open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

04.03.2013

Справа № 901/175/13-г

За позовом Кіровської селищної ради Автономної Республіки Крим, смт Кіровське, Кіровський район, АР Крим

до відповідача фізичної особи - підприємця Новікова Ігоря Шотовича, смт Кіровське, Кіровський район, АР Крим

про дострокове розірвання договору.

Суддя Лагутіна Н.М.

Представники:

від позивача - Трубо Р.Т., довіреність №б/н від 15.01.2013р., представник,

від відповідача - Новіков І.Ш., фізична особа - підприємець, свідоцтво про державну реєстрацію серії В01 №036975.

СУТЬ СПОРУ: Кіровська селищна рада Автономної Республіки Крим звернулась до Господарського суду Автономної Республіки Крим з позовною заявою про дострокове розірвання договору про взаємовідношення Кіровської селищної ради та його виконавчого органу з господарським суб'єктом на тимчасових рядах по вул. Дзержинського - вул. Франко, укладеного 02.06.2003р. між Кіровською селищною радою та фізичною особою - підприємцем Новіковим Ігорем Шотовичем.

Позовні вимоги мотивовані невиконанням відповідачем умов договору про взаємовідношення Кіровської селищної ради та його виконавчого органу з господарюючим суб'єктом на тимчасових рядах по вул. Дзержинського - вул. Франко укладеного 02.06.2003р. щодо вжиття дієвих заходів з приведення ринкової інфраструктури до вимог Правил торгівлі на ринках, а також заходів спрямованих на набуття статусу ринку. Позивач посилається на приписи ст. ст. 188, 206 Господарського кодексу України та ст. ст. 629, 651 Цивільного кодексу України.

Відповідач проти позову заперечував з тих підстав, що ним протягом 10 років належним чином сплачується ринковий збір у сумі 15-17 тис. грн за кожен рік, на території тимчасових торгових рядів є туалет з централізованою каналізацією, проточна вода, працює централізоване освітлення, здійснюється прибирання території. Усі торгуючі підприємці на торгівельних рядах мають відповідні дозвільні документи від Кіровської СЕС та Кіровського пожежного нагляду, якісні сертифікати на продукцію та проходять ветеринарно-санітарну експертизу в лабораторії центрального ринку смт Кіровське. Також відповідачем зазначається, що ним 12.02.2007р. укладено договір оренди земельної ділянки площею 0,167 га, розташованої під торгівельними рядами вул. Дзержинського - вул. Франко смт Кіровське, орендна плата за ділянку вноситься своєчасно у повному обсязі згідно договору. Відповідач стверджує, що будівництво лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи не є можливим у зв'язку з тим, що не має можливості узгодити розташування та функціонування лабораторії ветеринарного контролю, крім того, кількість торгуючих сільськогосподарською продукцією не відповідає нормам, не вистачає навіть на 0,2 ставки ветлікаря.

Розгляд справи відкладався відповідно до ст. 77 Господарського процесуального кодексу України в межах строку, встановленого ст. 69 Господарського процесуального кодексу України.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача та відповідача, дослідивши наявні у справі докази, суд

ВСТАНОВИВ:

02.06.2003р. між Кіровською селищною радою Автономної Республіки Крим та господарюючим суб'єктом на тимчасових рядах по вул. Дзержинського - вул. Франко, визначеним конкурсною комісією при виконкомі Кіровської селищної ради - фізичною особою - підприємцем Новіковим Ігорем Шотовичем укладений договір (а. с. 9-10, том 1) про взаємовідношення Кіровської селищної ради та його виконавчого органу з господарським суб'єктом на тимчасових рядах по вул. Дзержинського - вул. Франко.

Пунктом 1.1 вказаного договору визначений предмет договору, яким встановлено, що Кіровська селищна рада надає Суб'єкту господарювання - фізичній особі - підприємцю Новікову Ігорю Шотовичу територію для організації ринку та здійснення господарської діяльності у відповідності до Правил торгівлі на ринках від 26.02.2002р. №57/188/84/105 та узгодженими з виконкомом Кіровської селищної ради довгостроковими планами за умови раціонального їх використання, проведення відповідних заходів з охорони навколишнього середовища та своєчасного внесення податків, зборів та платежів до бюджетів різних рівнів у відповідності до Закону України «Про систему оподаткування», Декрету Кабінету Міністрів України «Про місцеві податки та збори», Закону України «Про Державний бюджет України на поточний рік», а суб'єкт господарювання зобов'язується прийняти у відповідності з діючим законодавством вказану територію та ресурси, використовувати їх за прямим призначенням, своєчасно вносити платежі, що зараховуються у всі рівні бюджетів, не допускати виникнення недоїмок.

Розділом 2 договору визначені обов'язки сторін. Так, рада та його виконавчі органи зобов'язались надати підприємству територію для організації ринку на тимчасових торгівельних рядах (місці стихійної торгівлі) по вул. Дзержинського - вул. Франко, а також можливість користуватись ресурсами у відповідності з ТУ, виданими Кіровським ПУЖКГ на забір води з сільського водопроводу на допустимий обсяг стоків у каналізаційну мережу (п.2.1 договору).

У свою чергу Суб'єкт господарювання зобов'язався надавати Раді, виконкому, голові усю необхідну інформацію за їх вимогою, сприяти у проведенні за їх ініціативою перевірок, у разі зміни режиму роботи, узгоджувати їх з виконкомом у встановленому порядку (для підприємств торгівлі та сфери послуг), у разі нанесення збитків навколишньому середовищу відшкодовувати їх у встановленому порядку, сплачувати за користування комунальними та санітарними мережами селища за існуючими нормами, своєчасно розраховуватись за договорами, укладеними з робітниками, не допускати заборгованості із заробітної плати, стягувати ринковий збір та своєчасно перераховувати його на рахунок Кіровської селищної ради у відповідності зі ставками, затвердженими 2 сесією 24 скликання Кіровської селищної ради від 24.05.2002р. або змінами, якщо такі будуть внесені сесією Кіровської селищної ради.

Підпунктом 2.2.6 договору визначено, що упродовж двох років з дня укладення договору Суб'єкт господарювання зобов'язаний привести ринкову інфраструктуру у відповідність до Правил торгівлі на ринках від 26.02.2002р. №57/188/84/105, здійснити оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку та об'єкти нерухомості на ринку, укласти договір оренди земельної ділянки під територією ринку з Кіровською селищною радою.

У п. 4.1 договору зазначено, що договір набирає законної сили з моменту його підписання обома сторонами та діє 10 років.

Розглянувши звернення громадської організації «Союз підприємців, роботодавців, фермерів та сільськогосподарських виробників селища Кіровське», постійної депутатської комісії селищної ради із соціальних питань, питань охорони здоров'я, народної освіти та торгівлі, акти перевірки тимчасових торгівельних рядів «Уголок» по вул. Франко - вул. Дзержинського, заслухавши інформацію депутата селищної ради Єркіной Л.М., виконавчий комітет Кіровської селищної ради прийняв рішення від 06.09.2012р. №149 «Про заходи зі створення умов для організації роботи ринку «Уголок» по вул. Франко - вул. Дзержинського» (а. с. 18, том 1), яким було вирішено визнати роботу господарюючого суб'єкта Новікова І.Ш. на тимчасових торгівельних рядах по вул. Франко - вул. Дзержинського щодо надання статусу ринку та виконанню умов договору з Кіровською селищною радою від 02.06.2003р. незадовільною.

При цьому у вказаному рішенні зазначено, що господарюючим суб'єктом СПД Новіковим І.Ш. не приймаються необхідні заходи з облаштування тимчасових торгівельних рядів для надання статусу ринку тимчасовим торгівельним рядам: не обладнано лабораторію ветеринарно-санітарної експертизи, розміщення торгівельних об'єктів не відповідає генплану, відсутні огорожа, майданчик для сміття, спецодяг, торговий інвентар. СПД Новіков І.Ш. не виконує зобов'язання за договором із Кіровською селищною радою від 02.06.2003р., не привів ринкову інфраструктуру у відповідність до вимог Правил торгівлі на ринках, незважаючи на неодноразові вимоги виконкому селищної ради.

Відповідно до прийнятого рішення, 21.09.2012р. виконавчим комітетом Кіровської селищної ради на адресу фізичної особи - підприємця Новікова Ігоря Шотовича було направлено листа за вих. №880 (а. с. 16, том 1) з пропозицією розірвати договір про взаємовідношення Кіровської селищної ради та його виконавчого органу з господарюючим суб'єктом на тимчасових рядах по вул. Дзержинського - вул. Франко від 02.06.2003р. Про розгляд пропозиції виконком просив проінформувати письмово у 20-тиденний строк у порядку ч. 3 ст. 188 Господарського кодексу України.

Факт отримання вказаного листа відповідачем підтверджується наявним у матеріалах справи рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (а. с. 17, том1) з відміткою про отримання листа особисто Новіковим І.Ш. 02.10.2012р., однак відповіді або відповідного реагування від фізичної особи - підприємця Новікова Ігоря Шотовича за вказаним листом Кіровська селищна рада не отримала, у зв'язку з чим звернулась до суду із даним позовом.

Обґрунтовуючи свої позовні вимоги позивач зазначає, що всупереч п. 2.2.6 договору про взаємовідносини та положенням Правил торгівлі на ринках фізичною особою - підприємцем Новіковим Ігорем Шотовичем не вжито дієвих заходів щодо приведення ринкової інфраструктури у відповідність із Правилами торгівлі на ринках, затверджених наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства внутрішніх справ України, Державної податкової адміністрації України, Державного комітету стандартизації, метрології та сертифікації України від 26 лютого 2002р. №57/188/84/105 та зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 22 березня 2002р. за №288/6576.

Так, відповідачем не узгоджено з виконавчим комітетом Кіровської селищної ради режиму роботи ринку, з органами контролю - проектну документацію щодо функціонального планування території ринку, розміщення приміщень, торгівельних місць і об'єктів, їх кількість і розмір, не розроблено та не узгоджено забезпечення їх торгівельно-технологічним обладнанням. Територія ринку не відповідає вимогам Санітарних правил утримання територій населених місць та Ветеринарно-санітарних правил для ринків. Крім того за результатами перевірок встановлено, що агропродовольчий ринок функціонує у відсутність лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи, наявність якої є обов'язковою умовою для належного функціонування інфраструктури ринку та необхідною умовою для забезпечення надання послуг населенню.

У доповненнях до позову позивачем також зазначено, що Кіровська селищна рада при укладенні договору розраховувала на організацію саме ринку, який би повністю відповідав вимогам Правил торгівлі на ринках. Через невиконання відповідачем умов укладеного договору Кіровська селищна рада на сьогоднішній день практично 10 років потому після укладення договору, позбавлена благоустроєного ринку, на який розраховувала при укладенні договору з відповідачем. Крім того, можливість отримання благоустроєного ринку у позивача відсутня, оскільки ринок як самостійний суб'єкт господарювання відповідачем не створений.

В обґрунтування своїх вимог позивач також посилається на результати перевірок тимчасових торгівельних рядів «Уголок», оформлених відповідними актами (а. с. 11-12, том1), а також на результати перевірок проведених Кіровським районним відділом Головного управління Держтехногенбезпеки в Автономній Республіці Крим, Управлінням ветеринарної медицини у Кіровському районі, Управлінням містобудівництва, архітектури, розвитку інфраструктури та ЖКГ Кіровської райдержадміністрації та Кіровською районною санітарно-епідеміологічною станцією, якими зафіксовано факти порушення відповідачем вимог Правил торгівлі на ринках та Ветеринарно-санітарних правил (а. с. 13-15, 19).

Розглянувши матеріали справи, дослідивши представлені докази, заслухавши пояснення представника позивача та відповідача, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню з наступних підстав.

У 2011 році постановою Кабінету Міністрів України №1662 від 13.12.2001р. ухвалено Концепцію вдосконалення функціонування ринків з продажу продовольчих та непродовольчих товарів, у загальних положеннях якої зазначено, що розвиток мережі ринків з продажу продовольчих та непродовольчих товарів в Україні (далі - ринки) зумовлює зростання масштабів товарно-грошового обігу, забезпечення соціальної підтримки значної частини населення, розширення сфер діяльності та збільшення торгового обороту суб'єктів підприємницької діяльності. Разом з тим, неконтрольоване зростання стихійної торгівлі посилює тінізацію обігу товарів та послуг. Нерегульований розвиток ринків зумовлює деформацію інфраструктури внутрішньої торгівлі, погіршення якості торговельного обслуговування населення.

Вказаною концепцією також зазначено, зокрема, що ринок - це створений в установленому порядку на відведеній земельній ділянці суб'єкт підприємницької діяльності або його відокремлений підрозділ, функціональними обов'язками якого є надання послуг та утворення продавцям і покупцям належних умов для купівлі-продажу товарів за цінами, що складаються залежно від попиту і пропозиції.

Як вже зазначалось, наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства внутрішніх справ України, Державної податкової адміністрації України, Державного комітету стандартизації, метрології та сертифікації України від 26 лютого 2002р. №57/188/84/105, затверджені Правила торгівлі на ринках, які зареєстровані в Міністерстві юстиції України 22 березня 2002р. за №288/6576 (далі - Правила).

Згідно п. 2 Правил ринок - це суб'єкт господарювання, створений на відведеній за рішенням місцевого органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування земельній ділянці і зареєстрований в установленому порядку, функціональними обов'язками якого є надання послуг та створення для продавців і покупців належних умов у процесі купівлі-продажу товарів за цінами, що складаються залежно від попиту і пропозицій.

Відповідно до п. 6 Правил територія ринку повинна мати відокремлену та відгороджену від проїжджої частини, житлового та комунального секторів ділянку землі, зручне сполучення громадського транспорту загального користування, підземні чи наземні переходи для пішоходів, стоянки для транспортних засобів відвідувачів, безпечні для руху пішоходів входи і виходи, штучне освітлення території ринку, автостоянок та під'їздів, телефонний зв'язок, радіовузол або гучномовець на ринках з кількістю торговельних місць більше 250, електро- та водопостачання, водовідведення, туалет, облаштовані контейнерами майданчики для збирання відходів і сміття тощо.

Робота ринків не повинна погіршувати санітарний та екологічний стан місцевості й негативно впливати на умови проживання населення.

Пунктом 7 Правил визначено, що адміністрація ринку узгоджує з місцевим органом самоврядування режим роботи ринку; з територіальними установами державної санітарно-епідеміологічної служби, ветеринарної медицини, пожежного нагляду, архітектурно-будівельної комісії, державтоінспекції - проектну документацію щодо функціонального планування території ринку, розміщення приміщень, торговельних місць і об'єктів, їх кількості і розміру, забезпечення їх торговельно-технологічним обладнанням та забезпечує утримання території ринку й організацію продажу товарів відповідно до затвердженого плану.

Улаштування та утримання території ринків повинно відповідати вимогам Санітарних правил утримання територій населених місць та Ветеринарно-санітарних правил для ринків, затверджених наказом Головного державного інспектора ветеринарної медицини України від 04.06.96 №23 та зареєстрованих у Мін'юсті України 19.06.96 за №314/1339 (далі - Ветеринарно-санітарні правила для ринків).

Згідно до п. 12 Правил на території відкритого ринку, у критих ринках та павільйонах, де реалізуються продукти рослинного і тваринного походження, повинні бути обладнані спеціалізовані зони з продажу окремих видів продукції: овочів і фруктів, м'яса і битої птиці, яєць, молочних продуктів, риби, меду, олії тощо.

Спеціалізовані зони створюються відповідно до вимог Ветеринарно-санітарних правил для ринків.

Пунктом 21 Правил встановлено, що адміністрація ринку повинна забезпечувати централізоване прання санітарного та спеціального одягу, миття та дезінфекцію торговельного інвентарю, обладнання, засобів вимірювальної техніки, що надаються продавцям.

Згідно п. 35 Правил адміністрація ринку зобов'язана, зокрема, підтримувати територію ринку в належному санітарно-технічному і протипожежному стані, забезпечувати розвиток матеріально-технічної бази ринку, оснащувати його необхідним обладнанням та інвентарем, засобами вимірювальної техніки; дотримуватися затвердженого режиму роботи ринку; забезпечувати продавців на ринку торговельними місцями за профілем торгівлі, спеціальним одягом залежно від виду харчової продукції, що реалізується, засобами вимірювальної техніки і торговельним інвентарем, зберігання харчової продукції на складах, у холодильниках та інших приміщеннях ринку відповідно до санітарних норм і правил; узгоджувати свою роботу з установами державної санітарно-епідеміологічної служби, лабораторією ветеринарно-санітарної експертизи на ринку, карантинною інспекцією та іншими органами з попередження та недопущення порушень санітарних норм і правил; надавати в користування лабораторіям ветеринарно-санітарної експертизи пристосовані службові приміщення; не допускати до продажу товарів, що заборонені, створювати належні умови для додержання продавцями правил торгівлі, санітарного і протипожежного стану, правильного використання засобів вимірювальної техніки, інвентарю ринку, підвищення рівня культури торгівлі та безпечних умов праці.

Згідно до п. 3.1 Ветеринарно-санітарних правил, ринок, як торговельне підприємство, у своєму складі повинен мати відповідно обладнані торговельні місця, лабораторію ветеринарно-санітарної експертизи, упорядковану територію, громадські санітарні вузли, достатню кількість води, електроенергії, зв'язок, тепло.

Законом України «Про безпечність та якість харчових продуктів», зокрема, п. 9 ст. 35 Закону встановлено, що торгові місця на агропродовольчих ринках надаються їх операторами особам, які здійснюють продаж туш або частин туш парнокопитних та інших копитних, забитих на бойні, цілих туш свійської птиці, кроликів та малих диких тварин, риби, меду, яєць та рослинних продуктів лише після пред'явлення ними сертифіката придатності для споживання людиною зазначених продуктів, що видається державною лабораторією ветеринарно-санітарної експертизи на агропродовольчому ринку. Адміністрація (власник) агропродовольчого ринку зобов'язана надавати у користування лабораторії пристосовані службові приміщення.

Лабораторії не несуть відповідальності за реалізацію продукції, що не пройшла ветеринарно-санітарної експертизи. Відповідальність за надання дозволу на реалізацію такої продукції несе адміністрація (власник) агропродовольчого ринку. Функціонування агропродовольчого ринку за відсутності лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи забороняється.

Згідно Положення про державну лабораторію ветеринарно-санітарної експертизи на ринку, затвердженого наказом Державного департаменту ветеринарної медицини Міністерства аграрної політики України від 15 квітня 2002 року №16, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.04.2002р. за №404/6692 (далі - Положення) безпосередньо державний ветеринарно-санітарний контроль на ринках здійснюють лише спеціалісти ветеринарної медицини державних лабораторій або інших державних установ ветеринарної медицини (п.1.4).

Лабораторія незалежно від обсягу роботи і місця розташування в районі (місті) повинна мати такі приміщення: відділення ветеринарно-санітарної експертизи м'яса і риби; відділення ветеринарно-санітарної експертизи молока, молочних продуктів, меду та продукції рослинного походження; приміщення для радіологічних досліджень; кімнату для персоналу; мийну кімнату з коморою для дрібного інвентарю та дезінфекційних засобів; кабінет завідувача лабораторії (п. 1.12 вказаного Положення).

Згідно п. 1.13 Положення адміністрація (власник) ринку відповідно до Закону України «Про ветеринарну медицину», Ветеринарно-санітарних правил для ринків та Правил торгівлі на ринках зобов'язана надавати у користування лабораторії службові приміщення, необхідне обладнання, засоби зв'язку.

Приміщення лабораторії повинні бути обладнані опаленням, освітленням, вентиляцією, водопроводом з гарячою і холодною водою, каналізацією.

Як вже зазначалось, п. 1.1 договору Кіровська селищна рада надала Суб'єкту господарювання фізичній особі - підприємцю Новікову Ігорю Шотовичу територію для організації ринку та здійснення господарської діяльності, а суб'єкт господарювання зобов'язався прийняти у відповідності з діючим законодавством вказану територію та ресурси та використовувати їх за прямим призначенням.

Підпунктом 2.2.6 договору про взаємовідносини визначено зобов'язання суб'єкта господарювання упродовж двох років з дня укладення договору привести ринкову інфраструктуру у відповідність до Правил торгівлі на ринках від 26.02.2002р. №57/188/84/105, здійснити оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку та об'єкти нерухомості на ринку, укласти договір оренди земельної ділянки під територією ринку з Кіровською селищною радою.

З матеріалів справи вбачається, що 12.02.2007р. між Кіровською селищною радою (Орендодавцем) та фізичною особою - підприємцем Новіковим Ігорем Шотовичем (Орендарем) укладено договір (а. с. 27, том 1) оренди земельної ділянки, згідно п. 1 якого Орендодавець надає, а Орендар приймає у строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення, яка знаходиться по вул. Дзержинського/вул. Франко, ділянка 1 - площею 0,0140 га (кадастровий номер 0121655100:01:003:0095) та ділянка 2 - площею 0,1530 га (кадастровий номер 0121655100:01:003:0096).

Об'єктом оренди визначено земельну ділянку загальною площею 0,1670 га у тому числі забудованих земель 0,1670 га. На земельній ділянці знаходяться об'єкти нерухомого майна - об'єкти ринку «Уголок» (п. 2 договору).

Згідно пунктів 13, 14 договору земельна ділянка передається для обслуговування ринку «Уголок». Цільове призначення - комерційне використання, код згідно УКЦИЗ 1.11.3.

Отже вказаний договір оренди земельної ділянки був укладений сторонами для обслуговування саме ринку «Уголок», а не тимчасових торгівельних рядів по вул. Дзержинського - вул. Франко у смт Кіровське.

Відповідачем не надано суду відповідних доказів того, що ним дійсно було вжито заходів щодо утворення ринку, реєстрації його у встановленому порядку, приведення ринкової інфраструктури відповідно до Правил торгівлі на ринках, про що саме й домовились сторони, укладаючи вказаний договір.

Усі доводи та докази відповідача, що доведені суду у час розгляду справи, а саме, зокрема, договір №70 від 15.03.2011р. на відпуск води (а. с. 30-31), договір про надання комунальних послуг з вивозу та утилізації твердих побутових відходів від 01.02.2011р. (а. с. 32), договір про приєднання до електричних мереж від 20.04.2010р. (а. с. 5-6, том 2) - підтверджують лише факт їх укладення саме з фізичною особою - підприємцем Новіковим Ігорем Шотовичем з метою обслуговування тимчасових торгівельних рядів по вул. Дзержинського - вул. Франко у смт Кіровське, а не ринку «Уголок», на створення якого розраховував позивач.

До матеріалів справи відповідачем у підтвердження своїх заперечень надані також документальні матеріали щодо узгодження продукції, яка реалізується на території ринку, із службою ветеринарно-санітарної експертизи.

Однак, як вбачається з наданих документів - сертифікатів якості, висновків ветеринарно-санітарної експертизи та інших - вони були отримані окремими суб'єктами господарювання (фізичними особами - підприємцями, підприємствами) з метою реалізації продукції і ці обставини не свідчать про те, що на території ринку працює відповідна лабораторія ветеринарно-санітарної експертизи, що є необхідною умовою існування ринку відповідно до вимог Правил торгівлі на ринках та Ветеринарно-санітарних правил.

Суд приймає до уваги посилання позивача, які надані ним в обґрунтування своїх вимог, на лист Кіровського районного відділу Головного управління Держтехногенбезпеки в Автономній Республіці Крим за вих. №528 від 25.07.2012р. (а. с. 13, том 1) згідно якого дозвіл та узгодження на розміщення ринку «Уголок», смт Кіровське, вул. Дзержинського суб'єкту господарювання Новікову І.Ш. не видавався.

Також у листі Управління ветеринарної медицини у Кіровському районі за вих. №01-35/2-36 від 26.07.2012р. (а. с. 14, том 1), адресованому голові постійної депутатської комісії Кіровської селищної ради Вишняковой С.А., Управлінням ветеринарної медицини у Кіровському районі надано наступні пояснення.

Ринку «Уголок» не існує, згідно п. 9 ст. 35 Закону України «Про безпечність та якість харчових продуктів» функціонування агропродовольчого ринку за відсутності лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи забороняється. На перехресті вулиць Франко та Дзержинського має місце несанкціонована стихійна торгівля небезпечними для здоров'я людей продуктами тваринного походження, які не пройшли ветеринарно-санітарну експертизу, що може привести до виникнення отруєнь та захворювання людей інфекційними хворобами та харчовими токсикоінфекціями.

Експлуатаційний дозвіл або інші документи на розміщення ринку за даною адресою вулиць Франко - Дзержинського службою державної ветеринарної медицини не видавались.

Аналогічні обставини зазначені також у листі Управління ветеринарної медицини у Кіровському районі за вих. №01-34/2-10 від 28.01.2011р. (а. с 133-135, том 1).

У листі Управління містобудівництва, архітектури, розвитку інфраструктури та ЖКГ Кіровської райдержадміністрації №1056 від 26.07.2012р. (а. с. 15, том 1) зазначено, що розроблявся генеральний план забудови ринку «Уголок» в смт Кіровське для виготовлення проекту землевпорядкування з відводу земельної ділянки СПД «Новіков». На даний час розміщення тимчасових торгівельних рядів на ринку «Уголок» не відповідає раніш узгодженому генплану. СПД «Новіков» в Управлінні містобудівництва, архітектури, розвитку інфраструктури та ЖКГ райдержадміністрації з питання переузгодження документації та приведення у відповідність із ситуацією, що склалась, не звертався.

Також у матеріалах справи міститься лист за вих. №642 від 20.08.2012р. (а. с. 19, том1) Кіровської районної санітарно-епідеміологічної станції, згідно якого на перехресті вулиць Франко - Дзержинського маються торгівельні точки, які зареєстровані у приватному порядку та отримали висновок СЕС.

Слід зазначити, що відповідачем й не оспорюються ті обставини, що ним не було вжито необхідних заходів щодо реєстрації ринку в установленому порядку та розміщення на території ринку відповідної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи, експлуатаційний дозвіл, відповідно до вимог Закону України «Про безпечність та якість харчових продуктів», на розміщення ринку відповідач також не отримував.

Отже Кіровська селищна рада, укладаючи договір про взаємовідношення Кіровської селищної ради та його виконавчого органу з господарським суб'єктом на тимчасових рядах по вул. Дзержинського - вул. Франко від 02.06.2002р., розраховувала на організацію ринка, який би повністю відповідав вимогам Правил торгівлі на ринках та функціонував відповідно до норм діючого законодавства. Через невиконання відповідачем умов укладеного договору Кіровська селищна рада на сьогоднішній день практично 10 років потому після укладення договору, позбавлена благоустроєного ринку, на який розраховувала при укладенні договору з відповідачем.

Відповідно до ст. 11 Цивільного кодексу України та ст. 174 Господарського кодексу України договір є підставою виникнення цивільних прав і обов'язків (господарських зобов'язань).

Згідно п. 1 ст. 626 Цивільного кодексу України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.

Згідно із ч. 1 ст. 193 Господарського кодексу України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до ст. ст. 525, 526, 530, 629 Цивільного кодексу України договір є підставою для виникнення зобов'язання, які повинні виконуватись належним чином і в установлений законом строк, згідно умов договору, одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Статтею 188 Господарського кодексу України встановлено, що зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором.

Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором.

Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду.

У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.

Якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду.

За положеннями ст. 611 Цивільного кодексу України у разі порушення зобов'язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема: припинення зобов'язання внаслідок односторонньої відмови від зобов'язання, якщо це встановлено договором або законом, або розірвання договору; зміна умов зобов'язання; сплата неустойки; відшкодування збитків та моральної шкоди.

Статтею 651 Цивільного кодексу України визначено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.

Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору.

Підставою зміни або розірвання договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін договору є істотне порушення договору другою стороною. Оцінка порушення договору як істотного здійснюється судом відповідно до критерію, що встановлений абзацом другим вищенаведеної норми закону. Оціночне поняття істотності порушення договору законодавець розкриває за допомогою іншого оціночного поняття - «значної міри» позбавлення сторони того, на що вона розраховувала при укладенні договору. Істотність порушення визначається виключно за об'єктивними обставинами, що склалися у сторони, яка вимагає розірвання договору. Вина сторони, що припустилася порушення договору, не має будь-якого значення і для оцінки порушення як істотного, і взагалі для виникнення права вимагати розірвання договору на підставі ч.2 ст.651 Цивільного кодексу України. Також критерієм істотного порушення закон визнає розмір завданої порушенням шкоди, який не дозволяє потерпілій стороні отримати очікуване при укладенні договору. При цьому мається на увазі не лише грошовий вираз завданої шкоди, прямі збитки, а і випадки, коли потерпіла сторона не зможе використати результати договору.

Пунктом 4.2 договору передбачено, що він може бути розірваний за згодою сторін, з ініціативи одного з учасників, якщо другий учасник ухиляється від виконання або неналежним чином виконує прийняті на себе зобов'язання.

На підставі викладеного суд приймає як належні доводи та докази позивача щодо невиконання відповідачем умов договору з приведення ринкової інфраструктури у відповідність до вимог Правил торгівлі на ринках, що є істотним порушенням умов вказаного договору та, з урахуванням приписів ч. 2 ст. 651 Цивільного кодексу України, позовні вимоги про дострокове розірвання договору про взаємовідношення Кіровської селищної ради та його виконавчого органу з господарським суб'єктом на тимчасових рядах по вул. Дзержинського - вул. Франко, укладеного 02.06.2003р. між Кіровською селищною радою та фізичною особою - підприємцем Новіковим Ігорем Шотовичем, вважає обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Заперечення відповідача проти позову судом не приймаються до уваги, оскільки діючими нормативно-правовими актами, зокрема, Правилами торгівлі на ринках та Ветеринарно-санітарними правилами встановлено вимоги, яким повинен відповідати ринок, саме які не дотримані відповідачем у своїй господарській діяльності.

Судові витрати по сплаті судового збору судом покладаються на відповідача в порядку ст. 49 Господарського процесуального кодексу України.

Вступна і резолютивна частини рішення оголошені в судовому засіданні

04.02.2013р.

Повне рішення складено 07.03.2013р.

На підставі викладеного та керуючись ст. 33, 43, 49, ст. ст. 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Розірвати договір про взаємовідносини Кіровської селищної ради та його виконавчого органу з господарюючим суб'єктом на тимчасових рядах по вул. Дзержинського - вул. Франко, укладений 02.06.2003р. між Кіровською селищною радою та фізичною особою - підприємцем Новіковим Ігорем Шотовичем.

3. Стягнути з фізичної особи - підприємця Новікова Ігоря Шотовича (97300, АР Крим, Кіровський район, смт Кіровське, вул. Восточна, 23; ідентифікаційний номер 2244002056; р/р260035019091 у Кіровському ООБ №5301, МФО 384298) на користь Кіровської селищної ради Автономної Республіки Крим (97300, АР Крим, Кіровський район, смт Кіровське, вул. Р. Люксембург, 28; код ЄДРПОУ 37437536; р/р35410002000797 УДК в АРК м. Сімферополь, МФО 824026) судовий збір у розмірі 1073,00 грн.

4. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Суддя Н.М. Лагутіна

Джерело: ЄДРСР 29825246
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку