установлений строк.

Первомайський гранітно-щебневий кар'єр не погоджуючись з наказами Державної служби геології та надр України № 607 від 11.12.2012 та № 48 від 07.02.2013, та вважаючи їх такими, що підлягають скасуванню, звернулось з відповідним позовом до суду.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд вважає позов таким, що не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Пунктом 1 Положення про Державну службу геології та надр України затвердженого указом Президента № 391/2011 від 06.04.2011 встановлено, що Державна служба геології та надр України (Держгеонадра України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів України (далі - Міністр), входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр.

Підпунктом 13 пункту 4 зазначеного Положення встановлено, що Держгеонадра України відповідно до покладених на неї завдань, зокрема, зупиняє та анулює в установленому порядку дію спеціальних дозволів на користування надрами, поновлює їх дію.

Таким чином, Державна служба геології та надр України відповідно до покладених на неї завдань уповноважена, зокрема, зупиняти та анулювати в установленому порядку дію спеціальних дозволів на користування надрами

Відповідно до статті 28 Кодексу України про надра користування надрами є платним, крім випадків, передбачених статтею 29 цього Кодексу. Плата справляється за користування надрами в межах території України, її континентального шельфу і виключної (морської) економічної зони. Плата за користування надрами справляється у вигляді: плати за користування надрами для видобування корисних копалин; плати за користування надрами в цілях, не пов'язаних з видобуванням корисних копалин.

Підпунктом 263.13.1 пункту 263.13 статті 263 Податкового кодексу України, встановлено, що платник несе відповідальність за правильність обчислення суми плати за користування надрами для видобування корисних копалин, повноту і своєчасність її внесення до бюджету, а також за своєчасність подання органам державної податкової служби відповідних розрахунків згідно з нормами цього Кодексу та інших законів України.

Отже, відповідно до вимог чинного законодавства користування надрами є платним та відповідальність за повноту і своєчасність її внесення до бюджету покладено на надрокористувача.

Відповідно до підпункту 263.13.2 пункту 263.13 статті 263 Податкового кодексу України за фактами, які відбуваються протягом шести місяців, щодо невнесення, несвоєчасного внесення платником сум податкових зобов'язань з плати за користування надрами для видобування корисних копалин або невиконання платником податкових зобов'язань з цієї плати, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, порушує перед відповідним центральним органом виконавчої влади питання зупинення терміну дії відповідного спеціального дозволу.

Згідно з підпунктами 4,5 пункту 22 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 615 від 30.05.2011 дія дозволу може бути зупинена органом з питань надання дозволу безпосередньо або за поданням органів державного гірничого та санітарно-епідеміологічного нагляду, державного геологічного і екологічного контролю, органів місцевого самоврядування, органів державної податкової служби, зокрема, у разі наявності заборгованості з плати за користування надрами, порушення надрокористувачем вимог законодавства у сфері надрокористування та охорони навколишнього природного середовища.

Таким чином, дія спеціального дозволу на користування надрами може бути зупинена, зокрема, за поданням органів державної податкової служби або з власної ініціативи у разі наявності заборгованості з плати за користування надрами та/або порушення надрокористувачем вимог законодавства у сфері надрокористування та охорони навколишнього природного середовища

Листом № 1371/0/51-12/15-2116 від 04.09.2012 Державна податкова служба України повідомила відповідача про те, що за результатами аналізу повноти та своєчасності внесення надрокористувачами до Зведеного бюджету України плати за користування надрами встановлено, зокрема, що позивач має податковий борг за податковими зобов'язаннями по платі за користування надрами станом на 01.08.2012 у розмірі 254,0 тис. грн., який утворився внаслідок несплати або неповної сплати протягом шести місяців плати за користування надрами. А також в зазначеному листі було викладено прохання розглянути питання про зупинення дії спеціальних дозволів на користування надрами.

Позивачем факт наявності заборгованості з плати за користування надрами станом на 01.08.2012 у розмірі 254,0 тис. грн. не заперечується.

З огляду на зазначене, враховуючи те, що у позивача була наявна заборгованість за користування надрами станом на 01.08.2012 у розмірі 254,0 тис. грн. про що відповідача було повідомлено Державною податковою службою України, суд дійшов висновку про наявність у відповідача підстав для зупинення дії дозволу на користування надрами позивача № 298 від 12.07.1995.

Підпунктом 9 пункту 23 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 615 від 30.05.2011, встановлено, що право користування надрами припиняється органом з питань надання дозволу безпосередньо або за поданням органів державного гірничого та санітарно-епідеміологічного нагляду, державного геологічного і екологічного контролю, органів місцевого самоврядування, органів державної податкової служби у разі невжиття надрокористувачем заходів для усунення причин зупинення дії дозволу в установлений строк.

Відповідно до листа Державної податкової служби України № 7721/0/5112/15-2116 від 27.12.2012 "Про надання інформації" позивач мав податковий борг за податковими зобов'язаннями по платі за користування надрами станом на 01.11.2012 у розмірі 603,1 тис. грн.

Позивачем зазначений факт не заперечувався, як і не заперечувався факт того, що ним не здійснювалось заходів спрямованих на погашення заборгованості з плати за надра.

Посилання позивача на те, що 04.10.2012 Господарським судом Миколаївської області порушено провадження у справі про банкрутство позивача та введено мораторій на виконання боржником грошових зобов'язань та зобов'язань щодо сплати податків і зборів, строк виконання яких настав до дня ведення мораторію та на здійснення заходів спрямованих на забезпечення виконання цих зобов'язань та зобов'язань щодо сплати податків і зборів, застосованих до прийняття рішення про введення мораторію, як на обставину, яка зумовлює відсутність у відповідача права на призупинення та анулювання спеціального дозволу позивача на користування надрами, не приймаються судом до уваги з огляду на те, що Порядком надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 615 від 30.05.2011 чітко визначено обставини у разі наявності яких відповідач повинен призупинити дію спеціального дозволу на користування надрами та обставини за яких зазначений дозвіл підлягає анулюванню, та при цьому ні зазначеним Положенням, ні Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" не визначено обставиною, яка виключає можливість призупинення дії та анулювання спеціального дозволу на користування надрами за наявності на те підстав факт введення щодо надрокористувача мораторію.

З огляду на зазначене, а також враховуючи те, що позивачем не було усунуто причин зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами, що підтверджується листом № 7721/0/5112/15-2116 від 27.12.2012 та не заперечується позивачем, суд дійшов висновку про наявність у відповідача підстав для анулювання спеціальний дозвіл на користування надрами № 298 від 12.07.1995, який було видано позивача.

Відповідно до частин першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

З огляду на зазначене, колегія суддів дійшла висновку про те, що позовні вимоги необґрунтовані та не підлягають задоволенню.

Керуючись вимогами статей 69-71, 94, 160-165, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів,

ПОСТАНОВИЛА:

У задоволенні адміністративного позову Первомайського гранітно-щебневого кар'єру до Державної служби геології та надр України про скасування наказів - відмовити повністю.

Відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку для її апеляційного оскарження. У разі апеляційного оскарження постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Головуючий суддя О.П. Огурцов

Судді Н.В. Клочкова

К.М. Кобилянський

Джерело: ЄДРСР 31255573
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку