open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 815/256/13-а

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 березня 2013 року

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Вовченко О.А.,

при секретарі Дубовик Г.В.,

за участі:

представника позивача - Бардук М.В. (довіреність від 19.12.2012 року),

представника відповідача - Приймак І.В. (довіреність від 16.11.2012 року),

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом приватного підприємства «Владекс-М» до Південної митниці про визнання протиправними дій, щодо прийняття податкового повідомлення-рішення від 13 грудня 2012 року за № 258 про скасування податкового повідомлення-рішення від 13 грудня 2012 року за № 258, суд -

В С Т А Н О В И В

Приватне підприємство «Владекс-М», (далі ПП «Владекс-М», позивач) 08 січня 2013 року звернулося в Одеський окружний адміністративний суд з адміністративним позовом до Південної митниці про визнання протиправними дій, щодо прийняття податкового повідомлення-рішення від 13 грудня 2012 року за № 258 про скасування податкового повідомлення-рішення від 13 грудня 2012 року за № 258.

В обґрунтування позовних вимог, в позові зазначено, що податковим повідомленням-рішенням форми «Р» від 13.12.2012 року прийнятого на підставі акта-перевірки № н0072/2/500000000/0035991763 від 29.11.2012 року Південною митницею встановлено порушення ПП «Владекс-М», а саме: порушення вимог Рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі № АД-216/2009/4402-37 від 29.09.2009 року «Про застосування остаточних антидемпінгових заходів щодо імпорту в Україну шприців походження з Королівства Іспанія, Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії, Федеративної Республіки Німеччина і Китайської Народної Республіки», ст.. ст.. 13,15,17 Закону України «Про Єдиний митний тариф», п.п. 14.1.265 п. 14.1 ст. 14 ПК України, у зв'язку з чим визначено суму грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій) за платежем: Антидепінгове мито на товари, що ввозяться на територію України суб'єктами господарювання на суму 1456091,23 грн. Південною митницею на підставі акту перевірки встановлено ніби то порушення Рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі № АД-216/2009/4402-37 від 29.09.2009 року, при митному оформлені медичних товарів - шприців ін'єкційних одноразового застосування, виробник «Medica project limited», торгівельна марка «Medicare», країна виробництва Великобританія. По вказаним товарам здійснено митне оформлення за ВМД від 11.12.2009 року за № 5000600735/2009/016726 та за ВМД від 11.12.2009 року за № 5000600735/2009/016727. Позивач вважає, що позицію відповідача є такою, що не відповідає діючому законодавству, є необґрунтованою, незаконною, а рішення повино бути скасованим. Відповідачем невірно застосовано та розтлумачено інститут забезпечення позовних вимог при здійснені адміністративного судочинства, що й привело до помилки. Рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі № АД-216/2009/4402-37 від 29.09.2009 року набрало законної сили 05.11.2009 року, однак його дію було зупинено ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 05.11.2009 року про забезпечення позовних вимог при розгляді справи № 2а-10391/09/2670. Посилаючись на п. 102.1 ПК України , ст. 85 МК України, позивачем зазначено, що товари були доставлені у митний орган призначення 22.11.2009 року, про, що є відмітка у п. 44 ВМД, а сама митна декларація була подана 11.12.2009 року. Тобто гранична дата самостійного визначення контролюючим органом суми грошових зобов'язань платника податку становить 10.12.2012 року, а оскаржуване повідомлення прийнято 13.12.2012 року, тому ПП «Владекс-М», звільнений від грошового зобов'язання по даним ВМД. Проведення документальної перевірки у 12-денний строк замість 30-денного обмежило право ПП «Владекс-М» на надання посадовим особам митного органу всіх наявних документів та відомостей, які б підтверджували процедуру декларування та митного оформлення товарів.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги в повному обсязі, посилаючись на обґрунтування, викладені в позовній заяві та додаткових письмових поясненнях і просив задовольнити позовні вимоги.

24 січня 2013 року до суду від відповідача надійшли заперечення на позов (а.с.30-40), в яких відовідач просив відмовити ПП «Владекс-М» в задоволенні адміністративного позову.

Представник відповідача, в судовому засіданні заперечував проти задоволення адміністративного позову, з огляду на обставини, викладені в письмових запереченнях на позов.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши надані докази, суд встановив наступні обставини.

Статтею 345 ПК України визначено, що документальна перевірка - це сукупність заходів, за допомогою яких митні органи переконуються у правильності заповнення митних декларацій, декларацій митної вартості та в достовірності зазначених у них даних, законності ввезення (пересилання) товарів на митну територію України або на територію вільної митної зони, вивезення (пересилання) товарів за межі митної території України або за межі території вільної митної зони, а також своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів. Митні органи мають право здійснювати митний контроль шляхом проведення документальних виїзних (планових або позапланових) та документальних невиїзних перевірок дотримання законодавства України з питань державної митної справи. Згідно ч.2 вказаної статті МК України, документальні перевірки дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи, у тому числі своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів, проводяться митними органами з урахуванням строків давності, визначених ст.. 102 ПК України.

Приписами ч.1 ст. 351 МК України, передбачено, що предметом документальних невиїзних перевірок є дані про своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати митних платежів при переміщенні товарів через митний кордон України підприємствами, а також при переміщенні товарів через митний кордон України громадянами з поданням митної декларації, передбаченої законодавством України для підприємств.

На підставі приписів ст. 351 МК України відповідно до наказу Південної митниці від 14.11.2012 року № 932 «Про створення робочої групи», посадовими особами Південної митниці була проведена невиїзна документальна перевірка стану дотримання вимог законодавства з питань державної митної справи ПП «Владекс-М», за результатами якої, 29.11.2012 року був складений акт № н0072/2/500000000/0035991763 (а.с. 6-13).

В висновках акту перевірки зазначено, що за результатами невиїзної документальної перевірки стану дотримання законодавства України з питань державної митної справи ПП «Владекс-М», на предмет своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів при переміщенні через митний кордон України в зоні діяльності Південної митниці товарів за ВМД від 11.12.2009 року № 5000600735/2009/016726 та за ВМД від 11.12.2009 року № 5000600735/2009/016727, встановлено, що антидемпінгові заходи, встановлені Рішенням Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі № АД-216/2009/4402-37 від 29.09.2009 року підлягають застосуванню протягом усього строку, на який вони запроваджувались, в тому числі і у період з05.11.2009 по 21.01.2010 року. Таким чином товари, ввезені ПП «Владекс-М», підлягають оподаткуванню антидемпінговим митом. ПП «Владекс-М» не дотримано вимоги Рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі № АД-216/2009/4402-37 від 29.09.2009 року «Про застосування остаточних антидемпінгових заходів щодо імпорту в Україну шприців походження з Королівства Іспанія, Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії, Федеративної Республіки Німеччина і Китайської Народної Республіки», та допущено порушення вимог ст.. 81, 88 МК України від 11.07.2002 року (в редакції на момент проведення митного оформлення), в результаті чого розмір податкового зобов'язання становить 1456091,23 грн., (у тому числі антидемпінгове мито 1456091,23 грн.).

В описовій частині акту перевірки зазначено, що за ВМД від 11.12.2009 року: - № 500060735/2009/016726, (Товар № 1- Шприці ін'єкційні одноразового застосування «МЕDІСАRЕ» (трьохкомпонентні з голкою), пластмасові: 5мл - 969600 шт., серія: 20090720.; 50 мл - 6400 шт., серія: 20090720. Товар №2 - шприці ін'єкційні одноразового застосування «МЕDІСАRЕ» (трьохкомпонентні з голкою), пластмасові: 10 мл - 268800 шт., серія: 20090720) - коди товарів згідно УКТЗЕД 9018311000, країна походження товару Великобританія. Заявлена за ВМД митна вартість - товару №1 - 401678,23грн., в тому числі митна вартість шприців обсягом 5 мл - 387064,32 грн.; товару №2- 107304,96 грн.). Сплачено митних платежів за ВМД на суму 0,00 грн., (у тому числі ввізне мито - 0,00 грн., ПДВ - 0,00 грн.), підлягає сплаті антидемпінгове мито в розмірі 582093,77 грн. Пунктом 2.9. Рішення №АД-216/2009/4402-37 визначено, що при імпорті на митну територію України товару без сертифіката про походження товару здійснюється сплата остаточного антидемпінгового мита у максимальному розмірі: для шприців з полімерних матеріалів з голками або без голок, двокомпонентних та трьохкомпонентних: об'ємом 2 мл - 24,36 %, об'ємом 5 мл -54,15 %, об'ємом 10 мл - 347,14 %. Антидемпінгове мито розраховане за ставками згідно з Рішенням №АД- 216/2009/4402-37, які становлять для обсягів 5 мл - 54,15%, 10 мл - 347,14%. Сума податкового зобов'язання за зазначеною ВМД становить 582093,77 грн. (у т.ч. ввізне мито - 0,00 грн, ПДВ - 0,00 грн).

- № 500060735/2009/016727, (Товар № 1- шприці ін'єкційні одноразового застосування «МЕDІСАRЕ» (трьохкомпонентні з голкою), стерильні пластмасові: 10мл - 594000 шт., серія: 20090720. Товар № 2- шприці ін'єкційні одноразового застосування «МЕDІСАRЕ» (трьохкомпонентні з голкою), стерильні пластмасові: 5 мл - 235200 шт., серія: 20090720, 20 мл - 61800 щт., серії: 20090720, 50 мл., - 2800 шт., серії 20090720) - коди товарів згідно УКТЗЕД 9018311000, країна походження товару Великобританія. Заявлена за ВМД митна вартість - товару №1 - 237124,80 грн., товару № 2 - 139264,91 грн., в тому числі митна вартість шприців обсягом 5 мл - 93891,84 грн. Сплачено митних платежів на суму 0,00 грн., (у тому числі ввізне мито - 0,00 грн., ПДВ - 0,00 грн.), підлягає сплаті антидемпінгове мито в розмірі 873997,46 грн. Пунктом 2.9. Рішення №АД-216/2009/4402-37 визначено, що при імпорті на митну територію України товару без сертифіката про походження товару здійснюється сплата остаточного антидемпінгового мита у максимальному розмірі: для шприців з полімерних матеріалів з голками або без голок, двокомпонентних та трьохкомпонентних: об'ємом 2 мл - 24,36 %, об'ємом 5 мл -54,15 %, об'ємом 10 мл - 347,14 %. Антидемпінгове мито розраховане за ставками згідно з Рішенням №АД- 216/2009/4402-37, які становлять для обсягів 5 мл - 54,15%, 10 мл - 347,14%. Сума податкового зобов'язання за зазначеною ВМД становить 873997,46 грн.

13 грудня 2012 року на підставі акту перевірки Південною ммитницею прийняте податкове повідомлення-рішення № 258 форми «Р», яким було визначено суму податкового зобов'язання за платежем: антидемпінгове мито на товари, що ввозяться на територію України суб'єктами господарювання в сумі 1456091,23 грн. (а.с. 5).

Визначення податкових зобов'язань за основним платежем, належних до сплати при митному оформлення зазначених товарів, здійснювалося за ставками ввізного мита, затвердженими Законом України «Про Митний тариф України», відповідно до вимог Закону України «Про Єдиний митний тариф», наказу Державної митної служби України «Про порядок справляння митними органами ввізного (вивізного) та особливих видів мита під час митного оформлення товарів, що переміщуються через митний кордон України» від 23.01.2006 № 30, Закону України «Про податок на додану вартість», чинних на день подання ВМД до митного оформлення.

Згідно з Рішенням Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі № АД-216/2009/4402-37 від 29.09.2009 року «Про застосування остаточних антидемпінгових заходів щодо імпорту в Україну шприців походження з Королівства Іспанія, Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії, Федеративної Республіки Німеччина і Китайської Народної Республіки», строком на 5 років запроваджено ставки остаточного антидемпінгового мита на імпорт в Україну шприців.

Під час розгляду справи судом встановлено, що позивачем сплачно митних платежів за:

- ВДМ від 11.12.2009 року № 500060735/2009/016726, на суму 0,00 грн., (у тому числі ввізне мито - 0,00 грн., ПДВ - 0,00 грн.), однак підлягає сплаті у відповідності до Рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі № АД-216/2009/4402-37 від 29.09.2009 року антидемпінгове мито в розмірі 582093,77 грн.,

- ВМД від 11.12.2009 року № 500060735/2009/016727, на суму 0,00 грн., (у тому числі ввізне мито - 0,00 грн., ПДВ - 0,00 грн.), однак підлягає сплаті у відповідності до Рішенням Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі № АД-216/2009/4402-37 від 29.09.2009 року антидемпінгове мито в розмірі 873997,46 грн.

Статтею 11 Закону України «Про єдиний митний тариф» (далі - Закон № 2097-XІI), визначено, що з метою захисту економічних інтересів України, українських виробників та у випадках, передбачених законами України, у paзi ввезення на митну територію України i вивезення за межі цієї території товарiв незалежно від інших видів мита можуть застосовуватися особливі види мита: спеціальне мито; антидемпінгове мито; компенсаційне мито.

Відповідно до ст. 12 Закону України № 2097-XІI, антидемпінгове мито застосовується: відповідно до Закону України «Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту» у paзi ввезення на митну територію України товарів, якi є об'єктом демпінгу, яке заподіює шкоду національному товаровиробнику; у разі вивезення за межі митної території України товарів за ціною, істотно нижчою за ціни інших експортерів подібних або безпосередньо конкуруючих товарів на момент цього вивезення, якщо таке вивезення заподіює шкоду.

У відповідності до ст. 15 Закону особливі види мита справляються на підставі рішень про застосування антидемпінгових, компенсаційних або спеціальних заходів, прийнятих відповідно до законів України «Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту», «Про захист національного товаровиробника від субсидованого імпорту», «Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну».

Приписами ст. 5 Закону України «Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту» від 22.12.1998 № 330-XIV (далі Закон №330-XIV) передбачено, що рішення про застосування антидемпінгових заходів приймається Міжвідомчою комісією з міжнародної торгівлі.

Рішення Міжвідомчої комісії № АД-216/2009/4402-37 від 29.09.2009 року, набирає чинності через 30 днів з дня опублікування повідомлення про нього в газеті «Урядовий кур'єр». Дане повідомлення було опубліковано 06.10.2009 року, в газеті № 183 та набрало чинності 05.11.2009 року.

Рішенням Міжвідомчої комісії від 29.09.2009 № АД-216/2009/4402-37 «Про застосування остаточних антидемпінгових заходів щодо імпорту в Україну шприців походження з Королівства Іспанія, Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії, Федеративної Республіки Німеччина і Китайської Народної Республіки», застосовані остаточні антидемпінгові заходи щодо імпорту в Україну товарів, що мають такий опис: шприци з полімерних матеріалів з голками або без голок, двокомпонентні та трьохкомпонентні: об'ємом 2 мл, 5 мл, 10 мл походженням з Китайської Народної Республіки; об'ємом 5 мл, 10 мл походженням з Королівства Іспанія; об'ємом 10 мл походженням iз Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії; об'ємом 10 мл походженням з Федеративної Республіки Німеччина, які класифікуються згідно з УКТ ЗЕД за кодом 9018311000.

Відповідно до п. 2.4 розмір ставки остаточного антидемпінгового мита на імпорт в Україну товару становить:

«Для шприців з полімерних матеріалів з голками або без голок, двокомпонентних та трьохкомпонентних:

об'ємом 2 мл походженням з Китайської Народної Республіки - 24,36 %,

об'ємом 5 мл походженням з Китайської Народної Республіки - 54,15 %,

об'ємом 10 мл походженням з Китайської Народної Республіки - 347,14 %,

об'ємом 5 мл походженням з Королівства Іспанія - 10,54 %,

об'ємом 10 мл походженням з Королівства Іспанія - 196,38 %,

об'ємом 10 мл походженням з Сполученого Королівства Великобританія та Північної Ірландії - 23 %,

об'ємом 10 мл походженням з Федеративної Республіки Німеччина - 37 %».

Пунктом 2.9 встановлено, що при імпорті на митну територію України товару без сертифіката про походження здійснюється сплата остаточного антидемпінгового мита у максимальному poзмipi: «Для шприців з полімерних матеріалів з голками або без голок, двокомпонентних та трьохкомпонентних:

об'ємом 2 мл - 24,36 %, об'ємом 5 мл - 54,15 %, об'ємом 10 мл - 347,14 %».

За вантажною митною декларацією № 500060735/2009/016726 від 11.12.2009 року (а.с. 48-50) приватним підприємством «Владекс-М» задекларовано:

- товар № 1- шприці ін'єкційні одноразового застосування «МЕDІСАRЕ» (трьохкомпонентні з голкою), пластмасові: 5,0 мл - 969600 шт., серія: 20090720.; 50 мл - 6400 шт., серія: 20090720. Митна вартість товару №1 - 401678,23грн.

- товар №2 - шприці ін'єкційні одноразового застосування «МЕDІСАRЕ» (трьохкомпонентні з голкою), пластмасові: 10 мл - 268800 шт., серія: 20090720. Митна вартість товару №2- 107304,96 грн. Країна походження товару Великобританія.

За вантажною митною декларацією № 500060735/2009/016727 від 11.12.2009 року (а.с. 54-56) приватним підприємством «Владекс-М» задекларовано:

- товар № 1- шприці ін'єкційні одноразового застосування «МЕDІСАRЕ» (трьохкомпонентні з голкою), стерильні пластмасові: 10мл - 594000 шт., серія: 20090720. Митна вартість товару№ 1- 237124,80 грн.;

- товар № 2- шприці ін'єкційні одноразового застосування «МЕDІСАRЕ» (трьохкомпонентні з голкою), стерильні пластмасові: 5 мл - 235200 шт., серія: 20090720, 20 мл - 61800 щт., серії: 20090720, 50 мл., - 2800 шт., серії 20090720. Митна вартість товару № 2- 139264,91 грн.. Країна походження товару Великобританія.

З розрахунку суми донарахованих митних платежів за результатами перевірки (а.с. 14) вбачається, що відповідачем донараховано ПП «Владекс-М» податкове зобов'язання по антидемпінговому миту на товар за:

- ВМД № 500060735/2009/016726: шприці ін'єкційні одноразового застосування «МЕDІСАRЕ» (трьохкомпонентні з голкою), пластмасові: 5,0 мл., в розмірі 209595,33 грн.; шприці ін'єкційні одноразового застосування «МЕDІСАRЕ» (трьохкомпонентні з голкою), пластмасові: 10,0 мл., в розмірі 372498,44 грн.;

- ВМД № 500060735/2009/016727: шприці ін'єкційні одноразового застосування «МЕDІСАRЕ» (трьохкомпонентні з голкою), стерильні, пластмасові: 10,0 мл., в розмірі 823155,03 грн.; шприці ін'єкційні одноразового застосування «МЕDІСАRЕ» (трьохкомпонентні з голкою), стерильні, пластмасові: 5,0 мл., в розмірі 873997,46 грн..

В адміністративному позові представник позивача заявивши вимогу про скасування податкового повідомлення-рішення № 258, посилався на ухвалу Окружного адміністративного суду м. Києва від 05.11.2009 року по справі №2а-10391/09/2670, про забезпечення позовних вимогдо ухвалення рішення по справі. При цьому представник позивача зазначив, що на момент митного оформлення товарів, Рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі № АД-216/2009/4402-37 від 29.09.2009 року, було зупинено та не діяло.

Судом встановлено, що під час розгляду Окружним адміністративним судом м. Києва, справи № 2а-10391/09/2670 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Виробнича компанія Діспомед» до Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: Міністерство економіки України, Відкрите акціонерне товариство «Гемопласт», Закрите акціонерне товариство «Тюмень-Медіко-Сміла», про визнання недійсним та скасування рішення від 29.09.2009 N АД-216/2009/4402-37, судом прийнята ухвала від 05.11.2009 року про забезпечення позову, якою дію Рішення Міжвідомчої комісії № АД-216/2009/4402-37 від 29.09.2009 року зупинено. Зазначені заходи забезпеченні позову скасовані ухвалою суду окружного адміністративного суду м. Києва від 15.09.2010 року. Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 16.03.2011 року по справі № К-40593/10 постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 25 листопада 2010 року - скасовано; постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 15 вересня 2010 року, якою в задоволенні адміністративного позову відмовлено, залишено в силі.

Забезпечення адміністративного позову - це сукупність процесуальних дій, які гарантують виконання судового рішення по справі в разі задоволення позовних вимог.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва було зупинено дію Рішення № АД-216/2009/4402-37 від 29.09.2009 року, що мало наслідком у періоді з 05.11.2009 року по 21.01.2010 року звільнення суб'єктів господарювання, що є учасниками данного процесу по справі від виконання вимог цього нормативного акту. За своєю правовою природою, таке зупинення мало тимчасовий характер дії - на період розгляду судом відповідної справи та вирішення правомірності спірного нормативного акту. Само ж звільнення було обумовлено ймовірним ускладненням відновлення попереднього стану позивачів у справі, в разі задоволення адміністративного позову.

Для суб'єктів господарювання, на яких поширювалась дія Рішення № АД-216/2009/4402-37 від 29.09.2009 року, обсяг прав та обов'язків залишався незмінним, як на момент дії цього рішення, так і на момент його зупинення. При цьому, проводити аналогію із припиненням дії нормативного правового акту, в силу зміни законодавства, із зупиненням дії такого нормативно-правового акту в межах забезпечення адміністративного позову, із відповідними наслідками зворотної дії у часі, є помилковим.

Тимчасове зупинення дії нормативного акту чи окремих його положень не припиняє чинності такого акту; після закінчення строку, на який зупинено їх дію, ця дія поновлюється автоматично. Законність Рішення Комісії, виходячи зі змісту Ухвали Вищого адміністративного суду України від 16 березня 2011 року, була підтверджена вказаним судовим органом, а отже - Рішення Комісії не втрачало чинності.

Чинність нормативного акта - це юридична передумова його дії, яка означає наявність у такого акту юридичної сили. Чинність нормативного акта надає йому нормативної обов'язковості в системі законодавства. В свою чергу, зупинення дії нормативного акта необхідно розглядати як одну із форм його тимчасової невиконуваності.

Приписами ч.1 ст. 3 МК України, встановлено, що при здійсненні митного контролю та митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, застосовуються виключно норми законів України та інших нормативно-правових актів з питань державної митної справи, чинні на день прийняття митної декларації митним органом України. Аналогічні положення щодо нарахування мита за положеннями закону і ставками, чинними на день подання декларації, містила і частина перша статті 17 Закону України «Про Єдиний митний тариф».

Рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі № АД-216/2009/4402-37 від 29.09.2009 року не втрачало чинності протягом всього часу існування спірних правовідносин.

Відповідно до положень п. 102.1 ст. 102 Податкового кодексу України контролюючий орган, крім випадків, визначених п. 102.2 цієї статті, має право самостійно визначити суму грошових зобов'язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня, що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації та/або граничного строку сплати грошових зобов'язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання.

Відповідно до положень ст. 85 Митного кодексу України від 11.07.2002 № 92-ІУ (чинного на день подання митних декларацій, за якими було здійснено донарахування сум антидемпінгового мита) митна декларація подається митному органу, який здійснює митне оформлення, протягом 10 днів з дати доставлення товарів і транспортних засобів у митний орган призначення.

З лінійного коносаменту № МSСUQА6011114,(а.с. 89), № МSСUQА601106 (а.с.83) що надано до митного оформлення вбачається, що датою видання зазначеного коносаменту та датою завантаження товарів у порту відправки є 22.11.2009 року

Згідно відміток Південної митниці на ордерному коносаменті № МSСUQА6011114 (а.с.87) №МSСUQА601106 (а.с.85) на одержувача ПП «Владекс-М», наданого до митного оформлення товарів за митними деклараціями, за якими було донараховано грошові зобов'язання, товар взято під митний контроль 07.12.2009 року.

Відповідно до положень ст. 85 МК України граничним терміном подання митної декларації є 17.12.2009, а отже термін, передбачений статтею 102 ПК України, спливає 16.12.2012, а відтак податкове повідомлення-рішення від 13.12.2012 № 258 прийнято з дотриманням строку визначення грошового зобов'язання платника податків.

Таким чином, твердження позивача щодо пропущення відповідачем строку, встановленого статтею 102 Податкового кодексу України для визначення грошових зобов'язань, не відповідає фактичним обставинам справи, та є безпідставним.

Відповідно до ст. 85 МК України (втратив чинність від 01.06.2012, підстава 4495-17), митна декларація подається митному органу, який здійснює митне оформлення, протягом 10 днів з дати доставлення товарів і транспортних засобів у митний орган призначення.

Отже строк декларування товарів на дату їх оформлення за вантажними митними деклараціями від 11.12.2009 № 500060735/2009/016726, №500060735/2009/016727 встановлено протягом 10 днів з дати доставлення товарів і транспортних засобів у митний орган призначення.

В судовому засіданні представником відповідача зазначалося, що митним органом призначення товарів за вантажними митними деклараціями від 11.12.2009 № 500060735/2009/016726, №500060735/2009/016727 виступав митний пост «Одеса-порт», код 500060000 - структурний підрозділ Південної митниці, який безпосередньо здійснює митний контроль та оформлення товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України у пункті пропуску для морського сполучення «Одеський морський торговельний порт». Інструкцією про організацію митного контролю та митного оформлення суден і товарів, що переміщуються ними, затвердженою наказом Держмитслужби від 17.09.2004 № 678, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 08.10.2004 за № 1286/9885, визначено послідовність дій посадових осіб митних органів під час здійснення митного контролю та митного оформлення суден і товарів, що переміщуються ними через митний кордон України.

Переміщення товарів у контейнерах на транспортних засобах до зон митного контролю, які розташовані у пункті пропуску для проведення митних процедур, здійснюється на підставі наряду, на якому проставлений штамп ПМК посадової особи митниці, та видаткового ордеру.

З штампів зазначених в розділі «Таможня (ПМК)» Південної митниці на нарядах: № 162, (а.с.92,) до ВМД №500060735/2009/016726, та № 163, (а.с.91) до ВМД №500060735/2009/016726, вбачається, що митний орган надав дозвіл на проведення митних процедур - митного контролю та митного оформлення товарів в зоні митного контролю 07.12.2009 року. Отже граничний строк подання ПП «Владекс-М» вантажних митних декларацій для оформлення товарів, був 16.12.2009 року , а відповідно граничний строк для визначення Південною митницею грошових зобов'язань згідно п. 102.1. ст. 102 ПК України є 15.12.2012 року.

Винесення Південною митницею податкового повідомлення-рішення № 258 є реалізацією норм права, для застосування яких існували передумови, здійснене останнім в рамках наданих йому повноважень.

Представником відповідача зазначено, що податкове повідомлення-рішення № 258 від 13.12.2012 року отримано ПП «Владекс-М» 17.12.2012 року згідно з повідомленням про вручення № 6507803597749, представником позивача, даний факт не спростовувавя.

Відповідно до п.57.3 ст. 57 ПК України, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

З урахуванням приписів ст. 351, 346 МК України, тривалість перевірки не повинна перевищувати 30 робочих днів.

Наказом Південної митниці від 14.11.2012 року термін проведення перевірки позивача визначено з 14.11.2012 року по 30.11.2012 року.

Суд критично відноситься до посилання представника позивача на те, що проведення документальної перевірки у 12-денний строку замість 30-деного обмежує права позивача на надання посадовим особам митного органу всіх наявних у них документів та відомостей, які підтверджують процедуру декларування та митного оформлення товарів у відповідному митному режимі, а також дотримання вимог законодавства з питань митної справи є таким, що протиречить фактичним обставинам справи та вважає їх безпідставними

Південна митниця при проведенні перевірки ПП «Владекс-М» в термін з 14.11.2012 року по 30.11.2012 року жодним чином не обмежила позивача в його правах передбачених ст. 350 МК України, оскільки законодавцем визначається термін для проведення перевірки, що не повинен перевищувати 30 днів, при цьому не встановлено мінімальний термін проведення перевірки. Також під час розгляду справи позивачем не зазначено та не надано до суду документів, які не були би врахованими відповідачем під час проведення перевірки.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах та у спосіб, визначений Конституцією та законами України.

Приписами ч. 1 ст. 71 КАС України, передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Частиною 2 ст. 71 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладаються на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

За таких обставин, суд дійшов висновку, що відсутні підстави для звільнення позивача від сплати антидемпінгового мита за ВМД від 11.12.2012 року № 500060735/2009/016726, №500060735/2009/016727, а тому відповідачем за наслідками невиїзної документальної перевірки правомірно нарахована сума податкових зобов'язань, визначених у податковому повідомленні-рішенні № 258 від 13.12.2012 року, в розмірі 1456091,23 грн.

З урахуванням вище викладенного, суд приходить до висновку про те, що при винесенні спірного податкового повідомлення-рішення відповідач діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені приписами діючого законодавства України, а отже і не вбачається правових підстав для скасування податкового повідомлення-рішення № 256 від 10.12.2012 року.

Керуючись ст.ст. 2, 4, 6, 9, 11, 69-72, 86, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволені адміністративного позову приватного підприємства «Владекс-М» до Південної митниці про визнання протиправними дій, щодо прийняття податкового повідомлення-рішення від 13 грудня 2012 року за № 258 та про скасування податкового повідомлення-рішення від 13 грудня 2012 року за № 258 - відмовити.

Постанова набирає законної сили згідно ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст постанови складено 19 березня 2013 року.

Суддя Вовченко O.A.

Джерело: ЄДРСР 30042837
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку