open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
10.2.4

ПОСТАНОВА

Іменем України

05 березня 2013 року

Справа № 2а/1270/9592/2012

Луганський окружний адміністративний суд

у складі головуючого судді Чернявської Т.І.,

за участю

секретаря судового засідання Ігнатович О.А.

та

представників сторін:

від позивача - не прибув

від відповідача - не прибув

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Луганську

справу за адміністративним позовом

державного підприємства «Первомайськвугілля»

до управління Пенсійного фонду України в м. Первомайську Луганської області

про визнання протиправним рішення від 02 листопада 2012 року № 775,

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 06 грудня 2012 року відкрито провадження у справі № 2а/1270/9592/2012 за адміністративним позовом державного підприємства «Первомайськвугілля» до управління Пенсійного фонду України в м. Первомайську Луганської області, в якому позивач просить визнати протиправним рішення від 02 листопада 2012 року № 775 про застосування до відокремленого підрозділу «Ремонтно-механічний завод ім. О.І.Бахмутського» державного підприємства «Первомайськвугілля» штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску в частині нарахування штрафу за прострочення сплати недоїмки в сумі 11747,04 грн. та пені в сумі 1154,23 грн.

Ухвалою суду від 20 грудня 2012 року у справі № 2а/1270/9592/2012 за адміністративним позовом державного підприємства «Первомайськвугілля» до управління Пенсійного фонду України в м. Первомайську Луганської області про визнання протиправним рішення від 02 листопада 2012 року № 775, серед іншого, витребувано від управління Пенсійного фонду України в м. Первомайську Луганської області звіт відокремленого підрозділу «Ремонтно-механічний завод ім. О.І.Бахмутського» державного підприємства «Первомайськвугілля» з нарахування єдиного внеску за серпень 2012 року та облікову картку особового рахунку платника єдиного внеску - відокремленого підрозділу «Ремонтно-механічний завод ім. О.І.Бахмутського» державного підприємства «Первомайськвугілля» шляхом зобов'язання управління Пенсійного фонду України в м. Первомайську Луганської області надати зазначені документи Луганському окружному адміністративному суду у строк до 17 січня 2013 року (копії в матеріали справи, оригінали для огляду у судовому засіданні та засвідчення суддею копій письмових доказів) та зупинено провадження у адміністративній справі № 2а/1270/9592/2012 за адміністративним позовом державного підприємства «Первомайськвугілля» до управління Пенсійного фонду України в м. Первомайську Луганської області про визнання протиправним рішення від 02 листопада 2012 року № 775 до 17 січня 2013 року (арк. справи 30-31).

Ухвалою суду від 17 січня 2013 року провадження у справі № 2а/1270/9592/2012 за адміністративним позовом державного підприємства «Первомайськвугілля» до управління Пенсійного фонду України в м. Первомайську Луганської області про визнання протиправним рішення від 02 листопада 2012 року № 775 поновлено (арк. справи 51).

Ухвалою суду від 17 січня 2013 року провадження у справі № 2а/1270/9592/2012 за адміністративним позовом державного підприємства «Первомайськвугілля» до управління Пенсійного фонду України в м. Первомайську Луганської області про визнання протиправним рішення від 02 листопада 2012 року № 775 зупинено до 05 березня 2013 року у зв'язку із наданням державному підприємству «Первомайськвугілля» та управлінню Пенсійного фонду України в м. Первомайську Луганської області часу для примирення (арк. справи 53-54).

Ухвалою суду від 05 березня 2013 року провадження у справі № 2а/1270/9592/2012 за адміністративним позовом державного підприємства «Первомайськвугілля» до управління Пенсійного фонду України в м. Первомайську Луганської області про визнання протиправним рішення від 02 листопада 2012 року № 775 поновлено (арк. справи 59).

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що при винесенні оскаржуваного рішення відповідачем порушено пункт 7.7 Інструкції про порядок нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 27 вересня 2010 року № 21-5 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27 жовтня 2010 року за № 994-18289, згідно якої відповідач повинен був пред'явити перший примірник рішення протягом трьох робочих днів із дня його винесення, однак оскаржуване рішення було винесено 02 листопада 2012 року, а пред'явлено позивачу 26 листопада 2012 року, про що свідчить відмітка головного бухгалтера відокремленого підрозділу «Ремонтно-механічний завод ім. О.І.Бахмутського». В порушення положень підпункту 7.2.6 пункту 7.2 Інструкції про порядок нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 27 вересня 2010 року № 21-5 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27 жовтня 2010 року за № 994-18289, рішення від 02 листопада 2012 року № 775 про застосування до відокремленого підрозділу «Ремонтно-механічний завод ім. О.І.Бахмутського» державного підприємства «Первомайськвугілля» штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску за серпень 2011 року в частині нарахування штрафу за прострочення сплати недоїмки в сумі 11747,04 грн. та пені в сумі 1154,23 грн. винесено без проведення перевірки у вищезазначеному підрозділі і акт за даним фактом не складався. Також, позивач в обґрунтування позовних вимог послався на те, що в порушення вимог пункту 6.10 Інструкції про порядок нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 27 вересня 2010 року № 21-5 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27 жовтня 2010 року за № 994-18289, ним не було отримано протягом п'яти робочих днів після закінчення базового звітного періоду від відповідача повідомлення про суми розподілу сплачених коштів. За твердженням позивача, відповідач в порушення частини 8 статті 9 та частини 13 статті 25 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» почав нараховувати пеню та штрафні санкції 28 вересня 2012 року, у той час як цей день був вихідним і останнім днем сплати у даному випадку відповідно до частини 5 статті 254 Цивільного кодексу України є 01 жовтня 2012 року.

У судове засідання представник позивача не прибув, про дату час і місце судового розгляду повідомлений належним чином (арк. справи 55, 56-а). Заявою від 01 березня 2013 № 07/138 державне підприємство «Первомайськвугілля» в особі відокремленого підрозділу «Ремонтно-механічний завод ім. О.І.Бахмутського» просило розглянути справу без участі його представників (арк. справи 57, 60).

Управління Пенсійного фонду України в м. Первомайську Луганської області адміністративний позов не визнало, про що подало відзив, який надійшов до відділу діловодства та обліку звернень громадян суду 05 березня 2013 року за вхідним реєстраційним номером 7937. У відзиві відповідач у задоволенні позовних вимог просить відмовити повністю (арк. справи 62). Заперечуючи проти позову, відповідач послався на таке.

Підпункт 7.2.6 пункту 7.2 Інструкції про порядок нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 27 вересня 2010 року № 21-5 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27 жовтня 2010 року за № 994-18289, застосовується за несплату авансових платежів, що є відмінністю від необхідного підпункту 7.2.2 пункту 7.2, який застосовується при несплаті або несвоєчасній сплаті єдиного внеску без авансових платежів і застосування якого дозволяє розраховувати фінансову санкцію на підставі даних карток особового рахунку позивача (без проведення перевірки та складання акта). В оскаржуваному випадку штраф та пеня є фінансовою санкцією за прострочення недоїмки за поточний період, при цьому боргів за попередній період, які б погашалися у загальному порядку календарної черговості, підприємство не має, тому і надсилати повідомлення про суми розподілу сплачених коштів за формою згідно з додатком 8 до Інструкції про порядок нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 27 вересня 2010 року № 21-5 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27 жовтня 2010 року за № 994-18289, не про що. Позивач оскаржує не протиправні дії, а просить визнати незаконним рішення управління, тому доводи щодо порушення порядку вручення рішення, його складання та інше не можуть приводитись у даному позові.

У судове засідання представник відповідача не прибув, про дату час і місце судового розгляду повідомлений належним чином (арк. справи 56, 56-а). У відзиві просив розглянути справу без участі представника управління Пенсійного фонду України в м. Первомайську Луганської області (арк. справи 62).

В порушення вимог ухвали суду від 17 січня 2013 року позивач не надав в матеріали справи платіжні доручення та банківські виписки про сплату відокремленим підрозділом «Ремонтно-механічний завод ім. О.І.Бахмутського» державного підприємства «Первомайськвугілля» єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за серпень 2011 року (копії в матеріали справи, оригінали для огляду у судовому засіданні та засвідчення суддею копій письмових доказів), у зв'язку з чим відповідно до частини 6 статті 71 та частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України судом ухвалено вирішувати справу за відсутності сторін на підставі наявних в матеріалах справи доказів.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню повністю, з таких підстав.

З 01 січня 2011 року набрав чинності Закон України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі - Закон № 2464), яким запроваджено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування як консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування, та визначені правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 4 Закону № 2464 (тут і надалі посилання на норми зазначеного Закону наводяться в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин) платниками єдиного внеску є роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Облік осіб, зазначених у частині першій статті 4 цього Закону, ведеться в порядку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням з фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Взяття на облік осіб, зазначених у пункті 1 частини першої статті 4 цього Закону, здійснюється Пенсійним фондом шляхом внесення відповідних відомостей до реєстру страхувальників (частина 1 статті 5 Закону № 2464).

Частиною 3 статті 5 Закону № 2464, серед іншого встановлено, що платникам єдиного внеску, зазначеним у пункті 1 частини першої статті 4 цього Закону, в порядку, встановленому Пенсійним фондом, безоплатно надсилається повідомлення про взяття їх на облік, в якому для платників, зазначених у пункті 1 частини першої статті 4 цього Закону, зазначається клас професійного ризику виробництва, до якого віднесено платника.

Пунктом 1 частини 2 статті 6 Закону № 2464 передбачено, що платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Згідно із частиною 8 статті 9 Закону № 2464 платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом.

При цьому платники, зазначені у пункті 1 частини першої статті 4 цього Закону, під час кожної виплати заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на суми якої (якого) нараховується єдиний внесок, одночасно з видачею зазначених сум зобов'язані сплачувати нарахований на ці виплати єдиний внесок у розмірі, встановленому для таких платників (авансові платежі). Винятком є випадки, якщо внесок, нарахований на ці виплати, вже сплачений у строки, встановлені абзацом першим цієї частини, або за результатами звірення платника з територіальним органом Пенсійного фонду за платником визнана переплата єдиного внеску, сума якої перевищує суму внеску, що підлягає сплаті, або дорівнює їй. Кошти перераховуються одночасно з отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі. При цьому фактичним отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення) вважається отримання відповідних сум готівкою, зарахування на рахунок одержувача, перерахування за дорученням одержувача на будь-які цілі, отримання товарів (послуг) або будь-яких інших матеріальних цінностей у рахунок зазначених виплат, фактичне здійснення з таких виплат відрахувань згідно із законодавством або виконавчими документами чи будь-яких інших відрахувань.

Відокремлений підрозділ «Ремонтно-механічний завод ім. О.І.Бахмутського» державного підприємства «Первомайськвугілля» відповідно до положень Закону № 2464 зареєстрований в управлінні Пенсійного фонду України в м. Первомайську Луганської області як платник єдиного внеску, про що свідчить повідомлення про взяття на облік платника єдиного внеску від 02 лютого 2011 року за № 1480/03-25 (арк. справи 18).

Базовим звітним періодом для відокремленого підрозділу «Ремонтно-механічний завод ім. О.І.Бахмутського» державного підприємства «Первомайськвугілля» є календарний місяць. Сплата єдиного внеску, нарахованого за відповідний базовий звітний період, повинна відбуватись не пізніше 28 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом (у даній справі спірні правовідносини виникли між сторонами після набрання чинності Законом України від 15 травня 2012 року № 4676-VI «Про внесення зміни до статті 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», яким з 12 червня 2012 року абзац перший частини восьмої статті 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» доповнено словами «крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 28 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом»).

Відповідно до частини 11 статті 9 Закону № 2464 у разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.

Частиною 12 статті 9 Закону № 2464 встановлено, що єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

Рішення, прийняті органами Пенсійного фонду з питань, що належать до їх компетенції відповідно до цього Закону, є обов'язковими до виконання платниками єдиного внеску, посадовими особами і застрахованими особами (частина 1статті 25 Закону № 2464).

Згідно частини 2 статті 25 Закону № 2464 у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники єдиного внеску зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею.

Частиною 3 статті 25 Закону № 2464 встановлено, що суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів.

Пунктом 2 частини 11 статті 25 Закону № 2464 передбачено, що за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум.

Частиною 10 статті 25 Закону № 2464 встановлено, що на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

Нарахування пені, передбаченої цим Законом, починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно (частина 13 статті 25 Закону № 2464).

Частиною 14 статті 25 Закону № 2464 встановлено, що про нарахування пені та застосування штрафів, передбачених цим Законом, посадова особа територіального органу Пенсійного фонду в порядку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, приймає рішення, яке протягом трьох робочих днів надсилається платнику єдиного внеску.

Суми пені та штрафів, передбачених цим Законом, підлягають сплаті платником єдиного внеску протягом десяти робочих днів після надходження відповідного рішення. Зазначені суми зараховуються на рахунки органів Пенсійного фонду, відкриті в органах Державного казначейства України для зарахування єдиного внеску. При цьому платник у зазначений строк має право оскаржити таке рішення до органу Пенсійного фонду вищого рівня або до суду з одночасним обов'язковим письмовим повідомленням про це територіального органу Пенсійного фонду, яким прийнято це рішення.

Пунктом 3 частини 15 статті 25 Закону № 2464 передбачено, що суми штрафів та нарахованої пені, застосованих за порушення порядку та строків нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску, стягуються в такому самому порядку, що і суми недоїмки із сплати єдиного внеску.

Частиною 16 статті 25 Закону № 2464 передбачено, що строк давності щодо нарахування, застосування та стягнення сум недоїмки, штрафів та нарахованої пені не застосовується.

За наявності у платника єдиного внеску одночасно із зобов'язаннями із сплати єдиного внеску зобов'язань із сплати податків, інших обов'язкових платежів, передбачених законом, або зобов'язань перед іншими кредиторами зобов'язання із сплати єдиного внеску виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями, крім зобов'язань з виплати заробітної плати (доходу).

Процедуру нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) страхувальниками, визначеними Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі - Закон), нарахування і сплати фінансових санкцій органами Пенсійного фонду України, стягнення заборгованості зі сплати страхових коштів визначає Інструкція про порядок нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затверджена постановою правління Пенсійного фонду України від 27 вересня 2010 року № 21-5 та зареєстрована в Міністерстві юстиції України 27 жовтня 2010 року за № 994-18289 (далі - Інструкція № 21-5).

Інструкція № 21-5 є нормативно-правовим актом у розумінні статті 117 Конституції України та підлягає застосуванню відповідно до пункту 2 частини 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до пункту 7.1 розділу 7 Інструкції № 21-5 (тут і надалі посилання на норми зазначеної Інструкції наводяться в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин), за порушення норм законодавства про єдиний внесок на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до платників, на яких згідно з Законом покладено обов'язок нараховувати, обчислювати та сплачувати єдиний внесок, застосовуються фінансові санкції (штрафи та пеня) відповідно до Закону.

Пунктом 7.2 розділу 7 Інструкції № 21-5 встановлено, що відповідно до частини одинадцятої статті 25 Закону до платників, визначених підпунктами 2.1.1-2.1.4 пункту 2.1 розділу II цієї Інструкції, органи Пенсійного фонду застосовують штрафні санкції у таких розмірах, серед іншого, підпунктом 7.2.2 пункту 7.2 розділу 7 Інструкції, визначено, що за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум. При цьому складається рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за формою згідно з додатком 10. Розрахунок цієї фінансової санкції здійснюється на підставі даних карток особових рахунків платників.

Згідно з пунктом 7.5 розділу 7 Інструкції № 21-5 на суму недоїмки платнику єдиного внеску нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу. Нарахування пені починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно.

Пунктом 7.7 розділу 7 Інструкції № 21-5 передбачено, що рішення про нарахування пені та застосування штрафів, передбачених пунктами 7.2, 7.3, 7.5 та 7.6 розділу VII цієї Інструкції, за наслідками розгляду акта та інших матеріалів про порушення приймає начальник управління Пенсійного фонду України в районі, місті, районі у місті або його заступник. Рішення приймаються за встановленою формою у двох примірниках.

02 листопада 2012 року управлінням Пенсійного фонду України в м. Первомайську Луганської області було прийнято рішення за № 775 про застосування штрафних санкцій у розмірі в сумі 11747,04 грн. та нарахування пені в сумі 1154,23 грн. за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) відокремленим підрозділом «Ремонтно-механічний завод ім. О.І.Бахмутського» державного підприємства «Первомайськвугілля» єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за базовий звітний період серпень 2012 року (арк. справи 20).

Відповідно до поданого відокремленим підрозділом «Ремонтно-механічний завод ім. О.І.Бахмутського» державного підприємства «Первомайськвугілля» звіту з нарахування єдиного внеску за серпень 2012 року позивач не пізніше 28 вересня 2012 року повинен був сплатити єдиний внесок в загальній сумі 117521,11 грн. (арк. справи 79-83). При цьому, 28 вересня 2012 була п'ятниця, робочий день, а не вихідний, а тому посилання позивача в обґрунтування позовних вимог на те, що у даному випадку останнім днем сплати є 01 жовтня 2012 року, на увагу не заслуговують.

З картки особового рахунку платника єдиного внеску та розрахунку фінансової санкції та пені по особовому рахунку відокремленого підрозділу «Ремонтно-механічний завод ім. О.І.Бахмутського» державного підприємства «Первомайськвугілля» до рішення управління Пенсійного фонду України в м. Первомайську Луганської області від 02 листопада 2012 року № 775 (арк. справи 21, 63-78), судом встановлено, що єдиний внесок за серпень 2012 року був сплачений позивачем 02 та 24 жовтня 2012 року, що є порушенням частини 8 статті 9 Закону № 2464. Із вищевказаних документів судом встановлено, що розмір застосованих фінансових санкцій та нарахованої пені за оскаржуваним рішенням відповідає вимогам частини 10 та частини 11 статті 25 Закону № 2464.

Оскільки у відповідності із підпунктом 7.2.2 пункту 7.2 розділу 7 Інструкції № 21-5 розрахунок фінансової санкції за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску здійснюється на підставі даних карток особових рахунків платників, відповідач не повинен був здійснювати перевірку позивача, як помилково останній зазначає в позовній заяві.

Рішення управління Пенсійного фонду України в м. Первомайську Луганської області про застосування фінансових санкцій та нарахування пені від 02 листопада 2012 року № 775 відповідає типовій формі, що міститься у додатку № 10 до Інструкції № 21-5.

Посилання позивача в обґрунтування позовних вимог на те, що відповідачем не надсилалось позивачу повідомлення про суми розподілу сплачених коштів за формою згідно з додатком 8 до Інструкції № 21-5, визнаються судом безпідставними та необґрунтованими з огляду на таке.

Згідно з частиною 6 статті 25 Закону № 2464 за рахунок сум, що надходять від платника єдиного внеску або від державної виконавчої служби, погашаються суми недоїмки, штрафних санкцій та пені у порядку календарної черговості їх виникнення. У разі якщо платник має несплачену суму недоїмки, штрафів та пені, сплачені ним суми єдиного внеску зараховуються в рахунок сплати недоїмки, штрафів та пені у порядку календарної черговості їх виникнення.

Пунктом 6.10 Інструкції № 21-5 закріплено, що за рахунок сум, що надходять від платника єдиного внеску або від державної виконавчої служби, погашаються суми недоїмки, штрафних санкцій та пені у порядку календарної черговості їх виникнення. У разі якщо платник має несплачену суму недоїмки, штрафів та пені, сплачені ним суми єдиного внеску зараховуються в рахунок сплати недоїмки, штрафів та пені у порядку календарної черговості їх виникнення. При цьому протягом п'яти робочих днів після закінчення базового звітного періоду орган Пенсійного фонду складає повідомлення про суми розподілу сплачених коштів за формою згідно з додатком 8 до цієї Інструкції, яке надсилається (вручається) такому платнику. Корінець повідомлення залишається в органі Пенсійного фонду. Повідомлення вважається надісланим (врученим) платнику, якщо його передано службовій особі юридичної особи або фізичній особі - підприємцю, особі, яка забезпечує себе роботою самостійно, під підпис або надіслано простим поштовим відправленням. Дата відправлення проставляється на корінці повідомлення.

Тобто, відповідно до положень Інструкції № 21-5 перерозподіл відбувається у випадку спрямування сплати єдиного внеску на сплату фінансової санкції чи пені. Поняття «зарахування в порядку календарної черговості виникнення» та «перерозподіл» не є тотожними.

З картки особового рахунку відокремленого підрозділу «Ремонтно-механічний завод ім. О.І.Бахмутського» державного підприємства «Первомайськвугілля» вбачається, що з 01 січня 2012 року по 28 вересня 2012 року відповідачем до позивача не застосовувались фінансові санкції та не нараховувалась пеня, а відтак і перерозподілу за видами платежів не відбувалось. Оскільки перерозподілу за видами платежів відповідачем не здійснювалось, то і повідомлення про суми розподілу сплачених коштів за формою згідно з додатком 8 до Інструкції № 21-5 позивачу не повинно надсилатись.

До позивача застосовувались фінансові санкції та нараховувалась пеня згідно картки особового рахунку відокремленого підрозділу «Ремонтно-механічний завод ім. О.І.Бахмутського» державного підприємства «Первомайськвугілля» лише у серпні 2011 року, які сплачені у серпні та частково у вересні 2011 року (арк. справи 63-78). У даному випадку відповідачем відповідно до положень Інструкції № 21-5 проводився перерозподіл сплачених сум єдиного внеску на сплату фінансової санкції та пені. Зазначені дії відповідача є законними, а не надсилання повідомлення про суми розподілу сплачених коштів за формою згідно з додатком 8 до Інструкції № 21-5 не свідчить про протиправність оскаржуваного рішення.

Недотримання відповідачем положень пункту 7.7 Інструкції № 21-5 щодо надіслання позивачу першого примірника оскаржуваного рішення протягом трьох робочих днів із дня його винесення, є суто формальним порушення порядку надсилання рішення, яке, навіть за умови його наявності, не може бути достатньою підставою для скасування рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за умов доведеності фактів порушення норм законодавства особою, що перевіряється, та не є підставою для звільнення платника єдиного внеску від відповідальності за це порушення.

Враховуючи те, що рішення управління Пенсійного фонду України в м. Первомайську Луганської області про застосування фінансових санкцій та нарахування пені від 02 листопада 2012 року № 775 відповідає вимогам статті 25 Закону № 2464 та розділу 7 Інструкції № 21-5, суд прийшов до висновку, що відповідач діяв в межах наданих йому законом повноважень та довів суду правомірність свого рішення.

Судові витрати зі сплати судового збору покладаються на позивача.

На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України у судовому засіданні 05 березня 2013 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено до 11 березня 2013 року, про що згідно вимог частини 2 статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.

Керуючись статтею 25 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», розділом 7 Інструкції про порядок нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 27 вересня 2010 року № 21-5 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27 жовтня 2010 року за № 994-18289, статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23, 69-71, 87, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову державного підприємства «Первомайськвугілля» до управління Пенсійного фонду України в м. Первомайську Луганської області про визнання протиправним рішення від 02 листопада 2012 року № 775 відмовити повністю.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Згідно з частиною 3 статті 160 КАС України постанова складена у повному обсязі 11 березня 2013 року.

Суддя

Т.І. Чернявська

Джерело: ЄДРСР 29821122
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку